-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21048 üzenetére
ha nincs forgalom, meg ember.
Akkor igen fasza éjjellátókkal lehet felszerelve az SH, hogy ebben is biztos vagy.
Két hete a Cynussal volt majdnem. Három faszi a sáv közepén állva... át akartak
menni, a balfasz szembejövő meg simán csalogatta őket, közben totál elvakított,
én meg mit sem tudtam erről (további három a járdán érkezett, őket láttam, ezért
már lassítottam is 50-ről 40-re), csak amikor kb. 5-10 méterre voltam, akkor vaze.
Szerencsére egy leheletnyi kormánymozdulattal + némi szerencsével hazaértem.
Bele se merek gondolni, mi lett volna, ha mondjuk 100-zal megyek mint egyesek.
Tudom, más környék, nem 50-es, hanem 40-es, nem erdős, hanem lakott, s egy
csomó mellékutca van, ahonnan figyelmetlenebbek kijöhetnek eléd... csak példa.találkoztam már vaddisznócsordával.
Ugyehogyugye! Mindenesetre nem foglak meggyőzni: én is szoktam "gyorsan"
menni, így morális alapom sincs hozzá. Csak sokallom (ott) ezt a tempót. Ennyi.Anno Páty felé mentem ilyen tempót éjszaka, és majdnem egy nyuszit fogtam...
Az se lett volna szép történet, ha kilóhússzal zúgok a fák közé... de így legalább
maradtam itt, és van kivel vitatkozni, nem igaz? (Nyert előny, vesztett előny...) -
Micsurin
nagyúr
válasz Burt1793 #21050 üzenetére
Az útszakaszt meg jól ismerem, hiszen minden nap megyek arra.
Ezzel vigyázz, a legtöbb baleset nem idegen környezetben történik ugyanis.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21082 üzenetére
Azt is tudja, de akkor át kell kapcsolni arra: km/h módban sebességarányosan
töltögeti fel, de őszintén megmondva soha nem szoktam nézni, nem túl feltűnő.
Gyári fordulatszámmérő módban két számmal jelzi a fordulatot, csak lassan.
(Gázfröccsöket észre sem vesz, mivel átlagolja a mért értékeket, lemarad stb.) -
Winne
nagyúr
válasz Burt1793 #21075 üzenetére
A PCX-ből egyik barátom azt mondja neki volt 125-ös és 150-es is és a 150-es sokkal jobban megy, kezesebben, pörgősebben lehet használni a városban. 125-ös jogsival keresztre feszítenek már azzal is, mi?
Egy Yamaha YP125 van itt a közelemben 2004 májusi, km-t nem tudom, 290-ben van hirdetve. Érdemes megnézni, vagy túl van árazva a kora alapján? Állapotra megkímélt van írva nyilván.
Egy ilyen járműnél mennyi km, amire még azt mondjátok, hogy érdemes megnézni?
@(#21077) bajnokpityu: igazad lehet, érdemes lenne elugranom ide, mégiscsak sokféle méretre fel tudnék pl ülni, ami már sokak segítene. A Kymco-tól azért félek, mert egy ismerősömnek volt és hamar olyan baja lett, hogy mindenki széttárta csak a kezét, hogy kínai, nem értünk hozzá és ment is a lecsóba szegény.
@(#21078) DigitXT: ezek szerint neked a Scarabeo nem motor?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21165 üzenetére
Mi volt a baj a zuhogó esővel a TDM nyergében? (Azon kívül, hogy megáztál.)
Abszolút egyet tudok érteni, hogy számít a megjelenés, hogy észrevegyenek.Biztos el lehet lenni egy akkora motorral a városban IS. De te sem úgy mész
vele, hogy egész nap tolod az ipart, mint Hauptmann anno. Szerintem emiatt
nem kell túlmisztifikálni a méret kérdést. (Egy-egy úton nem tudsz ANNYIRA
beragadni, hogy jelentős veszteséget szenvedj. Én forgalomtól függetlenül10,
max. 15 perc alatt beérek a céghez, gyakorlatilag a lámpák lassítanak csak.)Szerk: konkrétan pl. a Hauszmann tuti "megfog", utána hiába mész 130-at a
hídon, akkor csak többet kell várnod. Bőven elég 70-80, akkor pont zöld lesz.
(Azt meg a Cyngus is tudta, azzal sem voltam lassabb. De gyorsabb sem...)[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #21165 üzenetére
Eláztál? Én 180 cm magas vagyok, ahhoz jónak kell lennie a Forzának szerintem.
DigitXT,
Nem X10, hanem X Evo, ez kb. akkora, mint egy Forza, vagy Downtown.
Igazad van, a 300 lenne a legoptimálisabb, de ha jön egy tényleg jó 250-es, akkor az az 50 cm3 nem oszt, nem szoroz.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Burt1793 #21238 üzenetére
Robogó kinézetű motor
Valamit néznem kell, mert mehetnékem van
Hauptmann:
4,5 egy jól beállított karbival.
Két db keihin karbi van rajta. Mivel nincs automata szívató, egy alapos rendbetétellel sok sok évre el van intézve a dolog.
Nem pörgős darab, sima járású nyogodt V2.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21266 üzenetére
Ez így nagyjából mind. Általában a budaörsi Shellnél tankolok: sokáig kifejezetten
V-Power 100-ast, mert azt hallottam, hogy az még benzin. De mióta már az is E5,
visszaszoktam a sima 95-re. OMV-nél nagyon ritkán járok, ám konkrétan ehhez a
kúthoz már toltam be a motort 2009-ben, akkor a rakparton fogytam ki (közel volt).MaxxMotion-ről amúgy jókat hallottam (dízelbe tervezem kipróbálni: nem motor),
most gondoltam, megérdemli szegényiszákossárkány. Amúgy 6.6* lett a fogyim,
de így a végén elég dugós volt, sajnos nem jutottam tovább: kicsit jobb a forgalom
akkor talán eljutok a Kerepesin a Shellig, de örülök, hogy csorgásnál fogyott ki és
mondjuk nem egy előzés közben, 70-nél. Olyankor lényegesen kellemetlenebb.*: UTCOMP felkúszott 6.3-ra, szóval olyan sokat nem is tévedett, én centiztem ki.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21268 üzenetére
Nekem sem rögtön folyt ki, annál már rutinosabb vagyok! De hőtágulás után,
meg a macskazabálók hülye dizájnjának okán "erősebb féktávokon" simán...
Mindenesetre ha kifogyott 12.35L is belefér, tehát kerek 12-vel még jó voltam.Ui: nem kcsa SH-ja volt úgy a felújítás után, hogy akkora lett a kompót, hogy
csak 100-as benzinnel ment normálisan 95-össel kopogott? 91 durva lenne...Akartam egyet gyorsulni, hogy "prémium" érezteti-e hatását, de olyan rohadt
dugó volt, hogy csak 60-ig sikerült, el kellett venni. Az megvolt 3.4 mp alatt...
Nem is számítottam csoda eredményre, elvégre nekem nincs akkora kompót:
lehet, nekem kéne 91-est tankolni. (Esetleg valami jó kis 2T keveréket, lol.) -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21292 üzenetére
És mit kell csinálni 48000-nél? Olajcsere, szíj, meg ilyesmi?
Dél-Budán is megoldható, ha épp van egy szabad fél órám...
(És nem jön közbe komplikáció, egy berohadt csavar stb.)Winne: "alternatíva a tekert import fosok mocsarában turkálás"
Ezt csak arra idézem, hogy sose volt egyszerű "kifogni" a tutit.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21297 üzenetére
Szerszám van. Az időpont egyeztetés a kérdéses...
Éjszaka reflektor mellett?MÁS: valami készül! Ha és amennyiben a mérleg jó (naná, az, én csináltam!),
akkor a térfogatmérést előzetes sűrűségméréssel visszavezetem tömegmérésre.Benzinkúton tankoltam pontosan 5L V-Power 100-at, tegyük fel, hogy ez tényleg
annyi, hiszen a benzinkutakat ugye hitelesítik... De ha valamiért nem is lenne jó,
végeredményben úgyis a tankolás alapján mérem a valós fogyasztást. Szóval ha
akkor elhiszem a betankolt értékeket, akkor elhihetem most is a kalibrációhoz...
A minta fotón tekintsünk el a kiírt litertől, mert most még picit hasra ütött 720 g/L
sűrűséggel számolt, s nem is vonta le belőle a kanna 370 grammját sem.Mit akarok leprogramozni? Gombnyomásra indul a szivattyú. Ekkor kezdődik az
időmérés, adott átfolyt mennyiségnél (vagy számolt impulzusnál) automatikusan
megáll, ezzel meghatározza, hogy adott áramlás mellett mit számol a pörgettyű.Ezt többféle fojtással elvégezve felvehető a mérő valós karakterisztikája, amivel a
mért értéket korrigálni tudom később, így az UTCOMP valós fogyit mérhet! Minta:
És nem kell hozzá manuálisan vacakolni, kamerázni/megbecsülni, hogy átfolyt-e
adott mennyiség, utólag számolgatva az időt. Ezt mind tudni fogja, szoftverből.
Tudom, problémát jelenthet a load cell driftelése. Főleg alacsony áramlásnál.
Még mindig verifikálhatom a mért adatokat valami hiteles mérőedénnyel. Mondjuk
ami most van 2L-es mércés kancsó, az minden csak nem hiteles: konkrétan sz*r.Szerk: egy gyors számítással a fenti adatokból 739,4 g/L lesz a V-Power.
Szerk2: a mért adatokat majd automatikusan el is mentem csv-be az SD kártyára,
vagy akár felpattanva a Wi-Fi-re küldöm magamnak levélben "utólagos elemzésre".
(Tök jó, hogy így dobálózok ezekkel a tervekkel, bár kódban még nincs meg, LOL!
Mindenesetre tudom, hogy tudja, hiszen már próbáltam tökre egyszerűen library-k
segítségével akár képet megjeleníteni, vagy zenét is lejátszani az SD kártyáról.)[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21356 üzenetére
Jó móka volt! Élmény az SH is, tényleg seggberúg gázra,
de aztán “visszafogja magát”. Na nem nagyon, jó 10-11 mp
lehet így a 0-100? Nincs egetverő különbség. (Fel lehet azt
is tuningolni 8-9 mp-re, de akkor valószínűleg többet enne.)Amúgy aztán én is bizonytalanabbnak éreztem a Madisont,
gyorsan rá is néztem a hátsó kerékanyára, nem lazult-e le?
Úgy tűnik nem. A szilent viszont tuti f.s, majd lecserélem. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21362 üzenetére
Még azon gondolkodtam, hogy a Madison mostani "lágysága" részben a J.Costa
érdeme, ha lehet ilyet mondani, annak van egy ilyen lazább felpörgése. Szokható
persze, csak ha autók közt ugrálsz észben kell tartani ezt a kis "késedelmét".Gondolkodtam még azon is, hogy hogy zavarodtam bele az áttételekbe. Ugye,
ha elveszed a gázt, akkor vált fel a legnagyobbra (ezért esik le mondjuk 40 km/h
kigurulás mellett 3000-re a fordulat!), mert olyankor a kerék felől jön erő. A motor
kényszerhajtásba kerül: amint picit gázt adsz vált kisebb fokozatba, ahogy egyre
csökken a hátsó kerék felől érkező erő aránya, egészen addig, amíg se motorfék
se hajtás. Onnantól kezdve, még több gázra megfordul a dolog, s a görgők fogják
hosszabb áttétel felé terelni a variót. A nyomóerejük a tömegük + a fordulatszám
függvénye. A másik oldalon meg a kontrasztrugó ellensúlyoz. De ahogy írom ezt,
megint olyan érzésem van, hogy értem én, csak mégsem egészen tökéletesen...Van fokozatkijelzőm is az UTCOMP-on, ami pont az aktuális áttételt számolgatja.
(Természetesen fokozat nincs, de hasra elneveztem bizonyos tartományokat...)Szerk: tőlem mehet kisebb gurulás, de nagyobb túrákat nem vállalok be.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21368 üzenetére
Ugyanazt mondjuk... Az SH gyári variója a gyári súlyokkal nem csökkenti úgy
az áttételt gázra, ezt fogalmaztam én úgy, hogy "elváltja magát". Azaz inkább
hosszabb áttételen próbál gyorsítani, valóban nyomatékból: könnyebb görgőkkel
feljebb lehetne tolni, jobban felpörögne, valószínű gyorsulna úgy, mint a Madison.Kérdés, hogy mennyire lenne úgy komfortos, és mennyivel zabálna többet: lehet
nem is tetszene az, amit előad úgy, annyira megváltozna a karaktere. Ki tudja.A Madison mindenesetre most 9-10 mp körül tud: ezt anno gyári hajtással hozta.
(Tuningpokol LVL99.) Viszont a hagyományos varióval, amikor a mozgó tárcsa is
fogja a szíjat sokkal harapósabbnak érződött annak idején. Mikor már 8-assal
kezdődtek a 0-100-as idők, akkor! De amióta le lett cserélve a főtengely bárhogy
csereberéltem a hajtáskombinációkat, a közelébe se értem azoknak az időknek:
valószínűleg gyengébb lett, na. Elvégre mértem kompressziót is: harmatos 9 bar.
És ezen az sem segít, hogy a keverék is rendesen el van állítva: alapvetően dús,
ezt érzeni is rajta, viszont az sem kizárható, hogy nyélgázon szegényedik, ha a
karbiban túlságosan lecsökken az üzemanyagszint (keveset szállít* a szivattyú).
Szerk: azt tudom, hogy a nyomás le szokott esni 0-ra, szóval ami a csövön kifér.Ezért kéne egy lambda szonda, és akkor korrekten CSV-be logolva belőni.
*: szállítana az sokkal többet, csak az áramlásmérőnek elég nagy a fojtása...
FeniX-: meg kell venni, aztán menni vele.
Ha beszarik, akkor meg az árokba lökni.
Szerk: a JSZP/SZÜF most nem elérhető, szóval többet nem tudok mondani róla.
(Mindenesetre olyan olcsó, hogy nagyon nagyot nem lehet vele bukni, bármi van...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21703 üzenetére
Egy órával a 25 perc helyett marhanagy mázlid volt! Ennél sokkal rosszabb az
arány, főleg, ha azokon a szakaszokon mész, ahol én szoktam mostanában...
Őrület, mi van! M0 halál, elkerülőnek használják Egeret, Nagykörútat, mindent!
Kamionok állnak, basszus délelőtt 11 órakor: sorok között is alig lehet menni...Barátnőm belekeveredett egy Észak-Pest/Dél-Buda útvonalon laza másfél órás
álldogálásba, nem kellett több, mint egyetlen lerohadt kamion az Alkotáson.
Persze, nem arra jár minden nap, de ha arra járna... Autóval gyakorlatilag csak
éjszaka lehet itt normálisan közlekedni, azért is járunk éjfél körül edzőterembe.Az a röhej, hogy adott viszonylatban BKV-val is meglehet másfél óra a történet,
tehát még mindig mérlegelhető, hogy ha autóval csak egy óra. Motorral fél. Se. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21708 üzenetére
Na igen, ha be kell állni dugózni, akkor garantáltan jobban kopik a kuplung.
Enyémmel nem tudom mi történt, de most nagyon odabaszós lett. Persze,
ez csak az érzés, semmivel nem gyorsul jobban, sőt, valójában pár tizedet
veszítek is, mert leejti a fordulatot. Cserébe seggdynoval nagyon virgonc, ill.
hát vizes füvön nem kicsit veszélyes. (Valójában nem az, mert kicsi gáznál
nem veri oda, de ahogy én szoktam indulni, hát olyankor elég fura élmény.)Valamiért abban voltam, hogy Budakeszi felől jössz és kikerülöd ezt a déli
őrületet, de akkor te is pont belementél. Hát nem kellemes, na! De persze,
ahhoz képest, hogy milyen szar mostanában a környék, nem annyira gáz,
hogy "csak" kétszeres a menetidő. Most nézem, hogy nekem ma 20-25
perc volt, ami negatív rekord (10-15 a normál). Persze kell hozzá az eső is:
ilyenkor mindenki balfasz ill. hamarabb koccannak össze, és áll is minden.Szerintem, ha kocsival indulok (ez a veszély nem fenyegetett/nincs nálam),
akkor minimum 1 óra lett volna a történet. És mindezt kb. 8 km-en.
Szerk: ennél a BKV is jobb. Azzal csak 45-50 perc beérni, némi sétával.Szerk2: a linkelt motor szimpatikus. Mondjuk egy doboz nem ártana ár.
Nem is a doboz drága (bár általában az), hanem típusspecifikus konzol stb.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21711 üzenetére
Tudom, mondtad. Azt a bringát amúgy kb. 25 évvel ezelőtt vettük. És csak
pár napja került haza anyukáméktól: nem biztos, hogy hosszú távon bírná.
Igaz, egy hajtásfelújításon már túl van, de amúgy... Meg lehet tenni bringával!
De nem vagyok benne, hogy biztonságosabb lenne, mint motorral. És hát ha
azt nézzük, hogy így nem csak "munkábajárás", hanem egy kis "motorozás"
is, azt semmilyen bringa nem tudja pótolni...Nekem ennyi jutott belőle.Meg aztán hol tesztelném a gyorsulást, ha már a Szerémire se jutnák el?
Mondjuk ma nem is jutottam, lementem a Budafokira, annyira be volt állva.Persze lassan elérjük az új árát, ami ABS-es és van rá gari stb.
Ennyi. Ezért mondta kcsa nagyon tömören: újat. Pont.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21870 üzenetére
Benne van a pakliban. De a mérési eredmények közlése nem ez a kategória,
mégis jellemzően az szokta bökni egyesek csőrét. Olvasd el a link előzményeit.
A sors iróniája, hogy két év után megint ott tartunk, hogy szilent: 10K/db lesz.kcsa: az a baj, hogy a főtengely felújítás óta szarul megy, és 1 éve baszakodok
vele, miért. De valójában nem jövök rá. Ha másik motor az, ami a régi önmaga,
akkor igen, másik motort szeretnék. Véletlenül sem GSXR-t munkába járáshoz.Szerk: erős a gyanúm, hogy a keverék is szar, de AFR merő nélkűl nem fogom
össze-vissza hajlítgatni az úszó nyelvét, és/vagy kiiktatni a fogyasztásmérőmet.
Előbbi miatt túl dús lehet, viszont utóbbi miatt, terhelésen elszegényedhet.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21876 üzenetére
Nem akarom lelőni a poént, de... nem hiszem, hogy hosszú lesz csongi listája.
Persze, szeretem, nekem is tetszik! Csak amikor nem megy úgy, mint szokott(!),
akkor keresem a hiba okát. Ha mennél vele most, te is csodálkoznál, mennyire
másképp indul, mint amikor legutóbb próbáltad. És ez egyik napról a másikra jött
elő, azért sem értem, hogy mi a fene. Szóval itt most inkább hibajavítás van, mint
tuning... Ez abból is látszik, hogy nem veszek semmi újat, takarítom, mérek, stb.
(Jó, a lomtalanításkor megtalált LeoVince görgőkre egyszerűen kíváncsi voltam...)A nem veszek semmit csak annyiban borult, hogy holnap megyek a szilentekért.
Tök jó lenne már délután bepattintani, és utána élvezni a stabilitást. Emlékszem,
amikor beraktam a gyári újat, milyen jó lett a stabilitása, egész más élmény volt!
Persze arra is emlékszem, amikor kiesett a motorblokk a vázból, s nem volt egy
matyóhímzés egyedül visszapakolni bele. Hevederek, hidraulikus emelő, minden.
Van vagy 40-45 kg a blokk. (Jó, ilyen súlyokkal vállvonogatok a teremben, simán,
de ennek nincs fogása, és még illeszteni is kéne. Szóval szivornyának néz ki.)Most ezt nem azért írom, mert jó lenne egy segítő kéz. Aztán, HA kész, lehet
menni egyet motorozni azon frissiben teszt címén... De amúgy jó lenne.
Nem számítottam rá, hogy már ma kész a szilent. Nem is tudtam menni érte.Szerk: holnap napra pontosan két éve lesz a szilent cserének. A vicc, hogy azért
vagy fél évet kihasználatlanul állt a szerelőnél, mert bejött a vízpumpa hiba / fehér
füst, aztán még egy főtengely csere. Utólag azt mondom, azt hagyni kellett volna
a francba, mindig is zörgött, szóval nem hirtelen kopott el; de most már ez van.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21881 üzenetére
SH-nak semmi szégyellnivalója nincs gyári hajtással sem, teljesen jól megy.
Bőven elég, amit előad. Viszont ahogy írod, ha adott esetben tuningolnád,
hát van rá lehetőséged, nem feltétlen sok pénzért. Könnyebb görgők: bumm.
Esetleg Vmax csökkenésed lenne, ami fájhatna, akkor viszont Dr. Pulley.Nem is azért kell jó gyorsulás, mert úgy gyorsabb a közlekedés, hiszen az
átlagsebességedet leginkább a lámpaprogram befolyásolja, adott útvonalon,
lásd pontosan ugyanannyi idő alatt értem be Cygnussal, mint a Madisonnal.Nekem a jó gyorsulás a dinamikus közlekedést jelenti. Biztonságosabb így
az összes előzés, vagy sávváltás, ha lenyelezem, akkor ellép, ahogy kell...
Nagyobb a kontrollom, azaz kevésbé vagyok "kiszolgáltatva" a forgalomnak.Most az, hogy 9, vagy 10 másodperc a 0-100 mondhatjuk, hogy mindegy...
Inkább azért nem szeretem, mert ejti a fordulatot, és bizonyos szitukban a
motorerő a szokásoshoz képest kevesebb, ami akár veszélyes is lehet. Pl.
amikor felborult a puli, majdnem én is felborultam egyik derékszögű (lassú)
kanyarban, mivel gázra nem jött az elvárt erő (nem kezdett felegyenesedni).Tudomásul kell venni a tényt, hogy alacsony fordulaton ezek a kisköbcentis
egyhengeresek harmatgyengék. Szép meg jó, hogy katalógusban 27 LE és
30 LE meg ilyenek virítanak, de ahhoz meg is kell forgatni. Gyári varióval ez
nem mindig biztosított, hiszen nyomatékra van hangolva a fogyasztás miatt.
Ez persze nem jelenti, hogy normális, hogy derékszögű kanyarban fekszel,
sőt, egyáltalán nem az. De az nem üzemszerű működés volt, hanem hibás.Szerk: nem csodálkozom, hogy az Africa Twinnel nem tudott úgy elsuhanni
az autók közt, és nem azért, mert nem mert bemenni. Fizikailag nagy, nem
ide találták ki. Madison se kicsi... nagy ritkán beragadok, de sokszor simán
elférek ott is, ahol az előttem lévő bizonytalan SMKP-s összeszarta magát...
Szóval a méretbeli hátrányt motorerővel + bátorsággal kompenzálom.
Eddig bevált. Tegnap mondjuk majdnem elütöttek. Balról előztem dupla sort,
nem vettem figyelembe, hogy van jobbról parkoló kihajtó... onnan kiengedtek
vkit, aki persze 1000-rel kivágódott... Csúszó hátsó kerékkel kerültem el: az
a szerencse, hogy a "bátorság" mellé van azért készenlétben félelem is, így
nem nyélgázon előzgetem a sort beláthatatlan szakaszon, csak szolidan.Mondtam már, hogy szeretnék ABS-t?
MÁS: szerintetek? Erősnek tűnik, remélem tartós is lesz, és stabil élmény.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21883 üzenetére
Motor után nagyon lassúnak és nyúlósnak érződik a robi
Ebben biztos vagyok. Én csak 500-ason tanultam, és vicces volt, hogy annak
mennyire semmi a 70-es tempó az Egéren, miközben robogósok kapaszkodtak
nyélen, szinte lobogtak a motor után a nagy integetésben. Más dimenzió.Ettől függetlenül nekem a városi közlekedésben nem hiányzik AKKORA erő, de
főleg nem hiányzik az a közvetlenség*, és a váltogatás, kuplungcsúsztatás, stb.
Már írtam többször, még ha le is néznek érte, vállalom: én "robogós" vagyok.
Bár egy nagyrobogó valójában motorkerékpár, nyilván van hátránya is a CVT-nek
és a kompromisszumos felfüggesztésnek is, ezeket el kell ismernem.*: amit országúton hibának érzékelsz (a CVT késedelme, esetleg "nyúlóssága"),
az a városban áldás, kisimítja az összes manővered. De ezt tudod, max. annyira
nem, mert az SH eléggé bakkecskésen adja elő a gázreakciót: ne kérdezd miért.
De azt mondtad, gyorsan szokható volt a Madison lágysága. Na most pont ez a,
talán már túlzott, lágyság baszódott el. Odavágja a kuplungot, ejti a fordulatot.
Pedig nem csináltam vele semmit. Azóta kitakarítottam, de az sem segített rajta. -
Gaboman
nagyúr
válasz Burt1793 #21883 üzenetére
Azért ezzel lehet vitatkozni, milyen robi tűnik annak.
A SW600 még véletlen sem nyúlós, olyan jól tol 60-ról, 110-ről rátesz még egy lapáttal, igencsak megindul az anyahajó méretével.
Soha nem hittem volna hogy ilyen jól tud menni egy nagyrobogó pedig megfordult a kezem között egy-két motor.
Rugalmasságra üde színfolt, az úthibákat (kátyúkat) sokkal jobban érezni ez tény, de simán vállalható.
A kényelem viszont hatalmas előrelépés bármelyik motoromhoz képest.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #21881 üzenetére
Én nem nyúlok az SH-hoz, illetve mégis: az ülését szeretném kényelmesebbé tenni. Amúgy döbbenetes, milyen gyors vele az ember a városban... Sokszor harmadannyi idő alatt jutok el a célomig, mintha kocsival mennék. A tömege, kezelhetősége egyszerűen hihetetlen. Érdemes megemlíteni a menet közbeni vibrációmentességét is. Komolyan mondom, az általam eddig próbált egyhengeres motorok bármelyikénél jobb ezen a téren, igaz, elsősorban régebbiekkel szereztem tapasztalatot.
Mivel szóba került itt a Beverly: kipróbáltam pár éve a 350-et, most már nem csodálkozom, hogy még az olaszok is inkább SH-t vesznek. Egyértelműen jobb. Gyanítom, hogy az SH nyírta ki a Scarabeot is. A (régi) 400-as Burgman nekem nem jött be, pedig azt hittem, meg fog győzni. Rossz úton szinte támolygott alattam a kanyarokban, nem győzött meg.
-
Burt1793
veterán
válasz Burt1793 #21955 üzenetére
Kipróbálom ezt az RBiker rögzítő alkalmazást, plusz a garmin ma pont a karomon van, azzal is letrack-elem, beállok 120-ra az autópályán, aztán majd visszanézem otthon, mennyi az annyi. Amúgy felénk tényleg gyorsan mennek az autópályán, igyekeznek beállni a torlódásba... 130 felett mennek a legtöbben. Új autókkal nem nehéz.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21955 üzenetére
Igen, a TESCO-hoz. Fogalmam sincs, hogy jobb lett-e, amikor akadozott, totál
nem tudtam másra figyelni, csak hogy valahogy behozzon a céghez. (Egyet még
gyorsultam is, de éreztem, hogy közben is meg-megakad, az elég para volt...)Amióta megvolt az ördögűzés, tesztkört mentem a mélygarázsban, vette a lapot,
de értelemszerűen a szilent felől semmi visszajelzést nem kaptam még.
Viszont gyorsan megcsináltam a statisztikát az aktuális robogó/motor helyzetről.
Meglepődtem, mennyi túramotor áll bent. Hiába, jó idő van. (13:12 a robogóknak.)Szerk: de ha végre lelépek, akkor 12:12 marad.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Burt1793 #21955 üzenetére
Visszavonom, többet csal, kb. 8,5%-ot. Az M1/M7 kivezetőn az autók mellett az órát figyeltem, próbáltam tartani a 120-at a mutató szerint (kb. az Auchan magasságáig sikerült). A karórám szerint és a mobilos RBiker app szerint is 110 km/h ez a valóságban. Így viszont a valós 130-at se futja már meg, hogy óra szerint 140-nél beszaggat (most a beszaggatás előtt elvettem, ami kicsit 140-nél kevesebb óra szerint és a vmax a gps szerint 127,5 km/h, RBiker). Igazából a sebességmérő csalása a legnagyobb biztonsági faktor motoron, ilyen sebességnél már sokat számít ez a 8,5%, főleg robogón (majd ha legközelebb megyek a tádéval, azt is lemérem ilyen gagyi módszerrel, mondjuk ott legalább a sebmérő digitális).
(#21958) DigitXT: Én közben már hazaértem, minek mész a budakeszi tesco-hoz, akciós valami? Az a Budaörs - Budakeszi út elég szar.
(#21959) Mosquito34: Június 9-én volt Balaton-felvidéken a Vespa világtalálkozó, lábon ilyen sokáig tart nekik a hazaút.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Burt1793 #21973 üzenetére
Persze ez mind érthető, na de helyzete nem javult egészen 160-ig, addig sem ért utol.
És azért a CBF ott már 8500-at forog.
Végül is mindegy, ez csak egy érdekesség hogy bármikor lehet menni velük ilyen túrákon nem kell szégyenkezni akkor sem ha nagyobb a tempójuk.
A másik ami nagyon jó hogy lámpánál ugye nem kell a kuplunggal tökölni, csak adsz egy nagy gázt és már lősz is ki.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Burt1793 #21976 üzenetére
Ezek nagy ladikok, hosszú tengelytávval, nem a súllyal van gond itt sem mert irtó könnyű az alacsony súlypontja végett terelgetni.
Szélesek, hosszúak, jobban ki kell számítani vele hogyan férsz el, beférsz e két kocsi közé.
A szűk kanyarokat kell teljesen másként venni vele, itt is a hosszú tengelytáv ami érdekessé teszi, nem a dönthetőséggel van itt sem a baj, mert azt könnyedén lehet.
Eddig csak váltós motorjaim voltak, de felüdülés a közlekedés vele azt kell hogy mondjam.
Több túrát is szeretnék beiktatni idén, jövőhéten felkerülnek rá az új gumik, utána már merészebb leszek vele én is, kanyarokban is, a jelenlegi ezt nem tolerálta.
Természetesen egy motorral könnyebb beférni, mivel Supermotoztam is, így tudom azoknál könnyebben semmivel nem lehet városban közlekedni.
Sőt városon kívül sem igazán, egyedül a 130-140 tempónál keletkező szél ami gátat vet a hosszas motorozásnak.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Burt1793 #21978 üzenetére
Én maximum 250-300 kilométer amit kibírok egy nap, sajnos a sérvem kihatással van a motorozásra, ennyit még elviselek, egyszer csináltam egy 500 kört én is, de azt újból már nem vállalnám be.
Azt hittem szétszakadok a végére, korlátoz a motorozásban.Ebből a típusból rendeltettem rá:
MICHELIN POWER PURE SC[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Burt1793 #21980 üzenetére
Jó nektek, meg akik bírják, én is szívesen vállalnék többet, csak egyszerűen kihat a lábaimra, az ülőgumómra, úgy fájnak egy idő után hogy sajnos kénytelen vagyok aznapra befejezni.
Mindig úgy is tervezem hogy ennél több ne legyen mert azt már nem élvezem hanem küszködés.
Ami érdekes hogy enduróban lenyomok akár 150 kilométert is egy nap, de ott ugye sokat állsz a gépen.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Burt1793 #21996 üzenetére
Fura benne hogy eléggé belül fog, igaz nem kell attól félni hogy éppen hogy hozzáérsz és már satuzik is.
Szépen finoman lehet vele lassítani, volt vasárnap egy hirtelen szitu, ott mindkettővel fékeztem, de szépen lassította.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21994 üzenetére
Amúgy a Madison is pont ilyen, csak ugye ABS mint opció nincs: kár!
Szerintem erősebb lesz ettől a fékezés, hiszen a kezdetén nagy súly van
hátul (nehéz a blokk, meg a pilóta is inkább oda terhel), szóval nagyon is
számít, hogy hátsó fékkel kezdj fékezni, viszont az első rögtön besegít...
(Bár nem eszeveszetten, meg lehet csúsztatni a hátsó kereket simán.)Majesty-ken semmi ilyen úri huncutság nem volt. Azoknál ha rámarkoltál
a hátsó fékre, rögtön csúsztatta a seggét, értékelhető fékhatás nélkül.
Azoknál esélytelen egy komolyabb lassítás csak hátsóval. Ehhez képest
a Madison nagyon szépen lassítható így. (Azon vagyok fékkészenlétben.)Egyébként az egy tárcsa hátránya szerintem "egyszeri" fékezésnél nem
jön elő, inkább akkor lehet gond, ha huzamosabb ideig van terhelve a fék,
mondjuk szerpentinen lefelé (robinál harmatosabb a motorfék, mint bármi
máson), és elkezd melegedni. Dupla tárcsával fele a terhelés, így később
következik be, sőt ketten nagyobb felületen jobban le is tudják adni a hőt.Ezt nem is neked írom, hiszen tudod, csak beírtam, mint véleményt.
Normál esetben nem gond az egy tárcsa: az ABS hiányából inkább baj...
(Tudom, ez is örök vita, mert "normál esetben" nincs arra se szükség. De
ha meg kéne, akkor nagyon jó, hogy van, szinte pótolhatatlan segítség...)Szerk: viszont pont szerpentinezésnél nem szeretem a kombi féket: ugye
az ember pl. kicsit elmérheti a kanyart, aztán kicsit próbálhat rásegíteni a
fordulóban a hátsó fékkel, erre a szuper kombinált fék befogja az elejét IS,
amitől elkezd felegyenesedni az egész hóbelevanc. Nem olyan jó móka.
(Minden más szituban tök jó találmány, de ilyenkor ellenkező hatása van.)Szerk2: előző HSZ-ben a fordulatszámértékeket emlékezetből írtam, lehet,
hogy nem pont úgy volt, de nagyságrendileg ilyesmi rémlik. A Burgihoz elő
kéne túrni az adatokat, és megnézni, hogy mi várható könnyebb görgőkkel.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #22056 üzenetére
Na, gyorsan rákerestem, és találtam is. 33 ojró nem is olyan vészes.
(Ettől még a korábbi kifogásaim állnak, miszerint a műanyag is öregszik.)Szállítással együtt 52 EUR: még kutakodom, hátha nálunk is kapható.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #21976 üzenetére
(#21976) Burt1793
"Én a 90 kilómmal és 202 centimmel úgy tologatom az sh-t, mint egy biciklit és az időjárásállóság mellett ez a második érv a robogó mellett."
Ne is mondd, én is odavagyok érte. Nemrég új helyre költöztünk, a Hidegkúti út külső felén lakunk, onnan járok át a Margit hídon keresztül a pesti oldalra. Ma lezárta a katasztrófavédelem a Hidegkúti utat, a forgalom ötletszerűen a Nagyrét utca felé ment, ahol viszont éppen útfelújítás volt és az egyik sáv megszűnt... Ne tudjátok meg. Arra az egy sávra rámentek mindkét irányból okosan, a forgalom pedig teljesen leállt, mert egymással szemben álltak az autók, mögöttük a tömeg... Az SH-val egy perc alatt átlibbentem az egészen, jó érzés volt.
(#21977) Gaboman
"Eddig csak váltós motorjaim voltak, de felüdülés a közlekedés vele azt kell hogy mondjam."
Azt el is hiszem, isteni dolog az automata váltó, az biztos.
(#22023) DigitXT
A Nolan N44 nem jönne be? Annyiból jobb, mint az itt emlegetett sisakok, hogy lefelé is (és oldalra is) nagy a látómezője., a robogón egyenes testtartással ülő embernek nagyon kellemes érzést nyújt. A szellőzése is nagyon jó, de zajkomfortra a túrasisakok biztos jobbak nála. A meglévő kommunikációs szetted egy az egyben jo lenne bele.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Burt1793 #22073 üzenetére
Túra motorosokat érdemes kérdezni/nézni.. Nálunk a csapatban van két Bmw-s,valamit biztos rosszul csinálnak,Nolant használnak. Állítólag az X-Lite X-1004 jobb. Cimbi most vett Shark Spartan Carbon Priona zárt bilit,nagyon jónak/csendesnek mondja,mellesleg mégy gyönyörű is.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #22076 üzenetére
Össze ne vesszetek azon, hogy Moszkítóék "igazi" túrázók-e, vagy sem!
Én annyit szeretnék baromi gyorsan leszögezni, hogy én nagyon nem!300 km fölé szerintem azon az egy napon mentem. Ilyen szempontból talán
nem is a legfontosabb szempont nekem, hogy nagyon csendes legyen... És
amúgy, ha országutazom, be szoktam rakni a füldugót (a legelső Madisonos
karikán is nálam volt), mert fülfájós/fülzúgós vége lehet akár 200 km-nek is...
Balatonra jellemzően (2x voltam!) nyitott dobbal, füldugóval, kényelmesen.Mindenesetre tényként megállapítottam, hogy hangosabb az N103 "szpesül",
mint a korábbi ezer éves zárt Bieffe bukóm volt... Mondjuk az 2001-ben került
valami 40K-ba, szóval nem volt olcsó: a nyári diák-keresetem felét elvitte, bár
akkor még motorom sem volt, csak unokatesómmal csapattunk (50-esekkel). -
-Mosquito-
őstag
válasz Burt1793 #22076 üzenetére
Van két kamu túrás ismerősöm, akik zárt biliben nyomják.
BIKE-R (Zárt Nolan) [link] A másik Dakart is megjárt Kárpáti Péter (Arai Tour-X4 Detour) [link] Mind a kettő Afrika Twint használ az életben.
Szerintem is gyagyjuk.Digit:
Helyedben néznek egy új bilit 60-100eft között. Akár Ebay-ről is.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 4
- Energiaital topic
- Projektor topic
- Autós topik
- Divinity: Google Pay használata Magyarországon
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest