Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz S W A T #2810 üzenetére

    A svédek nem gondoltak rá, hogy a hajtómű a végén kevés lesz. Csak a berepülések során kiderült, hogy a szerkezet több ponton is gyengébb, mint kellene. Megerősítés természetesen többlettömeggel jár. Ennek ellenére kezdték meg a sorozatgyártást, némileg erősebb szerkezettel, de az A/B és a mi gépeink szárnya továbbra is gyengébb, mint kellene (a szárnyvégi Sidewinder Rolleronjai szépen be tudják remegtetni, ami fokozott fáradáshoz vezet, ezért is repülnek a Gripenek Rolleronok nélküli Sidewinder imitátorokkal). Egyébként az eredeti tervek szerint is éppen csak 1 felett lett volna a tolóerő/tömeg aránya. A hajtóművön meg már nem volt hova erősíteni, így is üveghangon üzemel.

    Ha az F-110-et akarnák beépíteni, akkor a géptörzset jócskán meg kellene nagyobbítani. Így csak némi átépítés szükséges.

    Nem 4-5-öt, csak kettőt: Rácz Zsoltot (†) és Varga Ferencet. Repültek ők sok mindennel, tán még Tornado-val is. Mindenesetre a felsorolt típusok mindegyikével.

Új hozzászólás Aktív témák