Új hozzászólás Aktív témák
-
Joachim21
senior tag
válasz #16820480 #503 üzenetére
Mutass egyet, ami a való életben elmegy 500Km-t, klímával, normális tempóval!?
Másik téma: A hidrogén életképesebb megoldásnak tűnik mint az elektromos. A töltésnél arra kell vigyázni, hogy a környéken se dohányozzon senki.[ Szerkesztve ]
Aki kérdez az hülye, de aki nem kérdez az is marad.
-
addikt
válasz #16820480 #550 üzenetére
Vagy gondolod hogy elektromos járművek nélkül nincs hálózat fejlesztés?
Dehogynincs, amit te magánszemélyként keményen megfizetsz. Amperenként 3600 Ft + ÁFA. De egy nyilvános parkolónál ez hogy megy majd? Mindenkinek lesz sajátja, és kifizeti a hozzájárulást? Vagy majd az áram árába beépül? Ezek rohadt nagy összegek, ki fogja előre megfinanszírozni?A hidrogén kút ennél több nagyságrenddel olcsóbb, mivel elég lerakni belőle néhányat.
-
addikt
válasz #16820480 #560 üzenetére
Az elektromos töltőoszlopokhoz képest igen, elég néhányat lerakni.
A dolog nem megoldhatatlan, csak a finanszírozási kérdésekre nincs válasz. Az elektromos művek nyilván nem tud bevállalni több-százmilliárdos kiadást, a magánszektor szintén nem, hiszen a megtérülés nagyon hosszú, és bizonytalan. Nyilván az államnak kéne beszállnia, de akkor ezt az összeget melyik területtől veszed el? Az oktatástól, egészségügytől? Adót emelsz?
Arról nem beszélve, hogy ma a használható, első kocsinak is megfelelő elektromos autó 12-13 milliónál kezdődik. Nem látom, hogy ezek mikor veszik majd át az uralmat a pár milliós belsőégésűek felett.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz #16820480 #577 üzenetére
Majd az a pár autós talál megoldást.
Ez a jolly joker EV-fan érv. Amikor konkrétumok kerülnek szóba, akkor jön az, hogy de majd az áramszolgáltató megoldja, aki nem akar megállni 1,5 óránként, az így járt, majd töltesz otthon, ha nem tudsz, majd telerakjuk az utcát töltőkkel. Hja, és a 15-perces töltésről szóló mesékről ne is beszéljünk! Hogy ehhez honnan lesz 500 KW betáp, az jó kérdés. Majd a szolgálató megolja. Ez tényleg egy szekta, nagyon kemény. -
addikt
válasz #16820480 #596 üzenetére
Nem gondolom megoldhatatlannak. Elképesztően költségesnek gondolom, amit valakinek ki kell majd fizetnie. Jelenleg arra nincs válasz EU-szinten, hogy ki lesz az.
Te most egy zöldmezős beruházásról beszélsz? Mert az a legegyszerűbb. Meglévő hálózatokat felskálázni sokkal macerásabb, és költségesebb.
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #605 üzenetére
De, most hálózatfejlesztésről beszéltünk, tehát nincs új pecó, hanem a fejlesztés költségét elosztják a lakások számával és azt kell lakásonként kicsengetni. Ha ő nem fizet, akkor hiányzik a része az összköltségből. Ha van olyan a házban, akinek nincs autója, akkor őt nehéz lesz meggyőzni a fejlesztés szükségességéről.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Joachim21
senior tag
válasz #16820480 #546 üzenetére
Elég sokan járnak, hacsak azokat a céges utakat nézed, amikor É-Olaszországi tárgyalásokra autóval járnak cégek képviselői, Münchenbe kiállításokra... ezer okból rengeteg ilyen út van, a nyaralásokról nem is beszélve. Sok cégnek itt van a központja, és az összes környező országba innen járnak vevőlátogatásra, körutakra értékesítők. Teljesen alkalmatlan az elektromos autó erre, városon belül lehet vele menni, de az nekem és sokaknak nem elég.
Aki kérdez az hülye, de aki nem kérdez az is marad.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #644 üzenetére
Haverom vett egy első gazdis Daewoo Kalost, 20 ezer Km -rel. Később kapott céges autót, így eladta nekem 60 ezerrel, 500 ezerért. Hat évig használtam. Mivel alkalmatlan volt a melóba ingázásra, ezért szinte csak városi autóként funkcionált. Szervókormány, centrálzár, eablakok, klíma. Mi kell még? A hat év alatt 40 ezret raktam bele. Extra költség egy kipuffogó és egy hűtőcsere volt, cirka 100 rugó összértékben. Egyszer-kétszer megkoccolták, de leszartam, mert így legalább nem kívánják meg a tolvajok. Sajnos, GTK -ra törték, a biztosító fizetett rá 450 -et. Sztem ez ma, Magyaországon egy átlagos városi autós story. Kérdem én, hogy fér bele ebbe bármilyen villanyos kalkuláció?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #646 üzenetére
Választ?
-Hogyan tolat oda egy villanyautós vontatmánnyal a töltőoszlophoz?
-Majd megoldja.
Szted ez válasz? Persze, hogy megoldja. Nem vesz villanyautót. Amikor a jelenlegi példámat írtam, arra az volt a válasz, hogy ez extrém felhasználás és először az átlag igényeit elégítik ki.
Nos, az átlag városlakó átlag keresettel rendelkezik, társasházban lakik és közterületen parkol. Írtam is egy példát (a sajátomat) egy átlagos városi autóra. Vezettél már Kispolszkit? Hát a Kalos nagyon nem egy kategória. Szóval, legyen ne 500 ezer, hanem egy milla a bekerülési költség! A 40 ezer Km 7 literrel és 500Ft -os benzinárral számolva 1,4 milla. Számoljunk még rá 600 ezret egyéb dolgokra és akkor ott tartunk, hogy 3 millából vett autót és használta hat évig. Büdös, vagy sem, erre futja a városi átlagnak. Ebből még egy használt EV vételára sem jön ki.
Ha pedig azzal érvelsz, hogy egy átlag városinak tulképp nem is kell autó, akkor ez az EV -re is érvényes.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #661 üzenetére
Bevallom, nem néztem végig, csak addig, hogy magának a töltőállomásnak a területe legalább duplája egy normál benzinkúténak, 40 mérföldnyi kábel köti össze egy 60 hektáros napelemfarmmal és van egy külön akkumulátorházuk. Szted ez lenne a követendő példa?
Budapesten hol lenne ez a töltőállomás, meg hozzá a 60 hektáros napelemtelep, stb?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #665 üzenetére
Jaaa, hogy a lakókcsi? Ahhoz a töltéshez nem kell ilyen infrastruktúra, csak egy kis gondolkodás, hogy a töltőoszlop oldalt legyen. Azt hittem, hogy a hálózatfejlesztés nélküli, lakótelepi töltésre lenne példa.
Több írást olvastam már a sziget üzemről, de egyik szerint sem gazdaságos a mi éghajlatunkon (ahogy Angliában sem).[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tha_answer
őstag
-
tha_answer
őstag
válasz #16820480 #689 üzenetére
'Amúgy meg akkor tessék a vidékieket is elárasztani kipufogógázzal egyenlő mértékben, mert ha szívni kell, akkor szívjon mindenki "
a matraban szivnak az eromu miatt amivel pesten tankoljak a "tiszta"aramot.
am legyen! bpestiek autoi legyenek kitiltva a matrabol, balatonfelvidekrol, delipartrol.nem a videkiek arasztjak el bpt, max az agglomeracio meg a sajatjaik.
az egy kompromisszum lenne h a bpiek ice autoit tiltsak.
vagy kamera a korutakra es csomopontokra es aki x szazalek felett hasznalja az icet annak pluszado.[ Szerkesztve ]
-
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #727 üzenetére
Látom, nagyon nem vagy képben a vontatással, meg a súlyokkal. Igen, a vontatáshoz előnyös, ha súly van az autó hátulján. DE! A teherautókra más szabályzás vonatkozik, mint az szgk. -kra. Az EU -ban van az a bizonyos 3,5t megengedett legnagyobb össztömeg, ami az USA -ban nincs. Ezért az európai pickupoknál azon küzdenek, hogy ez alatt maradjanak úgy, hogy még valami terhet is lehessen szállítani. Egy Ford Ranger 2,2 tonna, így 1,3 tonnát tud szállítani. A furgonok miatt az EU -s kontrolplaccokon a 3,5 tonnás határt levitték 2,5 tonnára, tehát már egy pickup -pal is ki kell menni kontrollra. De, legalább személyautós sebességhatárokkal közlekedhet. A Cybertruck önsúlya viszont 3 tonna. Ha az utasokat is számolják (márpedig számolniuk kell), akkor nem lehet 3,5 tonna alatt tartani az össztömeget. Innentől viszont nagyon megváltozik a kép:
-3,5t fölött C kategóriás jogsi kell.
-Az ilyen korlátozású útszakaszokra nem hajthat be (pl. Budapest belső kerületei időkorlátosak).
-Országúton 70, autópályán 80 a tempó.
Szóval igen, a vontatáshoz jó a súly, de nem mindegy, hogy milyen súly. A platóra dobott homokzsák jobb, mint ha a jármű önmagában nehéz.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #729 üzenetére
Nem is értem, hogy ezt hogyan képzeled. A rakományt mindenképpen rögzíteni kell, tehát az nem zuhanhat a nyakadba. A fixen beépített súllyal az a probléma, hogy az önsúlyt növeli, nem lehet hasznos rakományra cserélni. Ha pedig alapból 50/50 a súlyeloszlás, akkor ez rakománnyal megváltozik és az autó alulkormányzott lesz. Annak meg semmi értelme, hogy egy platós autót ne súly szállítására tervezzenek.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- 3D nyomtatás
- Milyen asztali médialejátszót?
- Motoros topic
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Diabetes - Cukorbetegség
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest