-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Peter668 #13247 üzenetére
Anyaghasználatnál nincs probléma szerintem (Comfort szinttől felfele), sőt, az E170-es Auris és Corolla mellett jobb és igényesebb a beltér. A zörgés sem jelentkezik mindenkinél, nálunk két E210-es Corollából egyikben sem, például.
Ahol egy T25-höz képest visszalépés lehet, az a külső zajszigetelés például.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz KTTech #13254 üzenetére
Ezen én is felnevettem, mert miközben nemrég arról ment a vita, hogy az új Dynamic Force motorokkal nem meri valaki megvenni az E210 Szedánt, mondván, még nincs vele elég tapasztalat, addig más meg azon morog, hogy semmit sem fejlődik (a szedán) Corolla motorikusan
Nehéz mindenkinek megfelelni, na...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #13261 üzenetére
Fogyasztásban nincs előrelépés. Nem fogyasztanak kevesebbet az 1.2-es, 1.5-ös, 1.6-os motorral szerelt Aurisok, Corollák, mint az E12 hasonlóan motorizált modelljei.
Az 1.2T-vel autópálya-autóút-országút viszonylatban kb. 1 literrel lehet kevesebbet hozni, mint az 1.6-os 1ZR motorokkal. Eleve az 1ZR motorcsalád is modernizálódott, hiszen az 1ZR-FA és az 1ZR-FAE között azért van egy "csöpp" különbség.El kell ismerni, hogy a nem hibrid benzinmotorok elérték a határaikat. Nem lehet már érdemben fejleszteni rajtuk.
Ha el lehet hinni, akkor miért jönnek egyre másra az új és modernebb motorok? 15 éve ha azt mondod, hogy 1 literes turbós motorokkal 140 lóerőt hoznak ki utcai autóba, körberöhög mindenki. Ma meg simán megcsinálják...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #13272 üzenetére
Pedig rátapintott a lényegre a topictárs...
Amikor ott tartunk, hogy mindenki SUV-ot akar, minél magasabb, minél nagyobb autót, akkor miről beszélünk?A másik történet, hogy egyre több mindent kötelező belerakni az autókba, ami miatt nő a tömegük. A fogyasztáscsökkentés nem csak a motorokból származik, hanem a tömegből, légellenállásból, gumikból, stb. is. Nemrég volt téma, hogy ma már a pótkerék is extra felszerelés. Egyfelől persze pénzügyi vonzata is van, de mivel a szériafelszerelésnek nem része a pótkerék, így a fogyasztási adatoknál a nélkül mehet az autó. Ha a pótkerék, emelő, stb. kimarad az autóból, az olyan 20-25 kg alsó hangon.
Ha már felhozásra került az E120, nos, abból az 5 ajtós legfapadosabb verzió volt 1280 kg az 1.4 D4-D motorral. Az E210 5 ajtós 1.2T pedig 1240kg úgy, hogy 9 cm-el szélesebb (és 5cm-el alacsonyabb), és a fapad is tud jó pár extrát az E120-hoz képest...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #13282 üzenetére
Az E12-ben alapból volt teljes értékű pótkerék az alapfelszereltség részét képezte, az emelő, kulcs is. Tehát bizonyos téren visszafejlődés is történt.
Volt valaha szükséged rá? Nekem 1996 óta saját autónál nem igazán...
Akkor megéri folyamatosan cipelni és költeni rá?Ha már összehasonlítást végzünk, úgy korrekt, ha benzinest a benzinessel hasonlítunk össze: az E12 a 4ZZ-FE motorral: 1120 kg. a dízel 1190 kg, de igazából mindegy is.
Wikiről néztem, ott csak D4-D volt.
Ezen a téren egyértelmű a visszafejlődés sajnos.
Egy Toyotában sem igazán kényelmes 196 cm-el, én már csak tudom...
Még a Hiluxban sem.
Szerk.: Igaz a ProAce-t még nem próbáltam.Tehát azért nem minden téren lett jobb a Corolla
Én nem is állítottam ilyet. Amit állítottam, hogy fogyasztás, ergonómia, belső és külső esztétika (az E120 és az E110 nem egy szép autó... tudom szubjektív, a húgomnak volt is, és sose értettem... Az E210 nekem irgalmatlanul bejön ), elektronika és persze a biztonság terén ég és föld viszont...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #13287 üzenetére
Hmm... az E120 ennyivel több fejteret adott volna? Nekem úgy rémlik, hogy csak a Verso-knál volt tényleg fejedelmi fejtér.
A Carina E-től az E110-es Corollán és a T25-ös Avensison át a Hiluxig mindegyikben olyan hátra döntött ülésben vagyok kénytelen ülni, hogy B oszlop a fejem mellett van...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
nagyúr
válasz aszamóca #13316 üzenetére
Én sávtartó és adaptív tempomat párossal autópályán, autóúton nagyon jól és minimális beavatkozással autóztam és autózok, ezek szvsz nagyon megkönnyítik az életet...
Az tény, hogy normális felfestés szükséges hozzá...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz bodogzus #13350 üzenetére
Szia!
A motor maga megbízható, csak az olajcserére oda kell figyelni, amit esetleg kicsit sűríteni sem árthat, ha főleg városban használod (ie.: mondjuk nem 15e Km-enként cseréled, hanem 10-12e Km).Viszont főleg városi használatra én biztos hibriddel venném ma már, egyfelől az automata váltó sokkal kényelmesebb városba (tapasztalat: nekem 1.6 szedán van manuálissal, a páromnak hibrid hatchback ugye e-CVT-vel), másfelől a fogyasztás miatt még meg is térülhet a felár (nagyon alsó hangon 1, de inkább 2 literrel alacsonyabb fogyasztás).
Kettős tömegű lendkerék tudomásom szerint van benne, azt nagyjából minden hasonló kis turbós autóban megkapod, szóval nem fogod tudni kikerülni. De ráadásul ha most veszed meg, és mindössze napi 30-45km-es használattal számolsz, ami évi olyan 16 500 km, az azt jelenti, hogy még 10 év múlva sem lesz benne 200e Km. Szóval ha 10 év múlva megkotlik benne esetleg a kettős tömegű, és még nem cserélted le az autót, akkor aligha ilyen tételen fog múlni a döntés.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ne feledjük a HELYI károsanyag- kibocsátást sem. Lehet bármilyen tiszta egy hagyományos belsőégésű, sosem fogja tudni annyira leszorítani a lokális emissziót...
Gondolom a hőerőműveket nem vetted számításba ezen megállapítás előtt (Bp.-en van három is, csak szólok ).
Ha a hidegfúziós erőművek megvalósulnak, és felépülnek kis hazánkban,. akkor ezen megállapítás jogos lesz. Addig annyira nem...És számomra a gyárak és hajók előtt sokkal fontosabb az, hogy mit szipuzik be a család az ablak alatt.
Ez esetben ne az elektromos autókat támogassuk első körben, hanem a meglévő környezetvédelmi szabályok betartatását. A "szípuzás" terén a probléma pont az, hogy jelenleg büntetlenül kiszerelik, kivágják a régebbi autókból a katalizátorokat,, és simán áttolják a műszakin...
Ha ezt szigorúbban ellenőriznék és szankcionálnák, sokkal hamarabb tisztább levegőt szívhatna a család, mint mielőtt az elektromos autók elterjednének...A környezeti zajterhelésről már nem is beszélve, amikor se este, se nappal, se hétvégén egy jót pihenni nem lehet, a folyamatos kerregés, motor üvöltés és kipufogó durrogás miatt.
Ezt sem az elektromos autózás fogja megoldani...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Egyebkent barmelyikben elfersz szerintem, de mogotted mar garantaltan senki, se Yaris-ban, se Corolla-ban.
Yarisról nem tudok nyilatkozni, de Corolla esetén csak a Hatchback (ferdehátú) esetén nem fér el mögötted normálisan senki, ha ilyen magas ember ül elől. Szedánban teljesen megoldható...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz popey37 #13488 üzenetére
Mindkét kérdésedre csak egy-egy adott autót tekintve lehetne választ adni.
Ha volt gazdája, és gondoskodott az autóról, akkor egy 18 éves, 300+ ezer km-t futott autót is meg lehet bátran venni.
Ha csak használták és ridegtartásban volt, akkor kevésbé bölcs választás.
Eleve egy 10+ éves autónál már első sorban állapotot veszel, nem típust...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz duracell89 #13514 üzenetére
Szvsz itt több téren is azért kérdőjeles az indok.
Amit aláírok, az a zajcsillapítás, e téren a Corolla sajnos egyszerűen gyenge. Zajosnak azonban azért nem mondanám. Illetve személyes véleményem, hogy kb. 190cm felett nem ajánlott (én itt néztem be amúgy igazán a Corollát).
A többi terén (2db E210 Corolla melletti személyes tapasztalatok):
-Pályázásra teljesen alkalmasak a sebességhatárok betartása mellett.
-Nem csörög, nem zörög egyik sem.
-Az AA tökéletesen működik megfelelő kábellel mindkét autónál, kábelen (OnePlus Nord).A 8-as Golf-ot azonos felszereltséggel nem kapod meg olcsóbban, a mild-Hibridjük nem azonos szint a Toyota HSD-jével. Az tény, hogy belső terén egy nagyságrenddel igényesebb a Golf. Cserébe megbízhatóság terén egy nagyságrenddel rosszabb (van Golf és Passat a tágabb családban), és a kereskedő hozzáállása a garanciális kérdésekhez egészen más szint.
Nálunk például egy apró karcot vagy törést talált a párom a műszerfal előtti plexin, igazából csak megfelelő fényviszonyok mellett látható, de zavarta. Írtunk a Toyota Mayernek, és egyből jelezték, hogy természetesen gariban cserélik. Erről beszélünk:
A húgom Passatján a középső kijelzőjét (időnként elsötétedett csak úgy) vagy 8 körben, különféle kapcsolatok útján sikerült végül cseréltetnie, mert a szerviz állandóan visszadobta, hogy nem sikerült a hibát reprodukálni.
Szóval a VW csoportnál sem fenékig tejfel az élet, nehogy azt hidd...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz }{3@Đ$}{0ot #13631 üzenetére
Szia!
Egy 32 éves sport(os) autónál szerinted ez típusfüggő?
Ha jó gazdája / gazdái voltak, akkor feltehetően kevesebb.
Ha csak nyomták a neki nyélből és nem költöttek rá, mikor szükség lett volna, akkor csoda lenne, ha rövid úton nem jelentkezne probléma.Arra készülj fel, hogy alkatrész nem lesz hozzá minden sarki boltban, meg olyan szerelő sem nagyon, aki egyáltalán dolgozott ilyen autón.
Ha hobbyprojektnek szánod, van pénzed és nem sajnálsz utánamenni a dolgoknak, akkor vágj bele ilyesmibe szerintem, de csak akkor...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz geckowize #13657 üzenetére
Szia!
A "milyen autót vegyek" topic nagyot mondóira nem kell figyelni...
Mik a tervek, milyen idős autót nézel? Az alaptétel, hogy a gazditól függ első sorban. A legjobb motort is meg lehet ölni, ha kihagynak egy olajcserét...
A javaslat az, hogy az eladóval együtt el kell menni egy általad választott Toyota márkaszervízbe, hogy az elektromos szervizkönyvet megnézhesd. Abban mindennek ott kell lennie, ha márkaszervizbe hordták.A motorok terén keress vissza a topicban a motorkódra, az 1.6 (1ZR) és 1.8 (2ZR), illetve az európában ritkább 2.0 (3ZR) szívó motorok alapvetően bátran ajánlhatóak, de inkább 2007-2008 után, előtte voltak velük kisebb problémák. Ezeket a Corolla szedán és Avensis autókba szerelték, de Aurisban is előfordult az 1ZR tán.
Az Aurisba szerelték az 1.33-as (1NR) motort, azzal sincs komoly gond, ha megfelelő olajat megfelelő időközönként cserélik. Az 1.2T (8NR) motort a későbbi Auris-okba és Corollákba szerelik (a mostani E210 hatchback és kombi karosszériába is), ami turbós, de az eddigi tapasztalatok szerint az is megbízható darab. Ezeknél a motoroknál a városi hideg-motorral-rövid-utak szintű felhasználás okozhat problémát, pláne, ha a használója üveghangon nyomja neki hideg motornál is. De hát az ilyenek ellen nincs orvosság...
A mostani szedán Corollákban az 1ZR helyett tavalytól a 3 hengeres, 1.5 literes M15A-FKS motort szerelik, ez az új Dyamic Force motorcsalád tagja, ez kerül lassan minden kisebb és közepes Toyotába 3 (M15 család) vagy 4 hengeres (az az M20 család) kiépítésben. Túl sok tapasztalat nincs még velük, de eddig nagy bajról nem hallottunk.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz geckowize #13659 üzenetére
Szigorúan saját vélemény.
Ne a lóerő / nyomaték értéknek higgy, ugyanis a sebességváltó kiosztásától és a kocsi tömegétől is sok minden függ.
Az elvárások elég nagyok, én a ferdehátú 1.6-os, esetleg alaposabb gazdis 1.33-as Auris-ok közül a jobban felszerelteket nézném meg (a Sol, de még a Luna felszereltséghez sem tartozik parkolóradar például, szóval Luna (képen hátul lehessen látni a tolatóradar szenzorait) vagy Executive ajánlott).
Az 1.33 sem probléma, csak hát hogy a gazdi foglalkozott-e az olajcserével rendesen... Azt utólag nagyon nehéz megmondani.Mindenképpen célszerű lenne egy szakszervizzel átnézetni, én erre nem sajnálnák 20-30e Ft-t és időt...
Az adott oldalt nem ismerem, de elég a [Wikipédiára felmenni] , vagy a [Toyota.hu] oldalára - de ismét, ez csak 2020-tól élő dolog, ez alapján téged most nem érint.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ez a lényege az autószerelő áraknak.
Kap X % kedvezményt az autóalkatrész-beszállítóktól (Unix, Bárdi, stb.), amit nem átad, hanem ennyivel olcsóbb munkaóra díjat ad be.
A hivatalos szervíz meg valós árakon dolgozik, de csak gyári alkatrészekkel. Szóval amit a nem márkaszervízben nyerhetsz, az a nem gyári alkatrészek árkülönbözete.
Nem véletlen, hogy a legtöbb magánzó autószerelő nem örül annak, ha valaki vinné az alkatrészt...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Qtya123 #13696 üzenetére
Általában Active, vagy Active Trend+ felszereltséggel.
Az utóbbi csak az E170-es (előző) szériánál létezik, az E210 (mostani) szériában nincs Trend csomag.Active -> Comfort (Tech és/vagy Style csomag) -> Executive (VIP) csomagok voltak.
Bejött még a Business ezek mellé, ami kb. az Active és a Comfort között van, de például acél felnivel.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #13701 üzenetére
Ráadásul Sedanból a ledes lámpákhoz kell még a Comfort mellé a Tech (vagy Style?) csomag is.
A Style kell, a LED mellett a 17"-os felniket és a sötétített hátsó ablakokat tartalmazza még.
A Tech az elektromosan behajtódó tükör, 7"-os műszerfal-kijelző, fűthető ülés és az első/hátsó parkolószenzort jelenti.Ledes fényszóró nélkül nem vennék új Corollát.
Dunno, van mindkettő ugye nálunk, én autópálya / város / minimális vidéki mellékút viszonylatban nem látom semmi hátrányát a HIB2 tompított izzónak.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Tom1939 #13702 üzenetére
Ami azért elég piti már full mezítlábas autók led fényszóróval jönnek máshol (lásd suzuki ).
A Corollán belül is csak a Szedán verzió, ami ilyen hátrányos helyzetben él, a ferdehátú és kombi alapból LED fényszórós.
BTW önmagában az, hogy LED-es, nem jelenti azt, hogy jó is.
Az új Suzuki S-Cross-oknál veszem észre, hogy olyan baromi módra vakítják el az előttük haladót, hogy az valami botrány. Autópályán rendszerint hagyom elmenni őket, majd beállok mögé és rávágom a refit, hogy érezze, mit csinál az előtte haladóval. Nem tudom lehet-e állítani ott a LED vetítési magasságát, de élek a gyanúval, hogy a lelkes tulajok élből felteszik a legmagasabbra. Mivel amúgy is magasan van a fényszóró, így pompásan elvakítanak mindenkit előttük...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Tom1939 #13708 üzenetére
Észreveszed.
A Corollában is fényre sötétedő belső visszapillantó van Comfort Tech csomagtól, de ahogy a magasra rakott, magasra világító tompított fényszóró esetén nem segít, úgy távolsági fényszóró esetén sem...Hogy büntetés... Hát az is az, amikor az embert elvakítja a mögötte haladó tompítottja...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Eddig még nem hallottam olyat, hogy "simán" módosította volna a vételárat újautó értékesítésnél a Toyota.
A szerződésben van olyan pont amúgy, amelyre hivatkozva vis maior helyzetben (katasztrófa, előre nem látható szabályozási változások, stb.) az eladó egyoldalúan módosíthatja az árat és a szállítási időt. Ez esetben a vevő külön indok nélkül elállhat a vásárlástól, az eladó pedig köteles (kamatmentesen) visszafizeti az addig befizetett előleget.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Tom1939 #13715 üzenetére
Nyilván téged meg nem zavar, hogy a Te lámpád másokat vakít el, a lényeg, hogy Te jól láss...
Minden nézőpont kérdése. Nem baj, ha másokét is megismered. Ezért hangoztatom a LED lámpamánia meg az utólagos átalakítás hátulütőit, ahol csak tudom...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz venom8888 #13760 üzenetére
Nézd, ez a 2WW motor egy kissé átszabott BMW N47D20. Azért állt le a Toyota a kis Diesel motorok fejlesztésével, mert az európai piacon kívül sehol se volt igény rá. A 2WW kapcsán relatív kevés a tapasztalat, mert csak kevés típusba szerelték, jellemző, hogy az Aurisból / Corollából csak sima benzines és hibrid készült ebben az időszakban már. Ez már csak utángyártott és bontott alkatrészek és szerelő tapasztalat miatt sem üdvös.
A 2WW esetén a vezérműlánc nyúlás, az EGR hibák és a befecskendezés is lehet gond. A fő probléma, hogy itt is erős kérdés milyen gazdija volt az autónak. Mivel R-es rendszám van rajta, tippre külföldről hozták be cirka 3 éve. Számomra a hirdetésben zavaró, hogy nincs fotó a műszerfalról. Ez nálam pl. kizáró ok volt autóválogatásnàl.
Ha engem kérdezel, inkább vennék 1.6-os 1ZR vagy 1.8-as 2ZR benzines motorral Avensis-t.
Persze lehet, hogy ez valóban egy megkímélt és gondozott autó...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz venom8888 #13766 üzenetére
Személyes vélemény, de 1WW és 2WW motoros Toyotát én nem vennék.
Ha rákerestem az adott évjáratra és típusra, akkor azt látom, hogy a dízel / benzin motoros arány kb. 10/1. Szóval nem egyszerű viszont a kinézett Avensis-ből benzinest venni.Az autóvásárlás ilyen business egyébként, én 2,5 éve 2.5-3 millióról indultam aztán mentem feljebb addig, hogy akkor már közel volt az új autó ár. Lehet nekem nem volt csak szerencsém, vagy extrém béna lennék, nem tudom, de én 10 autót néztem meg, a 10-ből egyet sem mertem elhozni, mert itt vagy ott, de sántított az eladósorba került autó (hibátlan állapotúnak hírdetett törött autó, látványosan tekert óra, a szervízkönyv szerint több, mint 30 000 km óta nem cseréltek benne olajat, vagy az eladó rendíthetettlenségge abban, hogy elvigyük együtt az autót egy márkaszervízbe átnézetni, hogy csak pár példát hozzak).
A Rob210 által említett elektromos fék hibáját máshol is olvastam, de (T27-es) Avensis-es ismerősnél még nem volt rá példa.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz venom8888 #13769 üzenetére
Soha nem néztem igazán, szép autó, de a Hyundai/Kia leosztásban a Hyundai a komfortos, Kia a sportosabb márka, és a tapasztalatom alapján a Hyundai autók kényelmesebbek, a Kiák rázósabbak például. Én pedig komfort párti vagyok...
A Hyundai i30 / i40 szériát néztem, a fejtér szűkössége maradt meg bennem, motorikusan a GDI motoroknál mintha lennének kisebb gondok (ezt a Hyundai/Kia topicban olvastam itt), végül Hyundai i30 és a Toyota Corolla E210 versenyzett, és a megbízhatóság miatti bizalom miatt lett Toyota nálam. De például a fedélzeti elektronika terén a Hyundai bizalomgerjesztőbb volt.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz venom8888 #13850 üzenetére
Megnyugtatlak, a legtöbb modern autónál nem jár alapból sem mankó, sem pótkerék, csak javítókészlet (a javítótrutyi meg a szivargyújtós kompresszor). Még csak emelő vagy kerékkulcs sincs bennük, ezek feláras dolgok.
Anno 80e Ft lett volna a mankókerék és 120e Ft a teljes méretű pótkerék (plusz a szerelőeszközök) a Corollához.
A legegyszerűbb (én is ezt csináltam), hogy veszel egy X kerékkulcsot (jó minőségű olyan 6-8e Ft) meg egy trapézemelőt (jó minőségű olyan 10-13e Ft) és berakod a másik szettből az egyik kereket a pótkerék helyére (tehát ha a téli szett van fent, akkor a nyáriból egyet, ha a nyári szett van fent, akkor a téliből egyet).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
nagyúr
A "mercis" történet pedig érthető. Ha horror pénzt adsz ki, akkor a felhasználók nem azt várják el, hogy nehezebb legyen az életük. A zöld rendszámos Porsche Cayenne terepjárók háttere is annyi, hogy kapnak egy sor kedvezményt...
De én is láttam nem egy és nem két olyan esetet, hogy beállnak luxus zöld rendszámos autókkal a zöld parkolóhelyre (mert az van a bejárathoz legközelebb, így is kiemelve a "környezetbarátságot"), a töltőt meg nem tolja rá. Minek? Kényelmetlenség, időveszteség, úgy is hazaér, stb...A céges autó történet is érthető valahol. Ha nem kényszerűség a töltés (plug-in hibrid esetén nem kényszerűség), akkor nem fognak törődni vele.
Saját vélemény, de a "zöld" energia nem a plug-in hibridek vagy az elektromos autók sajátja. Amíg a falból érkező delejt nem környezetbarát módon állítják elő, addig legalábbis nem nevezném annak. Sokkal könnyebben sokkal többet lehetne tenni a környezetért, ha a közutakról eltűnnének azok a füstokádó benzin/diesel autók és teherautók, amelyeket simán áttolnak a műszaki vizsgán...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #14016 üzenetére
Már 3 éve is eléggé összeért a csúcs Corolla (akkor cirka 11 misi) és az alap Camry (akkor cirka 12 misi) ára, amin csodálkoztam is, hiszen akkor még a Brexit miatti vámterhek nem jelentkeztek (a Camry ugye Japánban készül). Gondolom a Toyota érthetően lefedi a palettát, "összehúzva" a kategóriák végét és elejét. A csúcs Yaris is annyiba kerül, mint egy alap Corolla, sőt, mindennel felszerelve már a nem alap Corolla árát hozza.
Amúgy én emiatt is nem láttam a Corolla HSD 2.0 létjogosultságát teljesen megalapozottnak...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Paxker315 #14022 üzenetére
Annyira nem vagyok otthon a használt hibrid Auris témában, hogy mennyire vállalható... Hát, nehéz ügy.
Először is nem 180, hanem inkább 190e km van benne, ami még akár vállalható is lehet, de mindenképpen az lenne az alap, hogy elviszed egy hivatalos Toyota szakszervízbe, és nézzék át, látnak-e valamit. Lehet ehhez kelleni fog a valódi tulaj is, hiszen e-szervízkönyv van, de tudnak egy átfogó képet adni, hogy milyen szervizeket ejtettek meg rajta.
Ha nagy hibát nem mondanak, és tetszik az autó, akkor bátran beleülhetsz.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz venom8888 #14091 üzenetére
Melyikre gondolsz, mert 2019-es E170 Corollát is lehet elvétve látni szedánban (az lehet faceliftes) és 2019-es E210 Corollát is.
Az "olcsó használtan" nem igazán értem. 6,2 - 6,5 millióért látok E210-eseket és 5,4-6 milliórt E170-eseket. Ez kb. annyi, mint egy hasonló kategóriás Kia Ceed vagy Skoda Octavia.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ebbol nagyjabol semmit nem tudtunk meg. Mennyi az az olcso? Milyen felszereltseg? Amugy Corolla-bol az 1.6-ot senki nem veszi, mert minek. Hybrid fronton erdemes a Corolla-val foglalkozni.
Hát ehhez képest tele az E210 csoport is 1.6 és 1.5 tulajokkal...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Szerintetek a Toyota/Lexusnak van félnivalója? Képesek lesznek a gyors felzárkózásra elsősorban BEV és PHEV téren?
Le vannak maradva kicsit, de őszintén szólva nem hiszek abban, hogy az idejekorán jött tiszta EV mániának van létjogosultsága. A Toyota nagyon racionális gyártó. Szerintem jól látta és látja, hogy most még Hibrid korszak van.BTW a Toyota nagyon bízik a hidrogén hajtásban. A ráció az, hogy kb. sehol sincs senki felkészülve arra, hogy mi lesz, amikor az autók nagy része elektromos hálózatról lesz töltve, és megszűnnek az EV autókhoz mért kedvezmények. Itthon is a rezsicsökkentés miatt észszerű csak, a fizetős töltőoszlopoknál nem is nagyon látsz EV-t...
Ha innen nézed az EV autók terén pl. a PSA vagy a GM is korábban indult, aztán annyira messzire nem jutottak. Ez nagy részt marketing. Ahogy a Kia / Hyundai előnye is...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Paxker315 #14109 üzenetére
A matek szerint most kezd csak költségek terén érezhető lenni a hibrid előnye. Így, hogy 500-600 Ft-s a benzinár (a piaci). 3 évvel ezelőtt nem ez volt...
Utazóautónál (ha nem városozol) szvsz még most is egalban van a hibrid és a benzines. A jövőt még csak tippeljük. Én 3 éve azt számoltam ki, hogy 5 év / 100000 km mellett kb. 600 Ft átlagos benzinár mellett lesz előnyben a hibrid. Akkor irreális volt ez a szám...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz KTTech #14115 üzenetére
Majd kiderül, mikor kezdik el csökkenteni a maximális sebességet az EU-ban. Mondjuk reálisan 100-ra autópályán, 80-ra főúton.
Attól olyan messze vagyunk, mint Makó Jeruzsálemtől. Az is sok éves huzavona volt, hogy az EU-n belül legyen kötelező a sebességkorlátozó rendszer, ami idén július 6-tól lesz kötelező az újonnan értékesített autókba...
Igaz, felénk a Tesco-s benzin is 734 Ft/L, most ment le az ára.
Miután Magyarországi használt autókról volt szó, nem hinném, hogy más országok viszonyai bármennyiben is befolyásolják a témát...
Egyébként felénk már a Toyota nem is forgalmaz az újabb járgányokból tisztán benzinest, így a matek mindenképp a hibrid fele billen
Magyarországon ez mennyiben is érint minket? Semennyiben........
A Toyotánál azért ott a tarsolyban a szilárd-test akkumulátor, ami lassan piacérett dolog lesz.
Pontosan ez az. Jelenleg az a terv, hogy 2025-ben lépnek színre a szilárdtest akkumulátorokkal, csakhogy még 2025-ben is úgy vélik, hogy csak hibridekben fog debütálni, mivel drágább, mint a Li-ion technológia (így pedig kisebb aksi is elég, más szóval kisebb mértékű lesz a szükséges felár).
A szilárdtest aksiknak két nagy előnyük lenne a Li-ion technológiához képest, mégpedig a jobb energiasűrűség, ami könnyebb és kisebb akkumulátort jelent azonos tárolási képesség mellett, a másik pedig hogy nem tűzveszélyesek. Ugyanakkor van egy sor megoldandó kérdés még náluk, ezért is van még mindig kísérleti fázisban.
Emiatt a szilárdtest aksi, bár kétségkívül ígéretes, pont, hogy a nagy EV autó hisztéria közepén nem befolyásol semmit. Ha így haladunk 2030 körül futhat fel ez a technológia, amikor már szinte mindenki a EV autók felé fog fordulni. A hibrid technológiánál a Toyota egyszerűen egy jó húzással beelőzte a konkurenciát, az EV autók terén viszont félig-meddig hátrányban van, ráadásul még mindig kérdéses, hogy valóban az EV autók lesznek a megváltás.
Én továbbra sem látom azt, hogy az minden ország képes lesz minden belsőégésű motort kiváltani elektromossal, és hogy ezt hogy is fogják táplálni. Nagyon mókás, hogy miközben a környezetszennyezés miatt üldözik a benzin- és diesel-motoros autókat és járműveket, de közben sok országban még széntüzelésű erőművekkel termelik az elektromos energiát, amik az EV járműveket tölti...
Nem tudom most otthon mennyi a villany KWh-ja,...
Itthon a politikai célú rezsicsökkentés miatt a legfelső lakossági ár 43,41 Ft / kWh.
Töltőoszlopnál piaci áron hozzávetőleg 100-160 Ft / kWh, függően kismillió dologtól.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Pro és kontra is vannak érveim. Igen, engem is mellbevágott, hogy a 2004-es VW Golf Mk.5 alapból tudta azt, hogy automatán le- és felhúzta az ablakokat a nyitó/záró gomb folyamatos nyomvatartására. Hozzáteszem: tudja a Corolla, csak tényleg a szervízben aktiválni kell
Állítólag azért van kikapcsolva, hogy véletlenül a zseben megnyomódó gombbal ne nyissa ki az ablakokat - ha kéred a lehetőséget, az ebből fakadó esetleg lopást, károkozást (esőkár), stb. magadra vállalod, azért a Toyota már nem vállal felelősséget. Érdemes elgondolkozni rajta, hogy ez így tényleg rossz döntés-e - én megértem ennek fényében...
Másfelől azért kényelmi funkciónak gondolom, hogy itt nem kell minden egyes induláskor kikapcsolnom a start/stop rendszert, ami pl. a Ford-oknál így van (az enyémben alapból ki is volt kapcsolva, amin meg is lepődtem).
Szintén kényelmi funkciónak gondolom, hogy a fedélzeti elektronyika bár egy generációval a konkurencia mögött jár (ez engem is zavar), de ha laikus egyorrú user szemüvegén keresztül nézem, nincs vele probléma - csak működik. Nem lassú, nem akadozik, nem szenved.
Élből tudom az ülésfűtést kezelni, élből tudom a légkondit kezelni, stb.Szerintem a Toyota az egyik legracionálisabb autógyártó, megbízható, jól összerakott autókat ad el. Ha kényelmes autót szeretnél, akkor a Peugeot és Citroen márkákat ajánlom, ha több pénzed van, VW csoport (tapasztalat), ha még több, akkor meg nem itt fogsz fórumból informálódni . Eszméletlen dolgokat tudnak azonos, vagy kicsivel magasabb árért. Csak a szervízt is sűrűbben fogod látogatni (szintén tapasztalat).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Szóval a kérdés az lenne, hogy lehet ezt állandóra aktíválni, hogy ne kelljen minden egyes újrainditás alkalmával a gombot nyomogatni?
Corollánál eleve úgy működik, hogy csak bekapcsolt biztonsági övnél lehet aktiválni. Ha kicsatolod az övet, akkor deaktiválódik.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Paxker315 #14473 üzenetére
én kifejezetten a hang -zaj miatt keresek Hatchbacket, kombi nem játszik.
Akkor miért nem szedánt nézel? Az csendesen egy picit, hiszen a hátsó futómű zajok kevésbé jutnak előre. Bár csodát attól sem várnék, ha a Yaris HSD hangos volt...Kapott ugyan utólagos zajcsillapítást meg szigetelést, de, a papír-üveget nem tudod kicserélni.
Csak szólok, hogy amennyire tudom, az Auris / Corolla sem kap dupla üvegezést általában.
Szóval akkor inkább a Lexus-ok körül nézelődj...Amúgy úgy voltam vele: megbízható-eladható-gondmentes-olcsón fenntartható, kb octavia zajszintű kompaktot keresek, amiben elég egy láb.
Szigorúan saját vélemény, de nagyon sok az elvárás
Egyébként ezek alapján akkor inkább a CT...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest