Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
aki volt már számtámterv vizsgán az leírná nekem, hogy mégis hogy néz ki egy tétel? mert az előadás anyagából szvsz nem lehet tételeket "csinálni"
itt a tételjegyzék
4. Objektumok kiválasztása. 2D módosító parancsok.
rákattintok. mit lehet még írni az obj,. kiválasztásáról?
módosítás: töröl,másol, tükröz, forgat... erről se tudnék mit írni[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
válasz snow.man #3556 üzenetére
igen, csak nem nagyon tudom, hogy mit kellene igazbáól olyan sok oldalon keresztül írni...
de mindegy... ma elmentem vizsgázni azzal a szándékkal, hogy megbukok, de legalább tudni fogom, hogy milyen is a vizsga... erre kihúztam az első tételt
lazán összehoztam a 3 oldalt, már csak abban reménykedek, hogy össze tudtam hozni 10 pontot a kérdésekből, mert csak akkor értékeli a tanár úr a tételkidolgozást
(plusz olyan fejlett puskázási technikát láttam ma, hogy hajam lerakom)Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Putbill
csendes tag
volt egy pár cikk arról a neten, mennyire elharapózott főleg pesten a bluetooth módszer, még vannak weboldalak is, ahol minden infót megadnak ehhez ... mondjuk egy mezei speckolon ilyenhez folyamodni már mindennek az alja
-
entee
csendes tag
Hello,
Van valaki levelezőn?
Tudna írni róla pár dolgot? -
Szőri
csendes tag
Hello!
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy a dékáni engedély kérésének mi a menete? Tud valaki erről valamit?
Mert egyik ismerősömnek 3. félévben se sikerült a tárgy (már vizsgázott belőle 3-szor) és hogy hogyan, és meddig kell ezt igényelni. Az bonyolítja a problémát, hogy van olyan tárgya, ami ebben a félévben párhuzamosan épül rá. (vagyis nem tudja az összes többit teljesíteni, csak azt az egyet nem)
Ha valakinek van benne tapasztalata és leírná, azt megköszönném. Neten nem találtam róla leírást.
Előre is köszi. -
veterán
-
Temaruk
újonc
Sziasztok!
Kurucz Gergely Tamás vagyok, 2 évig Biológia BSc szakos hallgató voltam az SZTE-n, de most váltanék proginfóra. Ha minden igaz fel is fognak venni, és ősztől restart azon a szakon. Azért írok a fórumra, mert segítséget szeretnék kérni. Szeretnék valamennyire előre készülni, úgyhogy ha van valakinek elektronikus jegyzete (természetesen nem saját, hanem tanár által kiadott), amit nem fél megosztani, vagy esetleg útba tudna igazítani, az nagy segítség lenne. Akármilyen tárgyak, akárhanyadik félév (persze jó lenne elsősorban első féléves anyag...) jól jönne!
Előre is köszönöm a segítséget!
A látszat csal...
-
snow.man
csendes tag
Bár nem levelezős vagyok, írok róla egy-két dolgot.
Először is, ha teheted, inkább nappalin csináld a szakot, levelezőn nem túl egyszerű. Már csak azért sem, mert az informatikai szakokhoz elég sok energiabefektetés kell, ráadásul évközben is egész sok a feladat. Nem egy gazdasági szak, ahol simán átmész a zh-kon, vizsgaidőszakban pedig tanulsz laza 2-3 napokat egy vizsgára és simán átmész (jó, persze a gazdasági szakok sem mind ilyenek). Nem véletlen, hogy nem igazán szoktak mérnöki, orvosi, informatikai szakokat levelezőn elvégezni. Bár egy mesterszakot még el tudok képzelni levelezőn, úgy hogy közben dolgozik az illető. Akkor már azért csak van egy diplomája és egy kis rutinja az embernek.
A lényeg, hogy az órák tömbösítve vannak (pénteken és szombaton), átlagban kéthetente, de van, hogy egymást követő héten is van óra, vagy három hét is kimarad, ezt nem tudom, mi alapján döntik el, de mindig előre meghirdetik az egész féléves órarendet. Így egy-egy ilyen péntek-szombati alkalom elég tömény gondolom, hiszen annyi órát és anyagot kell(ene) leadni, mint nappalin két hét alatt. Igaz, a követelmények nem olyan szigorúak (általában kevesebb zh és kötprog van). A ponthatárok és a vizsgára bocsátás feltételei viszont legtöbbször megegyeznek. Levelezőn szerintem több otthoni gyakorlás szükséges (hacsak nem volt valaki előző életében matematikus és/vagy programozó), a tömbösített órákon nem lehet egyszerű megérteni a dolgokat. Például egy egész programozási nyelvet nem igazán lehet megtanítani mondjuk 5-ször 2-3 óra alatt (most csak mondtam valamit). Ha jól tudom, akkor levelezőn szakirány-választási lehetőség sincs (bár bsc esetében ez nappalin is majdnem tárgytalan), adottak a kurzusok, amiket teljesíteni kell. Egy-két hasznos infót megtalálsz itt a levelezős ügyekkel kapcsolatban.
Én személy szerint előnyét nem is igazán tudnék mondani a levelezős munkarendnek a nappalival szemben. Talán egyet mégis: lehet mellette dolgozni. De amennyit a munkával nyer az ember, talán annyit is veszít a tanulmányaiból (kiv: posztgraduális képzések). A részletekért mindenképp érdemes egy levelezősnél vagy a tanszékcsoporti illetékesnél érdeklődni...
-
Temaruk
újonc
Istenek vagytok! Köszönöm a gyors segítséget! Nem leszek levelezős, nappalira adtam be, ezek szerint szerencsére! Bár 4 félévet elhasználtam Bioszon, még 4 félévet mindig elhasználhatok a B szintű képzésben. Legalábbis a TO-n ezt mondták.
Akkor már csak neki kell esnem!
Köszi mindenkinek!
(Még arra kíváncsi lennék, hogy ha engem így előreláthatólag a számítógépes grafika érdekel legjobban, akkor milyen lehetőségeim lehetnek specializálódni Szegeden. Valaki tudna erről informálni?)
A látszat csal...
-
Putbill
csendes tag
válasz Temaruk #3573 üzenetére
Grafika? Van egy-két ilyen kurzus, de nem jellemző, hogy ezt magas fokon művelné bárki itt.. hogy is mondjam, nem a legpatinásabb ága az informatikának. Akik tanítják, azok is inkább képfeldolgozásban és az ehhez kapcsolódó dolgokban publikálnak. Amúgy melyik része érdekel? Mert egyrészt alacsony szinten kell hozzá egy csomó matek (vetítések, sugárkövetés, árnyalás, 2d/3d transzformációk) meg egy raklap bonyolult algoritmus - egyszóval nem túl érdekes. Vagy ha a 3d studio szerű renderelés meg hasonlók, azt nem oktatják.
-
8nemesis8
veterán
Sziasztok!
Robotikából ivjoe már korábban közzétett tavalyi vizsgákat azonban csak június 5.éig, ha kérhetem segítsetek már nekem, hogy a többit is felteszi(kurzusfórumból) akinek tavaly volt vagy picivel korábban!
Előre is köszi. -
Gergello
addikt
Architekt Urás videó megvan valahol? (gondolom mindenki tudja miről van szó ) Youtubeon akartam megnézni, de le van tiltva a hangsáv.
-
Theg
újonc
Üdv!
Van valakinek összegyűjtve Logprog vagy Fejlett Prog 2 vizsga feladatsora? -
Rolly
veterán
Sztohasztika, vagy matstat jegyzete van valakinek? államvizsgára kéne :$
amúgy:
Egészséget mindenkinek:játszatok...
www.egeszsegstar.hu
nyerjetek... -
Putbill
csendes tag
válasz 8nemesis8 #3589 üzenetére
Ez megy vagy 30 éve, mióta a ptm-et kiötlötték Szegeden. Először inkább matematikus szak volt, mert informatika akkor jóformán nem is létezett, számítógépet max képen láttak, vagy akkor ha építettek maguknak egyet. Aztán ahogy kezdett kikristályosodni egy valódi informatikai képzés tanterve, úgy csökkentették a matekot és növelték a szaktárgyak számát, végül a ptm-ből pti lett, de még mindig hagytak benne matekot..
A másik az, hogy nem bírnak magukkal a döntéshozók és állandóan variálják a hálótervet, volt olyan tárgy, ami úgy tudom egyedül a mi évfolyamunknak volt, se előtte, se utána nem -
snow.man
csendes tag
válasz Putbill #3592 üzenetére
Ez valahol érthető is, hiszen amíg nem volt olyan sok technológia, programozási nyelv, és nem is volt annyira elterjedve az informatika, mint most, addig nem is igazán tudtak olyan sok mindent oktatni informatikából, a matek meg mindig, mindenhez jól jön, plusz fejleszti a gondolkodást. Ergo szépen lassan tényleg egy matematikus képzésből egy informatikus képzés lett.
A rengeteg variálás tényleg nem túl jó. Az infós tárgyak esetében még talán érthető is lenne (bár azok sem avulnak el egy év alatt), a matekos tárgyak esetében viszont nem tudom, hogy miért nem tudnak megállapodni (ott az anyag nem igazán változik). Persze gondolom a sok informatikai tárgy a matekos tárgyak rovására megy, azért csökkentik azoknak a számát, hogy minél több infós dolgot meg tudjanak tanítani.
Viszont a másik fő probléma pont az, hogy túl sok dolgot szeretnének megtaníttatni a hallgatókkal informatikából. Az informatika egy eszméletlen tág terület és nálunk (meg máshol is) túl sok területéről tanulnak az informatikus egyetemisták. Egy kis szoftverfejl, egy kis grafika, egy kis mestint, egy kis képfeldolgozás, egy kis modellezés, egy kis optimalizálás, egy kis ez, egy kis az. Talán a fontosabb dolgokra kellene fektetni a hangsúlyt. Mondjuk olyan kurzusokat tartani, amelyek anyaga az elhelyezkedő frissdiplomások 90%-ának hasznos és szükséges lesz munkája során. A többi tárgy pedig maradna szakirányokra (mindenki saját maga dönti el, hogy mi érdekli) és speckollokra. Mert azért valljuk be őszintén, hogy a végzett informatikusok nagyon nagy hányada mezei programozó (szoftverfejlesztő) lesz és elég kevesen vannak azok, akik mondjuk mestint kutatók vagy képfeldolgozók lesznek. Az ilyen tárgyakat a többség szerintem életében nem fogja használni. Persze akit érdekel a dolog, az felvehetné szakirányon vagy speckoll keretében, de szerintem túlságosan szétaprózzuk magunkat és semmiben sem tudunk igazán jók lenni. Talán ezért is panaszkodnak a cégek, hogy a kikerülő frissdiplomások betaníttatása igen nehéz és költséges...
Bocs a hosszú poszt miatt, most úgy volt kedvem írni.
-
snow.man
csendes tag
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3593 üzenetére
Azt tanítanak, amihez értenek. Szegeden pl. régóta mennek képfeldolgozási/mest.int/automaták kutatások, gondolom kilobbizta a tanszék, hogy vegyék be kötelezőnek (nekem még nem volt kötelező a képf.). Másrészt az egyetem valamennyire belterjes dolog, ki kell termelnie a saját utánpótlását, ezt úgy lehet, hogy ha oktatják azt, amit kutatnak, aztán az újak továbbviszik a kutatásokat.
Harmadrészt hol tanítsák ezeket, ha nem az egyetemen? Alapokból mindenből egy kicsi majd msc-n lehet választani szakirányt, ahol az általad választott kicsiből bővítheted ismereteidet nagyra.(amúgy az automaták eléggé mateknak számít, az algebrához tartozik leginkább, logikáról nem is beszélve)
-
8904
csendes tag
jah, én is igencsak mateknak tartom a számtudos tárgyakat. az egy dolog h az informatikai tanszékcsoporthoz tartoznak és nem a matematikaihoz.
igen opkut, köszi, döntési rendszerek ezek full matekok.sőt, az alga1,2 sikeres teljesítéséhez is nem árt a jó matekos agy, logikus gondolkozás. hiába tudja vki az összes java osztályt, és vágja az ASP-t. nem véletlenül van a ttk matekosoknak is alga. jó persze az algoritmusok az egyértelmű hogy kulcseleme a programozásnak, szóval azt bűn lenne kihagyni a tantervből
lényeg az hogy sztem van itt még bőven matek, ami fontos azt nem hagyták ki.
-
snow.man
csendes tag
válasz Putbill #3596 üzenetére
Értem én, hogy a saját érdekeit is nézi az egyetem és szeretné, ha lenne utánpótlás kutatókból, de ha nem lenne kötelező egy csomó felesleges tárgy, akkor is biztos lenne pár ember, akit érdekelnének azok a tárgyak is.
Opkut, köszi és a számtudos tárgyak inkább informatikai matek, a matek szakosok asszem nem is nagyon tanulnak ilyeneket, bár opkutot még talán. De szinte minden infós tárgyhoz kell matek is, anélkül informatika se nagyon létezne. Sőt, szinte semmilyen természettudomány nem lenne, hisz mind a matematikára épül...
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3599 üzenetére
Pontosan melyik felesleges, ezt kéne tisztázni először. Mondjuk logika, anal, dimat, form. nyelvek, stat, valszám, alga, gráfelmélet stb. - szinte mindegyik előfordult már igy vagy úgy munkám során. Ezekre az alapokra szvsz szükség van .. szóval azért mégiscsak egy egyetemről van szó, informatikus diplomát adnak ki, nem egy céltanfolyamról beszélünk. (Azt mondjuk elfogadom, hogy képfeldolgozás nem annyira szükséges, de annak itt nagy háttere van, úgymint az automatáknak, örültök is neki, feltételezem
Mindenesetre az itt leirtak alapján én úgy látom, van azért haladás, ha más nem, elmozdult az egész a gyakorlatias dolgok felé, pl. vizsgán adnak feladatokat, beadandókat kell megcsinálni, satöbbi.Sokkal durvább ilyen szempontból egyébként mondjuk egy tanár szak. Matek tanárok hallgatnak differenciálgeometriától kezdve absztrakt algebráig mindenféle agyament tárgyat, középiskolában meg extrém esetben eljutnak deriválásig talán. Akkor mit szóljanak ők...
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Note-os lett a 2024-es Moto G Stylus
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hobby elektronika
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen