-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kmarci25
veterán
Ugyan! Én kérek elnézést, hogy elsütöttem a "poént". Ezentúl majd nem fogom. Nyilván. Bal lábbal keltél, vagy mi a baj? Értettem ám, amit írtál, és azért is mertem azt válaszolni amit, mert ebben a topikban üdítően kevés az olyan hozzászóló (sőt talán nincs is), aki a racerboy kategóriába tartozik, és 50 centi spoilert szerel az ezres Corsa-ra. Erre az állapotra, illetve a hozzászólásodban említettek felnagyítására és (szerintem) vicces eltorzítására utaltam a saját hozzászólásomban.
De mindegy is, polemizálhatnánk azon, hogy ki nem értett/értett félre kit, és hogy egy topik off részét mennyire kell komolyan venni, illetve hogy miért frusztrál az irónia (touché!), értelme mégsem sok lenne.
Béke veled!"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Petyyyyy #73155 üzenetére
Szerintem jó lesz az. Bátyám a B oszloptól hátrafelé fóliáztatta le pár éve, és észrevehető a különbség. A gyerekeknek nem olvad le a gatyája, ha beülnek hátul az ülésbe. A szülők feneke meg már megszokta. Plusz kevésbé melegszik az autó, de persze ha tűz rá a nap órákig, akkor kb mindegy hogy a huzat/kárpit/műanyag 70 vagy 80 fokos, úgyis dől belőle a hő még klíma mellett is.
[ Szerkesztve ]
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Szada85 #73171 üzenetére
Na jó, de ha az a Corsa matt feketére van fóliázva, de úgy, hogy középen hosszában van két fehér csík, akkor azért nem őszinte a Te mosolyod sem, mi? Mi? Na? Akkor azért ott van a tüske, és érzed, hogy kihagytál valamit. És akkor a 20 centi átmérőjű kipufogóvégről és az alulra szerelt neonról nem is beszéltünk. Mert ami szép, az szép.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Declare #73183 üzenetére
Részben BLACK kartárssal értek egyet, mert szerintem az autó karbantartása nem feltétlenül jelenti az üvegek lefóliázását. Számomra a karbantartás azt jelenti, hogy pl. ha látom, hogy valahol elkezd rohadni, akkor elviszem a lakatolóhoz, és megcsináltatom, ha nekem koccanak (ahogy tegnapelőtt történt ), akkor hiába csak egy horzsolás a hátsó lökhárítón, mégis le fogom fényeztetni. Ha opálos lett a fényszóró, akkor felpolíroztatom, stb. Tehát nem kizárólag azzal törődök, ami menetbiztonsághoz kapcsolódik, hanem a többivel is.
Én is gondoltam arra, hogy fóliáztatok hátul, hogy tempomatot rakatok bele, hogy kicseréltetem a hangszórókat, de mégsem fogom, mert úgyis tudom, hogy nagyon max még 5 évig marad ez az autó. Ezek az extrák pedig nem létszükségletek, sőt! Ha meg majd eladnám, akkor ezeket a pluszokat senki sem fogja nekem kifizetni.Ha valaki megveszi az álomautóját (a BMW-s példád), akkor megértem, mert ő nyilván úgy gondolja, hogy tizensok évig szeretné használni, de szerintem az átlag tulajoknál nem ez a jellemző.
[ Szerkesztve ]
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Declare #73186 üzenetére
Ebben teljesen igazad volt. A különbség annyi, hogy mikor majd veszek új(abb) autót, akkor abban már gyárilag benne lesz a tempomat, a jobb szigetelés, a klíma, a kihangosító stb. És miután a mostani autóm hővédó fóliával és tempomattal is ugyanúgy semmit nem fog érni, mint anélkül, bevállalom a komfort hiányát, anyagi megfontolásból. (Persze a 20 milliósra ugyanez igaz, de miután az gyárilag benne van, külön nem kell költenem rá.)
Amit írtam, azt a lógóbelű, szétfingott autókkal kapcsolatos mondatodra írtam, de lehet, hogy csak máshogy értjük ezeket a jelzőket.
Ezert vannak a lefingott, logobelü hasznalt autok, mert "mar ennyit nem erdemes ra költeni".
Én arra gondolok ilyenkor, hogy egy rosszul, illetve sehogy sem karbantartott autóról beszélünk, nem pedig arról, hogy van-e benne tempomat, vagy fel van-e bolyhosodva a csomagtartókárpit.
[ Szerkesztve ]
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz AMD Power #73208 üzenetére
Igen, ez így van. Nekem az autó az egy közlekedési eszköz, ami persze jó, ha minél szebb, jobb, újabb, komfortosabb, de nem tudok pl. ragaszkodni hozzá. De megértem azt is, aki így van vele, illetve inkább elfogadom, hogy van ilyen is.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Declare #73210 üzenetére
Oppardon, próbáltam már tempomatos autót (8 kerek hónapig, míg el nem vitték mind a mai napig ismeretlen emberek, ismeretlen helyre, a beleegyezésem nélkül). Igen, egyetértünk: nagyon jó, nagyon kényelmes dolog. Ugyan annyit nem vagyok autópályán, mint Te, de kb. kéthetente van egy 2x200 km-es túránk.Ezért is alapkövetelmény a következő autónál a tempomat is, de hogy én most 40+ ezret fizessek érte? Nem, annyiért nyomom a pedált inkább a pályán.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Declare #73238 üzenetére
Érdekes, de nálunk itthon (Magyarország), nincs túl nagy választási lehetőség: nevezetesen 2. Egy Mol és egy ÖMV. Az összes többi az =Mol. Majd ha jársz Pesten, akkor találkozzunk, átfejtjük a maradék naftát az enyémbe, aztán kipróbálom.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Doggy dog #73469 üzenetére
Vészfékezéskor villogtatja a pótféklámpát.Van aki szerint mind hármat.
És ez jó? Párszor volt már hozzá szerencsém, de engem kifejezetten idegesített. Az a megoldás jobban tetszik, ami a vészvillogót aktiválja automatikusan. Az előző autómban volt ilyen fícsör.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Petyyyyy #73471 üzenetére
Egy vészvillogó ma már ritkán kerül ki indokolt esetben, ha meg kellene, sokszor nincs időd odanyúlni mert mindkét kezed a kormányon
Azért vészfékezés általában országúton/autópályán történik, ott meg nem általános a vészvillógó. És persze, hogy nincs időd nyomkodni, pont ezért jó az automatika, ami bekapcsolja. Én nem is tudtam, hogy ilyen volt az autóban, csak az autópályán vettem észre, mikor padlózni kellett 100-ról, hogy Jéé, vészvillogok.
Doggy dog: oké, ebben igazad van. Nem fogalmaztam pontosan. Olyat láttam, amikor egy erősebb fékezéskor (közel sem vészfékezés - az én fogalmaim szerint) kezdett el villogni a pótféklámpa. Na, az zavart.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz mohabá 007 #73476 üzenetére
Nahát, ez érdekes infó. Akkor már értem a városbeli pótféklámpa villogást.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz AMD Power #73516 üzenetére
Ha hegytetőn vagy, akkor legalább le tudsz gurulni a völgybe. Ha viszont az Alföldön döglik be, akkor annyi. Nekem is volt ilyen, annyi különbséggel, hogy nem egyből makkant meg a generátor, hanem szép lassan. Aztán mikor a szerelőhöz mentem, már egyáltalán nem volt töltés, meg az akksiba szufla sem. Először csak a világítást kapcsolta le, aztán már az index sem működött, kormányszervó is megállt, az ablakokat nem tudtam felhúzni, és mikor lezártam volna, már a központi zár sem működött. Éppen elgurultam a szerelőig, vicces volt.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz AMD Power #73557 üzenetére
Melyik rész utal a minőségi problémákra?
A cikk végén, a kvázi összefoglalóban meg ez szerepel:
"A Crossland X-ben számomra legpozitívabb élmény az, hogy bár egy Opelben ülök, mégsem érződik annyira nehéznek, mint a németek modelljei, így vezetni is könnyedén lehet. Futóműve ugyan kisautósan egyszerű, mégis kellően tart kanyarban és egészen komfortos. Az első francia Opelt kellemes családi autónak mondanám, Meriva utódnak kiváló."Jó, tudom, hogy most nagyon nagy a baj, mert (az amerikaiak után!) a franciák vették meg az Opelt, bár én nem látom ezt akkora problémának. Ahogy erről már írtam is...
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz AMD Power #73567 üzenetére
Na ne csináld már. Oké, elhiszem, hogy valakinek nem tetszik, de ez számomra eléggé bullshit kategória. Nyilván nem jó cikk az, amiben nem fikázzuk egy kicsit azt, amiről írunk, de ezek elég gyenge pontok. Az első idézet semmi konkrétumot nem tartalmaz, a második meg... Nekem volt mindhárom francia márkám, egyikben sem vettem észre, hogy számottevően más minőségű lett volna a műanyag, mint egy Opelben. A kopogós műanyag, az kopogós műanyag, függetlenül a márkától.
Túl van ez a dolog hype-olva, úgy érzem."There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Szada85 #73794 üzenetére
+1 tutis topiktárs hsz-ének. Én is tettem egy próbát az olcsó, noname rádióval. Egy évig bírta. Utána vettem egy Sony-t, igaz kétszer annyiért, de a hangja is szebb, és ez már 2 éve működik.
AMD Power: tc-n is volt teszt. Ott is jókat írtak róla, plusz annyit, hogy széria előtti autókat kaptak, úgyhogy még itt-ott finomodhatnak/módosulhatnak apróbb dolgok. Szép, meg nem is drága, de továbbra is azt mondom, hogy kicsi. Második autónak jó, de kíváncsi vagyok a Grandland X-re, szerintem az lesz a nekem bejövős méret. Persze az nyilván drágább is lesz...
[ Szerkesztve ]
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
-
kmarci25
veterán
Ha már így belementünk. Miért van az, hogy ennyire túlárazottak az autók? 8-9-10 milliós Astra... Pfff... Oké, hogy nem adják pár százezerért, meg tartós használati cikk, meg a fejlesztéseket meg kell fizetni, de pont az új autó azonnali értékvesztése mutatja, hogy minimum +1 millióval túl van árazva minden. Biztos van ennek értelme, de valószínűleg több magánszemély venne szalonautót, ha az árak jobban közelítenének a normalitáshoz. Szóval szerintetek mi az oka, hogy 4 millió alatt csak a piac nagyon alját (Dacia, Lada) lehet megkapni, utána pedig egy nagy szakadék, ha szeretnéd, hogy mondjuk hátul is elektromos ablak legyen...
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Declare #73984 üzenetére
Akkor miért zuhan egy milliót az ár azzal, hogy kigurultál a szalonból? És oké, Németországban biztos veszik a szalonautót is (de ott
kolbászbBratwurstból van a kerítés is ), de nálunk pont hogy nem. Oké, hogy most egy kicsivel felfelé ível az új autó eladás is, de az eladások 90%-ban cégek vannak a vevő oldalán, ott meg azért adózás terén más a helyzet, mint egy magánszemély esetén.Szerk.: a héten olvastam, hogy Magyarországon 14 év az autók átlagéletkora. Ez számomra azt jelenti, hogy nem vesznek az emberek új autót, mert drága.
Épp ez az, hogy nem veszik meg, pont itt ment most a téma, hogy "ha lenne felesleges 100 millióm", olvass vissza, ha jól emlékszem senki sem mondta, hogy megyek a szalonba. És ez pont a brutál értékvesztés miatt van. Kb félévente téma a hírekben, hogy jajjajj, nem veszik a szalonautókat. Hát, persze hogy nem. Ennyiért, nem. Én vennék szalonautót nagyon szívesen, mert tetszene, hogy tudom, hogy mi történt vele, de úgy, hogy szalonból 10 millió, fél évesen 10000 km-mel meg 8,5 millió, úgy egyértelmű, hogy melyik jobb ajánlat az ár/érték szempontból.
Szerk. 2.: En nem banom, csak legyen normalis aron
[ Szerkesztve ]
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
-
kmarci25
veterán
válasz MunezXBK #74442 üzenetére
Plüss ülések, plüss ajtókárpit, faberakás. Ez az autóbelső egy kordokumentum.
Félre ne értsd: ne f*kázom, csak elmosolyodtam, ahogy megláttam. Ilyen belsőben elég sok kilométert megtettünk, elég sok nyáron, és szinte érzem a kárpit tapintását, ahogy ránéztem.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
A hátsó ajtóra rögzíthető kerékpár szállítókkal van valakinek tapasztalata? Meriva A-ra szeretnék ilyet, de ha jól tudom, csak olyat tehetek fel, ami nem takarja sem a rendszámot (eddig oké), sem a lámpákat (na itt lehet a baj). (Tetőcsomagtartó nem jó, mert kb. 30-nál kezdődne, és csak erre a típusra jó, vonóhorog pedig nincs az autón.)
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
Motorolaj adalékokról mi a véleményetek? Egy pár sorban leírnátok, hogy ajánlott-e vagy sem?
(Discleimer: nehogy valaki is válaszoljon, a hsz-t just for fun írtam.)
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Declare #75334 üzenetére
Flexfix, Thule, kerékpárszállítás témához. Pénteken jártam egy kifejezetten csomagtartókkal foglalkozó cégnél. Meriva A-hoz, hátsó ajtóra szerelhetőt kerestem. (Ennek oka, hogy egyrészt nincs tetőcsomagtartóm, de nem is szeretnék, mert 30 ezer körül adják, és nem is szeretném a tetőn vinni a bicajokat. Másrészt ez a típus jó eséllyel más autóra is feltehető. A vonóhorog megint csak nem megoldás, mert a vonóhorog szereltetése, elektromos csatlakozók kiépítése, bicilki szállító, pót világítás rendszám, és már azt sem tudom hány százezernél tartunk.)
Az egyetlen beláthtaó áru alternatíva a Menabo Steel bike 2 vagy 3. A 2-es 30 ezer körül van, Ugyan a Meriva-nál a kerekek részben takarják a hátsó lámpákat, de a szabály szerint a lámpatestek max. 10%-ának takarása engedélyezett (legalábbis a boltban ezt mondta az eladó). Valószínű a rendőr nem áll neki méregetni, hogy hány százalék lóg bele, úgyhogy asszem egy ilyet lövünk. Tapasztalat, ötlet?"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz diegho #75372 üzenetére
Én megvenném, aztán elvinném a garázsszervizbe és visszatekertetném 92500-ra, és így lenne egy megkímélt autóm.
Egyébként komolyan hallottam olyanról, akinek a használtan megvett autójával az első útja a haverhoz vezetett, akivel visszacsavartatta az órát, hogy legyen egy kevés km-es autója."There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
A miénk a klasszikus igásló (1,7 TDI Meriva, 2004). Nem szép, de legalább nem is gyors. Cserébe olcsón szervizeltetem. Napi 45-50 km városban (munkahelyek-otthon inga), 2-3 hetente pedig hétvégén 400 km pályán (szülő látogatás), plusz nyaralás, kirándulás stb. Így egy évben összejön 25 ezer kilométer nagyjából.
Ezek miatt muszáj az autó, a munkahely tömegközlekedéssel napi +1-1,5 óra lenne, a hétvégi utakról meg ne is beszéljünk."There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
Akkor az Isuzu motoros? Azokról viszont csak jót hallottam.
Azaz. Kerreg, brummog, mint egy traktor. Egészen tréfás. Egyébként szeretem, csak sokszor nagyon gyenge. Főleg városban, mikor előzéskor kéne egy kis kraft. Helyváltoztatáshoz viszont kitűnő, mert 6l körül eljárkálok vele még klímával is.
F_Gergely:És akkor arról még nem is beszéltem mikor a fillérbaszója a Lukoil-nál meg Auchan-nál tankol pancsolt gázolajat mert az OMV meg a Shell drága, és mennyire teszi ezzel tönkre a főbb alkatrészeket.
Egyetértünk, tapasztalat alapján már nem tankolok másutt, csak az ÖMV-nél.
Apropó: Horvátországban hol tankoljak? Van erről tapasztalat?
[ Szerkesztve ]
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
Tegnap volt az autó a szokásos 10 000 km-es (+/- 1-2000 km) olaj-, szűrők cserén. Ugyanaz a márkájú és típusú olaj került bele (több adatot direkt nem írok, nem akarok flame-et). Lehetséges, hogy csendesebb, egyenletesebb a járása, vagy ez csak placebo? Y17DT
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
Köszi a válaszokat! Furcsa volt, hogy csak pár órára szálltam ki az autóból, és mikor visszaültem, mintha nem olyan lenne mint vót. Ja, és kicserélték az indexkart is (nem ugrott vissza kanyarodás után), na az meg vajpuhán jár, csak még szokatlan, kicsit érdes a tapintása, nincs még lekoptatva.
Most már csak mosdatni kéne kívül belül a járgányt, és megelégszem."There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Luck Dragon #75978 üzenetére
Igen, ezt már többször átbeszéltük. Nekem minden további nélkül megfelelne, de ezt a mini csomagtartót tényleg nem értem. Ökörség.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz ArthurShelby #75982 üzenetére
Épp legutóbb tankoltam én is tele MaxxMotion-nal. Tényleg érződik valami, a fogyasztásra meg kíváncsi leszek. Meg arra is, hogy ha alacsonyabb a fogyi, akkor megéri-e számszakilag a felárat.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz ArthurShelby #75986 üzenetére
Na, azt a tömítős cuccot inkább hanyagold, vagy csak akkor, ha nagyon muszáj. Az előző autómban nem volt mankókerék sem, csak ez a lötty. Defektetkaptam Horvátországban, nem volt mit tenni, beleküldtem. Szépen tartott, nem eresztett, viszont 100 km/h-nál úgy elkezdett miatta szitálni a kormány, hogy nem mertem gyorsabban menni. A gumisnál meg csak azért mosta ki a gumis, mert ismerős, mondta, hogy amúgy ilyet nem vállal, mert egy ilyen ragadós, nyúlós massza az egész. Szorult helyzetben kényelmes, meg egyszerű, de utána sok vele a nyűg.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de mintha pár éve hallottam volna olyat, hogy pont emiatt a nehézkes izzócsere miatt, valahogy a 2000-es évek közepétől kötelező úgy megoldani az autó felépítését, hogy az izzócserét egy laikus is meg tudja oldani. (Xenon-nál, LED-nél ez valószínűleg azért más, de a halogén izzóknál igenis lehet jelentősége.)
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Calogero #76009 üzenetére
+ beg & Luck Dragon: ezek szerint rosszul emlékeztem... Az újabb autóm nem lehetett addig nálam, hogy izzót kelljen cserélni, ez meg 2004-es, ebbe megoldom. Ki kellett tanulni, de már tudom. Az izzókészlet sem kötelező? Azt tudom, hogy a rendőr elvileg nem büntethet a kiégett izzó miatt. Horvátországban viszont úgy tudom, hogy kell készlet, így be is szereztem egy jóárasított Aldi-sat (van benne minden típus szinte, plusz biztosítékok) és kb 3000 Ft volt.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
Mosatni? Háát, amikor már nagyon koszos lett... Tudom, sokszor már nagyon csúnya szegény, de sokszor pénzkidobásnak érzem, mert havonta kb. 2szer megyünk vidékre, és Dél felé szerintem az országban a legmagasabb a km/bogár sűrűség arra. Kb. 2 másodpercenként placcsan el a kitinváz a szélvédőn, meg persze mindenhol máshol is. Komolyan mondom, mikor Balatonra megyünk, vagy Keletre egész más, alig valami. Valószínűleg a Gemenc is belejátszik, meg az iszonyat sok repceföld. Viszont olyan negyedévente kap egy belső takarítást is. Most épp azon gondolkodom, hogy elviszem, és kárpittisztítást is csináltatok, mert érezhetően ráférne. (Otthon nem tudok mosni, se hely, se eszköz hozzá.)
Más. Ti hogy oldjátok meg, hogy a szervizben maradtok, míg szerelik? Kivesztek egy nap szabit? Vagy pontos időpontot kértek a szerelőtől? Én megbeszélem vele a napot, reggel (vagy előző nap este) odaviszem, délután elhozom. Eszembe nem jutott eddig, hogy maradjak és nézzem, mondjuk annyira nem is érdekel.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Luck Dragon #76201 üzenetére
Érdekes. Nálam ez úgy néz ki, hogy viszem az alkatrészt (benn van a csomagtartóban minden), otthagyom, aztán szólnak, mikor készen van, meg mondják az árat.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
válasz Luck Dragon #76203 üzenetére
Az, hogy ahogy viszed az alkatrészt, már szerelik is.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
Új hozzászólás Aktív témák
- Csak nekem ilyen lassú a PH?
- Mesterséges intelligencia topik
- Hálózati / IP kamera
- Milyen légkondit a lakásba?
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Újra kiadták a Redmi Pad Prót
- Samsung LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest