-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lali-213
senior tag
válasz Csubakkka #12402 üzenetére
Szia,
Eddigi megfigyeléseim alapján úgy vélem minél nagyobb egy autó újkori értéke, annál nagyobb lesz az értékvesztés is.
Mindenképp 0km-es autóban gondolkodsz? Egy 2-3 éves autó is szinte újnak mondható, az amortizáció pedig nem a te pénztárcádnak fog fájni.
Természetesen nem rá- vagy lebeszélni szeretnélek, inkább egy diskurzus indításának szánom.
A sima Yarisnak talán nagyobb piaca van/lesz, mint a Crossnak, de ez megint csak magánvélemény.
[ Szerkesztve ]
-
VaZso
senior tag
válasz Lali-213 #12397 üzenetére
Ez hogy működik együtt a kihangosító funkcióval?
Nekem ugyanez a fejegységem van (TNS510), korábban beállítottam mindkettőt (média + kihangosító), de nem volt annyira automatikus, amennyire szerettem volna.
Nem emlékszem, mi volt igazán a gond vele, szoftveres problémának tűnt a fejegységen.
...talán a hang lejátszáshoz külön kellett állítani valamit és utána nem jött be rendesen a hívás... így hagytam kihangosítóként csatlakozni, hogy működjön is.Lehet, hogy érdemes lenne újabb Android mellett is megnézni?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Csubakkka #12402 üzenetére
5-6 évvel ezelőtt meg tudtad volna jósolni, hogy ma akár 1 évet is várhatsz egy autórendelésnél? Hogy a forgalmazó komplett típusokat törölnek a rendelhető autók közül a chiphiány miatt? Hogy a használt autók ára akár 20%-al is emelkedik emiatt?
Amikor arról olvashatunk, hogy vannak gyártók, akik konkrétan be szeretnék szüntetni az EU-s 2035-ös határidő előtt a belső égésű motorokkal szerelt autók gyártását?
Ilyen háttérrel én nem próbálnék előre látni, hogy melyiket vesztesz kevesebbet. Ha ennnyire fontos tényező, akkor ne új autóban gondolkozz...
Jelenleg 6-8 hónap a várakozás a sima Yaris esetén. A Yaris Cross is hasonló nagyságrendileg. Ezt is vedd bele...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz Csubakkka #12408 üzenetére
Vidéken élek, használt autókról eddig csak a rossz tapasztalatokat olvastam. Persze azt ritkán írják meg, hogy nincs semmi gond. Csak a problémás esetekről lehet olvasni.
Üdv a klubban, én 2019-ben jártam ezt az utat végig, több hónapnyi túrás és kb. 10 autó végignézése után feladtam a szélmalomharcot, rájöttem, hogy a használtautók utáni kajtatás nem az én sportágam...Meg hát itt a párom, akit szinte kizárt, hogy rá tudjak beszélni használtra.
Takkra ugyanezt játszottam én is végig, annyi különbséggel, hogy mikor beleült a Yarisba (Comfort Tech), akkor lebiggyedt a szája széle, hogy hát ez neki nem tetszik. Lett belőle Corolla HB...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
rbalint88
addikt
válasz Csubakkka #12408 üzenetére
Oszinten szolva amennyire jo ertelemben igenytelen autok a suzukik, en biztos nem cserelnem le, ha amugy nincs baja. A toyotakkal se szokott ugy altalaban gond lenni, plane a hibridekkel. Viszont a ket auto (baleno vs yaris cross) ara kozott van 5M Ft, annyival tobbet meg nem fog adni, ha amugy elegedett vagy a balenoval.
-
No.01
őstag
válasz Csubakkka #12408 üzenetére
Jó reggelt,
Én ugyanezt a kört futottam le nemrég. A kiszemelt a kis Yaris volt, de ugye kis szó itt eléggé nagy szerephez jut...
Nálunk a csomagtartó volt az utolsó dolog ami elődöntötte a dolgokat.
OK, akkor legyen a Cross korábban úgyis bele voltunk esve a CH-Rbe. (Másik story, de az is gyorsan elhullott egy próba hétvége után)
Szóval Cross: még sehol sincs, de a mindenféle számok alapján ez jobb lesz tutira. Igen ám, de sem a gyártási nehézségekkel nem számoltam (pedig előjelek már akkor is voltak Juni végén) továbbá a SUV hype ami nagyon megtolta azt a bizonyos ceruzát.
Így nekünk a matek az lett, hogy egy jól felszerelt Cross már elérte a kombi Corolla teritoriumát ami azért egy minden szempontból több autó.
Igaz a kezdeti terv és szín kombó végett nem az lett a vége, mint ahonnan indultunk, de eleve úgy futottunk neki mint a P2 és P3 vásárlásnak is anno, holott azok használták.
Ide még beszúrnám, hogy igenis létezik jó hasznát autó.
Lehet várni kell rá és legfőképp keresgélni, de ha nem tegnapra kell akkor van. (én a P2-ért majd 3 hónapot szaladgáltam, kb 13-14-et néztem meg és ezalatt bő 3000 km-t kocsikáztam itt Hollandián belül. Lehet extrém a példa, de igaz. P3 plug-in-nél szerencsésebbek voltunk, ha jól emlékszem a 7. autót sikerült megvenni de időben ez is majdnem 2 hónapba telt. Azóta is mind2 működik gond nélkül. A P2 most lesz eladva a Corolla végett. Sajnálom is nagyon.Ha kell a hely akkor szerintem a sima Yaris nem jöhet szóba, főleg nem 3 emberre.
[ Szerkesztve ]
-
Drizzt
nagyúr
válasz Lali-213 #12405 üzenetére
Sajat pelda, bar elore nyilvan nem lehetett volna kiszamitani igy: 2019-ben vettem a Hybrid Corollat, comfort tech, 7.5M volt a vege. Most direkt szetneztem a hasznaltauton. 2 hybrid Corolla van 6 millio alatt: egyiknek torott a bal hatulja, a vevonek kell megcsinalnia. A masik jobb deal, az mar 5.9 es active business felszereltseg. Ujonnan meg most a Comfort tech listaara mar 9m felett van. Szoval ez a ket evvel ezelotti vasar kifejezetten jo deal volt. Nagyon messze van attol, hogy kihozod a szalonbol es rogton 2 milliot buktal, mint ahogy a regi beidegzodesbol mondjak az emberek. Es most is minden inkabb az uj auto dragulasa iranyaba mutat, de azt alairom, hogy sosem lehet tudni meddig.
I am having fun staying poor.
-
galervin93
őstag
Ha így alakulnak a dolgok lehet úgy lesz mint a videokártya piac. Közel 3 éves GTX 1060-at drágábban adtam el idén, mint amikor megvettem. Teljesen beteg. Persze az arányok mások, de az elv... Az meg hogy sok év múlva mit ér az autó... Mi van ha megtöröd/megtörik? Egy pillanat műve, aztán el is szállt a nagy számolgatás...
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Lali-213
senior tag
Szia,
Az automatikus párosítást még nem tudtam megoldani, mindig manuálisan kellett rávennem hogy kommunikáljanak egymással. Az igazat megvallva kihangosító funkcióra nem állítottam be a telefonom, de igyekszem próbálgatni hogy tud-e váltani a két mód között. Valamiért azt sejtem, hogy nem lesz egy könnyű menet.
Én most egy iOS eszközzel teszteltem, amin a legújabb szoftver van. Nem gondolnám, hogy nagy különbség lenne adroidnál. Te mikor próbáltad és milyen készülékkel?
-
Lali-213
senior tag
válasz Csubakkka #12408 üzenetére
Mi ugyan nem vidéken, hanem Pest megyében lakunk, ezért a távolság itt nem volt olyan komoly faktor, de mindenképp számításba kellett vennünk.
Amikor az Aurist kinézetük magunknak a hahu-n, addigra már kontaktnak voltam egy úrral, aki autók átvizsgálásával foglalkozik, akár ügyfél jelenléte nélkül is. Én nem bántam meg, hogy vele is átnézettem a kocsit. -
KubanitoS
veterán
válasz Csubakkka #12408 üzenetére
Ha csak a párod fogja használni főleg városban, akkor elég lehet a sima Yaris. Ezzel a mérettel a Yaris leginkább a "második autó" szerepére alkalmas. Ha a Yaris lesz az egyetlen autótok, én biztos a Cross változatot venném belőle.
Egyébként a Suzukinál is most vannak változások, elvileg egy hónap és bejelentik az S-Cross utódját, ami lehet, hogy a Toyotás 1.5 hybrid technológiával fog érkezni. Döntés előtt én azt biztosan megvárnám. Egy S-Cross azért méretileg nagyobb és a modern Suzukik maximum minőségben vannak egy szinttel hátrébb a Toyotától, megbízhatóságban nem.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
No.01
őstag
válasz tboy93 #12426 üzenetére
Szvsz az nagyon karcsu...
Nezd csak meg a Swace es a Corolla ara kozotti kulonbseget. Szinte elenyeszo...
Az uj Swift a Yaris hajtasahoz nagyon-nagyon hasonlot fog kapni. Nem tudni biztosan, de az uj Vitara es SCross-ba is ez kerul majd ha minden igaz nem az 1.8-as valtozat.
Legalabbis nekem ezt mondtak bo 2 honapja.
Ja es a Swift ev vegenel elobb nem jelenik meg elso modellek 2022 Q1 es a Vitaranal is hasonlot rebesgettek. -
No.01
őstag
Tavoli rokonok minden elojel, kerdezoskodes es egyeb nelkul multheten vettek egy P2-t. Eredet, allapot, km sajna meg ismeretlen (furcsa, h ezzel sincsennek kepben, de en megtanultam, h videken minden mashogy megy... bar internetuk van igy azert fura a dolog, de tudjuk jol, h mindenki maskepp csinalja)
Szoval: tegnap kerdezik, h mi a megfelelo olaj es, h mennyi a turheto olajfogyasztas?
Igazabol nekik az elado mar azt mondta, h a varosi uzem vegett elozoleg eleve 0W-20-as olaj kerult bele... de az is fogy.
Javitsatok ki ha tevednek, de en ugy tudom, h a 0W-20 as csak es kizarolag a P3-ba valo es a P2-be ragaszkodni kell az 5W-30-hoz. Rosszul tudom vagy...?A masik, h ha valoban eszi az olajat es szukseges barmifele beavatkozas akkor hova kuldjem oket? En eleve javasoltam volna atvizsgalast meg vasarlas elott, de ez a vonat mar elment. Hajlandoak foljonni pestre, sot van is felretett penzuk a kezdeti szervizre, de nem vagyok biztos, h ha valoban barmi gond van es hozza kell nyulni (pl hutok kozotti takaritas, netalantan motorfelujitas ha a legrosszabbra szamitunk) akkor azt valoban a Mayernel lenne a legjobb elvegeztetni? Nekem massal szerencsere meg nincs tapasztalatom.
Tudom, h pl a Bela jobban vagja az akksis dolgokat (szerintem) mint a legtobb markaszerviz, (foleg videken ahol eleve nem fut annyi) de van olyan szerviz ahol valoban cserelnek szelepszarszimeringet pl ha az szukseges vagy barmilyen olyan komoly tipushibat ami a Priusokkal elofordulhat?
Igertem, h utanna nezek, de FB-om nincs igy itt kezdenem a dolgot -
nagyúr
P2-nél Koksztalanítás, vagyis az olajlehúzó gyűrűk tisztítása/cseréje a megoldás az olajfogyásra.
Házibarkács megoldás.
Hamar el kell végezni, különben kivégzi a katalizátort.
Okozója a városi üzem mellett 15 ezres olajcsere 5w-30 vagy vastagabb olajjal.
Városi üzemben (20km alatti távok), 15-18°C alatt mehet bele a 0W-20.
De elég bármelyik 5w-30-as Dexos1 Gen2 olaj vagy Sustina 5w-30.
Sustina 5w-30-nak nagyon erős mosó hatása van.
Ha nem akar 0w-20-t, akkor a tisztítás miatt érdemes 5 ezrenként cserélni a Sustina 5w-30-at, mert a szelepvezérlőben is van lerakódás, és nem megfelelően működik.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
No.01
őstag
válasz Dluinet #12433 üzenetére
Mindig tanul az ember. En anno v.hol azt olvastam, h P2-be egyalta;an nem ajanlott a 0W-20.
Ha viszont tenyleg nagy a gond akkor melyik szerviz az aki foglalkozik ilyen beavatkozasokkal?
Hogy oszinte legyek en nem latom magam elott, h egy Mayernel nekiallnanak a 2 huto kozotti reszt kitakaritani vagy szelepszarszimeringet cserelni netalantan kicserelni a gyuruket.
Csinalnak ilyet, vallaljak egyaltalan vagy inkabb csak a megszokott x km-enkenti szervizt reszesitik elonyben?Anno a faternak a Corolla Versojan kellett az olajfogyasztast vegett a motort szetboritani. Nagyon korrektul megcsinaltak v.hol a XVI vagy XVII keruletben, de az nem most volt es a Hybrid azert mas kategoria szerintem.
-
No.01
őstag
válasz KubanitoS #12435 üzenetére
Ha az valoban nagyon extrem varosi hasznalat akkor talan, de az 5000km az azert mar kornyezeti szempontbol szvsz kisse aggalyos.
rbalint88:
Koszi akar meg jo is lehet, nincsennek tul messze. Felhivom oket kivancsi vagyok mit mondanak.En nagyon orulok, h az elmult majd 8 evben semmilyen komoly gondunk nem volt, de en azon meg tovabbra is meg vagyok lepodve h ha valami nagyobb gond van akkor meg mindig turni kell a netet a szakikert. A Belarol is csak most hallottam 1 jo eve, de ez en kis naiv arra gondoltam, h a tipushibakra azert mindre van mar bevett muhely ha nem is 1 helyen, de konnyen kikeresheto.
Na mindegy majd megirom a tapasztalatokat.Meg ide kivakozik, h "termeszetesen" a gumik kopottak es meg csak veletlenul sem a gyari meret van rajtuk hanem a 205-os mert az olcsobb.
Nem szeretem en az ilyet... es persze mindig lesznek olyanok, mint a rokonaink. Nekik minden auto egyforma aminek 4 kereke van. Ezt is csak az alapjan vettek, h automata, de ennyi erovel lehetett volna egy diesel VW is -
nagyúr
válasz KubanitoS #12435 üzenetére
Csak városban még Prius esetében is 5000km 200 motorüzemóra, ami sok indítással és hideg üzemmel (60°C alatti víz) jár. Ilyen használattal még a legjobb olaj is 250 üzemórát bír.
Taxisoknál ez nem releváns, mert folyamatosan használják az autót és max 2-3 hónap alatt elérik a 10-15 ezeres olajcserét. Magánember, városi használatban 8-10 hónap alatt nagyon elsavasodik az olaj és az adalékok tönkremennek.
Ez nem csak priusra, ez minden autóra vonatkozik, hogy a városi használat esetén felezett csereperiódust kell alkalmazni.
Magyar ember a rövid távok miatt mindig extrém városi használatba fut bele.
Nagyobb országokba (ahol az autókat tervezik), csak a munkába járásra 2×25-100km megtesznek naponta. Ezért nem jelentkezik náluk ez a probléma."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Az elhasznált olaj újrahasznosításra kerül.
Egy katalizátor- vagy motorcsere önmagukba nagyobb környezeti terhelés mint 50-100 db olajcsere újrahasznosítással. A hibás működésből adódó elégetett olajat nem is számolva.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
parts
tag
Szia!
Nem tudom milyen messze van Nekik, de esetleg Szegeden a Sléberautó [Facebook link] Toyota és hibrid szakértő. Böngészd át az oldalát.Xiaomi 13T Pro
-
VaZso
senior tag
válasz Lali-213 #12414 üzenetére
"Én most egy iOS eszközzel teszteltem, amin a legújabb szoftver van. Nem gondolnám, hogy nagy különbség lenne adroidnál. Te mikor próbáltad és milyen készülékkel?"
Nem tudom pontosan, mikor próbáltam, lehet, még az előző telefonommal (Motorola G6) vagy a jelenlegi gyári szoftverével (F(x)tec Pro1), mindkettő Android 9.
Jelenleg LineageOS 18.1 van fent (Android 11), ezzel még nem próbáltam....de úgy tűnt, a fejegység szoftvere buta egy kicsit és nem a telefonnal volt probléma.
A TNS510-ben most 2019-2020 térképet tartalmazó SD-kártya van, ha jól tudom, a komplett szoftvert innen tölti (akkusaru levétele után), ill. kártyacserekor is jelezte, hogy frissít.[ Szerkesztve ]
-
Lali-213
senior tag
Nekem még nincs benne SD kártya, így a navigáció rész nem működik. Ezt lehet, hogy pótolni fogom de még nem tudom merre induljak el a megoldás felé.
A napokban nem volt alkalmam tesztelni a kihangosító és streaming közötti váltást, de majd sort kerítek rá - legkésőbb a hétvégén és beszámolok a tapasztalatokról. -
flegga92
senior tag
válasz Lali-213 #12442 üzenetére
SD kártya pótlást próbáld meg Navilex-nél. Fater innen vette, mondjuk neki volt régebbi kártyája, azt el kellett neki postázni.
Neki a Corollában TNS350 van, de kb egy kutya a két fejegység. Kihangosítóval és médialejátszással sokat szívtunk.
Az lett a megoldás, hogy minden párosítást töröltünk és csak média módban párosítottuk össze a telefonnal. Ilyenkor megy rajta a zene és a telefonhívás is. Viszont ha mind a két módon ugyan ahhoz a telefonhoz párosítottuk, hol az egyikhez, hol a másikhoz kapcsolódott.
Egy próbált megér, hátha ennél a fejegységnél is működik. -
VaZso
senior tag
válasz flegga92 #12443 üzenetére
Nekem is volt benne SD-kártya gyári navigációval, de Ebay-en vettem frissebb térképet tavaly 14.32 fontért Csehországból.
SD-kártya nélkül is lenne rajt egy alap szoftver?
Azt látom, hogy SD-ről tölti be a jelenleg futó programot akkusaru levételt követően, és létezik térkép nélküli SD-kártya is (ez lehet szimplán frissebb szoftver miatt is), de nem próbáltam, mit produkál áramtalanítást követően kártya nélkül.Nem tudom, a Navilex-féle magyarítás konkrétan miket érint, mennyiért csinálják és egy esetleges térkép frissítést át lehet-e vészelni később (nem néztem a kártyán lévő adatok felépítését, pl. mennyire különül el a menü/hanganyag magától a térképtől).
Nálam jelenleg csak kihangosítóként van párosítva (így jól működik), de lehet, én is megpróbálom csak média üzemmódban is. Nem vagyok biztos benne, de előfordulhat, hogy legutóbb már párosítva volt kihangosítóként, amikor a média üzemmódot próbáltam, lehetett ez is a gond.
-
VaZso
senior tag
válasz Lali-213 #12442 üzenetére
Kicsit próbálkoztam vele.
Hagytam a bluetooth kihangsítót beállítva és társítottam "Portable media player" eszközként.Ekkor (újrakapcsolódva) tudtam hangot lejátszani, de nem volt kihangosító, ill. gyújtás levétel után kihangosítóként csatlakozott, de nem volt BT hang, amíg újra nem csatlakoztattam kézzel.
Ezt követően töröltem mindkét eszközt és társítottam hordozható lejátszóként, ekkor ment a hang lejátszás, de nem volt kihangosító.
Társítottam kihangosítóként is, ezt követően van lejátszás és kihangosító is, BT lejátszáskor is tudok hívást indítani.Egyelőre úgy tűnik, most megy a BT audio, ha ő van kiválasztva hangforrásként, és van kihangosítás is.
Waze-t néztem, hallottam rajt a navigációt, ill. Youtube zenelejátszás is működött.
Tehát úgy tűnik, hordozható lejátszóként kell először beállítani (Portable Media Player az "Information" menüpontban) és utána bluetooth kihangosítóként ("Tel" menüjében a "Settings" alatt).
Remélhetőleg normál üzemben sem lesz vele gondom.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest