-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sk8erPeter
nagyúr
válasz bambano #8847 üzenetére
Miért kéne már elfelejtenie az egészet? Itt vannak ellenpéldaként a többiek által említett pozitív esetek, ráadásul úgyis mindig munkaerőhiány van (elég széleskörű az informatika), nem látom be, miért ne képezhetné ki magát kellő akaraterővel alkalmas jelöltnek.
Amúgy sztem nyugodtan ki lehet tárgyalni itt is, mert bár nem programozással kapcsolatos kérdés, de ezt a topicot biztosan többen olvassák a szakmában tevékenykedők közül.
Sk8erPeter
-
axioma
veterán
válasz inf3rno #8848 üzenetére
"Én is úgy látom, hogy nincs értelme 40 éves korodra rendesen beletanulnál, de más ilyenkorra már régen középvezető vagy magasabb pozícióban van."
???
1. a vezetes tok mas szakma, en konkretan utalom is
2. akkor huzzam le magam a klotyon, hogy 42 evesen programozok, es a kovetkezo 30 evben is ezt szeretnem csinalni? -
sunnysys
tag
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat!
(#8847) bambano:
bocs, ha OFF volt!
"tömören válaszolva: felejtsd el az egészet." Ezt az egyet nem tehetem.Többieknek nagyon köszönöm a bíztatást!!! Most úgy érzem, erre kell továbblépnem az életben. Óriási dolog lenne, ha azzal foglalkozhatnék egyszer, ami igazán érdekel. Hogy karrierben meddig juthatok kiderül majd, de sosem éreztem, hogy vezető akarnék lenni, szerintem ebben a szakmában sem fogom.
(#8848) inf3rno:
"Valami olyasmit kellene keresned, ahol nulláról megtanítanak programozni." BSC képzésen kívül, milyen egyéb lehetőségeim vannak? A tanfolyam szóra keresve ebben és a JAVA topikban, úgy látom, hogy az nem igazán javasolt tanulási forma. Nekem az is tökéletesen megfelelne, ha találnék egy magántanárt (akár innen ), akivel hatékonyan tudnék tanulni.
Ha jól sejtem, februárig van időm átgondolni, hogy jelentkezzek-e felsőoktatási képzésre. Addig jó lenne felszedni egy kis tudást. Ha úgy döntök, bevállalom, melyik intézményt ajánlanátok? Levelező (Budapesten, mivel nem tudnám megoldani, hogy minden héten pénteken és szombaton vidékre utazzak.), vagy távoktatás képzést tudok elképzelni.Köszi szépen!
[ Szerkesztve ]
-
sunnysys
tag
válasz sunnysys #8853 üzenetére
Vagy butaságot írtam, azzal, hogy levelező képzésben minden héten péntek-szombaton van oktatás? Pl: Győr: "A levelezős konzultációk félévente 5-10 alkalommal péntek délután és szombaton vannak, így a hallgató tanulmányai miatt nem esik ki a munkájából." Ez még bele is férhetne, Győr amúgy sincs messze. bucsupeti! Valamiért úgy rémlik a fórumról, hogy Te itt végeztél. Hányszor kellett Győrben megjelenned? (Bocs, ha tévedek!)
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz Sk8erPeter #8851 üzenetére
oké, leírom a véleményem objektív részét
36 éves, az azt jelenti, hogy legalább 13 de lehet, hogy 15 év gyakorlata van egy keresett és jól fizető szektorban. ha ilyen szintű váltásra készül, akkor ez 95% eséllyel megy a kukába. pazarlás.
egyszer olvastam egy tanulmányban, hogy a szerző szerint ahhoz, hogy magas szinten megtanulj valamit, 10 ezer órát kell vele keményen foglalkozni. hajlamos vagyok elhinni neki.
ez azt jelenti, hogy bő 5 és fél év múlva jutna el profi szintre jávából.vagyis a döntése kis túlzással 20 évet dob ki az ablakon.
inkább meg kellene fontolnia, hogy olyan informatikai állást keres, amiben a korábbi tapasztalatait fel tudja használni. sap gurukat is fizetik, mint a pelyva, mehetne rendszerelemzőnek, rendszerszervezőnek, stb.de nyilván mindenki a maga szerencséjének a pogácsa.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
sunnysys
tag
válasz bambano #8855 üzenetére
Köszönöm, hogy leírtad a véleményed! Igazából teljesen egyet is értek vele. Ha úgy alakul az életem, hogy programozással fogok foglalkozni, tényleg elpazaroltam ezeket az éveket. De most ez az irány érdekel, és úgy érzem, már most sokkal jobban érdekel, mint az eddigi bármikor is. Valóban kár ezekért az évekért, de nagyon jó érzés várni a kövekezőket.
[ Szerkesztve ]
-
jaaman
tag
Sziasztok!
Egy profi programozo segítségére lenne szükségem, részleteket privatban, természetesen a segítségért cserébe fizetek megegyezés szerint.
Köszi!''He who makes a beast of himself Gets rid of the pain Of being a man.''
-
bucsupeti
senior tag
válasz sunnysys #8854 üzenetére
megjelenni gyakorlatilag a vizsgákon kell, de én végigültem a 3,5 tanév minden előadását. azért azt tudni kell hogy programozni nem az egyetemen tanítják meg az embert, de papirt viszont ott adnak érte.
péntek délután és szombat egész nap volt oktatás."Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
repvez
addikt
válasz bucsupeti #8858 üzenetére
Nekem is pont ez a problémám, hogy hiába lesz papir a végén ha tudás nem lesz mögötte és ha felvesznek a komolyabb vagy épp egy kis céghez ahol mondjuk 1-2-en vagytok akire az egész cég számit akkor hiába lóbálod a papirt , ha a munkát nem tudod megcsinálni.
Én is nagyon szeretnék megtanulni programozni,de nekem inkább a C++ vagy C# érdekelne,de nekem a használati tudás érdekel mintsem a papir.Mert egyelöre nem ilyen szakmába dolgozok és váltani sem szeretnék,de saját magam örömére a terveimet megvalósitanám hobbyként és ha ugy hozná a sors egy meglévő tudással már könnyebb a papirt is megszerezni vagy egy állásra papir nélkül odajutni.
De sajnos autodidakta modszerrel még nem találtam jó megoldást ,hogy egyedül megtanuljam.
A környezetemben sincs senki aki segithetne , a könyvekből meg nem lehet, mert vagy száraz vagy elöképzetségre támaszkodik. -
bucsupeti
senior tag
épp ez az ellentmondás. az allashirdetesek nagytobbsege diplomat kér. persze mindenki tudja hogy a diploma nagyon keves esetben jelent gyakorlati tudást és szerintem ez igy van rendben. az egyetemen nem a gyakorlati tudást lehet megszerezni hanem egyfajta látásmódot, kepesseget ami elore vetiti hogy az ember képes komplexebb technológiákat megismerni megtanulni. a 2-3 év gyakorlat az már azt jelenti hogy egybol munkara fogható a munkaerő.
szerintem az aki az egyetemi előadásokon akar megtanulni programozni ugy hogy a feleves feladatokat mással iratja es nem gyakorol önmagától az soha nem lesz (jó) programozó.egyébként en magam autodidakta modon tanultam programozni, úgyhogy szerintem van jó megoldas az autodidakta modszerre.
"Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
repvez
addikt
válasz bucsupeti #8861 üzenetére
Én még nem találtam meg a módját amiből vagy ahonnan az abszolut kezdő(értsd a hello word se biztos hogy megy) megtanul olyan szinten , hogy már tudja, hogy mit hogyan kéne max a részletes megvalósitást kelljen megkérdeznie,de legalább a problémáját fel tudja vázoilni.
A legtöbb könyvvel ami a gépemen megfordult annál vagy már szakszavakat használt vagy csak szárazon leirta a funkciót,de semmi magyarázatot, hogy hol látom hasznát.
esetleg ha neked van egy bejáratott utad azt szivesen olvasnám.
-
bucsupeti
senior tag
annak idején (1983) egy HT1080z gépet hoztak az általános iskolába a kozeli egyetemről kölcsönbe. néhányan körbe ültük a gépet, a tanár meg azt mondta:
"látjátok, azt irha ki hogy READY. ez azt jelenti hogy várja az utasításokat.meg kell adni hogy mik a bemeneti adatok, azokon milyen műveleteket, milyen sorrendbe kell vegrehajtani hogy a kívánt kimenetet kapjuk. ez a programozás."
ennyi a módszerem. en oktatok is egyetemistákat ugyan ezen elvek szerint, es működik.
ja és ezek után szerintem elég egy száraz referencia könyv. tudom hogy nem normális dolog, de annak idején én szó szerint kiolvastam egy basic, majd később egy pascal referencia leírást. számomra nagyon sokat jelentett és a végén egyben láttam, éreztem az egészet, kb mint Neo a Matrixot
persze a tutihoz kellenek architektúrális, operációs rendszer, hálózatos stb ismeretek is, egy jó nagy adag rendszerszemlélet, optimalizálási képesség és igény....
"Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
repvez
addikt
válasz bucsupeti #8863 üzenetére
oké, neked akkor ezért volt könnyü ,mert gyerekkortól kezdve adva volt a lehetőség és egy viszonylag egyszerü nyelvet megtanultál amire már tudtál alapozni és a kifejezések már ismerősek voltak a másik nyelv tanulása közben.
DE manapság már senki nem állna neki basic vagy pascalnak mert felesleges beleölnie az idejét mikor már nem használható széleskörben.
Én elöször 20 évesen kerültem napi kapcsolatba a PC-vel ugyhogy el tudod képzelni a lemaradást.Igy elég nehéz egyből a C++ vagy a C# csak ugy könyvekből, mikor azt sem tudom mihez nyuljak elöször a tanulási folyamatban, melyik szoftverkörnyezet stb.. -
inf3rno
nagyúr
Szvsz, ha oot akarsz tanulni, akkor az élméletet kéne valamennyire elsajátítani, oo alapjai, solid elvek, ddd, rest, soap, tdd, bdd, orm, stb... Ha ezek mennek, akkor már elég könnyen kiigazodsz bármelyik nyelven. Nincsenek olyan hatalmas különbségek közöttük. Én problémának tartom, hogy sokan először a gyakorlatnak futnak neki elméleti tudás nélkül, és feltalálják a spanyol viaszt. Nyilván ez is beletartozik a fejlődésébe valakinek, de éveket el lehet így tölteni anélkül, hogy látványosan fejlődne valaki, a kód minősége, amit produkál meg ugyanúgy alacsony szinten marad.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
nagyúr
válasz bucsupeti #8863 üzenetére
Szerintem azert a programozas nem ez. A programozas inkabb modellezesi feladat, ha mar tudod, hogy pontosa mit akarsz, akkor azt eleg egyszeru beirni.
http://www.chris-granger.com/2015/01/26/coding-is-not-the-new-literacy/
while (!sleep) sheep++;
-
bucsupeti
senior tag
sajnos az van hogy sokan azt gondoljak hogy programozni c#ban vagy javaban vagy basicben vagy pascalban az más. nem igaz! a programozás nyelvfuggetlen. a nyelv csak egy eszköz aminek segítségével a programot le lehet írni.
a legtöbben szerintem épp itt a legelején tévednek el.
"Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
repvez
addikt
válasz bucsupeti #8867 üzenetére
Akkor végképp nem értem,eddig ha megkérdeztem,hogy kezdésnek mit olvassak az első kérdés mindig az volt,hogy milyen nyelvet akarom megtanulni.
Ha meg általános a dolog akkor miért nincs hozzá ilyen könyv? Vagy miért nem azt ajánlják?
Hiába tudom levezetni hogy mit hogyan működjön,ha egyik nyelven sem tudom hogy kezdjek neki.
Próbáltam játékok forráskódját is nézni,de abból sem derült ki számomra,hogy melyik fájl mit csinál vagy mihez tartozik (grafika,hang,-ai,stb...) így nem is tudtam változtatni rajta. -
bucsupeti
senior tag
A programozás autodidakta módon történő megtanulásához nem a legjobb játékok forráskódjának nézegetése.
Had ajánljam az egyik blogomat, itt is az Alapok rovatot. Remélem segíteni fog. Ezek után nézegess valamilyen konkrét programnyelvet."Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
nagyúr
válasz bucsupeti #8867 üzenetére
Szerintem azert kicsit mas. Szoktak is mondani, hogy aki sokat programozott BASIC-ben, az egy eletre el lett rontva, mint programozo -- ami persze egy tulzas; ellenben egeszen mas gondolkozasi mintakat kovet valaki, aki sose latott mast, mint OO nyelvet, mint aki ismer 2-3 kulonbozo paradigmat.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Kezdesnek en olyan nyelveket ajanlok, ahol a 'modellezes' resszel kell torodnod, nem pedig az implementacioval. Pl. ezert nem tartom idealisnak, hogy C-vel kezdjen valaki (a pointer az a nyelv resze, nem a problema resze). Kezdokent Scheme vagy Python, mondjuk.
while (!sleep) sheep++;
-
bucsupeti
senior tag
Én magam bár basicben kezdtem, de elég korán ( Turbo Pascal 5.0, kb 1991) megismerkedtem az OO szemlélettel és azóta gyakorlatilag azt használom.
Én azt vallom hogy előbb meg kell ismerni az algoritmusszervezési lehetőségeket (szekvencia, szelekció, iteráció) amivel tudjuk hogy minden algoritmus leírható, illetve az elemi, majd az összetett adattípusokat.
Ezek alapján néhány alap algoritmust meg kell tudni írni, majd jöhet az OOP.Ezek után jön szerintem (mint összetett adattípus) az OOP osztály, objektum. Illetve az alapelvek amik megértése szerintem veszettül fontos (az objektum állapota magának az objektumnak a belügye, minden változtatás, vagy publikálás az objektum feladata).
Találkoztam én is azzal a felfogással hogy eleve OOP-ben kell tanítani programozni. Ez valahol igaz, de én ez alatt nem azt értem hogy definiáljunk osztályokat, meg adattagokat és metódusokat. Hanem azt hogy a megoldandó problémára gondoljunk úgy hogy milyen adatokon (adattagok, field) milyen műveleteket (metódusok) kell és lehet végrehajtani. Korábban már írtam hogy éppen ez az az elv amit fel kell tudni fogni elsőnek.
Találkoztam olyan "okos" oktatókkal akik nekiálltak OOP-ben programozást oktatni, mert az úgy jó hogy egyből OOP-t tanul a leendő programozó, mert úgy sokkal jobb lesz neki.... Ezért aztán fogta a Java-t és elkezdte magyarázni ezen keresztül a strukturált alapelveket (szekvencia, szelekció, iteráció). Az meg hogy mi az a public static void main() azt még véletlenül sem magyarázta el. Aztán olyan problémákba ütközik ez az elv hogy notóriusan keveri az adattag (field) és a lokális változó fogalmát a tanonc (gyakran a tanár is). Neki mindkettő adat tárolására való. A fildet elkezdik úgy használni mint globális változó, ezzel tuti spagettikódot gyártanak és az OO elveket sértve írják a világ legjobb játékprogramját, természetesen OOP-ben, hiszen ők eleve OOP-ben tanulták a programozást.
Nem hiszek abban hogy a programozás oktatását szorosan (!!!!) az OO elvek szerint kell oktatni, viszont a levegőben ott kell hogy lebegjenek ezek az elvek, jól előkészítve, hogy a kellő időben rá lehessen vezetni a kezdő programozót ezen elvek pontos megismerésére és használatára.
A szekvencia, szelekció, iteráció hármas épp úgy használatos az OOP nyelvekben mint a procedurális nyelvekben, akárcsak az adattípusok.A programozási nyelv pedig fontos, bár szerintem csak másodlagos kérdés gyakorlatilag tökmindegy.
[ Szerkesztve ]
"Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
-
Karma
félisten
válasz bucsupeti #8873 üzenetére
Egyébként ennek a megközelítésnek szerintem egy elég jó megvalósítása a BME EET tanszékének az InfoC portálja. Ha nem nulláznák félévente, szerintem kőbe véshető lenne, mint remek kezdőanyag. Amíg nem kezdődik a szeptemberi félév, mindenképp ajánlom az eredeti kérdezőnek áttanulmányozásra - az első pár előadás az imperatív programozásról nyelvfüggetlen és fontos.
“All nothings are not equal.”
-
veterán
Igen, ezzel az oldallal nekem is elég könnyű volt megtanulni az alapokat anno. Le is van mentve nekem a 2012-es változat, ha kell, megkérdezhetem az előadót, hogy megoszthatom-e. Vagy most is lementheti bárki magának.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
inf3rno
nagyúr
válasz bucsupeti #8873 üzenetére
Szerintem érdemesebb struktúráltan elkezdeni oktatni, és ha az már megy, akkor megmutatni, hogy mik a korlátai, és az oo hol egészíti ki, hol add többet nála karbantarthatóság terén, hol meg kevesebbet. [link] Én mondjuk alacsony szinten nem vagyok annyira otthon, js-el kezdtem még 18 éve olvashatatlan spagetti kóddal, az oo elméletet meg hozzáolvastam könyvekből.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
repvez
addikt
Köszi lementettem az oldalt,meg az ott található jegyzetet és puska pdf-et is.
Végigolvasva pár oldalt ezt a fajta és szintü részt értem is , meg hogy mit hogyan ,de azt nem áll össze még, hogy ezekből a matematikai összeadás kivonásból, meg összehasonlitásból, hogyan lesz mondjuk egy játék ahol a karakter mozog és tárgyakat használ a megfelelő paraméterekkel?Ahol külön jellemzőkkel bir a grafika,fizika a hang és egyébb dolgok -
sunnysys
tag
válasz bucsupeti #8858 üzenetére
Köszi!
Igen, azt tudom, hogy az felsőfokú képzés még nem elég ahhoz, hogy valaki jó programozó legyen. Ezt olvastam itt már többször.
Ilyen keresztféléves képzés nem szokott indulni valahol? Nem ismerem a mostani képzési rendszert. Ha nem, akkor várhatok egy évet. (Merthogy jókor jut eszembe felsőoktatásra jelentkezni, mikor egy héttel ezelőtt volt a pótfelvételire jelentkezés határideje...) -
inf3rno
nagyúr
A 3d játékok egész más téma, azoknál shaderek vannak: [link] amiket elsőre elég nehéz felfogni. Ez ugyanúgy egy programozási nyelv független technológia, mint sok más, amivel illik megismerkedni. Amit a programozási nyelvekkel csinálsz, hogy ezeket az algoritmusokat becsomagolod egy jól karbantartható formába, hogyha később hozzá kell nyúlni, akkor gyorsan el tudd végezni a módosításokat.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
bucsupeti
senior tag
ne ilyenekben gondolkodj, mert a lényegről el fogja vonni a figyelmed és nem lesz sikerélményed.
Ha játékot akarsz írni, akkor írj egy számkitalálós játékot. Írd meg úgy hogy a gép "gondol" egy 1-100 közti egész számra, majd kéri a felhasználót hogy próbálja kitalálni. A felhasználó által beírt számról írja ki hogy kisebb, nagyobb vagy eltalálta. Ha eltalálta akkor legyen vége a játéknak, ha nem akkor újból kérjen be egy számot mindaddig amíg el nem találja.
Ha ez kész van akkor írd meg fordítva. A felhasználó gondol egy számra a gép meg megpróbálja kitalálni...
Mindezt konzolos megjelenítéssel, semmi grafika.
Ennél bonyolultabb játékot ne akarj egyelőre írni. Ha ezt összeraktad akkor nagy eséllyel már tudod mi az a ciklus, mi az a feltételes elágazás, adatbekérés és kiíratás. Gyakorlatilag mindent használtál ami a programozást jelenti.
(ezek után jöhet a torpedó játék ami már összetett adatszerkezetet is tartalmazhat)
[ Szerkesztve ]
"Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
repvez
addikt
válasz bucsupeti #8881 üzenetére
Ez az első és egyetlen müködő progim eddig. gondolom a kinézet és a megvalósitás miatt is fogjátok a fejeteket,de eddig ez legalább müködik
#include <stdio.h>
#include <iostream.h>
#include <math.h>
int main(void)
{
double G; //suly (N)
double m; //tömeg (kg)
double A; //szárny felület
double Ay; //y irányu felület (m2)
double Ax; //x irányu felület (m2)
double V; //sebesség (km/h)
double V1; //sebesség (m/s)
double b; //fesztávolság (m)
double Tf; //felületi terhelés (kg/m2)
double B1; //oldalviszony
double a; //szárnymélység (m)
double a1; //szárnymélység(mm)
double Cy=0.4; //felhajtoerö tényezö
double Fy; //felhajtoerö (N)
double Fx; //légellenállás (N)
double Cx=0.04 ; //légellenállási tényezö
double Fxi; //indukállt ellenállás (N)
double Cxi; //indukállt ellenállási tényezö
double w; //merülösebesség (m/s)
double w1; //merülösebesség (m/s)
long Re; //reinolds szám
double Esz; //emelkedési szám
double Ro=0.125; //légsürüség (kg/m3)
double g=9.81; //nehézségi gyorsulás (m/s2)
double E; //sikloszám
double S; //siloszög1 radianban
double S1; //sikloszög1 fokban
double Vt; //tényleges sebesseg km/h
double V2; //tényleges sebesseg m/s
double Eosz ; //összes elenallas
double Tny; //torlonyomás
double r; //fordulosugár
double Pm; //motorteljesitmény
double alfa; //állásszog
double ax; //x irányu szárnymélység m
double ay; //y irányu szárnymélység m
double rad; //a fok megadasa radianba
double Vp; //pillanatnyi sebesseg km/h
double Tsz; //teljesitmeny szugseglet LE
double Tsz1; //teljesitmeny szugseglet LE
double Psz; //toloero szugseglet kg
double Cyt; //tényleges felhajtoero tenyezo
double N; //tulterheles
double Nford; //fordulo tulterheles
double Cr; //eredoero tenyezo
double Vs; //siklasi sebesseg m/s
double Vs1; //siklasi sebesseg km/h
double Vem1; //emelkedesi sebesseg km/h
double Vem; //emelkedesi sebesseg m/s
double rad1; //emelkedesi szog radianba
double alfa1; //emelkedesi szog fokba
double Al; //legkeresztmetszet
double Q; //legterfogat
double Pi=3.141492654;
double Vp1;
double Vle; //leszallosebesseg (m/s)
double Vle1; //leszallosebesseg (km/h)
double rad2; // bedontesi szog rad
double alfa2; // bedontesi szog fok
double Rf; //fordulosugar
double tf; //fordulasi ido (s)
double tf1; //fordulasi ido (min)
double Vy; //fuggoleges sebesseg (m/s)
double Vy1; //fuggoleges sebesseg (km/h)
cout<<"Adja meg a kiindulo adatokat!"<<endl;
cout<<"Szarnyfelulet (m2) :";
cin>>A;
cout<<"Geptomeg (kg) :";
cin>>m;
cout<<"Fesztavolsag (m) :";
cin>>b;
cout<<"sebesseg (km/h) :";
cin>>V;
cout<<"allasszog(fok) :";
cin>>alfa;
cout<<"emelkedesi szog(fok) :";
cin>>alfa1;
cout<<"bedontesi szog (fok) :";
cin>>alfa2;
G=m/g;
V1=V/3.6;
rad=alfa*0.017453292;
rad1=(alfa1*0.017453292)+rad;
rad2=alfa2*0.017453292;
Tf=m/A;
cout<<" A feluleti terheles :"<<Tf<<" kg/m2"<<endl;
B1=(pow(b,2 ))/A;
cout<<" Az oldalviszony :"<<B1<<endl;
a=b/B1;
a1=a*1000;
cout<<" A szarny melyseg :"<<a<<" m"<<endl;
//Cy=(2/Ro)*Tf*(1/pow(V1,2));
//cout<<" A felhajtoero tenyezo :"<<Cy<<endl;
Vp=sqrt((2*Tf)/(Ro*Cy));
cout<<" A vizszintes repuleshez szugseges sebesseg :"<<Vp<<" m/s"<<endl;
Vp1=pow(V1,2);
Vt=4*(sqrt((m/A)*(1/Cy)));
V2=Vt*3.6;
cout<<" A vizszintes repuleshez szugseges sebesseg :"<<V2<<" km/h"<<endl;
Al=(pow(b,2)*Pi)/4;
cout<<" A legkeresztmetszet :"<<Al<<" m2"<<endl;
Q=Al*V1;
cout<<" A legterfogat :"<<Q<<" m3"<<endl;
ay=a*(cos(rad));
cout<<" Az ay erteke :"<<ay<<" m"<<endl;
Ay=b*ay;
cout<<" Az y iranyu felulet :"<<Ay<<" m2"<<endl;
Fy=(Cy*Ro*Vp1)/2*Ay;
cout<<" A tenyleges felhajtoero :"<<Fy<<" N"<<endl;
Re=70*V1*a1;
cout<<" A reinolds szam :"<<Re<<endl;
w=Cy/(Pi*B1)*V1;
cout<<" A merulosebesseg 1 :"<<w<<" m/s"<<endl;
w1=m/(Ro*Q);
cout<<" A merulosebesseg 2 :"<<w1<<" m/s"<<endl;
//Cx=(w/Vp)*Cy;
//cout<<" A legellenallasi tenyezo :"<<Cx<<endl;
ax=a*(sin(rad));
cout<<" Az ax erteke :"<<ax<<" m"<<endl;
Ax=b*ax;
cout<<" Az x iranyu felulet :"<<Ax<<" m2"<<endl;
Fx=Cx*((Ro*(pow(V1,2)))/2)*Ax;
cout<<" A legellenallas :"<<Fx<<" N"<<endl;
E=Cy/Cx;
cout<<" A sikloszam :"<<E<<endl;
Psz=m/E;
cout<<" A szugseges toloero :"<<Psz<<" kg"<<endl;
Tsz=(Psz*V1)/75 ;
cout<<" A szugseges motor teljesitmeny :"<<Tsz<<" LE"<<endl;
Tsz1=(m/E*sqrt(2*m/(Cy*Ro*A)))/75;
cout<<" A szugseges motor teljesitmeny :"<<Tsz1<<" LE"<<endl;
Esz=pow(Cy,3 )/pow(Cx,2 );
cout<<" Az emelkedesi szam :"<<Esz<<endl;
S=w/V1;
S1=S/0.017453292;
cout<<" A sikloszog 1 :"<<S1<<" fok"<<endl;
Cxi=pow(Cy,2)/(Pi*B1) ;
cout<<" Az indukalt ellenallasi tenyezo:"<<Cxi<<endl;
Fxi=Cxi *((Ro*(pow(V1,2)))/2)*A;
cout<<" Az indukallt ellenallas :"<<Fxi<<" N"<<endl;
Eosz=Fxi+Fx;
cout<<" Az osszes ellenallas :"<<Eosz<<" N"<<endl;
N=(Cy*A*Ro*Vp1)/(2*m);
cout<<" A pillanatnyi elerheto vizszintes tulterheles:"<<N<<" g"<<endl;
Cr=sqrt(pow(Cy,2)+pow(Cx,2));
Vs=sqrt(2*m/(Cr*Ro*A));
Vs1=Vs*3.6;
cout<<" A siklasi sebesseg :"<<Vs1<<" km/h"<<endl;
Vem= (sqrt(2*m/(Cy*Ro*A)))*(sqrt( cos(rad1)));
Vem1=Vem*3.6;
cout<<" Az elemelkedesi sebesseg :"<<Vem1<<" km/h"<<endl;
Vle=0.94*Vem;
Vle1=Vle*3.6;
cout<<" A leszallo sebesseg :"<<Vle1<<" km/h"<<endl;
Rf=(2*m)/(9.8*Cy*A*Ro*(sin(rad2)));
cout<<" A fordulosugar :"<<Rf<<" m"<<endl;
tf=0.64*(V1/tan(rad2));
tf1=tf/60;
cout<<" A fordulasi ido :"<<tf<<" s = "<<tf1<<"min"<<endl;
Nford=0.75*sqrt(V1/Vp);
cout<<" A fordulo tulterheles :"<<Nford<<"g"<<endl;
Vy=V1*sin(rad1);
Vy1=Vy*3.6;
cout<<" A fuggoleges sebesseg :"<<Vy<<"m/s = "<<Vy1<<"km/h"<<endl;
//Sv=Vmax/Vmin;
// cout<<" A sebesseg viszony :"<<Sv<<endl;
cin>>"oké";
return 0;
}A shaderes vonatkozást nem nagyon értem a 3d játékoknál, eddig azt csak fény és részecske és textura vonatkozásában hallottam, de hogy egy 3d modellhez köze lenne azt annira nem.
3d modellezésben jobban otthon vagyok 3dsmaxban tudok egyszerübb modelleket csinálni. és azt gondoltam, egy abban elkészitett terepre egy modellt egyszerübb lehetne megjeleniteni és hogy ugy mozogjon ahogy én a program által kiszámoltatom. Repülös témában jobban otthon vagyok igy ahhoz kapcsolódna a dolog. -
bucsupeti
senior tag
Első proginak nem rossz. Én annak idején a háromszög területét számoltam ki az első programomban.
Továbblépésnek javaslom hogy csinálj valamilyen feltételvizsgálatot is (azaz szelekciót). Nem értek hozzá de gondolom a paramétereknek van valamilyen értéktartománya. Ezeket vizsgáld meg a bekérés után és ha nem esik az adott tartományba az érték akkor írjon ki hibaüzenetet (és lépjen ki a program).
Aztán iterációt azaz ciklust is bevezetheted az értékellenőrzésre, úgy hogy ha hibás az adat akkor addig kéri be újra amíg helyes nem lesz.....Ha iterációt és szelekciót is csináltál már és érted, tudod alkalmazni, akkor már csak gyakorlás kérdése és bármit meg fogsz tudni írni
Sok sikert! Kérdezz bátran ha elakadsz.
"Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
gyurkikrisz
őstag
Sziasztok!
Programoztam már egy kicsit Pythonban, viszont szeretnék valami "komolyabb" nyelvet is tanulni. A c#-t néztem ki, viszont az egyik legalapvetőbb dolgával az oo elmélettel nem vagyok kibékülve. Az elv még csak-csal megvan, ám az adattagok, tulajdonságok már magasak számomra. Nincs valamilyen olvasmány, akár az egész oop-ről, kicsit mélyebben, ami kezdőknek érthetően elmagyarázza ezeket?A tuning a kisfiúk alap órajele. | i5 6500
-
Sk8erPeter
nagyúr
Ezt már bucsupeti leírta ("ne ilyenekben gondolkodj, mert a lényegről el fogja vonni a figyelmed, és nem lesz sikerélményed"), de tényleg ne a komolyabb játékfejlesztés mikéntjét próbáld megérteni, ha még kezdő vagy a programozásban, mert tényleg a t×köd tele lesz az egésszel nagyon gyorsan. Örülj a kisebb sikereknek, ami meghozza a kedvedet az egészhez, aztán lehet haladni az izgalmasabb feladatok felé, de ez így az elején még nagyon mélyvíz.
Sk8erPeter
-
Sk8erPeter
nagyúr
válasz bambano #8855 üzenetére
Teljesen igazad van abban, amit leírtál, de azért az sem túl kellemes, ha nem élvezi a mostani munkáját, és csinálja még plusz húsz (vagy akármennyi) évig azt, amivel már most tele van a hócipője (legalábbis így jött le, amikor olvastam, most nem lapozok vissza, hogy milyen felhanggal írta le). Túl sok ilyen jellegű váltással kapcsolatos sztorit (ebben a korban, másik szakmában szerzett jelentősebb tapasztalat után) még nem hallottam, de a thread (többiek írása) alapján nem tűnik olyan esélytelennek a dolog, meg ott van az általad felvázolt lehetőség.
Egyébként engem most már érdekelne a véleményed szubjektív része is. A korával kapcsolatos, vagy az évek során kialakult beállítottságával (amihez képest ez a terület jelentősen más megközelítést igényelhet), szimplán a tanulási szükséglettel (amire utaltál is, és amire az embernek sosincs elég ideje), vagy mire gondolsz?Sk8erPeter
-
bambano
titán
válasz Sk8erPeter #8887 üzenetére
"az sem túl kellemes, ha nem élvezi a mostani munkáját, és csinálja még plusz húsz évig": egyrészt a görög kereskedők is megmondták, hogy a bevétel erősíti a szabályt
másrészt itt most gyakorlatilag két végletet vetett fel, az egyik, hogy csinálja a pénzügyi dolgokat informatika nélkül, vagy új, tisztán informatikai pályára megy. én meg azt javaslom, hogy keressen egy középutat a két véglet között, ami már eléggé informatikus ahhoz, hogy tetsszen neki, de eléggé pénzügyes ahhoz, hogy ne kelljen kidobnia az eddigi tapasztalatait.az üzleti elemző, folyamatszervező és hasonló pozíciók szerintem ilyenek, van is rá jól fizető kereslet. esetleg sap szakértő.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
inf3rno
nagyúr
válasz Sk8erPeter #8886 üzenetére
Próbáld meg a Reiter féle könyvet, hátha megvilágosodsz. [link] Én személy szerint nem olvastam, de jókat ír a srác a blogjában, szóval lehet, hogy a könyv is jó.
Buliban hasznos! =]
-
repvez
addikt
válasz bucsupeti #8883 üzenetére
Hát ha ezt akarnám tovább folytatni akkor előbb rendbe kéne tenni ezt az alapot, mert nem gondolom, hogy ez igy normális, hogy ilyen sok declaráció van az elején .Azt tudom, hogy minden ismeretlen kifejezést declarálni kell,de eddig egy forrásfájlban sem láttam ilyen hosszú listát a használt elemekről , mint nálam és itt alig van valami számitás velük.
Illetve az hogy én cin és cout parancsokkal irattam ki és kértem be adatot az menynivel másabb mint amit a legtobb helyen látni, hogy printf és scanf?illetve ha megcsinálom egy értékhatáson belüli számitást akkor azt jó lenne valami x y koordináta rendszerben látni, hogy hogyan változnak az értékek , ezt menynire bonyolult megcsinálni hozzá?
Tehát mondjuk 60 és 800 közötti számok 5 ös lépésközzel és az igy kapott eredmény megjelenitése a koordinátán és egy görbével összekötni az elözö értékkel?Inf3rno: A 3d modellenkén én ahogy olvastam régebben az obj és az x formátumban elkészitett modelleket be lehet importálni a programokban amik igy a 3d szerkesztőprogiban már eleve megadja a vertexek pozicioját igy ezeket már nem nekem kell , ugyan igy a texturát és a displacemant, bump és paralell mappingot is meg tudom csinálni a sutiomax progiban .Ugy gondolom csak az importálás részét kell a c nyelvben megoldani
-
bucsupeti
senior tag
picit azért bátorítás miatt írtam amit írtam. szóval valóban van mit egyszerüsiteni.
a cin és cout adatfolyamok és a c++ nyelvben használatosak. a printf scanf a c nyelv függvényei ( és így ugyebár a c++ része is). a két módszer teljesen különböző, de az eredmény gyk ugyan az. a részleteket inkább a c++ topicban kérdezd meg.
a grafikon rajzolás is megoldható, de ezt már inkább grafikus képernyőn kéne megoldani. viszont még ne ezzel foglalkozz, mert ahhoz azért még jó sok mindent meg kell ismerni...
"Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
-
veterán
Valaki otthon van NoSQL adatbázissémák tervezésében? Nézegetem ezt a PostgreSQL-t, és nagyon szimpi, hogy tud egyszerre relációs és nem relációs adatbázisként is működni.
Írtam egy exception küldő androidos appot, de úgy döntöttem újraírom az egészet. Megterveztem az új relációs adatbázis sémát, de szerintem van olyan tábla, ami jobb lenne, ha sima object store lenne helyette.
Leírom mire gondoltam. Van most egy Exception_Instances nevű táblám amiből idegen kulcs mutat az Exception_Type-ra. Exception_Type például a NullpointerException, és ennek egy Instance-a az, amit egy user küld egy másiknak.
Tehát az Exception_Instances tábla attribútumai: id, type_id, date_time, from_user_id, to_user_id. Az ID unsigned long típusú, tehát 18446744073709551616 példány fér bele. Úgy gondolom, egy user sem fog 1.000.000-nál több exception-t kapni és küldeni, ezért 18.446.744.073.709 felhasználó még okés lenne.
Ennek tudtában azt csinálnám (csinálom a mostani verzióban is), hogy minden userhez tartozik egy max 1.000.000 millió méretű terület a táblában, tehát például az n-edik usernek [n x 1.000.000] és [(n-1) x 1.000.000] közé esnének az Exceptionjeinek az ID-jai.
Így elég jó lekérdezéseket is tudok írni, ha egy user exception-jeit le kell kérni. Beszúrás már más kérdés, szerintem ha Java kódból EntityManageren keresztül nyomok egy persist-et, semmiképp se fogom tudni elkerülni, hogy lockolja az egész táblát, és a többi tranzakció ami közben olvasna belőle, ne blokkolódjon.Ezzel kapcsolatban azt érzem, hogy az egész kicsit over-engineered, és lehet, hogy object storet használva gyorsabb is lenne (főleg a beszúrás). Vélemények?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #8895 üzenetére
"Ennek tudtában azt csinálnám (csinálom a mostani verzióban is), hogy minden userhez tartozik egy max 1.000.000 millió méretű terület a táblában, tehát például az n-edik usernek [n x 1.000.000] és [(n-1) x 1.000.000] közé esnének az Exceptionjeinek az ID-jai."
Ejha, miert tennel ilyesmit? Arra spekulalsz, hogy ilyen modon gyorsabban tudsz majd lekerdezni? Ugy, hogy azt se tudod, hogy valojaban ez bottleneck lesz-e, ill. azt sem, hogy hany exception instance lesz userenkent?
Siman legyen autoincrementalt ID-je az exceptionoknek, es ha ugy latod, hogy tul sok a felhasznalo, akkor majd skalazol. Arra gondolj, hogy egy ilyen sor kb. 20 bajt, tehat ha van egymilliard exception, akkor az meg siman elfer a memoriaban (!) egy komolyabb szerveren.
Abszolut tulgondolod szerintem, ill. informacio nelkul hozol technologiai donteseket.
"Beszúrás már más kérdés, szerintem ha Java kódból EntityManageren keresztül nyomok egy persist-et, semmiképp se fogom tudni elkerülni, hogy lockolja az egész táblát, és a többi tranzakció ami közben olvasna belőle, ne blokkolódjon."
Ize, miert kene lockolni az egesz tablat, ha inzertalsz? Olvass utana az MVCC-nek Szar lenne az elet, ha az egesz tablat zarolnank egy inserthez
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
veterán
Rendben, akkor most tartom magam a KISS-hez, és ha egyszer úgy alakulna, hogy skálázódni kell, akkor skálázódok. Csak sajnos ez nem fog bekövetkezni, és szerettem volna úgy megcsinálni, mintha tényleg szükség lenne rá.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
nagyúr
Egyebkent fun fact: egy (1) processzormagra volt licenszunk egy bizonyos adatbazishoz regebben. Az adatbaziskezelo egy 240 kbyteos exe. Masodpercenkent atlagosan (!) tobb, mint 5000 insert operacio volt ugy, hogy messze nem hasznaltuk el azt az egy darab magot (kozben ugyanezen a magon mentek a queryk).
Az adatbaziskezelo egy mai PC-n kb. masodpercenkent 20-30 millio beszurast tud.
On an AMD Opteron box with 4 GB of RAM, we get
0.672 million inserts per second (single insert)
6.944 million inserts per second (bulk insert 10)
20.408 million inserts per second (bulk insert 100)
24.39 million inserts per second (bulk insert 1000)
25 million inserts per second (bulk insert 10000)Miko' lesz neked arra szukseged, hogy indexing strategiat optimalizalj?
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #8897 üzenetére
Nem tudod 'ugy' megcsinalni, mert a valosag altalaban mas, mint amire szamitasz, szoval valoszinuleg egesz mas problemaid lettek volna, mint amire most gondolsz (es ez nem is nagyon fog valtozni, ilyen ez a popszakma).
while (!sleep) sheep++;
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest