-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pècsimunkás
addikt
válasz AXisBOLD #11498 üzenetére
Hanyagolnám én is az 1,33- at.
Yarisban nem rossz, de az Auris kombihoz nagyon kevés!
Az euró6 még a nagyobb köbcentis szívó motorokat is le szedálja, nemhogy egy 1,3- ast.
Ráadásul ott az olaj probléma is, amit előttem írtak.
Még valami. Nem tudom, hogy otthon milyen felszereltség volt az 1,33- hoz, ott is voltak csomagok, de amiket néztem Németországban, azokhoz nem volt bőrkormány, kisebb, butább kijelző volt az autóban, csak alap 15 collos kerekek, és az 1,33- hoz a butább futómű járt.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
válasz AXisBOLD #11498 üzenetére
Kicsit leszek az ördög ügyvédje...
Először is a Live az kb. a fapad (valójában volt Auris-ból még lejjebb, a Start kiadás), nem bőr a kormányborítás, egyszerűbb az audiorendszer, nincs puha műszerfal burkolat, nincs esőérzékelős ablaktörlő, nincs tempomat, 15"-os felnik, nincs ülésfűtés, nincs a csomagtérben elválasztó háló, stb. Szóval kényelem és komfort terén kompromisszum, erre készülj fel.
Aurisoknál a felszereltségi sorrend:
Start -> Live -> Live Plus -> Active -> Active Comfort ill. Active Trend -> Active Trend Plus -> Executive.Az Active Comfort a belső felszereltség terén több (ülésfűtés, esőérzékelős ablaktörlő, elektromosan behajtható tükör, stb.), az Active Trend meg a külcsín terén (nagyobb felni, sötétített hátsó ablakok, stb.).
Az 1.33-as, 99 lóerős motor nem egy nagy tűzijáték, ettől függetlenül közlekedésre alkalmas, tehát ha nem akarsz önjelölt Fittipaldi-t játszani az M1-esen, akkor teljesen vállalható azért.
A megbízhatósága olyan, amilyen a gazdája és persze a szerviz volt. [Itt egy bővebb cikk az 1.33-as Toyota motorról a TotalCar-on], zanzásítva a lényeg az, hogy ha volt rendesen rendes olaj cserélve benne, akkor nincs ezzel a motorral se gond. A hivatalosan előírt olajtípus a 0W-20, de bizony még szakszervizekbe is raktak bele 5W-30-at, ami azért városi használatnál már lehet problémaforrás. Ha autópályán használták, akkor még azzal se lesz gond esélyesen.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
AXisBOLD
addikt
először is köszi mindenkinek!
jó a hybrid rendszer, venném is azzal, de ez most 2 konkrét példány.
nagyon azon vagyok, hogy megbízható helyről vegyem, így szűkül a választék.
sajnos én innen közelítem meg, sok rossz vételt hallottam, ettől szeretném magam megkímélni.#11500 kw3v865: márkakereskedésből venném, de ez azért így nem túl megnyugtató.
#11501 sky11: most nézve a képeket, igaz tényleg nincsenek nagy igényeim, csak menjen el 7-8 évet problémamentesen, de elég fapad mind a kettő példány.
#11502 Cifu: köszönöm, ez a nem túl vidám cikk tette be az ajtót az 1.33 előtt.
Ahogy fentebb írtam, márkakereskedésből venném, 103k és 148k kilométereket futottak, vezetett szervizkönyv, elvileg minden előírásnak megfelelően cserélve. Szerintem flottások lehettek.
De azt nem tudom, hogy alakul az élet a következő években, hogy/hol lesz használva. Lehet a napi 140-160km, de lehet költözés és csak város, amire meg nem igazán jó az a motor, ahogy olvastam.
Tényleg az a vágyam, hogy legyen egy nagyobb autó, amiben már a nagyobbacska család is kényelmesen elfér, de a kötelezőkön kívül nem szeretnék vele foglalkozni.
Pedig én aztán az utolsó rosszul álló csavar miatt is elvittem a 206-ost meg a feleségem Yarisát, hogy legyen rendben (és rendben is vannak), de ha már 3,5 milliót adok valamiért, akkor nem akarok motorproblémák miatt szervizbe járni vagy ezt a rizikót vállalni.Na 100 szónak is egy a vége, ezt elengedtem. Köszönöm a segítséget!
----------------------------------------------------
Ami még van ugyan itt:
3 db VERSO 1.8 Style:
2 db 2011/09-es --> 177k km és 117k km
1 meg 2012/11-es --> 126k km (ennek már mondjuk a ki is tolt lélektani 3,5m fölött van az ára, de ezt most hagyom is)Mindegyik manuális (6 fokozatú) sebességváltóval, 7 személyes kivitelben.
Nem olyan szép sportos, mint egy Auris kombi, de nem is ez az elsődleges szempont.
És itt is hasonló lenne zárókérdésem:
Milyen a beltér, pakolhatóság? A motorerő azért itt gondolnám, hogy rendben van, de mennyire megbízható ez az 1.8 szívó benzin? Pláne, hogy ezek már 10 éves autók, ami megint érzékeny pont, de valahol muszáj lesz kompromisszumot kötnöm.[ Szerkesztve ]
Aurea mediocritas
-
rbalint88
addikt
válasz AXisBOLD #11503 üzenetére
Lehet ezert ki leszek innen atkozva, de en csak a HSD miatt vennek Toyotat, sima benzinmotorral lennenek jobb otleteim belterben, kutyuben van erosebb marka, a dizajn szubjektiv, azzal sztem nincs baj alapvetoen, de nekem ami a marka melletti igazi erv az a bulletproof HSD technika amiatt el tudom nezni az egyeb butasagait
-
kw3v865
senior tag
" 15"-os felnik"
Ez miért hátrány? Olcsóbb rá a gumi, ráadásul ha acélfelni, akkor könnyebb, mint egy átlagos könnyűfém felni, és a rugúzatlan tömeg. A ballonosabb gumi miatt komfortosabb is a 15-ös kerék.
https://totalcar.hu/magazin/technika/peresgumi/ -
nagyúr
válasz AXisBOLD #11503 üzenetére
#11502 Cifu: köszönöm, ez a nem túl vidám cikk tette be az ajtót az 1.33 előtt.
Ahogy fentebb írtam, márkakereskedésből venném, 103k és 148k kilométereket futottak, vezetett szervizkönyv, elvileg minden előírásnak megfelelően cserélve. Szerintem flottások lehettek.A cikk pedig pont arról szól, hogy ha megfelelően volt karbantartva (flottás autóknál azért erre szoktak figyelni), akkor az 1.33 sem fog problémát okozni várhatóan 5-7 évig. Egy 103 ezer km-t futott, amúgy jó állapotú 1.33-as Auris megbízhatóság terén nem vészes. Szerintem.
Olyat pedig sehol sem írtak, hogy a motor nem ajánlott városba. Olyat írtak. hogy 5W-30-as motorolajjal sok rövid úton lehet adott esetben meggyilkolni az adott motort.
Tényleg az a vágyam, hogy legyen egy nagyobb autó, amiben már a nagyobbacska család is kényelmesen elfér, de a kötelezőkön kívül nem szeretnék vele foglalkozni.
Erre garanciát senki sem fog tudni vállalni. Én láttam 2 éve olyan Avensis-t, ami korban és a hozzá tartozó futásteljesítményben látszólag tökéletes volt, a motor és a beltér is patika állapotú volt, de az alváza eléggé rozsdás volt (már nem a felületi rozsda kategóriája). Csak felteszem, de talán ausztriai utakon lehetett sokat használva talán...Van ismerősnél "lesajnált francia" Citroen C5, ami kb. azt hozta használtan is, amit pl. Te elvársz. De a vásárlók jó része rá se nézett az előítéletek miatt. Ugyanakkor a húgomnak VW Passat-ja van, újonnan véve, és már hagyta ott útszélen, és sokszor járt a Porsche Budába mindenféle apróbb-nagyobb bajokkal.
De én is azt mondom, hogy ha nem akarsz a kötelezőkön túl foglalkozni vele, akkor azt nehéz lesz a használtpiacon megtalálni (vagy extra felárat kell fizetni érte).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Paxker315
addikt
válasz kw3v865 #11505 üzenetére
Aeszthetikum, bár praktikai okok nincsenek mellette
Más : 3rd gen yaris jobb hátsó ablak alatt futó műanyag "weather strip" egyik patentja eltört, így ott egy lyuk exponalodott az elemeknek. Házi praktikák? A potalkatresz elég drága lenne, de nem szeretném, ha víz becsurogna az ajtóba.. Lehet vele valamit kezdeni, vagy csere?
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11505 üzenetére
Nem azt írtam, hogy hátrány, hanem azt, hogy "csak" 15"-os acélfelni van rajta, ami esztétika terén zavaró lehet. Nyilván nem vagyunk egyformák, mások az igények, de egy 3+ milliós autónál engem már kicsit zavar, hogy "igénytelen" acélfelni lenne rajta.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
AXisBOLD
addikt
válasz rbalint88 #11504 üzenetére
venném én azzal is, csak most nem találok olyat ami jó
#11506 Gombinyó: azért nem fogom . Sarkosan fogalmaztam, de olyan autót nem fogok venni, amiben ennyire kétesélyes a motor megbízhatósága. Ugye az előző gazda mellett nem álltam ott, mondani meg leírni bármit lehet.
#11507 dj79: köszönöm, ez tényleg jó, de sajnos a hátsó hely arányaiban itt elég kicsi.
#11508 Cifu: akkor fogalmazzunk úgy, hogy a cikket elolvasva engem nem győzött meg ez a motor, de abban igazad van, hogy ha flottás volt, akkor kisebb a rizikó a kötelező csereperiódusok miatt.
Abszolút nem vagyok márka fetisiszta, néztem már mindet (Peugeot (mert ez van most ), Skoda, Honda, Mitsubishi), aztán a Toyota akadt be, most meg konkrétan a Verso.
De ide is írom, mert tényleg félreérthető voltam így jogos volt a megjegyzés. Tudom, hogy a használt az kompromisszummal jár, most is 2 használtan vett autónk van, mind a kettőt én tartom karban (persze szerelőn keresztül), de mind a kettő jó konstrukció motorikusan és akkor maradjon ez a verdikt, hogy ezt nekem egy nagyon fontos tényező.
#11512 VaZso: úgy legyen, de azért még alaposan utána nézek.
Btw, most néztem meg a cimborám 2011-es 1.6 manuál 6-es, 5 személyes Verso-ját,
és hát csaknem szerelmes lettem.
Bármennyi hely van benne (206 és Yaris után!!), praktikus.Már csak az 1.8-as motornak és a 3. üléssor szerelhetőségének (használaton kívüli helyfoglalásának) kell utánanéznem, mert a 3 kinézett ezeket tudja.
Aurea mediocritas
-
Ck.
addikt
Van-e valami Toyota/Lexus modellekre specializálódott oldal, ahol a VIN-t beírva konkrétan részletes specifikációt, extra felszereltséget le lehet kérni? Az univerzális dekódoló oldalak német márkáknál elég jól működnek, de itt viszont semmi használható adatot nem mutatnak.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Paxker315 #11509 üzenetére
Víz bemegy mindenképp az üveg mellett valamilyen úton-módon, minden autónál gyakorlatilag Egy pötty szélvédőragasztó valószínű megfogná, kis időre oda szorítani valamivel, aztán kész, esetleges leszedés során úgyis mindegy a patentnek... De a műanyag a rést nem zárja hermetikusan, illetve valószínű az amúgy is eső járta részbe nyílik, nem ügy szvsz
[ Szerkesztve ]
-
AXisBOLD
addikt
válasz molnarpeter #11516 üzenetére
~7,5 az 1.6 vegyes fogyasztása, ehhez sajnos az 1.4-es szívó benzinesem is közelít már.
az 1.8-ra 7,2-8,7 között írják, ami nem jó, de nem is tragikus
várok én a HSD-re, de csak nem jön meg
Aurea mediocritas
-
VaZso
senior tag
válasz AXisBOLD #11518 üzenetére
Az alapján, amit olvastam, nincs túl nagy különbség az 1.6 és 1.8 között.
Mindkettő elég megbízhatónak tűnt az alapján, amit olvastam róluk.Feltételezem, hogy valamekkora fogyasztástöbbletnek kell lennie az 1.8-nál, elvégre erősebb is, de máshol azt olvastam, hogy minimális a különbség... nyilván attól is függ, hogy nyomják neki.
1.6 sem hiszem, hogy sok dugóban, városon belül 8 alatt fogyasztana és 1.8 is beéri kevéssel városon kívül, 90-100 körüli tempónál.
-
rbalint88
addikt
Hat az nem tudom milyen varos, ahol egy 1.6 benzin beeri 8 literrel, de hogy sok dugo abban nincs, az tuti. 1.2 suzuki splash-sel jartam bp2-budaors tavon 7,5-8,5 kozott, pedig ebben a tav fele autopalya - igaz ott nyomom neki. Ugyanez 1.8turbo audi a4 cabrioval 12-14 prius2-vel 5,5-6
-
AXisBOLD
addikt
igen, a 2005 előttiekkel volt probléma (olajáteresztés, kokszosodás, égéskimaradás), utána már javítottak rajta, az 1.8-nak 1ZZ-FE a motorkódja, ha jól olvastam.
Kell hogy legyen különbség, így 1.6-al is venném, mert azért nekem is számít a fogyasztás (nem vagyok egy olajsejk), de ami most lehetőség, mind 1.8
Aurea mediocritas
-
-
bszg@
tag
válasz rbalint88 #11520 üzenetére
Én is pislogok ezeken a számokon, de nincs okom kételkedni.
Nekem a minap nagy dugóban (6km 1 óra alatt) majdnem 20 litert jelzett a BC. Auris kombi 1.6 benzin.
A legtöbb nem is ez volt, hanem síeléskor hidegen, másodikban 2-3 ezer közötti fordulaton felmenni a hegyre, az 22-25 l volt.
A negatív rekord 5.9 volt Buda-Kismaros úton, amikor még korlátozás volt a 2-esen.[ Szerkesztve ]
-
gorgo
őstag
Egy régi (középkorú högy) kollegámnak sztem sikerülhetett ilyesmi is akár. Elég halk autó az Avensis, ő meg nem egy talentum volt, KFKI-ba hegyre fel mentünk, kettesben "felejtette" a váltót, úgy mentünk ötvennel huzamosan...
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Paxker315
addikt
válasz molnarpeter #11517 üzenetére
Koszi szepen! Igy egyelore elengedem, maximum pici ragacs v xilo, oszt "jovanazugy". Vagy duct tape
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Veron
őstag
valaki meg tudja mondani, hogy lehet kiíratni az akutális utazás (trip) távolságát E210-ben?
csak az össz és a legutolsó indítás óta megtett távot írja, de szabadon választható, a kettő közötti léptéket nem találok.
van ilyen benne és csak én vagyok rettentő béna, hogy nem találom?[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
őstag
Az aktuális utazás nem az indítás óta megtett táv? Vagy mire gondolsz?
Ezt jobbra lépkedve lehet előhívni a digitális műszercsoporton, az energia monitor lapon (hibridnél legalábbis) kell egyet felfelé vagy lefelé lépni.Másik lehetőség, hogy nullázod az "A" vagy "B" óraállást a jobb alsó sarokban.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
flegga92
senior tag
válasz xEon1337 #11531 üzenetére
Szerintem arra gondol mint a VW konszern autókban van, hogy nap elején nullázódik mindig, így ha egy nap 20x indulsz el, az egész napi átlagot mutatja, nem nullázódik minden indulásnál.
Sőt tud tankolástól is átlag fogyit mutatni. Ilyen apróságokban azért hátul kullognak a japán autók, pedig nem nagy kaland lenne leprogramozni.[ Szerkesztve ]
-
bszg@
tag
És Gombinyo
Nem örülök, hogy hülyének néztek, az adott út átlagáról írtam.
A másik végletet azért írtam, hogy senki ne gondoljon motorikus problémára.
Én már beletörődtem, ez ilyen, nagyvárosba nem való. Ha úgy hozná az élet, hogy sokat kellene Bp-en közlekednem, kerékpárra ülnék és/vagy vennék egy Swiftet. -
Veron
őstag
válasz flegga92 #11532 üzenetére
arra gondolok, hogy tankoláskor (vagy a nyaralás elején) lenullázom és a következő tankoláskor (vagy hazaéréskor) megint. így tudom mekkora távot tettem meg egy általam választott időponttól. Fiesta ezt tudta, így pontosan tudtam mérni mennyit mentem egy tankkal.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
VaZso
senior tag
válasz AXisBOLD #11521 üzenetére
A 2005 előtti Avensiseknél (T25) volt komolyabb olajfogyasztási probléma (benzineseknél), ezen javítottak a későbbi változatokban (2005-2006 körül).
...de ezek az 1ZR-FE (1.6) és 2ZR-FE (1.8) motorok, dual VVT-i fantázianévvel.
Kokszosodás alapvetően a 3ZR-FE (2.0) motorokra jellemző, mivel azok közvetlen befecskendezéses motorok, és nem igazán szeretik a rövid távokat.A ~2009-2010-nél újabb Avensisekben (T27) viszont nem ez a motor van, hanem némileg továbbfejlesztett változata Valvematic fantázianévvel - ez nem csak a szelepnyitás idejét tudja változtatni (szívó és kipufogó oldalon), hanem annak magasságát is, ezért hatékonyabb motorok.
Ezek kódja 1ZR-FAE (1.6), 2ZR-FAE (1.8) és 3ZR-FAE (2.0), és alapvetően nem tudok róla, hogy különösebb problémájuk lenne.Én nem bántam meg az 1.8-at, igaz, kifejezetten ezt is kerestem.
[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
Értettem amit írtál, de a 20 liter ugyanúgy nem általános fogyasztás egy 1.6os szívó motortól, mint az előtte való kijelentés amit próbáltatok megcáfolni.
Nekem városban ugyanúgy 8 körül fogyaszt, kisebb város, néhány lámpás kereszteződés, a reggeli és délutáni csúcsot leszámítva szinte lassítás nélkül végig mész. Vagy akkor ez nem városi fogyasztás? Itthon a városinak csak a BP-n való sz*pás számít? -
AXisBOLD
addikt
köszönöm a korrekt összefoglalást
ez csak tovább erősített a Verso 1.8 vonalon.
Már csak azt szeretném kideríteni, hogy a 3. üléssort ki lehet-e szedni, mert mind a 3 opcionális vétel 7 személyes, de az utolsó 2 ülés rendesen elvesz a csomagtartó plusz alsó rekeszeiből és nem is igazán lenne rá szükségem.
Ezzel van valakinek tapasztalata?
Aurea mediocritas
-
bszg@
tag
válasz Gombinyó #11541 üzenetére
Jó, ebből a szempontból igazad van. Nem minden város egyforma, pl Pálháza is város.
Én meg leírtam a szélső értékeket, mert szerintem tanulságos.
Egyébként éjjel Bp-en is 8 körül fogyaszt, ami hibátlan, viszont dugó nélkül, kora reggel vagy este nem tudom 10 alatt tartani, pedig nem úgy vezetem, ahogy szeretném, hanem fogyasztásra optimalizált stílusban.Végül is oda akarok kilyukadni, hogy SZERINTEM a 2018. 08. utáni Auris nagyvárosi használatra a fogyasztása miatt nem igazán javasolt.
-
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
Verso, Corolla Verso vagy Avensis Verso vagy Avensis kombi típusoknál lehetséges a hátsó (vagy középső, ha 7 személyes) üléssort síkba dönteni? Vagy máshogy kérdezem: 193 cm vagyok, és az autóban akarok aludni. A cél az, hogy vízszintes legyen a felület, és férjek el valahogy (átlósan is jó). Lehetséges valahogy ezeknél a típusoknál?
-
galervin93
őstag
Ezt most produkálta a P3-ma (hang fontos!): [link] [link] (bocs, béna telós videók, de a lényeg látszik-hallatszik) Röviden: 6-7 kilométeres út után egyszerűen nem akart leállni a benzinmotor. Panelok közt kb. 300 métert kell kanyargásznom vmax 20-szal mire megállok, legkésőbb a felénél már le szokott állni, és az utolsó egy-két száz métert már villannyal fejezi be. Most viszont nem tette, sőt percekig nem. Az első videó ekkor készült, már vagy két perce álltam ekkor. Aztán kikapcsoltam a járgányt. Újra be, tolatni ugye villannyal tolat, de amint áttettem D-be és egész finoman ráléptem a gázpedálra, bekapcsolta a motort, és folyamatosan ment leparkolás után is. Ekkor készült a második videó. És az a furcsa magas, szinte sípoló hang a motorzaj mellett, az nekem nem tetszik, persze amellett, hogy a második vidinél 5 perc után sem volt hajlandó leállni a motor. Kb. olyan fordulaton ment, mint amikor alacsony a hibrid akku töltöttsége, és azt akarná tölteni. Mi lehet ez?
[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
nagyúr
válasz galervin93 #11547 üzenetére
Meleg volt az akku, azért ment a motor.
Az elektromos klíma visít."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen