-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz gzbotii #83720 üzenetére
Szia.
Nekem egy FL elötti C Vectra GTS-em van, 5 ajtós, a 3.2-es benzinessel.
Van pár változás a preFL/FL között, mind motorikusan, mind egyéb területeken.
Az 1.6 benzin nem túl fickós, de kényelmes vonulásra rendben van, klímát viszont megérzi, FL után ugyanez Twinport-ként élt tovább, picit erösebben.
Az 1.8-as talán a legkedveltebb motor, az 1.6-nál combosabb, jobban türi a klímázást is, és elegendö dinamikát ad az átlagos közlekedéshez. FL elött Z18XE (125Le), FL után Z18XER (140Le) néven. Elég strapabíró motor alapvetöen, a 200 ezer Km feletti motoroknál elöfordulhat azonban megnövekedett olajfogyasztás. Az 1.8-hoz minden esetben 5 sebességes a kézi váltó. (F17-es típusú)
A 2.2-es benzinesek ismert gondja a vezérlés, emiatt nem túl népszerü motor, a FL-es 2.2-ese Z22YH pedig a totalcar-os "20 motor ezeket kerülje" cikkben is szerepelt, ettöl függetlenül én azt gondolom, hogy egy idöben cserélt vezérléssel ott is meg lehet elözni a bajt.
A 3.2-essel (csak FL elött volt) nekem nagyon pozitív a tapasztalat eddig, megbízható szívómotor böséges erövel/nyomatékkal, cserébe persze picit magasabb fogyasztással, illetve ez is - ahogy persze véleményem szerint minden motor - igényli a gyakori, jó minöségü olajcserét, valamint vannak a nagy köbcentiböl adódó apró "típusnyügök", amire figyelni kell, de nem végzetes.A dízelek közül az 1.9-esek szintén elég népszerüek, 3 féle teljesítménnyel is, Z19DTL (101Le)/ Z19DT (120Le)/ Z19DTH (150Le), ezekhez 6 sebességes kézi váltó volt, ott ha M32-essel szerelt verziót nézel érdemes a váltót vétel elött alaposan átnézni/hallgatni, a Vectra korában még fennállt a csapágy probléma, ami javítható persze, utána pedig megfelelö olajcserékkel meg is elözhetö. Illetve van még 1-2 dízel probléma ( szívósorban eltörö müanyag bizbasz ), de arra van orvoslás, néhány tíezezer Ft-ból.
A 3 literes dízel szintén nem egy nagy szám, ott is olvasni gondokról, szóval az akkor javasolt, ha dízel kell, és V6 is.A FL-el változott az orr rész kompletten (itt ugye, kinek mi tetszik, sokan a FL elötti autók frontját csúnyának találják), ahogy Petyyyyy is írta, már volt Bixenon változat is fényszóróból, a beltér nagyrészt változatlan, az üléseket tervezték át picit (tömés, szabás), illetve az ajtódíszléceket. Valamint az " elektromos rendszer" változott, FL elött még "fél-CAN-Bus" rendszer van a Vectrában, FL után pedig már "Full-CAN-Bus" rendszer, a rádiók is sokkal fejlettebbek, jobban bövíthetöek mindenféle firlefranccal (gyári rádióhoz is lehet utólag MP3-at, BT-t, egyes modulokkal TV/ Tolatókamerát is pattintani, a klubban van, aki pl. a FL-es rádiókhoz komplett magyarítást csinált navi, menü, minden).
Kasztniból én is az 5 ajtós (GTS-ként hivatkozott) verziót javaslom, egyrészt a forma is talán sportosabb, az üveggel együtt nyíló 5. ajtó pedig hihetetlenül felturbózza a pakolhatóságot, Anyukámnak Sedan-ja van, azt macerásabb pakolni. A bör belsö ha vételkor nincs szétkopva, szakadva, akkor elég tartós, megfelelö ápolással persze.
Remélem így hétfö reggelre emészthetö mennyiségü infó lett.
-
Szada85
aktív tag
válasz Richard! #83759 üzenetére
Meg kell nézni mind a hármat, a 2-es versenyzö elég impresszív felszereltséggel bír ( AFL lámpa, ülésfütés is, a napfénytetö miatt világosabb a beltér is ) én is azt tenném elsö helyre, ha a próbaút alatt a müszaki része is rendben van.
@To all:
Nyilván ez csak az én felkészületlenségemet támasztja alá, de eddig ezt bevallom nem néztem meg, mígnem szembejött velem egy oldalon, így én is megvizslattam a sajátomat.
Elvileg ezek szerint hüthetö a kesztyütartó:[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
Természetesen ez csak a személyes véleményem, hátha más majd ír mást.
A féktárcsánál tényleg olvasni az utóbbi idöben elég gyakori vásárlói panaszt a Brembora, én mondjuk gyári hívö vagyok, így nálam 1. helyen az ATE állna, utána a Zimmermann/TRW páros. Igen, látom, hogy az ATE mennyivel drágább.
Fékbetétnél szintén gyári, vagy azzal megegyezö minöséget választanám, a Zimmermann/TRW esetleg jó kompromisszum lehet itt is, ha sokallod az ATE árát.
-
Szada85
aktív tag
Sziasztok,
Mivel egy ideje nem volt, ezért felmerült, hogy tarthatnánk Topiktalálkozót, hogy ne csak a bitek mögé bújva osszuk az észt, hanem személyes varázsunkat bevetve gyözködhessük egymást a tökéletes olajról, adalékról, bármiröl.
Idöpontnak mondjuk:
július 2-vel kezdöd hét egyik hétköznapja lehetne, kedd-szerda-csütörtök ( 07.03/ 07.04/ 07.05) közül valamelyik,
mivel pénteken délután már nagy eséllyel sokan a hétvégi kiruccanásra készülnek, mennek.Lenne igény ilyenre, vagy menjek, vegyek inkább egy Tutti-Fruttit, ha már ennyire ráérek?
-
Szada85
aktív tag
válasz Fandango #83808 üzenetére
A helyszínben én abszolút alkalmazkodok, mivel nyár van, ezért egy szabadtéri parkoló lehet a legideálisabb, mellé egy B (fedett) helyszínnel - a közelben - arra az esetre, ha épp aznap lenne zokoghatnékja a fentieknek.
Korábbi talik alkalmával [itt] volt a helyszín, mert szabadtéri, és a közeli Savoya Park mélygarázsa tökéletes B helyszín is tud lenni, elötte egyszer pedig az Aréna Pláza mélygarázsa volt ( ez egy téli idöpont volt, így mindenképp zárt tér jött szóba).
De Bp.-en belül alapvetöen nekem bárhol jó, én minden du 6-negyed7 között tudok indulni a Kútvölgyi útról, ez fix.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #83811 üzenetére
Ne aggódj, a zsürit akkor lemondom.
Egyébként pedig a Vectrán is vannak még eddig ki nem javított esztétikai zöttyenések, de majd úgy állok, hogy ne lássátok. -
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #83815 üzenetére
Sebaj, ez nem autós szépségverseny, szóval ne zavarjon a hibája sem.
Viszont akkor próbáljunk meg körvonalazni a megjelölt napok közül egyet, amelyik nektek is jó, hogy feldobjam a lasztit, azt mondom, hogy 07.04 szerda. Jöhet az ellenvélemény.
-
Szada85
aktív tag
válasz HoppMaster #83881 üzenetére
Illetve még kérdés, hogy mikor volt utoljára cserélve az olaj az autóban?
(Mind dátumilag mikor, illetve azóta hány Km-t mentél az autóval?) -
Szada85
aktív tag
válasz HoppMaster #83902 üzenetére
Mindenképp nézd meg a maradék olaj kannáján, hogy milyen viszkozitású, mert a 10W-40 tényleg nem belevaló.
Bár nem írtad, hogy milyen típus, de a Z13DTJ variáns túl sok típusba nem került, és pl. egy D Corsa [szervizütemterve] szerint 0W-30 vagy 40, esetleg 5W-30 vagy 40 a belevaló, lehet emiatt sípol az autó.Az ablaktörlö pedig elképzelhetö, hogy a kormányoszlopon levö CIM modul ( 2000-res évek elejétöl levö Opelekben van, elég sokmindent vezérel) hibája miatt csinálja ezt, legalábbis nekem a C Vectrámban szokott hasonlóan rosszalkodni az ablaktörlö, és ott ez a hiba, ezt van erre szakosodott szerelö, aki javítja.
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #83912 üzenetére
Ha tudnád, mennyit dolgoztam ezen a nüansznyi javuláson.
-
Szada85
aktív tag
Sziasztok!
Hogy konkretizáljuk a dolgot.
Mivel nem érkezett óhaj-sóhaj a jövö hétre beharangozott összejövetel ellen, ezért akkor maradjunk a következönél:
Idöpont: 2018.07.04. szerda, 18:00-tól.
Helyszín: Budapest, Szerémi úton a térképen[itt] jelölt parkoló. Rossz idö (esö, erös szél, hüvös idö) esetén B helyszín a Savoya Park mélygarázsa a közelben.Én elöreláthatólag 18:30 körül érkezem majd csak, de ez ne tartson vissza senkit.
-
Szada85
aktív tag
Osram Cool Blue Intense W5W (2017.08.12 - 2018.06.26), emlékét szívünkben örizzük.
(Nem tudom, hogy ez jó eredménynek számít-e, de számomra csalódás, hogy egy évet sem bírt ki a cucc..)
-
Szada85
aktív tag
válasz adorjant #83949 üzenetére
Az is lehet persze, hogy csak én vagyok elszokva ettöl az élettartamtól. ´
@(#83952) athomi:
A diszkókéktöl én is a falnak tudok szaladni, de a Xenon fényszóró miatt a gyári helyzetjelzö izzó sárgás fénye elég esetlenül mutat, ezzel a fehéres-kékes fénnyel pedig sokkal harmonikusabb, csak emiatt váltottam én is.[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #83958 üzenetére
Jó, de helyzetjelzöbe hogy tegyek Xenont?
Bár értem én persze, az 1 év még nem pofátlanul kevés, de annyira mégsem sok, hogy így fenntartja a fogyasztói társadalom körforgását. -
Szada85
aktív tag
válasz newwave0507 #83968 üzenetére
A C Vectrások között elég kedvelt motor a 150 lovas variáns, a tulajdonosi vélemények alapján picit nyügösebb tud lenni - nyilván elöélet, karbantartás függö ez is erösen -, mint a 120 lovas verzió, de annyira talán egyik sem végzetes gond.
Amit "típushibának" szoktak említeni ennél a motornál, az a szívósorban levö müanyag terelölapkák - a korai évjáratokra jellemzöek a gondok, a késöbbi modellévekben elvileg javították - de lehet kapni (~30-35ezer Ft+cseredarab) áron javított, "fejlesztett" szívósort, amivel nem lesz többet gond.
EGR-rel szokott még több tulajnak gondja lennie, de ezeken kívül sok specifikus hibáról nem olvastam.
Elöfordulhat generátor, önindító gond, de ez nagyjából bármely használt autónál hasonlóképpen.A 150 lovas dízelt elvileg F40WR kódjelü 6 sebességes kéziváltóval szerelték a C Vectrában/Signumban, ezzel nem szokott gond lenni, a gyengébb, 120 lovast viszont az M32-es kódjelüvel, azzal elöfordulnak kalandok.
-
Szada85
aktív tag
válasz toth_janika #84006 üzenetére
-
Szada85
aktív tag
Pusztán emlékeztetönek pottyantanám ide, nehogy elfelejtödjön (meg mindenki gyorsan még kitalálhasson valami kifogást, bár azt a hatalmas pukkanó kúpot is csak csütörtökön emelik ki a vízböl, szóval valami jobbal kell elöállni. )
Szóval:Idöpont: 2018.07.04. szerda, 18:00-tól.
Helyszín: Budapest, Szerémi úton a térképen [ehun e] jelölt parkoló. Rossz idö (esö, erös szél, hüvös idö, amit nem mondanak jelenleg) esetén B helyszín a Savoya Park mélygarázsa a közelben.
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #84073 üzenetére
Részemrôl is köszönet mindenkinek, aki eljött, azt gondolom, hogy a hangulat jó volt, az autók még jobbak, Opelek széles palettája tiszteletét tette, és még két tiszteletbeli vendégünk is volt egy ugyan nem Opel, de annál patikább autóval. Nagyon jó érzés egy ilyen csapat tagja lenni.
Petyyyyynek külön köszönet, hogy nem akart agyonverni a szép új adagolójával, kár lett volna érte.(értem kevésbé, nyilván. )
A mókavonatozás most elmaradt, legközelebb pótoljuk, mondjuk a sarok után a bozótosban bújkáló kék-fehér természetfotósok is biztos örültek volna 1-2 közelinek a lámpától elrúgva rólunk, de így most az is elmaradt (és ezt pótolni sem szeretnénk értelemszerűen).
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #84085 üzenetére
Mire én kifordultam, már szép előnyöd lett, mivel hideg volt a moci, így a cipőzés esete nem jöhetett szóba, hogy beérjelek, így melegítettem az X lovat, ahol X>101(x2) Le , amikor a lámpa után megpillantottam jobbra a bozótosban rejtőzködő fotósunk szemén megcsillanó súrlófényt, én akkor lenéztem, és a mutató 65-öt, a GPS pedig 61-et mutatott.
Gondoltam is Rád, remélve hogy a töltőnyomás még addigra nem jött meg, és nem durrantál bele. Szorítok, hogy így legyen. -
Szada85
aktív tag
válasz zolikaDB #84136 üzenetére
Simán lehet, hogy csupán a ma elterjedöben lévö vásárlói magatartáshoz (úgyis a felét le akarja alkudni a legtöbb, de legalább félmilliót ebböl, ´merazInternetenmegolvasta ) igazította az árat, ezt nem tudhatjuk. Ha mégsem, akkor pedig ki kell várni, fog az még lejjebb menni.
Tény, hogy nem a legcombosabb felszereltségü, és Km-ben sem a top, ehhez mérten picit túlzó az ár, meg kell próbálni alkudni, és kiderülhet.
Ott van a Vectrám, 1,4 - 1,5 millió alatt pl. én sem adnám oda senkinek, hiába 15 éves, van olyan állapotban, és van benne/rajta annyi plusz motyó, hogy az 1 millióért kínált fapados, leharcolt darabok mellett ér ennyit, mégis biztos vagyok benne, hogy erös háborgás lenne, ha ennyiért felkerülne.
-
Szada85
aktív tag
válasz zolikaDB #84161 üzenetére
Tippre inkább utóbbi, legalábbis már a hírdetésben is őszíntén világító “kulcsosautó” ikon a műszerfalon az álmoskönyvek szerint sem jelent jót, a Weltauto pedig a fáradtságot sem vette, hogy írjon az okáról.
(Lehet persze, hogy náluk ez normális )
No meg persze egy Facelift előtti Vectra, az pedig már egy FL utáni Signum volt. Az igazság valahol a kettő közötti sávban lehet, szerintem. -
Szada85
aktív tag
válasz amargo #84191 üzenetére
Nem olyan régen volt egy hasonló témájú cikk TC-n is - amit persze én is fenntartásokkal kezelek az oldal minöségének utóbbi idöben történö változása alapján -, hogy a dízelbotrány, és az azt követö nagy szervezkedések riogatások hatására az emberek egyre nagyobb része fordul a dízel felöl a benzines/hibrid irányba új autónál is, nagyon sok kereskedés hírdetett emelt árú dízelautó beszámítási kedvezményt, ami miatt megintcsak "szabadulnak" az emberek a dízelektöl, ez pedig persze rányomja a bélyegét az árakra is.
A cikkben is írták, hogy sokkal kevesebben érdeklödnek a használt dízelek iránt, emiatt az áruk is alacsonyabb.
Az Insik egyébként tényleg jó árban vannak dízelként, bár ugye azoknál is vannak évjáratok, amiknél azért nem árt óvatosnak lenni. -
Szada85
aktív tag
válasz stickermajom #84207 üzenetére
Megéheztek a lovak, itt épp legeltek egy jót.
(#84205) B-L-A-C-K:
Nagy a hasonlóság, lehet, hogy az Insin is Irmscher gurigák voltak, én azért választottam végül ezt, mert - egyrészt volt épp eladó - hasonlít a C Vectra gyári duplaküllös felnijéhez.Akinek pedig tetszik, annak megsúgom, hogy akár meg is vehetö.
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #84245 üzenetére
Az a baj, hogy ilyen idös, és ilyen értékü autónál nem feltétlen éri meg.
Sokszor magát az autót is azért hirdetik, mert olyan mértékü szervizelés elött áll (és ez lehet pusztán egy kettöstömegü+kuplung csere is, aminek önmagában az anyagára sem olcsó, plusz erre rájön a német szerviz árazása), ami az autó értékéhez képest szinte GTK, és inkább kiszállnak belöle. -
Szada85
aktív tag
válasz Skynet258 #84251 üzenetére
Mert sokan nem tudják jól felmérni a tükörben az érkezö autók sebességét, mellette pedig úgy van vele, hogy "hiszen majd Te úgyis fékezel, mégse akarod összetörni az autódat"...és ezt sokan ki is használják..
Hasonló eszmefuttatást feltételezek attól a Renault-s kollegától, aki a múltkori otthonlétem alatt a Váci úton a Tesco vonalában a legszélsö sávból a középsöbe kezdett átsorolni index nélkül úgy, hogy a középsöben ott épp én mentem mellette, majd mikor diszkréten próbáltam jelezni neki egy rövid dudálással, hogy "Ugyan, miért akardád összetörni mindkettönk autóját?!", akkor erre szépen kirakta a nemzetközi középsö ujjat az ablakon, és áthúzta az autót a sávba.
Elég visszataszító irányba tart a mai emberi és közlekedési morál, érdekes vége lesz ennek szerintem.. -
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #84258 üzenetére
Nem is feltétlen csak a korral jönnek ezek. Az övé is V6, azoknál pl. ismert "gond" a nagyobb hötermelés, ami mindenre kihatással van, gumicsövekre, tömítésekre, így az öregedés mellett ez is elhasználja öket.
Pl. a C Vectránál is valamiféle müanyag a szelepfedél, ami ugyancsak vetemedhet a melegtöl, és olyankor pl. hiába cserélsz tömítést, utána is szivároghat az olaj... C Vectrákra a B Veci V6-ok fém szelepfedelét lehet felszögelni, igaz jár néhány kellemetlen kompromisszummal.A kifújó kipufogó is hasonló sztori, ezek olyan dolgok, amivel persze számol az ember egy használtnál, de amikor sokáig szerelik, és mégsem jó, vagy csöstül jön a gond, ott azért könnyebben borul a bili. Különösen, ha olyan helyen laksz, vagy olyan helyre jársz be dolgozni, ahová fontos az autó, mert a tömegközlekedéssel sokkal macerásabb, lassabb bejutni.
De ha megnézed pl. a nagyobb motoros használtautókat, különösen, ha már nem is túl nagy értékü, vagy van közeledik valami húzósabb javítás (például a kettöstömegü, vagy nagynyomású gond, bármi) rengetegnél már eleve úgy hirdetik, hogy exportra, nyilván nem ok nélkül.
-
Szada85
aktív tag
válasz toth_janika #84274 üzenetére
Szívómotorból nagy csodákra pusztán egy chiptuningtól nem szabad számítani, önmagában nem sokat tud tenni.
A befecskendezési, gyújtási táblákat optimalizálva picit javulhat a fogyasztás, esetleg a gázreakció, még az is lehet, hogy pár plusz lovat kihoznak, de nem fog a tarkódra csúszni a hajad töle.Persze, ha szeretne az ember, bele lehet derékig mászni a motorépítésbe, opelforumon volt srác, aki 170 lovat is kihozott egy Z18XE-böl (szívósor, vez.tengely, teljes kipufogó, program, hengerfej megmunkálás), de ott azért már kötegben repkednek a Mátyások.
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #84273 üzenetére
"Vezetésről annyi jutott még eszembe, hogy nálam a kis kanyarokat nagyon nem szereti. Nagy a tengelytáv, és nehéz körfogalomba úgy dinamikusan vezetni, hogy az utasok ki ne essenek az ablakon."
Oszt´ megjött-e már az új esti profilképed múltkorról?
-
Szada85
aktív tag
válasz farkas-j #84278 üzenetére
Ezzel egyetértek, ezért is írtam, hogy inkább a karaktere fog változni, részterhelésen a motor viselkedése, picit a fogyasztása is jobb lehet (bár ha jobban ugrik, akkor sokan jobban is nyomják, ami meg gyakran eltünteni ezt az elönyt ).
Emiatt fogalmaztam úgy, hogy hatalmas csodát önmagában a software-töl nem szabad várni, inkább finomhangolást.Megnéztem most a YT-on a H 1.8 byRigotech videót, de a marketing lözungok puffogtatása mellett ("15Le és 10% fogyicsökkenés") nem lettem okosabb, jobban örültem volna valami kézzelfoghatónak (rugalmasságmérés, igazolt fogyasztáscsökkenés) szerintem az mutatná meg igazán az eredményt, nem az ilyen " Érzed, hogy jobb lett?" "Hüü, igen, nagyon jó." szerü dolgok.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz stickermajom #84634 üzenetére
Nem túl bonyolult a rendszer, gyújtáselosztó fedél, rotor, kábel, gyertya.
Ha leveszed az elosztófedelet, akkor rögtön látszik a belső felén, hogy az érintkezők mennyire kopottak, ahogy a rotor feje is. Ha kopott, akkor érdemes cserélni.
Gyújtáskábelből saját tapasztalat alapján Kugler Károlyt tudom például ajánlani, nekem a GSi-be Ő csinálta a kábeleket jópár éve, és a mai napig hibátlanok. -
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #84679 üzenetére
Igazad van, valóban inkorrekt banda, nem is szeretném öket védeni, viszont tegyük hozzá halkan, hogy rögtön utána hasonlóképpen néhányat a "vevönek" is kioszthatsz, amiért ennyi esze van. Különösen manapság, az Internet korában, amikor gyakorlatilag bármiröl, de tényleg BÁRMIRÖL nagyjából egy óra böngészéssel megtudsz bármit, hasonlóképpen az AAA Autóról is egy csokor hírt találsz, és máris nem szaladsz be vidáman a f@szerdöbe...
Számomra az ilyen cikkek olvasásakor az a szomorú konklúzió, hogy az emberek jelentös hányada egy nyomorult órát nem szán arra, hogy tájékozódjon, utánaolvasson akár annak, amit venne, vagy annak, ahonnan venné, különösen annak fényében, hogy közismert, hogy a használtautópiac mekkora lutri.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #84688 üzenetére
Megértem, hogy sokszor vegyes a kép, de rengeteg portálon volt már szó az adott cég üzletpolitikájáról, tényleg csak az nem hallott róla, aki barlangban él (kicsit sarkítva). És ezzel továbbra sem mentegetném a céget, mert genyók, de a user felelössége sem elhanyagolható.
Én elfogadom, hogy a hölgy nem ért az autókhoz, nem érthet az ember mindenhez, de, hogy ilyenkor nem tud a környezetében megkérni valakit, hogy segítsen neki, azt nehezen hiszem el. És nem kell, hogy beleássa magát az önindító müködési elvébe nyilván Ö sem, csak kicsit olvasgasson utána. Vagy elviszi állapotfelmérésre (amit ugye, ha nem enged az "eladó", akkor máris tipli.), vagy van aki kimegy címre autót átnézni, a lehetöségek sora végtelen.
Mindamellett, ha fogom, és bepüfölöm a Google-be, hogy AAA Autó, akkor a második javaslat az "AAA Autó vélemények", kettövel alatta pedig az "AAA Autó átverés" jelenik meg, tehát tényleg nettó 15 perc alatt végigfutsz pár cikket, és legalább egy csipetnyit tájékozottabb leszel. Ettöl még persze átverhetnek, de tettél legalább egy lépést ellene.
Nyilván én a másik - szintén talán nem egészséges - véglet vagyok, én hónapokat olvasok utána pl. autóvásárlás elött is az összes szóba jöhetö típusról, de ugyanezt eljátszottam hütö, TV, egyéb vásárlásakor. És nem csak a konkrét eszközt illetöen, de ha pl. egy Webshop kínál piszok jó áron valamit, akkor a webshopnak is utána szoktam olvasni, igen, hátha problémás, és volt már bizony ilyenre is példa.
@(#84693):
Én nem szoktam nyelvtannáciskodni, szóval engem nem zavar. -
Szada85
aktív tag
válasz Laraxior #84697 üzenetére
Szia.
Azért annyira ne kenödj el, összességében egyáltalán nem rossz autó az Insignia.
A legtöbb autónak elöfordulnak kisebb-nagyobb gondok márkától függetlenül, de ez a használt autó velejárója.
Amint írtad jól karbantartott autó, a vezérlést már cserélték (bár itt én speciel szoktam vásárlás után cseréltetni, mert mindenki azt Mond/pecsétel a könyvbe, amit akar ), a váltó a 110 lovasban elvileg a M32-es széria, ennek ismert némi kényessége, de azt is írtad, hogy már cseréltek váltót ( ettöl mondjuk esetleg egy váltóolajcsere max 60 ezrenként nem árthat, illetve, ha nem tudod, hogy volt-e már az új váltóban cserélve, akkor érdemes lehet ), így az olajcsere intervallumot gyakoribbra veszed, akkor nagy gond nem feltétlen lehet.
Ebböl a motorból a 160 lovasnál lehet olvasni gyakrabban elöforduló csapágygondokról, amit jellemzöen a ritkán cserélt (30 Ezer Km-enként), valamint a nem a legjobb minöségü olaj okozhat, a Te változatodról kevesebbet olvasni, ha nagyon maximalista vagy, elviheted szakihoz, aki leveszi az olajteknöt, kipucolja azt is, és az olajpumpa kosarát, vagy megnézi akár a csapágyak állapotát, és utána elvezetsz a horizonton.Az Insigniát amiatt ekézik sokat, hogy az autó külsö méreteihez képest meglepöen szükösnek érzödik a belsö tér (de ez ugye emberfüggö), valamint, hogy Opelék talán picit túltöltötték anyaggal a kasztnit, és emiatt számottevöen nehezebb, mint a konkurencia, ami ugye mindenre kihatással van, dinamika, fogyasztás, stb..
-
Szada85
aktív tag
válasz stickermajom #84713 üzenetére
A rotor véleményem szerint egyértelmüen megérett a cserére, én akkor már egyszerre cseréltem az elosztófedelet is, legyen mindkét "oldal" új.
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #84736 üzenetére
Elvileg a gyengébb, 116 lovas verzió x18xe(1) néven futott, a z18xe pedig a 125 lovas.
A C Corsa sem rossz elsö autó jelölt, barátnöm is azzal kezdett, igaz neki fapados 1.0-ás verzió volt, ha klímáznátok és pályáznátok, akkor azért egy 1.2, 1.4 biztosabb ajánlás belöle. Egyszerü, strapabíró technika, és a keretböl azért már elég pacek darabokat is ki lehet hozni. A G Astrát pedig feljebb leírták.
-
Szada85
aktív tag
válasz eddie17 #84833 üzenetére
Szia.
Ugyan nekem benzines C Vectrám van, de elég sokat olvasom a Vectrás Clubot, illetve egyéb fórumokat, olvastam az 1.9-ről is.Nagyon függ azért attól, hogy pontosan milyen állapotban van az autó, és mik azok a javítanivalók az autón. Alapvetően egy nagyon kedvelt, népszerű motorvariáns az 1.9, a 120 lovas verzióval talán picit kevésbé nyűgös, a 150 lovasról olvasni többet, bár ez abból is fakadhat, hogy az erősebb verzióból több szaladgál. Illetve azért ezek egyike sem végzetes gond, és mivel népszerű, ezért alkatrész is dögivel van hozzá.
Szívósorban levő műanyag lapka tud elfáradni, szerencsére javítható is, illetve kapható "update" szívósor is (aminél ezeket ledugózzák) ~40 ezer Ft egy ilyen, tehát az sem súlyos összeg szerintem.@Luck Dragon:
Ugyan-ugyan, azért a "szakértőtől" messze vagyok, inkább csak túlzásba viszem a kutakodást, de köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #84835 üzenetére
Nem bírom ki, hogy ne írjam le, de tudom, én leszek a k•••ög.
Szép az a A Zafi, de azért kár a bal oldali összeb@szott ajtóért, meg erőltetetten "csak kereskedőnek, exportra, bontásra" adjuk oda, illetve se vizsga, se rendszám nincs rajta, így próbaútra is csak saját magad vitt német próbarendszámmal tudod vinni. Kár érte, mert tényleg teleszórt extrával, de valami nem stimmel az autóval sztem, ahhoz képest pedig 1,2 milliónyi € az nem kevés pénz.
A B Zafi pedig nem OPC, csak sima 2 liter turbicsek.
Az OPC 240 lovas a B-ből (amiben ugye a H OPC-vel közös Z20LEH motor van már, hozzá az M32-es imádott kézivel), plusz komolyabb az optika, és hátul az is dupla kipuffos, belül pedig Recaro belsős. Mint [emez itt.] Ettől még szép persze a linkelt is, csak a teljesség végett. -
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #84860 üzenetére
Elvileg - pontosabban fogalmazva, amiket én eddig láttam - Zafira B/ Vectra C OPC az csak Recaro belsővel volt igen.
Zafira B-nél nem tudom pontosan hogy volt, C Vectra OPC-nél (ami korban elvileg stimmel vele) Recaroból volt középen szövet borításos ülés (annál nem volt ülésfűtés), és fullbőr ülés (azoknál volt ülésfűtés).
A G OPC Caravanból sem volt túl gyakori a digit klímás változat, abban a korban azért még "komoly" extrának számított szerintem egy G Astra/ A Zafira osztályban. -
Szada85
aktív tag
Inkább tanulság/tapasztalat jelleggel osztanám meg a mai élményeket, hátha egyszer valakinek jól jön.
Barátnőm jelezte egy-másfél hete, hogy a csomagtartózár rakoncátlankodik, és nem engedelmeskedik a távirányítós központinak, két ajtó nyílik távval, csomiajtó csak kulccsal. Ezzel párhuzamosan az elektromos ponyvatető sem nyitható (meg csukható sem értelemszerűen), valamint a középkonzolon mellette lévő, "összes ablakot egyszerre le-felhúzó gomb" sem reagált.
Az autó egy 2003-as Astra G Cabrio.
Ma lemásztam első nekifutásra biztosítékellenőrzéssel kezdtem, internetes okosságok is ezt javasolják. Kiosztást megnéztem, a könyvben ponyvatetőhöz írt biztik épek, nem sérültek.Közben feltűnt, hogy nem ég a belső pilács sem, illetve a kesztyűtartó, valamint a csomagtér-világítás sem. Könyvben írják, ezeké a 28-as bizti (5A), néztem, el is volt nyekkenve. Ugyancsak belső világításnak írja a könyv a 42-es biztit (illetve ülésfoglaltság-érzékelőének is) ez is 5A, de ez ép volt. Próbaképp megcseréltem őket (tehát a 28-asba ment a jó bizti), és voilá, minden világítás visszatért, és a csomagtartó is újra nyílt-záródott a központival, távirányítóval is.
A tető azonban továbbra sem nyílt, és a másik középső gomb sem reagált.
Vectrából kivettem a tartalék szettből egy új 5A-es biztit, beraktam a 42-es foglalatba (belső világítás, és ülésfoglaltság érzékelő), és tádáám, újra jó minden.Tények 5 percben rovatunkat olvashatták.
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #84971 üzenetére
Igen, mivel az Insire 2.0CDTi-vel (legalábbis az erösebb variánsokra) a 245/35R20-as a legnagyobb "engedélyezett" kerékméret.
@Laraxior:
Gratula, sok balesetmentest vele! -
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #84973 üzenetére
Tény, hogy az Insi nagy testéhez jobban áll valami méretesebb felni, de én jártam 215/35-ös gumival az OPC-n, de nem szívesen tenném újra.
Másrészt egy alapvetöen "fogyasztásra kihegyezett" motoros autó alá szándékosan malomkereket tenni picit öntökönrúgás nekem, de lehet én vagyok a villamos. -
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #85031 üzenetére
A 3.gomb (csomagtartó ikon) általában azt tudja, hogy csak a csomagtartót nyitja a központi.
A C Vectra 3. gombja ugyanilyen ikonnal ezt csinálja legalábbis.A 4. gomb pedig ilyen "figyelemfelhívó" ( a legutoljára kapott bér-Mokkában is volt ilyen) gomb, ha pl. parkolóban keresed az autót, mert nem emlékszel, hova parkoltál, akkor megnyomod, és dudál egyet, valamint felkapcsolja a menetfényt/helyzetjelzöt az autó.
-
Szada85
aktív tag
válasz Vesztor87 #85056 üzenetére
Az, hogy egy autó mennyire lesz rossz, problémás, elöre szinte lehetetlen megjósolni egy H Astra korú autónál, az egész azon múlik, milyen gondos tulajdonosai voltak elötte. Amit manapság, a macinyomdás szervizkönyvek, és a szerencsekerék módjára pörgetet Km-órák mellett egyre nehezebb kideríteni. Mert az elsö tulaj még hordogathatta márkaszervizbe, de a második, netán harmadik már ritkán veszi a fáradtságot, pénzt, így nehezen lesz lekövethetö az elöélet.
Az utolsó kérdésedre szerintem egyszerüen meg tudod nézni a választ, ha a mobile.de-n rászürsz a cél árral a H Astrákra.
Hozzávetöleg 2-300 ezer Ft között számolhatsz a hazavitel járulékos költségeivel (ebben kiutazás, benzinköltség, exportrendszám, matricák, adók, magyar rendszám, magyar papírok, stb. ára benne van), ezt levonod az 1 millióból - legrosszabb esetben marad 700.000Ft keret, azaz ~2200€ magára az autóra. Ha ebben az ársávban látsz olyat, ami elnyeri a tetszésed, akkor nyertél.1 millió körül szerintem sem lenne rossz opció az emlegetett C Vectra, abból is egy 5ajtós/GTS verzió. Családinak szerintem ideális, tágas az utastér, a csomagtér is szinte mindent elnyel, és az üveggel felnyíló 5. ajtó miatt remekül is pakolható a csomitér. Van belöle szögegyszerü szívómotoros verzió is, sok az alkatrész, szinte bármi beszerezhetö.
@Luck Dragon: Lassan átadhatom ezt a pozíciót, érkeznek a lelkes, feltörekvö titánok.
-
Szada85
aktív tag
válasz Vesztor87 #85062 üzenetére
Én ezt értem, de ha 5 literes vegyes fogyasztás a cél, akkor a benzines autókat nagyjából ki is löhetjük, esetleg az újabb, kisköbcentis turbós motorok fogják megközelíteni. Az autós fórumban nemrég mesélt 1.4T SCross vegyese is 7 Liter körül volt, ami ha innen nézzük 1 literrel kevesebb csak, pedig modern, turbós, csiribiri motor, kisebb kasztnival a Vectránál.
Egy Vectra méretü, és tömegü autóból (erösen 1500kg körül van) szívómotorral nem nagyon lesz csoda, a lovak zabbal mennek. Amiket most én nézek importra 1.8-as H Astrákra is 7 körüli vegyest ír a mobile.de, amit mondjuk klímázva elképzelhetö, hogy ugyanúgy feltolsz 8 literre is, vagy többre, attól függöen, hogy épül a fel a "vegyes használat".
Én inkább arányban szoktam gondolkozni, hogy milyen teljesítmény/rugalmassághoz milyen fogyasztást ad az adott autó.
Én is néztem 1.8-as C Vectrát is, egy tök józan, átlagos közlekedéshez élhetö erejü autó, amiben kényelmesen elfér az ember és a csomagok is. Aztán ment a matek, és valóban 8-9 litert le lehet gurítani vele vegyesben, emiatt is (meg azért is, mert nem vagyok 100-as) került a képbe a V6, sokkal erösebb, sokkal jobb menetteljesítményt ad, cserébe a vegyes fogyasztásom 10,5 Liter körül van, pályán kényelmes 130-as utazóval pedig 7,5-8 között is elvan.És ezzel nem a V6-ra akarlak rábeszélni, mielött a csoport megkövez, inkább csak az eltéresekre rávilágítani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs