Új hozzászólás Aktív témák
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"2000 magasságáig azért még lehetett különbséget tenni legalább a gyártók között. Mármint formavilágan."
Inkább olyan 2010-ig. Kb. azóta mehet (vagy azután nem sokkal kezdődött) ez a "Mi ez? Opel? – Nem, Fiat. – Jajóvan." mizéria, azaz a majdnem teljes identitásvesztés.
Ja, egy négyajtós, hátsókerekes Sierra RS Cosworth is elférne épp a garázsban, monnyuk cép zafírkékben. Vagy az ára a
pénztáfiókomban. És oké, a 4x4-es verziót sem hagynám a kertben ázni. -
tomcat78
őstag
válasz
Synthwave #44 üzenetére
2000 magasságáig azért még lehetett különbséget tenni legalább a gyártók között. Mármint formavilágan.
Egy sima 2001-es A6os az egyik autóm a nevezett motorral. Formára persze messze van a legendástól
A motor viszont....Ha emlékeim nem csalnak, akkor még a Lamborghini-vel került az Audihoz az alapja. És bár sokan Lambo fejlesztésnek tartják az 5.2 v10-et is, semmi közük hozzá mérnöki szinten. Azoknak a motoroknak az alapjait még a Cosworth tette le. Amit meg szerintem nem kell bemutatni valakinek, aki szereti az autókat
Nem Tsi meg Tfsi....
Amik persze korszerűbbek, de......
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"Azért utána még volt pár évig."
Csak dizájnban nem igazán, az életérzést nekem már nem hozzák; a favoritok igazából a '80-as évek német, olasz és japán mérnöki csodái (meg természetesen az Espritek, kiemelten a Peter Stevens-féle X180-as széria, plusz a C4-es Corvette, különösen a '90-es évjárat, mert az még a régi külső, de már az új belső), és persze Marcello Gandini koncepcióautói 1968 és ~1991 között. Azok náággyon $$$. : > De azért a '60-as, '70-es évek amerikai izomautói is megmozgatják a fantáziámat, még ha egy kicsit hátrébb is vannak a listán. -
#54625216
törölt tag
"de az akkor is problémás, hogy felveszik az utcaképet"
A google streetview is felveszi, sőt meg is osztja az utcaképet, ehhez képest a Tesla csak trainingre használja és nem adja tovább harmadik félnek.
Amúgy közterületen mindenkinek joga van olyan felvételt csinálni, amilyet akar, tehát ha közterületen lefotóznak, az ellen nem tehetsz semmit.
A megosztás már más kérdés, azt letilthatod, ha felismerhető vagy a képen, ezért szokták a megosztott tartalmakon - beleegyezés hiányában - felismerhetetlenné tenni az arcokat, rendszámokat, stb. -
btprg
senior tag
Azért nem biztos hogy ilyen egyszerű ez a dolog. Amikor megkaptam életem első androidos telefonját pár éve, akkor azzal kezdtem, hogy minden beállítást próbáltam személyre szabni, csak olyan engedélyeket adtam meg amire józan paraszti ész alapján valóban szüksége van az adott programnak. Az lett a vége, hogy nem működött normálisan egy csomó program. Toltam egy factory reset-et, és utána mindent elfogadtam és mindennek megadtam amit kért (akkor is ha túlzás), és láss csodát, minden hibátlan lett
Szóval az elméleti lehetőség megvan, a gyakorlatban viszont nem biztos hogy jó.
Konteótól függetlenül, szinte biztos hogy a Google megállás nélkül gyűjti a pozícióadatot, akkor is ha kikapcsolod.
-
btprg
senior tag
Ez azért van, hogy így érzel a régebbi autókról, mert az autógyártók ezt a biztonsághisztériát nyomatják már évtizedek óta. Ez nekik elemi érdekük, hogy a vásárlókat a biztonságkérdés felnagyításával rábírják arra, hogy tökéletesen működő régebbi autójuk helyett vegyenek újat.
Igencsak túl van tolva a téma. Veszel egy új autót, az a legjobb, legbiztonságosabb. Egy év múlva kijön egy még biztonságosabb. Akkor már rögtön lehet rád mondani, hogy ha nem cseréled le azonnal, akkor te már veszélyezteted a családodat, bolond vagy, stb.
Ha meg kompromisszumot kötsz, hogy a tiéd még elég biztonságos, akkor ez meg már egy teljesen szubjektív dolog, hogy mi számít elég biztonságosnak.
Aki felül a bizonsághiszti szopórollerre, az újra és újra nagy költségekbe verheti magát (meg akár le is kényszerül mondani arról amit szeretett), és mindezt egy olyan dolog miatt, ami a legtöbb ember életében sose következik be. Kisebb koccanásai mindenkinek vannak, de olyan durva balesetek igen ritkák, ahol egy OT autóban meghalsz vagy megnyomorodsz, egy újban meg megúszod. Ehhez persze az is kell, hogy ne baromállat módjára vezess, autópályán 150-nél a másik seggében 2 méterre, meg kormányt rángatva, és tisztában legyél a saját és az autód képességeivel.
Egy másik példa a bizonsághisztéria értelmetlenségére, és a kettős mércére: ha motorozol, szinte mindenki úgy gondol rád hogy milyen menő vagy, bár kicsit veszélyes. Ugyanezek az emberek hülyének néznek, ha egy 30 éves autód van, és nem értik miért nem félted jobban az életedet.
Nem lehet az élet egy biztonsági játék. Nem azt mondom, hogy direkt kockáztatni kell, de ha a 20+ éves autó nem oké, akkor az lenne a következetes, ha nem motorozol, nem biciklizel, nem elektromos rollerezel, nem sétálsz az utcán forgalmas út mellett a járdán stb.Ami a javíttatást illeti, meg a fenntartást, hát az biztos nem mindegy, hogy milyen veterán autó. Egy régi prémium vagy különleges autó fenntartása biztos több, de amúgy szerintem egy nyugati veteráné alapból több mint egy szocialistáé. Nekem szocialista van, és így hogy ugyanazt gyártották kevés módosítással 10+ évig, így szerencsére vannak azért alkatrészek, nem kell pontos évjárat, felszereltség meg motorkód alapján aranyáron rendelni külföldről
Synthwave:
+1
Egyébként nem túl gyakori, de azért szerencsére lehet találni olyan nőt, aki nem új Sharan PDXYZTDI-re vágyik, meg nem gondolja azt hogy a gyereket beleültetni egy veterán autóba elmebetegség. -
#56573440
törölt tag
Engem a kamerás kérdéseknél picit jobban aggaszt a safety score mint jelenség a teslánál, mert innen egy lépés csak a credit score jellegű piaci modell.
-
tomcat78
őstag
válasz
Synthwave #21 üzenetére
Azért utána még volt pár évig. Nem az agyon okosított, downsizeingolt "csodákra" gondolok
De egy vastagon gyárilag tartalékosra hagyott 2.7 v6 biturbo még mindig elég nyers hozzá, hogy élmény legyen a vezetés
Pláne, ha az ember gyereke kicsit foglalkozik is vele....
Kézi váltó, kikapcsolható bizbaszok.... Nem egy drift autó, de az önzáró difi azért tud tréfás lenni még egy kotróba is....
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Az első szavam "autó" volt (tényleg), szóval ez nem hat újdonságként. Nem a bonyolultságukkal van a legnagyobb bajom, hanem szimplán nem tetszenek. Nem váltanak ki semmi érzelmet, autót meg nem azért veszek, hogy a lehető leggazdaságosabban eljussak A-ból B-be. Miután kiszállok, minden egyes alkalommal elégedetten akarok visszanézni.
Maximum az ablak legyen elektromos, meg a napfénytető; még a szervó sem feltétel, sőt. Vezetési érzetre NAGYON más, mint a modern, tizenkettő egy tucat-kaptafa négykerekűek, amik annyira elveszítették az egyéniségüket, hogy ránézésre már meg sem mondom, milyen márka. Közvetlen az ember-gép kapcsolat, érzed az út minden rezdülését, és a picit kopottas bőr illata a háttérben finoman vegyül az olajéval.
Családom meg nincs, és ahogy nézem, nem is lesz...
-
Pötyi
őstag
No-no! Én egy szót se szóltam a cellainformációkról! Kérlek ne adj a számba olyan mondatot, amit nem mondtam. Én kizárólag a gps-ről beszéltem.
Kieg:
Meg hát azért szerényen, de egy icipici olvasottságom van a témában, nekem még a boldogult Detrekői Ákos tartotta a térinformatikát.
-
azbest
félisten
általában lehet. A régebbi rendszereken is volt pontossággal kapcsolatos opció. Az újon pedig alapból több beállítási lehetőség is van. [link]
Az agp-shez a készülékgyártó vagy chipsetgyártó / mobilszolgáltató szokott biztosítani friss adatot, amit a készülék időnként letölt hogy gyorsabban tudja kiszámolni a műholdak jeleiből a pozíciót. Mobiltelefonnal a szolgáltató mindig tudja hol jársz, ha aktív a készülék.
Nekem úgy tűnik, hogy alapvetően nem ismered mi mit jelent és mit csinál, néztél pár összeesküvős rettegős videót és azt hiszed az úgy van.
Ha valamelyik alkalmazás megtagadja a működést a részletes és gyors helymeghatározás nélkül, az leginkább azért van, mert használhatatlan ha csak pár percenként tud pozíciót frissíteni.
#33Pötyi
az agps kapcsán írtam, hogy esetleg a mobilszolgáltatóhoz kapcsolódhat, aki egyébként is tudja hol vagy.Én meg évekig androidra fejlesztettem alakalmazásokat
A lényeg, hogy az internet tele van szenzációs "leleplezésekkel", de valójában pontosan lehet tudni, hogy mi mikor, miért és hová kerül. Ha valaki utánaolvas a fogalmaknak, a működésüknek, akkor elég jól meg lehet érteni. Valóban van egyéni felelősség, hogy ki mit enged meg milyen programoknak a készülékén, de nem érdemes felülni a szenzációhajhász, hattintásvadás paranoid videóknak sem. -
Pötyi
őstag
-
azbest
félisten
egyik 3800 fős faluban 64 körüli számú térfigyelő kamera üzemel az önkormányzat által. Sőt ahogy olvasom lehet "örökbe fogadni" térfigyelő kamerát, hogy a lakos biztosítja hozzá az áramot és odatelepítik.
Azért az átmenő forgalmat monitorozni kicsit más, mint a területet szegélyező körzetületeket. Btw, az említett faluban az önkormányzat nem szívbajos, mert kifejezetten úgy van felállítva a kamerák egy része, hogy lehessen követni az emberek mozgását a területen, az utakon.
#26Pötyi
az a-gps nem úgy működik. A friss adatok (műholdpozíciók) segítségével és nagyobb számítási teljesítménnyel sokkal gyorsabb helymeghatározást tud, mint a teljesen offline. A navigációt ne keverd bele, mert az már egy másik történet, hogy milyen utak vannak és milyen útvonalat tervez.Az is két teljesen különböző dolog, hogy jogot kér a helymeghatározás eléréséhez a rendszertől és az, hogy az adatokat mire használja fel. Az utóbbit az alkalmazás adatvédelmi szabályzata tartalmazza.Értelemszerűen, ha egy alkalmazás feltételeit ("szerződés") nem fogadod el, akkor ne használd.
-
Pötyi
őstag
Érdekes, hogy korábban léteztek olyan GPS-ek, amik vették a műholdak jeleit, az alapján kiszámolták, hogy hol vagyok én a Földön - és megmutatták nekem a kis képernyőn. Csak nekem! Pont. Kész, ennyi. Nem ám visszaküldve egy adatbázisba a pozíciómat! Tehát igenis működhetne most is így, mert még emlékszem , hogy képes a dolog így is működni. Aztán jött a belemagyarázás, hogy _csak_ állandó adatkapcsolattal működik, mert úgy mindig a legfrissebb térkép adatbázist kapom. Az állandó online meg már viszi is a pozíciómat. Na, hol a privacy-d? Nem tudod úgy bekapcsolni a GPS-t androidon, hogy ne járulj hozzá a pozíciód megosztásához. Pedig ott a sirfstar-akárhány chip ott van a mobilodban. Én meg képesnek érzem magam, hogy feltöltsek egy térkép-adatbázis frissítést a telómra. Ha nem teszem és elavult adatbázis miatt nem létező útra akar vinni, az az én bajom. De az, hogy gyárilag még a lehetőség is el van véve a júzertől, az zavar. Hacsak nem teszel fel egy custom romot...
Kieg:
Majd' elfelejtettem: manapság a "gps" szót sem találod meg a menűben.
-
Geller72
veterán
"Közterületen és más hasonlóan nyílt területen lehet felvételeket készíteni."
-Amikor kamerát akartam rakni a kapubejáró fölé, pont a közterület jellege miatt nem volt mindegy, hova néz. Csak úgy nem rakhattam fel, pedig nem csak a kapubejárót szerettem volna csekkolni, hanem az utcában elhaladó kocsikat is. Párszor kirámolták az utcában lévő ingatlanokat.. Csak egy kamera kellett volna, ami felveszi, hogy milyen autó járt erre. Nem lehetett. -
azbest
félisten
örülük, hogy legalább itt bekerült a szenzáció mellé, hogy valójában nem történt semmi. Szerdán ment a belső levél és csütörtökön közzétették, hogy nincs kitiltva, a belső utasításnak nincs hatálya. Kicsit túlbuzgó volt egy vezető és valsz önkényesen akarta megmondani a tutit.
Most már csak azt kell tisztázni, hogy a Sentry Mode miatt volt a hisztije a belini főembernek, aki azt hitte, hogy a szava törvény, de hamar felvilágosították, hogy nem az. Mondjuk elég ciki, ha a vandalizmus / lopás elleni rendszert a rendőrség zárt parkolójában bekapcsolják az ott dolgozók.
Van, ahol tilos rögzíteni dolgokat, de az ettől teljesen független. Közterületen és más hasonlóan nyílt területen lehet felvételeket készíteni. Neten közzétenni az már más kérdés, azt nem, mert esetleg kellemetlen dolgokt láthatnak meg egymásról úgy az emberek.
-
Geller72
veterán
válasz
Synthwave #21 üzenetére
OT ide vagy oda, nem szeretnék 2000 előtti autóban ülni, amikor frontban nekem jönnek. Nem szeretnék ABS nélküli autóban, légzsák nélküli autóban utasként sem ülni. Volt pár OT-s kocsim, többe került a fenntartásuk, javíttatásuk, mint egy átlagos 10 év alatti kocsinak. Ok, hogy egyre bonyolultabbak az autók, ez a része nekem sem tetszik, de ez ellen nagyon nem lehet tenni, fejlődik a technika.
A témában elég erős szemléltető videó. Egy régebbi, de bunkernak tartott Volvo 940 találkozik egy nem is olyan fiatal, kisautóval, egy kicsi Renault Modussal. Elég tanulságos, mennyit fejlődött az ütközésvédelem. És hogy miért nem szeretnék egy régi autóban ülni, főleg nem a családommal..
-
-
Geller72
veterán
A google maps kocsija is lefényképez, és a publicba ugyan ki vagy takarva, de a szerveren lévő verzióban nem. Perelted már őket ezért? Nem. Perelheted? Igen. Megnyered? Nem. A face örökre eltárolja a profilodban szereplő dolgokat. És te ezt a használatbavételkor a szerződésben elfogadtad. Pont. Elég érdekes, hogy amikor két éve újrareggeltem ebbe a szarba, 9 évvel ezelőtti "emlékeket" dobott fel. Akkor is gyűjt rólad adatokat, ha a geolokáció nem aktív, de a cellainfókat felhasználja. Plusz azért nekem is volt egy két érdekes szitum, így nem mondanám azt, hogy tutira nem kapcsolgatja ki-be a mikrofonját/kameráját a telómnak..
-
Geller72
veterán
"Nekem, mint felhasználónak igenis meg kellene adniuk azt a jogot, hogy hozzájárulok-e, hogy az adatokat az autó, telefon, kiskutya megossza-e bárkivel."
-Nem értelek. Megadják. Pontosan akkor, amikor elfogadtatják veled az EULA-t. Ha elfogadod, akkor aszerint kell használod, ahogy abban meg van adva, ha nem fogadod el, tehát nem élsz vele, akkor nem használod. Ezt az oldalt is pontosan így használod. Ahogy az OS-t is, ami a számítógépeden fut. Elolvastad az ahhoz tartozó EULA-t?. A telefonodét, az appokét? A BT-s fülesedét? A GPS-t amit használsz? Sorolhatnám. Mindketten tudjuk, hogy semmi sem kötelező. De akkor egy csomó dologról le kell mondanod, ami sok esetben azért több előnnyel kecsegtet, mint hátránnyal. Félre ne értsd, én sem vagyok elragadtatva ezektől az adatvédelmi dolgoktól, vagy éppen azok hiányától, de ez van. Vagy elfogadod, hogy az adataiddal kereskednek, vagy visszamész a kőkorszakba. Valamennyire persze kordában lehet ezt tartani, lehet managgelni, védekezni ellene, de nem teljeskörűen.
-
tvamos
nagyúr
válasz
Synthwave #12 üzenetére
Azert ez nem ennyire egyszeru. Most meg talaln van valasztasod, de mar most is kotelezoek bizonyos vezetest "segito" rendszerek, es egyre tobbet akarnak kotelezove tenni. Akkor nem lesz valasztasod.
Masreszt az meg csak-csak oke, hogy a tulajrol adatot gyujtson a Tesla, de a kozlekedes egyeb szereploirol is gyujt-, es tarol adatokat, es azok nem irtak ala sehol sem, hogy oke, a szomszed Teslaja taroljat rolam felveteleket egy szerveren. Vagy persze, az is valasztas, hogy nem megyek ki az utcara... -
M@cika
őstag
Nem szeretik a konkurrenciát. Amikor "állam bácsi" szerez infókat az persze OK, de holmi más érdekeltség nemáááá. :-)))
-
Somatom
veterán
Kinek, mi az aggódása. Engem a német rendőrség megfigyelései jobban aggasztanak, mint a Tesla -é. A Tesla -nak nincs joga eljárni ellenem, a német rendőségnek viszont van.
-
btprg
senior tag
válasz
Synthwave #12 üzenetére
Ezt a dolgot én se igazán értem. Sokan panaszkodnak ezek miatt a dolgok miatt, de aztán úgyis ugyanúgy megveszik a négy keréken guruló számítógépet meg az eye-phone-t. Mintha nem lenne más alternatíva. Így lesz az "ez a jövő" duma önbeteljesítő jóslat, pedig tömeges elutasítás esetén nem az lenne a jövő.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
-
buherton
őstag
Ezzel azt mondod, hogy vagy elfogadom a legális kémkedést és használom a mai technológiát, vagy nem fogadom el és akkor vadászhatom a butafonokat, meg nem vehetek részben önvezető autót?! Ez nonszensz, mert ezzel igazából nincs választási lehetőségem.
Nekem, mint felhasználónak igenis meg kellene adniuk azt a jogot, hogy hozzájárulok-e, hogy az adatokat az autó, telefon, kiskutya megossza-e bárkivel.
-
Geller72
veterán
Nem is nagyon kellett. Sok app, ha engedélyezed, feltölti közösségi oldalakra, hogy milyen faja csávó vagy, és ezeket az adatokat, ha publikusak, azért bárki elérheti. Elég sokan postolnak (bárhol a világon) az agyatlanok simán publicban. Emlékszem, hogy volt ebből konkrét balhé is, azaz megtámadtak egy bázist anno.
Ez egy amcsi bázis Afganisztánban, amit a Strava szépen feltérképezett.Amúgy nincsenek tiltva az eszközök, csupán a geolokációt kötelező kikapcsolni rajtuk.
-
#56573440
törölt tag
-
Geller72
veterán
Az, hogy adatokat gyűjt, szerintem teljesen evidens, mert anélkül nem működne. Hogy eltárolja, az már egy más kérdés, de érthetőek az okok. Az AI így tanul és a kövi sw frissítésben benne vannak ezek a megtanult képességek. Ez szerintem benne van a végfelhasználói szerződésben is, csak a kutya sem olvassa el. (Azt sem). A telefonod, appok is gyűjtenek és továbbítanak információkat, ha tetszik, ha nem. De ha nem tetszik, nem használod, ez ilyen egyszerű. A törvényi szabályozás lehetővé tenné elviekben a felhasználási feltételeket, mármint ami a begyűjtött, továbbított adatokra vonatkozik, más kérdés hogy ezt elég nehéz ellenőrizni. Azért arra kíváncsi lennék, hogy ekkora adatmennyiséget hogyan továbbít a Tesla, és ezt ki fizeti ki. Mert azért a folyamatos videó adatfolyam nem 2 MB. És ráadásul nem is egy kamera felvételeiről van szó. Mindenesetre, ha gyűjtik és tárolják is, legalább(is) nem adják el az adataid 3. félnek.
-
Rive
veterán
Hát, igazából minden IT eszköz, amin kamera van (telefonok ideértve) esetleges sebezhetőségeiken keresztül potenciálisan felhasználhatók efféle adatgyűjtésre.
Csak azért ugrani a Teslára, mert náluk ez hellyel-közzel ismerten történik... Hát, nem tűnik átfogó biztonsági koncepciónak. -
buherton
őstag
Felháborodás volt, azért mert az információgyűjtő autókat ki akartak tiltani a rendvédelmi szervek telephelyeiről? Ez számomra nagyon furcsa. Azért kellett volna felháborodni, hogy az autó miért gyűjt adatokat és küldi azokat tovább.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 7
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Lexus, Toyota topik
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Blu-ray lejátszók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Sorozatok
- Retro teló rajongók OFF topicja
- kraftxld: Untappd lista
- További aktív témák...
- Gamer PC - i5 12400f, RTX 3080 és 32gb RAM + GARANCIA
- Switch 2 2027.07.24-ig garanciás, dobozában, karcmentes állapotban eladó!
- ÚJ BONTATLAN Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Égkék - HUN - mc7a4mg/a 3 év gar
- P16v Gen2 16" FHD+ IPS Ultra 7 165H RTX 2000 Ada 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Dell Latitude 5430 14" FHD IPS Core i7 vPRO 1265U 10 Mag 32GB RAM 512GB NVME SSD Gar
- Windows 10 / 11 Pro Retail aktiváló kulcs Azonnal szállítással, számlával, garanciával!
- Asus TUF Gaming A17 - 17.3"FHD IPS 144Hz - Ryzen 7 6800H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 Ti - HUN
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
- Patika hibátlan Iphone 14 PRO MAX 128GB Független - Dark Purple - 5 Mobilxof tok + Üvegfolia
- Apple iPhone 12 Pro 128 GB Pacific Blue 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest