Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Peter
őstag
Új játék élményről beszélek. (amúgy jó pár éve csak oledet használok ).
Hombre: Ez csak példa volt, hogy anno srm tudtuk hogy mi jöhet még. Hányféle új műfaj, új megközelítés, új nézőpont (igen, akár túl gondolni a tps/fps/oldalnezetes/izometrikus /stb. - n).
Amikor például megjelent a Sims, akkor azt is elismertem mert új ötletek voltak benne és lényegében megteremtette az "életszimulátort".De akár elmehetnénk abba az irányba is, hogy amíg filmsorozatok nem voltak annyira népszerűek (illetve nem volt "daralásra" lehetőség) akkor emiatt több film ötlet nem volt megvalositható (pl. Michael Jordan sorozata) de most már igen. Akár hasonló kapukat nyithat meg a GP.
Persze nem mondom hogy ilyen célok léteznek is.
[ Szerkesztve ]
-
Chaser
titán
válasz F_Peter #1451 üzenetére
nekem az egészen új volt azon túl már tényleg csak a vr marad
anno a dungeon keeper volt igazán újító, de kevesen ismerik
stratégia és fps egyben, alapból stratégia, de át lehet menni fps nézetbe, és nem egységeket irányítunk hanem minden lényt külön kell
ráadásul a gonosszal van a gammer'
it's good to be bad ( :
de sztem a stílusokat már bőven kimaxolták, egy mostani ac az egy első genes tr, csak más a vizuális környezet és finomítások vannak - legalábbis az én szememben -_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
hombre[EU]
veterán
válasz F_Peter #1451 üzenetére
ja úgy új mint pl. amit a witcher3 csinált az openworld questekkel vagy a TeamNinja az arpg harcrendszerrel...úgy lehet egy-egy formulát tökéletesre csiszolni.
nekem az új az egyértelmūen a vr. a resi7 után (ami nem túl erōs, sem technikailag sem gameplayben).
amikor majd egy RedDead2 minōségū játékot kapok vr-ban akkor majd csettintek,hogy igen b+ ilyet még nem éltem átLife, Uh, Finds A Way
-
Carlos Padre
veterán
Érdekesség:
This confirms PS5 has 22.35% higher Pixel Rate, so Rasterisation is done 22.35% faster.
- Series X = Pixel Rate -> 64*1825 = 116.8 GPixel/s*
- PS5 = Pixel Rate -> 64*2233 = 142.9 GPixel/s*
*Resulting of multiplying 64 ROPs per Clock Frequency of each GPUGenyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
F_Peter
őstag
válasz Carlos Padre #1454 üzenetére
"Érdekesség"
Mint a fű növése...
-
Carlos Padre
veterán
válasz F_Peter #1455 üzenetére
Technikai érdekesség. Nem fanboyoknak való, akit zavarnak a számok nyugodtan tiltson le, viszont talán mást is érdekel.
További technikai érdekesség:
Series X - Texture Rate - 208TMU@1825MHz= 379,6 GTexel/s
PS5 - Texture Rate -144TMU@2233MHz = 321,6 GTexel/s
18% különbség a Series X javára.Series X = Pixel Rate - 64ROP@1825MHz = 116.8 GPixel/s
PS5 = Pixel Rate - 64ROP@2233MHz = 142.9 GPixel/s
22% különbség a PS5 javára.Ebből annyi következik, hogy nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy minden multiplatform játék jobban fog futni Series X-en.
További technikai érdekesség:
Az Xboxban a TMU és az RT egység a futószalag elején helyezkedik el és nem tudnak egyszerre működni, amíg az RT egység számol addig a futószalag áll. Vagyis intenzív RT használatkor drasztikusan esni fog a Texture Rate.
A PS5 felépítése más, ott az RT egység használatakor a futószalag használható marad más feladatokra, így (a hírek szerint) 10% alatti a teljesítményesés.Természetesen a 12 TFlops továbbra is 16,5%-al több , mint a 10,3 TFlops.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
félisten
válasz Carlos Padre #1456 üzenetére
Akkor minden a kódereken múlik, rajtuk a világ szeme.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
hombre[EU]
veterán
válasz Carlos Padre #1456 üzenetére
ezek ugyanolyan teoretikus számok,mint a flops...valami infót ad, de ezekbōl sokat nem lehet levonni.
szerintem a két dolog ami befolyásolhatja, a PS5-nél a smartshift; az SX-nél pedig a i/o - asszimetrikus memória felépítése...teljesítmény szempontjából egyik sem optimális(a másikhoz képest)[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
Chaser
titán
tervez olyan valaki venni sx-et, akinek van értelmes fogyasztásmérője?
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
hombre[EU]
veterán
újra David Cage: Cage: Many Devs Will Prefer Ray Tracing @1080p Rather Than Limited Lighting @4K; We’ll Have a New Engine
Life, Uh, Finds A Way
-
addikt
"The data suggest that the number of PS5s could reach the order of 600 million or 700 million in the future, four or five times the number of PS2s, which was the highest number ever for home video game consoles. Mr. Imanaka said, "If the number of transfers from PS4, which is backward compatible, is about 120 million, and if more than 100 million e-sports competition population and 400 million spectator population are added, PS5 will be 6 in total. It can be a market of more than 100 million units."
Rakuten Securities Economic Research Institute, Norio Imanaka[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
Imádom ezeket az elemzőket. Kiváló példa arra, hogy ha annyira hülye vagy, hogy még az általános iskolában is éppenhogy átbukdácsoltál, mert két számot éppen össze tudsz adni, de addig már nem jutsz el, hogy értsd, hogy melyiket érdemes mivel, a kokaint viszont jobban szereted, mint a gyerekeidet... Akkor is kereshetsz rengeteg pénzt, és még híres is lehetsz. Csak el kell menni hivatalos elemzőnek, és megfelelően jó nagyot mondani!
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
VTom
veterán
válasz hombre[EU] #1462 üzenetére
Hiába lesz 600-700 millió, akkor sem jön ki rá a TES6, megmondta Phil bácsi
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
addikt
válasz hombre[EU] #1462 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy értem, de már a hazai IGN is lehozta, miszerint: Wccftech hívta fel rá a figyelmet, hogy egy japán elemzőcég szerint felfoghatatlan mennyiségű PlayStation 5-öt el fog adni a Sony.
Szerintem az ilyen elemezgetők között már nagyobb a presztizs-harc, mint konzolfronton. Muszáj valamivel nagyobbat mondaniuk, különben sehol nem emlegetik őket -
Carlos Padre
veterán
válasz hombre[EU] #1458 üzenetére
Arra jó, hogy megmutassa az egybites júzereknek is, hogy kicsit többről van szó, minthogy fú 12TFlops, RIP Sony. Ennél azért sokkal bonyolultabb a dolog. Bő egy évvel ezelőtt is mondtam már, hogy annyira fog különbözni a két gép, hogy nagyon nehéz lesz összehasonlítani őket.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Wesder
félisten
válasz Carlos Padre #1466 üzenetére
Amúgy mióta érdekel bàrkit a 12TF RIP Sony emberek véleménye?
Ugyan ez igaz fordítva is, akik csak az exklúzívokat tudjàk mantràzni meg RIP Xbox.Szerk.
Mindenki tudja, hogy az Xboxot, csak a Microsoft tudja RIP-eltetni, csinàljon bàrmit is a Sony.[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
kazuma921
aktív tag
AZ XBOX XAAAR A PÉESSJÓÓÓ JA NEM FORDÍTVA? HŐHŐHBL
Bocsi.
Sziasztok.
Csak vicceltem. Örülök, hogy találtam egy ilyen fórumot, ahol lehet normális keretek között beszélgetni a két konzol közötti különbségekről, és amiatt jó érzés ez, mert véleményem szerint jelenleg mindkét oldal szuper választás, nem lehet egyikkel sem melléfogni. Imádom az Xboxot, és a Playstationt egyaránt. Khhmm. Nintendo konzolt sose használok, csak NES-t. Az agyam teljesen a hype vonaton ül, egy Xbox Series X van előrendelve, és a jövőben szeretnék egy Playstation 5-re is beruházni, ha lesz elegendő leárazott exkluzív játék.
Szoftver szempontjából nem féltem egyik oldalt sem, a Sony évek óta remek minőségű exkluzív címeket gyárt, és noha az Xbox ebből a szempontból véleményem szerint pár szinttel gyengébben muzsikál, a ZeniMax és más egyéb cégek felvásárlásával nagyon jó uton halad, a GamePass-al meg néha úgy érzem én lopom meg a Microsoftot.Őszintén remélem, hogy hardver szempontjából nem lesz sok különbség a két konzol között. Mivel nem állok egyik oldalon sem, így véleményem szerint az lenne minden felhasználónak a legjobb, ha nem kellene e és konzolpénisz mutogatással bizonygatni hogy melyik a legjobb platform, és a játékok sem lennének degradálva a másik oldalhoz képest. A jelenlegi állás szerint az XSX a legerősebb, és ez is csak a terraflops méregetés miatt van. Hát, kiderül.
[ Szerkesztve ]
We aren't welcome in the heavens, our place is down there.
-
Wesder
félisten
Igazolàs azoknak kell, akik csak egy konzolt engedhetnek meg maguknak és annyira szerencsétlenek hogy sajàt maguktól nem képesek eldönteni, hogy jól vàlasztottak-e, és ezért szükségük van màs megerősítésére (lehetőleg minél többre) és ha ez megvan utàna büszkén óbégat a nagyvilàgba hogy ő istenbiza nagyon ügyi volt.
Sajàt vélemény. Kinek nem inge...
Szerk.
Vàlasz akart lenni Kazumànak.[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
kazuma921
aktív tag
Ezzel egyetértek, mindenki a saját környezetéről, vagy mások véleménye alapján dönti el hogy épelméjű, de sokak erősen átesnek a ló túl oldalra. Ha mindennapos információt akar valaki a platformokról, a legaljább, legmocsokabb fanboy tartalmakra is rátalálni, gyakorlatilag minden objektivitást és racionális gondolkodást mellőznek ezek a figurák. Rémes.
Jelenleg nekem sincs arra keret, hogy mindkét platformot behúzzam (pontosabban, megtehetném, de más a prioritás), de így is kompromisszumokat kötök magammal. PS5 feature, exkluzivitás és sebesség terén hangzik jól, ennek ellenére az Series X|S eléggé maradi és kevés az újdonság, ráadásul a komolyabb exkluzív címeik is csak a jövőben jönnek. Ennek ellenére túl fontos a GamePass és a PC-vel való szinergia számomra, szóval egyértelmű volt, hogy melyiket választom először. Egy PS5-el nem is igazán tudnék mit kezdeni hónapokig, egyik játékuk sem érdekel JELENLEG. De ez csak az én preferenciám, 2 év múlva már más lesz a helyzet.
[ Szerkesztve ]
We aren't welcome in the heavens, our place is down there.
-
hombre[EU]
veterán
válasz Carlos Padre #1466 üzenetére
kiváncsi vagyok az elsō crossgen játékoknál mennyire lesz szemmel látható (kézzel érezhetō ) a különbség a két verzió között és hozzák-e a papírformát
de ami ennél is jobban érdekel az a softwares roadmap...az hogy mit fogunk játszaniLife, Uh, Finds A Way
-
_drk
őstag
válasz hombre[EU] #1474 üzenetére
2021ben vagy havonta 2 nagy cím, vagy ugyan úgy a halasztások éve lesz.
Mondjuk PS-nél: Horizon,Gow,Rachet,GT ? Meg már azt se tudom mit hazudtak még jövőre .
De az összes többi kiadó is csak tologatja a terveket.[ Szerkesztve ]
-
hombre[EU]
veterán
hát ez az...elég nagy a bizonytalanság. ha a Sony az elsō évben ki tudna hozni egy Demons Souls, Ratchet, Horizon2,Returnalt akkor az már egy nagyon sikeres év lenne (GT7 és GoW2-t én sem várok 22 elōtt). a Micronál meg talán egy Halo? esetleg valami Bethesdáéktól(Starfield)?
[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
_drk
őstag
válasz hombre[EU] #1478 üzenetére
A Halo-t is bizonytalan időre száműzték. Ott azért nagy volt a baj!
Starfield szerintem még sehol nem tart.
Én akkor hiszek egy megjelenésben, ha már gameplay trailerek vannak kint és nem a 10 perces kamu bemutató féle. (Div 1)
Eszerint a GoW is teljesen kizárt.
Én a Ratchet és a Horizon-t mondanám max.
Ms oldalon semmit, max valami kisebb indie szerű cuccot, abból mutattak párat.Be kell látni, a homeofficet lehet nem tudja minden stúdió megoldani úgy ahogy azt szeretnék.
-
T.Peter
őstag
válasz Carlos Padre #1456 üzenetére
Ezek a szamok nemi magyarazatra szorulnak, mert igy nem sokat arulnak el a szerepukrol.
Ezek fill rate szamok (hany milliard pixel es texel utasitast kepes feldolgozni a hardver), nem valoszinu, hogy ezek fogjak adni a limitet, meg 4K felbontason es 8K texturakkal sem. Meg akkor is, ha tobb texturat hasznal egy targy es az overdraw is tobbszoros.Ezek a GTri/s szamok, amikre ugyanugy igaz, hogy nem valoszinu, hogy ezek lennenek a limitek:
XSX: 7.3 GTri/s (4 * 1825MHz) 7.3 billion triangles (milliard)
PS5 feltetelezem 8.92 GTri/s (4 * 2.23GHz)Unreal 5 demo-ban volt 16 billion (milliard) triangles, de ott ugye a mesh shading aktiv volt, szoval biztosan joval 8.92 alatt megalltak.
Es hogy pontosak legyunk, az XSX 12.1472 TF, szoval ~18% a kulonbseg, de ezt is lenyegtelen osszemerni.
A szoftveres hatter lesz a lenyeges, hogy ki milyen tool-okat biztosit ahhoz, hogy megfeleloen meg lehessen allapitani, hogy az adott program mely teruleteken van limitalva es mely teruleteken lehet meg tovabbi reszleteket hozzaadni. Ebben a PS volt elorebb, nem tudom, hogy mennyit javult a helyzet az XBOX SDK-ban.
A sampler feedback streaming es a mesh shading lesz a legnagyobb elorelepest lehetove tevo feature szerintem.
A processzor is valamennyivel erosebb az XBOX-ban. Ranezesre azt lehet mondani, hogy ha a szoftveres kornyezetek hasonlo mertekben segitik a munkat, akkor az XBOX-on eselyes modon hamarabb elerheto lesz a kivant cel. Frame rate-ben nem hiszem, hogy lesz kulonbseg, mert ami az egyiken csak 30-cal megy, az a masikon is annyi lesz. A dinamikus felbontasban lesz kulonbseg, valoszinuleg az XBOX tobbszor fogja tudni magasabb felbontason tartani a jatekokat. De ugye mindez a fent leirt tool-oktol fugg.[ Szerkesztve ]
-
T.Peter
őstag
válasz hombre[EU] #1481 üzenetére
Igy van. 16.6 ms all rendelkezesre 60fps-nel, amibol majd a fill rate tempo miatt a TMU meg a ROP altali kalkulaciok kevesebb idot vesznek el. Ettol meg a tobbi feladattal vegezhet elobb az XSX.
Az unreal-es reszt meg felrevezetoen irtam. A 16 milliardot csak a 485 darab 33 millio haromszoggel rendelkezo szobrok adtak (eurogamer cikk alapjan).
16 milliard/frame 30 fps-sel 480 milliard/sec. 30 fps-sel XSX eseten 7.3GTri/sec-bol maradna egy frame-re 243.3 millio/frame. Szoval 16 milliardot kellett nekik min 243.3 millio (pS5 eseten 297.3) ala redukalni. Es ezek csak a szobrok.
A tevedes jogat fenntartom. Lehet, hogy valamit nem vettem figyelembe ami modositja az 1 frame-re juto haromszogek szamat. Foleg, hogy nem csak a haromszogek terbeli elhelyezesebol all egy kepkockanyi szamitas.[ Szerkesztve ]
-
hombre[EU]
veterán
valaki múltkor érdeklōdött mennyit fogyaszt a series x -> [link]
Life, Uh, Finds A Way
-
Carlos Padre
veterán
Érdekesség: a Microsoft miután megváltoztatta a most powerful console szlogent most powerful xbox-ra most a raytrace-t is eltüntette a hivatalos marketingből.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
kazuma921
aktív tag
válasz Carlos Padre #1485 üzenetére
Basszus, ezt én is észrevettem! A PS5 revealnél ment a Phil Spenceres magyarázat hogy milyen magabiztos a hardverüket illetően, és tisztán emlékszem, hogy most powerful console-val reklámozták a Series X-et egy ideig. Úgy tűnik, fordul a kocka, vagy mégsem annyira magabiztosak. Ez csak az én véleményem, de van egy olyan erős érzésem, hogy a Series X összképben nem lesz erősebb a PS5-nél.
We aren't welcome in the heavens, our place is down there.
-
Def26
félisten
válasz Carlos Padre #1485 üzenetére
ezek után kíváncsi vagyok a "4k 120fps" meddig marad fixen a dobozon.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
kazuma921
aktív tag
-
opr
veterán
válasz kazuma921 #1489 üzenetére
Azok mindket oldalon hulyek, jobb ignoralni oket, kiveve ha epp olyan kedved van, hogy rohogni akarsz hulyeken.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
zkxdn
őstag
válasz hombre[EU] #1492 üzenetére
by microsoft
-
Wesder
félisten
válasz Carlos Padre #1494 üzenetére
Nem tudom miért vagy erre ràpörögve. Nem lesz DXR és kész.
(egyelőre)[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
addikt
válasz hombre[EU] #1499 üzenetére
Mire gondolsz, hogy nincs Dolby Vision? Azt nem hiszem el, hogy a Blu-ray vagy a médialejátszó ne támogatná, ha már eleve a Sony tv-n is alap.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X ÚJ 2026.05.12. Microsoft garancia
- Beszámítás! Nintendo Switch V1 Diablo Edition játékkonzol extrákkal garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 Pro 1TB játékkonzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
- Xbox Series S 512GB / SZÁMLA/ GARANCIA
- Ps 4 BONTATLAN játékok