Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    válasz #16820480 #727 üzenetére

    Látom, nagyon nem vagy képben a vontatással, meg a súlyokkal. Igen, a vontatáshoz előnyös, ha súly van az autó hátulján. DE! A teherautókra más szabályzás vonatkozik, mint az szgk. -kra. Az EU -ban van az a bizonyos 3,5t megengedett legnagyobb össztömeg, ami az USA -ban nincs. Ezért az európai pickupoknál azon küzdenek, hogy ez alatt maradjanak úgy, hogy még valami terhet is lehessen szállítani. Egy Ford Ranger 2,2 tonna, így 1,3 tonnát tud szállítani. A furgonok miatt az EU -s kontrolplaccokon a 3,5 tonnás határt levitték 2,5 tonnára, tehát már egy pickup -pal is ki kell menni kontrollra. De, legalább személyautós sebességhatárokkal közlekedhet. A Cybertruck önsúlya viszont 3 tonna. Ha az utasokat is számolják (márpedig számolniuk kell), akkor nem lehet 3,5 tonna alatt tartani az össztömeget. Innentől viszont nagyon megváltozik a kép:
    -3,5t fölött C kategóriás jogsi kell.
    -Az ilyen korlátozású útszakaszokra nem hajthat be (pl. Budapest belső kerületei időkorlátosak).
    -Országúton 70, autópályán 80 a tempó.
    Szóval igen, a vontatáshoz jó a súly, de nem mindegy, hogy milyen súly. A platóra dobott homokzsák jobb, mint ha a jármű önmagában nehéz.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Új hozzászólás Aktív témák