-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
atos19881101
senior tag
válasz baluka26 #59599 üzenetére
Én ezt sosem fogom megérteni. Hogy lehet növelni élettartamot meg csökkenteni fogyasztást egy "csippel"? Gondoljátok, hogy a gyárban a motor tervező mérnökök direkt írják meg a vezérlőket úgy, hogy az minél rosszabb hatással legyen a motorra, sőt mi több többet is kajáljon?? Illetve egy "szaki" vajon jobban ismeri a motor összes paraméterét mint az aki megtervezte? ....
Ezek csak költői kérdések ...
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
Nem egységes igen. Vannak magasabb pontok, meg alacsonyabb .. hidegebb, melegebb. ... stb.
De nem is lehet szerintem egy autót csak Magyarország, vagy Kína, vagy stb. természeti adottságaihoz beállítani, mert mi lesz ha mondjuk el kell menni vele Spanyolországba? Akkor bekrepál? Érted mire gondolok ...
A gyári szoftok pont azért vannak úgy megírva ahogy, hogy a lehető legjobban "illeszkedjen" az autó bármilyen éghajlathoz, légnyomáshoz, stb, ne menjen tönkre lehetőleg egy hirtelen változáskor ...Ezt nem értem, hogy ezeket figyelembe véve hogy lehet még finomítani? Belövik csak egy éghajlat típushoz és kész? És ha ez az éghajlat változik akkor? ...
Szerk.:
Processzort sem érdemes tuningolni szerintem ... lehet egy ideig húdejó lesz, aztán bekrepál ... mert pl. nincs meg hozzá a megfelelő hűtés, a nagyobb feszültséget valamelyik alkatrész egy ideig tolerálja utána megunja ...[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz Dr.Zoo #59631 üzenetére
Én akkor is azon az állásponton vagyok, hogy attól jobban beállítani egy motort nem lehet, mint azt a saját tervezője teszi ... Főleg nem úgy, hogy annak még az élettartamát is növelni lehessen. Persze növelhető turbónyomás, meg miegymás, hogy jobban menjen, ahogy írtad nyomatékból indul meg ... de véleményem szerint ez akkor sem a motor által elviselt normál működésnek felel meg. Ilyenkor valamelyik alkatrész nem a megfelelő paraméterekkel működik, ami azt jelenti, hogy csökken az élettartama ...
Ez az én szerény véleményem. Szerintem a "csiptuning" olyan, mint mikor a Suzukira ráaggasztják a vasalódeszkát ... Ha több erő kell, akkor miért nem vesz az ember eredetileg erősebb kocsit? ...
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
-
atos19881101
senior tag
válasz VR6-Fan #59644 üzenetére
Akkor csak egy buta kérdés: Gyárból akkor miért nem a 2x teljesítményével jön ki? Minek készít a gyár 2x olyan erős motort, ha csak a felét használja ki? Pazarlás? Ki mondja ki azt, hogy "elbírják"? A "Jani" a műhelyben?
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
25 vagyok, de ez nem tudom hogy jön ide.
Igen ... +900-nál törtek el. De nem véletlenül határoztak meg hozzájuk 450-et szerintem. A tervezéskor gondolom nem az volt a cél, hogy pont határon vagy ahhoz közel terheljék az alkatrészt, hanem "ráhagyással" dolgoztak, mert ez jött ki optimálisnak ...
Lenry
De gondolom a processzornál nem csak az órajel különbözik.[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz atos19881101 #59667 üzenetére
És még annyi, csak hogy tisztázzam magam.
Nem azt mondom, hogy nem hiszem el, hogy pl egy 130 lovas motor blokkja nem egyezhet meg mondjuk egy 100 vagy 90 lovaséval. A blokk az lehet ugyan az ... de hogy nem ugyan azok az alkatrészek kerülnek bele az hótbiztos. Hogy nem csak egy vezérlőszoftver eltérés van a kettő között az is hótbiztos ... És a "csiptuning" csak a vezérlőt piszkálja. Az már más, mikor egy motort átépítenek a megfelelő paraméterekkel, de az már nem csip. Persze ott is lehet sztem badarságokat csinálni ... de befejezem. Csak annyit mondok, hogy az a mérnök aki megtervez egy motort az nem hülye. És a Jani a sarkon nem lesz okosabb nála csak mert "megcsippelt" pár autót és az "jobban megy" ... egy ideig. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
Lehet neked bugyuta kérdések, nem mindenki gondolkodik ugyan úgy mint a másik. ...
Lenry
Igen kiszerkesztettem, mert nem tartozik ide. Hirtelen írtam ...Szerk.:
Előző cikkből a lényeg:Mérnökünk tehát üldögél a százmilliókat érő fékpadnál, és miután tucatnyi lukat fúrt a hengerfejbe, hónapokat töltött a megfelelő turbó kiválasztásával, a fordulatszám, az égési csúcsnyomás és a kipufogógáz-hőmérséklet pontos beállításával, azon töpreng, vajh' hogyan ígérhetnek egyes chiptuningcégek bámulatos teljesítménynövekedést anélkül, hogy a kidekázott határértékeket megsértenék.
A válasz sejthetően: sehogy. Nagy valószínűséggel megsérülnek a határértékek, és pontos mérések híján mindenki csak reméli, hogy az alkatrészek kicsit többet is elbírnak annál, amennyit a gyártó szavatol, meg különben is: hátha az autós sem nyomja olyan sokáig tövig a gázt, hogy a turbó elolvadjon. Ha mégis, az ő baja.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz !Overdose! #59678 üzenetére
Kérlek mellőzzük a mérnökurat ... ezért is szerkesztettem ki. ...
Én nem azt mondom, hogy nem létezik. Van .. igen. Az alap kérdés az volt, hogy lehet motort optimalizálni úgy, hogy jobban fogyasszon, és az élettartama is hosszabbodjon. Én erre írtam, hogy ez hülyeség szerintem. ...
Igen közben utána olvastam, valóban van olyan motor, aminél csak a szoftver különbözik. De ez nem általános.
És még egy gondolat egy cikkből:
Összefoglalva elmondhatjuk, hogy mechanikai átalakítások nélkül, csak szoftveresen is tuningolhatók ezek az autók, azonnal érezhető lesz az eredmény és ha nem gátlások nélkül változtatunk a szoftveren akkor az élettartama is csak kis mértékben csökken, függően attól, hogy mennyire használjuk ki a többlet teljesítményt. De akkor a gyártók miért nem ilyen szoftverrel adják ki ezeket az autókat? A válasz elég prózai. Mert akkor nem felelnének meg a környezetvédelmi besorolásnak és extrém körülmények között meg is hibásodnának. A módosított szoftver azt használja ki, hogy a gyártók beépítenek bizonyos biztonsági tartalékokat a motorba mind mechanikusan, mind termikusan.
Magyarul. Nem lesz jobb, csak rosszabb ... csak vannak, akik tojnak a különböző környezeti értékekre.
Taat
Nem vagyok.bitpork
Köszönöm.[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
Értelmezzük még egyszer a mondatot:
"ha nem gátlások nélkül változtatunk a szoftveren akkor az élettartama is csak kis mértékben csökken"
Magyarul: Mindenképpen csökken az élettartam.
Egyik autó sem környezet tudatos valóban. De szánt szándékkal még rosszabbá alakítani nagy felelőtlenség. Lásd katalizátor kiszerelés, EGR dugózás stb.
ui.: Fu, majdnem leesett a vércukrom. - Miattam nem kell.
Szerk.:
De befejeztem.[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz VR6-Fan #59720 üzenetére
Mint azt leírtam az előbb, befejeztem.
Viszont én senkinek a személyét nem fikáztam itt. Kérlek ehhez viszonyultan fogalmazzátok meg a válaszaitokat Ti is. Nem vagyok agy mosott, se tizenéves, se analfabéta. Magas lóról meg nagyot lehet esni. Én csupán leírtam mit gondolok a "csippelésről", illetve legfőképp arra reagáltam (ha visszaolvasol), hogy nonszensz egy "csippel" motor élettartamot növelni illetve fogyasztást csökkenteni (Én véleményem!). Ez az egész elment már teljesen más dimenziókba, mint az bitpork is megírta.
Lehet begyöpösödött vagyok, de tartom a véleményem ahhoz, hogy a motor gyártója jobban tudja mi jó az adott motornak, mint bármelyik másik Jani a műhelyben. Ennyi.
A munkakörömről meg nem vagyok hajlandó társalogni. Azért is töröltem az eredeti hozzászólásból ezt az elszólásomat, mert tudtam erre fognak jönni a köpködések.
Régtől olvasom ezt a fórumot is, de azt látom, ha valaki ellentétes véleményen van mint a másik, akkor az maga az ördög ... véleménye lehet mindenkinek szerintem, ettől még nem kell a másikat felfalni.
Peace!
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
-
atos19881101
senior tag
válasz maggi1886076 #66147 üzenetére
OMG "a nélkül"
(#66148) 8th
Sosem fogom megérteni az e fajta gondolkodást. De biztos jó ...[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz !Overdose! #69441 üzenetére
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz !Overdose! #69451 üzenetére
Nincs mit. Igen a dízelek ára a körül mozog. Benzinben találhatsz szerintem olcsóbban.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
-
atos19881101
senior tag
válasz viktor82 #75300 üzenetére
I=U/R képlettel az ellenálláson átfolyó áramerősséged 5Ohm-os ellenállásnál és 12V tápfesznél 2.4A ami szerintem nem kevés.I=U/R képlettel az ellenálláson átfolyó áramerősséged 6Ohm-os ellenállásnál és 12V tápfesznél 2A ami szerintem nem kevés.
A teljesítmény viszont P=U.I ami esetedben 12V x 2A ami 24W. Az azért szerintem tud sütni.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz viktor82 #75306 üzenetére
Azt kellene tudni, hogy mekkora áram folyik egy hagyományos izzón. Ezt egy multiméterrel egyszerűen meg lehet mérni. Ha ez megvan, akkor ehhez ki kell számolni egy ellenállást és bekötni (biztos nem 2A fog folyni egy sima kis égőn szvsz).
Esetleg ha tudod hány W-os az eredeti izzó abból is ki lehet számolni.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz viktor82 #75308 üzenetére
És mennyi W-os a mostani LED-es? (gondolom nem lesz ráírva)
Hát igen. Made in China
Le kellene akkor mérned egy multiméterrel mennyit fogyaszt. Ha ez megvan, akkor a 21W / 12V = 1.75A -ból ki kellene majd vonni az értéket, és a maradék áramerősséghez kiszámolni az ellenállást.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz viktor82 #75314 üzenetére
Ez már reálisabb. Nos akkor:
4W / 12V = 0.3333 .... A
1.75A - 0.3333 ... A = kerekítve 1.42 A - ezt kell "helyettesíteni"Szóval 1.42A = 12V / R
R = 12V / 1.42A = 8.45OhmÉs teljesítményben pedig: 12V x 1.42A = 17.04 - azaz olyan 25W-os vagy nagyobb (azért nagyobb, hogy ne égjen le véletlenül sem nagyobb fesz miatt) ellenállás kell.
bitpork
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz viktor82 #75318 üzenetére
Rakhatsz 9Ohm-osat is. Nem az ohm-al van a baj, hanem az áramerősséggel amit "csalni" kell. Az áram meg fűteni fog neked. Azt kellene megtudni, mekkora áramerősséget figyel a vezérlő ... lehet kevesebbet mint 1.5A
Mármint az ellenállást? Azt ha bárhova kötöd sütni fog. Ott nem számít mi van "mögötte" (Max ha még egy annál is kisebb ellenállás )
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Új hozzászólás Aktív témák
- Aliexpress tapasztalatok
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Építő/felújító topik
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Motoros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs