-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
tehat akkor 16-50 power zoom obit vennek vagy meg inkabb elcserelnem a 18-55 kitobimra +kp.
-
rumos14
nagyúr
kipróbáltam (szobahőmérsékleten) a NEX5N-en a folyamatos videót, olyan 15 perc után megjelent a "melegem van" ikon, de 29:50-ig ment a felvétel. közben 77-ről 49%-ra ment le az akksi. szerintem jó teljesítmény.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2026 üzenetére
köszi az infót.
avchd biztos jobban megdolgozza a procit.
autóban, utat filmezve használnám, ott azért változatosabb a téma de előbb még vmi frankó rögzítési módszert is ki kellene találnom. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2035 üzenetére
ja de esetleg vegyíteném más futidzs-dzsal, ami viszont avchd.
a rögzítés lesz még az érdekes kérdés. -
rumos14
nagyúr
megvettem tegnap a 16-50-t (így a 18-55 eladóvá vált), eddig tetszik
kicsit sajnálom, hogy frissítettem a firmware-t, mert megnéztem volna a torzításkorrekciómentes (szép szó ) képét is, pl. videóhoz még akár jól is jött volna.
maga az obi nagyon kis pöpec, nekem nagyon bejön a kis mérete, és bárki mondjon bármit, elképesztő, hogy ekkora méretben van egy ekv. 24mm-ről kezdő zoom-om. a képminőségről majd LR-ban való pixelkukkolás után fogok nyilatkozni. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2044 üzenetére
1650 esetében "ki van szürkézve". nem akarja sokkolni a népet a Sony. (m43 esetében ugyebár semmit ilyesmit nem lehet ki-be kapcsolni).
amúgy jól gondolom, hogy a torzítás korr. mellett a CA, vinyetta korr. is a raw file-okra is érvényes? mert az alpha (SLT) rendszerben csak a jpeg-ekre. -
rumos14
nagyúr
és jó volt látni?
állítólag a NEX-nél elég annyi hogy a LR-ban nem kapcsolom be a lencse korrekciót. sajnos itt még nem tartok az ismerkedésben.
amúgy, bár most a 18-55 van csak nálam, semmi különbséget nem látok, akár be-, akár kikapcsolom a gépen belüli torzítás korrekciót. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2052 üzenetére
nagyon igyekszik a Sony a 3-as széria "bután tartásán", az új 3N is elmarad a 1,5 éve bemutatott 5N-től speckók alapján. leginkább az alacsonyabb felbontású kijelző az ami értelmetlen, izzadtságszagú, az iso200-as alap érzékenység pedig mintha direkt, csakazértis korlátozás lenne.
-
rumos14
nagyúr
NEX-5N + 16-50 PZ kombóhoz kéne valami passzentos tok, van ötletetek? legyen olcsó és jó
-
rumos14
nagyúr
válasz haarmaan #2077 üzenetére
vmi kisebbre, egyszerűbbre gondoltam.
sebi: nem vagyok én repper, nem férne be a naciba meg néha le is szoktam ülni
viszont ha kihoznak egy 16-70-t, legalább f3.5-4.5 fényerővel, de jobb lenne fix f4, hát bizisten megfontolom az alpha->nex rendszerváltást. a 16-50 pedig megmarad játékobinak -
rumos14
nagyúr
két bajom van a NEX videóval, mindkettő kevesebb fényben. egyrészt hajlamos a háttérben vmi kontrasztosabbra fókuszálni, a gyerkőc helyett, másrészt (utcán, forgalmat videózva) azt vettem észre, hogy pulzál az AF, előre-hátra, a háttér néha éles, néha életlen. tudom, manuál fókusz... vagy talán ezek a fázisdetektálós szenzorok (5R, 6) jobbak ebben.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2095 üzenetére
engem - láttad a szettemet - érint, érdekel a kérdés, egyelőre én sem értem, hogy hogyan, miért lesz így fenntartani az alpha bajonettet. persze szólnak mellette objektív előnyök: korrekt objektívpark, vázstabilizátor.
az alpha objektívek nem kontraszt alapú AF-re vannak tervezve és jelen állapotukban a fázis AF-et tartalmazó érzékelők csak kiegészítik a kontraszt alapút, nem helyettesítik. -
rumos14
nagyúr
el is adhatod a 2 obit (18-55, 16/2.8), azok árából kijön egy 16-50 PZ (én 60k-ért vettem használtan).
én lecserélem a 18-55-öt egy ilyenre, optikailag nem jobb, de 16mm-ről indul és fele akkora. ezek miatt nekem nagyon is megérte. 16mm-en óriási hordótorzítása és vinyettája van, de a torzítás néha még jól is jön, a látószöge így simán ~15mm. Lightroom-ban egy klikkel javítható, illetve fokozatosan is.
az első NEX-5-ben nincs korrekciós profil a lencséhez, ha jpeg-ben fényképezel, ez elég nagy gond lehet.
ha csak egy kicsit is fontos az audió minőség, akkor szerezz be egy mikrofont. nem hinném, hogy az 5R beépített mikije lényegesen jobb lenne... megpróbálkozhatsz a wind filter-rel is, hátha segít. -
rumos14
nagyúr
válasz haarmaan #2097 üzenetére
az Oly (m43) obik a kisebb szenzorméret miatt kisebbek. amúgy le a kalappal az Oly előtt, mert nagyon jó fixeket csinálnak, de ott sem kolbászból van a kerítés azért, a videót csak úgy kötelezőből belerakják, EVF csak a csúcs gépben van, és szubjektíve én nem szeretem a 4:3 képarányt.
-
rumos14
nagyúr
egy, a NEX-6, ami azért lényegesen olcsóbb az E-M5-nél. ha csak a vázat nézzük, a NEX-6-az én szememben jobb gép, sőt, jelenleg a legjobb ár/érték arányú mirrorless váz, de ez már szubjektív.
én egy jó alapzoomot hiányolok, 16-80, nem f5.6 véggel. fixek terén igénytelenebb vagyok, a 35-ös kellene csak (mármint ezt venném meg). amúgy fixek terén az Oly sokkal előrébb tart. -
rumos14
nagyúr
nem annyi az ára, hanem <220k. 260-270-ért már 16-50 kitobival is van. szóval az tény, hogy érezhetően olcsóbb mint az E-M5. annak ellenére, hogy egy bő fél évvel később jelent meg - az E-M5 ára egy év alatt jobban csökkenhetett volna.
az meg, hogy melyik jobb, tényleg egyéni preferencia kérdése, és nem is fogom leírni a NEX előnyeit, mert sztem te is tudod ;-) a szenzort azért nem intézném el "minimális különbséggel"... -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2117 üzenetére
jók, nagyon. a 35-ös köllene. a 24/1.8 képe tökéletes, de a gyútáv, ár alapján nekem biztos nem játszik.
a 35-öst is baromira drágállom, de "szintet kell lépnem", akkor is, ha hatalmas az ugrás a használtan 40k-ért alphás 35/1.8-ról. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2116 üzenetére
már eljutottam oda, hogy ha lesz egy értelmes 16-80 szerű obi, akkor jó lesz nekem a NEX, egy 5R is, abban fasza érzékelő van, és elég jó az AF.
-
rumos14
nagyúr
vita azért nem volt, csak te azt írtad h a NEX-6 és az E-M5 közötti árkülönbség nem jelentős, én pedig rámutattam, hogy olcsóbban kijön a NEX-6 a 16-50 kitobival mint az Oly "body only". számomra az, hogy van egy ekv. 24mm-ről induló obi ilyen picurka méretben, mögötte egy aps-c szenzor, 3:2 képaránnyal (szubjektív, de nekem számít), nagyon sokat nyomott latba. meg persze az is h nagyon jó áron jutottam NEX-5N-hez. egyelőre ez másodgép az A77 mellett, de elkapott a gépszíj, megláttam a jövőmet, ahogy lesz egy jobb alap zoom, "könnyítek magamon".
azt még a legmorcosabb pillanatomban is elismerem, hogy az obik jobbak m43 vonalon, de ha megvan ami nekem kell NEX-re, akkor nem számít.
ha direktbe összevetjük pl. a PanaLeica 25/1.4-et a Sony E 35/1.8-cal, biztos vagyok benne, hogy az előző élesebb. viszont nincs benne stabi, és az iso200 - 1/4000s megkötéssel elfelejtheted a tág rekeszt napsütésben (E-P5, meg E-M6 majd megoldja). szóval semmi sem tökéletes. megjegyzem az én szememben a 35/1.8 is bőven elég jó, nyitva is. -
rumos14
nagyúr
válasz haarmaan #2128 üzenetére
h.e.zcs: legyen on, egyetlen hátránya az hogy expó után még ugyanannyi időt elszöszöl a zajcsökkentéssel.
nagy iso z.cs.: szerintem raw-ra nincs hatása, de ha már raw, akkor legyen minél alacsonyabb a gépen belüli zajszűrés.
az objektívhibákat javító fícsörök mind csak a jpeg-re vannak hatással, illetve a keresőképre is, de a raw-ra nem. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2130 üzenetére
igen, igazad van, a videó az természetesen "jpeg" ;-)
nálam is be vannak ezek kapcsolva, bár bízom benne h 1080 felbontásnál a CA amúgy sem látszódna. -
rumos14
nagyúr
mivel kb. 2 hónap alatt nem ment el a 18-55 obim, így felraktam a licitálós oldalra 1ft-ról, minimálár nélkül. nem linkelek, de aki keres az talál.
hogy ON is legyek, szereztem egy 18-200-at. igen, a nagyot. hát, tényleg nagy. viszont nagyon korrekt a képe egy szuperzúmhoz képest és a stabija is elképesztően jó.
-
rumos14
nagyúr
a legnagyobb kérdés az, hogy akarsz-e többféle obit használni + egyéb kiegészítőt, elsősorban vakut.
ha igen, biztosan, akkor DSLR. minden ellenkező esetben valami MILC, akár a NEX-3N. sokkal kisebb, a palacsinta kitzoommal főleg, képminősége is jobb, videó is jobb.
kicsit továbbgondolva, amit írsz, ha az igazi fényképező a DSLR, akkor az 1100D nem igazi DSLR ;-) -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2152 üzenetére
a böszmét
én is láttam most viszonylag sok eladót az elmúlt 1-2 hónapban, Tamront is, LE-t is. a sok az mondjuk 3-4...
mindenesetre tettem egy újabb lépést a NEXesedés felé, a 16-50-nel "zsebgép", a 18-200-zal valóban mindenes, és az az 50-100g különbség meg pár mm ide vagy oda sztem már nem nagyon számít. itt van egy pár összehasonlító kép: [link] igazából már a 18-55-tel is aránytalan az egész
a Tamron ellen szól, hogy nem támogatott vele a hibrid AF és a panoráma mód sem. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2161 üzenetére
sebi, ezt a CA-t szted a LR-ban el lehet tüntetni? ez ugyebár már az élességi tartományon kívül van, az keményebb dió. ami éles, ott nincs is CA, vagy tényleg nagyítóval kell keresni. ill. én élességben sem látok markáns különbséget, számomra a SEL obi is bőven jó, a fehér székes kép alapján.
bizonyára jó obi ez a 32/1.8, de mind NEX, mind X rendszeren erős konkurencia van, a Sony fele áron kínál stabis 35/1.8-at, a Fuji meg fényerősebb.
a 12/2.8 érdekesebb, a nagylátó egyik gyártónál sem olcsó móka.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
120k-ért igen jó árban az a 3N a 16-50-es palacsintával.
úgy gondolom, ha az ember nem akar más objektívet használni a kiten kívül, ez egy abszolút best buy jelenleg MILC viszonylatban. -
rumos14
nagyúr
válasz konigjanos #2186 üzenetére
sony alpha bajonettes lesz, előrendelhető már, nex bajonettes abszolút nincs tervben.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2193 üzenetére
nagyon kíváncsi vagyok az új zoom-ra, hogyan tudnak lavírozni az átfogás, fényerő, optikai tulajdonságok és méret koordináta-rendszerben. egy komoly vevőjelöltjük van személyemben, egyben megjegyzem, a 18-200 nagyon bevált, nyilván a fényerő annyi amennyi, de optikailag igen jó - ahogy sztem a 18-55 kitobi is az. a 16-50 meg jó kicsi
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2197 üzenetére
mióta megvan, nem járt más obi a vázon...
igazából nem zavar a mérete. viszont óriási öröm ez az átfogás, egyszerűen szabadabbnak érzem az "alkotást", ha szabad ilyen nagy szavakat használni.
közben azon gondolkodom, hogy minek örülnék jobban: egy 16-50/2.8-nak vagy egy 16-80/3.5-4.5-nek. a másodiknak, ill. egy ahhoz közeli paraméterű obinak asszem nagyobb a realitása. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2200 üzenetére
ha van 3 fixed, úgy érthető, hogy az átfogást pártolod a fényerő helyett, én viszont nem szeretnék egy fixet sem nekem a 18-200 mellett talán hasznosabb lenne a rövidebb végű de fényerősebb alap zoom. de kicsi az esélye a 16-50/2.8-nak, vszleg egyszerűen túl nagy lenne ahhoz hogy bevállalják.
-
rumos14
nagyúr
előbb-utóbb én is szívesen lecserélném egy EVF-es gépre az 5R-t, de a 6-7 sorozat vszleg a jövőben is drága marad - teljesen érthető.
az 5R utódjába amúgy fogalmam sincs, mit fognak beletenni, EVF-et biztos nem kap, a régi-új vakupapucsot sem hinném.
az új 7-es izgi lesz, de nem az én árszintem, és elnézve a mostani 7-est, nem is fog úgy csökkenni az ára mint a 3-5 sorozatnak. számomra nagy kérdés, hogy javítják-e a szenzort olyan értelemben, hogy a képsarkokban nem fognak az obik meghalni.
a rendszer szempontjából talán fontosabb is, hogy milyen minőségi alapzoom-ot hoznak ki, mert arra viszont fáj a fogam.
az AA szűrő elhagyása szerintem megtörténhet, most ez eléggé "trendi" lett, bár lehet, hogy a videót tartja annyira fontosnak a Sony, hogy ne tegye meg (a moáré miatt).
pletykáltak még ugyebár egy DSLR formájú NEX-ről is, remélem, nem C/N belépő DSLR fajta kopogós lufi lesz. személy szeritn nagy mértékben a kisebb méret szerint váltottam NEX-re, így olyan nagyon nem tudok lelkesedni egy ilyen vázért. -
rumos14
nagyúr
az érzést, hogy keresőn keresztül komponálsz, ill. az extra stabilitást (azáltal, hogy határozottabban tudod fogni a gépet) nem helyettesíti a sunny weather.
ellenben a fókusszal nem látok sok gondot, csak ha nagyon kapkodok, vagy tényleg ramaty fényviszonyok vannak, akkor csúszott be 1-2 életlen kép. a követő AF is bevált, bár bizonyára nem Canon 7D és tsai szint.
a magas iso-n nyújtott teljesítmény pedig csúcs, pont, hogy Canon (aps-c) gépekről váltva elvileg látványos különbséget kellene látnod. -
rumos14
nagyúr
válasz konyi79 #2299 üzenetére
jó az a powerzoom, a Sony nagyon jól megoldotta a 16-50-nel, igazán finoman kezelhető. egyetlen hátránya számomra hogy zoomolásnál belehallatszik a hangja a videóba, dehát egy profi amúgy sem zoomol snitt közben extra energiafelvétele egyáltalán em szignifikáns.
a 10-18 ahol ln látom még mindg 250k felett van, az minden csak nem megfizethető.
az 5 tengelyes Oly stabi a vázakban lesz, ha lesz, nem az objektívben.
F4 aps-c szenzoron olyan háttérmosást eredményez mint F5.6 full frame-en, ezt olvashattad. -
rumos14
nagyúr
nem teljesen értem ezt a "gyártsunk lufi DSLR formájú NEX-et" koncepciót, remélem inkább Pana G3 méret lesz és nem Canon Rebel. talán az állhat mögötte, hogy esnek a mirrorless eladások, míg a belépő tükrösök egész jól tartják magukat, a formatervvel meg simán át lehet verni az átlag vásárlót
-
rumos14
nagyúr
105-ös zoom F4 fényerővel nem lehet kisebb... a Nikon 18-105, a végén F5.6-tal 67mm-es. ez van, aps-c szenzorhoz nagyobb obik kellenek. halkan megjegyzem, a 18-200-ak mellett megint nem látom sok értelmét egy 18-105-nek, akkor sem, ha van rajta G betű. és nyilván ugyanolyan aránytalan lesz a kis NEX vázakon, de halkan megjegyzem, engem egy pillanatig nem zavart még eddig, hogy az 5R végén egy 18-200 fityeg...
-
rumos14
nagyúr
az 5T-be úgy látszik, semmi lényeges újítást nem tettek bele, hurrá, jó választás volt az 5R, és főleg jó lesz karácsonykor 100k körül.
FED, köszi a képeket, sztem a 16-70 méretre teljesen rendben van, sőt, az 55mm-es front emberes vinyettára és hordózásra enged következtetni.
a 18-105 egy érdekes állat lesz, értem én, hogy a videókamerákra hozzák ki, de azokból mennyit is adnak el?... inkább a pórnép számára is használható obikat fejlesztenének.
közben beszereztem egy 35/1.8-at, és hát szerelem első látásra. sebijét már próbáltam, de most megint rácsodálkoztam, hogy milyen kis picike, és bár a tesztekben azt írják, hogy nyitva nem éles, hát, biztos ronlott a látásom, de nekem nagyon tetszik amit látok, sarkokban is nagyon jó. ja de várom már hogy kevés fényben videózzak vele[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
meglátjuk majd. nem vagyok optikus, de úgy gondolom, az ekv. 24mm-hez, aps-c szenzor mellett elég necces az 55mm. a Sony azért távolról sem olyan ügyes a méretcsökkentésben mint az Oly (klasszik és micro 9-18-ak köztis orbitális méretkülönbségre gondolok pl.) a Pana 12-35 is 58mm, és hordózik is, persze a váz javíccsa.
-
rumos14
nagyúr
vennék egy SEL1628 palacsintát.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2363 üzenetére
hétről hétre adom el az alpha motyót már alig van meg belőle vmi.
hétvégén videóztam vele f1.8-on és nekem úgy tűnt, nagyon jól a témán tartja az élességet, ugyebár a kisebb felbontás is elnéző ugyebár, de összességében nagyon elégedett vagyok az 5R videó közbeni AF-jével.
a 16/2.8 elé teszek egy angylátó konvertert (már megvettem) és így megvan az ekv. 18mm-emami viszont elég béna dolog, szerintem, az az S, azaz záridő prioritás mód. adott a helyzet, f1.8 vagy f2-n szeretném használni a gépet, de túl hosszú az 1/60s záridő, amit ehhez társít, bemozdul a téma, 1/125s mondjuk kellemesebb lenne. beállítom S módban a kívánt záridőt, de ahelyett, hogy törekedne minél alacsonyabb iso-ra és az ezzel járó minél tágabb rekeszre, inkább elengedi az iso-t 3200-ig és megkapom az f3,2-f4 rekeszt. tehát inkább az iso-t tolja fel és nem a rekeszt tartja tágan - az alphákon pont fordítva volt.
a megoldás az M mód lenne auto iso-val, de az meg ugyebár nincs -
rumos14
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Canon Legria HF G25 Full Hd kamera videókamera +Nagy Patona aksi + külön töltő
- Canon EF 50mm f/1.4 USM - újszerű, alig használt
- Fotós eszközök: csillagkövető és macrosín
- Nikon D7000 + Nikkor AF-s 18-200 VR ED G (7890 expo)
- LEGJOBB ÁR! Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink (standard kit)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs