Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
válasz MaddeNNNN #819 üzenetére
Pont fordítva. Az F110-GE-400 nagyon is jó hajtómű volt (bár a beépíthetőség miatt rendesen meg kellett moddolni a dash 1xx szériához képest, ami miatt alacsonyabb lett a tolóereje és nagyobban az áramlási veszteségei). A probléma a korai TF30-P-412/414A-val volt, ami egyáltalán nem felelt meg egy vadászgép számára (ráadásul a Tomcat szolgálatbaállása idején már teljes mértékben elavult), nem bírta a komoly túlterheléseket. Az F-111 és (T)A-7A/B/C esetén tökéletesen megfelelt, lévén ezek csapásmérő típusok voltak. Emellett érzékeny volt a beszívott lőporfüstre, rakétahajtóművek égésgázaira, lassan gyorsult...
Egyébként eredetileg az F401-PW-400 lett volna a halytóműve (az F100 haditengerészeti változata), a TF30 csak átmeneti megoldásként lett alkalmazva. Ehhez képest ebből az átmeneti típusból gyártották a legtöbbet.
Az F/A-18A/B/C/D nem a Tomcat kiváltására/kiegészítésére lett alkalmazva, hanem a csapásmérő feladatkörű F-4 és A-7 leváltására. A Tomcat-et és az Intruder-t az F/A-18E/F váltja (az Intruderek kivonása után ezeket a századokat is F/A-18C/D verziókkal szerelték fel).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen