Új hozzászólás Aktív témák
-
Keem1
veterán
-
dajkopali
addikt
bizony nem
nagyon sok felmérés készült már, főleg a marketing miatt, a weboldalak látogatásáról
sokféle eredmény született, de egyben szinte mindegyik azonos eredményre jutott: az átlagfelhasználó nem görget, ezért mindent, amit mindenképp el akarunk hozzá juttatni, a kezdőképernyőre kell tenni -
Keem1
veterán
"az oldal alja, ahol közvetlen link van, az átlagfelhasználó számára gyakorlatilag nem létezik"
Ezért van az, hogy ha valami kontakt, impresszum, ászf, satöbbi kell, egyből gördítek az oldal aljára. Bár én lehet, nem minősülök átlagfelhasználónak
-
dajkopali
addikt
megkaptam az NMHH válaszát: még nem zárták le a vizsgálatot, ezért bármit is írnak a cégek a weboldalukon, az kamu, ugyanis amíg nem lesz eredmény, nem módosíthatják a szerződéseket, vagyis nem vezethetik be az áremelést
mivel ez az egy mondat jött az NMHH-tól, így hírt nem írok belőle, kivárom a hónap, vagy inkább a hét végét: ha addig nem értesítenek, akkor lesz belőle hír
várok a frászt, megírom most -
Mr. Teddy
őstag
Jó, de legutolsó infó még a t-mobile honlapján az volt, hogy júli 1-től változások. Sehol nincs, hogy csúszik. Meg azt sem írta senki hivatalosan, hogy "mégsem lesz júli 1-től emelés". Totálhivatalosan egyetlen levelet kaptam t-mobiltól az emeléssel, a többit csak hírként olvastam.
-
bambano
titán
válasz
dajkopali #69 üzenetére
nyugi, változtatni fognak rajta, a március 30-i nmhh rendelet miatt az idén kétszer lesz ászf módosítás, úgyhogy lesz az 200 oldal.
egyébként ha már szóba elegyedtünk: megkérdezhetnéd a trémobilt, hogy hogyvan az, hogy ha egy trés mobilt felhívok a trés telefonomról, az nettó 32 forint, ha egy trés mobilt felhívok a digis voip telefonomról, az bruttó 6? meg kellene kérdezni tőlük, hogy a szabadrablás kifejezés eszükbe jut-e néha, nem poén szintjén?
-
bambano
titán
-
bambano
titán
ez orbitális tévedés, a valódi helyzet pontos ellentéte.
nem igaz, hogy nincs megfelelő szabályozás. túlszabályozás van. a tisztelt ügyfelek csesznek elolvasni, hogy mit írnak alá, utána meg megy a sírás-rívás a hatóságnál, hogy nem tudta, mit ír alá.
a hatóság meg már hétrét görnyed kínjában, hogy hogyan szabályozza tovább a szerződéskötést, hogy az ügyfél végre jól informáltan szerződjön, de nem, az ügyfél csakazért se olvas.és ebből lesz a 22-es csapdája, egyre több szabálynak kell megfeleljen az isp, amit egyre nehezebben lát át az ügyfél, így egyre kevésbé érdekli, ami miatt a hatóság újabb és újabb szabályokat vezet be.
régen egy internetes ászf 40-50 oldal volt (az is sok), de amióta a mostani hatóság van, azóta ez felment 130-140-re arra való hivatkozással, hogy az ügyfél könnyebben tájékozódhasson. és kint van március 30. óta az nmhh legújabb rendelete, amiben *19* azaz tizenkilenc oldalon hoznak új szabályokat a tájékoztatás "javítására". így lesz 200 oldal az ászf, így fognak kőszívűt emlegetni az ügyfelek és így nem fogja elolvasni senki az egészet.
még azok se, akik megírták, pláne nem az ügyfél.az sem szabályozási, hanem propaganda probléma, hogy a profit szót szitokszóvá tették. a magyar emberek zöme sugárban hány attól, ha meghallja, hogy egy távközlési cégnek nyeresége lett. arra nem gondol, hogy elvileg abból tud fejleszteni...
-
asdf_
veterán
válasz
kakuk.tamas #63 üzenetére
Az lehet, hogy automatikusan elfogadottnak tekintik, de ez szembemegy mind az ASZF-ben irtakkal, mind az EHT-ban irtakkal.
-
Apollyon
Korrektor
Az én esetemben pl nincs alternatíva.
Havi 100 mega net, ezt sem használom ki teljesen, de szükségem van rá. Kb fél-1 óra telefon. Ezért 3-4 ezreket akarnak elkérni, hiába pofázok csak hálózaton belül.Mindegyik szolgáltató drágább jelenleg mint a jelenlegi csomagom, ami 1375 Ft-ról indult, és most már 1900, amiből csak 1371 Ft-ot tudok lebeszélni. Percdíjam 15 Ft volt, most már 24 lesz.
Ez egy olyan csomag, amit régóta nem lehet kapni. De egyre többet kell fizetnem, és egyre kevesebbet beszélhetek.Pl. a UPC korlátlan netet kínál => nincs rá szükségem, és a perdíjak is jóval többe kerülnek. Jah és nekem ez úgy lenne 4 ezer/hó, hogy van már UPC előfizetésem. Akiknek nincs, azoknak havi tízezer.
Szóval tök mindegy mit választ az ember, valahol szarul jár.
Na és akárhogy is próbáljuk szépíteni a dolgot, adók meg stb. kifogások, csökken a színvonal.
-
Mr. Teddy
őstag
válasz
kakuk.tamas #63 üzenetére
Igen ezt én is így tudtam, csak korábbi ilyen NMHH-val kapcsolatos cikkekben olvastam, hogy elvileg volt arról is szó, hogy ez sem teljesen korrekt, hogy ezt így ászf-be lehet rögzíteni.
Amúgy másik fórumban erre írtam azt, hogy küldök egy kétoldalú szerződésmódosítást a t-mobilnak levélben, és van 15 napjuk, hogy nyilatkozzanak, hogy nem fogadják el. Szerintem 15 nap alatt el sem olvassák, nem hogy válaszolnak rá. És ha poén szintjén elküldené ezt 50ezer ember egyszerre, na akkor megnézném mi lenne
-
Mr. Teddy
őstag
válasz
kakuk.tamas #61 üzenetére
De pont, hogy ezt az áremelést kétoldalú szerződésmódosítással írták, ami a 9.2.1-es pont. És pont nem arról volt szó, hogy azt is kifogásolták, hogy nem teljesen korrekt az sem, ha kétoldalúnál a t-mobile elfogadottnak tekinti, ha nem jelez vissza a másik fél. Bár ha jól emlékszem az ÁSZF-ben az is benne van, hogy elfogadod, hogy kétoldalúnál a hallgatás, beleegyezés.
Amúgy ez volt az emailben amit régen kaptam, azóta ilyen témában nem keresett a t-mobile:
"A fenti díjmódosítások az ÁSZF 9.2.1. pontja szerinti kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatnak minősülnek. A kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlat akkor tekinthető elfogadottnak, ha azt az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül az ÁSZF 9.2.1. pontjában rögzített módok egyikén kifejezett, tevőleges magatartással elfogadta, továbbá az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes feltételeiről szóló 6/2011. NMHH rendelet 15.§ (5) bekezdése és az ÁSZF 9.2.1.6. pontja alapján díjmódosítás esetében a nyilatkozattétel fenti határidőn belüli elmulasztása is elfogadásnak minősül. E határidőn belül a fenti módosítással érintett előfizetőnek lehetősége van más díjcsomagot választani a mindenkori Díjszabásban szereplő díjcsomagok közül, a választott díjcsomag feltételei szerint."
-
kakuk.tamas
addikt
válasz
Mr. Teddy #57 üzenetére
Az ÁSZF 9.2.2-es pontja megadja a választ, hogy mikor, és milyen helyzetben milyen jogaid vannak.
Bocs, hogy bemásoltam, de sokan nem olvassál el egyébként...
9.2.2. Egyoldalú szerződésmódosítás
9.2.2.1.A Szolgáltató az előfizetői szerződést az egyedi előfizetői szerződésre is kiterjedően az
alábbi esetekben jogosult egyoldalúan módosítani:
a) az egyedi előfizetői szerződésben vagy általános szerződési feltételekben foglalt feltételek
bekövetkezése esetén azzal, hogy - amennyiben jogszabály vagy elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály másként nem rendelkezik - a módosítás nem eredményezheti a szerződés
feltételeinek lényeges módosítását;
b) jogszabályváltozás vagy hatósági döntés indokolja; vagy
c)a körülményekben bekövetkezett lényeges változás indokolja.
d) az előfizetői szerződés, illetve a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó feltételek kizárólag az
előfizető számára előnyös módon változnak meg (Eht. 132. §(2))
9.2.2.2.Lényeges módosításnak minősül különösen a szolgáltatás igénybevételének feltételeire
(így különösen a szolgáltatásra vonatkozó alapvető díjszabásra, a szerződés időtartamára és
megszüntetésének jogkövetkezményeire, illetve vagy minőségi célértékeire) vonatkozó
változtatás. (Eht. 132. § (3))
9.2.2.3. Amennyiben a Szolgáltató működésével, gazdasági érdekével, műszaki vagy technikai
lehetőségeivel kapcsolatosan felmerült okból szükséges, továbbá az Eht. 133. §-ban foglalt
esetben a Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF 9.2.2.1. a) pontja szerinti egyoldalú módosítására.
(Eht. 132. § (7))
9.2.2.4. A Szolgáltató nem jogosult a határozott időre kötött szerződést a 9.2.2.1. b) illetve c)
pontjára hivatkozva egyoldalúan módosítani, ha jogszabály olyan adó- vagy illetékfizetési
kötelezettséget ír elő, amelynek alanya a Szolgáltató.
9.2.2.5. Ha a Szolgáltató az általános szerződési feltételekben meghatározott esetekben jogosult
az általános szerződési feltételeket egyoldalúan módosítani, köteles a módosításról a
hatálybalépését megelőzően legalább 30 nappal – kivéve új szolgáltatás bevezetése estén, és
ha a módosítás a már nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó általános szerződési feltételeket nem
érinti, vagy ha a módosítással kizárólag valamely előfizetési díj csökken - az előfizetőket az ÁSZF-
ben foglaltak szerint értesíteni, az előfizetőket megillető felmondás feltételeiről és a felmondás
jogkövetkezményeiről szóló tájékoztatással együtt. (Eht. 132. § (4))
9.2.2.6. Amennyiben az egyoldalú módosítás az Előfizető számára hátrányos rendelkezéseket
tartalmaz, az Előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények
nélkül jogosult felmondani az előfizetői szerződést. Nem mondhatja fel az Előfizető az előfizetői
szerződést ilyen esetben azonban akkor, ha kötelezettséget vállalt arra, hogy a szolgáltatást
meghatározott időtartam alatt igénybe veszi és az előfizetői szerződést az ebből eredő
kedvezmények figyelembevételével kötötte meg, és a módosítás a kapott kedvezményeket nem
érinti. Amennyiben a módosítás a kapott kedvezményeket érinti, és az Előfizető felmondja az
előfizetői szerződést, a Szolgáltató az előfizetőtől nem követelheti a szerződés felmondását
követő időszakra eső kedvezmény összegét. Ebben az esetben a szerződés felmondási ideje
legfeljebb 8 nap lehet, a szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig
jogosult felszámítani. (Eht. 132. § (5)) -
Többen írták, hogy t/pannon/voda szentháromságból ki vannak ábrándulva.
2 full mvno szolgáltató van már a piacon: upc és netfone. Emellett fene tudja mennyi továbbértékesített cucc (tesco, mol, lild, stb.)
Vagy net+voip.Az a nagy probléma, hogy jajj megemelte, meg csúnya szolgáltató, de körülnézni luxus, mikor már van bőven alternatíva. Ha az átlagember nem lenne lusta és tömeges lenne az elvándorlás tőlük, akkor nemhogy árat emelnének, hanem a marketing 5000el pörögne, hogy milyen ajánlattal csábítsák vissza a népet. De amíg a fogyasztó megengedi nekik, hogy megnyúzzák, addig ők lennének a hülyék nem lehúzni annyi bőrt, amennyit bírnak. Digire meg lehet várni, csak értelme nincs.
Mellesleg aki még mindig a szolgáltatónál veszi a készüléket az meg is érdemli...
-
kakuk.tamas
addikt
válasz
kakuk.tamas #56 üzenetére
A Telenor is közzé tette a díjemelésről szóló dokumentumokat.
Szóval csak lesz emelés, az NMHH nem tesz semmit se...Egy kis idézet az oldalról:
Annak érdekében, hogy továbbra is kimagasló ügyfélélményt nyújtsunk, 2015. július 1-től módosítani kényszerülünk díjszabásunkat - azaz bizonyos számlás és új generációs kártyás (igénybevételi díjat utólag fizető) tarifacsomagok és egyéb szolgáltatások díjszabása változik, így az ÁSZF 1/A és 1/B melléklet, valamint az Egyedi Előfizetői Szerződések módosulnak. A szerződésmódosítás nem érinti a tarifacsomagokban, illetve szolgáltatásokban foglalt adatmennyiséget, illetve legújabb MyTariff tarifacsomagjainkat. -
Mr. Teddy
őstag
válasz
kakuk.tamas #54 üzenetére
De ha egyszer nem tájékoztatta rendesen az ügyfeleket, akkor nem az lenne az alap, hogy az emelés teljesen jogszerű legyen, hogy akkor újra, de korrekt módon tájékoztassa az embereket az emelésről?
Meg nem volt olyan, hogy te nem vagy köteles elfogadni, mert kétoldalú a szerződésmódosítás?Ebből nekem az a konklúzió fogalmazódik meg, ahhoz hogy jogosan emeljen a T:
-tájékoztat újra korrektül
-van erre 15 napod nyilatkozni elfogadod, nem fogadodÉs kész. Persze így már nem lehet teljesen csöndben változtatni a szerződést, mert ha élne olyan opció, hogy nem fogadod el, és marad minden a régiben, akkor sokan így tennének.
-
Tutu7030
veterán
válasz
kakuk.tamas #43 üzenetére
Én nem igazán szoktam figyelgetni a percdíjakat, de ezek a dominós árak..
Ha nem lenne ez a flottás előfizetésem, asszem mobilom sem lenne. Ez rablás. -
kakuk.tamas
addikt
válasz
dajkopali #46 üzenetére
Tudtommal igazából meg se tiltották az emelést, csupán azt vizsgálja az NMHH, hogy ténylegesen történt-e jogszabály sértés.
De mivel az volt az elsődleges indoka az NMHH-nak, hogy nem értesítik az ügyfeleket normálisan, és nem teszik könnyen elérhetővé a változásokat tartalmazó hivatalos dokumentumokat, így ezzel a sárga téglalappal lehet, hogy a Telekom le is rendezte a kötelességét...
De mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy mit talál az NMHH. -
asdf_
veterán
Prepaiddel nem arcoskodunk, mert barmelyik fel barmikor felmondhatja, leven nincs huseg. Szoval ugyan jogodban all a ketoldalu modositasra azt mondani, hogy koszi, de te nem fogadod el es te tovabbra is 47-ert akarsz telefonalni 51 helyett (random szamok), ok meg azt mondjak, hogy oke, viszont reflexbol mondjak fel a szerzodesedet, aztan pocsolhetsz a szamhorodzassal.
-
válasz
kakuk.tamas #4 üzenetére
én sem értem ezeket a pontokat..
"június végén küldik az sms-t, amiben az szerepel, hogy majd kb. két hét múlva el lehet olvasni valamit valahol – egy átlagfelhasználó, akinek ezer más ügy jár a fejében, addigra rég elfelejti, hogy kapott egyáltalán üzenetet"
"azok az átlagfelhasználók, akik nem napi szinten néznek utána az ÁSZF-nek – és nyilván ők vannak többségben –, a weboldalon is csak nagy nehézségek után találják meg az ÁSZF weblapján, amit kell (ez legalább négy kattintás, ha gyakorlott az ember: ha gyakorlatlan, akkor csak bóklászik, mivel a főoldalról indulva igyekeznek folyamatosan más irányba téríteni, méghozzá agresszív módon – nem lennék meglepve, ha tíz emberből hét egy félóra után sem találna rá az ÁSZF-re, hiszen az oldal alja, ahol közvetlen link van, az átlagfelhasználó számára gyakorlatilag nem létezik)"
telekom.hu-n sárgán, nagy betűkkel be van keretezve az új ÁSZF
ami már most elérhető. link
-
wolfman
veterán
válasz
Jeanne d'Arc #47 üzenetére
Egyetértek, hogy hülyének vagyunk nézve, de hatalmas hibának tartom, mikor kiemelünk egy szolgáltatót ebből a körből kifejezetten bűnösnek. Mind a 3 ma létező szolgáltató egy büdös g.ci egyformán, egyforma szinten, egyforma arányban. Ugyan úgy emelnek, ugyan azt csinálják és akkor még félünk arról beszélni hogy kartellezés van. Ugyanmár, miért lenne?
Én nem tudom hol tart a Digi mint 4. mobil szolgáltató, de ismereteim alapján próbálják visszafogni, bugdácsol csak a bejövetellel, mert már vagy 5 éve ezt hallani, hogy jön-jön-jön, de mégse. Személy szerint nagyon várom, hogy kiépítse a hálózatát, aztán az összes többinek aláverjen, ahogyan a netszolgáltatásával is (csak ott meg sajnos fontosabb nekik a sávszélesítés és a nagy számokkal való dobálózás, mint a lefedettség bővítése, dehát ott is tuti közre van fogva).Én még a kezdetek kezdetén Pannon Praktikumos voltam valami 120Ft csúcsidős és 60Ft csúcsidőn túli percdíjakkal. Aztán változtak a kártyás dolgok és egyszer bejött a Happy díjcsomag. SMS mindig 18Ft, hívás 60Ft, így folyton SMSeztem. Egyszer csak észrevettem, hogy már 10 nap után vinnyog, hogy nincs pénz. Bementem a Pannonhoz, hogy mi az isten van. Hát közölték, hogy az a díjcsomag már ezer éve megszűnt. Mondom tudom, de aki benne van nem szedték ki. De bizony egy ideig még maradt, de már mindenkit visszatettek Praktikum díjcsomagba. És mondom ezt mikor akarták közölni? Akkor mondja a csaj, hogy az a rendelet, hogy két újságban kell megjelenjen ez a módosítás, egy olvasott helyi lapban és a Magyar közlönyben (utóbbi nem biztos). Hát mondom kurva jók vagytok! Már akkor se volt az írott sajtónak túl nagy keletje.
Miután sikerült felb@sszanak kellően, átjöttem a Vodafone-hoz kb. 2009-ben. Most 6. éve hogy itt vagyok, de ha 4x nem változtattak percdíjakat és szerződési feltételeket a lebeszélhetőségi módokról nem is beszélve, akkor egyszer sem. Nem tudom már melyik csomagban voltam, de 3200Ft volt a havi díj (amire kaptam 2 hónap után 600Ft kedvezményt, amit szintén 2 évre kaptam, tehát 2600Ft a havidíj), ebből 1700Ft lebeszélhető volt minden irányba valami 20-25Ft percdíjjal (másodperc alapú, SMS nem számít bele). Fizettem kb. 2750Ft-okat, tehát sokkal nem léptem túl, fantasztikus volt a Telenyál után. Ja igen, és volt 250Mb netem is. Egyszer jött az SMS, hogy a nehéz gazdasági helyzetre való tekintettel kénytelenek voltak módosítani a feltételeket meg a percdíjakat ('a nehéz gazdasági helyzetre való tekintettel' kifejezés akkor égett bele az agyamba). Most 2650Ft, amit BÜSZKÉN JELENTENEK hogy teljes egészében lebeszélhető, de csak hálózaton belül, kívül már pluszban fizetek (SMS is pluszban megy). A 25Ft-ból lett 40Ft. Mivel nekem mindenféle szolgáltatónál vannak ismerőseim, így a 2750Ft szépen azóta is fent van havi 4800-5200Ft körül és a netem is valahogy 150Mb lett. De ő jól tudták ezt, hogy így sokkal többet fognak fizetni a birkák.
Ma tudtam meg, hogy a net is módosult, hogy ha átlépem már nem korlát van, hanem bizony autómatkusan 500Ft-ot levonnak és kapok plusz 15Mb-ot. DEJÓFEJEK!A helyzet az, hogy ez nem csak itt van így, hanem rejtélyes okok közt mindegyik szolgáltató rémesen hasonló módosításokat végez kis idő különbségekkel. Jövő hnapban jár le az előfizum. Ha át is akarnék menni máshová, nem tudok, mert mind ugyan ezeket a kondíciókat kínálja apró különbségekkel, szóval csöbörből vödörbe.
-
zsigus
őstag
Ha holnap azt mondja az ELMÜ a telekomnak, hogy a megnövekedett költségek miatt 20 %-al több lesz a villanyszámla, akkor nyilván lenyeli a telekom a különbözetet, mert olyan jó fej, és nem profit alapján működik, hanem egy jótékonysági intézmény.
Az, hogy egyszerre mondjuk csak a telekom emel árat, az szvsz a működésből eredő eltérések miatt lehet.
Pl. az egyik biztosító házaló üzletkötőket alkalmaz többségben, a másik telefonosokat. Ilyenkor nyilván a házaló cégnél mondjuk egy benzináremelkedés jobban fog látszani az árakon.
Amikor meg mindegyik emel, akkor nyilván valami állami lehúzás van a háttérben, pl. új adó.
Azért a másik oldal helyzetébe is érdemes belegondolni.
De nem akarom őket védeni, mert valóban egy kartelező, ******* banda, és én is azért vagyok telekomos, mert nincs jobb...
-
#31600896
törölt tag
Térerő meg alig van a lakóhelyemen. Át is fogok állni egy másik táborba 10 év után... használhatatlan az egész, szinte alig tudnak telefonon elérni, de a csekk meg egyre kövérebb! Hibabejelentésnél meg érdekes módon mindig szétkapcsolnak, kinyomják menet közben.
-
Sajnos hulyenek nezik az embereket. A Telekom meg foleg...
-
dajkopali
addikt
válasz
kakuk.tamas #43 üzenetére
igen - erre rákérdezek, mivel az NMHH még nem adott ki közleményt arról, hogy engedélyezték volna a július 1-jei emelést
az sms-ben egyébként egy augusztus 1-jétől érvényes változásról van szó -
tothmaxy182
őstag
válasz
kakuk.tamas #43 üzenetére
Nem semmi. A Like díjcsomag havidíja pár éve még 1800 forint volt. Most már 3100-nál tart!
-
Kékes525
félisten
válasz
kakuk.tamas #43 üzenetére
Felébredtek.
-
kakuk.tamas
addikt
Nah, már a főloldalon is hirdeti a Telekom, hogy júli 1-től emelkednek az árak. Részletesen, hivatalosan [ITT].
dajkopali: Szerintem már tudjuk, hogy miért jött az sms...
És milyen profin megmondtam, hogy milyen arányú lesz az emelés.
-
Apollyon
Korrektor
2009-ben váltottam vodafone feltöltőkártyásról akkor még pannonra.
Akkortájt a 25% ÁFÁ-t csökkentették 20%-ra, a vodafone percdíjak nem változtak. Aztán amikor visszaemelték az ÁFÁ-t, akkor a vodafone percdíjak is emelkedtek. Erről persze csesztek tájékoztatni. Onnan tudtam meg, hogy előbb lemerült a kártyám mint kellett volna. Szerettem volna telefonálni, erre bemondta egy hang hogy kevés az egyenleged gyökér!Most a telenyomornál vagyok azóta is, de ez is egy rohadvány szolgáltató. Mindegyik az, fizessé gyökér, szolgáltatni meg persze fáj.
Kíváncsi vagyok, mikor fog visszatérni az anno 2001-es Praktikum Privát szintű, csúcsidőben 160 ft-os percdíj. Meg arra is, meddig lehet még fokozni ezt a pofátlanságot, amikor már azt mondja a nép, hogy csesszétek meg, telefonáljon az ősi mesterséget űző szülőd.
-
Kékes525
félisten
Ez nem elsősorban a Telekom hibája. Ő csak kihasználja a joghézagokat. Nincs megfelelő szabályozás, csak a multik elleni uszítás folyik, különadók kivetése, normális törvényhozás nélkül. Ez így van más multik esetében is. A törvényhozás elfelejti a legfontosabb feladatát egy megfelelő keret rendszert adni a mindennapi élet (gazdaság, társadalom) működésének. Egészen mást tart prioritásának. Minden ebből a tényből vezethető le.
-
#65388800
törölt tag
Én egy dolgot nem értek. Mire fel ez az áremelés? 4 éve van meg ugyan az a csomagom a Telenornál 7500 Ft-ról indultam. Most 8800 Ft-ra akarják megemelni. Nem értem miért? Nem lett jobb semmi sem. Így van ez a telekomnál is. Van egy csomagom 3 éve 1500 Ft-ot fizettem érte. Most már 2500 Ft-t lesz az ára és mivel én postán szeretem feladni a csekket a 2 cégnek meg ez nem tetszik és megint ráraknak még 300-400 Ft-ot + még a postaköltség. 120 Ft. Ez eléggé vicces.
De érdekes módon csökkent az internet ára. Egészen pontosan a Netmánia M csomagé. Én 4670 Ft-ot fizetek érte, de most már 4425 Ft. Nem ám jött volna egy SMS tisztelt ügyfelünk xxxx dátumtól csökkentjük számlájának végösszegét. Csak az emelés.
Mondjuk azt nem tudom ha csökkent az ára egy csomagnak amiben vagyok, de van hűségidő kérhetem, hogy ugyan azt a csomagot használjam az új csökkentett árral? Vagy ezek a módosítások az emelésre vonatkoznak?
-
nbg
senior tag
Elnezest, hogy itt kerdem meg, de hirtelen nem jutott jobb eszembe: alapvetoen kulfoldon elek -tobbek kozt ezert altalaban megkesve ertesulok ilyesmikrol-, es mikor otthon vagyok egy telenoros feltotos kartyat hasznalok, beszelni es netezni. Asszony ugyanez, csak a telekomtol. A pre-paid tarifak/csomagok/keretek is valtoznak? Amennyiben igen, es ha nagyon gerinctelennek itelnem meg a valtozast, el tudom utasitani ezt a szerzodesmodositast? Ha igen, az mivel jar?
Elore is koszonom... -
kakuk.tamas
addikt
Senki se mondta, hogy alá kell írni a 2 évet. Lehet választani minden szolgáltatónál 1 év hűséget, vagy éppen hűség nélküli szerződést is alá lehet írni. Igaz, hogy ebben az esetben drágábbak a szolgáltatás díjak, de van rá lehetőség.
Ha a UPC-nél ilyen gondjaid vannak, akkor menj az NMHH-hoz. Vagy említsd meg nekik...
-
bambano
titán
"Ám mi a teendő, ha maga számla nem érkezett meg?": ez nagyon egyszerű, köteles vagy erről értesíteni a szolgáltatót. ászf 7.1.1.9 pont: "Amennyiben az Előfizető a számlát az Előfizetői Szerződésben megjelölt számlázási időszakot követő hónap 25. napjáig nem kapja kézhez, úgy ezt haladéktalanul köteles az ügyfélszolgálatnál jelezni."
-
válasz
Tigerclaw #18 üzenetére
Én még A 2 éve hűség időt is eltörölném, 1 év is bőven sok. 2 év alatt nagyon sok változás történhet egy ember életében, amit nem lát előre.
Arról ne is beszéljünk, hogy szinte az összes telekommunikációs szolgáltató az új ügyfelek részére lényegesen kedvezőbb ajánlatokat kínál, mint azoknak akik évek óta náluk gyarapítják a számlát. Ennek valahogy fordítva kellene működnie.Más:
UPC nél megkötöttem a Hd csomagra egy 2016 dec ig tartó szerződést, mert így ingyen cserélték a beltérimet HDMI kimenetesre.
Következő havi számlában bent szerepelt a beltéri csere díjja. Felhívtam őket, hogy ugyan már díjtalan cseréről volt szó, ha hűségidőt vállalok. Ez volt 3 hónapja, azóta se szerződésemet nem módosították rövidebb idejűre ( elvileg 2016 május , mert kifizettem a beltérit.), se a pénzt nem írták jóvá, kb 5 alkalommal telefonáltam már ez ügyben. Ilyenkor én nem bonthatok velük szerződést és tekinthetem a hűségidőmet semmisnek? -
kakuk.tamas
addikt
válasz
kakuk.tamas #32 üzenetére
-
zoli62
addikt
Arról nem is beszélve, hogy az értesítő SMS esetleg meg sem érkezik a telefonra. A számlalevél hátlapján ott a tájékoztató a változásokról. Ám mi a teendő, ha maga számla nem érkezett meg? Nálam jelen esetben ez a szitu. A hatályos jogszabály szerint a szolgáltató így is eleget tett a tájékoztatási kötelezettségének, mert az ÁSZF változásokat a bevezetésük előtt 30 nappal országos napilapban közzétette. A másik Jó ideje csak a mobilszolgáltatók élnek a kétoldalú szerződésmódosítású javaslatukban a hűségszerződések időtartamán belül is érvényesíthető áremeléssel, a vezetékes szolgáltatók nem. Akkor hogy is van ez a kettős gyakorlat? Régebben nem engedte ezt a jogszabály. Most talán két párhuzamos hatályos szektorális törvény van?
-
kakuk.tamas
addikt
Gyerekek, a szolgáltatások, tarifacsomagok 90%-ának az ára emelkedik minimum 200-300 forinttal...
A Dominós percdíjak is változnak. Átlag 3-5 forinttal lesz több egy perc.Végleges megszüntetésre kerülnek a régebben már kivezetett díjcsomagok, szolgáltatások.
Röviden ennyi fog változni...
-
bambano
titán
válasz
dajkopali #16 üzenetére
szerinted milyen fogyasztóvédelmi szabályokat lehetne hozni, ami nincs benne a jogszabályokban és valóban *ÉRDEMBEN* védené a fogyasztókat? leginkább a saját hülyeségük ellen? meg a tudjukki ellen?
megmondom: semmilyet.
(#18) Tigerclaw: "Be kellene tenni a törvénybe, hogy hűségidő alatt semmilyen az ügyfelet negatívan érintő változtatást nem lehet bevezetni.": már elmondtam párszor, hogy benne van. azért van ez a változássorozat minden szolgáltatónál.
(#24) Tyrel: a szolgáltatók nem módosíthatnak önkényesen szerződést, több köbméter szabály vonatokozik erre. most sem azért módosulnak a szerződések, mert a szolgáltatók önkényesen módosítani akarják, hanem azért, mert változik a jogszabály.
-
Köszi. Pont erre voltam kíváncsi. Sajna nekem van hűségem készülékre is. (bár nem tudom, hogy ha mondjuk duplájára emelnék az árakat, nekem akkor is maradnom kéne, csak azért mert vettem készüléket)
No mindegy januárig kibírom, meg bízom benne, hogy addigra a T-is ingyen adja az EU roaming-ot.
-
asdf_
veterán
Egyoldalu modositasnal: Ha a modositas az igenybe vett kedvezmenyeket erinti, ez a varazsmondat (ha vasaroltal kedvezmenyesen telefont, akkor automatikusan kiestel), csak akkor lehet kiugrani belole. Ha ketoldalu a modositas (mint a juliusi), akkor azt meg siman jelzed, hogy nem fogadod el es a szerzodes valtozatlan feltetetelekkel megy tovabb.
-
Sziasztok!
Ha változnak a tarifák (mondjuk megemelkednek), akkor én felmondhatom a hűségemet idő előtt? Pont most mennék át Voda-hoz, de még januárig, hűség van az előfizetésen...
Köszi
-
BlackPriest
őstag
nem védem a szolgáltatót, de a keresőbe csak annyit írtam, hogy általános és ha az ajánlott keresési dolgokat át is ugrom, három tekerés lefelé és ott van az ászf. ászf-re keresve az első találat. amúgy szerintem az előfizetők 99%-a nem olvasta soha, vagy megpróbálta és feladta
-
Tyrel
őstag
Biztos én leszek a bagatel meg az abszurd meg a hülye, de engem már régóta nem az a kérdés foglalkoztat, hogy mit tartalmaz majd a 3294. ÁSZF módosítás...
...sokkal inkább az, hogy mi a jó francnak nem fáj az senkinek sem, hogy a szolgáltatók (mobilszolgáltatótól egy biztosítóig kb. bármelyik) bármikor önkényesen módosítgathatják a szerződéseket meg emelhetnek a megállapodott áraikon, gyakorlatilag úgy csesznek ki az emberrel ahogy akarnak.. és akkor nekem ezt miért nem lehet? Hol van itt az egyenjogúság??
Ha a szolgáltató mondhatja azt, hogy "figyelj öcsém tudom hogy 9000 Ft-os havidíjról írtad alá a szeződést, de mostantól ez 10 000 lesz és kussolsz!", akkor én miért nem mondhatom azt, hogy "figyelj szolgáltató, nem tetszik amit csinálsz szóval mától 8000 Ft-ot fizetek a 9 helyett és te kussolsz!" ?
-
tothmaxy182
őstag
Édes Istenem, bárcsak a 3 közül az egyik lenne egy normális mobilszolgáltató! Rögtön váltanék! De így??? Mire? A másik kettő is ugyanolyan, mint a T. Engem már meg sem lep időnként ez az AFSZ változásos SMS. Megrántom a vállam és kész. Úgysem tudok tenni ellene semmit.
-
Ghard
őstag
Amíg a digit várjátok, próbáljátok ki a voip-et.
Hungary (Landline) Ft 1.984
Hungary (Mobile) Ft 4.763
Csak egy ajánlat a sok közül.
500-1000Ftért lehet korlátlan netet venni, ha elfogy a keret vagy más miatt lassú, akkor meg callback 2x-es percdíjjal, ami még mindig elmarad a hűség nélküli áraktól.
Mobil irányba kb 1000Ft havonta 5-10Ftos percdíjjal azért nem rossz -
Mercel
senior tag
Részemről nagyon anyáztam a Vodafont, és továbbra is szrházinak tartom őket, de elnézve a Té és a telenor undorító hozzáállását azt mondom szemetek szemetek, de inkább maradok náluk mert velük időnként nagyokat vívok de aljasságban még mindig kezdők a másik kettőhöz képest.
Nagyon ráférne már a szektorra egy alapos hatósági ráncbaszedés.
Addig meg várjuk a Digit és a csodát.. -
djculture
félisten
válasz
Tigerclaw #18 üzenetére
Igen alapnak kéne lennie hogy ha két fél köt szerződést abból egyik fél se táncolhasson ki mindenféle mondvacsinált változásokra hivatkozásokra. Vagy akkor az ügyfél is kiléphessen mert ő is hivatkozhat a szerződés kötéskor előre nem látható okora hivatkozva. Ez ami most van egy genyóság egyik fél azt csinál amit akar másik meg fizessen.
-
Tigerclaw
nagyúr
Be kellene tenni a törvénybe, hogy hűségidő alatt semmilyen az ügyfelet negatívan érintő változtatást nem lehet bevezetni. (mondjuk ez a kormányra is vonatkozhatna, mert nálunk csak a folyamatos és gyakori változás ami "kiszámítható" törvényi és gazdasági környezetben)
Anno pl. nálam kiemelten döntő fontosságú volt, hogy a BBC Entertainment nevű csatorna a csomag részét képezi, de persze azóta sunyi módon kivették valami apró betűs ÁSZF változásban.
Ja egyébként az is bekerülhetne a törvénybe, hogy az ügyfelet negatívan érintő változások apró betű helyett, pont hogy nagy betűvel, kiemelve és érthető megfogalmazásban kerüljenek a tájékoztató levélbe. (sőt én alapból betiltanám az apró betűt, és csak egy betűméret, egy betűtípus lenne, akár tájékoztató levél, akár számla, akár reklám, akár óriásplakát)
-
-
dajkopali
addikt
én fogyasztóvédelmi szempontból igenis el tudnék képzelni egy olyan szabályozást, ami pl. paneleket írna elő a szolgáltatóknak az sms-értesítésekre kötelezően, pl:
- Július 1-től módosítjuk a telefonbeszélgetések díjait. Részletesen: telekom.hu/lista
- Július 1-től változnak adatcsomagjaink árai és méretei. Részletesen: telekom.hu/lista
- Július 1-től megváltoznak alapdíjaink. Részletesen: telekom/lista
Szóval röviden, világosan, érthetően - és esetleg még egy webcím mindegyik mellé kötelezően: Az ön jogai szerződésmódosításkor: telekom.hu/felhasznaloi_jogok
Ez persze marketingszempontból hátrányos, ám pont itt kéne érvényesíteni a fogyasztói jogokat. -
djculture
félisten
Tisztelt szolgáltató.
Ezúton tájákoztatom hogy 2015 julius 1-jei időponttal módosítom az egyéni előfizetésem feltételeit. Sajnos ezen időponttol csak felét tudom fizetni az eddigieknek. A módosdításokat az anyagi körülményeimben bekövetkezett , a szerződés mekötésekor nem látható lényeges változások, jogszabályváltozások indokolják. Kérem ennek tudomásúl véltelét...Komolyra fordítva a szót leszarom a változásokat ha az egyik fél vállal valamit meg a másik fél is akkor kutya kötelességük a szerződésben foglaltakkat teljesíteni, ha nem tudják akkor szépen fizessenek mint a katonatiszt! A szolgáltató ha ilyen hülyeségekre hivatkozik az se törvényes mert vállalt valamit nem tudja teljesiteni tehát szerződést szeg! Az ügyfelek se védekezhetnek hogy jogszabályok meg körülmények miatt sajnos nem tudnak teljesíteni!
-
ideális esetben a telekomnál is, illetve pdf is adott a változásokról; link
a cikkben írt sms az én előfizetéseimre még nem érkezett meg.
nem lepődnék meg, ha olyan változásról (is) lenne majd szó, hogy a díjmódosítások esetén, a későbbiekben elég lesz az előfizetői nyilatkozattétel elmulasztása...j-cool; ilyen tekintetben a digi sem megváltó, elég csak most megkérdezni a netes előfizetőit, akik háborognak - sokan jogosan - a kettős listaár - legalábbis sok digi ügyfélszolgálatos erre hivatkozik, de ilyen nincs! -, az árazás tekintetében eszközölt hátrányos megkülönböztetés...stb. miatt.
-
fordfairlane
veterán
Nekem olyan kalandom támadt Telekomékkal, hogy nézegetve az TV GO-t én hülye kitaláltam, hogy fizetek, és megnézek egy filmet. Persze nem néztem utána az ÁSZF-nek, nem konzultáltam ügyvéddel, meg alkotmányjogásszal, hogy ez mit is jelent, azt hittem, fizetek, és nézhetem a tartalmat. Persze a jóég tudta előre, hogy ez valami Origo-HBO-Telekom koprodukció, tán még a FBI is benne van, tehát eleve egy elcseszett állatorvosi ló, amit egy bizottság tervezett.
Miután regisztráltam, kiderült, hogy ez nem így működik, kell hozzá ez meg az, HBO előfizetés, anyámkínja, szóval kuka az egész. Ezután viszont elkezdtek küldeni valami hírleveleket, amiben az volt, hogy ha le akarok iratkozni, akkor hívjak fel egy számot, és kérjem az ügyfélszolgálatot, hogy ugyan másnak küldözgessék már a reklám szarjaikat! Mondanom sem kell, hogy repültek azonnal a spamlistára, remélem, a Google az egész domaint hamarosan letiltja.
Modernek, mint a műanyagbili.
-
j-cool
tag
Be kellett volna már régen engedni a Digit erre a piacra és verseny lenne nem lehúzás meg homályos ÁSZF módosítgatás.
-
dajkopali
addikt
válasz
kakuk.tamas #8 üzenetére
mindenesetre rákérdeztem konkrétan - elvileg holnapra lesz válasz
-
azbest
félisten
A vodánál legalább az sms beszédesebb, tételesen felsorol pontokat, meg ha jól emlékszem talán van külön változásról szóló pdf is.
Náluk azon voltam kiakadva, hogy vagy egy évig reklámoztak úgy egy díjcsomagot, hogy a reklám fő motívuma a benne foglalt adatmennyiség valójába meghatározatlan idejű akció volt, a szerződés annak töredékéről szólt. Persze ez hivatalosan nem zavart senkit. Mondjuk az, hogy átcsábítják a roaminggal új csomagba az ügyfeleket és utána megváltoztatják a benne foglalt net felhasználási módját és automata kiegészítő díjat számolnak fel annak, aki elfogyasztja, mielőtt minimális plusz adat után lekapcsolják... szép.
Telekomnál most az analóg kábel lekapcsolás és digitálisra váltás körül van némi kavar. A hivatkozott ászf változás még nem elérhető, így csak találgatni lehet, vagy bogarászni az erre vonatkozó oldalukat.
-
kakuk.tamas
addikt
De mindig a 9.2-es pontot adják meg az sms-ben, még akkor is, ha árat emelnek, nem?
A 9.2-es pontot szerintem nem lehet olyan könnyen módosítani. Főleg egyoldalúan. Arra az NMHH tuti ugrana.
Az ilyen módosításokkal egy a baj: nem kötelezi a szolgáltatókat senki, és semmi arra, hogy a változásokat, elküldjék neked POSTAI levélben. (Azért ilyen formában, mert ennek marad nyoma, és kényelmesebb 2 A4-es oldalt elolvasni, mint sms-ben, vagy a neten kattintgatni).
Mert ugyebár ha a módosítás életbe lépésétől számított 15 napon belül (?) nem élsz a 9.2-es pontban rögzített jogaiddal, akkor automatikusan elfogadod a módosítást. Úgy , hogy kb. másfél hónapig lehet nem is tudod, hogy emeltek árat.
-
dajkopali
addikt
válasz
kakuk.tamas #6 üzenetére
pontosítottam, hogy mi a bajom
(egyébként az előzmények alapján nem lennék meglepve, ha valóban ott történne változás, mivel az NMHH épp a szerződésmódosítás módjába kötött bele, és ennek feltételei ott szerepelnek) -
dajkopali
addikt
válasz
kakuk.tamas #4 üzenetére
ezt a blogot NEM egy szakmai cikkíró írta - ez a lényeg
-
kakuk.tamas
addikt
1.) A "A módosítással kapcsolatos előfizetői jogokat az ÁSZF 9.2 pontja tartalmazza." szöveg NEM azt jelenti, hogy az ÁSZF 9.2-es pontja fog változni. Ez csupán azt tartalmazza, hogy Te mit tehetsz, és mit nem az egyoldalú szerződés módosítás előtt/után.
2.) Nem olyan nehéz megtalálni az ÁSZF-et, se gépről, se mobilról. Nagybetűvel kivan emelve az oldal alján.
3.) A módosított ÁSZF tartalmát a közölt dátumtól számítva ellehet érni az ÁSZF oldalán külön kiemelve. Nem kell külön elolvasni az egészet.
4.) Egy szakmai cikkíró ezeket miért nem tudja?????
-
Tutu7030
veterán
..
-
zsolt501
nagyúr
Ennél a szolgáltatónál az utóbbi 10 évben már semmi nem lep meg.
Ahogy elvesztették az ügyfélközpontúságot és az önkontrollt az már tragikomikus.
Az is igaz, hogy a többi mobil szolgáltató sem sokkal különb, de az is igaz, hogy a Telekom csoport gyorsvonatként rohan egy olyan irányba, ami nem sok jót jósol nekik.Nem tudom milyen döntéshozók és ötletgazdák ülnek a cégnél, de jó lenne, ha az ügyfelek érdekeit is néznék, és nem csak azt, hogy minél nagyobb pénzt vegyenek ki különböző trükkökkel az előfizetők zsebéből.
-
galocza
aktív tag
felőrölünk.
tehetetlen vagy.
mi vagyunk az erősek.
te vagy a gyenge.
azt csinálunk, amit akarunk.
szokjál hozzá.(ez az üzenet, és nem csak itt.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- OLED TV topic
- PlayStation 5
- Mobil flották
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen nyomtatót vegyek?
- További aktív témák...
- Dobozos DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- Csőtörés bemérés - Csőtörés Javítás Szakszerűen
- Professzionális vízszerelés 0-24 akár azonnali kiszállással
- Fiorenzato AllGround eladó
- Új Zsír Dell Inspiron 14 7441 Érintős Ultrabook Laptop -25% Snapdragon X Plus 10Mag 16/1TB SSD QHD+
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- PS 5 kontroller // Számla // Garancia //
- DELL Precision 5560 i7-11850H 32GB 1000GB T1200 FHD+ 1 év garancia
- Samsung Galaxy A55 5G / 8RAM 256 GB /Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest