Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
most hétvégén a Mammut I fsz-en a Sony bemutató, A550 és A850 kipróbálható + pár obi, egyik csemege a 135-ös STF obi [link]
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1266 üzenetére
ööö.... linket nem. biztos forrásból tudom családtag járt ma arra.
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1268 üzenetére
gondolom az obi erdekel, nem a vazak - az A550 belepo szint, nekem valo, az A850+hozzavalo obikhoz lottootos kell.
2 szinttel feljebb az Edigitalban pedig a Pana m4/3 gepeit lehet kiprobalni, az uj GF1-et is. -
rumos14
nagyúr
válasz rosta11 #1271 üzenetére
az új 5-es széria egyértelműen a korábbi 3-as széria utódja, méltó utódja. nagyon hasonló kialakítás, semmi lebuítás, ugyanazok a gombok megvannak mint a 300-ason de többet sem tud: nincs 2 tárcsa, MLU, DOF preview és tsai. ami nekem kis hátrány, az az, hogy a képernyő bal oldalán található 4 gombot máshová rakták, helyhiány miatt. szóval összességében ez emelt belépőszint, Nikon D5000, Canon 500D, Oly E-620 kategória.
váltani akkor érdemes, ha lázba hoz a több fps és a sokkal jobb magas iso-s képminőség. sokkal-sokkal jobb, 2 teljes stoppal legalább, tehát A300 iso400-ával bőven pariban van az A500 iso1600-a. és a jpeg-ek sem az eddig jellemző zajmosott színfoltos hatást keltik, hanem finomabb szemcsés zaj látszik. de ezt pár hete itt leírtam. -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1274 üzenetére
speckó szerint nincs hatalmas különbség, 0,74x helyett 0,8x, (A300 vs. A500/550), ami még mindig kisebb mint az A200-é (0,83x). fílingre is nagyobb, ez tuti, de nem váltja meg a világot. Szten-nek tetszett, és ezen meglepődtem
-
rumos14
nagyúr
igazad van. igazából az ember néha túl sokat akar, azt is, amire nincs annyira szüksége. fogok én rengeteget iso800+-on lőni? aligha. a másik oldalról: örülnék kvázi zajmentes iso800-nak? mi az hogy? nagyon is!
tegnap megnyomkodtam a gépeket, lőttem is velük.
az A550 még 0.90-es fw-rel volt, tehát nem végleges. de nem fagyott meg ilyenek. összeszerelésre, anyagminőségre nálam teljesen pozitív, nem nyöszörög. persze nem A700, hanem A200-300 szint, ami sztem nem volt rossz. sajnos nemtom h a zajszűrés mire volt állítva, meg a fény is k. kevés volt, ezért szinte csak iso1600-on használtam, most nem ért akkora katarzis mint az A500-zal korábban.
az A850 nemtom, nekem úgy tűnik mintha azért ez egy spórolós A900 lenne, nem csak a 3fps miatt, de úgy emlékszem az A900 borítása minőségibb érzetet keltett, az A850 néhány helyen elég olcsócska gumi/műanyag borítást kapott. ami még feltűnt, h az AF pontok baromi közel vannak egymáshoz, a "képkocka" nagyon kis, középső részét fedik csak le. tudom, középső AF pont, átkomponálás, de ez így sztem akkor is gáz. főleg a Nikon 51 AF pontjához képest.
ja és az Edigitalban volt Pana m4/3 bemutató, a GF1-gyel játszottam leginkább, nekem nagyon tetszett! az a 20/1.7-es obi nagyon ott van. komolyan mondom ha most akarnék gépet venni és lenne vmi normális alapobi rá, nem ez a 14-45/3.5-5.6, akár még gondolkodóba is esnék. ha fele annyiba kerülne...50/1.8-at boltban még nem láttam, argep.hu sem mutatja.
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1276 üzenetére
nemtom Canikon-nál hogy van, de nekem semmi bajom azzal hogy DT, aps-c képkört kirajzoló változatban kihoznak egy "klasszikus" obit. aki meg ff-et vesz, csak megvan a zsé a 100+k-s Sony 50/1.4-re.
Krisztián, ha az 50/1.8 normális árban lenne, nem Sony-féle árképzéssel, jó vétel lenne, de a 40+k az sok érte sztem. -
rumos14
nagyúr
az a ciki, hogy 1,5 éve MAF 50/1.7-est 22k-ért lehetett venni, annyiért megérte, de most már 30k-t kérnek érte, valóban, agyal az ember, hogy akkor már inkább egy újabb konstrukciójú (igaz full műanyag) Sony 50/1.8-ast vegyen. indexen árul egy srác MAF 50/1.4-est, az esetleg? van egy ilyenem, kölcsön tudom adni, ha érdekel.
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1278 üzenetére
nekem az az obi nemkéne! MF only, ahhoz én kevés vagyok. inkább egy CZ 135/1.8: [link]
nekem bizony volt húha érzésem A700-A850 kereső összevetésekor, és az A900 még nagyobbabb!
az A850 nekem az A700-at ismerve már nagyon ismerős volt, menü, kezelőszervek szinte ugyanazok, méretre sem sokkal nagyobb. a beépített vakuja viszont az istennek sem nyílt fel -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1295 üzenetére
ott is van a szeren keményen. sajnos a Sony u.abból az érzékelőből kevesebbet hozott ki mint a Nikon, de most az új 500-as szériával felzárkóztak.
-
rumos14
nagyúr
tegnap volt szerencsém kipróbálni egy végleges, 1.00-ás A550-t a Kecskeméti u-i Sony Szalonban.
összességében igen kedvező benyomást tett rám.
a fogása jó, aki A200/300-at használ, nem lesz csalódott. rendesen össze van rakva a gép, nem nyekereg. anyagminősége is jó, gumirozott felületek a markolaton és a hátoldalon is, sztem jobb érzés kézbe venni mint egy A300-ast. szubjektív, de sokkal jobb érzetet kelt mint egy Nikon D5000 vagy Canon 500D, nem az a rideg kopogós műanyag mindenhol). egy A700 persze megint más kategória, ez tiszta sor.
a bekapcsoló gomb helyét szokni kell, és a tárcsa is lehetne nagyobb, de nem vészes. bekapcsolva az első dolog ami szembetűnő, az a gyönyörű kijelző. a live view képe is sokat javult az A300-hoz képest, a kép sokkal folyamatosabb és részletgazdasgabb kevés fény mellett is.
lőttem képeket, kifejezetten az A700-zal való összehasonlítás miatt. korábban A500-A700 jpeg összehasonlításban az A500 magas iso-n való zajosságban sokkal jobban szerepelt, Sony-ék megtanultak jpeg motort készíteni. A550-A700 raw összehasonlításban érdemi különbséget nem véltem felfedezni, de sajnos a tesztképek sem lettek tökéletesek, az A700 világosabb képeket produkált. az biztos, hogy az A550 nem szerepelt rosszabbul. egy jól kiexponált iso3200-as raw konverzió noise ninjával zajszűrve nagyon szép eredményt adott.
tehát amondó vagyok, hogy aki A300-at használt, de úgy érezte, hogy zajmosottak a jpeg képek és zajosak a raw-k iso400 felett, szeretne nagyobb felbontású kijelzőt, már érdemes megfontolni a váltást. az új kitobi is sokkal jobb mint a régi, nem az az azonnal lecserélendő fajta. a 7fps engem személy szerint jelenleg nem villanyoz fel, de a nagy puffer azért jól jön.
a végén még hadd emeljem ki a boltban dolgozók segítőkész hozzáállását, a normális árképzést, a 3 év garit és az elérhető kedvezményeket. -
rumos14
nagyúr
válasz levy1983 #1313 üzenetére
bár 7D-hez csak kézbefogás erejéig volt szerencsém, de amit hallottam, az alapján az A700 érezhetően gyorsabb, pontosabb AF-fel bír. én az A300-at tudom összehasonlítani az A700-zal, megvallom, itt nem vettem észre hatalmas különbséget, de az is igaz, hogy nem teszteltem kőkeményen. Tamron 17-50-em van, a leírtak erre (is) vonatkoznak.
-
rumos14
nagyúr
válasz johnjohn #1317 üzenetére
johnny, lehet hogy pont azért vett ilyen gépet, mert ő bizony az lcd-t akarja használni komponáláshoz. mint ahogy nagyon sok esetben én is. nem fókuszálás előtti képet mutat a LV, csak simán nem olyan csúcs az a bizonyos második szenzor ami a LV képért felelős. az 500-as sorozatban nagyot javítottak ezen, olyan az élőkép mint egy jobb kompakton.
-
rumos14
nagyúr
válasz ballington #1327 üzenetére
sztem nem ér meg 80-at egy használt de nem garis ilyen obi.
Sigma 17-70-nél 55, nagyon max 60k a reális használt ár, Tami 17-50 úgy 80 körül. ez utóbbi optikailg jobb mint a Sigma 18-50. -
rumos14
nagyúr
válasz ballington #1334 üzenetére
index Minolta AF adok-veszek fórumban elég gyakran fordul elő MAF 50/1.7-es obi.
-
rumos14
nagyúr
válasz ballington #1337 üzenetére
hát most Tom00-nál pont van egy, ami ráadásul korábban az enyém volt, amikor eladtam neki, még tökéletes volt
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1358 üzenetére
is? hát nyilván az A700-at eladtam amúgy pont ma egy hónapja vettem meg. nem írtam volna? amikor a Sony Szalonban kipróbáltam, akkor leírtam a benyomásaimat. szóval nem bántam meg a (le)cserét, ez egy nekem való váz, irtó jó LV-val, nagy felbontású kijelzővel. magas érzékenységnél egy hangyányit talán jobb az A700-nál a +2 mpixel ellenére. WB-t nagyon szépen eltalálja, ebben egyértelműen jobb az A700-nál. hajlamos kicsit alexpózni, de nem vészes.
voltam most pár napot Berlinben, a Tami 17-50-t vittem, elképesztően jó obi. nem tudok dönteni ez és a CZ 16-80 között.
fogásra, gombkiosztásra, anyaghasználatra természetesen az A700 jobb, de ebben az emelt belépőosztályban az A550 is szépen helyt áll. -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1352 üzenetére
különbségekről még annyit, hogy az A550 pufferja is nagyobb, nem kicsit. LV-val "csak" 4 fps-t tud, de "géppuska" üzemmódban valóban tudja a 7-et. szép darálós hangja van
a szenzorban csak annyi a különbség, hogy az A550 +2 mpixel, emiatt talán nagyon-nagyon kicsit zajosabb az A500-nál 100%-on nézve, de azonos képméretben nem hinném, hogy lenne különbség.
amúgy az a jó ezekben az új gépekben, hogy végre az in-camera jpeg is használható, sőt, nagyon jó. zajban, részletességben is. na én persze maradok a raw-nál.szerk: az A500 kijelzője is szép, a LV sokkal folytonosabb képet ad mint a 300-asoknál.
amikor és ahol én vettem, 15k különbség volt a kettő között, a vga kijelző és a nagyobb puffer miatt nekem megérte. sőt, kaptam a gép mellé 2 személyes Debrecen - Liverpool BL jegyet mondjuk épp külföldön voltam amikor a meccs volt, így "kénytelen" voltam eladni, ahogy a kitobitól is megváltam már.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1360 üzenetére
én is meglepődtem, hogy pl. a photoclubalpha és az alphamountworld meglehetősen lehúzta. a gombkiosztás sztem nem vészes, az anyaghasználat a kategóriában bőven jó.
a ropogós műanyagot nem tudom megerősíteni. sztem az A300 is teljesen jól össze volt rakva, az A550 pedig még jobb. persze ez nem félprofi kategória. -
rumos14
nagyúr
Szten, erről a a "több mpixel" kérdésről még annyit, hogy pixel szinten nézve az A350 vszleg tényleg zajosabb volt az A300-nál, de alacsony iso-n egy jó obi kihozta a különbséget.
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1371 üzenetére
nekem ez a tudásszint passzol. igen, a LV csak hiányzott, ill. az A700 erősen ragaszkodott a középső fókuszponthoz akkor is ha "szélesre" állítottam, így amikor asszony fényképezett, igen nagyo volt a selejtarány (gyerek a kép baloldalán full homály, fal x méterrel hátrébb tűéles).
-
rumos14
nagyúr
mint a "Sony rendszer" elégedett felhasználója, nem könnyen mondok rosszat egy Sony gépről, de az A230/330/380 gépekről elég sommás véleményem van: a fogásuk botrányosan sz@r. ezt elizélték, és nem kicsit. továbá a kezelőszerveket túlságosan leegyszerűsítették, fontos gombok egyszerűen hiányoznak. ezek miatt én nem tudom ajánlani az A330-at. amiket leírsz, hogy mik szólnak a Sony mellett, azokkal tökéletesen egyetértek, a vázba épített stabi, az élőkép (és a Minolta obik) miatt döntöttem anno az A300 mellett. ezt a gépet már sokkal inkább tudom ajánlani. normális fogása van és a gombokat sem spórolták le róla. használtan nagyon jó áron megkapod. a hozzá adott 18-70-es kitobi viszont gyenge, az A330-hoz járó 18-55 sokkal jobb.
még sokkal jobb gép az A500/A550, de ez már más árkategória.
igen, a 300-as gépek a kategória átlagánál zajosabbak, ez hátrány. iso400 felett már nem szép. a kereső is meglehetősen kicsi. a színek miatt nem aggódnék, sőt, sztem ebben a Sony/Minolta kifejezetten erős.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
Pferi, azokat az obikat én sem ajánlom. a 35-80 átfogása nem az igazi, minősége meg sztem simán kitobi alatti. a 80-200 sem egy jófajta Minolta obi. igen, a Tami 55-200-at tudom ajánlani, mert kicsi és könnyű, és egészen jó a képminősége. én nem vagyok egy nagy telés, nekem ez elég.
nem azt mondom, hogy botrányosan olcsó, de most 170k a Zeiss 16-80 az Edig-nál, ha vki nagyon gondolkodna egy ilyenen -
rumos14
nagyúr
válasz olee0625 #1439 üzenetére
nos azért egy 200+ pénzbe kerülő 70-200/2.8 és egy nyolcadannyiba kerülő Tamron 55-200 között igen nagy különbség van. nyilván az a kérdés, hogy kell-e neked fényerős tele. mert ha kell, akkor sok választás nincs. ha nem, akkor lényegesen olcsóbban is találsz jó minőségű teleobit. a Beercan jó választás, f4 relatíve fényerős is, az ára sem vészes, csak hát nagy és nehéz, de egy 2.8-as teléhez képest semmiség.
-
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1446 üzenetére
sztem nem fogsz csalódni az a kitobi indulásnak bőven jó amúgy. a közelpontja 25cm, kitobik között ez átlagos-jó érték. egy dedikált makróobi nem olcsó játék, újonnan >100k, használtan persze lehet olcsóbbat is találni. azt kell majd eldöntened, hogy milyen gyútávban gondolkodsz. a raynox képileg eléggé rendben van, de a fókuszálás nem egyszerű, én legalábbi szenvedtem vele.
-
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1452 üzenetére
minden kép a pufferbe kerül, onnan a kártyára. az 550-esnek igen nagy a puffere, ebbe belefér a 7fps sorozat majdnem 2 másodpercig raw-ban, tehát a memókártya ilyen szempontból tök mindegy. ha rengeteg sorozatot lősz, egymás után, akkor számít a kártya. nekem egy tök sima Kingston Class6-os van a gépben.
a 105-ös Sigma egy igen jó makró obi, egyáltalán nem éri meg közel 2x annyiért a 100-as Sony. -
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1455 üzenetére
van ilyen 50-es obim, kellemes darab. az a baj, hogy ez a 45k sok érte. 30 alatt kapsz egy használt Minolta 50/1.7-est, nincs egetverő különbség a kettő között. beltéri portréra ilyet ajánlok, kültéri portréra vszleg jobb a Sigma (már ha van elég hely "hátra menni", a 105mm már eléggé tele tartomány).
-
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1468 üzenetére
nincs értelme ilyen összehasonlításnak. a D90 egy "magasabb szintű" vűz mint az A550, jobb anyagminőséggel, felső kijelzővel, két tárcsával, félprofi funkciókkal. az A550-nek egy emelt belépőszintű váz, sok kényelmi funkcióval, de nem D90 ellenfél. ha neked az A550 tudása többet ér, akkor jól választottál. sztem a kollégádat hidegen fogja hagyni az érvelésed, mert neki más fontos egy fényképezőben.
-
rumos14
nagyúr
válasz sonygirl #1492 üzenetére
homályos? nem biztos, hogy értelek. ha homályos, akkor rossz helyre ment a fókusz. ez PS-ban nem jaívtható. az átfogása amúgy megfelelő? volt ilyen obim, semmi baja nincs.
most van egy Zeiss 16-80-am, nyilván jobb a 24-85-nél, persze drágább is, de nem ezen múlik, hogy éles vagy életlen a képed. a nagygenerál sem segít ezen. -
rumos14
nagyúr
válasz sonygirl #1495 üzenetére
milyen gyútávon és rekeszen használod a 24-85-öt, ahol neked nem tetsző képet ad? tapasztalataim szerint teljesen nyitva valóban lágy, de kicsit lerekeszelve már nagyon jó. raw-ban lősz amúgy? egy kis élesítés teljesen természetes dolog, bár én nem nagyon szoktam.
a 16-80 valóban más kategória, én nagyon szeretem, az átfogása praktikussá teszi, minden gyútávon és rekeszen kellemes képet ad. egy másik nagy kedvencem a Tamron 17-50/2.8, ha fényerős zoom obit szeretnél, sztem ez a legjobb vétel.
nem tudom, mennyire szokás "teljesen áttisztítani" a gépet, én, ha kell, körtepumpával belefújok, oszt annyi.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen