Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16939776

    törölt tag

    válasz pintermiki #1 üzenetére

    Nekem volt CRT monitorom, de a villogásától szemem szét folyt. Nekem emiatt megváltás volt, már az első 60Hz-es 8ms-es "Gaming" LCD is mert: [link]. Most egy alacsony fényerőre kalibrált 240-es LCD-n 8 órát végig tudok úgy nyomni, hogy a még piros sem lesz a szemem.
    Ráadásul nagyon rajta vagyok a mozgás folytonosság kérdésen is. Szerintem el érte azt a szintet, ami már nem akadályozza a célzást, mert a legnagyobb csetepatéban is éles és kontrasztos marad a kép. A képátvitel, feldolgozás digitálissága miatt sajnos van egy fix. lag ami az analóg CRT-nél nem létezik. De ez is olyan probléma ami a mai "gamer egerek" laggja mellett sokan nem vennének észre.

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Cs1csó #10 üzenetére

    Azt még ehhez hozzá venném, hogy az Oled technológia alapvetően túl gyors, ahhoz hogy szem és idegrendszer barát legyen, ahhoz elektronikával le kell lassítani a pixelek válaszidejét és valamilyen szintű fadeing-re is szükség van, igen, összemosni a két egymást követő képet!
    Ha ezt nem így csinálják meg, akkor a user arca előtt így menne végbe egy pixel állapot-váltása:
    Piros-> fekete(képváltás)->fehér, ami a piros->rózsaszín(fading)->fehér esettel szemben úgy hat, mintha folyamatosan villogna a kép. Erre persze lehetne azt mondani hogy 240 vagy 500Hz-el ezt úgysem veszi észre a user, de. Pont ennek a hatásnak az elkerülése végett kell, a hagyományos LCD monitorok LED háttér-világításánál is PWM-ről DC vezérlésre áttérni, mert nincs utánavilágítási idő, mint anno a CCFL-nél volt, a fényerő változása túl gyorsan követi a meghajtás feszültség változását. Villog.
    Ezt a fadinget szépre kiszámolni egyrészt számítási kapacitás kell, másrészt ez egy 500Hz-es képfrissítésnél kellhet, hogy az elektronika valójában 1000-5000Hz-el frissítse az a ledek színét, hogy az szemmel már folyamatos legyen, ne egy valamilyen színes, két kép között felvillanó artifect legyen ebből a fadeing ből.
    Szóval jó messze vagyunk még a jó Oled gaming monitoroktól.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Cs1csó #16 üzenetére

    Zanzásítva:
    Ha a pirosból átmenet nélkül lesz fehér az egy villanás, zavaró idegrendszernek.
    Ha a pirosból sötéttel lesz fehér akkor az két villanás...
    Ha a pirosból "átúszással" lesz fehér akkor nincs villanás.

    Az Oled jelenleg a második esetet alkalmazza, az LCD az utolsót.

    Érdemes arra a színhőmérsékletre kalibrálni a kijelzőt amin hasznlod, mert attól hogy eltolod sárgába a színeket, tényleg tönkre megy a szín-visszasszadása.
    Amúgy lehet elég lenne csak simán kalibrálni a kijelzőt, onnantól sokkal kényelmesebbnek találnád, nem égetné ki a szemedet a túltolt kékkel, nem lenne szükség sárgítani a képet.

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Cs1csó #18 üzenetére

    Azt tudom javasolni, hogy fordulj olyanhoz akinek van monitor kalibráló eszköze, és ezzel a témával rendszeresen foglalkozik.
    Kézzel (szemmel) való kalibrálás kb.: a problémának a kapargatása. Addig a pontig lehet eljutni vele, hogy két egymás mellett lévő árnyalatot az esetek nagyobb százalékában meg tudjál egymástól különböztetni, de ettől még sem a kép szín-hőmérséklete, sem a max. fehér fényerő, sem az egyes árnyalatok nem fognak a helyükre kerülni.

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Piftuka #22 üzenetére

    Igen az az LCD 2005-ben kb: 100ft-volt, Egy ilyen kaliberű grafikus monitor használtan meg 400-600ft!
    Az Oled irány működhet, de ahhoz hogy elterjedjen, több célcsoportot is lehessen vele támadni, ahhoz relatíve "olcsónak" kell lennie, legalább a panel előállításának, aztán kitalálhatják mögé "A" kiváló elektronikát, amivel összekombinálva jó drágán el lehet adni consumer szinten. De úgy hogy a panel is és az elektronika is, veszett drága , úgy nem sok esély van, hogy abból valaha is piacképes terméket csináljanak.

    - Gamer monitorokról volt szó. -

    A VA panel egy tök jó, és olcsó általánosan használható dolog, de van egy elég sarkalatos problémája, pont a hihetetlen mennyiségű fekete szín miatt. Mégpedig: a világosból-világosba váltáshoz képest a sötétből-sötétbe váltások sokkal több időt igényelnek, így a képen a mozgó objektum szétesik éles, jól látható, és nem igazán éles részekre. Utóbbi, extrém esetben annyira elhalványul, hogy el is tűnnek a mozgó objektumról.
    Ennél a tulajdonságával fogva, inkább a tartalom fogyasztásra szánt monitorokba kerülhet bele a VA panel, mint a "profi" gamer monitorokba.
    És innen kb. irreleváns az is, hogy milyen magas frekvenciával frissíted le a panelt, ha a világos részek között 3ms alatt vált, a közepesen sötét részeken 5ms és a feketéhez közeli, nagyon sötét részeken 8-10-12ms a pixelek reakcióideje.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Piftuka #25 üzenetére

    Samsung 931n ~100K-val nyitott, a jó grafikus monitorok meg 4-6x ennyibe fájtak, elérhetetlenek voltak, akkor jöttek a már használható grafikus LCD-k, de senki nem akarta eladni a CRT-jét, ezért a használt árak is meredekek voltak.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz sb #40 üzenetére

    Igen, sajnos nem tudom elkerülni, hogy kicsit "össze-vissza beszéljek", hogy bemutassam számomra mennyire ellentmondásosnak látszanak ezek az igények...

    Valahol az lenne a mondandóm lényege, hogy az LCD egy a hozzá passzoló elektronikával, valószínűleg sokkal olcsóbban hozna egy élhető összhatást, ugyan ezt az egyensúlyt Oled-el és a hozzá passzoló elektronikával megtalálni, sokkal összetettebb és persze drágább muri lenne.

    De ha kicsit elrévedek a forrás kérdésénél: Ami még egy jó LCD-n keresztül nézve is (nekem)feltűnő problémákkal küzd, "borzasztó" akkor ebből nekem már egyértelmű, hogy erre az alapra nem fog az ipar, olyan minőségben consumer kijelzőt előállítani, ami elég gyors, szép és tiszta ahhoz, hogy ezek a most még búvó problémák avatatlan szemek előtt is kiordító problémának mutassák magukat.
    Mert ettől, vagy a monitor és a mögötte lévő technológia nyilvánítódik drágának és egyben használhatatlannak (mint általában közkézen a szükségesnél jobb minőségű hardverek), Vagy kiválthat egy erős ijedséget, majd összefogást hardver-szoftver gyártók között, együtt felszámolni a vargabetűs részeket. Valamint ha elérné azt input eszközök gyártóinál, hogy kb.: 2000-2005-ig visszaugorva az időben, azokra az alapokra megint kezdjenek "faék egyszerűségű" céleszközökben gondolkozni játékhoz.

    Csak sajnos szerintem a második út "járhatatlan", mert nincs ennyi szándék arra, hogy egy erős hátországot hozzanak létre a PC-s játék biznisz támogatására.

    Szóval - az én értékrendem szerint - jó minőségben működni képes Oled gaming monitorhoz, mint piacképes termék, létrejöttéhez még igen kevés feltétel adott, sőt jelenleg jobban jár vele anyagilag a PC-s piac, ha az meg sem születik.

    Ez tűnhet úgy, hogy borongósan látom a helyzetet, pedig csak arra irányul az észrevételem, hogy jelenleg még egy jobb LCD sem jelent szűk keresztmetszetet a gyakorlati esetek nagy %-ában, akkor minek induljunk neki hajkurászni egy olyan dolgot, ami ugyan két problémát (válaszidő,kontraszt) megoldana, de min.10 másik - java részben reménytelennek tűnő - problémát meg feltárna?

    LCD-nél ha a BFI szerű hatás (éles, elkülönülő képek) irányba indulunk el, akkor egy bizonyos képtisztaság felett zavaróvá válik a "villogás". Ha meg kizárólag a kép folytonosságának irányába, akkor is ugyan így járunk, csak nem a villogás, hanem a fordulás közben kevésbé átlátható kép válik idegesítővé.
    De nem tűnik könnyű dolognak a középső úton menni sem. Mert, ha el van találva ezeknek az optimális aránya, a tőle telhető maximális képminőséget és sebességet adja vissza az LCD egyszerre, akkor, meg a PC-ről jövő input egyenetlensége válik túlzottan zavaróvá, és egyből igényelni kezdi az ember, a mindennél nagyobb és beton stabil FPS-t. :)

    Szóval nem vagyok telhetetlen, de mindhárom kell egyszerre a boldogsághoz, aztán az OLED témát is szabad lesz elővenni, és sikerre vinni, mert mindenki be fog előtte kaksizni, még egy sima quake-en is. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz #72042496 #42 üzenetére

    Azzal hogy a tömegnek, a nem oly bonyolult tematikájú játékokhoz, ahol folyamatosan "előre mozognak", és a gyanútlan ellenfelek +/- 20°-on belül tűnnek fel, oda valóban elég a 60Hz-es Oled, mert ehhez a típusú felhasználáshoz elégséges, ha perfekt módon néznek ki rajta az állóképek, de ez engem nem tud meghatni.
    Mert nem a állóképeket nézegetni ülök le játszani, hanem az idegrendszerre intenzívebb hatást gyakorló "live" interakcióért. Aminek az órákig tartó élvezetéhez kell a tiszta kép, a jó mozgásmegjelenítés és mellé a magas FPS is.

    Szóval neked is igazad van, meg -remélem- nekem is. :)

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Synthwave #44 üzenetére

    Én is visszaülök a 60Fps-elé, direkt "relaxál" hogy lassú az 500Hz-es wirelles egér, mert egy teljesen más tempóban kezdek el dolgozni, nem érzem meg.
    Amikor véletlen kezemben marad a játékos egerem, iszonyatos (ez a normál tempó 240hz-en) tempóban kezdek el kattintgatni, és cikázni a képen és úgy én is felb@szom rajta magam, mert nem látom át mi történik, vagy csak kurv@ lassú az egész.

    Kell a váltáshoz társítani egy másik beviteli eszközt, amire az agyad rááll, és lelki törés, ideggörcs nélkül vissza tudsz lassulni 60Hz-re. Nálam ez vállt be.

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Piftuka #54 üzenetére

    Tudtam én azt, hogy milyen különbség van CRT (amit meg tudtam venni) és jó CRT között (amit nem tudtam megvenni), mert egy hétvége erélyig kipróbálhattam egy Grafikus CRT-t!
    Jó volt az. :) de mivel messze túl lőtt volna a keretemen, és az alap problémámat a villogást, amitől folyt a szemem, azt a hozzá képest negyed áron kapható LCD is megoldotta...
    Szó szerint nem sírtam többet a CRT után.

    Nézegettem mostanság, - ahogy újra felkapott téma lett - videókat CRT-ről ahogy LCD-hez viszonyítják "gamer" körülmények között, de az életlen textúrák, és a kicsit geometrialiag torz kép nem kerített hatalmába. Majd ezután haza mentem és átállítottam 800x600-ba a kedvenc játékom felbontását, mert kíváncsi voltam mit látnék 1ms alatti renderidővel a monitoron.
    És az FHD lcd-men, az orrom előtt a 800x600-as kép, nekem pont úgy nézett ki, mint anno CRT-n, sőt ugyan azzal a feelingel tudtam vele fel-alá rohangálni, mint 20 éve.
    Amin kb. 2 perc alatt kiélvezkedtem magam, és vissza raktam natívra a felbontást, és megint meglepődtem, mert megint időt utaztam, úgy 20 évet. :))

    Szóval biztos vagyok benne, hogy az "LCD rontja el" a játéknál megszokott CRT feelinget, mert a magas felbontás az éles képpel társítva túl nagy információ tartalmúvá válik, szemben a CRT-vel, ahhol a környezetet, és az ellenfél "jól elkülönül", és a fárasztó részletek háttérben maradnak.
    És a magas felbontástól "hosszú"-vá váló render idők, a részletgazdag képpel meghintve, lecsökkentik a folyamatos koncentrálás képességét.
    Szóval úgy gondolom, sikerült a CRT "rejtélyét" is megfejtenem. És el kell mondjam tök jó dolog a CRT. De nekem már nem kellenének a CRT "szolgáltatásai", ahhoz, hogy biztonságban érezzem magam . :)

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Synthwave #57 üzenetére

    Pedig nem triviális probléma átküldeni sem analógon, sem digitálisan azt az információ mennyiséget.
    Tegnap cseréltem le az Dp 1.2-es monitorom és az 1.2-es VGA-m között a dell gyári 1.2-es kábelét, Dp1.4-re certifikált kábelre. :DDD
    Ha valaki azt állítja, hogy analóg VGA kábelen, analóg módon, vagy egy korabeli DVI kábelen digitális módon átnyomja valahogy ugyan ezt a részletgazdagságot és kontrasztot, ugyan ekkora felbontás és frame szám mellett, akkor azt szimplán meggyanúsítom vele hogy hazudik. Így mondhatod nekem, hogy SONY GDM belsővel mire képes az a monitor, ha az inputban, ami abba beérkezik, már abban nincs benne az az információ tartalom, aminek fel kellene dolgozódna az elektronikán, és ki kellene rajzolódnia az ernyőre. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz #72042496 #58 üzenetére

    1440p monitor, akár amelyikről ez a hír szól + integer scaling.

    Csak a felskálázás processing-je ne tartson el annyi ideig, hogy elveszítse vele a nagyobb frame rate, kissebb render idő összes "felpörgető" hatását. :))

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák