-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
Amiket felsoroltál, mind jó kutak
Én egyébként nem válogatok: ha tankolnom kell, tankolnom kell. Itt is a Tesco és Sainsbury (esetleg Asda) kutakat használom, ugyanarról a helyről érkezik a lónyál mindenhova, csak az adalékolás változik - de az alap adalékok mindegyikben benne vannak.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz ncc1701 #16787 üzenetére
Igazából elég kicsi, hogy bárhova elférjen, bár tény, hogy 24cm-el hosszabb, mint a mostani MK4-es Yarisom (4180mm vs. 3940mm). Ami az előnye, hogy kényelmesebb, mint a MK4-es Yaris (a próbaúton legalábbis az volt, 2 órát vezettem - azt mondták, vezessem úgy, mintha loptam volna ). Nekem igazából a csomagtartó méretével van csak gondom a mostanival, mivel sokszor megyünk hosszú utakra, így kicsit könnyebb lenne a pakolás, ha beférne pl. az 50L-es kompresszoros hűtő a csomagtartóba, és nem a hátsó ülésre kellene belegóznom , vagy épp be tudnám dobni a két e-scootert a csomagtartóba (most egy fér bele, átlósan beküzdve, a másik a hátsó ülésen szokott utazni).
Ami annyira nem tetszik, a növekedett fogyasztás és a csökkent menetdinamika (a 11.9-es gyorsulás inkább a MK3-s Yarisomra emlékeztet, bár érzésre dinamikusabb nála), mindkettő a nagyobb homlokfalnak és az emelt kialakításnak köszönhetően... de még bármikor visszamondhatom, ha úgy döntenék, nem fenyeget az a veszély, hogy idén megkapom...www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A hivatalos sok olajfogyasztás az 1L/1000km 😃
A viccet félretéve, csak akkor csináltasd meg, ha nagyon hosszú távra tervezel vele, és állandó használatban marad (a nem használt autó gyorsabban amortizálódik, ez tapasztalat - hacsak nincs felbakolva egy megfelelő garázsban, de az állás még ott sem tesz jót). A motor megbontása után fognak árat mondani csak (lehet, hogy csak gyűrűzni kell, de ha már ott vagy, akkor a szelepeket se árt kicserélni stb...), mert lehetnek rejtett problémák, én olyan 250-300E-ről indítanám a rá szánandó összeget.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz galervin93 #16824 üzenetére
A hibát ki kell olvastatni... bármi is lehet.
Szervizben nem tudok segíteni, a legközelebbi amit ajánlani tudnék 2000km-re van Hatvantól... hátha a többiek tudnak valamit.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
Kapcsold ki a smart key rendszert, és akkor ki kellene bírnia az akkunak, bár a beépített segélyhívó/GPS rendszer akkor is folyamatosan meríteni fogja a 12V-os akkut. 10 napot nekem kibírt a Yaris, de én folyamatosan, minden nap több órát használom, így a kis akku folyamatosan maximumra van töltve. Azoknál, akiknél elsősorban rövidebb távokra használják (azokra sem sűrűn), nem bír ki ennyit... erre a problémára a legjobb megoldás egy napelemes csepptöltő.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Flashback #16859 üzenetére
Kertes häz esetében érdemes lehet egy fém dobozba tärolni. a kulcsot
Ennek semmi értelme nem lenne, tekintve, hogy a kulcs, ha nincs mozgatva, kb. 5 perc után kikapcsolja magát, viszont az autó rendszere sokkal több ideig keresi a kulcsot állandóan (ha jól emlékszem, kb. 2 hét után deaktiválja a smart key rendszert, onnan csak a nyitógombra reagál).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Flashback #16863 üzenetére
Ha nem Toyotád van, az utóbbi néhány évből, még mindig működik az a technológia a lopásra. De már a régebbi (kb. 2018-tól, ha jól emlékszem) eladott Toyoták kulcsai is kikapcsolták saját magukat.
A jel ellopás most is működik, az első kb. 5 percben. DE sokkal egyszerűbb ma már akár a fényszórón keresztül rácsatlakozni a CAN buszra és 1-2 mp alatt már indul is az autó, és nem kell a rádiójeleket próbálni elkapni, amik ráadásul addig működnek, amíg ismét le nem állítják a kocsit.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz vicces #16864 üzenetére
Hát, a 2020+ -os autóknál már nem feltétlenül tud annyit állni, csepptöltés nélkül. Kis méretű a 12V-os akku, és egyre több, állandó fogyasztó ül rajta (GSM/GPS modul, riasztó, távolról való műveletek elvégzése - pl. ablaklehúzás telefonról, légkondi bekapcsolása stb -, smart entry system stb.) így sokkal hamarabb le is merül a kis akku. 2 hét már erősen határeset lehet, főleg, ha nem volt teljesen feltöltődve az akku (rövid utakra való használatnál esély sincs rá, volt rá példa, hogy 2 hét alatt, napi 5-10 perces etapokkal használva egyszer csak nem volt képes többé elindulni a kocsi, annyira lemerült a kis akku).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Itt kint a hivatalos megoldás, amit a Toyota ajánl (márkaszervizben), egy bárhonnan beszerezhető napelemes csepptöltő, ami rá van kapcsolva a kocsi 12V-os rendszerére. A márkaszervizben a szervizcsatira dugják rá általában, így nem kell megbontani sem az autót.
A Covid lezárások alatt százával - vagy inkább ezrével - haltak le a hibrid autók, mert annyira keveset voltak használva -akkor is csak rövid utakra-, hogy ez lett a "hivatalos" megoldás, illetve a másik megoldás a heti legalább 60 perc járatás volt. Ugyanez igaz minden más esetre is, általában olyanok alatt állnak meg a járgányok, akik ilyen jellegű használatban tartják az autókat (pl. második-harmadik autónak használják). Aztán persze fel vannak háborodva, hogy lemerül, és nem fogadják el, hogy ezek nem olyanok, mint a hagyományos autók, hanem bizony lemerülnek (mondjuk a Toyota Yaris Hybrid UK topicban volt olyan is, akinek a Polo-ja merült ugyanígy le, rendszeresen).
Idézet a Toyota.co.uk oldalról:
"If you have a 12V battery trickle charger, or a solar panel charger, and are confident using them, then these are a good option to keep the battery fully charged while the vehicle is stationary for a period of time.
We recommend you put the car in ‘Ready’ mode for about 60 minutes before switching it off again and repeat the process at least once a week, providing you can carry out this procedure while adhering to the government’s advice regarding social distancing and Coronavirus (Covid-19). Please do not leave your car unattended when it is in ‘Ready’ mode."
Azt a benzint tényleg ki kellene belőle használni és jöhet a helyére az állás idejére egy kevés 98-as (amúgy felesleges lenne bele).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #16925 üzenetére
Itt az általam linkeltet szerelik be, annyi a különbség hogy nem OBD csatira van kötve, hanem direktbe, ugyanarra a kábelre (bármelyik elektronikával foglalkozó autószerelő megoldja pár perc alatt). Ennél hivatalosabbat sehol nem fogsz találni...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #16961 üzenetére
Arra bármilyen, LIDL/ALDI-s töltő/csepptöltő is megteszi, csak rá kell csiptetni az akku két pólusára. A napelemes meg akkor jó, ha erre nincs lehetőség.
Nekem mondjuk kibírt 11 napot a Yaris, de mint mondtam, én nagyon sokat használom, és nem rövid utakra -a Gatwick-re is 300km az út, Luton mondjuk közel van (60km), de onnan nem szoktunk nyaralni menni, max haza, de az meg általában max 4 nap, ha nem a Yarissal megyünk.
Ja, és letiltottam arra az időre a Smart rendszert (kulcs nélküli nyitást és indítást), amikor leparkoltam.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
A nagy akku le van fizikailag választva, biztonsági okok miatt. A plugin hibridek tudják tölteni a kis akkut, ha áram alatt vannak.
A kis akku egyébként bőven elég méretű, normál használnatra. 3 hónap használatmentesen már a nagy akkut is károsítaná...www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A "Ready" módban el tudja indítani a motort, hogy feltöltse a nagy akkut, bármikor. A Ready módban minden rendszer működik, hiszen az a rendszer üzemkész állapot, amiben vezeted az autót. Abban az állapotban tudja tölteni a kis akkut is, ahogy normál vezetés közben is tölti, és nem veszélyezteti a nagy akkut a lemerüléssel sem (próbáltd meg N módban tartani, 10-15 perc után gyönyörűen kapni fogod a "Hibrid akku károsodhat" üzenetet, mert ebben a módban képtelen tölteni a nagy akkut a motor, ellenben a 12V-os rendszer is arról működik - és nem a kis akkuról).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz blueye #16974 üzenetére
A zsebbika semmi más, mint egy egyszerű 12V-os akku, ami képes rövid időre nagy áramot leadni... semmilyen kárt nem tud tenni az autóban. Elemi fizika: nagy áramot csak akkor tud kivenni valami az akkuból, ha elég kicsi a belső ellenállása - és ez nem igaz a kis akkura, illetve a kapcsolódó számítógépre sem, így normál 12V-os feszültségforrásként remekül tud működni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #16971 üzenetére
Na, nálunk ebből a felsorolásból csak az Aygo maradna Felénk ugyanis nincs más, csak hibrid a Yarisból és a Yaris Crossból.
De a topicokban panaszkodnak a VW, Vauxhall (Opel) és más gyártók normál autóira is, hogy lemerülnek 3-4 hét alatti állásban, pedig azoknak nagyobb a 12V-os akkujuk (amolyan ökölszabályként: 1 indítás a normál benzineseknél 20 perc járatás alatt tölthető vissza az akkuba...).[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #16986 üzenetére
Mikori is az a Jazz? Mert amit kb. 2018 után gyártottak, már nem fog ennyit állni magában, az szinte biztos, a beépített extra szolgáltatások kinyírják az akkut... (és sokkal rosszabbat tesznek vele, mint a normál fogyasztók, mert a 12V-os akkuk alapvetően rosszul viselik a kis áramú terhelést).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #16997 üzenetére
Jövő héten fogok menni érdeklődni megint, de az utolsó infóm az 2024 ápr eleje, de a 2 év várakozás elég húzós akárhonnan nézem... a moci csere ok lenne (megkapná a mostani Yarisdinamikáját a Cross), de a napfénytetőből nem szeretnék engedni... meg a full extrából sem. Az új Yaris/Cross már TSS 3.0-val jön, és az előzést segítő rendszer érdekes lenne számomra - igaz még nincs megerősítve, mi fog ide jönni az új extralistából (minden ország mást kap, az importőr döntése alapján). Mondjuk a mostani Yaris óracsoportja még mindig jobban tetszik és HUD sem lesz...
A Lexus belül tágasabb a második sorban, azért lett kisebb a csomagtartó (mondjuk az a 20L különbség nem egetverő). Ami a jobb kérdés, milyen extra hangszigelést fog kapni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Mivel arra vannak tervezve, így nincsenek álmatlan éjszakáim... Igazából kell is a mostani motoroknak az E10-es benzin, ez teszi lehetővé a nagyobb kompressziót és a hidegebb égésteret (az ideális valahol E20 körül lenne), azaz a hatékonyabb működést (több ethanol = kevesebb kopogásos égés, nagy kompressziónál).
Kihegyezett motoroknál, ahol a gyártó kikötötte, hogy 98-as kell bele, ott természetesen csak és kizárólag az használható bennük.
A gyártók az alap adalékokra tervezik a motort, nem igénylik az extra adalékokat, amíg az olajcsere időben és megfelelően végre van hajtva.
Fogyasztásban, teljesítményben pedig semmilyen különbséget nem fogsz látni a Tesco-s benzin és a Shell Premium közt pl. mivel az ECU nem látja, milyen kútról tankolsz Az E5-E10 közt lehet különbség, de marginális.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #17086 üzenetére
Már beletették, nálunk csak azzal lehet rendelni, ha minden igaz júliustól bár ez nem következő generációs, hanem a mostani szerintem, csak engedélyezve van a port és direkt befecskendezés is... ahogy az otthoni nem hibrid Yarisnál. + módosították egy kicsit az MG1 és MG2 tekercselését és hozzáigazították az invertert.
A főbb különbségek a TSS3.0 miatt jönnek majd.[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #17088 üzenetére
Úgy volt, hogy a héten megyek körülszaglászni, mi újság a megrendelésemmel, de ágynak dőltem egy hete (ahogy hazaértünk Disneylandből)... így a mostani látogatás kimarad valószínűleg - vasárnap meg menni kéne már dolgozni, mert egy hét fizetés nélkül elég fájdalmas dolog (itt nincs fizetett betegszabi csak a 2. héttől, és akkor is csak valami 30% környéke).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz MasterDeeJay #17122 üzenetére
Ha nagy méret kell, akkor a Toyota Estima 2.4 Hybrid a barátod (igaz nem a legfrisebb a hajtáslánca), már ha Toyoták közt nézelődsz.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Derült égből Toyota:
Most hívtak a márkakereskedésből, hogy megérkezett a Yaris Cross, pénteken át lehet venni, addig előkészítik... azért hiányozni fog a mostani Yaris, főleg a fogyasztása... mivel többé nem lesz nálam megtankolva (jövő héten akartam), így a 61000km átlaga 4.24-re jött ki.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz vicces #17208 üzenetére
Köszönöm
Holnap átvétel után gyors bevásárlás (megjáratjuk egy kicsit, átugrunk 60km-re levő városba, hogy szokjam), aztán szétkapom kicsit a kesztyűtartó környékét, hogy bekábelezzem a Dashcam-et, meg be kell lakni rendesen 😃
Jövő héten meg is lesz járatva (a szokásos melót nem számítva), átugrunk Disneylandbe egy rövid hétvégére, éles teszt (1300km oda-vissza), hogy férünk el benne a Yaris után a csomagokkal... aztán aug 31-én irány Korfu vele (még le kell meccselnem a rendszámcserét a görögökkel, mert a kompjegy már ki van fizetve, meg az osztrákokkal a pályamatricát, a franciáknál a Crit'air-t...).
Közte meg még sok program itt, bele fog ugrani kb. 10000km a következő 3 hónapban 😃 szóval le lesz tesztelve, remélem megérte a csere (a menetdinamikában történő visszalépés és a fogyasztás növekedése azért kis tüske a szememben), mondjuk ez jövő vasárnapig kb. kiderül.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #17213 üzenetére
Köszönöm, tegnap bele is toltam 100km-t hirtelen felindulásból, aztán kicsit szét is kaptam 😃:
Bekábeleztem gyorsan a Dashcam-et. Ami látható (és hallható), hogy sokkal jobb a hangszigetelése, mint a sima Yarisnak (bár azóta volt verziófrissítés, lehet javítottak azon is).
A fogyasztás olyan 5-7dl-el nőtt az első mérések alapján (azonos feltételekkel használva). A menetdinamika romlott (várható volt), de a menetkomfort sokat javult, még 18-as kerekeken is kényelmesebb, mint a MK3 volt a 16-osokon vagy a MK4 a 17-eseken. Kanyarstabilitása jó (de nincs egy ligában a Yaris MK4-el), a fékek hangyányival gyengébbnek érződnek, bár ez becsapós, inkább csak máshogy van hangolva.
A beépített deréktámasz aranyat ér 😃
A méreteit szoknom kell, jóval nagyobbnak érződik, mint a Yaris. Parkolásnál sokat segít a 360 fokos kamera, ami többek közt a forgalomra is figyelmeztet tolatásnál (is).
Amitől idegbajt kapok, az a gyári navigáció... eddig nem volt és AA-nál a Map gomb szépen nyitotta a Waze-t. Most bele kell mászni a menübe, onnan AA, és megy a Waze...www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz ncc1701 #17224 üzenetére
Az ózonnak is megvannak a maga veszélyei... pl. simán éveket tud öregíteni a kocsi belterén rövid idő alatt (koncentráció függő), a gyulladásveszély meg hatványozott lesz az ózonnal telített környezetben (ha meg nincs telítve, nem hat, mivel nincs olyan kocsi, ami jól zárna...).
Leírásnak megfelelően használva a random befújós cucc is jó, semmi elektronika nincs ott, ahova a Toyotáknál be kell juttatni. Cserébe szívás a dolog, mert be kell mászni a kocsi alá, vagy emelőre kell tenni, és nem 1-2 órás mutatvány.
Szerencsére a Crossban már nincs rá szükség, a Nanoe X-es légkondi megoldja a problémát.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- Max
- Formula-1
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Videós, mozgóképes topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OLED TV topic
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs