-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz bazsimano #88839 üzenetére
Elég nehéz belsö teres méreteket találni róluk, de a
H Astra nyomtávja elöl/hátul 1488/1488mm, míg a B Zafirának 1488/1512mm.
A karosszéria külsö szélessége (tükrök nélkül) H Astra/ B Zafira 1753/1801mm itt azért van +5 centi szélesség, ami érezhetö lehet, de ez függ persze a belsö müanyagok, ajtóborítás kialakításától is.Plusz szemböl nézve a Zafira övvonal feletti része nem döl olyan meredeken befelé, mint a H Astrának.
-
Szada85
aktív tag
válasz Motion_Blur #89105 üzenetére
A láncoknál az Opel nem szokott megadni csereintervallumot elvileg. (Mivel láncnál ugye kitartott az "élettartam" elmélet. ) [ebben a listában sincs a mocinál semmi]
Jellemzöen ha kezd hangja lenni - elöször hidegindításokkor hallani, késöbb már melegen is - akkor javalott már az elején cserélni, jellemzöen feszítöpatronnal együtt.
-
Szada85
aktív tag
A szomorúbb, hogy legtöbben a mostanra böséges tapasztalatok ellenére is elhiszik ezt a gyártók által nyomott marketingszöveget, pedig az évek alatt szépen meg lett cáfolva, és rengeteg tapasztalat alapján meg is lehet elözni a komolyabb gondokat.
Ugyanakkor a gyárnak is "igaza van" végülis. Valaminek az élettartama annyi, ameddig müködöképes, tudod használni. Márpedig a lánc tökéletesen kiszolgál az élettartama végéig, vagyis addig a pontig, amíg el nem szakad.
Más kérdés, hogy ennek bekövetkezésekor jó eséllyel nem csak a láncot kell majd újra cserélni, de erröl mondjuk már böszen hallgatnak a srácok mindenütt. -
Szada85
aktív tag
Az A14NET-es motorokhoz elvileg M32-es kódjelü, 6 sebességes váltót raktak (modellt nem írtál, de J Astrát, Insigniát is szerelték ilyennel).
Az M32-es kéziváltó elsö szériája (2012-13 elötti gyártmányok) ismert sajnos pár nyügjéröl (kényes a váltóolaj 60 ezrenkénti cseréjére, ha ez elmarad, akkor a csapágyak kenése rossz lehet, kenés nélkül pedig sérülhetnek, és így tovább.), erre a Google-ban rákeresve ("M32 váltó hiba", és hasonló keresöszavakkal) böséges anyag lesz, ugyanígy Youtube-on is van jópár videó a gyanús tünetekröl.
Az egyik ilyen tünet tud lenni a váltókar "hintázása" sebességben, bár eddig jellemzöen 2-3-4-es fokozatban számoltak be a tulajok.Viszont nem kizárólagosan ez a hiba okozhatja a váltókar billegését, többek írtak arról, hogy mivel maga a váltókar itt nem rudazaton keresztül vezérli a váltót magát, hanem huzalokkal (Seilzug), így lehet, hogy csak maga ez a huzalozás állítódott el/kopott meg, és ezért csinálja. Elsö körben érdemes lehet erre ránézni, plusz mellette figyelni, hogy a többi tünet nem jelentkezik-e, ami a komolyabb hibára utalna.
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #89209 üzenetére
Ugyan, nem vagyok profi, csak jól kezelem a Google-t. Illetve érdekelnek ezek a dolgok, így sokat olvasgatok utána.
Az Opelnek jellemzöen elég vacak szokott lenni a rükverc, az F-emnél is hasonló a sztori, annó a G Astrámnak is kicsit lötyögös Volt ( ezen tippre lehetett volna javítani ), most a Vectránál mondjuk sosem reccsen a rüki, és elsöre szépen be lehet tenni.
Még sosem voltam állíttatni, így nem tudom, mennyi pénzt kérnek el érte, de ha csak állítani kell, azt nem gondolnám fájdalmasan drágának.
Olajcsere kérdésnél pedig azt gondolom, hogy minden váltó meghálálja, ha jó minöségü, és megfelelö mennyiségü kenöolaj van benne, ha a problémásnak ismert M32-nél a hozzáértök szerint segít a 60 ezer Km-enkénti csere, akkor egy nem problémásnak megismert váltó is vígan ellehet egy ilyen periódussal.
Nekem múlt nyáron a Vectrában is volt cserélve, amikor kapott új 5. fokozati fogaskereket szinkronnal, bár ott akkor nem volt kérdés, hogy csere.
-
Szada85
aktív tag
Szerencsére nem vagyok nagy mügyüjtö, így ez az elsö (és remélhetöleg utolsó) ilyen témájú kép a Vectráról.
Sajnos picit mélyebbre esett a pedál (egy városból kivezetö 3 sávos úton kattintottak le - amiböl aztán autópálya lesz - amin a kép után ~100 méterrel már 80 a limit, így felelötlen módon elöbb kezdtem gyorsítani, aminek 50k lett az eredménye.)
-
Szada85
aktív tag
válasz OPiiPO #89229 üzenetére
Ekkora túllépésért a németeknél akár a jogsi is ugorhat 1 hónapra, ha egy éven belül löttek már le hasonló túllépéssel, de mivel nekem 2,5 éve "tiszta" a kartonom, így csak pénzbírság lett.
@(#89230) Saint_:
Neem, Frankfurtból kifelé örökítettek meg a fiúk, de legalább szép tiszta, éles kép lett, a másikon még az orcám is tisztán kivehetö. (3 kép készül minden alkalommal- autó/ soför/ rendszám, így itt nincs kibúvó, mint otthon.) De ez így van rendjén, elbactam, gyorsan mentem, csengetek.@(#89231) Petyyyyy:
Azt hiszem a Földön akkor él pár milliárd hugyos nadrágos egyén, föleg az elmúlt években szaladt meg a számuk. -
Szada85
aktív tag
válasz kinghaxor #89248 üzenetére
"Password SAFE"-nél a rádió biztonsági kódját szokta kérni (nem mindegyik rádió ilyen, nekem pl. az NCDC2013 nem kér kódot), ami nem egyezik meg a szériaszámmal.
(A "Radio type/code" sorban van a / jel után a rádió biztonsági kódja, amit ilyenkor be kell ütni. Alatta pedig a sorozatszám (Serial No).
Tehát hiába van az új rádió hátulján a saját sorozatszáma, azzal nem sokra mész.Érdemes lenne felkeresni, akitöl vetted a rádiót, hátha megvan neki a rádió biztonsági kódja szerintem.
-
Szada85
aktív tag
válasz Fandango #89402 üzenetére
Nem érdemesebb lekapni onnan, és leadni egy fényezöhöz, hogy fújja meg neked? Rendesen elökészíti, fényezi, biztosan sokkal tartósabb lesz az eredmény.
Én próbáltam plastidip-et felnin, és sokadik réteg után sem voltam elájulva töle. A rendszámkeretet pedig (elökezelés után) "rendes" festékkel fújtam, másfél év után is hibátlanul bírja, pedig bogarakat, nagynyomásút is direktbe kapja.
-
Szada85
aktív tag
válasz body007 #89409 üzenetére
Az ilyeneket leginkább úgy, hogy jó messziröl nézegeted a monitoron, aztán bezárod az oldalt.
Az, hogy 23-szor leírják, hogy semmilyen felelösséget nem vállalnak gyakorlatilag semmire, elegendö bizonyíték, hogy az ember fenntartásokkal kezelje az ilyen nevenincs dolgot szerintem. (már az 5 dodó is megmosolyogtató azért)
De egyébként autótípusa válogatja, az F-nél pl a software-t tartalmazó eepromot ki lehet venni, és megfelelö kütyüvel feltölteni a vezérlöprogramot, majd visszarakni, G-nél H-nál már ezek fixen be vannak forrasztva, így ott flash-elni kell a dolgot a megfelelö csatlakozókon keresztül.
-
Szada85
aktív tag
válasz szabonagyur #89454 üzenetére
Ügyfélkapun szépen követhetö az elöélete, mondjuk rákérdeznék, miért kapott január végén új rendszámot a vizsgával együtt, bár biztosan van erre is valami ésszerü magyarázat.
Nem túl nagyfelbontású képek, kívülröl minden elem a helyén van, nem csálé semmi, beltérröl nem sokat látni, bár 90 ezer alatt talán annyira nem lakhatták le, ezt majd megnézéskor úgyis eldöntitek.
Az Easytronic eléggé megosztó szokott lenni, sokan szeretik, sokaknak nem tetszik a váltási kultúrája, ez megintcsak egyéni preferencia.
-
Szada85
aktív tag
válasz bandi0000 #89500 üzenetére
Miért adnál mások véleményére, amikor mindenkinek mások a preferenciái, nézz ki egy közeli kereskedésben egy hírdetett darabot, és menj el, huppanj be, az mindennél többet fog mondani, hogy neked megfelelö helykínálattal bír-e, vagy sem.
Ami számomra kilötte a lehetöségek közül, az a tetemes saját tömeg, és minden, amit ez magával vonz. Teljesítményükhöz képest lomhábbak, valamint némiképp iszákosabbak is, mint a vetélytársak.
A motorok közül jónéhányat érint kritika ugyancsak, a szívómotor elég gyengusz a nagy saját tömeg miatt, a 2 lityós dízlinél volt pár konstrukciós gond, és a V6-okat is kísérti pár probléma. A 2 lityis turbót szokták mondani, mint legkevésbé problémás motor, a szomjúság viszont ennél is adott.
-
Szada85
aktív tag
válasz bandi0000 #89517 üzenetére
Rápillantottam a HaHu-ra, 2 milliótól kezdödnek az Insik, jellemzöen mind a 2.0 cdti motorral van, aminek érdemes utánaolvasni, hogy mikre kell odafigyelni, itt is le volt már írva, de elég sok találat lesz.
Én OPC-röl álmodoztam, így annak olvastam utána, és annál pl. [ez a zeperfs összehasonlitás] is érdekes volt, hogy egy több, mint 100 lóval gyengébb Octiavia RS nem sokkal lomhább, söt, rugalmassági teszteken - ami mondjuk a mindennapi felhasználást figyelembe véve sokkal többet elmond - még gyorsabb is. Mindemellé pedig a fogyija is barátibb.
-
Szada85
aktív tag
A múltkori esetböl tanulva egy kis emlékeztetö Vol.1:
Jövö héten pénteken (2019.03.22) Topiktali lészen,
a Savoya Park mélygarázsban, az Auchan alatti részen!Gyülekezö 17:30-tól.
Az utolsónak érkezö fizeti mindenkinek a parkolást, szóval tessék idöben jönni. -
-
Szada85
aktív tag
válasz body007 #89560 üzenetére
Idöközben elhangzott a megoldás, valóban 215/45R17 a hivatalos méret, és 5%-nyi eltérés az már kívül van az "elfogadható" határon. Az ET39-nek elvileg el kellene férnie, de a magasabb oldalfalú gumival már valóban lehet túl sok.
Elsö körben meg lehetne próbálni egy /45 méretü gumival szerelt kerékszettel (ha van ismerösi, vagy Opeles körökben akár kölcsönkérni) menni egy kört figyelve, hogy akkor is beleér-e, mert lehet, hogy pl. a rugó-gátló páros is öregszik már, emiatt is rugózik be akkorát.
-
Szada85
aktív tag
válasz kemalboy01 #89663 üzenetére
Szia.
Elég ritka ezzel a motorral a C Vectra, így relatíve kevés tulajdonosi vélemény van róla. Akinek van az nagyon elégedett vele a klubban, ritkán hallani panaszt.Turbós moci, így ha a nem vigyáztak rá, és a turbó kivan, ott lehet olajcsipegetés, de azt úgyis látod, és javítható is, szóval nem tragédia.
-
Szada85
aktív tag
válasz zsnorbi21 #89683 üzenetére
Első körben érdemes lehet megnézni a biztosítékokat, hogy azok rendben vannak-e.[link] a biztikiosztáshoz.
Elvileg különböző a szivargyujto és a féklámpa biztosítéka, de egy próbát megér. Az is lehet, hogy nem függ össze a két dolog, és csak a féklámpakapcsoló ment tönkre (F Astraban én is jártam így). -
Szada85
aktív tag
válasz FoLey-v #89917 üzenetére
Elvileg úgy igen, ha fel van nyomva a lámpicsek, és meghúzod az ablaktörlö kart ablakmosás irányba, akkor kellene neki is kiemelkednie, és meglocsolnia a fényszórókat.
Esetleg érdemes lehet alálesni a lökösnek, ha bevilágítasz lámpával, akkor talán látszik a csövezés. Illetve elvileg az ablakmosó-tartályon is két szivattyú szokott lenni talán ezeknél, de ebben nem vagyok biztos. Vectrában pl. vezetöoldalon a lökös mögött van a tartály, ha alámászok/emelön van, akkor nagyon szépen látszik.
-
Szada85
aktív tag
válasz becsitibi #90081 üzenetére
Az a baj, hogy ez az ígérgetés "becsapós" ám.
Mindenhol a plusz lovakat említik, pedig ugye ez csak azt jelenti, hogy azon a fordulaton (vagy annak környékén), ahol a gyári teljesítményt leadja majd nagyjából annyival többet fog tudni leadni. Ez szívómotoroknál 4500-5000 vagy akár feletti fordulat szokott lenni.Ezzel szemben a való életben legritkábban használja az emberek túlnyomó többsége 4500-5000-res fordulat felett az autóját, mert ott már hangos, jajj sokat forog. Emiatt szerintem sokkal érdekesebb lenne, ha Nm-böl írnák ki, hogy mennyivel fog többet tudni, illetve melyik tartományban.
Kis ccm szívómotorból nagy csodákat semmilyen progi nem fog hozni önmagában, befecskendezett üzemanyagot, gyújtástáblát tudnak firkálni korlátozott határok között. Inkább optimalizálás ez, ahogy elöbb is elhangzott.
-
Szada85
aktív tag
válasz Tikakukac #90103 üzenetére
Válaszom arra irányult, hogy 140k-ból nem nagyon fogsz tudni egy szívó motort turbósítani.
Egy jó turbó sem olcsó, annak olajozási körét megcsinálni, csövezés esetleg coolerrel, hozzá leömlöt szerezni/ csináltatni, megoldani a kompresszió csökkentését, és persze nem árt egy olyan motorvezérlö sem, ami le tudja kezelni az egészet, meg aki megfirkálja Neked hozzá a programot, hogy a dugattyúk ne mályvacukorként olvadjanak el.
Korábban nem egy utólag turbósított GSi nyekkent így meg, mert csak felcsavarozták a csiguszt, repkedtek a bár-ok, aztán go, jaó lesz. Nem lett.
Én némiképp megmerítkeztem a szívótuning mocsarában, tény, hogy egy feltöltött motort fényévekkel egyszerübb látványos erönövelésen áttolni, ettöl még a szívótuningnak is megvan a maga szépsége, csak ahhoz elég mélyre kell menni.
-
Szada85
aktív tag
válasz pube111 #90184 üzenetére
@és M3an:
Is-is, elviekben több funkciót is beépítenek oda.
A riasztóval szerelt modellekben oda kerül a visszajelzö LED (erröl írnak is a kezelési könyvben).
A digitklímás autóknál pedig oda kerül a szenzor, ami a napfény beesési szögét érzékeli. Ez alapján (is) állítja a klíma AUTO módban, hogy melyik befúvón nyomja a levegöt. -
Szada85
aktív tag
válasz Fr0z3n #90319 üzenetére
Leginkább az 1.8-as kínálatot érdemes előtte megnézni.
Na jó, viccet félretéve, nem rossz az 1.6, de elég nehéz a kasztni, így komótosan elmozgatja, de pl a klímát megérzi. Plusz valószínű nem eszik kevesebbet, mint mondjuk az 1.8-as variáns.Nagy gondok nem szoktak vele lenni amúgy, egyedül a sokat futott mociknál lehet olajcsipegetés, mivel Ecotec moci már, így előfordulhat.
-
Szada85
aktív tag
válasz _seth_ #90429 üzenetére
Majd ha lesz idöd/ kedved szuper lenne, ha egy alapos fényképalbummal megörvendeztetnéd a nagyérdemüt, elsö sor, hátsó sor, csomagtér, minden érdekességet pls.
4 Yard-ért ez tényleg nagyon finom vétel volt, mobile-n sem sok alternatíva van felszereltség/összeghatár kategóriában, ha az augusztusi topiktalira esetleg lesz módod eljönni örömmel csodálnám végig a sast.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Opera böngésző
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- Robotporszívók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen