Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16939776

    törölt tag

    Én drukkolok AMD-nek, mert nagyon jól és erősen nyomják, de szerintem egyszer csak ő is rákényszerül a cél-területre-funkcióra optimalizált hardver kiadására, ha mégis végtelen magszámmal látják a desktop jövőjét, akkor valamit - esetleg - elnézhettek, ezért érdekes ez a cikk/hír. :)
    Mert ez mind arra jó, hogy intel-t nevetségessé tegyék jelenlegi helyzetében, de ha netán intel nem veszi fel a kesztyűt és nem utánozza őket, akkor, a fejlesztők java nem fogja azt fontosnak tartani, hogy 8 mag felett skálázódjanak az átlagos usernek szóló programok, így a desktop használók ~99%-a feleslegesnek érezheti a minél több mag irányába menni.
    Ezzel mondjuk lenyomják a CPU árakat, de - szerintem - továbbra is mennyiséget a kis magszámú-olcsó processzorokból tudnak csak eladni, és mivel nem tudják kényszeríteni az egyszerű felhasználót, hogy 4(8) helyett 32 magos processzort kellene vennie az átlagos baszkódásra, - még ha nevetségesen olcsó is lesz az -, így folyományként a desktop-ról származó bevételük fog apadni, ahogy telítődidik a piac.
    Intel eközben a felhasználói élményt, és az átlag felhasználást könnyítő körítést fogja csiszolni/adni, kevesebb szálra.
    Ami, ha nem is rögtön-látványosan, de egyszer az erre a felhasználásra optimalizálás mégis csak többet fog érni az átlag usernek, szigorúan desktop szinten maradva, mint egy 64C/128T 200 dolláros CPU ami letépi mindkét karod rendéréles közben.

    Nekem inkább azt az üzenetet hordozza a cikk, hogy mi ebben vagyunk, leszünk jók a következő években, "szerintünk" (cégünk hivatalos álláspontja szerint) Akkor ez lesz a jövő...

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Pingüino #82 üzenetére

    Az UX az nem csak és kizárólag azon múlik, hogy mennyi magod van és az hány Gigahertz-es tud lenni, ha akar, az abban az esetben áll, ha fix órajelen, energiagazdálkodás nélkül jár a processzor.
    Az UX egy default hardverrel, default vindózon, azon múlik, hogy a feladat szétosztás milyen gyorsan-hatékonyan történik meg, hogy dolgozik az ütemező, és még esetleg azon, hogy a processzor milyen gyorsan vált órajelet, mennyi ideig nem csinál semmit, azután hogy rávezényeltek a magra egy olyan a feladatot, ami miatt órajelet is kell váltania.
    És ez is, csak abban az esetben tényező, ha a CPU akadályozza a feladat végrehajtást, és nem a hátértárra vagy a hálózatra kell várni.
    Ezeket a tapasztalatokat ilyen konfigok használatából szűrtem le:
    1.: 4C@1,6Ghz+8GB ddr3-1600CL9+mezítlábas sata3 SSD
    2.: 4C/8T 3.1-3,5GHz+16GB ddr3-1600CL9+datacenter sata3 SSD+HDD
    3.: 8C/16T@3,7GHz 16GB ddr4-3200CL14+NVMe SSD
    Mindhárom más-más feladatra épült, de ahogy nézem a processzor kihasználtságot, egyiknél sem a szálak száma vagy az elérhető órajel jelenti a szűk keresztmetszet, hanem az amit az imént említettem.
    Ebből nekem az látszik, hogy felesleges átlagfelhasználásra akár órajelet, akár magokat számolatlanul odahordani, mert csak az ütemező és az energiagazdálkodás dolga lesz sokkal bonyolultabb, és amikor ezek épp nincsenek a helyzet magaslatán, akkor csak sokkal több akadozást fog látni a kedves felhasználó, mint amennyire a cpu elméleti teljesítménye miatt számítani lehetne.

    Intel-t, csak mint a piac alakulását erősen befolyásoló tényezőt szerettem volna felhozni, és véletlenül sem akarom intel-t támogatni. És persze azt sem állítottam hogy nincs értelme a sok magnak, csak arra kívántam felhívni a figyelmet, hogy elég gyengén, esetleg negatívan is skálázódhat a felhasználói élmény a magok számával, amíg nincs odafigyelve azokra az esetekre, ahol alacsony a hardver kihasználtsága.
    És a desktop átlag feladataira, 0,1%-os átlagkihasználtság mellett, 64-magon default windózzal valószínű ilyen lesz a szituáció.
    Amíg ez nincs kezelve, addig - szerintem - felesleges ipari teljesítményű gépeket facebookra, meg napi 10 perces online kattintgatásra eladni. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Crytek #106 üzenetére

    Abból is csak "baj" lenne, mert együtt működő AI+Fizikával, úgy, hogy ezek megfelelő számítási teljesítményt és nagyon alacsony késleltetést is kapnának, úgy gyakorlatilag nem tudnál gyorsabb/jobb lenni mint a számítógép által mozgatott ellenfeleknél. Egy most 12 órás játékot akár hónapokig tartana kiismerni, felfejlődni annyira, hogy elkezdjen stabil sikerélményt hozni, "stabilan" lehessen benne haladni.

    De kinek van erre ideje?! ;)

    Én a stalkert nyomom 1X éve egyfolytában, ahogy egyre jobb a vas alatta, egyre nehezebb előre jutni, hiába játszottam ki számtalanszor az összes részt, és verziót.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Crytek #111 üzenetére

    Ha emlékszel a HL2-re ott jó volt a fizika, de minden be volt szkriptelve.
    A FEAR-nél viszont az AI-is értékelhető szinten volt. Én az utóbbit ma is bármikor elővenném, míg a HL2-őről már a vonat fékezésénél beugornak képek, de a City17-től unom, mert centiről centire tudom, hogy mi mikor fog történni.
    Hogy a kérdésedre is válaszoljak, arra hogy játék közben mindent is csinálhass a gépen...

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Thomks #184 üzenetére

    Szia!

    Ha nő a tokozás mérete, összetettsége azzal a járulékos költségek is nőnek.
    Nézd úgy, hogy a TR "adottságaival" desktopra nem lenne ~300 usd alatt alaplap, vagy ~120 usd alatt hűtés, nem lehetne mATX méret alatt árulni a diy piacra ezzel szerelt alaplapot ill. a cpu-t belerakni kisméretű brand gépekbe, amiket front-office-ban most annyira divatosak.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Huntszy #210 üzenetére

    Minek pocsékolnám az SSD helyet játékokra ha nincs komoly előnye.

    Én meg nem csak a hdd, hanem az összes sata eszköz és sata vezérlő nyomát is beszántanám és behinteném sóval ha tehetném.
    Mert olyan szinten növelik meg a rendszer reakció idejét, hogy az vállalhatatlan lesz, az egy darab szóló NVMe SSD-hez képest.
    Nekem 2db játék van feltelepítve az 512GB-s SSD-re, minden kattintás azonnal megtörténik, így beton stabilan megvan annak az illúziója, hogy valós időben játszok.

    Ez nem azt jelenti hogy a HDD-ről nem lehet eredményesen játszani, csak olyan szinten alacsonyan marad vele az immerzió, hogy szinte kár a gépbe az áramot pazarolni. :)

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Huntszy #220 üzenetére

    Első részére azt tudom tanácsolni -ami nálam bevált- hogy, tartani kell egy pc-t játékra, egyet zenehallgatásra/filmnézésre, és egyet minden másra. Sokkal kevesebb kompromisszummal, sokkal olcsóbban lehet kiváló minőséget elérni.

    Meg kellene tapasztalnod azt, hogy mi történik annak a rendszernek reszponzivitásával, amiről lehúzod azt a HDD-t, amit nem is használsz semmi másra csak adattárolásra, és az le is szokott kapcsolni tétlenség miatt...
    Ugyan ekkora nagyságrendű és irányú változás történik, amikor kinyomod biosban a sata vezérlő szemét, és lehúzod róla a kábeleket, eszközöket.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz worxland #233 üzenetére

    Mérést nem csináltam, és az internet ilyennel nem foglalkozik.
    A kézzelfogható különbség annyi, hogy szisztematikusan túlhúzom az kurzort és a gombok mögé pozicionálok és kattintok, ha a szóló NVMe után a SATA "datacenter" SSD-re ghoost-olt rendszerem dugom fel, és arról bootolok be.

    240Hz-es monitoron, egy "picit" nagyobb lesz a lag, és játék közben fordulásnál, ha olyan részre nézek, ahova eddig nem, ott leesik az fps, amíg be nem rántja az oda való textúrákat a VGA.

    (#235) dabadab: Ja, kész röhej!. :)

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz worxland #237 üzenetére

    Ha az OS/játék egy darab! kattintás miatt hozzá nyúl a háttértárhoz, akkor a CPU kivárja azt az időt is, amíg hozzáfér az adathoz.
    Ez azt jelenti, hogy (SATA ssd-nél 1-10ms-ig), (NVMe-nél 0,1ms) nem lesz responzív a felület, de te eközben mozgatod az egeret, közben nézed a felületet, hogy, azon most éppen hol van a kurzor, gombok meg miegymás, és benne van a kezedben (hülye hc gamer), hogy onnan mennyit kell tovább mozdítani, és mikor kell el-kattintani, hogy, eltaláld vele a soron következő gombot.
    Innen könnyű elb@szni a kattintásokat egymás után, ha az agyad ahhoz van szokva, hogy nincs, vagy csak minimális volt a delay és az eddig egyáltalán nem variált. 240Hz-nél a 10ms access-time az több mint 2 frame. Ha ezt nem lehet észre venni, akkor én kérek elnézést.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz joysefke #239 üzenetére

    Az Mi pont azért kell, hogy legyen hova tolni a nehézséget, legyen kihívás MultiPlayer mód nélkül is.
    Az SP játékok 95%-ában csak egy vicc a "veteran" mód, csak időhúzás történik azzal, hogy 3x több lőszert kell összeszedni ahhoz, hogy 3x nagyobb damage-t tudj okozni az ellenfeleknek.
    Attól hogy nem vagy Pro, ha gondolkozol kicsit és a rendelkezésre álló eszközöket jól használod fel, meg lehet osztani és egyenként megdolgozni az ellenfeleket. És a félelmetes Mi legyőzhető.
    Lehet hogy 3x annyi időt, meg sok próbálkozást kíván, de legalább izgulsz egy kicsit, hogy most sikerül-e túljárni az "eszükön".
    A stalker Ai-life találmányával Master fokozaton, Input exclusive módban igen közel van ahhoz, amivel bele lehet MP mecs közben futni szebb napokon. Csak az SP-ben nincs lag, nincs tick-rate, és idegesítő kempereket sem kell 5 percenként le-kurv@@nyázni, sokkal tovább marad érdekes, élvezetes :U

    (#240) worxland: 1: Én a feladatkezelőben 25db task prioritását állítom át indulás után, az magában 100db kattintás.
    2: nem ez a szitu, hanem addig a 10ms-ig nem látod mozogni az egeret.
    3: OK, ha lesz lehetőségem ITX lapba 128GB cl14-es memóriát belerakni, mindenképpen.
    4: Nem az +1ms vagy +10ms fix delay-el van gond, az idővel megszokható, hanem azzal, hogy 0-10ms között bármilyen értéket vehet fel, esetről esetre változik a késés.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Depression #244 üzenetére

    Ha megvan adva a lehetőség arra, hogy kommunikálnak az ellenfelek egymással, akkor az egyensúly megtartására - az értelmes fejlesztő törekszik rá - raknia kell a játékba egy rádiót amivel tudod monitorozni a forgalmat, vagy egy olyan alkalmatosságot amivel meg lehet azt zavarni. Annak a megszerzésére, használatának a megtanulására is lehet egy-egy küldetést írni, amitől színesebb lesz a játék. Persze ne legyen "kötelező" ezt használni, legyenek benne más eszközök is, amivel meg lehet oldani ugyan ezeket az helyzeteket, hogy, ne váljon unalmassá, ismétlődővé.
    Szerintem jó a hagyományos 4 fokozatú csúszka, de legyen olyan állása, amikor mellette előjön egy felület, ahol testre szabható, hogy legyen-e: kommunikáció, közelharcban elvegye a fő fegyverünket, meg azt, hogy, alkalmanként azért kettesével vagy hármasával is járkálhassanak, egymást fedezve. ;]
    50%-os k/d arányhoz adjon egy ajándék save gombot,
    70%-nál már anélkül is elég szépen lehet haladni.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz joysefke #263 üzenetére

    A hír arról szól, hogy extra erőforrás fog a házhoz állni, azt fejtegetjük, hogy, mire lesz ez jó. Ezért jussunk már egy picit túl azon - legalább elméleti szinten -, hogy most, a jelenlegi képességekkel-erőforrásokból mire vagyunk képesek.

    És azt, hogy lesz-e valaha értelme Z!-be eljutni, azt meg ne a fejlesztő mondja már meg, akinek jelenleg A-C-ig terjedő a képességével és eszközeivel még a D-be vezető útvonalon való elgondolkodás is fizikai fájdalmat okoz.
    Mi meg azon csodálkozunk, hogy nincs progresszió?!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák