Új hozzászólás Aktív témák
-
GrooveHero
addikt
Kár hogy csúszik
Bár úgy vagyok vele, hogy ha tényleg megcsinálják frankóra és meg akarnak felelni, akkor sztem meg éri várni. Nincs már olyan messze az a június.
Az első rész és annak kiegészítői is nagyon be jöttek, többször végig vittem őket, és néha még egy kis multi is belefért. Aztán készült hozzá rengeteg mod (Blitzkrieg) amivel tovább javult az amúgy is fantasztikus játékélmény.
Hajrá-hajráWords like a weapon, sharp as a knife Fallen from heaven, darkest of nights Long live the rebels hunting for blood I saw the devil, he's one of us
-
buzus
aktív tag
válasz GrooveHero #1 üzenetére
Szerintem az egyik legjobb stratégiai játék a piacon! Ha tényleg a játékélmény javára csúszik, én bármennyi késést elnézek. Bár elõrendelésrõl szó sem lehet.. Viszont próba után, ha hozza az elõd szintjét akkor mehet a menet. Alig várom :-)
-
wednesday
őstag
Mikor volt a felvásárlási mizéria, már alapból gondoltam késésre. Sőt én őszre tippeltem. Remélem tényleg tökéletesítésre, balance-ra használják az időt. Ez az egyik cím, amit a legjobban várok ebben az évben.
Ami nagyon érdekel még az a Rome 2. Az meg október magasságában jelenhet meg.
-
atti_2010
nagyúr
Azért örülök hogy valaki felkarolta őket és nem mentek a süllyesztőbe, az első rész fenomenális volt remélem nem fogunk csalódni, ha jó biztos vevő vagyok rá.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
.mf
veterán
Remélem ebben már javítják azokat az apró, de halálra idegesítő baromságokat, amik miatt az 1-essel abbahagytam a játékot (párhavonta előveszem, de annyira zavarnak, hogy egy játék után megint hagyom pár hónapig) - olyanokra gondolok, mint szörnyű pathfinding, még rosszabb helyezkedés - tankok rendszeresen ellenfél felé farral közelítés vagy visszavonuláskor megfordul és kap még farba néhányat, hogy biztosan meghaljon; kis akadályokba beragadás, akár még gyalogság a bázisra visszavonulás parancs ellenére is; stb.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
wednesday
őstag
Igen, az útvonal keresés és mozgatás néha nem áll a helyzet magaslatán. Azért van az, hogy valamilyen szinten a járművek egymásba tudnak tolatni. Elég illúzió romboló látvány néha, de -e nélkül meg sokszor menthetetlenül beragadnának.
Valamennyire lehet befolyásolni, mondjuk a forgolódást. Ha azt akarjuk, hogy tolasson ki a tankunk a szorult helyzetből (tehát a frontpáncélt mutassa mindig az ellenfélnek) akkor apró kattintásokkal kell kivezetni őt.
-
WayneGace
őstag
Semmi baj nincs az útvonal kereséssel. Jó játékos figyel az egységeire, és mindig front páncélt mutatja az ellenfél egységeinek, visszavonuláskor is. Ráadásul nem túl bonyolult megnyomni a shiftet és kiadni 3 parancsot és akkor szépen tolat a tank.
BestSecret invitációt privátban adok.
-
.mf
veterán
"Semmi baj nincs az útvonal kereséssel"
Na ne röhögtess. Több száz csatát nyomtam már le a játékban, tudom, hogy szar.
Vagy akkor mit szólsz ahhoz, hogy gyalog egységnek kiadom a vissza a bázisra parancsot, erre beakad egy kavicsban, és ott áll, nem tudsz vele semmit se kezdeni, mert visszavonulóban van, s nem mozdul, amíg el nem múlik a parancs időtartama. Ha elég közel történik az ellenséghez, sokszor nem élik túl. Ez sem baj?"Ráadásul nem túl bonyolult megnyomni a shiftet és kiadni 3 parancsot"
Ha 3 elég lenne... centinként kell kattintgatni neki, különben megáll és elkezd forgolódni, evvel is időt vesztve.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
WayneGace
őstag
Retreat bug tényleg előjön néha, aláírom.
Viszont a járművekkel semmi gond nincs. Ha irányba fordítva mozgatod, azaz jobb gombbal kijelölöd és mindig hátrébb, ezt shifttel, akkor szépen tolat és nem kell sokszor nyomni. Nekem is van elég tapasztalatom, lv20 voltam rankedben. Szóval nem a levegőbe beszélek.BestSecret invitációt privátban adok.
-
-
wednesday
őstag
Ki lehet mozgatni őket, de azért össze tudnának akadni egymással a járművek (pláne egy hídnál). Persze egy jobb játékos eleve kerüli, hogy "dugó" alakuljon ki, és mindig készül a gyors kimentésre is.
De azért lehetne jobb is az útvonal keresés. Meg mondom úgy van megoldva nehogy ténylegesen összeakadjanak, hogy egymásba mennek, ráfutnak egymásra a járművek. Ezen azért javíthatnának. -
#65675776
törölt tag
Éredekes, hogy a Close Combat-ekben már 1996-ban meg tudták oldani, hogy a jármű tolasson egy egész parancs kiadásának hatására (tokkal vonóval két gombnyomás), akár keresztül az egész pályán. Miért nem megy ez manapság? Sokat fizetnek ez egérgyártók a fejlesztőknek?
Ha probléma van az útvonalkereséssel, akkor remélem nem a Stormregion-től kérnek segítséget, mert ők kritikán aluli módon tudták ezt megvalósítani.
-
WayneGace
őstag
válasz #65675776 #13 üzenetére
Felőlem rakhatnak bele olyat, hogy mindig tolasson, nekem mindegy. De jelenleg így is úgy is oda kell figyelni, szóval rá vagy kényszerítve, hogy folyamatosan add ki a parancsokat. Mert például a kt el kezd tolatni a játékban és nem korrigálod folyamatosan az irányt, akkor ellenfél rangerökkel vagy például m10-el, ami gyorsabb, szépen mögé kerül és popsin puffantja.
CoH egy kis területen játszódó taktikai rts. Kevés egységgel. Szóval az egységek irányváltásait többnyire az ember maga oldja meg, mert nincs olyan, hogy fél óráig gyalogolnak az egységek. Folyamatos harc van, terület foglalás, visszavonulás, fedezékbe irányítás, gránát dobás, stb., sok mikro. Ezért egyébként is midig szemmel tartod az egységeidet. De mondom, felőlem automatizálhatnak mindent.
[ Szerkesztve ]
BestSecret invitációt privátban adok.
-
#65675776
törölt tag
válasz WayneGace #14 üzenetére
CC ugyan ezt a stílust alkalmazza, csak éppen RTT. És nem mindegy, hogy 5cm-enként kell utasítgatni egy hk-t, vagy 200m-enként.
Valamiért kezd olyan érzésem lenni, hogy manapság az RTS/RTT műfaj minőségét az alapján ítéli meg mindenki, hogy mennyi az APM. Mintha attól lenne jó egy játék, hogy percenként 1-200-at kell kattingatni. Ilyen formán viszont nem magáról a stratégiáról, taktikáról szól a játék, hanem a reflexekről és a begyakorlottságról.
Egyébként olyan nincs, hogy taktikai RTS. Vagy RTS és akkor stratégia, vagy RTT és akkor taktika.
[ Szerkesztve ]
-
WayneGace
őstag
válasz #65675776 #15 üzenetére
Nem hiszem, hogy a műfaj minőségét határozná meg az APM, viszont a játékosét igen is meg fogja.Minél gyorsabban reagál az egyik játékos, minél kevesebb idő alatt hoz meg több döntést, akkor annál jobban tudja érvényesíteni az akaratát a másikon.
Egyébként pont a CoH az, amiben lassabb játékkal is lehet sikeres az ember. Például jóval kevesebb APM kell hozzá, mint SC2-höz. De azért itt is van egy határ, ami alatt már nagyon lassú valaki és azt nem kompenzálja az, hogy egyébként jó taktikát alkalmaz. Azért ne csináljunk belőle körökre osztott játékot. Igenis győzzön az, aki taktikák és pályaismeret mellett a mikroja is jó.
Hívhatjuk RTT-nek, RTS helyett. De igazi rts nem nagyon van, total war és társai talán. Bár én a toal war-t sem ismerem, csak címről.Ja és itt szerintem egy 1v1 pélya hosszában sincs 200m. Szóval tényleg kis területen folyik a játék.
és egy példa miért figyeled mindig az ellenfelet. Két gyalogos egység harcol. Egyik katona zsebéhez nyúl az egységből. A másik játékos látja és tudja, hogy gránátot észül dobni. Ezért kimozgatja a saját egységét. A másik látja ezt, ezért ős is mozdul és nem dobja a gránátot. Viszont, ha nem figyelsz oda, repül a gránát, veszítesz egy teljes osztagot és már is elvesztetted a játékot az 5. percben.
[ Szerkesztve ]
BestSecret invitációt privátban adok.
-
#65675776
törölt tag
válasz WayneGace #16 üzenetére
Az a baj, hogy az egész a legkevésbé sem arról szól, hogy ki reagál gyorsabban vagy ki hoz több döntést egységnyi idő alatt. Hanem a pályaismeret és a kattingatási sebesség, az egyéb betanult dolgokkal együtt.
A leírt példád egyáltalán nem életszagú, és köze nincs a taktikához. Márpedig a CoH ha jól tudom próbálja a valóságot közelíteni.
-
WayneGace
őstag
válasz #65675776 #17 üzenetére
Játékélmény > realitás. Ez igaz a CoH-ra is. Nem, ez a játék sem szimulátor. Sok dolog van, ami kicsit valóság szagú, mint különböző távolságról változik a pontosság. Például tankok sebezhetőbbek hátulról, stb.. De ez még mindig egy játék, köze nincs a valósághoz.
A pályaismeret és begyakorolt taktika is tudás része. Ha már feltétlenül a valóssággal akarod párhuzamba vonni, egy csapat, aki ismeri a terepet és gyorsabb, hatékonyabb lesz, mint akik nem a valós harcokban is.
Szerintem neked inkább körökre osztott stratégia jönne be. Ott lehet gondolkozni, nem fog a gyorsabb játékos nyerni, bár ott is előnyben van, aki ismeri a pálya minden fűszálát.
A Coh maradjon meg valósidejű játéknak, ahol fontos a mikro, a sebesség és a pályaismeret is, valamint az egységek és a taktikák ismerete.[ Szerkesztve ]
BestSecret invitációt privátban adok.
-
#65675776
törölt tag
válasz WayneGace #18 üzenetére
Számomra a valós környezetbe helyezett játékok esetén igen sokat ront a játékélményen, ha elrugaszkodtak a valóságtól. Ebből a szempontból a Wargame: European Escalation messze a CoH felett van, sokkalta jobban közelíti a valóságot.
A pályaismeret és a helyismeret messze nem ugyan az. A valóságban azonos helyen is rengeteg egyéb változó befolyásolja a harc kimenetelét. Nem lesz kétszer ugyan olyan ugyan az a terep. Játékokban ez nem igaz, ott egyszer megtanulod a pályát és kész.
A gránátos példád egyébként rossz, mert félbe van hagyva. Normálisan úgy nézne ki, hogy az ellen látja, hogy elmozdulsz az eredeti pozíciódból és ennek megfelelően korrigálja a dobás helyét. Persze ehhez az is kell, hogy oda tudd irányítani a tüzet, ahova akarod. Namost ezt a legtöbb játékban elfelejtik megvalósítani. Érdekes, hogy a '90-es évek közepén, végén ez alap dolog volt, ma már nem igazán. Az RTS-ek többségében nem lehet tűzzel irányítani az ellenség mozgását, pedig ennek nagyon is lenne taktikai jelentősége.
A hk-s visszavonásra meg annyit, hogy az általad említett 200m-es pályán semmi jelentősége nincs a sebességtöbbletnek, mert egyszerűen nincs helyed, hogy kihasználd. Ilyen kis helyen 8-10x-es sebességfölény kellene ehhez. Egyébként meg mninden visszavonást/visszavonulást illik fedezni. Egy rosszul szervezett és fedezetlen visszavonulás katasztrófát jelent (lásd az ARVN 1975-ös visszavonulását.) Persze OK, játékokban ezt nyilván lehetetlen megoldani a mai szinten. Ehhez is vissaz kell menni 15-20 évet az időben, akkor még volt rá elég számítási kapacitás.
-
wednesday
őstag
válasz #65675776 #19 üzenetére
Azért nem lesz reálisabb a COH, mert nem ez a lényege. Inkább egy multi orientált játéknak nevezném, ami a II. világháborús környezetben kap teret. Ugyanúgy mint a Dawn of War (van is rokonság) vagy egy Starcraft.
Néha én is megmosolygom mikor azt mondják, nevezik hibának ebben a játékban, hogy a lőtáv nem reális, túl közelről lövik egymást az egységek stb.
És akkor én mondanám, ahhoz mit szóltok, hogy egy veterán egység egyszerűen jobban bírja a töltényt és a kézigránátot, vagy egy megfelelően aktivált doktrínás képességtől, erősebbek, kitartóbbak lesznek az egységeink stb.Egyébként sokan fedezik ebben a játékban is a visszavonulást. Nem mindig van retreat, hiszen lehet nagy veszteség ha hazáig szaladnak a gyalogosok. Sok valós dolgot felhasznál a játék..például, ha ablakos felén robbantunk egy háznál akkor sokkal jobban sebzi bent lévő gyalogságot, mintha a ház csupasz tégla falánál robbantunk (felfogja a lökéshullámot), géppuskát nem lehet szemből jól rohamozni (bár egy elit gyalogság képes lehet rá rövid távról), mert jön a "földre szögezés" stb. Sérülhet motor, lánctalp stb. Vannak benne reális dolgok, amik változatossá teszik ezt az alkotást, de nem ez a fő profilja, hanem a multi meccsek.
[ Szerkesztve ]
-
WayneGace
őstag
válasz #65675776 #19 üzenetére
Egyszerűen a CoH nem a te játékod. Játszottál már egyáltalán vele? Mert nagyon úgy tűnik, hogy nem. Ez egy játék, 2. vh, olyan egyenruha van a katonákon, amilyen a háborúban volt, olyan fegyvereket használnak, amilyen valóban létezett, olyan járművek vannak, amiket valóban használtak, de egyéb köze nincs a valósághoz. Ez egy játék és a játékélmény a lényeg. Nem itt nem fog megfájdulni a katona lába, nem kap hányingert, nem kell kimenni wc-re, nem lesz álmos, nem kérdőjelezi meg a parancsot, nem ejti el a fegyvert, nem ragad be a fegyver, nem is koszolódik, nem gondol a feleségére, stb, stb.
Még egyszer ez egy játék. USA-ban 200 millió dollárból épített szuperszámítógépen próbálnak szimulálni valós háborús helyzeteket. De ne akard ráerőltetni az élrealitást egy már bevált játékmenetre.
[ Szerkesztve ]
BestSecret invitációt privátban adok.
-
WayneGace
őstag
válasz wednesday #20 üzenetére
Így van. Inkább nevezném szimbolikusnak néhány dolgot, mint reálisnak. Sniper láthatatlanság. Valóságban ugye nem lesz láthatatlan, de ez szimbolizálja a rejtőzködést. Vagy ott a For the Fatherland doktrínális képesség. A játékban hazaszeretet úgy jelenik meg ezáltal, hogy néhány másodpercig, pontosabb lesz a célzásuk, megnövekedett sebzés, jobban állják a tűzharcot, stb. De a valóságban nincs ilyen, hogy meghallanak egy hangot és átrohannak a géppuska tűzön.
BestSecret invitációt privátban adok.
-
>Deego..
senior tag
Startégiából csak ezt a sorozatot kedveltem.
Várom a megjelenést." Agyalok és cselekszem, de nincs az az isten hogy feladom és lefekszem " ...
-
#65675776
törölt tag
válasz WayneGace #21 üzenetére
Egyelőre még csak ránéztem.
Nem kell semmiféle szuperszámítógép hozzá. A Close Combat szériában teljes lélektani modell volt (ami ráadásul nagyon is jól működött), a jelenlegi játékokban levőnél ezerszer összetettebb egységfejlődés, sokkal reálisabban megvalósított páncélzatmodell és tűzerőviszonyok. Ha egy 166MHz-es Pentium MMX elég volt erre, akkor a mai gépeknek is bírniuk kellene.
-
#65675776
törölt tag
válasz WayneGace #25 üzenetére
Ettől függetlenül tré megoldás, hogy nem képes normálisan tolatni egy hk. Ennek megítéléséhez nem kell ismerni a játékot teljesen. Igazából innen indult ugye az egész vita. Szerintem ennek alap dolognak kellene lennie.
A bomba becsapódásának hatásai azért egy erőteljesen más dolog. Az pl azért szükséges, hogy mielőtt valamit egyáltalán megépítenek tudják, hogy mit hogyan érdemes rajta kialakítani. A nukleáris fegyverek esetén meg a kísérleti robbantások elkerülése a cél. De ismert eszközök esetén erre nincs szükség, elegendő gyakorlati tapasztalat ál rendelkezésre, hogy lemodellezzék az alapján. Ami maximum nagyobb erőforrásigényű az az, hogy a legapróbb törmelékek mozgását is szimulálják (részecskeszimuláció), de erre is vannak nagyon hatékony motorok, amik egy átlag CPU-n vagy jobb esetben GPU-n nem túl komoly erőforrásigénnyel számolhatóak.
-
WayneGace
őstag
válasz #65675776 #26 üzenetére
Tud tolatni, csak az volt a fórumtárs gondja, hogy oda kell rá figyelni. Én meg arra mondtam, hogy egyébként is figyelni kell rá, szóval játék közben ez nem tűnik terhelőnek.
Itt van egy broadcaster. Vagy itt ez, magyar nyelven.[/L ]Ha van kedved nézz bele néhány gameplaybe.
[ Szerkesztve ]
BestSecret invitációt privátban adok.
-
-
.mf
veterán
válasz WayneGace #27 üzenetére
Kérem olvasd már el, mit írtam, Daa-raa is értette, csak te értetlenkedsz:
"Ha 3 elég lenne... centinként kell kattintgatni neki, különben megáll és elkezd forgolódni, evvel is időt vesztve."
Ha ki akarok vonni egy tankot a frontvonalról, vagy még inkább, ha visszavonuló 100-200 métert, mert olyan a helyzet, akkor shifttel 3 parancs nem elegendő, és éppen ez az idegesítő, centinként kell neki kattintani, mert ha nem centinként kattintok neki, akkor a.) megfordul és instant halál b.) megáll, elkezd fordulni, ekkor ugyan kattintok neki még néhányat, hogy vissza tolatás baromarcú, s evvel veszíthet annyi időt, hogy utolérjék és kilőjék. Ahelyett, hogy azt mondanám neki, hogy eddig tolasson, utána meg húzzon oda ahogy csak tud; s akkor több időm maradna előreküldeni más egységeket, hogy fedezzék a visszavonulását, illetve javítókat.
Ha már bugok és javítók, egy másik bug. Ráküldök egy majd' nullán álló tankra javítókat. Elmegy mellettük egy tank, erre leállnak - én meg amikor egy percre rá nyúlnék a tankért, hogy most már biztos kész, kelleni fog elől, akkor látom, hogy ugyanolyan állapotban van, mert amint egy másik jármű miatt megmozdultak a javítók, abbahagyták a javítást és nem folytatták. Vazze tíz évvel korábbi játékokban is ha rányomtam, hogy javítás, csinálták, amíg el nem készültek vagy meg nem haltak.
De még tudok pár idegesítő kis bugot sorolni, ha érdekel, amik pont elegendőek arra, hogy amikor pár hónap után előveszem a játékot, emlékeztessenek arra, hogy miért is nem játszottam vele pár hónapig...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
WayneGace
őstag
Azért azt engedd meg nekem, hogy legalább 500, de az is lehet, hogy 1000 óra játékidővel magam mögött, rengeteg ranked meccsel top playerek ellen, ne értsek veled egyet.
Egyébként írtam, hogy felőlem berakhatják, hogy örökké tolasson. Csak én úgy vélem nincs rá szükségem és még sose hallottam rajtad kívül emiatt panaszkodni senkit, pedig sok játékossal beszéltem és játszottam már.BestSecret invitációt privátban adok.
-
bivalyolo
őstag
Az új részben csiszolnak ezen és ha minden igaz lesz külön egy tolató gomb is.
"Let's agree to disagree!"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen