Új hozzászólás Aktív témák

  • Geresics

    Topikgazda

    válasz Capricornhun #3115 üzenetére

    Bár nem engem kérdeztél, de normálisabb gyártóknál a garanciális költségeket a gyártó vállalja. Pl. Soproni cég telepít Debrecenben egy Fronius invertert, akkor nem kell a telepítőnek elmenni oda egy ventillátor-cseréért, hanem a szervizpartneri hálózat fel van rá készítve, hogy a környéken lévő partner megcsinálhassa - már ha erre igény van. Ha a telepítő cég megszűnik, akkor ez extrán hasznosan jön.
    Aztán vannak olyan cégek, mint a SolarEdge, ahol a telepítő nem kerülhető meg alapesetben. A fenti példát feltettem SE szervizpartneri képzésen, és az volt a válasz, hogy "pár extra kiszállást kalkuláljon bele mindig a telepítő", ami szerintem ritka nagy baromság. Itt, ha csak simán összeveszik a megrendelő a telepítővel, akkor még neki kell könyörögnie a SE-nek, hogy vegyék el tőle a projektet, de lehetőség azért van rá, és példa is volt már rá. Ha megszűnik a telepítő, akkor más SE partner jogosult a garanciális ügyintézésre, de a központ adja ki asszem valakinek.
    Más gyártók hivatalos megoldásait nem ismerem, de eddig mindig segített az adott termék importőre, ha gond volt, és jogos volt a garanciaigény.
    Kisebb invertergyártóknál lehet ebből idővel gond, amikor majd sorban megszűnnek, de az inkább garanciaidőn túl várható általában.

    Persze más kérdés, hogy én elvből inkább utaztam Szegedre anno, hogy én magam javítsak, mintsem mást odaengedtem volna (alvállalkozó telepített - hibásan, én meg javítottam, hogy a becsület megmaradjon).

    Napelem már cinkesebb. Senki nem garantálja Neked, hogy a gyártó, aki 25 év teljesítménygaranciát ígér, nem szűnik meg már jövőre...

    *MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

Új hozzászólás Aktív témák