Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
Egészen más műfaj a kutatásfejlesztés és a prototípus gyártás, mint egy piacképes, sorozatgyártott termék.
Félkész koncepciók és kezdeti stádiumban lévő kutatások alapján megítélni az aktuális termékeket kb. olyan, mintha azért fikáznád a BMW-t, hogy bár már bemutatták a 150 millió dolláros koncepció autójukat, ami full elektromos, 360 fokban tud elforogni az összes kereke, és annyira önvezető, hogy füttyentésre kijön a garázsból, ehhez képest a mocsok BMW még mindig a múlt századi fapados, benzines technológiával akarja kiszúrni a vásárlói szemét, azt is milyen drágán.Egyébként normál esetben nem is tudnál a prototípusokról és a specifikációikról, ha nem lenne manapság olyan az üzleti környezet, hogy a feltörekvő startupok félkész termékekkel és koncepciókkal bombázzák a piacot, hátha egy nagyobb tech cég felvásárolja őket.
-
#54625216
törölt tag
válasz
Tigerclaw #75 üzenetére
"Mondjuk a Facebook-nak simán lenne elég pénze, hogy lefejlesszen pár referencia VR játékot, amivel komolyan megdobhatná az eladásokat."
Van egy olyan mondás, hogy a manager az, aki azt hiszi, hogy ha teherbe ejt 9 nőt, akkor egy hónapon belül lesz gyereke.
A Facebook rengeteg pénzzel szponzorálja a kiadókat, de egy komolyabb játék fejlesztése akkor sem menne hamarabb, ha tízszer annyi pénzt áldozna rá.
A játékfejlesztés alkotófolyamat, amiben vannak szűk keresztmetszetek. Ilyen pl. hogy van egy sztorija, designja, zenéje, amit valakinek meg kell alkotnia. Hiába adnak az írónak, designernek, zeneszerzőnek több pénzt, akkor is van egy sebesség, amivel egy ember dolgozni tud.
Vannak ugyan párhuzamosítható munkafolyamatok, de nem véletlen, hogy a nagy kiadók AAA címei is csak úgy tudnak évente megjelenni, hogy 3-4 évre előre párhuzamosan fejlesztik a játék verzióit, azaz pl. az Ubisoft úgy tud évente új Assassin's Creed-et kiadni, hogy az egyiket a párizsi, a másikat a montreali, stb. stúdiójában fejlesztik.
Tehát ha a Facebook kitalálná, hogy holnaptól mondjuk 20 milliárd dollárt tol a VR AAA címekbe, akkor is jó esetben 3 év múlva éreznéd a hatását. Ráadásul üzleti alapszabály, hogy minél több pénzt áldoznak valamire, annál konzervatívabb lesz a végeredmény, mert minél nagyobb a befektetés, annál kevesebbet kockáztatnak. Ugyanakkor most még a kísérletezésnél tart a piac, így jelenleg abba tolják a pénzt, ami a VR lehetőségeinek korlátait feszegeti, azaz sokkal nagyobb a kockázat, hogy mondjuk a játék mechanikáját rossz fogadja a közönség, mint a huszonötödik Fifa klónnál. -
kiskuplung
őstag
Nem kellene idekeverni a kísérleti fázisban lévő projekteket.
Elolvastad egyáltalán a cikket? "'The price is not decided yet, but it would be several thousand US dollars,' Miyaychi said."
Az emberek a 400 dollárt is sokallják...
A Rift és társai a megvalósítható, kereskedelmi forgalomba hozható megoldást képviselik.
Ismerem a FOVE-t, és az egyéb lehetséges fejlesztési megoldásokat, amivel a PC-re eső terhelést próbálják csökkenteni, de amíg ezek nem kerülnek ki a laborból, addig maradnak a jelenlegi VR set-ek, amik nagyon is jó élmény nyújtanak.@Tigerclaw : mire gondolsz? A Facebook/Oculus Studios töméntelen mennyiséget tol minőségi tartalomba. Nem győzöm elégszer leírni, hogy sűrűbben jelennek meg a játékok az Oculus Store-ban, mint amilyen gyorsan végig tudom játszani őket. És nem mobilos, meg flash-szintű anyagokra kell gondolni.
-
Tigerclaw
nagyúr
Azért ezek nem csak csalik, de abban igazad van, hogy sok tekintetben még csak szondázzák a piacot, mind az árral mind a technológiával. Mondhatni hagynak teret a fejlődésnek és nem akarják rövid idő alatt ellőni az összes puskaport. Persze ez sem azt jelenti hogy már kész van a tökéletes VR sisak csak nem akarják piacra dobni, de biztos, hogy a hardver tekintetében már jóval előrébb járnak ennél. Játékok és más generált VR tartalom esetén viszont tényleg rá vannak utalva a kiadókra, fejlesztőkre.
Mondjuk a Facebook-nak simán lenne elég pénze, hogy lefejlesszen pár referencia VR játékot, amivel komolyan megdobhatná az eladásokat. Kicsit ez a MS Windows Phone fejlesztésére hajaz. Ott is - hibásan - lekicsinyelték évekig azt a problémát, hogy nincs elég minőségi app a tartalomáruházban...
-
repvez
addikt
válasz
kiskuplung #73 üzenetére
Amiket én irtam azok már mind vagy léteznek vagy tervezik öket csak épp nem gyurták egybe a különbözö technológiákat .
A szemmozgás követés a FOVE VR szemüvege használja, miniatür projectorok is vannak már amiket a mobiltelefonokba épitve is használhatók.DE itt van egy fejlesztés ami egy éves már és ügy müködik ahogy irtam. minden megvalósitható csak akarat kell mögé.
[link]Persze ezek a mostani VR szemüvegek még csak a csali funkciót töltik be, megnézik, hogy hogy reagál rá a közösség érdemes e továbbfejleszteni öket illetve , hogy a célukat elérik e ezzel.
Igen a kontaktlencse az olcsó megoldás, de mint irtam azzal ugyan olyan probléma van mint az előtét lencével a szemüveghez, nem mindenki használ olyat aki csak ki akarja próbálni.
-
#54625216
törölt tag
Én a Riftet előtét lencsével használom és ha jön valaki hozzám, akkor kb. 10 másodperc kiszedni belőle és kb. fél perc visszatenni. Egyetlen bajom vele, hogy egy gagyi 3d nyomtatott keretet kell rászenvedni az rift lencsékre. Sokkal tisztább, szárazabb érzés lenne, ha az oculus eleve előtétlencsével fejlesztené a riftet, hogy a felfogatása, formája, stb. szabványos legyen.
Mivel mindenkinek más a szeme, tök mindegy, hogy milyen megoldással állnak elő, úgyis egyedi lencséket kell legyártani, mivel olyat még nem találtak ki, hogy pl. a cylindert a lencse állítgatásával lehessen módosítani. -
-
repvez
addikt
válasz
#54625216 #67 üzenetére
Persze nincs olyan ami autómatikusan állitaná az élességet, de a legtöbb szemüvegben még manuálisan se találni vagy ha van az nagyon gagyin van kivitelezve és a finom állitásokra alkalmatlan vagy nem mindkét szemre lehet külön állitást végezni .
Az elötét lencsékkel az a gond, hogy azt meg kell rendelni és legyártatni, de amikor csak jönnek rokonok ismerősok azoknak nem tudod ott azonnal igy megmutatni.
A szemüveggel való használat számomra azért nem szerencsés, mert azzal együtt nem tud a HMD teljesen rázárni a fejedre igy bejut a fény, vagy elmozdul becsillan a plusz lencse , bepárásodik .
Ezért lenne jó egy beépitett mindenki számára szemüveg használata nélkül használható megoldást kitalálni
-
Tigerclaw
nagyúr
Kár hogy hogy erre a Rift Go-ra még sokat kell várni. Ha novemberben lesz elérhető a fejlesztői verzió, akkor jövő év közepe előtt nem hiszem, hogy megjelenik. Vajon a HTC és Lenovo hasonló megoldása hamarabb jön?
-
Ed_007
aktív tag
-
#54625216
törölt tag
Ezért mondom, hogy a megoldás valami cserélhető előtét lencse-rendszer lenne. Az alaplencse marad, az emberek pedig egyedileg variálhatnak a szemüveg előtéttel. Ez a megoldás már bevált, csak valami jobban kezelhető, kevésbé hack megoldást kellene alkalmazni az alap designban.
Mivel nincs univerzális szemüveg sem, ami automatikusan állítja a szemedhez a dioptriát és a cylindert, így nem hiszem, hogy egy VR HMD-ben megoldható lenne ugyanez.
A közvetlenül a retinára vetített képnél ugyanúgy szükség lenne optikára, tehát a szem romlásához ugyanúgy hozzá kellene igazítani az eszközt. A screendoort amúgy nem befolyásolná, mert az első sorban felbontás kérdése, tehát legfeljebb nem a displayek, hanem a projektor felbontását kellene javítani.
Ezen kívül a retinára vetítésnél egy csomó egyéb probléma felmerül: mindenek előtt a retina lekövetése a projektorral nem kis feladat, aztán ott vannak a biztonsági problémák, stb.
Abban sem vagyok biztos, hogy egy ilyen eszköz kisebb méretű lenne. -
repvez
addikt
válasz
kiskuplung #65 üzenetére
Persze, trollkodjunk. Amiket leírás, azok már elérhető máshol működik. Amit te írsz az csak elméleti még.
-
repvez
addikt
válasz
#54625216 #63 üzenetére
Ezzel csak az a gond, hogy egy emberre van fix beállitással, ha romlik a szeme vagy más is használni akarja akkor már nem jó, igy mindenképp valami olyan megoldás kellene ami szemenként a HMD-n belül lehetne állitani a saját értékekre a dioptriát a cylindert és a fokuszt , az se lenne gond, ha ezt egy elektronika figyelné.
ugy mint a látásvizsgálónál .A legjobb ha nem is monitorokat kellen nézni egy lencsén keresztül , hanem egy projektor a szemre vetitené a képet igy a screendoor effect is megszünne meg kisebb mérete is lehetne a szemüvegnek a tömegröl nem is beszélve.
-
#54625216
törölt tag
"Vagy nem fér bele a szemüveg vagy pedig nem lehet szemenként külön állitani a dioptriát és a távolságot."
Azt ígérik (külön kiemelték a bejelentéskor), hogy ebbe már belefér a szemüveg.
Egyébként igazat adok, a tökéletes megoldás a cserélhető, dioptriás lencse lenne, de akkor a hmd-n túl mindenkinek egyénileg kellene lencsét is rendelni, ez túlságosan megbonyolítaná a gyártást és a rendelést.
Így a legjobb valami hivatalosan is támogatott dioptriás előtét lencse megoldás lenne, mint pl. a vr-lens.eu csak nem 3d nyomtatott kerettel, hackelt megoldásként, hanem az alapdesignba építve. -
Raymond
titán
Oculus Go = GearVR beepitett S7-el mas display-el es jobb lencsekkel $199-ert. A szoftver GearVR-os Oculus Store-bol jon. ugyanaz amik most is ott vannak. Persze nem az egesz telefon van beepitve, csak a lenyeges hardver es az OS is ki van gyomlalva a minimumra ami a VR-nak es a Store-nak kell.
-
repvez
addikt
Erre a Go-ra kiváncsi leszek, de van pár dolog ami még nem tiszta.
Azt irták, hogy csak 3dof ot támogat, annak mi értelme egy 3d-s környezetben ha nem mozgathatod szabadon a fejed bármilyen irányba?milyen fejkövetőt használnak benne .Milyen tartalom lesz hozzá? megoldott lesz e a PC-vel való kapcsolat, hogy a játékok képét átküldje vagy a videokét?Ha wifi akkor a késleltetést hogy oldják meg? Ha kábelen akkor a mobilitás veszik el.
Ha csak ilyen play áruházból letöltött androidos játékokra és appokra használható az elég szegényes és nem nagyon minőségi programokat takar.
ÉS nem mellékesen , hogy oldják meg az élesség állitást a szemeknél? A legtöbb szemüveg itt bukik meg nálam. Vagy nem fér bele a szemüveg vagy pedig nem lehet szemenként külön állitani a dioptriát és a távolságot. innentől kezdve lehet akármilyen jó a hardver és a szoftver ha nem lát élesen benne az ember akkor kuka.
Meddig birja egy feltöltéssel
-
#54625216
törölt tag
válasz
Németh Péter #59 üzenetére
Pont a jelenleg kapható PIMAX miatt érdemes fenntartásokkal kezelni az újat.
-
-
#54625216
törölt tag
válasz
Németh Péter #57 üzenetére
Hardver szempontból igen, a fő kérdés viszont a szoftver és a support, ami csak a piacra dobás után fog kiderülni.
-
válasz
#54625216 #55 üzenetére
Azért ha elolvasod az egyre szaporodó beszámolókat, elég ígéretes a dolog.
Chinese startup's '8K' VR headset is surprisingly advanced (engadget.com)
I got to demo the Pimax 5k and 8k headsets, here's my initial impressions (reddit/virtualreality)
-
tobias88888
őstag
Jogos kérdés, hogy miért nem bírja el a gpu oculus esetén a szemenkénti 1080 x 1200-at. Ugye ez csak 2160x1200-as felbontás de valójában ennél többet érdemes renderelni ahhoz hogy szép legyen a kép. IRacing esetében aki megteheti 200%on játszik, ami 4320*2400as felbontást jelent, ami több mint 10 millió pixel és mindezt 90fps-el. Hozzávetőlegesen 3 monitor esetén ez 5760x1080, azaz 6 millió pixel. Nyilván egy 100%os alapban 4320*2400-as felbontású OLED kijelzővel szebb lenne, de éppen hogy csak elbírná a GTX1080 és felette lévő kártyák. Szóval egyelőre nincs valódi piaca. És akkor ha a képminőséget nézzük akkor 150%on lenne érdemes minimum azzal is játszani, ami meg már 23 millió pixel...
Pixel 8K is szép meg jó, de valójában 4K-s képet skáláz fel és a 8k-s kijelző is egy LCD kijelző ami a review-k alapján nagyon sokat ront az élményen.
-
#54625216
törölt tag
válasz
Tigerclaw #54 üzenetére
Persze mindenképpen jó, ha több szereplős a piac, csak a csodavárásba nem kell belelovallni magunkat, amikor meglátjuk egy kínai gyártó hardverspecifikációit. Okostelefonoknál is át kellett esniük az embereknek a "6" oled, 8 mag, 4GB ram, 128gb sd, tizedáron" kínai szupertelefonok csábításán, hogy megtanulják mennyit ér egy ilyen cucc nulla terméktámogatással és gyárilag firmware-be telepített trójaival. Ettől persze még vannak jó kínai márkák, de azok ár/értékben is sokkal közelebb vannak a klasszikus brandekhez.
-
Tigerclaw
nagyúr
Én drukkolok nekik, mert minden szempontból jobb nekünk ha még több szereplősé válik ez a piac is. Személy szerint mondjuk nem érint, mert nem tervezek venni ilyen sisakokat még. Talán egy Rift Go-t vagy hasonlót veszek.
-
#54625216
törölt tag
válasz
Tigerclaw #50 üzenetére
Először is lássuk azt a steamVR kompatibilitást.
Meg lássuk mondjuk egy évvel a piacra dobás után is.
Aki rendelt már aliexpressről bármit, az tapasztalta, hogy a kínaiak elég tágan értelmezik a kompatibilitás fogalmát. Értsd: ha a béta verziójú, soha többé nem frissített driver csak kínai win7-re települ egyáltalán, az már nekik windows 10, osx és linux kompatibilis.
Másodszor a PIMAX megnövelte az fov-t, ráadásul úgy, hogy a displayeket elforgatta egy adott szögben, így teljesen máshogy kell renderelni hozzájuk a tartalmat, mint ahogy a steamVR mondjuk a Vive esetében csinálja. Ez még nem lenne gond, de innentől teljesen a PIMAX terméktámogatásán múlik, hogy mennyire fog működni.
És innentől visszajutunk a megfelelő szoftverháttér nélküli hardver problémájához.Sokkal valószínűbb, hogy a PIMAX a kínai droidos telefonok életútját fogja bejárni: kiadják a hardvert szuper paraméterekkel, aztán eladnak pár tízezer darabot és belekezdenek egy új verzió fejlesztésébe, a korábbi verziót meg ignorálják a felhasználóival együtt.
-
#54625216
törölt tag
Általános tévhit, hogy a VR legnagyobb baja a screedoor effekt, azaz az alacsony felbontás miatt látható pixel rács. Hát nem.
Sokkal komolyabb probléma, hogy mivel a kameramozgás folyamatos és sok az apró, többirányú rotáció (a fejed mozgása miatt), sokkal magasabb supersampling mellett mutat élvezhető képet, mint ugyanaz a tartalom sima monitoron.
A jelenlegi nagyjából fullHD felbontást is minimum 4K-ban kell renderelni, hogy ne legyen tele a kép zavaróan "mocorgó" élekkel. Azaz hiába növeled a kijelző felbontását, azzal max. kiküszöbölöd az egyik legkevésbé zavaró tényezőt, de legalább megdrágítod az eszközt és felborítod az ökoszisztémát. -
Raymond
titán
A renderelesi felbontas mar most is messze a kijelzo fizikai felbontasa folott van hogy a barrel distortion ne jarjon minosegvesztessel. Alapbol a Rift kb. 1.4x felbontason renderel mindket iranyba (3024x1680 osszesen) es erre raknak meg ra az emberek kulsoleg mert az Oculus ezt hivja 1.0-nal ugyanis itt van meg az alapminoseg a kep kozepen. Lehet lejebb menni es feljebb is, feljebb menek es a sokak alltal hasznal 1.5-os beallitas igy mar kb. 4536x2520-as rendereles felbontast eredmenyez. A supersamplingnek koszonhetoen a kep igy sokkal elesebb meg ha a fizikai felbontas nem is valtozott.
-
Cathulhu
addikt
En azert szetvalasztanam a kijelzo felbontasat a rendereles felbontasatol. Mert lehet csinalni rendes, akar szemenkent 4K szemuveget, es amig nincs eleg eros GPU hozza, addig fullHD upscale mehetne, mint a konzoloknal. Egy jo minosegu upscale algoritmus ha nem is csodat muvel, de tud javitani a kepminosegen igy is. Minosegben mar az is jobb lenne mint ami van mar csak a kisebb fizikai pixelmeret es a keppontok kozotti tavolsag csokkenese miatt is.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
#54625216 #44 üzenetére
nincs SLI tamogatas btw jelenleg (kiszedtek jopar builddel ezelott), szoval a vizhuteses, overclockolt 290X (ertsd az elozo generacios hasonlo, egy ideje tervben volt a rift es aszinkron upgradelek) parbol az egyik henyel.
egyebkent ez valos problema, csomo jateknal 4K@90re nincs GPU ami eleg lenne meg AA nelkul is, nem hogy a felbontas mellett draga elsimito algoritmusokkal.
egyebkent ismerosi korben van olyan, akinek pont amiatt lett parkolora rakva az upgrade, mert nem volt ala HW.
SWrol pedig annyit, hogy az oculus is kb a 2000es evek kozepen van IT szinten, avagy egy laikusnak meg nem mernem odaadni, mert haklis dolgokra (USB port, neha beragado 3d... semmi veszes de neha ujra kell inditani es ujra kell konfolni).
-
#54625216
törölt tag
válasz
Tigerclaw #41 üzenetére
Nem a hardver a lényeg, hanem az ökoszisztéma.
A facebook milliárdokat tolt már az oculusba és előre megmondták, hogy jó pár évig nem is remélnek nyereséget belőle. A befektetés minimális része ment csak a hardver fejlesztésre és a gyártásra, a nagy lóvékat a háttér megteremtésébe kell tolni: API, alkalmazásbolt, support, terjesztés, marketing, saját fejlesztésű szoftverek, kiadók támogatása, stb.
Ehhez képest egy kickstarteres kínai hardver gyártó nulla szoftverháttérrel egyszerűen nem tényező ezen a piacon. -
#54625216
törölt tag
Az Oculus már tavasszal bejelentette, hogy 2018 vége előtt nem lesz Rift CV2.
Azt is elmagyarázták, hogy miért:
A jelenlegi PC-s VR technológia szűk keresztmetszete nem a HMD-k, hanem a VGA-k ár/teljesítménye.
A VR nem olyan, mint a monitor felbontás, hogy ha a gép nem bírja, majd játszom alacsonyabb felbontáson vagy kevesebb fps-el.
Megtehetnék, hogy holnap kiadnak egy szemenként 4K, 200fov HMD-t, aztán menne a csodálkozás, hogy még a tízezres nagyságrendet sem érik el az eladások, mert kb. annyi embernek lenne oveclockolt, vízhűtéses dual 1080Ti-je SLI-ben, hogy ki bírja renderelni a látványt elfogadható supersampling mellett 90fps-el.A másik, hogy a PC-s VR sokkal inkább hasonlít a konzol piacra, mint a PC-sre. Ha a hardver paramétereket évente feljebb tolnák az olyan, mintha évente jelennének meg új xboxok vagy ps-ek: a tartalomkínálat folyamatosan a hardver után loholna. Egy AAA cím legyártása a koncepciótól a piacra dobásig 3-4 év. A CV1 és a Vive alig 2 éve van a piacon, és a VR-hoz alapjaitól újra kell tervezni a játékokat. Ha túl hamar piacra dobnának egy új Riftet, azzal a futó fejlesztéseket csapnák agyon.
Jellemzően 3 sirámot olvasni minden VR topikban:
- drága
- kevés a tartalom
- nem elég a felbontás és a fovA három dolog összefügg: ha nagyobb a felbontás, akkor drágább a hmd, még drágább a pc és még kevesebb a tartalom. Ha több tartalmat akarsz, akkor nem növelheted a hardver paramétereket, ha olcsóbb hardvert akarsz, akkor - meglepő módon - nem növelheted a hardver paramétereket.
Amúgy ezeket minden egyes VR hírnél el kell mondani ugyanazon emberek ugyanolyan hozzászólásaira. Tök megértem Raymondot, ha már csak egy mondatokban hajlandó reagálni.
-
Kis segítség, így tudod kitenni monitorra a rift képét, ha a játék nem jelenítené meg alapértelmezésként.
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolom úgy ítélték meg, hogy a jelenleg futó modell még eladható ilyen árcsökkentéssel és nincs még hova sietni a termékváltással, mivel a HTC és a Sony sem siet ezzel. A fejlesztőknek is jobb ha 2-3 évig ugyanarra fejleszthetnek.
Azt mondjuk nem hiszem, hogy nem tartanak a PIMAX-tól, vagy más hasonló fejlesztésektől hiszen elég sok példa van az IT területén, ahol a másik lebecsülése a cég végét jelentette, a múlt, a nagy név vagy a tőke ellenére. (lásd Nokia, Motorola vagy az MS a mobilos kudarcát tekintve) Ráadásul épp a ma még névtelen kínai cégek azok amik holnap meghatározóak lesznek.
-
arn
félisten
Game over
-
Cathulhu
addikt
Jól értem, hogy akkor jön egy olcsóbb, jobb HMD, ami viszont nem köthető PCre? Ennek sok értelme van. Ennyi erővel inkább csináltak volna Oculus2t, jobb kijelzővel, jobb lencsékkel, 200 dollárért. Mert akkor most a választék a rosszabb drágább de megy PCn és az olcsóbb jobb nem megy PCn, jól értem? Remekül hangzik
-
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
kiskuplung #25 üzenetére
A Gear VR és hasonlók megmutatták, hogy sokkal nagyobb kereslet van ezekre a megoldásokra, mint a nagyágyúkra. A VR-nek tartalmi szempontból van egy olyan területe, amihez nem kell komoly számítási kapacitás és várhatóan ez a terület dinamikusabban fog nőni a jövőben. Ahhoz hogy egy VR fotót, videót, felvett vagy élő stream-et megnézz, ahhoz nem kell számítási teljesítmény. Amint nő a sisakok száma és a VR kamerák is kinövik a gyermekbetegségeket, máris megjelennek majd a különböző kisebb-nagyobb szolgáltatók, akik VR jegyeket adnak majd el különböző eseményekre, mint pl. sport, koncert, színház és hasonlóak. Jelenleg is van ilyen cég és épp az ilyen Gear VR, Daydream kütyüket célozzák meg.
E mellé szintén a VR kamerák terjedésével, fejlődésével megjelennek majd a jobb minőségű amatőr produkciók, készíthetsz te is saját VR videót, ahelyett hogy fotóznál, vagy hagyományos videokamerával vennél fel családi eseményeket, utazásokat.
A "szelfibot" végén hamarosan VR kamera lesz, nem mobiltelefon. Gondolj bele, hogy még annak is kitárul a világ aki a felvételt készíti, hiszen pl. egy hegyi túra során csak azt látod, amit épp nézel, de utólag azt is láthatod, ami melletted, mögötted történt.
Ezekhez elég lesz az ilyen megjelenítő is.
Persze a szexipar is komolyan érdeklődik a VR iránt, ahogy a fogyasztói oldal is. Nekik is elég ez, ráadásul elérhetőbb, könnyebb, kényelmesebb, kábelek nélkül.
-
#54625216
törölt tag
Már most is bőven van rá tartalom, de még most jönnek rá az emberek és a kiadók is, hogy a VR-ben nem a szokásos műfajokra kell fókuszálni, hanem új műfajokat kell teremteni.
Azaz nem úgy merül fel a kérdés, hogy mikor lesz rá Fifa meg CoD - mert lehetne akár most is csak minek -, hanem hogy milyen új, eddig nem ismert játékműfajok jönnek létre a közeljövőben.
Mint pl. Lone Echo.
Jellemző, hogy a Rift vásárlók nagy része szimulátorokhoz veszi a Riftet, mégis sokan az első fél évben alig szimulátoroznak, mert a touch-os roomscale játékok olyan eddig nem tapasztalt játékélményt nyújtanak, amit csak akkor értesz meg, ha élőben próbáltad. -
#54625216
törölt tag
válasz
kiskuplung #25 üzenetére
"Ennek a Go-nak mi értelme?"
Feljebb már leírtam: üzleti felhasználáshoz. Veszel a tárgyalóba 5 ilyen Go-t, és az építészeti látványtervet azon nézi a vezetőség. Vagy kiviszet 10-et egy kiállításra és parasztvakítasz.
Lényegesen egyszerűbb, olcsóbb és kényelmesebb kezelni, mint a telefonos vagy pc-s megoldásokat, miközben a GearVR API már adott hozzá, így a fejlesztést sem kell újratanulni. -
Jack@l
veterán
válasz
#54625216 #24 üzenetére
Ilyen elterjedéssel nem is lesz tartalom, 1-2 játékhoz megcsinálják a félig-meddig támogatást, meg pár kis indi cég fejleszt rá és kész. AAA címek nem fognak fél százalék alatti elterjedéssel megmozdulni. (majd 10 felett, ami még sok évbe telik)
Akkor lesz elterjedt, ha jönnek a kínai jó minőségű és olcsó klónok, egy átlag monitor áráért.Nem kellett hozzá 980ti, simán jó volt akkor a mario3d szintű játékohoz egy 970 vagy 960-as kártya.
-
Raymond
titán
válasz
kiskuplung #25 üzenetére
"Ennek a Go-nak mi értelme?"
Az Oculus szemzogebol gondolom annak hogy kihasznaljak a letezo GearVR konyvtarat egy sajat termekkel. Ugy latszik az egy bekes valas resze egyebkent a ket vallalat kozott. A Samsung megcsinalja az Odyssey-t ami nagyban a Rift-re hajaz az Oculus pedig megcsinalja a Go-t ami a GearVR reszeket hasznalja ki.
A felhasznalok szemszogebol meg ugyanarra jo mint a GearVR agy amire a mobil VR cuccokat eddig is vettek. Ebben ahogy az internetet elnezem nagy resze van a pornonak.
-
kiskuplung
őstag
Csodálom a kitartásodat
Kéne csinálni egy jó kis folyamatábrát, amit minden PH-s VR cikk alatti topik első hozzászólásaként betennénk. És a további hozzászólások okafogyottá válnának, mert tartalmazná az összes, évek óta unalomig felsorolt mantrát.Csóró vagyok, de azért szeretnék egy ilyet? -> Drága, drága...
Életemben nem próbáltam még? -> Van egy haverom aki egy plázában próbálta, tiszta pixel, rosszul lesz tőle MINDENKI
Sose néztem utána? -> Nincs tartalom, 3D TV, és TISZTA PIXEL AZ EGÉSZ
Joshinak hívnak -> savazom pár hónapig, aztán mégis veszek egy DK2-t csak azért hogy később CV1-re váltsak.
Nem is érdekel a téma? -> Drága, nincs tartalom, Facebook, MINDENKI rosszul lesz tőle, egyéb random baromság, hogy mit kéne jobban csinálnia a Valvenek/FacebooknakÉn amúgy ezt a Rift Go-t nem tudom hová tenni. Akit érdekel, és hajlandó áldozni erre, az úgyis a Riftet veszi. Ennek a Go-nak mi értelme?
-
#54625216
törölt tag
Mennyibe is került egy top gamer PC 980ti-vel három éve?
Ha ehhez 350 dollár lett volna a HMD, akkor sem adnak el lényegesen többet belőle, mert nem volt elég embernek megfelelő gépe hozzá.A másik, hogy a kickstarter kampány csak magáról a HMD hardverről szólt egy a technológia iránt érdeklődő szakértő közönségnek.
Ahhoz képest hamar kiderült, hogy ha piacképes terméket akarnak csinálni belőle, akkor a hardveren kívül szükség lesz professzionális API-ra (beleértve a piacvezető game engine-k támogatását is), no meg alkalmazásboltra, 7/24 órás supportra, stb.
Ez már bőven nem a "magányos hardverfejlesztő startup" kategória.Ehhez jött még hozzá a "tyúk vagy tojás probléma":
Ha nincs tartalom, akkor nincs miért megvenni, ha nem veszik elegen, akkor nem éri meg tartalmat gyártani rá. Ezért eleinte komoly összegeket kellett tolni a tartalomgyártás szponzorálásába is, plusz az első időkben ki kellett találni, hogy mi az a tartalom, ami a legjobban működik VR-ben, illetve a meglévő műfajok milyen módosításokkal ültethető át VR-be.
Szükség volt továbbá a VR tartalomgyártó eszközök: 3D alkalmazás pluginek, VR alkotóeszközök kifejlesztésére is, hogy a VR-re fejlesztő cégeknek ne maguktól kelljen újra feltalálni a melegvizet.Tehát amikor a kezdő "early adopter" árakat beállították, akkor nem az volt a fő prioritás, hogy minél hamarabb minél több embernek legyen VR HMD hardvere, hanem hogy akinek van, az elégedett legyen a VR élménnyel.
Azaz az elején azért volt drága a cucc, mert amit behoztak a hmd-k árán, azt a tartalomgyártásba tolták. Vagy máshogy fogalmazva: a hmd árak szponzorálása helyett a tartalomgyártás szponzorálásába tolták a pénzt.Most jutott el odáig a piac, hogy részben a VR ready pc-k árak lassú csökkenése, a már külső segítség nélkül is gyarapodó tartalomkínálat és a konkurens hmd-k megjelenése miatt egyáltalán értelme lett a hardver árát is csökkenteni.
Persze lehet, hogy ha annak idején tartják magukat a 300-350 dolláros HMD árhoz, akkor mostanra teljesen más lenne a helyzet, de egyáltalán nem biztos, hogy jobb.
-
Hááát, a DK1, meg DK2-nek elég rossz volt a felbontása a CV1-hez képest, meg nem volt hozzá VR kontroller, meg se store, se content, se semmi. Persze ha nagyon akarod, beleszámolhatod, de minek? Ennyi erővel az elektromos autó is megbukott, mert mennyi is a részaránya, meg mennyibe kerül?
-
Raymond
titán
válasz
Tigerclaw #21 üzenetére
Nincs koze hozza. Nem sok vizet zavar ahogy eddig se sok vizet zavart az elozo HMD-kel. Aminek koze van hozza az az hogy csokkentek a gyartasi koltsegek, bebizonyosodott hogy drasztikusan nonek az eladasok ezen a ponton es hogy nem kell lejjebb menni mert az uj HMD-k amik megjelennek most (az a 4 MS platform alapu) is ugyanennyibe (vagy tobbe) kerulnek controllerrel amellett hogy komoly szoftver hatranyban vannak (SteamVR tamogatas majd csak decemberben jon). Hoznak ugyan jobbat (inside-out tracking), de a kepminoseg a hasznalt lencsek miatt nem ugyanaz es a controller tracking is limitaltabb. Az ami kepminosegben elmeletileg komolyabb elorelepest jelent (Samsung Odyssey) majd Novemberben jon es ott is varni kell a SteamVR tamogatasra. Plusz ev vegen vagy a jovo ev elejen jon az LG SteamVR HMD-je is.
Roviden - egy Pimax meretu ceg nem erdekel senkit. Arra kell komolyabban ranezni ha MS, Dell, HP, Lenovo meretu cegek lepnek be egy piacra.
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolom az árcsökkentésnek a PIMAX 8k -hoz is köze van. Remélhetőleg az egy elég méretes követ dob a VR jelenlegi állóvízébe, mind a technológiát, mind az árazást tekintve.
-
Gicz
addikt
válasz
tobias88888 #18 üzenetére
Pont igy erdekelne igen, csak 3D monitorkent hasznalva, eger+bill, semmi fejkovetes
-
tobias88888
őstag
A legtöbb játék natív támogatással nem rendelkezik, de VR játékká alakítható. Viszont az FPSek esetében nem hiszem hogy élvezhető eredményt ad a fejkövetés, de fixen 3D-ben lehet játszani. Autósoknál meg az összes komolyabb játék támogatja már a VR-t natívan (iRacing, Assetto Corsa, Project Cars 1-2, Rfactor2, stb. )
-
Raymond
titán
Minek szamitanad bele a DK-t? A termek maga masfel eve van a piacon, abbol az elso egy evben 700EUR volt csak a HMD es kesobb 200EUR plusz a controllerek, tehat a komplett "csomag" egesz a tavaszi csokkentesig 900EUR volt. Tavasszal ment le 589EUR-ra aztan a nyari akcio folyaman 450EUR-ra ahol most is van es marad tegnaptol.
-
Gicz
addikt
Engem érdekelne a cucc, régóta tervezem a vételt, de nem kell fejkövetés meg kézbe olyan bizbaszok, csak annyit szeretnék, hogy az aktuális játékok menjenek rajta mókolás nélkül.Titanfall, CS, autós játékok.... és maradjon az egér+bill, ez pusztán cska megjelenítőnek kellene nekem.
-
Jack@l
veterán
-
tobias88888
őstag
Naponta használom ahogy a szimulátor világban nagyon sokat. Csaj iRacing (autós szimulátor) esetében 1300 ember jelezte hogy VR-al használja a fórumon. Esélytelen hogy kihaljon, ha normálisan kipróbáltad minőségi játékkal és touch-al, akkor tudnád. Sajnos arra van esély inkább hogy 10 év múlva mindenkinek ez legyen, még a gyerekeknek is
-
#54625216
törölt tag
Nekem van pár ismerősöm, akinek van mobiltelefonja, de sosem veszi fel ha hívják és ők sem hívnak senkit.
Olyat is ismerek, aki vett egy PC-t és ott porosodik a sarokban, meg akinek van elektromos darálója, de sosem használja.
Egyértelmű tehát, hogy a mobil piac, a számítástechnika és a konyhai kisgépek is a 3D TV sorsára fognak jutni. -
#54625216
törölt tag
Szvsz a GO inkább az üzleti felhasználókat célozza.
Jelenleg ha egy cég VR demózni akar mondjuk egy kiállításon vagy bemutató teremben, akkor vagy telefonos VR-el szerencsétlenkedik, vagy telepít egy PC-t Vive-al vagy Rifttel.
Gyakorlati tapasztalatok alapján mondom, hogy egyik sem egy leányálom. A PC-s megoldásnál tökölni kell a roomscale-el az eleve kicsi kiállítási területen, sorba kell állítani az embereket és pár perc után lekapdosni a fejükről a HMD-t, hogy más is sorra kerüljön, a telefonok meg eleve gagyi élményt adnak és nehéz őket managelni.
Ezen segítenek ezek az önálló arm-os HMD-k: a telefonokhoz képest jobb minőségű a VR élmény és szabvány a fejlesztőkörnyezetet, olcsóbbak és a PC-s VR telepítésétől is is megkímélik a cégeket.Az még nem látszik egyelőre, hogy az otthoni felhasználóknak mennyire éri meg majd beruházni egy ilyenre.
Valószínűbb, hogy ha valakinek már van valamilyen PC-je és az ár érdekében hajlandó alább adni a minőségből, akkor jobban megéri valamelyik olcsóbb WMR megoldást választani, mert valószínüleg azok még mindig jobb ár/teljesítményt adnak, mint ezek az armos cuccok. -
-
kalmani
tag
Az ismerőseim közül kettő embernek van VR cucca. Egyik sem használja. Szerintem teljesen érdektelen a hardver, bármennyiért is adják. A 3D tv sorsára jut ez is.
-
minek?:S
őstag
Hm, kíváncsi vagyok erre a Go-ra nagyon, még a végén én is veszek egyet, ha jó lesz.
-
Szerintem is inkább ez van. Amikor megadták a GTX970-es kártyát, mint minimum követelményt, akkor az kb. csúcskártya közeli volt és a CPU-ra is kényes. Azóta szerencsére van újabb generáció és vannak olcsó Ryzenek is a piacon már. Ami nem használt a VR-nak, az a kriptovalutabányászat, ami felvitte a GPU árakat. Amúgy már vannak húzó tartalmak is, mint pl. Robo Recall, Project Cars 1-2
https://www.vrgamerankings.com/top-20-oculus-rift-games
https://www.vrgamerankings.com/top-20-htc-vive-games
https://www.vrgamerankings.com/top-20-playstation-vr-games -
#54625216
törölt tag
A VR-nél nem a HMD, hanem a meghajtásához szükséges PC ára a meghatározó.
A Rift és a Vive akkor került piacra, amikor a szükséges teljesítményt csak a top kategóriás vga-k tudták kiszolgálni és ma is csak egy generációval vagyunk előrébb.
Az elején tehát hiába adták volna olcsóbban a HMD-ket, attól még a userek tömegeinek kellett volna egy halom pénzt költeni a PC-jükre, vagy a tartalom szinvonalát kellett volna jóval az elfogadható szint alá vinni." Így meg induláskor már hamvába holt."
Ez pedig konkrétan nem igaz.
-
Tyrel
őstag
A kezdetektől fogva ennyiért kellett volna adni a Rift-et. Csak maguknak köszönhetik hogy ide jutottak vele - részemről most már csak azért is a WMR mellett teszem le voksom. Ezekből meg remélem rászárad az Oculusra / Facebookra az összes...
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem a gyártási költség jóval alacsonyabb, de a fejlesztésre fordított pénzt is vissza kell hozni, ráadásul amilyen Hype volt körülötte, indulásnak kb. bármennyit kérhettek volna.
Én attól tartok, hogy zsákutcába vitte ez az árstratégia a VR-t és már túl késő árat csökkenteni. Nincsen elég minőségi játék, mert a drágán adott sisakból kevesen vettek és olyan kicsi piacra nem volt érdemes fejleszteni komoly nagyobb költségvetésű játékot...és mivel nincs elég jó VR játék, nem igazán kapkodnak az emberek a sisakok után.
Inkább a volumenből kellett volna nyereséget termelni, mint a magas árrésből. Lett volna mondjuk 10x eladásuk darabonként kisebb nyereséggel, de beindult volna a dolog. Így meg induláskor már hamvába holt.
A Rift Go esetén én elosztottam volna a terhet és mindent a fejpánt ellenkező oldalára raktam volna, a tarkóhoz, aminek nem kell feltétlenül elől lenni. Tehát a kijelző és a lencsék maradtak volna elől, az elektronika és az akku meg ment volna hátulra, hogy jobb legyen az egyensúly.
A Rift Go friss levegőt hozhat erre a piacra, nem csak az ára miatt, ráadásul gondolom kb. egyszerre startol a HTC és a Lenovo hasonló megoldásával. Az eddigi mobiltelefonos megoldásokhoz szükséges volt kompatibilis telefonra, ami nem mindenkinek volt.
-
Raymond
titán
"a gyártó csak annyit kommunikált, hogy "gyors képváltású" LCD kijelzőt építenek be, jelentsen ez egyelőre bármit."
Ugyanaz mint az uj MS platform HMD-kbe van epitve es a PSVR-ben is ha jol tudom ilyen van.
-
Balazs_
senior tag
Nem az volt eddig, hogy azért ilyen drága a Rift, mert drága gyártani és nincs is sok hasznuk rajta?
Új hozzászólás Aktív témák
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Milyen monitort vegyek?
- Apple MacBook
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- sziku69: Szólánc.
- A VBIOS az oka a Radeon RX 9070 és az X99-es alaplapok inkompatibilitásának
- Milyen egeret válasszak?
- PlayStation 5
- macOS PC-re
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 14 5G / 8/256GB / Kártyafüggetlen / 12 Hó Garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3330
- Extra olcsó! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG STRIX G17 G713IM 17 notebook - R7 4800H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN10
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest