-
Fototrend
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisrapi
csendes tag
Nem a feltöltési.
Modem restart után a down SN margin szokott 25-26 lenni aztán ahogy telnek az órák úgy lesz egyre kevesebb...
Most restartoltam a modemet és:Link Information
Uptime: 0 days, 0:00:20
Modulation: G.992.1 annex B
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 128 / 1.280
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 10,00 / 8,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 17,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 31,5 / 51,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 24,0 / 25,0
-
Spirit
őstag
Ma délelőtt 11-kor becsöngetett a szerelő végre..Állítólag ma kapta csak meg a papírt,hogy jönnie kell.Nagyon segítőkésznek tűnt, jó 20 perc keresgélés után jött rá,hogy a központnál van valami elkötve. Elviharzott, és azóta kötöget, de nagyon gáz. Most 2. próbálkozásra összehozott egy 3328/512-es linket, a vonali paraméterek és hibák iszonyatosak lettek, pedig direkt rá is kérdeztem, 1100m-re vagyunk a dslam-től. Remélem még csinálgat valamit, mert ez így nem okés. Egy modemcsere még talán segítene rajta valamennyit...Egyébként egy szarrá terhelt vonalra kötött rá, relative capacity 99%!!!
És az értékek:
[ Szerkesztve ]
-
T-online
tag
Azért ezt te sem gondolod komolyan, hogy a körülbelül 13.000 előfizető miatt lassul le kollektívan mindenkinek az internete(nemtudok pontos számot, de ha jól tudom körülbelül 1 millió dsl előfizetője van a T-online-nak), tömeges sebeességprobléma nincs is, ha valakinek lassabban megy az internete, mint amennyire előfizet, resetel egyet, mér egy sebességet, megvizsgáljuk és kihozzuk belőle a maximumot, ha előfizetett 8Mbit-re és stabilan csak 4Mbit-et tudunk nyújtani, akkor méltányosságból válthat az ügyfél hűségidőn belül is, természetesen ez nem egy 5 perces folyamat, mert a kollégák megpróbálják megoldani, hogy mennyen annyival amennyire előfizetett, de ha megnézzük, ez több mint korrekt, mert a 8Mbit-es sávszélesség esetében a garantált minimum még fél Mbit sincs, azt pedig biztos, hogy hozza is a vonal.
Abban igazad van, hogy rendel valaki csak egy sima T-home TV-t net nélkül akkor is 8Mbit lesz fizikailag bekötve neki, de ez igen kis mértékben járul ahhoz hozzá, hogy bárkit is "kiszorítson" vagy lassabb sebességet eredményezzen.T-Home TV - Ne csak nézz, tévézz! (www.t-hometv.hu) - megújultunk
-
T-online
tag
Megrendelésnél vagy nagyobb sebességre váltás esetén mindíg van egy előzetes felmérés ami pont ezt a célt szolgálja, hogy csak akkora sávszélesség legyen bekötve amit tudunk is normálisan, stabilan nyújtani.
Természetesen nincs tökéletes rendszer, előfordulhatnak hibák, ebből adódhat a lassabb sebesség vagy akár szakadozás is, de erre van a 1412 hibabejelentő. Felvesszük, a szerelők megvizsgálják és intézik amilyen gyorsan csak lehet.
Nem igen láttam még világszerte sem erre példát, hogy folyamatosan monitoroznák az összes ügyfél dsl kapcsolatát, nincs rá kapacitás, ez így müködik, ha valami gond van szólni kell, ahogy az orvosnak is.
Az ügyfélszolgálatot(1412 Helpdesk), ha tudod milyen menügombokat kell megnyomni, akkor 2-3 percen belül az esetek 90%-ban élő hanggal fogsz találkozni(tudom, mert gyakran csinálunk teszt hívásokat, hogy biztos(problémamantesen) elérjenek minket az ügyfelek).
Azt elismerem, hogy a menürendszer első hallásra nem egyszerű, de meg lehet benne mindent találni.T-Home TV - Ne csak nézz, tévézz! (www.t-hometv.hu) - megújultunk
-
lymmz
csendes tag
Kívülről nézve minden nagyon egyszerűnek tűnik, mindenkinek van ezer ötlete, hogy mi lehetne. A félmillió dsl előfizetés monitorozása nagyjából olyan mint tűt keresni a szénakazalban, főleg, hogy a hibák nagyrésze ügyfél oldali és ugye nem jut minden ügyfélre egy szerelő. Arról már ne is beszéljünk, hogy az ügyfelek egy része úgy áll hozzá mintha minket azért fizetnének, hogy hazudjunk és átverjük őket, nem túlzás ha azt mondom, hogy "mondjonle" típusú viselkedést produkálnak.
http://www.tamasnaplo.hu
-
T-online
tag
"/merre kell bőviteni, javitani/" természetesen folyamatos fejelsztések vannak, ebben soha nincs leállás, de itt legfőképpen az a cél, hogy minél kevesebb pénzből minél nagyobb hasznot szerezzen a cég, tehát azért csodát ne várjunk, ez ellen nem tudunk mit tenni, mindenki nyereségorientáltan dolgozik.
A hibaelhárítás állapota online ügyfélszolgálaton való követését nem tartom valószínűnek, hogy egyenlőre meg lesz oldva.T-Home TV - Ne csak nézz, tévézz! (www.t-hometv.hu) - megújultunk
-
shabbarulez
őstag
Csodát a szerelők sem tudnak tenni. Ha ennél többet nem tudnak kisajtolni a hurokból, akkor vagy elfogadja a 3 Mbps-et és lemigrál 4 Mbps-es csomagra(a profileja alapján, már most is arra van állítva) vagy még lentebb migrál 1 Mbps-re és az már nagy valószínűséggel menni fog.
Egyébként ilyenkor nem értem, miért nem kapcsolja át Tíkom a DSLAM portot ADSL2+osra. Csodát az sem tenne, de a hatékonyabb kódolásnak és adaptálódási képességnek köszönhetően egy keveset azért még javulhatna. Mondjuk ha azzal a most beállított 4 Mbps-es profile-t stabilan hozná, az is több lenne mint a semmi.
A hibaelhárítás valóban 72 órás, az viszont nem azt jelenti hogy addigra biztosan végezni is fognak vele. Ez csak azt jelenti hogy 72 óra után élhet körbér igénnyel az előfizető, ha a hibát nem sikerült elhárítani, addig pedig még nem. Viszont a fenti szituáció az ÁSZF szerint nem számít hibának, hisz a garantált minimum értékek teljesülnek. Persze a szolgáltató törekedni fog arra hogy az adott szituációból kihozza a maximumot, de fizika törvényeit még ő sem fogja tudni megváltoztatni.
-
shabbarulez
őstag
Amikor jogszabályallal próbálják szabályozni a piacot, nem pedig a piac önmaga kényszeríti ki a változásokat, annak mindig vannak negatív következményei is. Ha rákényszerítenék a szolgáltatókat egy jelentős garantált minimum érték növelésre, az bizony az árakat is megemelné. Ez pedig sem a szolgáltatóknak, sem az ügyfeleknek nem érdeke.
Vagy szerinted miért kerül 200 ezerbe egy mondjuk garantált 8 Mbps-es elérés, és miért kerül csak 10 ezerbe egy best effort típusú akár 8 Mbps-es? Egy best effort elérés ára, azért esik egy a tömegek számára széles körben megfizethető ársávba, mert nem minőségi jellezmők garantált megkövetelése a fő szempont, hanem az havidíj adott ársávba helyezése és minden az árnak van alárendelve, a minőségi jellemzők is. Ez a best effort jelleg tette lehetővé hogy az internet széleskörben elterjedjen. Ha még mindig csak garantált eléréseket lehetne vásárolni százezrekért, akkor az internet hasonlóan csak nagyvállaltok játékszere lenne mint egy évtizeddel korábban.
Azért ha megnézed a best effort 8 Mbps-es garantált minimumja 480kbps-es, közel 1/20-a a maximum értéknek. És ha megnézed a garantált 8 Mbps-es árát és a best effort árát, bizony ott is hasonló ez az arány. Ez azért nem a véletlen műve. Ennyi pénzért ennyit fog garantálni a szolgáltató, ami azon felül esik, arra már a best effort jelleg a mérvadó, ami nem más mint amit te is idéztél a hozzászólásod legvégén. Ahogy a neve is utal rá, a legnagyobb jóindulattal(best effort) a szolgáltató törekszik arra hogy maximumhoz közeli értéken nyújtsa a szolgáltatást, de garanciát nem vállal rá, csak egy jóval kisebb sebesség értékig, amit az adott havidíj mellett biztosítani lehet.
Aztán ezt lehet hatósági nyomásra emelni, meg hozzá tapsolni hogy jaj de jó több nem zsákmányolnak ki a multik, de ez bizony áremelkedést is fog hozni, de abba már lusták belegondolni az emberek. Ez ugyanolyan mint a tavalyi csökkentsük fél évre a hűségidő maximumát beadvány. Ott is lehet hozzá tapsolni hogy jaj de jó csökken rabság ideje, de bizony az is csak úgy jönne össze ha közben az árak meg felfelé mennének. Mert nem ok nélkül alkalmazzák van az hűséget a szolgáltatók, hanem a hűségért cserébe elengedik a belépési díjat meg olcsóbb havidíjat adnak. Kevesebb hűségért könnyen visszajöhet a belépési díj és a havidíjra nyújtott kedvezmény is jóval kisebb lesz. Persze ha ebbe belegondolnának az emberek, az már nem tetszene nekik. Mindennek két oldala van, ezt sosem szabad elfelejteni.
-
Spirit
őstag
Most elbizonytalanodtam ám.Előkaptam a kábelmodememet, és csináltam egy speedtestet csúcsidőben.Péntek este van,most hoz 11800/350kbit-et(12/1-es csomag), csúcsidőn kívül pedig 1mbit az upload. Akkor valamit javíthattak, mert eddig be volt betonozva az up 256-ra. A pingek ilyenkor átlag 100-asak voltak eddig,most átlag 28.
Mivel az ADSL csak 3mbit-et hoz itt, ami gyakorlatban 370kbyte, a fiberen most is több,mint 1,3mb/sec megy. Kérdés,hogy melyik érné meg jobban(közel azonos árszint), a stabil vonal, ami csak 3mbit-es, de jó a ping, vagy a fiber, ami még legrosszabb esetben is hoz lefelé 7-8mbit-et, felfelé meg 200kbit-et, de a pingek kiszámíthatatlanok. Jah, és 4-en netezünk a családban 4 géppel, és természetesen mindenki mást csinál, szóval elég gáz
-
shabbarulez
őstag
A jelerősség, a csillapítás, a margin és a sebesség egymással kölcsönhatásban álló négyes. Az egyik változtatása kihatással van a másik háromra. Ezen kívül mindnek vannak határértékei amin túl már növelhetők vagy csökkenthető, így a fizika törvényei megszabják azt a maximot ami egy adott hurokból még kisajtolható ezen négy paraméter optimális belövésével.
Spiritnél a jelerősség elég maximum közeli, a szabvány szerint 20 dBm a maximum tudtommal. Ráadásul minél "hangosabban, üvöltve" kommunikál a modem és a DSLAM, annál nagyobb az áthallás a szomszédos érpárak között, vagyis annál inkább zavarják egymás zajával a szomszédos vonalak így rontva egymás minőségét. Ezért a szolgáltatónak a minél kisebb jelerőséggel elérhető szolgáltatási színvonal az érdeke.
Ha növelik a jelerősséget azzal csökkentik a csillapítást és nő a margin és az elérhető sávszél, de nem növelhető az egekbe mert a szabvány megadja a maximumát. Spiritnél igen magas jelerősség mellett is igen magas a csillapítás, ez pedig igen nagy hurokhosszt jelentene. csillapítás vs sebesség [link] távolság vs sebesség [link]
Ha a jelerősség és a csillapítás behatárol egy sebesség és margin párost, onnantól sebességet már csak a margin csökkentésével lehet elérni. De az sem csökkenthető akármeddig, 6 dB alatt már nagyon instabillá fog válni a vonal, stabilhoz inkább 10 alá nem jó menni. Márpedig Spiritnél ez is minimumon jár.
Ezért mondtam hogy ez vonal közel a végletekig ki van csontozva és az sosem jó ha a végleteket ostromolják, mert az sosem egyeztethető össze a stabilítással. Ahhoz hogy valami stabil is legyen, kell némi ráhagyás hogy a napközben változó vonali paraméterek mellett(mert ugye ezek az adatok nem statikusak, hanem a környezeti hatások változásával kölcsönhatásban, "élnek", változnak) legyen egy kis játéktér és akkor kevésbé fog szakadni. De ez persze a fenti esetben csak úgy lehetne kivitelezni hogy a sebességből feláldoznak a margin emelése érdekében.
Adaptív sebesség beállításoknál, ha mondjuk be van dobva a gyeplő, pl. az ilyen akár 24 Mbps típusú csomagoknál, az eszköz "intelligencia" arra hajt hogy még működőképes margin mimum értéket tartva(ami jellemzően 6 vagy a fölött), ezt a lehető legkisebb jelerősség mellett tegye. És az így elért sebességet kapja majd az ügyfél az akár 24 Mbps-es csomagjához. Ha mondjuk az adott vonalon 10 Mbps elérhető, de az ügyfélnek 4 Mbps-es csomagja van, akkor a sebesség maximumát statikusan lehet limitálni, úgy ahogy a margin mimumát. Ekkor az eszköz "intelligencia" mégjobban visszavesz majd a jelerősségből, hisz a kisebb sebesség a vonalon úgy is biztosítható. És minél kisebb a jelerősség annál kisebb az áthallás, a szomszédos érpárak annál kevésba vannak egymással kölcsönhatásban, annál kevésbé zavarják egymás vonali minőségét. Persze a fizika ezen vonali értékek egymásra hatásának határt szab, adott értékeket ha a fizika már nem engedi ha szeretnénk sem lehet elérni. ADSL2+os rendszereknél az adaptív, vonali jellemzőkhöz alkalmazkodó beállás jellemző, kár hogy Tíkom számomra érthetetlen okoból ezt nem használja.
-
Core2duo6600
veterán
Elolvastam nagyjából a forumot, én is hasonlókat tapasztaltam, igaz az ADSL bekotésekor, amikor a szerelés után a modem a Biztosíték házon landolt az előszobában,
Nem mondtam rá semmit, én tudtam, hogy van a falban, egy UTP, Nem annak volt használva, korábban, tehát nem lan nak hanem az ISDN jött vele fel és annak nem kell mind a 4pár,
Vettem egy krimpeklő fogót, csatlakozókat, a szürőből a modem felé tartó jelet betettem abba a bizonyos említett kábelbe, csokit használva
A kolega aki ott cirkuszolt a linkelt forumba, na helyette fogtam volna magam, és megcsináltam volna, rendesen, nincs benne semmi rendkivüli, talán 1 csarhuzo kell hozzá, meg a patchelő fogó.Ezzel kapcsolatosan lenne egy kérdésem is, a jelenlegi modemmel , nem mukodne a IPTV ?
Úgy hogy a mostani routerba dugom be a iptv lan csatiját ?Mert nálam ebben az esetben csak 1 utp ét kéne a falba betenni, de mondjuk jó hosszút, hisz a tv hez nincsen behuzva a falba.
Ha triplát rendelnék, akkor 1 helyig kéne 1 párat elvinni ahova a mostani intercomos /belső vonal, alközpont néklül / telok kapcsolódnak.
(#288) Spirit
Örülj neki ))[ Szerkesztve ]
Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
Core2duo6600
veterán
No lehet, nem voltam elég pontos,
A HGW feltétlen kell az IPTV hez ?
Vagy bele lehet a mostani rendszerbe kötni és mukodik ?
Azzal tisztéban vagyok, hogy a HGW modem és router egybenHa feltétlen kell hozzá, akkor mi az amit a HGW tud, és a modem-router páros nem ?
Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
Core2duo6600
veterán
még 1 aprocska kérdés :
Ha tegyük fel meg lesz rendelve, és a tv közelébe lesz rakva az STB
Ha felvettem lent egy filmet, és be akaron "Digizni a gépbe"
Ha kihuzom, felhozom az stb ét, adok neki áramot, akkor magához tér, és lehet használni ? a /Netet el tudja érni majd ..../Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
Core2duo6600
veterán
NA igen ....
Néha tulzásba viszik ezt szvsz, ha már egyszer a TV leadta, akkor minek ott a biztosnág meg mit tudom én ....
De akár a gépre digitálisan átvihető anyagot is mondhatnám ....Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
petne
őstag
Ez egy nagyon érdekes probléma, mert ha szolgáltató eljuttatja az előfizetöhöz /értelemszerűen jogdij ellenében/, utána már a felhasználó felelőssége az adattartalom további kezelése, jogszerű felhasználása, de a jelenlegi jogszabályi környezet lehetővé teszi az otthoni felhasználást, akkor miért is kell további korlátot beépiteni?
Igen valóban érdekes kérdés, nagyon nem is értek hozzá, viszont szerintem az a jogdíj nem tér ki arra, hogy az előfizető vagyis a néző ilyen minőségben azt csinálhat a felvétellel, amit akar. A tv csatornák csak azt fizetik meg, hogy sugározhassák azt az adott programot és kész. Analógnál nem volt probléma, mert ott eleve rosszabb minőséget kap az néző, itt viszont ugyanazt, mint maga az anyag.Ezért is irtam , hogy érdemesebb lenne olyan területen fejleszteni, ahol már kialakitották a megfelelő jogi és műszaki kereteket.
Akkor álljon le Magyarországon az összes digitális szolgáltatás, míg a honatyáink észbe nem kapnak? Ők most jelenleg azzal vannak elfoglalva, hogy hogy öljék meg egymást egy kanál vízben.
[ Szerkesztve ]
-
petne
őstag
Értem én a problémádat, de erre nincsen lehetőség. Nem úgy van, hogy egy gép elkezd sípolni, hogy xy csak 2 megán netezik 8 helyett... ez felejtsd el.
Egy új előfizető esetében úgy történik a bekötés, hogy megvizsgálják a vonalat, hogy alkalmas-e arra a csomagra, amit kért vagy sem, ha nem, akkor értesítik... de persze a létesítés után is előfordulhatnak gondok.
Régi előfizető esetében viszont (főleg a sávszélességemelések után) bizony előfordulhatott az, hogy az emelés után nem bírta a 8 megabitet, hanem csak 4-et. Ilyenkor sem úgy van, hogy sípol egy gép, hanem a folyamat az, hogy az előfizető betelefonál és kér egy vonalvizsgálatot, melyben megállapítják, hogy bizony csak 4-et tud és lemigrálják kötelezettségmentesen. Külföldön is ez a folyamat van, nálunk is...[ Szerkesztve ]
-
petne
őstag
Jah értem... arra gondolsz, amikor átrakják mindenféle értesítés nélkül a sávszélességemelés előtti állapotra, na ezt én se értem, hogy miért van így...
Külföldön, hogy szokták? Mik a tapasztalatod? Ott se minden aranyból van, sajnos vannak ott is olyan területek, ahol ugyanaz a helyzet alakulhat ki, hogy nem bír többet a vonal. Nekem ezekről vannak tapasztalatim...
[ Szerkesztve ]
-
ForRedGlory
félisten
Téves
Ezt az eredményt nem fogadja el a T-Online hitelesnek, csak ha a saját tesztszerverén méri a sebességet. Ahhoz pedig pár dolgot tenni kell:A netre a következőképpen kell csatlakozni:
login: adsl@test
jelszó: testA böngészőbe meg ezt kell írni: 192.168.9.1, aztán enter és így lesz hivatalos.
[ Szerkesztve ]
-
ForRedGlory
félisten
Hát itt csak az ÁSZF-re tudok hagyatkozni
"A rendelkezésre állási mutató számítása szolgáltatás típusonként, a Szolgáltató támogató
rendszerei és nyilvántartásai alapján történik. A hibás teljesítési statisztika számításának
alapja az adott évben a Szolgáltatóhoz érkezı hibabejelentések (a Szolgáltató érdekkörében
bekövetkezı hibák esetében) időpontjai és a hibaelhárítások között eltelt összes idı. Az összes
hibásan teljesített órák száma egyenlı a hibabejelentések nyilvántartásai alapján összesített
hibásan teljesített órák számával, hozzáadva a váratlan és tervezett üzemszünetek
(szolgáltatás-kiesés) idıtartamát is. Egy adott szolgáltatás éves rendelkezésre állása az évben
hibásan teljesített összesített idınek az adott évre számolt százalékos értéke az összes
elıfizetıi hozzáférési pontra vonatkoztatva." -
ForRedGlory
félisten
-
ForRedGlory
félisten
"...aztán rögziteni kellene az adott hibát, amiről a legtöbb esetben a bejelentőnek, nincs visszaigazolása..."
Ez nem igaz, mert kapnak visszajelentést, ha kérnek, akár sms-ben is. Sőt nem egy esetben vissza is hívjuk az ügyfeleket a híba elháritása közben, után, hogy minden rendben van-e......
[ Szerkesztve ]
-
petne
őstag
Sok olyan dolog van, amit máshogy csinálnék a cég helyében, de mivel van egy icipici rálátásom a dolgokra azt is figyelembe tudom venni, hogy mit lehet megoldani és mit nem... Teljes mértékben meg tudlak érteni, hogy az ügyfél szempontjából a Te általad javasolt módszer lenne a legjobb, de sajnos azt is látom, hogy ez nem igazán valósítható meg a korábban is említett indokok miatt.
Egyébként egy példát említek, ha a mi házunkban valamilyen elektromos probléma van az áramszolgáltató hibájából és nem jelentem be, Ők se jönnek ki automatikusan, meg nem is fognak nekem jóváírni semmit, mivel nem látják, hogy gondom van. Ott is ugyanúgy be kell jelentenem, hogy megtudják, hogy valóban gondom van... ez mindenhol így működik. Nincs sem anyagi, sem emberi, sem műszaki lehetőség arra, hogy automatikus hibabejelentés megtörténjen, pláne ennyi pénzért...[ Szerkesztve ]
-
ForRedGlory
félisten
Nem értem mi bajod van, én is azt mondtam hogy kapnak értesítést akár sms-ben is. Ahányszor én hallottam, mindig fel volt ajánlva az előfizetőnek, hogy sms-ben értesítsük, ha megkezdődik a hibaelhárítás. Ez mondjuk személyes tapasztalat is, mert volt már rossz a netem.
És ugyanazt írtam mint az ÁSZF általad linkelt része. ;)
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5