-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #7046 üzenetére
Ez a Mobil1 jól hangzik, nekem most ami benne van a gépben az 7,8-as TBN számú (Motul X-Clean EFE).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Rocky975 #7081 üzenetére
Mivel a turbót a motorolaj hűti és keni azért nem jó ha túl vékony, de az se jó ha túl vastag mert akkor meg indításkor fog sokat járni megfelelő kenés nélkül. Turbós motoroknál fokozottan oda kell figyelni a gyártói előírásokra. Ha sokat megy hidegen és/vagy alacsony terhelésen akkor nem baj ha picit vékonyabb de ha pl sokat autópályázol akkor egy vastagabb olaj (amit még a gyártó is megenged!!) jobb választás.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #7339 üzenetére
Ha már Japán-Amerikai, az öreg Subrumba (EJ253) mit ajánlanál?
API SM és/vagy ILSAC GF-4 valamint 5W30 vagy 5W40-es viszkozitást ír elő a gyártó. Ezt már kb minden tudja, most ugye X-Clean EFE van benne (ez vt raktáron). Legközelebb egy 5W30-as Eco-Lite-ot éztem bele. Hobbi autó, nem megyek vele csak hosszú távokat (minimum 100 km-t megyek egyhuzamban) és azt se sokat, évi 5-8 ezret kb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7347 üzenetére
Igen, mert frissult a recepturaja az Eco-Lite-nak.
En is ezt neztem most az Imprezaba.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7351 üzenetére
Sajnos ennyire en sem vagom a temat. De egyelore az Eco-Lite van nalam is celkeresztben. Szerelo huzta a szajat, hogy miert ontok dizelbe valo olajat a benzinesbe.
Am azert mert az vt akcios es mindent tud amit a gyarto megkovetel.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7353 üzenetére
Igen az EFE-re, nekem most az van benne november ota. Elotte FE volt de az mar kifuto termek, sok helyen mar nem is aruljak.
Eco-Nergy nekem is vt de akkoriban csak API SL minositese vt ami keves az enyemhez igy ido elott ledobtam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7355 üzenetére
API SM kell legalább, azt nem írja felül az ACEA szabvány. Szóval nálam az Eco-Nergy kiesik élből.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7357 üzenetére
Nézd meg a manualt benne kell lennie, hogy ACEA A3/A5 vagy API SL.
Más a fejlesztési irány. Az EU-s autók jelemzően turbósok ahol más követelményeknek kell megfelelni mint az amerikai atmoszférikus realtív nagy űrtartalmúnak. Előbbi jellemzően a motorvédelemre megy rá utóbbi inkább az üzemanyagtakarékosságra.
Nekem a gyártó elve nem írt ACEA besorolást csak API-t és ILSAC-ot, így csak arra tudok hagyatkozni. De azok együtt mozognak így ott nincs varia:
1994 -1996: SH; GF-1
1997 - 2000: SJ; GF-2
2001 - 2004: SL; GF-3
Stb.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7359 üzenetére
Nem, pedig volt az SH Foresterben is ugyanez a motor itthon. Kéne egy olyan manualt szerválnom, hátha abban van ACEA szint is meghatározva.
A CCMC az ACEA szabvány elődje.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #7361 üzenetére
2003-ban debutalt a motor, az enyem 2010-es amiben mar van VVT rendszer is (sima olajnyomason alapulo). Akkor az Eco-Lite jobb lesz bele mint most az X-Clean EFE.
A manual kimondottan az 5W30-at ajanlja, az 5W40-et csak a forro egovre ajanlja.
Meg a 0W30-on is elgondolkoztam amugy...[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7369 üzenetére
Jó hogy mondod, kíváncsiságból ránéztem az EU-s olajválasztóra nekem mit ír. Ugyanehhez a motorhoz hozza az Eco-Nergy-t is, az amcsi olajválasztó meg nem. Pedig elvileg az E-N nem jó, mert API SL nekem meg kézikönyv SM-et ír elő minimum.
Szóval Eco-Lite kellesz-lesz nekem is. Bár azt a földgázos Shell olajat is szívesen kipróbálnám...#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7373 üzenetére
Nekem ezt írja a manual: [kép]
Autóalkatrész Áruház
Haverom dolgozott ott, hivatalos viszonteladók így megbízom bennük.Jaja, Lite Bro. Ha marad egy kicsi elkérem, mert nekem 4,3 liter kéne és akkor elég lenne a 4 literes kanna.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7377 üzenetére
Service manualom nincs. Azt honnan lehet leszedni?
Jah ha marad egy kicsi olaj az sosem baj. Bár mióta nagypapásan vezetek nem csipegeti.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TommyY2 #7391 üzenetére
Az árat sok minden befolyásolja, a cég politikája, versenyhelyzete az adott szegmensben, a gyártási volumen, stb.
Generálisan nincs legjobb olaj. Különböző hw-ekbe más-más olaj a legoptimálisabb. Egy kis turbósba más olaj a legjobb mint egy nagy ccm-es szívómotorba.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Elden Ring
- Xbox Series X|S
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Parfüm topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- World of Warships
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Futás, futópályák
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen