-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Olajleeresztő alátétekből melyik számít jónak? Ezekből választhatok:
Febi-Bilstein
Elring
Ajusa
Blue Print#nincsbennetarcsi
-
TommyY2
tag
Én sajnos egész éves szinten munkába járáshoz napi 2x3km-t megyek csak (ez egy évben kb. 1500km). Természetesen tavasztól őszig jobban előfordulnak hosszabb kirándulások is. Évente megyek max. 8 ezer km-t az S-Cross 1.4T gépkocsival.
Mikor célszerű olajat cserélnem? Tél előtt, hogy a friss olaj jobban védje a motort a kopásoktól, vagy tél után, hogy az elsavasodott olaj ne tegyen kárt hosszú távon a motorban?
Esetleg legjobb lenne évente kétszer (tél végén és tél előtt) a sok rövid táv miatt?
Köszönöm:
TommyY
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TommyY2 #6858 üzenetére
Ezt hívja a szakzsargon doktor üzemnek. Cserélném 6-7k km után benne az olajat vagy ha longlife van benne akkor 10 ezrenként és kész. Amúgy a manaulban is benne kell legyen mekkora a "szigorú" csere ciklus (általában kb fele a normál üzeminek időben és km-ben is).
#nincsbennetarcsi
-
TommyY2
tag
Köszönöm a választ mindenkinek.
Én nem értek annyira hozzá, de látom, hogy eltérőek a vélemények, ezért évente kétszer fogom cserélni, de csak azért, mert nem sima szívó motorról van szó (aztán majd az idő eldönti, hogy mit bír?).
Ha milliomos lennék négy autónk lenne, két munkába járó pici elektromos és két komolyabb hosszabb távra.
TommyY
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #6863 üzenetére
Írtam már sokszor, én is hasonló módon használom az autót, erre a félévenkénti csere az előírás a Hondánál. Nem tudom, az S-Cross könyvében mi van, de WagonR-ünknél (M13A) is van ilyen felezett periódus.
Szóval jó az irány.
Persze el lehet gondolkodni azon, hogy vajon a dupla olajcsere szennyezi-e jobban a környezetet, vagy a ritka csere okozta esetleges meghibásodás és annak javítása (mondjuk motorcsere)...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz TommyY2 #6863 üzenetére
Ilyen rövid távokra féléves csere periódust írnak el, kilométertől függetlenül.
Ezt fogod találni a gépkönyvben is, "szigorú" csere ciklus megjegyzésben.
Érdemes áprilisban és októberben cserélned.
Ünnepekhez kötve könnyebben megjegyezhető: húsvét és október 23.
Ha szeretnéd, hogy a márkaszerviz is pecsételjen a könyvedbe, de nem akarsz sok pénzt költeni, akkor elég 1,5 évente márkaszervizben cseréltetned, a többi cserét otthon vagy független szervíznél csinálni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #6866 üzenetére
Azt a másfél évet nem teljesen értem. Gondolom, garancia után is illik betartani a csereperiódust (kb. 1 év), hogy egy esetleges eladás esetén minden rendben legyen (bár nem szándékozom eladni).
Ahogy már korábban is írtam, kb. fél éve ástam csak bele magam az autó témába (előtte a leírásban szereplő adatokat követve a szervizekre bíztam). Az előző autóm egy Renault Scenic volt, annál 30e km, vagy 2 év volt az intervallum (az utóbbi években csak 3-4e km-t mentem vele évente). Ebből kiindulva a másik autóinkat is 1.5-2 évente vittük olajcserére a megtett km függvényében.
Akkor még fogalmam se volt, hogy az olajok adalékot tartalmaznak, ami idővel "eltűnhet" belőle, azt hittem, hogy az olaj csak olaj és megtett km függvényében ken. Egyébkén kevés futás mellet lehet, hogy nem lenne baja 1.5-2 évig se (a többi autónknak sincs baja látszatra (hangra) 20 év után se, persze azok szívók)?
TommyY
-
nagyúr
válasz TommyY2 #6867 üzenetére
Például ha a gépkönyvben 2 év van megadva, akkor fél évenként otthon cseréled, de 2 évente egy márkaszervizes cserét is beiktatsz. Ennyit írtam, az előbb is.
Nem mindegy, hogyan kerül bele az évi 1500km.
15×100km vagy 500×3km.
Hidegen használva az olaj gyorsan savasodik, vizesedik. Ezek az olaj bázisait és kenési képességeit hamar tönkre teszik. Ahogy a sok indítás és kevés út az akkumulátort is erősen degradálja."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
Milyen olajat tennétek egy 2007-es DPF-es Honda CRV 2.2 i-ctdi-be?
Motul 0W30 Eco-Clean vagy 5W30 X-Clean EFE. Vagy engedjük el és menjen bele vmi rendes olaj pl Shell?
#nincsbennetarcsi
-
erik365
senior tag
Sziasztok!
2009-es Fiat Bravo T-jet, jelenleg Motul 5w-40 8100X-cess van benne. 9000km-nél jár, gondom nincs vele.
Közben kijött ebből az olajból a gen2, aminek az adatlapját tanulmányozva azt látom, hogy hidegen jobban szivattyúzható, és melegen is(bár nem biztos, hogy az nekem előny).
Valamint a nyírószilárdsága 3,6-ról 3,9-re nőtt.
Érdemes kipróbálnom a gen2-es olajat? Vagy maradjak a réginél?1.4 T-jet M32
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #6867 üzenetére
Hali Tommy!
Sokat írtál már az olajokról félig vagy teljesen nekem is. Bocs, hogy nem nagyon válaszoltam, azért volt mert te jobban beleástad magad a témába és összehasonlítgattad korrektül a gyári ecstart az én meg inkább kgaborro által mondott xclean efe vel.
Annyit látok csak amennyit te is, hogy az EFE sűrűbb. De azt végülis nem tudjuk, hogy a mérnök mit számolt mikor megkomponálta az olajkört. Csak van egy ecstar olaj amit beleraknak.
Én egyébként pazarlásnak gondolom lecserélni az olajat tavasszal meg ősszel, de neked ajánlott. Tényleg villanyautó kéne, de arra nem gondoltál, hogy azt a 2x3km utat megtoldd egy kis örömautókázással? Felmelegedne a motor, ki tudna párologni az olajból a benzin na meg a lecsapódott pára is elfüstölne belőle. Felmelegedne esetleg kicsit kitakarodna a kb 600ezer Ftos katalizátor nameg a max 50 km/h vánszorgás helyett valami helyen ha megnyomnád neki ki tudná fújni a vizet a kéményből.
Én is keveset megyek a géppel, most 4-5, covid előtt 7-9, de ha beindítom akkor min 20km vidék és 90+ kmh.
Nyáron vettük, most eltoltam a cserét őszre és ott is marad mert télen ha lehet nem megyek sehová. Tiszta olajjal pihen. Motorba is így szoktam bár nálam a motor sincs úgy klasszikusan lerakva mint egy utcai gép.
Az eco cleant azért néztem, mert arra oda van írva, hogy suzuki modern benzines. Régen az acea a5b5 lehetett manapság inkább c2. Az EFE meg c2 /c3. Futólag már átnéztem ezeket a szabványokat de nem ástam bele magam, nem tudom melyik a jobb. Azt gondolom a katalizátornak a c a motornak az a b.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #6871 üzenetére
Szia!
Mire gondoltál, hogy napi szinten 2x3km helyett menjek kerülővel 2x6-8km-t, vagy havonta egyszer egy 50-100km-es kirándulást?
Kiválasztottam néhány olaj specifikációt összehasonlítás képpen, miszerint a C3 simán lefedi az A3/B4 kategóriát (savasodás tűrésben is, papíron mindenképpen).
Nem tudom még, hogy mit fogok használni a garancia letelte után. Évi két cserénél maradjak-e az EcStar-nál, vagy Motul EFE lesz (esetleg Castrol, vagy Shell).
Különben nem az EFE sűrűbb, henem az Eco-Clean és az EcStar hígabb a többi hasonló 5W-30-as olajhoz képest (Motul EFE, Castrol, Shell, Eneos, mind hasonló sűrűségű).
Egyébként találtam olyan szervizt itt nálunk, amelyik csak Motul X-Clean EFE 5W-30-cal végez olajcserét minden autótípusnál hordós olajból. Megkérdeztem, miért pont az EFE? a válasz az volt, mert ez a legjobb.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz polonic #6875 üzenetére
Nálam sem ritkák a 3 km-es etapok, sajnálom is az autót miatta, de a motorbalesetben sérült lábam miatt nemigen van más választásom. A tömegközlekedés gyakorlatilag nem létező fogalom itt, Mosonmagyaróváron, a taxi drága, biciklizni meg nem tudok sokat, nem esik jól a térdemnek és a bokámnak.
Tudom, ez egy speciális eset, csak le akartam írni, hogy létezik ilyen is.
szerk.: De rokikártyám nincs, csak 20%-os maradandó károsodást állapítottak meg, arra még nem jár.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz polonic #6875 üzenetére
3 km azért gyalog legalább fél óra, de inkább több. A kényelem és az idő nagy úr.
Ezért vagyok mindig "ideges", ha ez szóba kerül, mert a sok mocsok politikus meg gyártó közösen kooperálva pl. sehol sem közöl 0 és -10°C-ról indulva első megtett 3 és 6 km-es adatokat. (legalábbis én nem láttam iylet sehol hivatalos formában)
Vagy Tboldi esete érthető, de ez ugye ritka.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
TommyY2
tag
Régen én is gyalog jártam, kb. 20-30 perces út volt. Akkor a cipő kopott (félévente 20-30e Ft), meg az izületek (meg jó párszor meg is fáztam a gyors menettől kiizzadva).
Azóta kertvárosba költöztünk, gyalog lenne 30-40 perc. Nincs kedvem naponta kétszer megtenni, főleg rossz időben. Az előző gépkocsimmal tizen évig jártam így, igaz, hogy az 1.6 szívó, látszatra semmi baja (van benne 130e km). Ennél meg évente kétszer fogok olajat cserélni (egy pár cipő ára), reméljük túléli.
Qru: Nem tudom, hogy melyik a GTL olaj, ezt néztem ki korábban: SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W-30
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Azt néztem ki a régebbi gépkocsijainkhoz (Splash és Scenic), de a jelenlegi szerelőm valamiért nem ajánlotta a Shell-t. Azt mondja, hogy inkább Castrol legyen, abból is a Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3, az S-Cross-hoz meg a Castrol Edge 5W-30 M, ami SN_Plus-os.
Igaz, hogy némelyik Suzuki márkakereskedésben Shell olajat töltenek a garanciális gépkocsikba EcStar helyett. Lehet, hogy jobb is (valaha az volt a Suzuki olaja)?
TommyY
-
eTrade
tag
Nem tudom, hogy volt e már de gondoltam belinkelek egy műszeres olaj teszt/analízis youtube csatornát: [link]
Tegnap jött szembe a youtube-on, bár oroszul nem tudok de a végén szerintem egyértelmű az eredmény. -
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #6880 üzenetére
Shell-ből nem mindegyik jó, de a földgázosok nagyon is.
Az említett Castrolokat nem ismerem, de ha a specifikációknak megfelelnek, akkor azokkal sem lehet mellényúlni. Utoljára a 125-ös ETZ-be locsoltam Castrolt, egészen pontosan Power1 2T-t.Valószínűleg volt, mert egyes Suzukik kezelési útmutatójában is van fizetett Shell reklám, akárcsak a Hondánál, de amikor a WagonR-t vettük, akkor a Total volt talán, ha jól emlékszem. Attól függ, melyik céggel sikerül előnyös szerződést kötni.
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Jó videó volt, remélem, majd a szakik megmondják, hogy az egyes összetevők növekedése mennyi minőségromlást jelent a kenés szempontjából.
Ha lehetne kapni ilyet olcsón, biztos, hogy beruháznék rá. Reflektométert és fékfolyadék mérőt már vettem (Kár, hogy az S-Cross fékolajához nem lehet hozzáférni, pedig kíváncsi lennék rá. A Splash-ben már 1 év után vizes volt, a Scenic-ben meg még 4 év után is jó).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz molnarpeter #6888 üzenetére
Ezért nézem az autón az üzemórát, nem pedig a kilométert.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
nagyúr
Pontosan tudják, hogy mikor kell cserélni, de 30%-kal később jeleznek.
Amikor pedig jelez, akkor a tulajdonos boldog, és ez a lényeg.
Ha előbb jelez mint a leírt csereperiodus, akkor "ugye megmondtam", ha később jelez, akkor "mennyit spóroltam" érzés jön.
Mindkettő jó.
Ilyenkor a marketinges és a pénzügyes összekacsint, hogy jó ötlet volt a rugalmas csereperiódus bevezetése."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #6872 üzenetére
Igen 2x8 km vagy reggel a szokásos 3 du 8-10. Én a Ladát így szoktam. Mielőtt beállok a garázsba, megkergetem valamerre, mert az út a kertbe 683 méter. egy darabig biciklivel vittem le a háti permetezőt (25kg) meg a vegyszereket, meg a benzint, meg a gázálarc+ védőruhát, de jóideje a helyi járattal megyek. Levinni még csak ment is, visszafelé akartam összeszakadni a "hátitatyó" súlya alatt.
2 év alatt megy bele 1500km, nem követendő példa, de 2 évente kap olajcserét.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #6891 üzenetére
Gondoltam, hogy nem a szent grál ez se... Eddig fix 25k vagy 1 év volt a periódus, (gari után 20k vagy 1 év-re lehozták), most az újak már rugalmason vannak az alap 30k vagy 2 év és onnan számol vissza a használattól függően. Nálam most 26 ezeren áll a számláló, tehát kb ugyanúgy 25k km után megy majd olajcserére mint az előző.
#nincsbennetarcsi
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #6889 üzenetére
Még huszon évvel ezelőtt kezdő autós koromban is, nálunk vidéken az a hír járta, hogy nem szabad budapesti használt autót venni, mivel annak a motorja a forgalmi dugók miatt sokkal többet megy, hiába van benne kevés km.
Már akkor gondolkodtam rajt, hogy jó lenne valami üzemidő számlálót beletenni és az alapján cserélni olajat, aztán nem lett belőle semmi (az akkori autók még strapabíróbbak voltak).
Csak egy kis logikusnak tűnő matek: átlag sebesség 70km/óra (ami nem kevés), az annyi, mint 14000km/200 üzemóra. Tehát autópályás használat mellett el lehetne menni az olajjal akár 20e km-t is? Ugyan ez csak városi (nem rendszeres dugóban) használat közben 40km/óra átlagsebesség mellett max. 8000km/200 üzemóra. És akkor még nem beszéltünk a szinte csak rövidtávú használatról, mint sajnos az én esetemben is.
Tehát ezért fogok én ettől fogva évente kétszer olajat cserélni. Egyébként van valamelyik olaj leírásban üzemórára történő utalás?
Milyen autóban van üzemóra számláló, lehet valahol venni (hová érdemes beszerelni)? Biztos, hogy ki fogok rá valamit találni az S-Cross-ba.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz TommyY2 #6894 üzenetére
Nekem egy applikáció méri, amit az autóhoz fejlesztettek.
De egyszerűen veszel egyet.
Az érzékelőjét, meg rátekerni valamelyik gyújtáskábelre.
Így:Nekem városban 15-25km/h az átlag sebesség.
Az alapján ötezre kilométer után cserélnem kéne.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #6887 üzenetére
Egy pedelec lehet, hogy jó lenne, de azt hamar ellopnák a vasútállomáson, rendszeres ott a bringalopás, a zsákmányt meg viszik a határon túli bolhapiacokra, ezért inkább mindenki ezeréves szarokkal jár, amiket nem érdemes már eltulajdonítani. Anyum is egyszer ment a szebbik biciklijével oda, azóta sem került elő - mármint a bicikli, anyum megvan.
Szerencsére az autókat nem merik bántani, bár felnilopás volt már 1-2. Még jó, hogy az én OZ-im 15 collosak, ekkora méret már nem kell a kutyának sem.Meg amúgy is, elkényelmesedtem már.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Nálunk mostanában nem lopják annyira
Még a kilencvenes években édesanyám új bicikliét ellopták, megszokta hogy régivel jár és nem kell rá vigyázni rokonnál kívül a kapuhoz letámasztotta
Gyorsan infó édesapámnak az meg kocsival elindult egy irányba(faluból 3út megy kifelé)
És szerencséje volt elvágott kiszállt majd megfogta a kormányt és egy büdös nagy nyaklevessel szállította le róla a nem ma barnult emberkétPróbáld meg most megtenni a rendőrök nem a biciklitolvajt vinnék le
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #6895 üzenetére
Ez jó ötlet. Mindenképpen fogok találni valami megoldást.
Találtam egy oldalt, ahol több félét árulnak, igaz, hogy motorokhoz.
Az egyik pl. rezgésre kapcsol be, nem tudom, hogy jó lenne-e autóba is (tudná-e érzékelni a motorénál apróbb rezgéseket), akkor az utastérben is tehetném?
https://motoralkatresz.eu/aruhaz/kategoriak/uzemora_szamlalo/
Az egyik típus pl. tud jelezni a beállított üzemidő letelte után, bár az már vezetékes.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
benceb77
tag
Sziasztok
1.4 tsi Octavia-hoz rendeltem olajat. Az oldal ahol utána néztem a Shell Helix Ultra 5w-30 ECT C3 olajnak az írta, hogy rendelkezik a szükséges tanúsítványokkal. Rendelés után valamit még meg akartam nézni az olajról, ezúttal a Shell honlapján. Itt azt találtam, hogy ez az olaj elsősorban dízelekhez való, de benzinesbe is rakható, de hivatalosan nem rendelkezik a vw 504.00 minőstéssel. Kérdésem, vajon beletölthetem-e az alábbi olajat az 1.4 tsi Octavia-ba?
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest