Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
Az is érdekes, hogy a Hyundai Iconic 5 és a Kiás változata sem csinál ilyet, kiforrott. Azért valljuk be, sok régi belső égésű francia autó is instabil tudott lenni elektronikusan. Ennek amúgy sincs semmi köze, hogy a motor milyen üzemű. A user interface/fejegység független és a mai modern hagyományos autókban is előfordul egyre gyakrabban, egy bizonyos kategória fölött meg már kötelező elem.
-
DigitXT
félisten
Ezekben a villanyautókban alap, hogy van kipörgésgátló?
Csak mert ha a gyakorlatlan vezető alá oda rakunk annyi
nyúlmókust, hogy kettéáll tőle a füle, abból még lehet baj.
Skerázás nélkül beszúrja padlón a szembe sávba, akár.[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Nem fagy a telo.
Persze attól függ minek hívjuk. (throttling, lag,) Olvasgass a telod topikjában. Olyan márka nincs a piacon ami hiba mentes lenne.
De tegyük fel a tied a világ legjobb teloja és tényleg nem fagy MOST. A telot nagyon extrém esetben 4-5 évig használod, de akkor már tetű lesz. Az autód rendszerének meg 20-25 évesen is működnie kéne az érintő kijelzővel együtt. Nah az ilyen ritka lesz mint a fehér holló a mostani márkák között.
Mellesleg ha neked van igazad és alapról bootol be az autó indításkor: a rendszer indítás jobban megterheli a rendszert, mint a sima működés. (én ezt kétlem) És minél több az indítás, annál hamarabb is fog behalni. A telot 1-2 havonta indítod újra update miatt, na mert ugye hibátlan. Az autót naponta többször is, és közben kaki utakon zötyögünk ami mindent szétráz. A modern autókban mp3-at hallgatsz, digitális a rádió, bent van a sim kártya és aktív a net, minden adott hozzá bárki tönkre tehese. És ez lehetsz akár te is egy alkalmazás telepítéssel (ami nyilván tört), vagy a gyerek vagy egy hacker. A gyártók pedig az adataiddal ugyanúgy kereskedni fognak, mint most a Google vagy Face stb. teszi. Én nem számítók túl sok jóra ez ügyben.
A futes szabalyozasat, es alapveto funkciokat nem androidos rendszer latja el, hanem annal egy joval egyszerubb es uzembiztosabb real time OS es az az ala irt szoftverek.
Pl Tesla: van egy rohadt nagy központi kijelződ ott van minden adat és persze a média is. Ez szerinted hogy van külön szedve az autó többi részétől? Pl a klímát is azon keresztül kezeled, vagy a fogyasztási adatokat is. Sőt a motor módokat is azon váltod. És a többi gyártó is hasonlóan oldja meg, csak általában kisebb kijelzőn más felosztásban.
Nekem a 2000-es Clióban még a motor vezérlő és az agya külön volt az autónak. Fizikailag is. A motor vezérlő jó volt, ment is az autó, de az agy hülye volt és random hibákat dobált be. Azt mondták ha nem zavar nem kell cserélni, semmi jelentősége. Elfáradt a panel vagy a vezetékek húztak át és szenzor hibákat dobott. 13 éves volt, nem 20 és nagyon alap gagyi rendszerrel.
A mostaniakban hasonló hibáknál ott fogsz szépen állni az út szélén és várod a trélert.
[link]
..... 134 951 Model S-t és Model X-et hív vissza a meghibásodott érintőképernyők miatt....
A vállalat és az NHTSA közti vita miatt többről van szó, mint normál visszahívásról: a Tesla szerint a kérdéses alkatrész - egy, a 17 colos érintőképernyő működéséért felelős flash memória - tönkremenetele várható volt, sőt az élettartama eleve nem volt többre tervezve, mint 5-6 év, így az nem minősül olyan jellegű hibának, ami miatt vissza kellene hívni az érintett autókat. Emellett irreális elvárásnak, egyenesen technikailag kivitelezhetetlennek tartja, hogy a folyton fejlődő és nagy igénybevételnek (állandó töltés, rázkódás, napi 1,4 ciklus használat) kitett számítástechnikai elemek élettartama az autóéval megegyező legyen, ami egyébként az NHTSA szerint a jelenlegi 5-6 év minimum kétszerese.
És biztos vagyok benne, hogy ez lesz majd a többiekkel is.Nincs hiba akkor ez mi: [link] ???
Mi lesz ha nem csak 1-2 millió fut belőle a kontinensen, hanem mondjuk 10-20-30 millió és reggel 1 óráig nem tudod majd használni amikor mennél dolgozni?[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #359 üzenetére
A Tesla ebben az esetben egyszerűen balfasz volt, hülyén írta meg a szoftvert és csapágyasra írta a memóriát. Azért ezt hozzáértők nem szokták elkövetni.
Amúgy a vége az lett hogy visszahívás volt.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #360 üzenetére
Meglesz ez is a többi gyártónál is. Mint ahogy a vw dízel botrány se csak ott volt problémás. Jó pár másik gyártót is ki lehetett volna még mérni ugyanazt.
A problémák még csak ezután fognak kiderülni. A Tesla legalább már bő 10 éve tolja. Sok gyártó még csak épp most kezdte. Én nagy VW párti vok, de az ID3 meg előtti tesztekben katasztrófa a szoftver.
Az okosteloknál se 2 perc alatt rakták össze a jó OS-t. Az Ios és a droidnak is sokat kellett fejlődnie mire a mai szintre ért. És tartok tőle hogy az autóknál ez még nyakatekerteb lesz.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #362 üzenetére
Micsodát kezdtek ma? Szoftvert írni az autóba? Ne rohogtess már, én 99ben mászkáltam olyan Audival amiben térképes navigáció volt meg tévé.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
worxland
addikt
válasz Shadowbull #363 üzenetére
Pedig nagyon sok autónak szar és lassú a központi rendszere, elég hozzá megnézni pár jutub videót. A navit meg hagyjuk, pl. a TomTom tizensok év után is egy kalap folyékony exkrementum.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
DigitXT
félisten
Pont erre vonatkozik a kérdés. Ha akkora a nyomaték, mintha átlag
autóból átülnénk egy Ferrariba, akkor elég jól belőtt motorvezérlőnek
kell benne lenniük, kikapcsolhatatlan korlátokkal. Lehet az ESP része,
nem vagyok szaki. Nem tudom, hova vezet a gyakorlatlan sofőrök alá
nyomaték hegyeket adni: motorokra vannak jogosítvány kategóriák.
Autóra eddig nem volt, de ha a Tesla 2 mp alatt van 100-on hát kéne...(Nem vagyok azon érvelés ellen, hogy nem jöhet jól a gyorsulás. Pont
ezért érzem biztonságosabbnak egy erőtartalékkal bíró járművel való
közlekedést az erőlködéssel szemben. Ám ahogy kezdő alá nem való
a Hayabusa meg a Ferrari úgy az a csillió elektromos nyúlmókus sem.
Ha bizonytalan a besorolásban, várjon. Ha az autó gyorsabban reagál,
mint amit ő kezelni képes, abból túl sok jó nem fog kisülni, szerintem.)Ui: ha az 1.2 TSI meghal kettesben emelkedőn, szúrni kell az egyest...
vagy ahogy előttem írták belső égésű esetben az automata megoldja.
(Nyilván a villany szürreális élmény ma, de ha olyan lesz a közlekedés
dinamikája, ahhoz a többi résztvevőnek is alkalmazkodnia kell majd...
Ha olyan lesz... Ellenberger, ha bevezetik a 30 km/h általános korlátot,
mindjárt könnyebb lesz besorolni az alulmotorizált belső égésűvel is.)[ Szerkesztve ]
-
worxland
addikt
"Nem tudom, hova vezet a gyakorlatlan sofőrök alá nyomaték hegyeket adni" - Ugyanoda, ahová eddig. A nagy nyomatékot most is sok pénzért adják, nem találsz 500-700 Nm-es kocsit 15 millió alatt. Aki most meg tudja fizetni, az valószínűleg eddig is meg tudta.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
worxland
addikt
válasz Shadowbull #366 üzenetére
"olcsóbbaknak" - volt bőven példa 10-20 milliós autóra is. ID.3, ID.4 ugrik be most hirtelen.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #359 üzenetére
Az a trukk, hogy ha nem cseszteted halalra a telot, akkor nem jon elo a hiba.
-
Fall-N
veterán
válasz 7Heads Drago #359 üzenetére
Nem jó érv. Egy telefon az fél vagy egy évente kidobott eszköz, mert így jönnek ki az új modellek. Magyarul nincs idő a szoftvert kiforottá tenni, így menet közben javítják a hibákat. Egy autó fejlesztése több ideig tart és ezért nem is rögtön az elérhető legújabb dolgokat kapod meg mire forgalmazzák is. Ezért bár egy kicsit "elavultabb" a hw és sw, de sokkal biztonságosabb is működés szempontjából.
Mint írtam, ne egy-két bénább gyártó alapján akarjunk általános igazságokat kijelenteni. Nézd meg a már korábban említett koreai autókat. Az ég világon semmi bajuk és kiforrott a technika alattuk. Nem egy tesztelés folyik, amikor tartósan odaadja a forgalmazó, hogy fél - egy - két évig tesztelje a YouTuber és folyamatosan csináljon róla videókat. Eddig a legtöbb meg van elégedve az Ionic-kal például.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #366 üzenetére
Direkt rákerestem most hogy egy drágább Audi vagy BMW milyen, és továbbra is kb egy alsó kategóriás telefon minőségét hozzák.
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #375 üzenetére
Bármelyik, ha megkapja a sebesség- és kormányszögadatokat.
DRM is theft
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #375 üzenetére
Végre vmi, amiben szerencsés helyzetben vagyunk. Sztem Magyarországon nincs olyan alagút, amiben navigálni kéne.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #375 üzenetére
Mit kell egy alagútban navigálni? Mész amíg ki nem jössz a túloldalán
Amúgy meg hozzávetőleges navigációra bármelyik képes a mobilcella adatok alapján, az meg van alagútban is általában.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #383 üzenetére
Fogalmam sincs, hogy az OBD jelenti-e a kormányszöget, de a sebességet biztosan.
De ugye itt arról volt szó, hogy az alsókategóriás telefon minőségét hozzák, nem arról, hogy pont ugyanolyan perifériák vannak rákötve (mert a fedélzeti rendszeren meg mondjuk közelségérzékelő nincs, mert senki sem akarja a füléhez rakni).DRM is theft
-
Shadowbull
addikt
Nem igazán értem a minőség jelzőt ebben a kontextusban. Funkcionalitásban, komfortban, sebességben sehol nincs egy telefonos navigáció egy csúcskategóriás prémium autóban lévőhöz képest. A Tesla lehet hogy egy telefon szintjét hozza, valóban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #363 üzenetére
A mai autókban nem ebből áll a szoftver.
És manapság jóval több a szenzor is ami hiba esetén letilt.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Ugyanezeket a hibákat máshol is megtalálod. Akár pc-ben, akár tv-ben vagy bármi amin fut egy os. És mint linkeltem is a Teslát (ezek szerint feleslegesen, mert meg se nézted) pont leszarják a usert a gyártók.
Ezek a fantasztikus vw tsi motorok amik most futnak 150.000 km vannak kitalálva. És ezt nem én mondom, hanem a gyár képviselői a szervízes kollégáknak az oktatáson. Ha többet megy el akkor örülhetsz.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #386 üzenetére
Ki mondta hogy ebből áll? Ez a szoftver része.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #389 üzenetére
Te írtad: Ne rohogtess már, én 99ben mászkáltam olyan Audival amiben térképes navigáció volt meg tévé.
Egy navis média egységet az autó részeként mutatsz be. A mai autókban ezek a szoftver egyik almenüjében bújnak meg. A Teslakban most engedélyezték a tv-t és játékot menet közben is. Köszönő viszonyban sincs az általad emlegetett Audi fejegységével. Mert ugye ilyen fejegységet bármely autóba berakhatsz külön is ha neked fontos. Csak amiről beszélek én az szerves részét képezi az autónak. És nem tudod kivenni belőle, mert utána el se fog indulni.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #390 üzenetére
Arra kívántam egy példával felhívni a figyelmedet, hogy amit írtál az egy marhaság. "Sok gyártó csak most kezdte "( a szoftverírást).
A gyártók évtizedek óta írnak szoftvereket az autókba, amióta elektronika van azóta szoftver is van. A 90es években már olyan autók voltak gyárilag amire példát mondtam, a komolyabb autókban volt már akkoriban is 60-70 vezérlőegység, volt Infotainment rendszer, komfortelektronika, satöbbi. A BMW 2001ben vitte a szériába az iDrive-ot, ami pont amiatt született hogy az autókba egyre több szoftver került, és sima dedikált gombokkal egyre nehézkesebb lett a kezelése. Mellesleg a BMW 2004ben már beépített SIM kártyát tett az autóba, pár évvel később online kapcsolatuk volt, 2010ben meg integrált Facebook és Twitter volt a BMWkben, és nyilván a konkurencia is kábé itt járt. Hol volt a Tesla 2010ben?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Shadowbull #391 üzenetére
Hol lesz a BMW 2030-ban?
#384: szóval most egy 25+ milliós autóban található navit hasonlítjuk a 100e forintos telefonban találhatóéval. Oké Egyébként, az a "csúcskategóriás prémium autóban lévő" navi tud köztes pontokat kezelni, valós forgalmi adatok alapján alternatív útvonalat felkínálni, töltőpontok alapján útvonalat tervezni? -
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #392 üzenetére
"Hol lesz a BMW 2030-ban"
Ott ahol most, a premiumkategoriaban.
"Egyébként, az a "csúcskategóriás prémium autóban lévő" navi tud köztes pontokat kezelni, valós forgalmi adatok alapján alternatív útvonalat felkínálni, töltőpontok alapján útvonalat tervezni?"
Hogy a francba ne tudna, ne hulyeskedj mar. Ha jol remlik 2012 korul probaltam hosszabb ideig olyan BMWt amiben gyarilag benne volt az RTTI. Annak lassan 10 eve. Es ugye az realtime cucc, nem keverendo a TMCvel, ami meg tan a 90es evek kozepen jott.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Fall-N
veterán
válasz 7Heads Drago #388 üzenetére
Ezt értem, de nem is cáfoltam, sőt meg sem említettem a Teslát. Én csak az általánosítás ellen írtam, hogy a koreaiak meg tudják csinálni. Valószínűleg a Mercedes EQS sem lehet bugos, de amennyibe kerül ez alap. Meg egy sima mezei S-osztály is űrhajó már belül.
Az meg magától adódik, hogyha az egész autó elektromos, akkor a infotainment system nem kap külön modulos hardvert, hanem egy vason fut az egész. Csak a felhasználói UI nyilván alacsonyabb szinten fut, mint az autó létfontosságú részei.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Shadowbull #393 üzenetére
Vagy igen, vagy nem, majd kiderül. A következő tíz év várhatóan jó pár gyárat meg fog tépázni a jelenlegi nagyok közül.
"töltőpontok alapján útvonalat tervezni"
Szóval akkor a BMW tudja azt, amit a Tesla, hogy a várható fogyasztás alapján a töltőkhöz igazítja az útvonalat, helyet foglal, előre felfűti az akkumulátort a töltéshez? -
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #396 üzenetére
Helyet biztosan nem tud foglalni hiszen nincs BMW dedikált töltőhálózat. De online látszik a naviban hogy egy adott töltőhelyen hány töltőfej van és abból mennyi szabad. A töltőkhöz igazítás is működik, hogy temperál-e azt nem tudom, elvi akadálya nincs.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #385 üzenetére
Oké, tudnál mutatni egy olyan prémium infotainmentet, ami nem laggol, kinéz valahogy és nem egy Krétai labirintus logikájával van felépítve a menürendszere?
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #398 üzenetére
Persze. A BMW nagy navijai már 15 éve sem lagoltak, jól néztek ki és teljesen logikusan használhatóak voltak. Manapság meg pláne. Audik dettó, Mercit nem próbáltam. A logikátlan, nehezen kezelhető rendszerek a japcsikra jellemzőek inkább. A 3 éves Toyotámban olyan rendszer van ami már 10 éve is korszerűtlen lett volna, 15 éve egy E60ban modernebb és okosabb cucc volt. Nade a Toyota nem is kerül annyiba.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
7Heads Drago
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest