-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
haddent
addikt
válasz zolikaDB #38360 üzenetére
7 vagy max 8 ezer az a 40 és full szintetikus Egyébként jó is, hogy felhoztad. Érdemes lecserélnem 10 ezer után, azaz még biztosan a nyáron? Decemberben kapta ezt, tehát az 1 éves ciklus helyett fél év lenne kb.. dehát a 10 ezer meg lenne. Ránézésre olyan mint 1 napos korában az olaj, "friss", nem ilyen éget sáros szar. Hát nem tudom, nem akarok rajta spórolni de pazarolni sem, ha a full szintetikus bírja még.
hdman ez "csak" 100 paci? Azt hittem vagy 130 Mondjuk lehet, hogy van többféle verzió? 1.6 benzin H -ból is van 100, meg 116
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz diablo1984 #38397 üzenetére
Ott valami baj lesz szerintem nekünk F mostmár 15. éves, előző tulaj egy kicsit meg is törte (nem komoly), de semmi zörgés ropogás
-
haddent
addikt
Help! Tiszta vérideg vagyok
Nem tudom mikor, napokkal ezelőtt írtam, hogy ugye addig, december óta (amikor picit azért sztem túl lett töltve) semmi olajat nem evett. Akkor vettem észre, hogy épp méréstől függően talán egy fél csík elfogyott. Na most ma reggel megnéztem és minimum vagy max fölötte egy fél csíkkal azaz legutóbbi óta 1 csík eltűnt teljesen???? ez kevesebb, mint 1 hete volt... nem folyik sehol és nem kékfüstöl mégis mi a ..?? -
haddent
addikt
válasz Declare #38405 üzenetére
Itt a hsz. -em, nincs 1 hetes sem.
Akkor teljes sztori: decemberben előírt 4.5 liter betölt, ez jócskán túltöltés egyébként, na mindegy.
Jó ideig semmit nem evett (gondolom mert túl volt töltve örült, hogy kiverte a túlsúlyt )
Egy idő után beállt erre a "fél csík" elfogyott szintre.
Majd most a nagy semmiből minimum felett fél csík, azaz elfogyott a multkoritól 1 csík, összesen a maxtól 1.5 csík.
Max-min = 1 liter = 2 csík => 1.5 csík = 0.75liter.
Gyári előírt: 0.6l /1000km de ezt már kitárgyaltuk, hogy nem csak szerintem enyhén túlzás lenne.Skizz borítékolhatom, hogy egyik mérésem sem hivatalos Néztem hidegen, melegen, járó motorral, egyből leállás után, kicsit lejtős terepen stb.. De ez a "fél csík fogyott" elég konzisztens volt.
Most ez a meglepő mérés egy éjjel állás után kiállás a ház elé, leállít majd elindulás előtt, azaz kb 1 órával később történt. De igen, ha kiengedem a kéziféket gurulna... Nem vízszintes.. De ez eddig sem zavartBeértem az egyetemre, megint egyből leállás után nézve mostmár azért más a helyzet, pont középen áll (min+1 vagy max-1). Ez a hihető eredmény nyilván, de ez is azt jelenti, hogy 18. óta elfogyott 1 fél csík, ami 0.25liter
Direkt nem töltöttem rá most olajat, mert kiváncsi vagyok. De nem értem mi lehet.. olajfolt sehol, füstölés sehol, kompresszió mérés nem volt de érzésre semmi szükség rá 3000 -től nyom az ülésbe 4000től konkrétan jobban présel mint haverék passat tdi -je .
Köszi a gyors válaszokat/nyugtatást ,meglátjuk... remélem nem kell csalódnom az (új) opel(ek)ben
-
haddent
addikt
válasz AMD Power #38409 üzenetére
Már voltam márkaszervízben is azták mondták hogy majd jöjjek vissza ha 1l / 1000km nem 0.7 / 7000
Azóta 2x megnéztem leállítás után kb 10 perccel teljesen síkon (szemre is, meg kézifék ki és nem moccan) parkolóházban stb.. És a max fölött van Szóval minden rendbenDe valami nekem akkor is furcsa: eddig is mindig a garázs előtt néztem meg, amiről tudom, hogy hátrafelé lejt picit. Most pont ugyanott, ugyanúgy néztem, tehát a nézési pont nem változott, mégis eltűnt egy csík. Igen tudfom, ezt nem lehet így pontosan, jó. De akkor is, hogy? Örök rejtély...
Vagy mindeddig túl volt töltve és lökte ki magából, most lett még csak jó (max) ? -
haddent
addikt
Mindenkinek aki írt az olajhoz: igen, köszi, mondtátok, hogy semmi dehát ha egyszer eltűnt Mindegy, vízszintben maxon van. Az tényleg x-akta marad, hogy ennek ellenére picit dőlve hogy tűnt el 1 csík pik-pak, tehát hogy mi befolyásolta a két (mindkettő fals) mérést
15-18k minden? Ahova én hordom is korrekt, 1800 egy full külső takarítás, 8 ezer full kinn-benn és tizen-egynehány a polír, de az csak a polír. Leírod esetleg ezt a helyet? Privát is jó ha nem akarod reklámozni itt
-
haddent
addikt
válasz trassher #38434 üzenetére
Nem, külső, belső, wax, gumi és felniápolás, légkondi tisztítás, fertőtlenítés szagtalanítás ózonnal. Ez a csomag 8 ezer valamennyi 9 alatt marad. (De ebben a polír nincs benne, itt ők azt külön veszik)
Sonaxnál még így is olcsóbb és rendesen
Ez a linkelt tényleg jó áras cucc és biztos minőségi ha úgy mondjátok, de nekem 18. kerületből nem épp szomszédos Bár 4000 ből biztos elbenzinezek odavissza[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
Ez szerintem márka és típusfüggő mindig, de inkább egy 10 év tapasztalattal rendelkező, tesztelt, rengeteg használt/bontott alkatrésszel rendelkező gépet, mintsem, hogy tesztalany legyél, nem?
tibee77 grat szép gép, milyen moci? Egyébként nekem is a H tetszik a legjobban, utánna pedig az F, de bioztos van némi elfogultság
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Declare #38560 üzenetére
OBD asszem írja, majd meglesem ha épp rádugom és eszemben lesz még
Na, van egy telitankos, tisztán városi eredményem:
44.55 liter 95 -ös (talán shell fuel saver?)
547 km után kezdett villogni, de a múltkor villogás kezdése után még mentem 20km -ert és akkor tankoltam tele.Tehát akkor 7.8 és 8.1 l / 100km közé jön ki valahova, tehát 8l / 100km Ez nagyon jó szerintem, főleg, hogy ugyan ésszel (ha látom, hogy piros nem nyomom, ha látom, hogy tudok menni odalépek stb..), de dinamikusan megyek vele, volt benne jó néhány kevésbé "ésszel" indulás is stb
Mostanában próbálom a tanácsaitokat betartva mindig 3000 körül járatni, és ez egy nagyon kellemes eredményhez vezet. Innentől már nagyon szépen húz (4000től már préselne konkrétan, felesleges..), ha le is esik akkor is még 2000 fölött marad, onnantól is húz úgy ami elég bőven. Előzéshez vissza se kell váltsak, mert felesleges, hova? 5000 -re? A fogyasztás is szép lett láthatóan, és remélhetőleg kíméli a motort, nem koszol annyira.
Kopóalkatrész (vezérlés) nem érdekes, úgysem a gyári előírt 150k után fogom cserélgetni, hanem kb fele..Úgyhogy minden örömbódottá, 160.000km -ert futott motorról/autóról van szó, de teljesen hibátlan műszakilag, még túl "kemény" is
Egy távoli project: valami sportosabb gtc/opc kipuf ráhúzható az 5 ajtósra?
[ Szerkesztve ]
-
-
haddent
addikt
válasz honda 1993 #38730 üzenetére
Opel Astra F 8 szelepes 1.6 benzines elpusztíthatatlan, súlyához mérten teljesítménye is van, nagyon jó kis autó
Ahogy írták is, ha nincs kifejezetten számlával/szervízkönyvvel igazolt (ilyen korúnál nem lesz..) vezérlés/olajcsere a gyári előírt töredékénél korábban, akkor egy 100 -ast szánj rá, hogy ezeket egyből cseréljék, nézzék át. Mi most cseréltettük ezeket pont ennyiért Opel Délpest (vagy mi a nevük) márkaszervízben, megéri.Skizz nekem ez már inkább kicsit igénytelen wannabe
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz mephi666 #38878 üzenetére
Félve kérdem/említem, hogy 100 ezer 4 guminak egetverően sok? Nekünk F Astrára téligumi gyanánt (13") Vredesteint ajánlottak, persze, le akartak húzni, meg is tették, de mostmár ahogy olvasgatom az egyik legjobb (téli)gumi tehát akkor megérte..
Én alapvetően 20 körülre számolok 1 gumit, meg 1 felnit is. 25 belefér, ha 20 alatt kapom meg örülök. Sajnos ez ilyen.. És nem 20" -es vonatkerekeken járok, csak 15" -
haddent
addikt
válasz mephi666 #38882 üzenetére
Szerintem továbbra sem Az F -ünk piaci értéke biztos valahol ott van ahol mondod, 300 és akkor örülhetünk, hiába hibátlan és gyári kívül-belül. Ennek ellenére most ment rá egy 100 -as egy hónapja a vezérlésre, 1 éve vagy 2 egy 100 -as a Vredestein gumikra. És ettől nem vinnék el 500 -ért.
Viszont van egy műszakilag teljesen gyári, eredeti hibátlan autó biztonságos jó és új gumikkal. Lehet, hogy ez a H -ra is kijönne/kijön majd ennyiből, és akkor arányaiban "mi az hogy 2 milkás autóra is 200 meg a 300kilósra is 200??", de nem ezt kell nézni..
De szerintem ez hülyeség.. le kell sz*rni a piaci értéket. Neked van ez az autód, szereted, neked elegendő, akkor teljesen evidens, hogy ráköltöd azt amit rá kell, hogy megőrizd az állapotát. Akkor is, ha piaci értéke nem nő, és ráköltöd a piaci értékét.
Mindezzel csak azt akartam mondani, hogy szvsz. épp ebből vannak a balesetek, a lejárt forgalmi, a hiányzó köztelező, műszaki hibából adódó halálos balesetek stb.. Mert az emberek sajnálják rá a pénzt, mert "öreg autó, kevesebbet ér mint amit ráköltenék, minek az?". Arra nem tudom miértn em gondolnak, hogy majd/ha lenne egy új akkor arra 5x annyit költenének úgyis[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz mephi666 #38894 üzenetére
Akinek nincs erőforrása/igénye/esze egy autó karbantartására az ne vezessen, vagy béreljen. Igenis balesetveszélyes. Ha engem megbüntetnek 30 ezerre azért, mert teljesen előírás szerinti hibátlan és megfelelő felszereléssel 60- al mentem nem 50 -el, akkor azt is büntessék meg aki nem megfelelő gumival jár. Ott van a 4 évszakos az ilyeneknek. Ja hogy az megint drágább...Nem értem az ilyeneket... Mindegy.
-
haddent
addikt
válasz Markizmark #38933 üzenetére
Én beszéltem egy szerelővel erről, hogy nem tennék-e jót az autónak ha egy nemes és egyszerű mozdulattal lecsippentenénk az egr -t, mert hogy én sem szeretnék úgy futni, hogy a végtermékemet lélegzem be közben részben. Azt mondta, hogy kis részben valóban benne van ez a "fanatikus zöld környezetvédelem", azonban a valós szerepe a szelepnek az, hogy ha túlmelegedne a motor/túl lenne hajtva, akkor "lefújtják" ezekkel a gázokkal megelőzve a bajt. Tehát mindennapi használatra nem árt egy ilyen védelem. Azt is mondta, hogy 2-3x lehet tisztogatni aztán kapa, jó drága egy új.
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
-
haddent
addikt
válasz zolikaDB #38952 üzenetére
Én a napokban láttam egy elég öregecske Passatot. Nem úgy öreg, csak még nem ez a nagyon hányadék dizájn, hanem egy szebb, régebbi, elegánsabb. Az volt rajta. hogy Passat W8 Na egy olyat elfogadnék szívesen. Biztos iszonyat bonyolult, de egy-két leírás alapján úgy tűnik, hogy "kompakt" V8 ami azért nem rossz dolog
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
Az a kis kamera amit szépen okosan belecsavaroztak facsavarral a középkozonolba az semmi, abból sebességet nem mérnek A trafi az egy igen terebélyes szép nagy jószág, még ez az új vida is. Ijesztgetnek itt mindenkit, hogy milyen 10 Forintos méretű kamera... aha.. csak az nem fog sebességet mérni Nekem rengetegszer volt ilyen "baszki most azért mert 10 -el többel?" helyzetem és soha nem jött semmi. Vagy szerencse, vagy jók a reflexeim, vagy a rend őrei is azért valamelyest tudják, hogy mire kell vadászni (nem rám). Egyébként az új csodatrafi pl átlagsebességet mér ami szerintem tök jó, mert most ha épp felváltok akkor lehet, hogy megugrik 65 -re, de amúgy megy végig 55 -el megyek. Én a helyedben nem aggódnék, és 30 rugó nem a minimum ,hanem az abszolut maximum amit kaphatsz
Én láttam már szemtől szemben vidát v hogy hívják a csodakandikamerát, akkora mint egy normális szép projektor. Egyáltalán nem kicsit, két lencse van rajta. Kb. mint egy 3d projektor tényleg
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
Most van gumicserén (téli -> nyári) az F és a H is. H -án hátsó fékpofa az tuti cserés, de lehet, hogy a tárcsa is. Várható javítási költség: 44 ezer Jól megkérik az árát.... remélhetőleg ez még a gyári pofa és az új is eddig fogja húzni És akkor mivan ha még a tárcsát is kell már hjajj Na jó, ebben az árban benne van a 12 ezres 2 szett gumi ide-oda meg apróságok. De még políroztatni is akartam én is
-
haddent
addikt
válasz #81556480 #39010 üzenetére
Nem mondtam én egy szót se szablyozásról azt se tudom mi az Hátfó fékpofa volt kb 2 mm -es, azt kapott újat. Összesen 41 ezret fizettem, ebből 12 ezer volt a 8 gumi szerelés, 2 ezer a teljes átvizsgálás meg biztos valemennyi a takarítás mert bekarikázta. Tehát egy 20-as 2db hátsó gyári fékpofa H -ba
-
haddent
addikt
Van itt 1 utcányira egy H astra rendes 5 ajtós, meg van ültetve kicsit meg valami brutális felni van rajta. Én nem tudom mekkora, de a gumi nem látszik. Nem hogy peremes, hanem feljebb van már mint a gumi Elég komoly
-
haddent
addikt
válasz Declare #39377 üzenetére
Akartam írni, hogy ez mit is jelent (meg hogy a dízel hegyre (is) jobb), de inkább nem, nem kell a vita. De örülök, hogy te írtad be Nagyon jó a dízel jól fogyaszt hétköznapokra valószínűleg sokkal kényelmesebb mert kompaktabb a fordulatszám-tartomány + még ott a turbo is (más kérdés, hogy valószínűleg azért ezeknek a modern turbos dízeleknek sem feltétlen a legjobb ha lefulladásik városban 50-el 5-ösben mennek vele..), de azért azok a fránya gagyi versenyzők az összes valamiért mégis benzinnel megy
Egyébként épp egy tegnapi tapasztalat: én "csak" 116 lovat irányítok, képzelem milyen lehet mondjuk 200 vagy egy elegáns 400. Szóval tegnap pirosnál 2 hülyegyerek keménykedett egymással (nem velem), láttam, hogy itt "indulás" lesz gondoltam rám úgy sem figyelnek megnézzük. Indultam ahogy szoktam, csak picit dinamikusabban (kb 3000-3500 -ig pörgetve 1-esben), de nagyobb előnyt akartam úgyhogy ezen a ponton nem finomkodtam padlógáz felugrott 5000 -re és itt (tehát nem az elején indulásból, már gurulva) csikorgott a kerék és húzott oldalra a kormány Imádom.. csak lenne pénz, hogy ne számítana a fogyasztás. Meg akkor már mint írtam egy 200-400 lovas motor (ja persze szivikesz meg a másik kisbarátom csak nézett )
-
haddent
addikt
Declare én nemtom hány tonna volt az a bömös, meg hogy meddig pörgetted de hát nem igaz már hogy nem préselt egyátalán Egyébként gyönyörű lett az autód Én holnap viszem polírozni, áll-leejtést ígértek nekem ,mert hogy fehér
deicide néztek hát.. nagyon alábecsülik az Opelt rengetegen a sok fos [..inkáb nem írom ki én nem sértem meg senkit ..] -sal. 3000 -en adod rá? Szerintem nekem kipörög olyankor majd megpróbálom. Nem egy csúcs gumi de ahogy írtad 3000 körül még nekem is, hát még neked OPC -vel, elég jól húz már.
Én most így megyek szinte végig, volt benne pici pálya, és így már 500 km fölött vagyok teli tankkal és még csak most kezd villogni. Teljesen jó.. -
haddent
addikt
válasz Declare #39442 üzenetére
Jön majd csak reggel 9 -től délután 5 -ig masszírozzák
Ez megszokás/preferencia kérdése szerintem (átlagos hétköznapi használatban. Munkagépnek nem kérdés, versenyautónak megint nem kérdés). Csábító a nagy nyomaték de már tudom min csodálkoztam rá (csak nem esett le egyből sajnos) amikor írtad talán pont te, hogy nyomaték lóerő és súly függvényea dolog. De nem! A lóerő (teljesítmény) az pontosan a nyomaték és a fordulatszám függvényében változik ("szorzata"). Tehát hiába van nagy nyomatékod ha egy ikarus busz vagy és 500 -nál leszabályoz, meg hiába vagy fűnyíró 200000rpm -en ha a nyomaték nincs mögötte. Az én őszinte véleményem/tapasztalatom az, hogy a dízelt (turbósat nyilván, a sima egy .. ) nagyon könnyű kényelmes és élvezetes vezetni. Dombnak felfelé is megindul nem kell sietni meg ügyeskedni a gázzal, leffullasztáshoz nagy tehetség kell, megy, húz és nagyon jól fogyaszt. Ennek ellenére szerintem elfogy, én továbbra is érzem, hogy még ha meg is van a megfelelő fordulatszám, akkor is kell idő a turbónak, ha nincs akkor meg meg sem indul. Sima benzin a grafikont igazolva elég egyenletes, lehet, hogy nem présel akkora erővel olyan hamar, viszont nagyon lineárisan tartja sokáig, és egy bizonyos fordulattól (számomra ez 3000, de kényeskedőknek 4000) már bőven ott van. Tudom milyen, tényleg nagyon kényelmes és jó vezetni nagyon praktikus ha nem "szeretném" az autókat csak használnám akkor biztos egy aprócsak turbó dízel kéne aztán meg van oldva. De egyszerűen nem adja ugyanazt az érzést na.. És szerintem bármit csinál (legalábbis én bárhogy nyomtam tiltásik) kész vége.. turbó ha elfogy akkor halál. Abban viszont igazad van, hogy egy turbós benzines az beteg jószág lehet. Olyat 1x próbáltam, 1.4TFSI golf hát az szar volt, de gondolom egy normális pl ford vagy valami az üthet[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Phobion #39453 üzenetére
Semmit. A fehér Wunderbaum az elég tűrhető, illetve még a Wunderbaum New Car (talán kék?). De mióta kipucolták nekem ózonnal (szagtalanították is), csak befújok 1-2 spricc parfümöt néha és tökéletes finom De ha friss/sportos illat kell akkor hasonló az ízlésed és az amit írtam elején
AMD Power nem meglepő.. A régi swiftek bortányosak, azzal nagyon észnél kell lenni. Őszintén nem értem miért futkos ennyi belőlük, főleg az újabbakból.. alig olcsóbbak egy Ford/Opelnél és hát..
Na, megpolírozták, reggel 9 től este 6 -ig egy műszak és egy Deák-igazolvány (közel) bánta mindenestől, de egyértelműen megérte. "Szokásos" módon lehetne tekerni 160 ezerről 50 ezerre és eladni 2x annyiért mint vettem. És jól járna a vevő és sose találná ki annyira feszes mindene, 9s alatt volt meg a 100 ma 1 utassal minden nagyon egyben, imádom.
Csak egy kép, mert este 6 kor már nem igen volt szép napsütés. Majd holnap még -
haddent
addikt
válasz Phobion #39458 üzenetére
Nem tűnik túl bonyolult dolognak, úgyhogy szerintem bármilyen komolyabb autokozmetika tud hasonlót. Azt, hogy pont ózonnal -e azt nem tudom.. Ahova én járok az direkt környezetkímélő, csak gőzzel-vízzel-ózonnal dolgoznak. Budapest KöKi (Kőbánya-Kispest metróvégállomás) terminál parkolójában
Maga a szagtalanítás az azt hiszem ilyen 1000Ft -os tétel, az ózonos pucolás az a légkondi-légjáratokra vonatkozik. Külön nem tudom mennyi, a 8 ezres csomagban sok minden más mellett ezek is benne voltak.[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz trassher #39460 üzenetére
Köszi, ez most nem az én érdemem. Egyébként fehér létére elég ocsmány karc kell ugye, hogy meglátszódjon képen, de a polír neki is jót tett. Aminek nagyon örülök és kicsit zavart, hogy a kilincsek alatt csupa "mikrokarc" volt a lemez, az teljesen eltűnt. Nem tudom ki használta, hogy így rendben tartotta kívül-belül (műszakilag muszáj volt mert lízingelt volt) viszont hosszú körme volt. Gyanús, hogy valami csaj vagy vámpír
trassher nekem inkább olyan preferenciám van, hogy mit ne: citromsárga meg társai De valóban, fekete-fehér az mindig elegáns színválasztás GTC -ből viszont a piros baromira tetszik[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Calogero #39469 üzenetére
Propeller? Nem értem mire gondolsz, én a szimplaságot szeretem nem raktam rá semmit. Vagy a rendszámtábla?
Skizz az lehet.. bár meglepne, ha lényegesen olcsóbb lenne Ford-Opel(-Chevy) -nél. De aztán lehet, hogyi gazad van, nem vagyok otthon árakban.
#39465 hdman annyira sok, vagy annyira kevés Szerintem nem rossz.. Ma direkt próbálgattam még, most így sikerült: YouTube link (10s az egész videó, próbáltam úgy vágni, hogy csak az legyen benne. Vízszintes úton volt, sőt egy minimális emelkedőn (nyilván úgy értsd hogy alig látni nem vagyok hülye hogy hegynek föl ), és ma valahogy nem ment, hogy ne csikorogjon egyet induláskor azzal is vesztettem időt, látni is hallani is meg lehetne még jobban gyötörni a kuplungot de nincs szivem )
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs