Új hozzászólás Aktív témák
-
tailor
őstag
válasz rozsdee #1342 üzenetére
A "zajosodás" javult, méghozzá jelentős mértékben - talán ez a legfontosabb különbség. Aztán ott a gyorsabb sorozat, a jobb LiveView - kiegészítve a kézi fókuszáláskor való nézőképbe való belenagyítással, ami jelentősen könnyíti azt; a nagyobb optikai kereső; HDR kép készítési lehetőség gépen belül.
Ha tudsz angolul, ajánlom ezt elolvasni. (Bár ez az 550-es, de 90%-ban megegyeznek.) -
Szten Márs
nagyúr
válasz rozsdee #1349 üzenetére
Jahh, az edigitálnál 210 ezer HUF 18-55-ös alapobival az A550: [link]
Viszont valaki elmondhatná, hogy a szenzoron kívül mi a különbség az A500 és az A550 között, mert az A500 brutálisan jó áron, 180 ezerért megvehető 18-55-el (ha most vennék gépet valószínűleg nem sokat gondolkoznék rajta): [link]
Ezen kívül az is bizonyos, hogy az A500-ban lévő 12MP-es szenzor brutálisan jó (nem, ez már nem ugyanaz, mint az A700 szenzora), az A550 szenzorának valós képességeiről viszont még gyakorlatilag semmit nem tudunk. Mindenesetre nehezen elképzelhető, hogy jobb lett az A500-asénál, mint ahogy az A350 szenzora is nemhogy jobb, de rosszabb volt az A300-énál. Szóval összességében, ha csak nincs valami _tényleg_ ütős érv, azaz fontos, lényegi különbség még az A550 javára, szerintem az A500 messzemenőkig jobb vétel.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz rozsdee #1353 üzenetére
És főleg kérdés, hogy mit tud az A550 szenzora, és hogy viszonyul az A500-aséhoz. Nem baj, hamarosan várhatóak képek, ha máshol nem, a pixel-peeperen biztosan: [link]
Mindenesetre a sorozat, meg a kijelző valóban jól hangzik, kérdés, hogy neked pl mennyire számít a sorozat - mert pl én talán kétszer-háromszor lőttem sorozatot, pedig kb 15 ezer expó bele van téve a gépembe, van aki meg igencsak gyakran használja azt a funkciót.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz rozsdee #1360 üzenetére
Na igen, de azért egy A2xx-hez, vagy A3xx-hez képest igen jó az anyagminősége. Más kérdés, hogy ez azért (is) lehet, mert azoknak félelmetesen gagyi, műanyagos érzetük volt. Mindenesetre nekem egy pár perces fogdosás alatt nem tűnt fel, hogy az A550-el gond lenne ilyen téren.
BTW még pár teszt (ezekben is említik a nem annyira jó anyagminőséget):
[link] és [link] -
pdave
aktív tag
válasz rozsdee #1359 üzenetére
itt találsz egy tesztet a 18-55ről, a cikk végén összehasonlítják a 18-70-nel, van különbség
[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/pasztordavidphotos
-
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1360 üzenetére
én is meglepődtem, hogy pl. a photoclubalpha és az alphamountworld meglehetősen lehúzta. a gombkiosztás sztem nem vészes, az anyaghasználat a kategóriában bőven jó.
a ropogós műanyagot nem tudom megerősíteni. sztem az A300 is teljesen jól össze volt rakva, az A550 pedig még jobb. persze ez nem félprofi kategória. -
Szten Márs
nagyúr
válasz rozsdee #1400 üzenetére
Nagyon egyszerű: ki kell próbálni Hisz ott van a teléd, ott van az előtéted, összeteszed őket, és azután te fogod tudni megmondani a legjobban nekünk, hogy mennyire rontotta a képminőséget Én nem várnék túl jó eredményt, annyi bizonyos, de kíváncsian várjuk a tapasztalataidat
-
Szten Márs
nagyúr
válasz rozsdee #1402 üzenetére
Ha csak ezért vennéd a Sigmát, akkor elárulom: ne tedd!
Vegyél inkább egy Tamron 70-300-at kb. ugyananyiért, az egy teljesen korrekt, jól használható objektív, jobban jársz. Az előtét nem fog rámenni, de annyi baj legyen, nagy valószínűség szerint ha a Sigmára raktad volna, elég elkeserítő eredményt hozott volna, ami miatt nagyon nem éri meg a roszabb objektívet választani. -
#65755648
törölt tag
válasz rozsdee #1408 üzenetére
Egyelőre még mindig lemondhatom, de nem szeretném. A rendelés meg azért történt ilyen hirtelen, mert akciós lett a gép, de csak a készlet erejéig. Ráadásul karácsonyig jó lenne ha megérkezne a masina, mivel jelenleg digi gép nélkül maradt a szűkebb család (elvesztettük a kompaktot) és apum régi filmes Prakticáját azért már nem szeretnénk elővenni .
A jó élőkép nekem azért lenne igazán fontos, mert szemüveges vagyok, rövidlátó. Így ha meg akarom nézni hogy mit is fényképezek akkor fel kell tegyem a szemüveget, majd hogy rendesen bele tudjak nézni a keresőbe,le kell vegyem, majd megint fel stb. -
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1446 üzenetére
sztem nem fogsz csalódni az a kitobi indulásnak bőven jó amúgy. a közelpontja 25cm, kitobik között ez átlagos-jó érték. egy dedikált makróobi nem olcsó játék, újonnan >100k, használtan persze lehet olcsóbbat is találni. azt kell majd eldöntened, hogy milyen gyútávban gondolkodsz. a raynox képileg eléggé rendben van, de a fókuszálás nem egyszerű, én legalábbi szenvedtem vele.
-
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1452 üzenetére
minden kép a pufferbe kerül, onnan a kártyára. az 550-esnek igen nagy a puffere, ebbe belefér a 7fps sorozat majdnem 2 másodpercig raw-ban, tehát a memókártya ilyen szempontból tök mindegy. ha rengeteg sorozatot lősz, egymás után, akkor számít a kártya. nekem egy tök sima Kingston Class6-os van a gépben.
a 105-ös Sigma egy igen jó makró obi, egyáltalán nem éri meg közel 2x annyiért a 100-as Sony. -
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1455 üzenetére
van ilyen 50-es obim, kellemes darab. az a baj, hogy ez a 45k sok érte. 30 alatt kapsz egy használt Minolta 50/1.7-est, nincs egetverő különbség a kettő között. beltéri portréra ilyet ajánlok, kültéri portréra vszleg jobb a Sigma (már ha van elég hely "hátra menni", a 105mm már eléggé tele tartomány).
-
-
Szten Márs
nagyúr
válasz rozsdee #1464 üzenetére
Általában azok a képeim, amiket a legjobban szeretek, és amiket a legjobbnak tartok, mind 3:2-ben vágatlanul készültek. Ugye a keresőbe belenézve a 3:2-es képarányt látod, és a keresőben komponálsz, ott dől el, hogy mi is kerül a gépre. Ha ott minden rendben van, akkor lehet valami kép a végeredményből, ha vagdosni kell utólag, abból jóval ritkábban lesz valami értelmes.
-
-
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1468 üzenetére
nincs értelme ilyen összehasonlításnak. a D90 egy "magasabb szintű" vűz mint az A550, jobb anyagminőséggel, felső kijelzővel, két tárcsával, félprofi funkciókkal. az A550-nek egy emelt belépőszintű váz, sok kényelmi funkcióval, de nem D90 ellenfél. ha neked az A550 tudása többet ér, akkor jól választottál. sztem a kollégádat hidegen fogja hagyni az érvelésed, mert neki más fontos egy fényképezőben.
-
sbazsi
veterán
válasz rozsdee #1477 üzenetére
Főleg akkor idegesítő ez, mint mikor azt javasolja pl a nikonos kolléga egy tapasztalatlan tanácsot kérőnek, hogy nikon-t vegyen, mert az már gép... az pedig meg is veszi a nikon d5000-t, minden előzetes tájékozódás nélkül...
Lehet, hogy így korrektebb lenne ez a mondat:
Főleg akkor idegesítő ez, mint mikor azt javasolja pl a nikonos kolléga minden előzetes tájékozódás nélkül egy tapasztalatlan tanácsot kérőnek, hogy nikon-t vegyen, mert az már gép... az pedig meg is veszi a nikon d5000-t... -
GenTus
csendes tag
válasz rozsdee #1480 üzenetére
BUÉK!
Teljesen más érzés Nikonnal dolgozni számomra. Amíg nem próbálja az ember, nem tudhatja. Játszadoztam Canon 450D, Sony A350, Nikon D90-el s nekem a Nikon jött be. Nem hinném, hogy egymás szemébe kellene dörgölni valamit is. A Sonyval is készíthetsz jobb képeket mint más Nikonnal. Hálistennek az árak nem annyira mérvadóak nálam , csak VR-es obikat használok , élőképet meg nem használok. Kinek a pap, kinek a papné. -
Szten Márs
nagyúr
válasz rozsdee #1520 üzenetére
Ha nem tévedek, tartós fogyasztási cikkek esetében 3 év a kötelező szavatossági idő. A garancia pedig annyi, amennyit adnak rá.
A különbség annyi, hogy garanciánál a kereskedőnek kell bizonyítani, ha szerinte a garanciális probléma a nem rendeltetésszerű használatból adódott, míg szavatosságnál, a szavazosság első hat hónapja után, a vásárlóra hárul a bizonyítás kötelezettsége, tehát neked kell bizonyítani, hogy igenis, rendeltetésszerű használat során keletkezett a hiba. -
sbazsi
veterán
válasz rozsdee #1523 üzenetére
én a photo hallban vettem a300-at, 130-ért ha jól emléxem, +10%ot ráfizettem, igy 3 év helyett 4 év gari van rá, méghozzá véletlen balesetre is kiterjed.
tehát ha a gyerek lerántja, vagy pelenka helyett épp a pálinka figyel be, akkor (elvileg) ingyen megjavíthák, vagy ha nem lehet, akkor cserélik. -
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1546 üzenetére
emiatt várakozni sztem totál felesleges, erre csak spekulálni tusz, addig meg ottvagy gép nélkül. Murphy kegyetlen tud lenni néha, de ne foglalkozz ezzel, vedd meg, készítsd képeket, élvezd azokat.
az A450 számozása abból fakad, hogy mivel nincs benne live view, egy "százassal" lejjebb pozicionálják. ilyen szempontból az A450 számozás teljesen logikus. egy ilyen gépet kiadni már kevésbé. árban az A500 szintjén lesz, vagy talán inkább alatta. -
rumos14
nagyúr
-
sbazsi
veterán
válasz rozsdee #1577 üzenetére
ez sokmindennel így van. az itthon.
tamron 18-250 argep sony 134900 huf
tamron 18-250 geizhals 375 eurotól (100ehuf)sony 18-250 argep 150 ehuf (pixmania, a következő 159ehuf)
sony 18-250 geizhals 509 eurotol (136eft) -
nasinas
tag
válasz rozsdee #1893 üzenetére
Na ja, de én olyan de olyan mérges lettem, hogy azonnal töröltem mindent.
Viszont köszi a tippet, később én is elmerengtem azon, hogy tán lehetett volna kezdeni velük valamit, bár könnyen pótolhatók, a budai várnegyed nincs messze Szentendrétől...
( sajnos a Mátyás templom még nincs kész, a Halászbástya teteje már most fizetős de még alul nincs vendéglátó egység,szóval lehet kinézni, viszont a Hilton melletti rész még mindig felújítás alatt áll - mintha semmi sem történt volna -na jó, télen nem egyszerű..., a Sándor palota mögött továbbra is jó a kilátás, de a Királyi palota déli részénél felújítják a kilátó részt, pedig onnan lehetett a legjobbakat lőni telével is, és a palota nyugati oldalán is felújítások vannak - szóval most nem az igazi.......a várnegyed meg szépen rohad. )
Ami ami, az az !