Új hozzászólás Aktív témák

  • KTTech

    veterán

    válasz Ck. #11987 üzenetére

    0,2 bar simán megérezhető, főleg ballonosabb gumiknál - más lesz a dinamikája a kocsinak. A komfortérzet javul, a kanyarstabilitás meg csökken, nehezebb lesz a kormányzás kisebb sebességnél. Peres gumiknál hasonló a helyzet, csak eleve sokkal rosszabb komfortról indul a történet, persze ha lefele térünk el. 0,2 bar eltérés még nem fogja félrekoptatni a gumit sem, ahhoz több kell.

    De se mindegy, milyen széles a gumi, a vékonyabb gumik halkabbak, jobban viselik a vizes utakat, cserébe rosszabbak száraz fékezésnél, kanyarstabilitásuk sem olyan jó, a nagyobb felniken levő szélesek nagyon jók szárazon és kanyarstabilitásban (úgy érezni, mintha sínen kanyarodna), de vizes körülmények közt már nem annyira fényesen teljesítenek, hangosabbak, és jobban megvezetik őket a nyomvályúk, hamarabb megeszik a futómű kopó elemeit is...

    Ugyanazon a felniméreten a ballonosabbak rosszabbak kanyarban, de komfortosabbak, a peresek pedig fordítva...

    És akkor még nem beszéltünk a terhelésről sem :D mert minél kisebb a jármű terhelése, annál kisebb nyomás is elég a gumiba, illetve ha nem megyünk gyorsan vele (itt a 160+-t értem gyorson). A maximális nyomást is úgy adja meg a gumigyártó, hogy a maximális terhelésnél (amit tud a gumi, rá van írva), mekkora maximális hideg nyomás lehet benne (ami nőni fog mehet közben).

    Na, ezért szerettem volna a mostanira egy 16"-os szettet (195/55R16 87H), a 17-es helyett :D
    Javult volna a fogyasztás, komfortosabb lett volna az utazás, csökkent volna a menetzaj... persze látványra sokkal jobban néz ki így a gépsárkány.

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

Új hozzászólás Aktív témák