-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
Igen, pont ilyesmire gondoltam, mint ez is, bár én a koxkids által ajánlottat néztem még a régi Yaris HSD-mhez (csak ott a MAP gombra került volna fel), de aztán hamarabb lett autócsere, és a mostani már alapból tudja az AA/CP-t.
A második opció amit találtál felejtős
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nem minden app megy AA-n, sőt, elég kevés fog működni, csak a speciálisan AA-ra kialakítottak mennek (nálam a must have listán a PowerAMP és Waze volt, az szerencsére megy).
A 6-os android cél eszköznek több, mint elég - a régi hardver nem viselt volna el többet
A Wireless AA-hoz is van megoldás, én csak azért nem rendeltem még meg, mert az Android 8 - amit a telefonom tud - nem tud wireless módotwww.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A fogadó egység gyakorlatilag csak megjelenít, nem futtat, ez a lényege - a telefon futtatja a programokat. A megjelenítéshez meg elég a 6-os android, a viszonylag gyenge hardverrel is.
A trükk ezeknél az eszközöknél, hogy saját maguk is képesek telefon nélkül futtatni programokat, tehát többek egy "gyári" AA kompatibilis fejegységnél. Tehát a Waze menne a teló nélkül is akár a gyári fejegységen, csak netet kell neki adni akár egy USB-s 4G modemről...
A neve alapján magyarnak tűnik a fejlesztője a Wireless AA adapternek, de nem néztem jobban utána, amit csináltak az viszont nagyon jól működik, gyorsan reagálnak az esetleges szoftverhibákra.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A Navitouch NT3325 és az RDL02 is teljes Android funkcionalitást kínál.
Mindkét cucc csak kiegészítő modullal lesz AA képes, magában nem. Viszont ezen kívül teljes Androidot futtatnak, tehát a navi és minden más is simán mehet róla, telefon nélkül (csak netet kell neki adni).
Annyi, hogy az RDL02-höz már művészkedni kell kicsit a fejegységgel, mert nem az erre kitalált hátsó porton, hanem közvetlenül csatlakozik hozzá szalagkábelen, cserébe sokkal gyorsabb (nálam nem volt opció, mert nem támogatta a fejegységemet annó).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A tiedben még nem elektromos a vízpumpa (legalábbis az egyik a kettőből). Ami meglepő, mert még a MK3-as Yarisban is elektromos volt, de a MK4-ben sincs egy szíj sem.
A kuplung mondjuk féligazság, az van benne, csak éppen folyamatosan zárt állapotban, így soha nem kopik el.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nincs két állása a féknek. Az ECU dönti el, mikor mit használ. De elsődlegesen mindig a regeneratív fék működik, ha nem elég a fékhatása, akkor csatlakozik hozzá az üzemi. A motorféket kerüli amíg lehet (ha tele az akku, akkor is működik a regeneratív fék).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
Közben megtaláltam a szabványt: 160 láb azaz kb. 48,7m-nyi távot kell bevilágítania, ez saccperkb meg is van a videón.
A mátrix LED-ek tudnak (jóval) többet, de ott ugye nem állandó a vetített kép, hanem folyamatos a "távolsági" és kimaszkolja a többi közlekedőt, hogy ne vakítsa el.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz anonymus89 #11756 üzenetére
Korábban volt ajánlva Android kiegészítő, ami menne vele, érdemesebb lenne azt megnézni, egy opciós modullal megy rajta az AA is... és megmarad az eredeti fejegység minden funkciója, gyakorlatilag a gyári GPS helyére kerül be. Nem olcsó, de nem is 300E... (ráadásul a gyári navi nem sokat ér).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Háát, van ahol a fogyasztás az egeket verdesi, annyira nem szereti ezeket a 9%-os emelkedőket, viszont a kis utakat nagyon éli (a tükröt sokszor be kellett csuknom 😃, csak tudnám miért vannak ezek 96km/h-ra jelölve, ráadásul nem egyirányúak...). Az ECU szerint az indulás óta 4.2-es az átlag, de néha mutatott 4.3-at is, meg lement 4.1-re, 30+ °C külső hőmérséklet javarészt, 20-ra állított klímával (ma már csak 24-27°C). Holnap kell először tankolni, mert 98km van még hátra (ami tapasztalatom szerint 198-at jelent)... arra nem emlékszem pontosan mennyit mentünk eddig, 680 körül van valahol, így akkor lesz majd pontosabb adat. Ahol lehetett óra szerinti 120-as tempomatot használtam, a kocsi rendesen meg volt pakolva, 2 fő, tele a csomagtartó és a hátsó ülés (a padlótól kb ablakvonalig)... Viszont a kis gyengusz 116LE-s összteljesítménnyel még így is lazán lenyomtam a sokkal nagyobb kategóriás autókat is a 7-9%-os emelkedőkön (tempomattal), és érződik, hogy van még benne tartalék.
Mondjuk Launchesterben olyan kis utcákon vitt, hogy rakétának is elmentem volna, ott megjött a hangja a motornak 😃Bodmin mellett, Hellandban vertünk tanyát (sátrat), Tintagel, Okehampton, Launchester castle megvolt, jön még St Ives, Tintagelbe visszamegyünk (kevés idő maradt érkezés után, bár már voltunk párszor, de az új hidat most láttuk először), St Mawes, Truro meg ami még eszünkbe jut. A végére marad a Pendennis kastély, mert keddtől lovagi torna van, így ideális lezárása lesz a kiruccanásnak (meg nekem szívás, mert 550km-t kell majd levezetni javarészt sötétben utána 😃).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #11824 üzenetére
Attól függ, melyik Yarisról van szó az például új nagyságrendekkel csendesebb, mint pl. a MK3 Yaris HSD - nem melleleg sokkal takarékosabb és sokkal jobban élhető is lett, a vezetési segédletekről és a hajtáslánc durva javulásáról.
Konkrétan most a gumizaj a leghangosabb, de ezt majd orvosolni fogom, amint elkopnak a gyári "made in hungary" feliratot igen, de maximális nyomásértéket nem tartalmazó 17-es Bridgestone Ecopia 150-ek. Egy 4 évszakossal sokkal halkabb lenne, ezt már a mk3-nál is tapasztaltam (ott 16-os Nexen BlueHD-t és Continental-t - ezek voltak rajta, amikor megvettem a márkakereskedésben - váltott a Hankook 4S2 H750). Mivel a tél felénk max -5-7°C-t és 1-3 havas napot, ellenben évi rengeteg nap esőt jelent (a hőhullám figyelmeztetést 23°C-nél adják ki), még jobb is lesz.
Megkockáztatom még első autónak se lenne rossz, főleg, hogy az első-hátsó radar + kamera + szükség esetén automata vészfékezés sok sérüléstől meg tudja védeni a kocsit 😃
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #11828 üzenetére
Ha a MK3 belső tere zavar, a MK4-é még jobban zavarna, ugyanis a pohártartó a könyöklő alá költözött. Mondjuk engem legkevésbé se zavar, 2500km-n, 30 óra alatt fogyasztottam el kb. 2L üdítőt, meg 1L energiapiát (ketten voltunk a mennyiségre, és jórészt kaja mellé fogyott el)...
Így az egyik pohártartóban szemetes van, a másikban egy rendes pohár szokott lenni 😃, a pia meg hűtőtáskában (vagy hűtőben ül a kocsiban - bár a jó öreg kondenzációs hűtő épp most adta be a kulcsot), szinte soha nem utazok egyedül, a barátnőm meg tud tölteni ha épp kell.
A zajszigetelésnél először a szélvédővel kellett volna kezdeni ugyanis az engedi át a legtöbb zajt. Csak sajnos dupla, zajcsökkentett üveg nem létezik a MK3-nál (legalábbis gyáriban), a MK4-nél pedig alapból jár (meg olyan apróságok, mint a ragasztott, merevített karosszériaelemek, amiket nem lehet zajszigetelő lapokkal megoldani, például a tűzfalnál). Nálam nincs tetőkárpit sem, szóval nem is tud csillapítani. A légterelők eddigi tapasztalatom alapján inkább növelik, mint csökkentik a szélzajt, nem is a zaj csökkentésére lettek kitalálva, hanem inkább arra, hogy esőben is le lehessen engedni az ablakokat + nagyobb sebességnél se vigye ki az embert ha kicsit leengedi. A járulékos veszteségük a fogyasztás minimális növekedése.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Sajna vége a szabinak, megvan a fogyasztási átlag: 4,18L/100km. Összesen 2509km tettünk meg és 104.69L benzin fogyott, amit 4 tankolásból sikerült abszorválni (igaz, az egyik nem üres tankos tankolás volt). A 36L-es tankból hatótávolsága azért eléri a 750-800km-t úgy, hogy még marad benne 5L
Ebben van minden, amit csak el lehet képzelni, de olyan 70% autópálya, a maradék meg Cornwall iszonyú útjai, tele gyorsítás/fékezéssel, sok emelkedővel. 1200km-en keresztül agyig volt pakolva a Yaris, szóval volt benne súly is rendesen (és ekkor küldtem meg legjobban). Sokszor kaptunk esőt, kellett a klíma és a fűtés is. Szóval olyan mindent bele alapon
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Omg... elbaszták a konvergenciát... persze, hogy nem változott a magasság, ha nem azt állították. Egyébként balfékek, teljes mértékben. Semmilyen diagnosztika nem kell a beállításhoz, tekintve, hogy nem a magasságállító motorokon kell változtatni (úgy is megoldható, de egy MOT állomáson, ha nem megfelelő, be kell tudniuk állítani, márpedig ott nem lesz Techstream kéznél). Keress egy keleti szakit (a VW csoportos járgányaimat egy horvát szerelőhöz vittem mindig, gyorsan olcsón és jól dolgozott), az beállítja ízlésed szerint, bár nem feltétlenül fogsz örülni neki a következő MOTnál 😃
Csak normál és power módot használtam, Eco-t nem, a klímát is normál beállításra raktam a menüben. Meg is haltam volna a corwalli legalsóbb szintű utakon vele, a Waze mindig megtalálta nekem a legeldugottabb utakat. Nem ám a szép, nyugis 1-2 sávos A30-on vitt, hanem a 4 számjegyűeken amint "közeledtem" a célhoz 😃 Tiltva van a komphasználat is, erre Truro-ból St Mawesbe simán elvitt a mini utakon a komphoz, ahol ráadásul térerő se volt, fejből vezethettem vissza Truro-ig 😃 (7 font volt a jegy, de a normál úton kb 50-55 km-t kellett pluszban megtenni a célig. A benzin így 2.6 fontba került, időben meg ugyanannyi volt még visszafordulással is).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
Ha a nyári hónapokat nézem, akkor is megvan a 7-8dl különbség a kettő közt... Soha nem tudtam levinni 4L alá. A MK4-el elég sok a 3,6 körüli út... és ebbe nincs beleszámolva, hogy a MK3-on 16-os felni volt, tehát előnyből indult.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az enyém megállt egy idióta kamion befékezett előttem állóra (nem mentünk gyorsan, már lassítottam is, mert utolértem pályán, de azért volt még sebességkülönbség) - blokkolta a kerekeit, a kocsi hamarabb reagált (először a kijelzőn felirattal és hangjelzéssel, amitől a halott is felébred, majd szinte rögtön nyomta is a vészféket), mint nekem esélyem lett volna rá. Mondjuk nem finomkodik, az biztos, majdnem lenyeltem a kormányt 😃
Parkolás közben is próbáltam egy bokornál, rendesen befékezett, illetve kitolatáskor is megáll, ha érez valamit keresztirányban, mindegy, hogy gyalogos vagy kocsi mozog.
Mondjuk az enyémben a TSS 2 van már, nem tudom mennyi a különbség a régihez képest.
Mondjuk a személyes kedvencem a BSM, nagyon sokat tud segíteni.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Atlantis #11889 üzenetére
Igen, jól tudod a limitet (70mph azaz 113km/h a pálya, 60mph bárhol máshol (96km/h), lakott település meg változó, 20-70mph közt, ha nincs tábla, akkor 30mph), írtam is korábban, hogy általában óra szerinti 100km/h a tempomat (ami kereken 96km/h GPS szerint), vagy 120km/h ha sietek (de az ritka, pedig jóval nagyobbak a távolságok mint Mo-n belül... ha csak elugrok valahova, az minimum 500km 😃).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ez nem hiba, hanem ilyen. A Gen3 Prius/2017-es Aurisnak kicsit gyenge a hűtése (és nem is lehet javítani rajta). Általában olyan helyzetben okoz gondot, amit leírtál: nagy terheléssel lassan haladva jön elő, amikor végképp nincs hűtése az eCVT-nek a menetszéltől.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
Soha nem gyorsítottam úgy, hogy végig az Eco sávban lettem volna én általában beleszaladok a power mód negyedéig-feléig, de amint elérem a kívánt sebességet azonnal felengedem a pedált egy pillanatra, hogy EV-re váltson a gép (a réginél erre csak városban volt lehetőség, mert csak kb. 60km/h-ig tudta az EV-t, a mostani meg 130-ig). Persze forgalomfüggő a dolog, ha nem első vagyok a sorban, akkor sokszor ki kell várnom, amíg megkavarják a levest előttem, mert azért elindulni nagyon tudnak a hibridek...
A legjobb fogyasztást akkor fogod elérni, ha nem nagyon mész 100km/h fölé - ezt a Toyota is leírja, hogy odáig a leghatékonyabb a rendszer -, viszont a kívánt sebességet stabilan tartod, tempomattal (ACC-vel). Lehet még rajta faragni, de nem érdemes, nem lesz jelentős előrelépés, viszont sokkal több odafigyelést igényel. A guminyomás a gumi gyártója által megadott maximum érték 70%-a legyen - a Toyota is erre lőtte be átadáskor a guminyomásom -, ne amit írnak a gyártók (igaz ennek hátránya a némileg rosszabb menetkomfort). A gumi nem fog félrekopni, ezt már kitapasztaltam, tehát nincs lénylegesen túlfújva, a tapadással sem volt még gondom. Esőben kifejezett előny is tud lenni...
Nekem ezek a lépések váltak be, de mindenki máshogy vezet
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz SoulReaver #11953 üzenetére
Jól néz ki sok balesetmentes és problémamentes kilométert vele
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz molnarpeter #11984 üzenetére
Használd akkor a gyengébb 70%-án, azaz 2.1bar-on. Le van egyszerűsítve Valószínű a gyári érték, amit megadott a matrica a kocsin, ennél alacsonyabb érték. Ha magasabb, akkor nem megfelelő az abroncs a járgányra (legalábbis a kisebb maximális nyomású nem), főleg, ha a figyelembe vesszük, hogy a Toyota is +0.2 bar-t ír elő télen az általa megadott értékekre, illetve nagy sebesség mellett is
.
Persze nem kell ezt a képletet használni, de nekem bevált eddig.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #11986 üzenetére
Ilyen gumiméretnél én se mennék 2,2-2,3 fölé, mint a Tied De R17-en, peres gumival "kicsit" nagyobb nyomás kell - a szokásos idióta Toyota méretről már nem beszélek, a 205/45R17 88V/W minden, csak nem általános... Nálam mondjuk számszerűen 0.3L/100km közt hozott ez a beállítás, amit most használok a gyári ajánlással szemben. Nem nagy érték, de ha 3.6-4.2L/100km körüli fogyasztásnál nézzük, akkor már jelentősnek mondható.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
0,2 bar simán megérezhető, főleg ballonosabb gumiknál - más lesz a dinamikája a kocsinak. A komfortérzet javul, a kanyarstabilitás meg csökken, nehezebb lesz a kormányzás kisebb sebességnél. Peres gumiknál hasonló a helyzet, csak eleve sokkal rosszabb komfortról indul a történet, persze ha lefele térünk el. 0,2 bar eltérés még nem fogja félrekoptatni a gumit sem, ahhoz több kell.
De se mindegy, milyen széles a gumi, a vékonyabb gumik halkabbak, jobban viselik a vizes utakat, cserébe rosszabbak száraz fékezésnél, kanyarstabilitásuk sem olyan jó, a nagyobb felniken levő szélesek nagyon jók szárazon és kanyarstabilitásban (úgy érezni, mintha sínen kanyarodna), de vizes körülmények közt már nem annyira fényesen teljesítenek, hangosabbak, és jobban megvezetik őket a nyomvályúk, hamarabb megeszik a futómű kopó elemeit is...
Ugyanazon a felniméreten a ballonosabbak rosszabbak kanyarban, de komfortosabbak, a peresek pedig fordítva...
És akkor még nem beszéltünk a terhelésről sem mert minél kisebb a jármű terhelése, annál kisebb nyomás is elég a gumiba, illetve ha nem megyünk gyorsan vele (itt a 160+-t értem gyorson). A maximális nyomást is úgy adja meg a gumigyártó, hogy a maximális terhelésnél (amit tud a gumi, rá van írva), mekkora maximális hideg nyomás lehet benne (ami nőni fog mehet közben).
Na, ezért szerettem volna a mostanira egy 16"-os szettet (195/55R16 87H), a 17-es helyett
Javult volna a fogyasztás, komfortosabb lett volna az utazás, csökkent volna a menetzaj... persze látványra sokkal jobban néz ki így a gépsárkány.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A Yaris bőrülése az nem teljes bőr, hanem ahol ülsz az szövet, és nem az izzadós fajta. Igaz itt nincs 40 fok, de 35-ben még nem volt vele gondom. Nekem az Excel kivitel van, ebben világos színű a belső, legnagyobb sajnálatomra, de ez a kínálat csúcsa, csak a HUD, JBL és a sötétedő visszapillantó nincs benne (és csak ebben volt elérhető a panroof).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Nikaré #12105 üzenetére
Az ózon erőssen korrozív, emiatt minden fémet károsíthat, amelyik oxidálódni tud... persze a kulcsszó az ózon mennyisége. Fertőtlenítésre ugyanis nem kell nagy koncentráció, szóval ha ésszel használják, nem okoz gondot.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nem kell megvárni, amíg közel érsz az előtted levőhöz, ez a dolog nyitja Én folyamatosan használom, legrövidebb követési távolsággal. Mivel tudom, mekkora távot hagy, így időben el tudom kezdeni az előzést, ha épp az a célom.
Nem tudod hagyományos tempomatként használni, a radar mindig aktív marad.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz pècsimunkás #12128 üzenetére
Én bekapcsolom, és nem megyek 140-150-el Mert akkor fogyasztana csak igazán a kocsi, ha ennyivel haladnék...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
válasz Nikaré #12145 üzenetére
Nem, javarészt autópálya, szabadságon voltunk. 3 fővel, UK-n belül. 100km/h körüli átlaggal, ahol lehetett menni, ott néha megtoltam 110-ig (GPS szerint). A mai kép átlaga 5 fővel, melóból hazafele jött ki, de nem a fogyi a lényeg jelen esetben a képeken, hanem az odo állása.
A fogyi a 12000km-re 4.18l/100km-re jött ki, kb. 50-50% autópálya / autóút és város aránnyal, utóbbinál általában 5 fővel, meló jövet-menet.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #12202 üzenetére
Ez majd akkor lesz érdekes kérdés, amikor Mo-n is bevezetik a Toyota Relax garanciát, ami visszamenőleg garanciálissá teszik a kocsikat akár 10 évig... mint ahogy tették az UK-ban és még sok EU országban is.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest