-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz haddent #45936 üzenetére
Nekem az astra 4 eves volt amikor 2000 eurot költöttek a valtora es a kettöstömegüre... mintahogy az akku is eldobhatja akkorra magat es a gumik is. Ha szar uton hasznaltak, a futomüre is kellhet költeni....aztan izzok, kipufogo (hasznalattol függöen, anyum poloja 5 evesen kilyukadt a kipuf => varosi hasznalat) teljesen komolyan gondolom
Anno amikor megvettem irtam is, hogy en ketsegbeestem, de allitolag ez ilyen. Nyilvan felületi rozsdarol beszelek, nem ilyen kiragott szelü lyukakrol . Mindenki azt mondta, hogy tipikus autopalyas betegseg ami meg durvabb az osztrak/nemet autopalyan hasznalt kocsiknal. Alvazvedelmezni lehetne, de igazabol bajt nem okoz....nekem mindenki ezt mondta edidg nyilvan en is lekezelgettem rozsdamaroval, aztan alvazvedös sprayel befujtam, de igazabol ez csak lelkiismereti megynugtatas, mert allitolag ennek semmi ertelme, Vagy komoly normalis alvazvedelmet kap, üregvedelemmel, vagy teljesen mind1, mit kenegetek en otthon de azert a lelkemnek jobb
-
Declare
őstag
válasz Calogero #45939 üzenetére
Nalad pl mi volt az uj auto mellett az erv? A konfiguralhatosag vagy az a tudat, hogy uj, tuti nem volt valami igenytelen kokler kezeben a kocsi?
En azt nezegettem, hogy egy 2 ev körüli hasznaltauto lehet eleg jo vasar. Ott meg valszeg 1 tulaj volt, km, szerviz leinformalhato es ha csak 30k km enekent cserelt olajat az se lehet tragikus a motornak, ha utanna az ember szepen raall a 10-15k ra.
Egy pl uj golf vs 2 ev körüli 80-120k km es golf között van kb 40% különbözet. Ha a kereskedö 10% ot enged, akkor is meg 30% al olcsobb, ami azert nem keves.
-
Declare
őstag
válasz berek21 #45955 üzenetére
Biztos kellemesebb a 165 lovas, de ki kell probalni, szerintem atlagos dinamikus autozashoz eleg a kisebb is.
Viszont mivel varosban fogod föleg hasznalni, illetve nem mesz sokat egy evben, jön a szokasos kerdes: kell a dizel? Üzemanyagon 15k km/ev alatt olyan sokat nem fogsz sporolni, ellenben ez a 130k km az ahol jön elö elsökörben altalaban a problema a dizeleknel (turbo, kettöstömegü, valto...egy uj kettöstömegü 200-300k huf kb, turbo felujitas 100k huf/uj turbo 150-300k huf). Nyilvan ezek lehet meg a következö 5 evben sem jönnek elö, de erdemes eszben tartani ezeket a költsegeket is. (az en 110 lovas H astramban 150k km nel adta meg magat a kettöstömegü aminek csereje otthon is 200k huf körüli penz)
Ezenkivül ha jobbara varosban lesz hasznalva, akkor reszecskeszürö/egr szelep tömödes az egy valos problema lesz....pucolas/csere sem filleres. Dizelnek kell az egyenletes haladas hoszabb uton, hogy ne koszolodjon el.
Ha ezekkel tisztaban vagy, nem gond, ha ezeket ra kell tolni a szervizre, akkor egyertelmüen dizel. Ha problemas a kocsi vasarlasa utan egy esetleges par 100 ezres szerviz szamla, akkor inkabb benzinest lenne erdemes venni, szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz berek21 #45960 üzenetére
Akkor vilagos, hogy dizel kell. Attol függetlenül, amit irtam fenntartom, azokat a költsegeket szem elött kell tartani. Többen esnek abba a hibaba, hogy a regi technikahoz hasonlitjak az ujat. Ezekben az elmult 5-10 evben kikerült dizeleknel (lassan a turbos benzineseknel is) a nagyobb teljesitmeny es szigorubb környezetvedelmi normak miatt, szamolni kell ezekkel, amit irtam. Nem biztos, hogy elöjön akarmi is persze, de nem szabad, hogy az embert varatlanul erje, ha azt mondjak, kedves uram ez a szerviz most 250k huf lesz.
Mindenkepp, valami szakival nezesd at! Csodat azok se tudnak tenni, de ha valami mar a veget jarja, azt megmondja. Kettöstömegü/turbo a ket legfontosabb talan amire koncentralni kell.
Ezen kivül 3 ev es 130k km eseten teli/nyari garnitura aktualis lehet, fekek, akkumlator is akár. Ezekkel is kalkulalj azert, mint esetleges költseg.
Tovabbra is azt mondom, hogy szerintem a gyengebb moci is vallalhato kell legyen szvsz. Probald ki
(#45958) Skizz teljesen jogos, ebbe, hirtelen nem gondoltam bele
(#45979) Calogero 1.4 H astra a legdurvabb vezetesi elmeny az eletemben a gazpedal nyomkodasara semmit nem reagal
-
Declare
őstag
Easytronic valto, kuplunggal? Nagyon ugy nez ki, a tulajnak nem sok fogalma van rola, mit arul...
(#45991) Findzs attol függ mikor adtad el annyiert ez fiatalabb, nagyobb motoros es kombi....irnam, hogy jobban felszerelt, de ez az easytronic valto kuplunggal elbizonytalanit
(#45995) Calogero : gyorsabban kapcsoltal
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Sracok a frusztraciotokat kezeltessetek, mert begörcsölt a szemem, ezt vegigfutva, ami itt zajlott.....
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #46127 üzenetére
Annyira nem giga extra olcso 22 ert ez a rocket. 24-28k között megkapod a legnevesebb gyartok akkujait is (Bosch, varta, exide...). En azokban jobban biznek azert es azok közül valasztanek, de szerintem, ha ajanlotta is a haverod, nem lehet semmi bajod a rockettel sem....nem egy "made in teszko" akku 8k ert
-
Declare
őstag
válasz trassher #46177 üzenetére
Durva nagy kegyetlenseg ez az excel tabla . Ehhez meg add hozza a hasznalat költsegeit (benzin/biztositas/autopalya matrica), aztan szepen kijön, hogy par ev alatt egy lakas arat költötted arra, hogy autozol....50 eves korodra meg aztan vegkepp ne összegezd, mert a hidrol fogsz leugrani
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #46204 üzenetére
en mondjuk 25k körül mentem es ehhez az elmult 1 evben 1,8M huf kiadas tarsul...ebböl ami hibanak mondhato (turbo pucolas) az olyan 30k huf. A többi az kopo dolgok, biztositas, gazolaj, teli/nyari gumi, felni.....viszont most mar elvileg semmi tervezett nagyobb kiadas nem jön....a lenyegen nem valtoztat mondjuk
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #46267 üzenetére
Jo ilyen meglepetest okozo autonak biztosan jo, de akkor se vonz. Praktikusnak baromira praktikus a kombi ez 100%, de egyszerüen nekem nem tetszenek es ha sportrol beszelünk, ott meg alacsony tömeg kell, jo kanyarfekves....egy kanyarban a farat csapkodo kombi, ami bologat fekezeskor a 100tonna vas miatt lehet poen, de nem sport...en legalabbis igy vagyok ezzel
A masik, meg elkepesztö komolyan balkan a köbön.....orosz videokban lehet ezeket latni, de otthon se vagyunk töle messze.
(#46268) F_Gergely azert en decide opc feliratu "kisfosszarturbosbenzinesfünyiro-jaba" szivesen tankolgatnam a benzint
-
Declare
őstag
válasz trassher #46285 üzenetére
Mi a sportos meg mi az erös ezeken lehetne filozofalgatni, meg okoskodni
Nekem a sportos azok a hot hatch tipusu autok. Pl az astra OPC. Na az sportos, agilis, fekszi az utat/kanyart.Arra van.
Az insignia opc az is sportos, de az mar olyasmi, mint az RS6, hogy ugy nem tudom....jol nez ki es gyors....de olyan "sport autot akarok, de nem tehetem meg, hogy legyen egy sportautom + limuzinom, ezert veszek egy nagyon erös limuzint".
Aztan a következö kategoria a sport kombi "a nem engedhetem meg a sport autot + limuzint + ezzel kell elmennem hazahoznom a tescobol a mosogepet es a gyerekeket is en viszem reggel az oviba es bölcsibe es nyaralni is ezzel megyünk...de azert a piros lampanal, had nyekegtessem meg a gumit a ferenciek terén, hogy azert nezzenek mar meg az emberek"...nekem ez nem jön be.
Aztan a legvegsö kategoria a BMW MX6 a van penzem, de azert nem annyi, mint szeretnem, de azert meg kellene mutatnom valahogy nagyon es legyen nagy es hangos es huuu ez kell nekem....gaz
de nem vagyunk egyformak
mod: jo pelda arra, ahogy en gondolom, decide forumtars. Kell neki a kombi neha, de sportos autot akart. Megsem vett egy "sportkombit". Vett egy sportautot es meghagyta a regi, jolbevallt kombit.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Kickass #46305 üzenetére
"Nekem a sportos azok a hot hatch tipusu autok." ezert irtam igy
Az az impreza, meg Lancer egyaltalan nem vonz. Rallizni egyertelmüen top kocsik, de sokat erek vele....sokszor nem haladok 160 al erdei uton. Ezekkel piroslampatol piroslampaig elversz barkit, aztan vegeztünk.
Az M3 na az igen, de ez egy opel forum es amugy is mindig itt a bmw kel hozakodom elö....egyertelmü, hogy az igazi feeling az a hatso kerekes kocsival van. Nekem a kis motoros bmw k is egeszen mas elmenyt adtak eddig, mint egy elsökerekes. Meg egy Navara is
Az opc astra az azert elegge ott van. 8-9 millioert egy baromi jo forma, igen szep teljesitmeny, allitolag igen jo futomü...azert az szerintem az atlag autosok 80% nak biztosan adja a "sportos" jelzöt
egy M bmw hol van ettöl arban? 3-4x szorzora(#46309) deicide nekem a hatso kerek a szivem vagya....majd egyszer, ha nem lesz gond egy olyan fenntartasa oke telen lehetnek problemak
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #46317 üzenetére
1. ezek velemenyek, erre valo a forum. Van aki a sportkombit szereti, van aki a suvokat...stb. Nekem a hatso kerek es 200 lo, innen kezdödik az a kategoria, hogy auto es ehez hozzajönnek bizonyos kenyelmi es biztonsagi extrak, mint ergonomikus üles, xenon stb. Na ez az amire azt mondom: na ez igen. Masnak meg mas. Mondjuk szerintem egy hatso kerek hajtas az minden vezetni szeretö ember szamara egy kincs, csak ki kell probalni
2. Hülyesegeket ne irjunk. En se tudtam mi a különbseg a cupe es gtc között. Aztan amikor szobakerült utananeztem es most mar tudom. Szerintem ez egyaltalan nem baj, ha valaki kijavitja, mint ha kijavit egy folyamatosan ismetelt helyesirasi hibat, az sem. Söööt!
3. Autoglymmel a jo uton jarsz SRP + High gloss protection es gyönyörü lesz a kocsi
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #46375 üzenetére
Nekem pont a hatulja, ami nagyon tetszik ebben a kombiban. Valahogy összhangban van a kocsival es ez az ami nekem hianyzik a kombik 90% ban. Az audi talan az egyetlen, ami szamomra ezt szepen meg tudja valositani. A kombi bmw k peldaul szerintem borzasztoak...
Ami a K astraban kepek alapjan nem tetszik az a müszerfal, az oracsoport....az a kerek szürke müanyag az jaaaaaaaaaajjjjj.
(#46377) AmunRa nyilvan en sem...hanem egy porsche panamerat viccet felreteve, ebben a kategoriaban, van a focus, a golf (az dragabb), mazda 3 (benzines nem rossz, de dizel nem jo), toyotanal talan valami, de az a marka nem az en vilagom.
(#46379) F_Gergely a J nel szögletesebb, de az uj passat pl nekem nem tetszik, pont azert, mert olyan mint egy láda, kerekekkel, meg lampaval. Ez a K nekem pont tetszik. Az elsö lapma az tiszta golf, de a többi resze egesz egyedi es jo szvsz...de elöben kell megnezni.
Milyen presztizst varsz egy opel astratol? Az astra az pont a tömegauto. Most viszon remelhetöleg az igenyes tömegauto kategoriaba lep, ahol kb a Golf is van. aki presztizst akar vasarolni az nem opelt vesz[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #46381 üzenetére
Hat nezd, velem ezt nem fogod tudni megbeszelni Abszolut nem szeretem a regi autokat.
Nem tudom anno mit sugalt egy vectra, vagy omega, de presztizsröl beszelni az opel eseteben szerintem furcsa (es itt nem fikazasrol van szo, ez szerintem teny. Az opel (most legalabbis) nem gyart presztizs autokat. Az összes "nepauto" ennek megfelelö arazassal. Presztizsröl egy vw phaeton/bmw 5,7 stb ilyenek eseten beszelhetünk szvsz)
Regebbi autokbol, amire azt mondom, hogy jobban tetszik, mint az utod, az egyedül az S60 volvo. Annak a 2005 körüli verzioja igen eltalalt....belter/külsö/ergonomia. A legujabb s60 nem rossz, de a 2010 körüli szvsz borzaszto volt. A belsö designban is elegge elsodrodott az en izlesemtöl a volvo.
Ha megtehetnem 1 evesnel idösebb autoval nem jarnek es abbol is full extraval es nem sznobkodas vagy ilyesmi miatt....egyszerüen baromira erdekelnek a technikai ujdonsagok a szenzorok, kamerak, hibrid megoldasok, elektromos autok stb. + en egyaltalan nem talalom egyformanak az autokat. Vannak hasonlosagok, vannak trendek, de ezek mindig is voltak. Szerintem csak a felületes szemlelödönek tünik igy a dolog. Ezektöl a "regi jo dolgokbol nem maradt semmi" dumatol meg falnak megyek
Nem vagyunk egyformak
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #46384 üzenetére
presztizs nem egyenlö minöseggel K astra sem lesz presztizs, de ugy nez ki minösegi igen
Az teny, hogy minel bonyolultabb valami, annal hajlamosabb a meghibasodasra. Ma meg hülyül a szenzor, holnap mar kevesbe, holnaputan, meg tökeletes lesz
Egy olyan dolgot mondj, ami egy mai autoba nincs, de regebin volt, mert ezt nem ertem. Ma ezerszer többminden kerhetö egy autoba mint regen es egyre kisebb kategoriakba is. Regen egy xenon vagy ülesfütes csak egy vecctra/omega kivaltsaga volt. Ma mar ez siman kerhetö egy corsaba is.
Nyilvan kategoriakat hasonlitsunk össze. Szoval ne egy 10 eves A8 audit egy mai opel corsaval.
-
Declare
őstag
válasz AmunRa #46391 üzenetére
A J astrahoz nem kell hasonlitani semmit...az mar akkor elavult volt, amikor kijött, minden teren. A K astra az alapjaitol lett ujjaepitve es hatarozottan fokuszaltak a minösegre. Ezert irtam, hogy "szerintem" es "lesz" varjuk meg es kiderül.
Jo kocsik a kiak, sokban nem ültem, de a sportage es ceedben igen. Azert ha utanna atül az ember egy golf7 be nem merül fel a kerdes, h miert magasabb kategoria a golf es a K astranak legalabb azon a szinten kellene lennie.
Mondjuk en alapbol kivagyok a japan autok bajusz kapcsoloitol, gombjaitol. Ettöl meg egy megfizethetö jo kocsik, keves problemaval, de nekem nem az izlesvilagom.
(#46428) AMD Power ez az ugratos kep van fenn, a kezdetek ota a opel.de-n. Nem azt akarja mondani, hogy jobb, mint egy E merci , a lenyege, hogy olyan extrakat es anyagminösegeket kinal a K astra, ami tulmutat a sajat kategoriajan.....meglatjuk teny hogy pl ülesszellöztetös masszazs üles a golfban sincs
(#46423) AMD Power nekem ez tetszik....de kövezzetek meg erte
-
Declare
őstag
válasz Gergőke88 #46464 üzenetére
Valoszinüleg nem lesz ez igaz, de pont ezek a dolgok, amik megemelik egy auto szinvonalat. Egy kia ceedbe kb az ülesfütes a max
Egyebkent a mobile.de nezegetve a golfoknal pl meglepöen sokban benne van a komfort üles. Ha valaki többet kenytelen ülni az autoban, mint max 1-2 ora, az megtanulja ertekelni mennyit is jelent egy jo üles
Elönyben van azert a golf, de messze nem az a helyzet, mint a J astranal volt. Varjuk ki mi lesz
a kombi designban pl az uj astra szvsz sokkal szebb
(#46468) Calogero en ugy tudom az uj automatak többsegenel hatarozottan rosszat tesz ha üresbe pakolgatja az ember.
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #46474 üzenetére
ezt olvasd el. Szegeny valami hasonlo "remeg a motor" szindromaval vette mega kocsit, ami tutira ugy tünt, hogy kettöstömegü hiba, aztan kiderült, hogy komplett motorfelujitas kell........nem remisztgetes, csak olvasd el, jo ha az ember több mindennel tisztaban van.
-
Declare
őstag
válasz trassher #46492 üzenetére
Sajnos ismerös a helyzet, de ez mindenhol igy van kb....jo szakembert nehez talalni, aki tenyleg becsülettel all a dologhoz....minden teren igaz ez.
(#46493) F_Gergely biztos, hogy ugy nem csinalja meg senki, ahogy magadnak....
(#46495) hódmaci nincs azzal baj, csak tudni kell a korlatait. A versenytarsakhoz kepest kisse el van maradva. Milyen motorral venned? Ha ujonan, akkor ha varsz egy par honapot es nincsenek nagyon specialis igenyeid, biztos lesznek jo raktarkeszlet kisöpresi akciok Az uj K egy minösegibb, könyebb, modernebb auto lesz, nyilvan ehez merten dragabb is. Igyeny es penztarca függvenye, hogy vegyel/ne vegyel
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz hódmaci #46507 üzenetére
Ezek az egyeb okok mindig addig müködnek, amig nem okoz egyeb problemat ezek a rendszerek erzekenyek a nem megfelelö minösegü gazolajra, azert ezt erdemes tudni.
Amugy az 1.6 dizelt nem ismerem, az 1.7 diselt nezd meg meg esetleg, regi, de jol bevallt konstrukcio.
(#46510) haddent a lenyeg a szakertelmen van (most nem feltetlen az adott peldarol beszelek). Ha eszel egy jo sushit az sem azert kerül annyiba, mert draga a rizs vazze
-
Declare
őstag
Nem tud veletlenül valaki olyan oldalt, ahol megtalalom a CD30mp3 tipusu Erösitö tulajdonsagait? Azt az ebayes hirdetesekben lattam, hogy Delphi-Grundig a tipusa, meg több helyen van irva, hogy 4x45W, de ez is elterö.
Kipurcant az egyik hangszorom, azaz ha picit hangosabban hallgatom torz Utanna akarok jarni, mit lehet kihozni zeneileg a kocsibol, mindenfele nagyszabasu beruhazas nelkül, de ehhez tudni kellene, mit tud az erösitö
-
Declare
őstag
válasz haddent #46542 üzenetére
Ennek akarok utannajarni de mivel az egesz egy központi egyseg, igy kizartnak tartom, hogy en egyszerüen abban kicsereltessek barmit is.
Szoval az elkepzeles az uj hangszorok, ajtoszigeteles, de ehhez tudni kellene mire epitkezhetek Amugy ez a cd30 is 4x40 es 4x50 között irjak a hirdetesekben. Mire irod, h 2x olyan erös?
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #46544 üzenetére
Megveszem 15-20k hufert aztan hogyan tovabb? (mondjuk 15-20k ert csodalkoznek ha jobbat kapnek, mint a mostani, azert belepörgettem ilyen autos hifis dolgokba es nagyon gyorsan 6 szamjegyü a tema es nem is 1 essel kezdödik na az viszont nem celom)
csak emlkezetetöül a H astra közepkonzola:
(#46547) haddent igazabol egyaltalan nem ertek hozza, nagyobb teljesitmeny nekem nem kell, a lenyeg, hogy szepen szoljon. A gyari cuccal ez necces , de ha mar ugyis bedobta a kulcsot a jobb oldali hangszoro, akkor mar kicsit körbejarom a temat
A legjobb opcio a szines kijelzös cd70 es egyseg lenne, de sajna eleg draga. Ilyen 150-200k huf kb beepitve...nem opcio
-
Declare
őstag
válasz Findzs #46545 üzenetére
+(#46546) F_Gergely
Dizelest keres, 6,5M ig. Benzinest kar linkelni, a masik dragabb, raadasul a toyota es a mazda diselese is egy ingovanyos talaj. Benzinbe jok, de dizelben nem.
Ettöl függetlenül en sem vennem a J astrat most mar. Mint ahogy 10k eves km re sem vennek dizelt, mint ahogy az "okos dizelt" sem tankolnek bele (ha azt jelenti amire gondolok). Sokan csak addig kalkulalnak, hogy hu a dizel kevesebbet eszik...csakhogy dragabb es dragabb a fenntartasa es igy mar mas lenne a helyzet, ha evekre elöre kalkulalna valszeg.
Viszont nyilvan mindenki arra költi a penzet es olyan autot vesz, ami neki szimpi, mi leirjuk a velemnyünket, ö meg dönt.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #46552 üzenetére
Huh, de mashogy gondolom de van ez igy
Egyreszt eszem agaban nincs a közepkonzolt megbontani es egy utolagos oda nem illö valamit betenni, en nekem az nem palya.
Masreszt, a kijelzön az infok, a kormanyrol vezerelhetöseg, mind alap, hogy müködjön. Akkor viszont kell ember aki megoldja....na erre mondtam, hogy ez csak nagyszabasu beruhazasbol menne, az meg nem cel.
Harmadresz a hangszoro szvsz legalabb annyira meghatarozo, mint az erösitö (lasd peldakent, nemreg amit beszeltünk fülhallgatoknal).Na mind1, lenyeg akkor, hogy 4x45w körül tud a cucc, utannajarok, mit erdemes rakötni/szigetelni es azert majd leirom, ha lesz valami fejlemeny
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #46557 üzenetére
Atnezek a hifis topicba, majd leirom, mire jutottam, köszi.
Minden viszonyitas kerdese, mint mindig. Aki csak szallagos magnot hallgatott, annak egy gyenge mp3 is ürtechnika. Aki hozzaszokott a HQ zenehez, az meg meghallja, eszreveszi azonnal a különbseget. Na en a közeputat akarom megtalalni.
Mazdat linkeltel, aminek a skyactive dizelje pont nem tul erös, a toyota dizeljei meg vegkepp nem. Alulmeretezett olajteknö, kenesi gondok....milyen autot topicban szokott tema lenni.
(#46559) Skizz laikuskent vegiggondolva: turbo=> joval nagyobb kompresszio => nagyobb kipuf. Masreszt desig elem, ami jol nez ki
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz lolka1980 #46565 üzenetére
az meg biciklivel sem hosszu tav.
sokan addig jutnak a kalkulacioval, hogy a dizel kevesebbet eszik 100 on, akkor az a tuti. Azzal mar kevesebben kalkulalnak, hogy milyen költsegek jelentkezhetnek a dizelnel, dragabb maga az auto is, dragabb az ado, ha helyi futkosasra van hasznalva, akkor kb garantalhato a szivosor/turbo/egr/dpf... koszolodasa, illetve kenyesek a gazolaj minösegre is.
a dizel akkor jo valasztas, ha vannak hoszabb utjaid rendszeresen (minimum 50-60km egyhuzamban), ott tud keveset fogyasztani es rendesen kitisztulni. Helyben forgolodva 5-10k km eves futas mellett kicsi az eselye, hogy megterül a dizel. Ha ujonan veszed akkor azert mert alapbol kb 1 millioval dragabb, mint a hasonlo benzines, ha hasznaltan akkor meg azert mert szinte garantalhatoan lesznek magasabb szervizszamlaid.
Alltalaban ökölszabalykent szoktak mondani, hogy legalabb 15k de inkabb 20-25k km evente ahol erdemes dizelt venni.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz lolka1980 #46573 üzenetére
Ha kisarkitod a dolgot jol latod a dolgot igen
Nyilvan van ilyen es olyan pelda is. A nagy atlag viszont az, hogy 15-20k km evi futas alatt, illetve rövidtavra nem erdemes dizelt venni. Ennyi.
Ha szamol az ember akkor meg plaen. Ha mesz 10 k km t 1 evben, fogyasszon 7,5 l/100 at a benzines, 5,5l/100 a dizel. Akkor mai üzemanyag arakon szamolva, (ha most itt gyorsan jol szamoltam), sporolsz a dizellel kb 70k hfot egy evben. Ha pancsolt gazolajjal tankolod meg többet. Mondjuk sporolj 100-120k hufot. Akkor takaritattni fogod a rendszert ez nagyon valoszinü, szoval sokkal elörebb nem leszel megtakaritasban. 100k huf/ev tehat kb a dizel elönye....ujonnan 1M huffal dragabb...miröl is beszelünk?
Nekem az astra H 1.7 dizel amit hasznaltan vettem, 4 eves koraban valtofelujitas es kettöstömegü csere szorult. Ez otthoni arakon szamolva is 2-300k huf os mutatvany. A masik 1.9 es astra H-s forumtagnak itt a turboja is uj mar es neki szinten volt kettöstömegü csere. Most linkeltem itt egy masik emberket, aki egy 1.9 es tdi seatot vett 5 ev körüli es most tart 200k nal es tovabbi 400k ami meg a szervizre fog menni.
Lehet szamolgatni, hogy par ezer km evi futasteljesitmennyel, milyen eselyei vannak a megterülesnek
-
Declare
őstag
válasz Calogero #46586 üzenetére
Jah, erdekes. En a nemet konfiguratort neztem, ott az erösebb benzinhez es az erösebb diselhez is van rendes automata, mig a kisebb 1.0 benzinhez easytronic.
(#46587) Gergőke88 ez meg megint egy mas kerdes....en arrol beszeltem, amikor a megeri/nem eri meg dilemma van. Legtöbb esetben nem azert vesznek az emberek dizelt, mert azt szeretik vezetni
En mondjuk egy percig nem gondolkoznek, a benzin nekem sokkal szimpibb, egy dizel nekem nem ad sportossag erzetet. Az egy traki, amit raallitok tempomaton 140 re es egyszer csak megriadok, hogy hazaertem
-
Declare
őstag
válasz Findzs #46594 üzenetére
Az uj autonal az ember sajat maga konfiguralja össze, jaratja be, gondoskodik a megfelelö karbantartasrol. Szerinted egy 10-15k kmt futott teszt auto mit kapott mar kapasbol? Bejaratast es törödest a legkevesbe
A 664km t futott az meg szalon autonak hivjak. Nem rossz opcio, de azt sem magadnak konfiguralod, csrebe, csak paran beültek, de nem rugdaltak hideg motorral a 2km es probakörökön hasznalt autokent talan a legjobb valasztas, bar a csont uj egyedi sem lesz sokkal dragabb nala.
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #46630 üzenetére
egyelöre ez a legerösebb igen, 136 loval. Mondjuk az hatarozottan jobb, mint a mostani H astram az 1.7 dizellel es 110 loval. Könnyebb is, erösebb is. Szerintem az kellöen dinamikus. Golfbol is csak 170-180 loerös 2.0 dizel a teteje, a GTD.
Led lampaval, a wellness ülessel, legerösebb dizellel 8 milla....jöhetne azonnal, nagyon tetszik
Nyugodtan bekelj meg azzal a fogyival, meg igy is teljesen jo....akkora kasztni es tömeg. Ezek a mostani 1.6 dizelek tudjak ezt a 4-5 literes fogyit ebben az astra/golf meretben. A többi az ön es közösseg ámitas. En is szamolok neked egy 4 literes fogyasztast egy tankolasbol, ha akarod.....ennek ellenere az atlag akkor is 6 fölött lesz
-
Declare
őstag
válasz Calogero #46637 üzenetére
Azert 1-2 ev es biztos lesz most csak 5 ajtos, meg kombi jön....kibekülnek a wellnesüleses, ledlampas 5 ajtossal is na....
Mondjuk ha most 7-8 millioert neznek autot azert akkor is bajbalennek az opellel. A golfnak ott a GTD je, ami nagyon jol nez ki, sportos, 2 literes 180 lovas, vagy egy par eves 320/325d cupe bmw is foghato ennyiert....szoval akkor meg egy sima hetköznapi, cegauto feelinges 5 ajtos astrat valasztani hat nem tudom
-
Declare
őstag
ezek a 3 literes fogyasztasok, ugy jönnek ki (en ebben itt a forumot olvasgatva kb biztos vagyok), hogy a delikvens teletankolja (katt-katt-katt-katt), aztan megy vele kb egy tankolsnyit, ovatosan, 70 el, nem gyorsitva, kamionmögött....megint megtankolja (elsö katt...hopp szuper, tele is van). Elosztja a kettö szamot amit lat es woala........huuuuuu 4 liter a kocsim atlagfogyasztas
A masik meg, amit irsz, hogy hasznalatfüggö. Nekem autopalyan 6 liter kb, de nem nagypapasan megyek 140 tempomat, ha lehet a nemeteknel benne vagyok 1-1 kis versenybe, stb. Itt helyben mozgolodva, hideg motorral par km egyhuzamban 7,5 liter, ami egy-egy picit hoszabb 30-40km es föutakon a forgalom ritmusaban, mindig visszahuzza ilyen 6,5-6,7 re.
A rekord nekem is 5 liter alatti, 2 szemellyel, klima nelkül, föuton, direkt fogyira figyelve. A masik rekord, meg ugyancsak 2 szemellyel 180 körüli tempo ahol csak lehet, 5-600km nemet palyan örületes orkanban 7,6.
Ezekkel a mai 1.6 dizelekk, ami pl az opelben is jön szvsz -1l/100km lenne minden, amit fent leirtam...teljesen okes szvsz.
(#46642) tresh 2-3 misiert nem kapsz jo kis 3 lityis bömbit (dizel) ha meg kapsz, akkor meg 2-3 misit fogsz rakölteni, ha normalisan rendben szeretned tudni az autovetel pedig nem befolyasolhatja az ivas mennyiseget ...szvsz Megtakaritas/befektetes, lakas, hobbi/szorakozas, auto. Nalam ez a sorrend
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen