-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #3945 üzenetére
A 10W60 az melegen is nagyon suru. A leghuteses 911-esekbe vt gyari eloiras a 10W60-as olaj...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #3948 üzenetére
Láttam. A Subaruba nekem is enegedi a gyarto a 10W50-et forroegovi hasznalat eseten. Ok, globalis felmelegedes de azert ide eros tulzas polgari hasznalatra. Foleg egy nem turbos kis ccm-es motorba, annak alig van hotermelese.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
FORD WSS M2C 913 D a gyári előírás a tiédhez. Pár példa ami tudja ezt és jó olaj:
- Castrol Magnatec Prof.
- Motul 8100 Eco-Nergy
- Motul Specific 913D
- Mobil Super 3000 X1 Formula FE
- Total Quartz 9000 Future NFC
- LM Spec. Tec. F.
- Shell Helix HX7 Prof. AF[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Csaby25 #3979 üzenetére
Akkor elég bele a 0w30, gondolom nem nagyon fogja talpalni.
A Shell nagyon tiszta, jó minőségű, mert földgázból állítják elő, nem pedig kőolajból mint a többi cég. Ezzel mérföldekkel megelőzik a többi versenytársukat (egyelőre csak a Shell-nek van meg ez a technológia).
De, ez marhaság. A 10W40 nagyon vastag bele a 0w30 meg sztem kicsit vékony, egy turbós benzines autó sok hőt termel, ezért a 0W30 vékony a 10W40 meg túl vastag, hidegen meg nem ken eléggé. 0W40/5W40 ideálisabb választás lenne hozzá.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Plusz a felbontott flakonban lévő olaj is öregszik (megköti a vele érintkező nedvességet (akár a műanyag falkonon átdiffundáló párát), a benne lévő adalékok is öregszenek még ha jóval lassabban is és kevésbé is, mint ha a kenési körben lenne), sokat szvsz nem nyer vele ha így utántöltögeti. Én tuti nem vacakolnék vele.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #4024 üzenetére
Én átálltam most a tavaszi olajcserére, mert télen jelemmezőbb az olaj savasodása (gyakoribb a hidegüzem), így legalább nyáron nem azt az olajat keringetem a motorban.
Bár a másik megközelítás pont a tél előtti csere, hogy ne telített, a savasodást semelgesítő adalékkal vágjunk neki a télnek.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz INMOTEP #4043 üzenetére
Csak olyan olajat vegyél ami tudja a kellő gyártó specifikációt. A Motul Eco-Nergy jó.
Motul-ból jól még a Ford Specific
Mobil Super 3000 FE 5W30#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #4050 üzenetére
Motul Eco-Clean 0W30 vagy Motul Eco-Nergy 0W30 jó lehet pl.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz birozoli7800 #4067 üzenetére
Olajból olyan kell ami tudja a PSA B71 2290 szabványt.
- Motul X-Clean FE 5W30
- Mobil 1 ESP 5W30
- Castrol Magnatec Stop-Start 5W30Szűrőből meg :
- Mahle
- Mann/Filtron/Hengst[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterDeeJay #4070 üzenetére
Az LM nagyon jó márka, ha bevált és belefér árban én maradnék annál.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterDeeJay #4072 üzenetére
Nézhetsz bele mást is. Szerencsére semmi spéci igénye nincs annak a motornak.
- Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 / X-Clean FE vagy EFE 5W30
- Shell Helix Ultra ECT 0W30 vagy 5W30
- Mobil 1 ESP 5W30De a Castrol is bátran ajánlható márka pl.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rostiron #4112 üzenetére
Nézz rá az olajkeresőben, fejből nem tudom melyik VW szabvány kell hozzá...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #4132 üzenetére
És ez még csak ami a kádban megmarad, a motorban a csapágyak között meg egyéb helyeken még egy csomó régi olaj ott van.
Ugye megadnak egy szárazfeltöltési adatot meg egy csere adatot, a kettő közötti különbség az ami benne marad a régi olajból.Nálam pl 5 liter a száraz kapacitás (első feltöltés) és 4,2 liter a cseretöltet. Igaz a szűrő is felvesz 2 dl olajat.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs