Új hozzászólás Aktív témák

  • Dluinet

    nagyúr

    válasz bozont #7395 üzenetére

    Dexos 1 Gen2 az LSPI, lánc, hidraulikus változó szelepvezérlés, meg másik 30 dolog miatt volt szükség.
    A GM megelégelte az olaj mizériákat, és felállítottak egy komoly követelményrendszert, ami csak benzines motorba jó, széles körben alkalmazható (régi autókban nem), és bármely olajcég által előállítható olajat definiál. Így a GM az egész világon a személyautóikba csak egyféle olajat kell tartani a szervizekben. Ezzel az olajtévesztés hibalehetőségét zárta ki, miközben csökkent a logisztikai költsége is. A szervizekben nem hatféle olaj van, amit a világ túlsó feléről kell hozni, és kiküszöbölte a szervizes garanciális hibák egy részét.


    Ezekből sokat átvett a API SP, ILSAC GF6 (ami két részre oszlott, A visszafelé kompatibilis, és B amit csak gyártó ajánlására lehet használni) valamint az ACEA 2016-ban erősen felújította a követelmény rendszerét, kidobva az A1-es és behozta a C5-ös olajat.
    Sok olajgyártó meg nyomja tovább a 2008-as ACEA követelményekkel, sokszor fel sem tűntetve, hogy például melyik C3-as olajat veszed. Nagyon nem mindegy hogy A3/B3-04 vagy A3/B3-16.
    Vannak most is a boltok polcain olyan olajok, amik a 2008-as ACEA szabványnak felelnek meg.

    "Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

Új hozzászólás Aktív témák