Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Pug
veterán
"Ez a DP-HDMI2.0 történet sehogy sem lesz jó már. Kb. azt várják, hogy mindenki váltson valami HDMI 2.0-s hardverre, és akkor le is lehet szállni erről a dologról. Elképzelhető, hogy a nem túl gyors frissítés is egy kényszerítés, lassan a userek megunják a szopást."
Yepp, ezt pontosan így látom én is.Abban viszont nem fogunk egyet érteni, hogy ha van egy funkcióm, amit a korábbi driver verzióban támogatok, majd a következő release-zel már nem, de semmilyen changelog-ban nem szerepel annak a kikerülése, akor az ne lenne inkább bug&issue, mint support elhagyás...
-
paprobert
senior tag
Ez a beszélgetés pár hónapja lezajlott már.
Power efficency nélkül 2 dolog történik:
-duplájára nő a GPU idle fogyasztás
-Az órajel nem tud dinamikusan lefele váltani framerate cap esetén sem, ergo az órajelhez társított feszültség is fixen magas marad bármekkora 3D terhelés esetén.
Pusztán a multiprocesszorok load csökkenése pedig köszönő viszonyban sincs azzal a fogyasztási karakterisztkával, ami Power efficiency mellett tapasztalható volt.Én elhiszem hogy ez jó volt arra is hogy pár hibás kártya specen belül maradjon, de mindenki másnak ezzel megölték a normális energiagazdálkodást.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
Na ne már, akkor hazudik a hardver magáról a régi driverekkel?
Konkrétan ki lehet mérni a különbséget.Példa: közepesen terhelő játék, limitált képkockaszám mellett mindkét esetben:
Power efficiency-vel 60W, 990 Mhz, 0.97V, a load mindig közel 100%
Power efficency nélkül 85W, 1310MHz, 1.110V, a load sosem 100%PE. nélkül CSAK a kártya csúcsértékei érvényesülnek, míg PE on mellett tudja a hardver hogy mikor lehet visszavenni.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
Szerkesztettem az előző kommentemet.
A Power Limit egy globális TDP limiter, a csúcsfogyasztást fogja vissza, és legtöbbször teljesítményvesztéssel jár. Nem terhelés alapú.
A Chill pedig tudjuk, input alapú képkockacsökkentés-növelés, frame pacinggel. Nem terhelés alapú órajelskálázás.Szerk.: Igen, az a 100% az az aktuális órajel melletti számítási teljesítményt tükrözi.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
Egy dolgot nem értek akkor... Minek vannak lower state-ek a koppra járatott órajel+feszültség páros mellett, ha soha nem lesznek használva?
A Power Efficiency pont ezekre támaszkodott. A kecske is jóllakott full loadnál, a káposzta is megmaradt közepes loadnál. És igen, mellékhatásként néhány címben a stuttering jelen volt, nem sok vizet zavarva.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
Köszönöm a részletes leírást. Ez így kerek és logikus első olvasatra.
Ha a szoftveres mérést pontatlannak tartjuk, én el tudom fogadni. Van viszont egy sokkal pontosabb indikátora pl. az idle fogyasztásnak. A hőmérséklet. Ez analóg, és egy adott időtartam alatt a kumulált fogyasztás megjelenik hőként egy passzív kártyánál.Azaz ha a race to idle valóban jobb PE nélkül, a hőmérsékletnek nem kéne nőnie. Ellenben sb kolléga is arról számol be, hogy a PE-vel egyébként passzív kártyájának hőmérséklete elkezd felfele kúszni, majd a tresholdot elérve be-be kapcsolja a ventillátort az új driverekkel.
Itt már nem lehet a mérés pontatlanságára hivatkozni, egyszerűen többet fogyaszt a cucc.
Én úgy vélem, hogy csak cél nélkül van készültségben a kártya, ami triggerelődik bármilyen apró terhelésre (pl. böngésző görgetés, ablak váltás), teljesen felesleges köröket futva, robbantva a teljesítményt a közel 0 feladatra, többet fogyasztva.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
sb
veterán
Ez a beszélgetés is lezajlott már, de akokr még egyszer.
Windows 10 Desktopon vagyok, egy TotalCMD ablakot húzok jobbról-balra.
Mit állítsak és hova, hogy NE 1100MHz-re boostoljon a GPU?Chill? Hány fps kell hozzá? 2D-ben.
Power limit? Mennyire ,15W? Nincs a skálán és talán nem is igazán válna be.Azt is hagyjuk, hogy ez nem okoz átlagfogyasztási különbséget.
Mint írtam kártya 60 fokra kúszik, PE-vel pedig 48 fok.Játék pedig nem futott a gépemen 2 éve. Desktop appok + Firefox böngészésre, utóbbiban van hw accel ami hajthatná a gpu-t... de érdekes módon PE mellett ott is elég a 300MHz mindenre.
@paprobert
Load helyett ott a hőfok. Ráadásul amit ítam, nálam játék nélkül. Ebbe k*va nehéz belemagyarázni, hogy vagy van terhelés ami igényli vagy ugyan nincs, de változatlan a fogyasztás és csak viccből melegebb.@Abu
Ez egy régóta ismert energiahatékonysági stratégia, csak nehéz olyan hardvert csinálni, amin megvalósítható, de a lényege annyi, hogy nem egy fix low power state-en megy a hardver, hanem brustol egy nagyot, gyorsan végez a feladattal, és visszatér a legalacsonyabb state-re.Ma ezek már nem problémák, egyik sem, ezért sokkal jobban megéri brustolni, megcsinálni a feladatot, majd idle-be állni, amíg jön a következő feladat. Többet nyersz vele a konnektorból felvett energia tekintetében, mintha beraknád a GPU-t egy állandó alacsonyabb state-re.
Látható, hogy nem működik. Ez elvben működik. Még cpu-k esetén is, pedig ott már régóta alkalmazzák. Ami miatt megy az inkább a terhelés alapú jó energiamenedzsment a cpu-knál. A burst technika ott is indokolatlanul nagy órajeleket eredményez, bár kimérni nehéz, de vélhetően átlagban is. Ami miatt a fogyasztáson nem látszik az az, hogy terheletlenül hiába magas az órajel/fesz, nem ugrik meg a fogyasztás.
Ezt gpu-nál nem látom. Egyértelműen magasabb az átlag órajel/fesz és itt megy vele a fogyasztás is. És hiába mondjuk rá, hogy milyen gyorsan kapcsolgat, az átlagot elrontja.
Ott a fogyasztás és a hőfok egyértelműen.[ Szerkesztve ]
-
-
-
Melyik újítás vagy konkrétan mi felelős ezért
[link]
you have ever used multi-monitor setups with differing refresh rates, say 144 Hz and 60 Hz, any window movement in the 60 Hz monitor meant that stuttering would be observed even in the 144 Hz display as well until the window movement is stopped. This is because the Desktop Window Manager (DWM) — the display compositing component of Windows — draws on both monitors together instead of individually compositing each display. Therefore, the monitor with the higher refresh rate gets pulled down to match the lower refresh rate monitor causing micro-stuttering and frame-skipping.Ez akkor most a dwm 2.7-el javításra került? Nálam egyébként nagyon hülyén viselkedik az UFO test, de be tudom annak hogy egyszerre használok intel igput meg 5600 xt-t, nem éppen problémamentesen, de ezt most nem részletezem.
Lényegében az ufo test egy 60 hz.-es másodlagos van és így fut rajta [link]Intelen. Az Amdn egy 75 Hz-es monitor van ami így fut [link]
(=mindkettőn 75 hz-et ír.)[ Szerkesztve ]
-
Kupszi
aktív tag
Második menet, 20.5.1 driver , kékhalál megint youtube videók alatt atimgpu.dll hibával. Mindig ugyanabba a szituba, és játékok alatt szintén. A 20.4.2 minden tökéletes. Tudom user error, de még soha nem volt problémám AMD driverrel.
Ez most a WDDM miatt lehet vagy mi egyéb?Pipapapa strikes back again! Avagy újabb tégla a falba!
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó ASUS GeForce GTX 1660 Super 6GB Phoenix videokártya (PH-GTX1660S-6G)
- Legújabb Nvidia Quadro RTX 4000 Ada Generation 20 GB új garis eladó
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest