-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zizmand #3764 üzenetére
SAE 10W megfelelője az ISO VG 32 (pl). Bár talán nem okozna gondot az ISO VG 46 sem, az elterjedtebb, nálunk is az van a gépek hidraulikájában.
(Bővül a topik, ha nincs külön hajtóműolaj és hidraulika részleg, akkor pl. kenőolaj lehetne a téma... Amíg fel nem merül a fékfolyadék )
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
10 különböző olaj keverve egy motorban: [link] (yt)
-
molnarpeter
nagyúr
Egyik gépet úgy vettük, hogy kiadvány összefolyt egyszer a víz és az olaj, majd így használták. Az olaj odaégett a hűtőjáratokra, kiváló hőszigetelő réteget biztosítva Ledugóz,gázolajjal feltölt, némi állás, aztán le is jött szépen. Az olajtérben fékfolyadék szóba jöhet, mint agresszív tisztító adalék.
-
molnarpeter
nagyúr
1.3 Multijet 90 LE leírása szerint 5W40 Fiat 9.55535-M2 előírás szerinti motorolajat kíván, vagy ACEA B4 is elfogadott. Kíváncsi lennék, milyen különbségek vannak konkrétan a két előírás között? Utóbbi terem minden bokorban, egyszerűbb lenne azzal élni esetleges utántöltés szempontjából is.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Nincs DPF, Euro 4
Egyik kinézett olaj: SAE 5W-40, API SM/CF, odpovídá: ACEA A3/B4, VW 502.00/505.00
Most nézem, elvileg a GM-LL-B-025 előírást is tudja.A másik: SAE 5W-40, API SN/SM/CF, odpovídá: ACEA C3, MB 226.5, Porsche A40, Renault RN 0700/0710, Ford WSS M2C 917A, GM Dexos 2, Aprobace: MB-Approval 229.31, VW 502.00/505.00/505.01
Igazából DPF hiányában a hamu annyira nem zavar, inkább az érzékeny vezérműlánc miatt a jobb kenésre fektetném a hangsúlyt. Némileg ezért is vagyok bizonytalan B4 és C3/immár Dexos 2 között
Ultima ratio: Golfba a fentebbi megy (egyszerűbb logisztika)
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #4394 üzenetére
Cserélném 15-nél mindkettőt, aztán jóidő.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #4396 üzenetére
Gyári 30k-hoz képest már az is a fele
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #4475 üzenetére
Esetleg 0W30 felé talán érdemes mozdulni talán.
Emlékeim szerint a második generáció eszi leginkább az olajat, de itt egy jó összefoglaló: [link]
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Waterminator #4487 üzenetére
Mit ír elő a kézikönyv amúgy?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #4654 üzenetére
Mikor vetted? 2 hét eltelt?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #4708 üzenetére
Érdekes Az S1 low saps, talán ott hamarabb kezdték bevezetni a szűrőt, elvégre hanyatló nyugat, vagy az eltérő klíma miatt lehet más az előírás. Nekem 2008-ban ezt írja a könyv, de legjobb lenne a konkrét autón is ellenőrizni, van-e benne DPF.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #4708 üzenetére
Azt hiszem, részben megvan a megfejtés - ahogyan azt az előző tulaj mondaná, mer' olasz Szóval elkezdtem keresgélni, és az említett S1 olaj előírás 2007-ben jött be. 2008-tól piros jelvény van a Grande Punto-kon (enyém ilyen), előtte kék. Na most az én könyvem elején még a kék embléma szerepel, nameg M2 olaj - maradhatott még pár ilyen könyv a kereskedésben, illetve még úgyis a DPF nélküli motor, nem kell a low saps S1 olaj. Vagy valami ilyesmi lehet a magyarázat...
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vekk200 #4720 üzenetére
Igen, ahogy a kezelésiben is szerepel, B4 is megteszi, illetve egyébként az M2 és N2-nek is az az alapja. 10-15 ezrenként érdemes azért ledobni, meghálálja a lánc (illetve megsínyli a 30 ezres cseréket)
Egy cikk még Fiat motorolaj szabványok témájában, van benne egy ügyes táblázat: [link]
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz freaghill #4798 üzenetére
VW505.00 jóváhagyással rendelkező olajat tennék bele (az meg egyéni preferencia, hogy Mogul 5W40 lenne ez). Mondjuk egy Golf 3 nagy átlagot tekintve amúgy is az élettartama végén járhat kasztni szempontból, a motor meg az utolsó dolog, ami elromlik benne, szóval előírást teljesítő olcsóbb vonalon néznék valamit Golfba nálunk leginkább MOL ment régebben, utóbbi időben Mogul, még működik
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Dluinet #4846 üzenetére
Kevés konkrét dolgot találok, Aral oldalát böngészve a kénmentes dízel a 10 ppm szabvány szerint, a kőolaj <5%-os, az alacsony kéntartalmú nyersolaj 0,5-1%. A prémium gázolajukról találtam PDF-et, jellemzően 2-5 ppm értéket ír. Mondjuk nem tudom, 0,001% max szabványos kéntartalommal mennyire tud jelentős lenni a különbség. MOL oldalán találtam leírást, ott csak a szabvány szerinti max 10 ppm van megadva.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tothgera30 #4872 üzenetére
Nincs difi, nincs szinkron, szvsz kis túlzással kb mindegy, csak legyen olaj benne
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Ha azt nézzük, olajcsere előtt már nem biztos, hogy érdemes a friss olajat egyből le is engedni, szóval lehet, hogy elég 2 liter is rugdosva, magas fordulaton tartva, stb stb nem tűnik soknak, legalább nem pótolja benzinnel.
Ádám16: elsőre összes tömítést át lehetne nézni, szimeringeket is ideértve (főtengely, vezérműtengely), meg egy hosszú lejtőn megeresztve motorfékkel szelepszárszimering is csekkolható.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Battlefield 2042
- Elektromos autók - motorok
- Apple Watch
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest