Új hozzászólás Aktív témák
-
#67688960
törölt tag
aki androidon játszik az bizony linuxon játszik
az msnél talán tisztában vannak azzal hogy most már hosszú távon a túlélésért küzdenek, és a dx túl nagy pofont kapott -
julius666
addikt
Közben olvastam a daa-raa által linkelt cikket, az nekem kimaradt (mostanság már viszonylag keveset járok ide).
Az X11 is egy kalap fos valóban, de az sem a linux része. Az általad is említett wayland viszonylag jól áll, ha a Valve komolyan gondolja a dolgot, beleinvesztál a fejlesztésébe és lecseréli az X11-et rá a saját disztrójában.
A DRM az viszont már tényleg linuxos, ahhoz nem igazán értek, az lehet gáz, passz.Az Androidnál baromira nem a linux a probléma, hanem inkább a JVM meg a töredezett platform. Az appok, a UI az lehet messze nem tökéletes, de a játékok tapasztalataim szerint meglepően jól mennek. Nyilván te sem a játékok miatt váltottál, de ez már off és inkább személyes preferencia kérdése.
-
SityiSXT
őstag
A SteamOS-nek igazából a SteamMachine PC-kkel együtt lett volna értelme, a Valve saját kvázi-konzolja - oda viszont kellenek az AAA címek is, nem elég az indie felhozatal ahhoz, hogy kellően nagy tömegeket mozgasson meg. Pont ezért kéne azt is figyelembevenni, hogy ez itt nem csak a Linux játékra alkalmasságáról szól, ez egy jó üzlet lehet(ett volna) a Valvenak. Átlag játékost nem érdekli, milyen OS fut a gépen, ő csak játszani akar. A geekebb réteg és a kereskedők azok, amelyek számára érdekes ez a koncepció: akár saját gépet is lehet a SteamOS alá építeni és keresni rajta - legalábbis a terv ez volt, kár, hogy jelen állás szerint ez túl nagy falatnak bizonyul a Valve számára. Még mindig ott lóg a levegőben a "majd meglátjuk", de egyre halványabb.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
#65675776
#78
üzenetére
Ez igaz, de az AAA címeknek az árcédulája is AAA-s.
Nyilván van egy réteg aki mindig megveszi az aktuális COD-ot vagy a BF-et, de véleményem szerint ez a kevésbé jellemző, így a nem AAA kategóriát is ugyanúgy értékelni kell.
Most pl. nem túl rég kijött a Planetary Annihilation, azt hiszem nincs is benne más, csak Ogl.Jack@l: én is pont ezt akartam írni, átlag játékos örül ha van egy jó kártyája, főleg idehaza. No meg elég brutális kártyákat is kapni, szóval sok értelmét én sem látom a több kártyás rendszereknek játékra, amíg nincs előtted 3 monitor...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Borderless ablak van Linux alatt is. Ezzel viszont az a gond, hogy a program logikailag még ablakban fut. Mivel a játékok tetemes része ilyen, így ezért nincs például kiemelt SLI és CF támogatás Linuxra. Maga a rutin ugyan be van építve, de a legtöbb játék elvágja magát tőle, mert nem exkluzív teljes képernyős módban fut. Nem tudnak vele mit kezdeni.
Az egyetlen jó dolog a Linuxban a közösség hite, amely sosem fordul maga ellen, hogy esetleg egy jobb rendszer születhessen. Ergo mindig egy külső tényező a hibás. Rendszerint a Microsoft, mert csak.

-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
julius666
#79
üzenetére
Nem az OpenGL-re gondoltam. Az önmagában egy katasztrófa, de a Linuxon az X11 és a DRM is egy akadály. Rengeteg panasz van arra, hogy az exkluzív teljes képernyő funkciót nem lehet alkalmazni, mert lefagy az alkalmazás. Ez súlyos probléma és semmi köze az OpenGL-hez.
Az X11 és a DRM mint akadály az elsődleges ok, hogy a Valve saját OS-t akar, mert abban idővel ezeket lecserélnék.Kérdés mi a siker Androidon. A működik és a jól működik között óriási a szakadék. És az Android legfeljebb a működik státuszt kaphatná meg. Nekem most váltotta az Android telefonom egy Windows Phone. Elképesztően durva minőségi előrelépést tapasztalok az OS és a programok szempontjából is, pedig a két telefon hardvere nem különbözik sokban.
-
anulu
félisten
válasz
julius666
#79
üzenetére
"ők még az OGL ES-sel is sikerre vitték"
ha egy fél kifli lett volna a graf alrendszer, akkor az android mellett az lesz sikeres. ugyanis mi volt akkor, amikor elindult a zöld robot okostelefon fronton? iPhone, arany áron. mivel a droid sikeres volt, így az is, ami vele jött.
-
julius666
addikt
Amíg a közösség nem látja be, hogy a Linux egyes, játékfejlesztésre alkalmatlan részeivel van a baj, addig nem lesz áttörés.
Az OGL nem a linux része. Igazából köze nincs hozzá, több gép is van a kezem ügyében, ami linux alapú OS-t futtat, mégsem látott még OGL drivert és várhatóan nem is fog.
Az OGL csupán egy elterjedten használt szabvány az opensource grafika világában. Simán lehet használni mást is, pl. a legújabb Mesa tud már konkrétan D3D9-et is: [link]
Persze fejlesztői oldalról D3D-re nem fog alapozni senki, de wine-al ha összelövöd, faszán, közel windowsos ("natív") sebességgel lehet futtatni windowsos játékokat. Például.Egyébként tudsz mondani másik "játékfejlesztésre alkalmatlan részt" a linuxból az OGL-en kívül - ami nem a linux része, mint már azt írtam? Tényleg kíváncsi lennék. "Töredezett platformmal", meg hasonlókkal ne gyere, mert az megint nem a linux sara, illetve az a SteamOS esetén nem jelentene problémát.
Az OGL-lel kapcsolatban egyetértünk, legacy szar szabvány, dugig komoly hibákkal. Csak jó lenne, ha nem terjesztenél FUDot, a GNU/Linux világ maga nem látom, mitől lenne olyan pocsék játék platformnak. Nem hiába épít rá az Android is (ők még az OGL ES-sel is sikerre vitték).
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Arról amit linkeltem lentebb, hogy az AMD bedobná a Mantle-t az új OpenGL alapjához, arról van valami új infód? Nyári hír volt.
SPY0817: mégis szaporodnak a Linuxra is elérhető játékok szépen, hiába alacsonyak a desktop elterjedtség számok.
Jack@l: igen, azt kihagytam. Pedig ott elég sok minden van.

-
wjbhbdux
veterán
Mindenki múlt időben beszél itt a Steam OS-ről, meg hogy nem sikerült, miközben gőzerővel (
) folyik még a fejlesztés, a 148. frissítésnél tartanak mióta megy a tesztelése. Majd ha kész lesz és megjelennek ezek a gépek, akkor nem 1% lesz a részesedés, most nyilván kiaf*szom tesz fel egy ubuntut randomra. -
SPY0817
aktív tag
Megláttad a lényeget... amíg a linux önmagában mindent belevéve PC piacon 1~2% részesedéssel van nem fognak rá fejleszteni mert kicsi piac.. amikor meg a Windows részesedése 95~96%
Másik fronton ugye az MS van így WP re is kevesebben fejlesztenek mint droidra pedig ott platform szinten picivel nagyobb %ról beszélünk. De egyértelmű, hogy nem a kis szeletet fogják sehol se megcélozni a fejlesztők... mert miért is tennék...Szerk: Bocsi hogy neked címeztem válaszként.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska
#73
üzenetére
Az AMD API-ja sem lesz megoldás a Linux problémájára. Az csak annyit tudna elérni, hogy az EA, a Square Enix, a Capcom és még pár másik kiadó hozná a játékait Linuxra. De az alapprobléma így sem oldódnak meg, csak lenne egy tüneti kezelés. Jó persze, sokan nagyon örülnének neki, de csak egy kozmetikázás lenne az egész. A Valve is csak kozmetikázta a helyzetet, ezért nincs áttörés.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Igen, évek. Viszont szerencsére nem a Microsofton múlik az OpenGL jövője. Az Ogl wikije szerint az lesz a jövő (az Ogl Next-re értve), hogy összevonják az Ogl-t és az Ogl ES-t, az AMD meg szeretné ennek alapjához a Mantle-t adni. Szóval a mostani hullámvölgy után fényes jövőre számíthat.
-
anulu
félisten
nem vagyok OGL expert, sőt, D3D sem. viszont ami eljutott hozzám az az, hogy bármi is történjen, az még évek. addigra várhatóan már a W10 "SP1"-en is túlleszünk. persze, egyelőre semmit nem tudni az MS jövőképéről (ill minimálisat), de nem lennék meglepve, ha minden erejükkel azon lennének, hogy az OGL emléke is nagyjából feledésre kerüljön.
-
macman507
aktív tag
"annyi biztos, hogy a PC nem az Xbox One alternatívája, hanem annak kiegészítése lesz. Ezzel számos hardvergyártó támogatást megnyerte a Microsoft, jelentsen bármit is ez a koncepció."
What the $hit?

Ez az egész nagyon rosszul hangzik már most és még semmit nem tudni a MS terveiről PC-s téren. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ha el is fogadjuk hogy bukás, akkor is egy csomó olyan hozadéka van, ami miatt megérte foglalkozni vele. Lásd pl. rávilágított az OpenGL problémáira, és az újraírás szükségességére, ami már zajlik is. Ez is egy dolog amivel mindenki jól jár de valószínüleg nem történik meg (legalább is nem mostanában), ha nem jön a SteamOS.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szinte mindig előkerül mennyire rossz az OpenGL helyzete. Még a Valve is sírt a L4D2 portolásáról szóló előadásán, hogy a profilozók a komplex program betöltésére szétfagytak. Aztán a PerfStudio működött, és annak köszönhetik az egészet. De OpenGL 4-ben már az is fagy. Az Epic is panaszkodott már. A MESA Intel driverét említették, hogy másfél éve folyamatosan optimalizálnak rá, és még mindig nem fut 10 percnél tovább a program. Amire még állandó a panasz az az OpenGL hibaüzenetes része. Sokszor teljesen meghatározhatatlan a hiba forrása. Az, hogy te nem hallgatod meg ezeket az előadásokat, még nem jelenti azt, hogy a fejlesztők nem köhögik el a problémáikat.
A motorokkal semmi baj, de a kiadók nagy része már nem licencel, és ez nehézzé teszi, hogy sok AAA játék szülessen Linuxra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És manapság hány top fejlesztőt érdekel a motorlicencelés? Felhívom rá a figyelmet, hogy manapság egyre többen írnak maguknak saját motort. Szóval jó dolog, hogy van Unity, Unreal Engine vagy CryEngine, csak a top stúdiók és kiadók már nem veszik meg ezeket. És ezek a címek hiányoznak Linuxról, mert "kvarcjátékok" vannak dögivel, de igazán jó, AAA kategóriás alkotások csak elvétve jelennek meg.
Az EA egyébként nem OpenGL-lel képzeli el a Linuxot. Szóval a Frostbite 3 lényegtelen a szabvány szempontjából. Ők az AMD API-jára építkeznének, és az OpenGL-re rá sem néznek. A CryEngine is fenntartja magának ezt az irányt, de ők támogatni szeretnék az OpenGL-t is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Így van. Új dolgok kellenek, és azt is olyan minőségben és sebesség mellett kell tálalni, mint amit tud a Windows. Az nem jó, mint a Metro portok esetében, hogy az effektek felét kidobják a játékból, mert csak OpenGL 3-ig van stabil debug környezet. Vagy most jön a Civ 6. Feleannyira sem fut gyorsan, mint Windowson, mert nem többszálú végrehajtással működnek a Linux driverek. Kiadni egy portot nem elég. Annak legalább olyan minőségűnek kell lennie, mint a Windows portnak.
-
Jack@l
veterán
-
SityiSXT
őstag
Az a baj, hogy annak a jópár játéknak az elenyésző része volt AAA cím - vonzóvá tehette volna a Linuxot, ha sok, új, blockbuster játék jött volna ki rá. De amíg a Steam felhasználók körében is csupán 1% használja, a cégek nem fognak a portolással foglalkozni, mert egyértelműen nem éri meg (főleg annak tükrében, mekkora buktatók vannak a folyamatok során - lásd fentebb).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez semmit nem ér. Láthatod, hogy a Valve mögül is elpártoltak.
Az OpenGL pedig maga a gyenge pont. Az nem szabvány, aminek három különböző implementációját hitelesíti a Khronos.És kire írják meg normálisan. Háromszor több kódot kell beírni, mert mindenki eltérő, de hitelesített implementációt használ.
Már nincsen OpenGL port a modern motorokban. Az ID tech 5 volt az utolsó bástya, de azt is átírták DirectX-re. Ennyi volt.
Amíg a közösség nem látja be, hogy a Linux egyes, játékfejlesztésre alkalmatlan részeivel van a baj, addig nem lesz áttörés.
Ugyanúgy a Mantle Linux portja sem hozna áttörést, maximum pár játékkal több portot. Itt szemléletváltás kell. Rá kell jönni annak az okára, hogy miért mindig a következő év lesz a Linux éve. -
Jack@l
veterán
Végre nem 1 játék jelent meg évente linuxra, hanem jópár. Csomó régebbit is utólag átportoltak...
Tudom a linux az amd gyenge pontja, ezért kell fikázni a valve-el együtt.Ez az alkalmatlan játékra az opengl meg nagy baromság, csak rá kéne feküdni és megírni normálisan. Nem véletlen hogy a nagy motorok is fel vannak készítve már rá. (ez is az utóbbi évek hozadéka)
-
arn
félisten
Nem is volt piaci res
szamomra erthetetlen volt, mire alapoznak, miben lenne vonzobb, mint a tobbi platform. Szinte csak hatranyai vannak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mit tettek? Végre megmutatták a fejlesztőknek, hogy a Linux és az OpenGL alkalmatlan játékfejlesztésre? Még jobban bebetonozták a Windows uralkodását a gaming területen? A VoGL volt nagy ígéret, hogy megoldják az OpenGL 4 supportot, de annyira megoldották, hogy hibernálták a fejlesztést, és végül azt javasolják a partnereknek, hogy használják tovább az AMD PerfStudiót, mert az már nem fagy szét az OGL4-től. A többi profilozó meg vicc. Maga a Valve mondta, hogy egy komplex program betöltése instant crasht eredményez mindegyiknél.
A Valve ténykedése iszonyatos mértékben ártott a Linux gamingnek, mert megígérték, hogy megoldják a gondokat, de nem tették meg. Ebből arra lehet következtetni, hogy olyan problémák vannak, amelyeket nem lehet megoldani. -
-
Cathfaern
nagyúr
"ha az MS bezárja a kapukat és az asztali platformon is csak az MS store-ból tudsz majd telepíteni"
Erre hajszál pontosan 0 az esély, cégek is tömegesen állnának át Windowsról másra ha ez bekövetkezne. Még a "nagyon zárt" Apple esetén is lehet Store-on kívülről telepíteni OSX-re. -
kicsizoz
csendes tag
válasz
VaniliásRönk
#17
üzenetére
"A Steam és a SteamOS nem ugyanaz"
Most még ez az állítás igaz, de ha az MS bezárja a kapukat és az asztali platformon is csak az MS store-ból tudsz majd telepíteni, és játékot is csak onnan lehet majd venni, akkor a valvénak ez az egyetlen túlélési iránya marad, hogy új platformot keressen a steam-nek, vagy megint elkezd játékokat fejleszteni
. -
anulu
félisten
amikor bejelentették a SteamOS-t, akkor mondtam, h bukta. le lettem durván szólva. nc.
-
anulu
félisten
azért ennyi idő után kerek perec kijelenteni, hogy bukták a "next-gen" viadalt, kicsit merész. főleg azért, mert ha tényleg le akarnák lépni a Sony-t, akkor simán megtehetnék. pl cutolnak az árból 20-30%-ot. így jelentősen olcsóbb lenne, a pénztárcájuk is elviselné. szemben a japánokkal, ahol minden jenbe úgy kapaszkodnak, mintha az életük múlna rajta. figyelembe véve a pénzügyi helyzetüket, meglátásom szerint nagyjából ez is a helyzet...
-
imibogyo
veterán
de igazából egyik sem jó szinte semmire sem
Ezt ugye te sem gondoltad komolyan? Vagy csak flame-keltőnek szántad?Az, hogy játékra nem jó, vagy helyesebben játékplatformnak a jelenlegi formájában nem jó, az evidens, senki sem vitatja. A SteamOS adott egy kis reményt, hogy ez változhat (legalább hozzáállásban), de nem jött be.
Én például több, mint 3 éve nyúzok Fedora-t és Xubuntut munkára és semmi komolyabb bajom nem volt vele. A feleségem gépén egy Xubuntu van szintén több, mint 2 éve. Két hónapja mondta, hogy rakjak fel neki egy Win8-at (8.1), mert szívesen kipróbálná. Több, mint két hétig próbálgatta, hogy ne az első benyomások alapján döntsön, de kérte, hogy tegyem vissza a Xubit. Erre mondtam neki, hogy áhh lehet csak a Metro nem jön be, mint életérzés és felrakok neki egy 7-est. Ismét két-három hét eltelt, de az eredmény ugyanaz. Egyszerűen szereti a Xubit. És én is szeretem a linux rendszereimet.
Ettől függetlenül nekem is van egy 8.1-es rendszerem, mert a játékaim és egy-két spéci program miatt kell (ráadásul én azon kevesek közé tartozom aki "szinte" kifejezetten szeretik a MetroUI-t), de ha ezek a függőségek megszűnnének, akkor nekem biztosan nem lenne Win a gépemen. Tervezem már egy ideje a konzolra váltást is, de sajnos 50-60 kifizettet játékot nem szívesen kukáznék a Steam-ből. Ezért volt reménysugár a SteamOS (ami azért ha nem is lesz/lett sikeres, azért megmozgatott valamit és ez jó), mert akkor úgy tudtam volna átmenni a Win-ről, hogy nem kell kukáznom a játékaimat (vagyis legalább nem az összeset).

-
VaniliásRönk
nagyúr
"mobil fronton gyakorlatilag a ket eves kutatasi cikkek egy resze is mar elavult"
A mobil OS-ek sem változnak ilyen drasztikusan és gyorsan, de ha így lenne, az akkor sem lenne magyarázat arra, hogy egy mobilra való UI-t miért próbáltak meg lenyomni a desktop felhasználók torkán. A múltbeli befolyásuktól megrészegülve saját piacszerzési allűrjeiket egyszerűen a komplett felhasználóbázis igényei elé helyezték. Nem mintha nem láttunk volna már ilyet, de elég ostobának kell lenni ahhoz, hogy ebbe ilyen momentummal, ennyire vakon rohanjanak bele. Ha presztízsből nekifutnak megint az tanulságos lesz.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
VaniliásRönk
#38
üzenetére
azert egy OSt elkesziteni nem 1-2 nap, gyakorlatban meg a mobil piac eszmeletlenul valtozik, az egy UI pedig tervezoi donteseket igenyel, amiket par evvel a megjelenes elott kell meghozni.
es itt a problema: mobil fronton gyakorlatilag a ket eves kutatasi cikkek egy resze is mar elavult (ez azert eleg huzos), tehat gyakorlatilag tippelni kell es remenykedni, hogy annyit nem fog valtozni a felhasznalas. az MSnel is lehet, hogy amikor elkezdtek tervezni a 8at meg ugy nezett ki, hogy az egyseges UI (win ME 6.5/7nel is ez valamennyire meg stimmel) mukodni fog.
ettol fuggetlenul nekem se jon be a metro, de en desktop user vagyok es hotkeyre atallas megoldotta reszemrol a problemat.
---
ja, pedig jo lenne ha lenne alternativa platformra.
-
julius666
addikt
Én is azokkal értek egyet, akik szerint bukta ez a történet, pedig linuxon élek, dolgozok már legalább vagy 2 éve, szeretném ha ez nem így lenne. Játékfejlesztői oldalról sikerült megindítani a lavinát, ezért elismerésem a Valvénak. Ez bizony Gabe-éken kívül másnak nem sikerült volna.
A valódi "forradalom" viszont mind játékosi mind driver fronton csúnyán elmaradt. Gyakorlatilag nem változott SEMMI a felhasználói számok meg a driverek minősége szempontjából. A desktop linux - hacsak nem válogatja meg az ember, milyen vasat vesz alá - kb. pont olyan alkalmatlan játékra, mint volt anno 3-4 éve. És ez nem látom, hogy belátható időn belül (újabb ~3-4 év) bármit is változna. A következő lehetőség majd az OGL Next kapcsán lehet, de az is évek kérdése, mire kiforrhatja magát.
A jelenlegi formájában a SteamOS egy nagy bukás, amit a Valve is tud pontosan, nem hiába csücsül bétában az indulás óta, kvázi vapourware jelleggel.
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
cskamacska
#37
üzenetére
Ebbe a M$ ugyanúgy bele fog bukni ha megpróbálja, ahogyan az első alkalommal is, mert megint meg fogják próbálni a ModernUI-t ráerőszakolni mindenkire. Soha sem tanulnak a hibáikból.
-
cskamacska
addikt
válasz
VaniliásRönk
#36
üzenetére

Ha a Microsoft újra előveszi az Egy Store Mind Fölött koncepcióját, akkor igen gyorsan el fog készülni az a SteamOS, még akkor is, ha nekik kell újraírni az OpenGL-t hozzá.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
#65675776
törölt tag
A legtöbb cég esetén alapvetően értelmezhetetlen a beta és retail kód közötti különbség. Utóbbit néha ráaggatják egy betara, aztán cső. Sok esetben még azzal sem foglalkoznak, hogy verziószámot váltsanak emiatt. És ugye olyan is volt már nem egyszer, hogy egy beta minden szempontból jobb és stabilabb volt, mint a retail.
De azt legalább elérték, hogy az OGL-t alapjaitól újraírják.
-
#85552128
törölt tag
A Dragon Age PC-n beelőzte az X360 és PS3 verziót is eladások tekintetében (érdekes, hogy pont ezen a 2 platformon volt a kezdetektől elérhető tört verzió is) [link]
És ebben elméletileg nincs benne a digitálisan eladott példányok száma, azért ez is elég szép eredmény.
Kérdés mennyi lett volna ha "másképp" alakul a dolog, de ezt már nem tudjuk meg. -
-
mikej95
aktív tag
Én eddig sem láttam életképesnek, konzolként meg főleg nem tekintettem rá. Az M$nek meg fontos lett a PC már előre félek. Nem tudom mi a nagy para náluk, a konzol háborút vesztették, de még így is többet kaszálnak, mint valaha.
-
#85552128
törölt tag
Elég sok helyen nincs még stabil netkapcsolat, elég ha csak néha kiesik arról nem is beszélve, hogy egy-egy játék megjelenésénél nem kis bosszúságot tud okozni ha szerver túlterhelés miatt nem tudsz játszani (D3, SimCity, AC2... esete)
Meg úgy őszintén offline funkciókhoz miért kellene erőltetni a fizető vásárlókra +1 hibalehetőséget ha az számukra semmilyen előnnyel nem társul ?
Nem véletlen, hogy végül az XO sem kapott ilyen védelmet... -
tatararpad
őstag
Erre vonatkozóan egyelőre annyi biztos, hogy a PC nem az Xbox One alternatívája, hanem annak kiegészítése lesz. Ezzel számos hardvergyártó támogatást megnyerte a Microsoft, jelentsen bármit is ez a koncepció
Gyorsan portolható kód, közös store, stream a PC-re... Van pár lehetőség.
-
nonsen5e
veterán
válasz
#85552128
#27
üzenetére
Ki az akinek nincs a gépén net 24/7? Valamivel le kell patchelni / hotfixelni pár hetente is. Sebességben meg bőven beéri egy betárcsázós 56kb/s nettel is.
Arra értettem, hogy más DRM-eknél mindig előjön, hogy így nem megy, úgy nem megy, tévesen bannolnak pármillió játékost, etcetera, etcetera... -
nonsen5e
veterán
Xbox játékok alatt gondolom csak az exkluzívokra kellene gondolni, ha...?
Amúgy ha tudnának csinálni valami állati biztos kalózvédelmet akkor simán elképzelhetőnek tartanám, elég sok kiadó arra hivatkozik elsődlegesen amikor nincs PC-s port (nem mintha nem lehetne megoldani konzolon is a lopást).
Blizzard pl. szerintem elég durván jól megcsinálta Cataclysmtől WoWwal is (hol vannak a törtök? 4 évig hegesztettik kb. a Catát és már Warlordsal játszunk, vagy D3 esetében), úgy, hogy egyáltalán nem tolakodó a becsületes játékosokkal szemben, mint más védelmek.A PS3-as FF játékok X360-on is megjelentek, ha azokra gondolsz nem voltak PS3 exkluzívak, bár ha kijönne XV is PC-re én le***nám magam.

-
Zedz
addikt
Black Friday nyertese ha jól tudom most az XBOX volt, szóval ez akár még behozható is lenne. Viszont a kettő platform együtt elég ütőképes megoldást tudna nyújtani. Ha belegondolunk elég nagy piacot tudnának lefedni, csak értelmes stratégia és az árukat megérő játékok kellenek ide.

-
SityiSXT
őstag
Nem bántásból/kötekedésképp, de nézd meg a Steam saját statisztikáit - jelenleg 1,13% használ Linuxot, 95,49% Windowst. Ez azt jelenti arányait tekintve, hogy ha a mai csúcsot nézzük DOTA2 játékosszámban, akkor a kb. 822 ezer játékosból mindössze 9300 játszhatott Linux alól.
-
myckie2
őstag
Ráadásul a PS4 elég jól legyűrte az XBONE-t eladott példányszámban, szóval az M$-nek ezt is számba kell vennie. Szóval szerintem nem lehetetlen, hogy megjelennek majd az Xbox játékok PC-n.
U.I. sok Playstation excluzív játék jelent/jelenik meg mostanában PC-re. (Final Fantasy, Naruto, Metal Gear Solid)
-
big-J
őstag
A valve egyike azon cégeknek, amik ha nem ütnek aranyat teljesen véletlenül és vakszerencsével, egy olyan szektorban amit elrontani utólag nagyon nehezen lehet, egy évtizede eltűntek volna a föld színéről.
-
Zedz
addikt
Na akkor kaszálhatnának nagyot, ha ezt okosan meg tudnák oldani. Igazából nem értem az Xbox mellett miért nem jött számításba az, hogy na srácok most odatesszük magunk és számolunk a PC-vel? Az MS kezében ott van az egyik legnagyobb piac, de nem használja ki...
(#20) Gertrius: Annak is megvan a feelingje, és van olyan aki semmiért sem cserélné le.
Igazából megférne egymás mellett a kettő, nagyon is. -
myckie2
őstag
-
Duck663
őstag
Nem volt rossz elképzelés, de a cikkben benne van a lényeg: "a SteamOS nem lesz több egy Linux disztribúciónál" annyi van már belőlük, hogy Dunát lehet rekeszteni, de igazából egyik sem jó szinte semmire sem. Nem kell még egy.
A legnagyobb baj az, hogy senki nincs úgy egy Linux mögött, mint az M$ a Windows mögött.
-
VaniliásRönk
nagyúr
A Steam és a SteamOS nem ugyanaz. Attól, hogy a saját játékaiknak, meg még egy-két nagyobb címnek van Linuxos portja, még nem jelenti azt, hogy Linuxon játszanak velük a felhasználóik, pláne nem azt, hogy SteamOS-en, és végképp nem azt, hogy Steam Machine-en. Márpedig ez lett volna a cél. Ami pedig a legrosszabb, hogy a Valve háza tájáról is legfeljebb negatív kijelentések jönnek.
-
wjbhbdux
veterán
Mindenki magyaráz, hogy milyen rossz ötlet, de elfelejtik, hogy a Steam felhasználók nagyon nagy része elsősorban csak DOTA vagy CSGO-val játszik, és a Valve játékai már a SteamOS előtt is rendszerint több FPS-el futottak akármilyen linuxon mint windowson, volt egy időszak amikor összedugták a fejüket az AMD és az Nvidia driver csapatával is, és meglett az eredménye. És még hulladék gépeik is vannak, aminek még jót is tesz hogy nem egy 27 giga ramot zabáló tablet OS-t kell használniuk.
Az összes steamen lévő játék 1/5-e már megy linuxon is, persze ebből egy rész biztos megkérdőjelezhető minőségű port, de okkal adják ki ezeket. Lesz ennek közönsége, ők jobban tudják mit hoz a jövő, a VR technológiába se véletlenül fektettek sok erőforrást az elmúlt években.
A Win10 és a Microsoft hatalmas PC gaming elképzelései meg az új kiszivárgott alpha build alapján úgy festenek, hogy az Xboxod játékait megveheted a PC-n és onnan irányítva töltheted le a konzolra..
-
Cathfaern
nagyúr
Tippre hasonlót fognak csinálni, mint ami WP vonalon is megy: időnként (1-2 évente) meghatároznak egy referencia szintet, értelemszerűen játékokra kihegyezve. Így jobban lehet optimalizálni, mint ha csak véletlenszerű hardverek lennének a gépbe, tehát fejlesztőknek jó. Vásárlós meg tudja, hogy ha vesz Windows X Gaming3-as PC-t, akkor a GTA10 ultra-ban fog menni, de ha csak Gaming2-est vesz, akkor csak mediumon. Aki meg továbbra is maga akarja összerakni a gépét, az összerak magának amit akar és az olyan teljesítményt hoz amilyet (ez a jelenlegi helyzet). Gyártók jól járnak, fejlesztők jól járnak, vásárlók jók járnak. Szerintem mindenkinek win lenne

-
berVi
senior tag
válasz
VaniliásRönk
#1
üzenetére
Toketlenkedes max akkor lett volna, ha egy jo otletet hajtanak vegre benan. De itt mar az otlet is alapjaiban volt rossz

-
nonsen5e
veterán
Inkább a játékaik harmadik része legyen már hivatalosan is "when it's done" státuszban, ne ez.

-
aol.
csendes tag
Mikor lesz elérhető az OS? Mert ezt nem említi a cikk.

-
VaniliásRönk
nagyúr
Ami nem nagy kunszt, mert a SteamOS, ill. a Linux úgy általában, jelen formájában teljesen alkalmatlan játékplatformnak. Nem tudom a Valve hogyan gondolta, hogy majd ők egyedül megoldják a Linux összes problémáját egy n+1-edik forkkal.
Egyetlen járható út lett volna, megkerülni a Linux hiányosságait a Mantle-lel, ami többszörösen kifizetődött volna, könnyű portolhatóság a M$ és a Sony konzoljáról, plusz viszonylag fix hardware. Ezzel lehetett volna valamit kezdeni.#6 aol.: A béta már hosszú ideje elérhető, a végleges verzió meg valószínűleg soha sem fog elkészülni, ha a gyártók valóban kihátrálnak.
-
Xirtam
veterán
Mióta bemutatták, erre számítottam.

-
Archttila
veterán
subscribe
-
VaniliásRönk
nagyúr
A töketlenkedésnek rendszerint ez a vége...
Új hozzászólás Aktív témák
- Mozilla Firefox
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Linux felhasználók OFF topikja
- Milyen processzort vegyek?
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Vicces képek
- Milyen SSD-t vegyek?
- További aktív témák...
- Brutál Gamer PC RTX 5060 Ti 16GB, i5-14400, DDR5 32GB Garis 2027-ig!
- Zotac Magnus One barebone számítógép Foxpost az árban !!
- i5 12500/ RTX3070/ 32GB DDR4/ 1TB SSD alapú konfig/ garancia/ ingyen foxpost
- Asus Gamer PC: i5-10600KF // RTX 3060 Ti // 1Tb SSD // 16Gb Ram
- AM4 csúcs félkonfig ! 5800X3D-MSI B550-G.SKILL Trident Z RGB 32GB (2x16GB)-512GB M2 + AIO HŰTŐ
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 128GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3913
- Eladó Samsung Galaxy S22 8/128GB / 12 hó jótállás
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- 184 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5090
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Nyilván van egy réteg aki mindig megveszi az aktuális COD-ot vagy a BF-et, de véleményem szerint ez a kevésbé jellemző, így a nem AAA kategóriát is ugyanúgy értékelni kell.
) folyik még a fejlesztés, a 148. frissítésnél tartanak mióta megy a tesztelése. Majd ha kész lesz és megjelennek ezek a gépek, akkor nem 1% lesz a részesedés, most nyilván kiaf*szom tesz fel egy ubuntut randomra.



![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


