Új hozzászólás Aktív témák
-
Viszlát
addikt
Nem lecserélni gondoltam, hanem a mostani mellé, de nyilván te ismered a körülményeidet, illetve, hogy az esetlegesen felmerülő problémák javíttatása mennyire jelent gondot (időben inkább mint anyagilag).
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
lenox
veterán
válasz Viszlát #55204 üzenetére
Akkor mar harom kocsink lenne ket jogsihoz, ami amugy nyilvan lehetseges, csak egyelore hulyen ereznem magam.
Bar az is igaz, hogy az elektromos autok 1.5 misi kedvezmenye kapcsan felmerult bennem, hogy keves szazezer forintert csinalnak elektromos kerekparokat, ennek mintajara egy 2-3-4 szemelyes kisautot is lehetne csinalni, ami csak varosi, tehat nem megy 80-100 km/h-nal gyorsabban, viszont tud 100 kilometert megtenni, es ha 3 misibol ki lehetne hozni, az kedvezmennyel mar csak 1.5, ennek nagy sikere lehetne.
-
Viszlát
addikt
Biztosan lenne rá kereslet, de szerintem ezt 3 millióból nem lehet kihozni, legalábbis az egyéb elektromos járművek árait nézve. Egy Renault Zoe nem sokkal tud többet ennél és értelmes felszereltséggel 22-23k angol font.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
bobsys
addikt
Az lehet, hogy a muanyag elem a kocsiban 10+ ev alatt sotetebb lesz mint a gyari szin? Konkretan a Mustangban az ajtonal levo muanyag konyoklo-elektromos kapcsolo sotetebb mint a gyari amit vettem a cserehez
A gyerek ovodaja 5.5 km a haztol, de legalabb itt mindig meleg van igy kb 1 km utan mar uzemmeleg a motor, hajtva mondjuk nincs, 30-35 mph zona van mindenhol.
[ Szerkesztve ]
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
-
bobsys
addikt
válasz parandroid #55209 üzenetére
ertem en, hogy benzin, de mitol megy nem ertek en am a roviditesekhez
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
BlacKSouL
addikt
válasz Viszlát #55202 üzenetére
Az a baj, hogy ez elvileg egy céges személyszállító eszköz, amivel 1-7 ember szokott a céghez jönni, én vezetem 98%-ban, és sajnos a mélygarázstól a belső parkolónkig 14 km a távolság. Az elmúlt 2 busz is hasonló volt, és nehéz megfelelni ezeknek összességében. Ennél hosszabb távra nem szokott menni, kivéve kb. havonta egyszer, amikor a városba be és vissza kell menni vámkezelni, ekkor megy 15+15 km-t kvázi folyamatosan (10 perc ügyintézés amíg nem megy a motor.) De ez is gyakorlatilag semmi. Messzire hivatalosan nem megyünk vele, meg nem hivatalosan se, mert magánhasználatra nem adott, céges célból meg megint nem.
Igazából egy hasonló méretű busz benzinessel se lenne jobb, dupla fogyasztással. Legfeljebb egy egyterű. De abban valamiért nem gondolkodott se a cég, se a bérbeadó.Amúgy kezelésre vonatkozó megjegyzés: kérdeztem az átadót átadáskor, hogy tekintve hogy ilyen utakat megy, nem lehetne rövidebbre venni a szervizintervallumokat? Illetve mivel a másiknál is azt éreztem, hogy a részecskeszűrő nem nagyon tisztulgatott, kell-e ennél is valamire figyelni, különösen hogy így használjuk? A válasz: ne foglalkozz vele...Az AdBlue szintet nézd meg hogy mit ír ki, 40% alatt szólj. Ami nálatok kb. 3 év lesz, addigra lesz megint új kocsi.
Szóval alapból tényleg le kéne szarni, de én meg olyan vagyok, hogy ha kézhez kapok egy új autót, még ha céges is, akkor igyekszem úgy használni mintha saját lenne, és próbálok vigyázni rá, amennyire a körülmények engedik.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Viszlát
addikt
válasz BlacKSouL #55211 üzenetére
Igazából egy hasonló méretű busz benzinessel se lenne jobb, dupla fogyasztással.
Ez nem így van, egyrészt értelmes motorral kell venni és akkor nem fog kétszer annyit fogyasztani, másrészt a benzines töredék idő alatt üzemmeleg lesz a dízelhez képest. Egyébként is olyan jármű esetén ami évi 10k km-t sem tesz meg, ráadásul céges, fogyasztásról kissé vicces beszélni.
Ha ennyire izgat a dolog, akkor mondd meg a tulajnak, hogy néha kell vele menni egy nagyobb karikát, ha nem érdekli, téged se érdekeljen.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
BlacKSouL
addikt
válasz Viszlát #55212 üzenetére
Mikrobusz értelmes benzinmotorral? Pl. ?
Amúgy mindegy, 3 évnél tovább nem lesz nálunk, tehát szarni rá, csak nekem még a cégesre is fáj szarni.Juteszembe: minden ma a kutakon kapható dízel "low-sulfur diesel?" Vagyis az alap az alacsony kéntertalmú, az extra meg a kénmentes?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
válasz BlacKSouL #55213 üzenetére
Lassan már nemhogy egyterűt, de személyautót sem kapsz szívó benzinest. Ha nem turbódízel, akkor valami benzines fűnyírómotor nagy turbóval, amivel kb ugyanott vagy, csak még többet is fogyaszt. Talán még a japánok tartják magukat, de újabban már ők is elkezdtek komplikálni.
Tisztán elektromos hajtásban én személy szerint nem hiszek, a hibrid technológiában viszont van fantázia, de még lenne hova fejlődnie - az ára már lassacskán alakulgat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
szőröscica
addikt
válasz parandroid #55214 üzenetére
Nem üzemeltettem még kisturbóst, de tapasztalataim alapján a fogyasztásuk valóban alacsony (BMW 116i 3 henger, 1.5T, Skoda Octavia 1.2 és 1.4TSI), miközben igény esetén előzni is lehet velük.
Azért inkább én is nagyobb motorral veszek autót, évi 20 ezer km-en nem fog érdekelni, hogy 10-et eszik 6 helyett. Úgy tűnik, hogy futott km/kor/felszereltség alapján sor5 2.5 turbóbenzin lesz a nyerő a sor6 szívó előtt.
-
kraftxld
nagyúr
Yeah, a magyar bankipar ismét hozza a formáját, 10 éve erste ügyfél az asszony, most újra van rendesen pörgés a számlán, legalább havi 300K bejövő pénz, 10m fölötti pénz netbrókeren, stb. Aztán nem adtak egy tetves joker hitelkártyát akármilyen kevés hitellel mert nem jövedelem címszó alatt jön be a pénz :S
Sőt még privilégiumba se rakták át, mert az meg csak új ügyfélnek van.... szerintem megyünk velük még egy kört aztán max megköszönjük a hozzáállást és megyünk a konkurenciához[ Szerkesztve ]
| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'
-
gaborbol
őstag
válasz kraftxld #55216 üzenetére
Itt sem volt mashogy amikor idejottem. Az eves atlag $10k felett volt a saving szamlan es kaptam egy $500 dollaros hitelkartyat, hogy hat itt lenne akkor a kartya. 2 ev utan tobbszori keresre emeltek $1500-ra, mert nem volt meg mindig elegendo a credit score.( Bank of America)
De nincs belole gond, mert lassan 8 eve kapom az 1-3℅ os visszateritest mindenre es meg egy cent kamatot nem kerestek limit meg 5k nal jar es keres nelkul emelgetik minden evben. -
BlacKSouL
addikt
Igazán csodás a nyitólap, először sokkot kaptam, utána epilpsziás rohamot, és ha még eddig a szomszéd cégnél nem látnák elég messziről hogy éppen internetezek, akkor most már biztosak benne. (Nem azért mert tilos, csak na... nem munkahelybarát.) Még az egészet villogtatni kéne, inverzben, 5 fps-el.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Tothgera30
Ármester
Most nekem is ez a terv. Jelenleg csak egy SSD van a laptopomban, de Optibay/Caddy beszerzése után bekerül a WD Black HDD is.
#55214 peterkeT: Ezaz, mi is 2010 után, inkább 12-14 közötti autót nézünk, gyakran rövid távokra, évi kétszer hosszabb utazásokra. "Sajnos" a legtöbb 1.2T, 1.4T vagy épp 1.6D. Már az 1.6 szívó benzin is kuriózum, vagy épp aranyáron mérik, úgy hogy egy 1,3-1,5t-ás kasztnit kell rángatnia. Végül is nem gond, mert már mindenhol trafiznak, de akkor is, egyszerűen nincs optimális, és kis szervizigényű motor.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
tildy
nagyúr
válasz gaborbol #55217 üzenetére
Mi a nectar amexbol kb eves szinten legalabb 300 fontot veszunk ki ( pontokbol), szerencsere eleg jo limitje van ( nekem 6000, Esmnek 8000, nem tudom hogy csinalja)
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
BlacKSouL
addikt
válasz Viszlát #55222 üzenetére
Dehogy az, ezt már most vagy 3 évig nyúzzuk, csak az én fejemben az van, hogy mikrobusz=dízel. Merthogy haszongépjármű, és ott szóba se jön a benzin. Olyan emlékeim vannak homályosan, hogy esetleg egyterű, és akkor Sharan, Galaxy ami elsőre beugrik, de ott se rémlik csak max valami ősrégi V6 3.0, ha egyáltalán. Manapság meg gondolom 1.2 vagy 1.4 TSI. De gondolom a két említett jármű önsúlya is megvan 1,7-1,8 tonna, szóval ott már megint nem lesz ésszerű.
Egyébként azt se tudom milyen mikrobuszok vannak jelenleg, A VW-nél ismerős a korábbi Caravelle, meg ez a Vivaro/Trafic, gondolom Transit is van soküléses.De szóval továbbra is csak teoretikus kérdés akkor, hogy van-e benzines mikrobusz, és mi a jó választás 1-7 fő szállítására napi 14+14 km-re, ha az ember nem kinyírni akarja a technikát, és ésszerű választást próbál kitalálni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
válasz Tothgera30 #55220 üzenetére
Koreaiakat érdemes még nézni, náluk még divat a szívóbenzin (Hyundai, Kia), ráadásul jó az áruk is, és sok a gari. A minőség kérdéses tud lenni, én életemben olyan szart nem vezettem, mint egy facelift előtti, de zsír új bemutatóautó i20, utána átültem a facelift utániba, és mintha 10 éves használtból szállnál át újba... Nem tudom, hogy ez a nagyobb modelleknél is így van-e. Amúgy meg Mazdát kell venni, én 2012-ben az utolsó sima szívóbenzines 1,8-as motorral vettem az ötöst (közben meg már nincs is ötös), azóta már ott is mindenhol skyactive van ugyan, de az még mindig jobb, mint az európai megoldások. Vagy Yarist hybriddel - csak ne lenne belülről (sokak szerint kívülről is, nekem az még elmegy) olyan borzalmasan csúnya minden Toyota.
Kisautót még viszonylag könnyebben lehet találni egyébként, bár már ott is sok a turbódízel, meg a háromhengeres turbós játékautó. Mondjuk a Mini jó választás volt, bár ésszerűségi szempontok alapján valószínűleg jobban jártunk volna az i20-szal, de azt nem ilyen vigyorogva vezetném.
Bleki: Fordnak 1,6-os turbós benzines a belépő (S-Maxban legalábbis azt néztük), meg talán 2l-es turbós benyós a csúcs. Többi mind dízel ott is. VW-nek is van nagy turbós benzinese (1,8-as biztosan, talán 2-es is). De akkor már inkább BMW (2-es széria), bár már ott is minden turbós sajnos. Igen, sajnos az új Mini is. De ha nem az 1,2-es háromhengerest veszi az ember, akkor a következő lépés a Cooper az 1,5-ös turbós motorral, ami már valami 140 ló, és örök nyomaték az 1t-s dobozhoz.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Viszlát
addikt
válasz BlacKSouL #55223 üzenetére
... mi a jó választás 1-7 fő szállítására napi 14+14 km-re, ha az ember nem kinyírni akarja a technikát, és ésszerű választást próbál kitalálni.
7 személyig, ilyen feltételek mellett számomra teljesen egyértelmű választás lenne a Prius Plus.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
válasz Viszlát #55225 üzenetére
Betehetnék már a hajtásláncát valami kisebb egyterűbe, vagy kisbuszba (Hiace pl). Taxisok imádnák. Itt egyébként a nagy Daciákra kaptak rá a taxisok (MPV, vagy MCV, vagy micsoda a hétüléses verzió), meg újabban egyre több hosszú Caddyt látok. Persze taxi ha nem hybrid, akkor tutira dízel, de ott érthető is.
Amúgy nekem sincs tippem, illetve csak annyi, hogy úgyis visszajön az áfa mindenből, illetve pár év alatt le lesz írva költségileg, szóval le kell sajnos szarni. Magamnak meg veszek legközelebb is japánt, vagy benzines 2-es bömöst. Bár addigra remélem mindenki villant azért az új hajtásláncokkal.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
Durva
illetve 1 picit bővebb cikkUI: És ez a főposta itt Szolnokon, több 100 ember fordul meg naponta, na ha ép munkaidőben szakad le
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz Viszlát #55225 üzenetére
Ez nem is rossz. Ott bukna meg, hogy a bérbeadó flottás cég szerintem nem vállalná. Bár mittudomén...ha még itt leszek 3 év múlva, majd felvetem.
joamilestoné: igen, nekem is ez volt az első gondolatom. Az előző VW az kiegészítő fűtéses volt, de csak 5°c alatt kapcsolt, automatikusan, motorindítás után 1 perccel. Ebbe az újba meg most próbáljuk intézni, mert az ajánlatban a felszereltségben szerepelt. Pontosabban próbáljuk tisztázni, hogy a "kézi vezérlésű kiegészítő fűtés" náluk mit takar.
emvy: Nem biztos, hogy az 52 éves kolleginát oda begyűrném Bár lehet hogy a Prius se lenne nagyobb. Jó, 14 km-t ki lehetne bírni.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
bobsys
addikt
válasz FehérHolló #55236 üzenetére
Europaban, amcsiknal meg nem volt olyan, hogy ne tudtam volna hasznalni. Par eve Angliaban meggyult vele bajom, keszpenzt kellett felvennem, hogy tudjak fizetni a helyi kozertben (se amexet se chip nelkuli kartyat nem fogadtak el)
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
nagyúr
válasz EQMontoya #49181 üzenetére
hi!
és lakásbérlés / jövedelem arányban mit gondolsz?
Amúgy most éppen azon gondolokodom, hogy nem adom el a lakást, hanem veszek még egyet, és mindkettőt kiadom, én meg bérlek egy házat...
praktikusan
de lehet, hogy tényleg inkább vennem kéne egy tanyátPleased to meet you - hope you guess my name
-
bobsys
addikt
-
bobsys
addikt
Regen annyit tudtam, hogy van az SSD es ennyi. Most meg van 2.5 SSD, mSATA, M.2 (abbol is vagy 5 fele) Laptopban haldoklik az mSATA SSD, erdemes csereleni egy szinten mSATAra vagy inkabb vegyek egy 2.5 SSDt? Jo lenne ha laptop cserekor at tudnam rakni az uj laptopba. A mostani laptopokba gondolom meg mindig 2.5 SSD van, de nemtudom mi van az ultrabookban. Ott is meg 2.5" vagy mar valami M.2, mSATA ize?
[ Szerkesztve ]
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
bobsys
addikt
válasz FehérHolló #55241 üzenetére
Hat ez az, gyors keresessel addig jutottam, hogy ahany laptop annyi fele M.2 meg mSATA.
A mostaniban van egy 128GB mSATA az OSnek, meg egy 500GB HDD az adatoknak mi tobbnyire video, kepek meg meditacios izek, kb 300GB, feleslegesnek tartom ezeket SSDre pakolni.[ Szerkesztve ]
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
bobsys
addikt
válasz kraftxld #55243 üzenetére
A mostani egy Lenovo U310, a csere meg nemtudom. Lehet veszek egy 128 mSATA-t, mert <$50 ha meg laptop csere lesz es nem jo akkor atrakom a serverbe a virtualis gepek ala.
[ Szerkesztve ]
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
EQMontoya
veterán
válasz fokukac #55238 üzenetére
Hát nálam most kb. 10/1, és ezt szeretném tartani.
Amúgy abban igazad van, hogy a kisebb lakások bérlete valószínűleg aránylag drágább, tehát két kisebb lakás kiadásából simán kijöhetne egy ház bérlése. A probléma inkább ott van, hogy nem nagyon van kiadó ház. Valószínűleg úgy rendezkedett be a piac, hogy aki már megengedheti, hogy házban lakjon, az vesz is.
Same rules apply!
-
tildy
nagyúr
válasz bobsys #55237 üzenetére
Hehe , lol Mar ezelott 7 evvel se fogadtak el itt chip nelkulit. Sok bolt meg amexet nem fogad el, de ez ugye nem csak a bolton mulik
Amugy a nemeteknel meg jobban szivtal volna. Nekem meg a mastercardomat sem fogadtak el ott sok helyen. Csak a maestro, meg sajat Visa Pay vagy mianyavalya ment.
Gaborbol, bar nem all tul jol a font, ez fontban hoz annyit. Plusz elso evben 100 fontot ( aki most ker amex nectart, annak 200t)[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
lenox
veterán
válasz EQMontoya #55245 üzenetére
10-szer annyiert berelsz, minta amennyit keresel? Az kemeny, ugy ertem nem tudsz olyan keveset keresni, hogy ebbol ne valami kacsalabonforgo teljen ki.
http://ingatlan.com/budapest/kiado+haz
1-2000/m2-ert eleg sokfele van...
[ Szerkesztve ]
-
tildy
nagyúr
Lehet etteremben elfogadjak, de minket mar kikoltozeskor elkuldtek a
busbaaz ATMhez, mikor a currysben akartunk chipnelkuli kartyaval fizetni. Pedig az nem ma volt.[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus Tuf Dash 15 i7 11370H/16Gb/512Gb/RTX3060
- HUAWEI MateBook 16: Ryzen 7 5800H,16GB,512GB,16" 2.5K 2520x1680 350nit 100%sRGB,Radeon RX Vega 8
- Playstation 5 Fat lemezes ( Makulátlan !!! ) Gyári garanciával, ajándék játékkal
- HP EliteBook 1040 G9 - ÚJ 14" üzleti notebook - i5-1245U, 32GB, 512SSD, W11 pro
- Ibiza club 15 hangfalak eladók (4 drab)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen