-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
glutamin
őstag
válasz amargo #33101 üzenetére
800e-es autóra elég sok a 60-80e-es casco. Nekem a mondeóra kevesebb pedig az többszörösébe kerül. Lopás, totálkár az alap. Ha ezt nem tudja egy casco, akkor sok értelme nincs. Két éve volt egy "koccanásom", másfél milliós kár lett belőle az én oldalamom, úgy, hogy az autóval még hetekig jártam. Aztán kb fél év volt mire a rendőrség döntést hozott. Addig megcsináltattam casco-ra, utána meg visszakaptam az önrészt. Szóval ilyen esetekben is van haszna a dolognak, hiába nem én voltam a hibás.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz KillHates #33177 üzenetére
Ez nagyon szép. Nem is olyan vészesen drágák már ezek. Bár érdemes egy kis manit tartalékolni mellé szervizelésre. Majd jöhet néha beszámoló, hogy mik a tapasztalatok vele.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz Findzs #33195 üzenetére
Sokba tud ám egy ilyen autó kerülni. Megvétel után csak kezdésnek:
- 4 gumi
- 4 féktárcsa + betét
- folyadékok, szűrők, szíjak cseréjeAmi nem kötelező de beeshetnek:
- autómata váltó javítása vagy manuálisnál kéttömegű lendkerék
- dízelnél (a legtöbb ilyen)
- adagolók
- turbó
- részecskeszűrő
- kuplung
- futómű
- szilentek
- lengéscsillapítók
- akkumlátor
- generátorfelújításÉs ezek mind fogyó kopó alkatrészek és sajnos nagyon nem olcsók. Azért ez más árkategória mint mondjuk egy G Astra, persze jóval többet is ad egy ilyen autó.
Egy Excel táblát érdemes kitölteni mielőtt az ember nagyon beleszerelmesedik egy ilyen autóba.
[ Szerkesztve ]
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz KillHates #33257 üzenetére
Akkor ez egy nagyon jo motor. Ujabb merciknel is van ilyen motortilua ami atfedesbem van a haszongepjarmuparkkal?
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz _seth_ #34058 üzenetére
Nekem ezzel szemben nagyon jók a tapasztalataim a bosch lapátokkal. Még F Astrára vettem annak idején. Drágák nagyon, de csendesek és jól törölnek. Nem tudom H Astrára mennyi, de nekem a Mondeóra sajnos 12e körül volt az első pár, úgy hogy ebayről rendeltem. Itthon meg vagy nincs vagy még drágább.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Jelenleg a Dacia Logan, Peuget 301 és társai képviselik ezt a vonalat. Viszont meglepően kevés ilyet látni az utakon.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Minőséggel nem tudom, hogy állnak a fenti kocsik. A Logannak úgy tudom gyengébb a rozsdavédelme is mint mondjuk egy golf kategóriás autónak. Biztonság terén is el vannak maradva rendesen. (maga a kasztni is gyenge, nem csak a biztonsági felszereltség szegényes)
De lassan egyszerű technikájú, szívós benzines autót nem is lehet venni.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz #81556480 #35734 üzenetére
Bp, Őrmezőn van egy ilyen, ahol lakom. Az talán sötét metál zöld. Első generációs Omegára hasonlít nagyon. Csak valami elmebeteg nagy kerekekkel, szélesítéssel stb.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz gzbotii #36800 üzenetére
Én amíg reggel beérek dolgozni 3 trafi mellett megyek el, mindössze 6 km-en. Mégis naponta látok embereket akik gyorsulási versenyt rendeznek a lézersó közepette. Minden nap kint a trafi és még mindig nem sikerült megtanulni, hogy itt mérnek. Úgy látszik ehhez is generációváltás kell Magyarországon.
Másik kedvencem az autópályán 160-nal száguldók. Úgy látszik ők a 30e-esre hajtanak mindenáron. Én tempomattal tolom. Haladok is, bünti sincs.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz haddent #36802 üzenetére
160-nal menni teljesen rossz. Bünti már van, de még alig mész többet a megengedettnél. Autópályán meg pont az a jó, hogy nem vagy rákényszerítve előzés idejére sem a gyorshajtásra. Országúton más, ott én is odalépek előzésnél rendesen. Ha épp akkor futok bele a trafiba, akkor így jártam. De ott fontosabb a "biztonság".
#36803
Nekem 1.4 8v vízszintes úton tudott mutató szerint 160-at. De ha jött egy kis domb, akkor már a 150 sem nagyon ment neki. 130-140-nel nem volt probléma. Közben 8 liter körül evett. A felső holtponti jeladót viszont valszeg a sok autópályázás sütötte meg.[ Szerkesztve ]
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Ez a vezérműtengely végén valahol. Szerintem az a rész egyszerűen nincs jól hűtve. Maga a forgattyúsház a hűtővíz miatt nem fő meg, de a hengerfejnek vannak részei, ahova már nem ér el a hűtés. Persze ez csak az én elképzelésem. Lehet, hogy egészen más miatt halt meg. (mondjuk a szelepfedél-tömítés se volt egy tartós alkatrész nálam)
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz mohabá 007 #36810 üzenetére
Nekem az az igazi barom,aki a helyi forgalmi viszonyokat ismerve kihasználja azt.A külső sávban közlekedőket, mivel ő siet,úgy előzi meg,és nyer 100 métert,hogy behúz a belső sávba,előre megy,mivel tudja,hogy meg fog szünni a belső sáv,és erőszakosan benyomul eléd a külső sávba.
Az ilyeneket ott helyben megfejelném. Igazi tahó viselkedés. Én meg álljak meg a külsőben miatta.
#36812
Nekem viszont a fordulatszám és a zaj,meg úgy az egész érzés nem ezt sugallja,szóval ilyen téren mindenképp ki kell próbálni,h az ember saját maga h érzi.Erről nagyon megoszlanak a vélemények, hogy mennyire káros. A szíjakat nyilván jobban nyúzza a magas fordulat, de a fém mechanikus részeknek valszeg nem sok gondot okoz üzemmeleg motornál.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz gzbotii #37941 üzenetére
Sajnos ez az új módi. Kis motor, jó fogyasztás, nagy teljesítmény. Aztán amikor letérdelnek a drága alkatrészek, akkor lehet szépen bontani a kocsit mert nem gazdaságos javítani.
A régi szívó benzinesek még nagyjából lineárisan használódtak el. Ezek az új turbós csodák meg hirtelen okoznak vállalhatatlan költségeket.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz Declare #37960 üzenetére
- turbó drága
- közvetlen benzinbefecskendezés + kipufogógáz-visszavezetés -> szívóoldali lerakódások
- főtengelycsapágyazás a nagy nyomaték miatt kérdéses - ha jól méretezték lehet ok, de sztem az is kevesebbet bír majdFordnál már mennek a jóval kisebb motorok is. Új Mondeo 1.0 3 henger, turbós benzines 125LE. Gyakorlatilag folyamatosan tolnia kell a turbónak teljes erővel a levegőt, hogy menjen az a kis varrógép. Ahogy emelik a befecskendezési nyomást a kis fogyasztásért, a dizelekhez hasonló problémák jönnek elő. (kopogósabb járás, kormolódás stb. Lassan lesz a benzinesre is részecskeszűrő?
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz Declare #38021 üzenetére
Nálunk egy Mondeo van 1.6-os TDCI-vel meg egy Punto 1.2-es szívó benzinessel. Mondeo kategóriában lassan nem is nagyon lesz benzines. Nálam 6.2 az átlagfogyasztás. Nem tudom a benzinesek mit fogyasztanak, de 8-9 alatt biztosan nem.
A Punto (2003-as) meg szinte csak városban jár, és nem sok km-t. Ott 7 liter körül van a fogyasztás, de a kis futásteljesítmény miatt ez nem gond. Egy jó dízellel lehet elmenne 5 liter körül. Itt mondjuk egy 2-300 ezres szerviz már irreálisan soknak tűnne az autó vételárához, meg az összes üzemeltetési költségéhez mérve.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz Declare #38032 üzenetére
Én a következőképpen látom a mai helyzetet. Aki új kocsit vesz és mondjuk 200e km-ig használja, annak jobban jön ki a matek. A teljes üzemeletetési költségek miatt (vételár, fogyasztás, adók stb) bőven megérheti a komplexebb motor. Ez különösen nyugaton látványos, ahol drágább az üzemanyag, többet autóznak és jobban büntetik az adók a régebbi konstrukciókat.
Na de miután egy ilyen autó lefutotta a 200-300e km-ét és bejön Magyarországra vagy akár csak itthon ment 150e km-t de már elmúlt 10 éves, akkor jönnek a gondok. Már nagyon érni fog egy komolyabb javítás, ami egy régi szívó benzinesnél egyszerűen nincs, mivel nem tartalmaz ilyen drága alkatrészt. Vagy ami drága az sem ilyen hirtelen jelleggel adja meg magát, hanem szépen apránként elkopik.
Amolyan Hajdú mosógép kontra modern mosógép téma. Az új keveset fogyaszt (víz, áram), de ha tönkremegy kidobod és nem kínlódsz vele.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz Declare #38035 üzenetére
Nem csak a turbó lesz a gond. A közvetlen befecskendezés miatt a szívó oldalon nem mossa semmi a szelepeket (eddig a benzin szépen lemosta a retket). A kipufogógáz-visszavezetés miatt koromlerakódás jelenik meg a szeleptányérokon. Ezt valamennyire ki lehet égetni intenzív autózással, de nem tökéletesen. Egy újabb karbantartási igény. Vagy ha elhanyagolják, akkor egy drágább javítás.
Az új Audi R8-ban már van a direkt mellett szívócső-befecskendezés is. Gondolom nem emiatt, hanem a jobb égésért, de részben ezt a problémát is orvosolja. Cserébe még drágább/még több adagolók lesznek.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz Declare #38045 üzenetére
Még egy dolog jutott még eszembe a modern autók élettartamával kapcsolatban. Facebookon fent vagyok egy mondoe-s csoportban. Rendszeresen jönnek a hirdetések bontás alatt lévő, teljesen ép kasznijú 3. generációs (2000-2007) mondeókról (főleg dízel illetve v6-os benzines). Amiket nem gazdaságos már megjavítani. Na ez a félelmem a mostani új autóktól. B vektrák még bőven szaladgálnak az utakon, amik olyan 5 évvel idősebbek. Insigniából már nem lesznek tömegével 15-20 évesek.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz F_Zolee #38084 üzenetére
Nálam F Astran-ál volt ugyanilyen probléma. Csak meleg motornál jött elő. Sok kínlódás volt, mire kiderült, hogy ez az alkatrész (felső holtponti jeladó) a ludas.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Motoros topic
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Fotók, videók mobillal
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen