Új hozzászólás Aktív témák
-
Beri
addikt
monnyátok meg nekik addig rakjanak maxxecut
-
Silεncε
őstag
Király, esik is majd 20%-ot a dzsídípí...
-
deltaa97
tag
válasz
Dr. Romano #8 üzenetére
Jómagam is egy autóipari beszállítónál dolgozom gyártómérnökként, igaz mi úgymond a "beszállító beszállítói" vagyunk, motorkomponenseket gyártunk kb a legnagyobb beszállítóknak (Aisin, Mahle, Schaeffler stb..) így nem JIS-ben (Just in Sequence) szállítunk, de így is 1 hét késés a beszállítónál azt jelentené, hogy megáll a szerelősor. És akkor még képzeljük el, hogy hány beszállító van rajtunk kívül.
Ez a nem raktározunk elv a 2008-as világválság után jött képbe, amikor tudatosult a gyártókban, hogy a lehető legtöbb költséget kell megtakarítani, mert különben simán mennek a levesbe.
Jó példa erra az FCA (Fiat-Chrysler), amelyet kb a Dodge-Jeep-RAM amerikai trió tartott a víz felett. Most a PSA-val való egyesülés inkább az FCA-nak volt életbevágó, Peugeoték meg relatíve olcsón szereztek maguknak új márkákat (az átfedések miatt valószínűleg 1-2-t elkaszálnak) és ami a legfontosabb új piacokat.
Tudom mire gondolsz, amíg nem dologoztam ebben a környezetben én is azt hittem, hogy az autógyártás egy aranybánya, de ez nem teljesen igaz. Ezzel korántsem mondom azt, hogy félteni kellene őket, de pl az IT-szektor mellett elbújhatnak.
-
KEndre
HÁZIGAZDA
Pedig a chip nem is romlandó...
-
atus72
őstag
válasz
Dr. Romano #8 üzenetére
ha sok chip van az a baj, ha kevés az a baj ...
semmi sem jó ... -
Dr. Romano
veterán
válasz
ElektrikusDE #6 üzenetére
Ez van amikor ennyire kicentizik a működés / költség arányt. Lehet borotvaélen táncolni amíg el nem botlik az ember.
Ahogy lehet biztonsági öv nélkül is vezetni és biztosítás nélkül is olcsóbb a ház és adatmentést is megspórolhatja az ember stb...Aztán ha gond van jön a meglepődött pikacsu face.
-
beef
őstag
Meglepődtek, hogy ha ősszel visszamondják az alkatrész rendelést, akkor nem lesz egy csettintésre azonnal?
-
ElektrikusDE
senior tag
válasz
Dr. Romano #5 üzenetére
Nem ez a tanulság hanem az hogy nagyon kicsi a tartalék (ütemezett szállítás, nincs raktározás).
Oldja meg a gyártó.
Ő sem hűje, raktárra nem akar gyártani.
Igy a legkisebb gyártási nehézség azonnal kieséseket okoz.
Amit persze bekéne hozni, ami persze kapkodással, a gyártási utasítástól való eltéréssel jár.
Ami viszont mégnagyobb gyártási kiesést okozhat.
Dominó effektus...
Egyébként csak ketten tudtunk róla (hogy szóltak) én és a minőség ellenőr.
Mi viszont a tesztelőknek nem szóltunk! (előre tudtuk hogy nem lesz rá szükség)
Ui:
Autó elektronika, nem Nokia telefon...
-
Dr. Romano
veterán
válasz
ElektrikusDE #3 üzenetére
Szóval a tanulság az hogy a darabszám mindig meg kell legyen, különben japánban mindenki mehet haza animézni.
-
ElektrikusDE
senior tag
Sziasztok!
Anno a XXX-ben (nem publikus) az esti műszak kezdéskor szóltak hogy meg kell lennie reggelre a darabszámnak mindenképpen, mert különben Japánban több gyárban is leáll egy hétre az autó gyártás.
Meglett a darabszám!
-
Zsoleszhun
addikt
És megkérnek minden kedves dolgozót, hogy az "otthoni raktárból" hozzon vissza egy pár darabot
-
villamos
őstag
Há' persze hogy hiány van, há' most mind kell a kovidvakcinába, hogy mindenkibe beletegyék a ötgét!
Új hozzászólás Aktív témák
it Az alkatrészhiány égető probléma, és ha nem oldódik meg rövidtávon, akár a 2021-re vonatkozó növekedési kilátásokat is veszélybe sodorhatja.
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vaku topic
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Mikrotik routerek
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hobby elektronika
- Milyen SSD-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest