Új hozzászólás Aktív témák

  • Dluinet

    nagyúr

    válasz Qru #7352 üzenetére

    DEXOS1 = benzines szabvány, dízelbe még véletlenül sem szabad beletölteni
    DEXOS2 = dízeles szabvány, nem modern benzinesbe lehet tölteni

    Eco lite leírásából: "100% Synthetic Fuel Economy engine oil specially formulated for recent gasoline engines, naturally aspirated or turbocharged, indirect or direct injection"

    "for recent gasoline engines" részt még 2012-ban írták, de 2003-2007-től gyártott autókba már mehet, ha 5w-30 engedve van. Sőt, ha a motor először 1999-ben jelent meg, akkor is mehet bele. Inkább úgy kell érteni, hogy downsize motorokhoz lett kiélezve.
    Viszont ha nézünk egy 2004-es autót, aminek a motorját gyártották már 1998-ban vagy előtte, akkor nem biztos, hogy az 5w-30 teljesen jó lesz. Ott már 10w-30, esetleg 5w-40 az ideálisabb.

    "with low friction and low HTHS (High Temperature High Shear) viscosity (≥ 2.9 mPa.s)."
    Ez a rész is a szabvány sablon szövege, nem a Motul fejlesztő írták, hanem csak ctrl+c, ctrl+v volt. Mindezt úgy, hogy a Dexos1 Gen2-es szabványt nehéz 3.1-3.2 mPa.s alatti értékkel teljesíteni. A teszteken nem csak laborban kell a magas hőmérsékleti nyírás értékeinek megfelelni, hanem minimum 90 órás folyamatosan erősen terhelt (250 nyúlmókussal) motoros járatással is, miközben 20 óránként mintákat vesznek az olajból.

    [ Szerkesztve ]

    "Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

Új hozzászólás Aktív témák