-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KubanitoS
veterán
Minden új Yarishoz most téligumi szettet is adnak. Apróbetűs rész szerint szeptember 1-30 között, vagy pedig a "visszavonásig". Véleményetek szerint a gyakorlatban ez mit jelenthet? Vajon képesek tényleg egy hónapig kirakni egy akciót, amelyet azonnal visszavonnak?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12251 üzenetére
A kérdésedre: itt inkább a készlettől függ a dolog szerintem. Augusztus végén a Yaris-okat rendelésnél már decemberi szállításra vállalták, szóval ha nem volt éppen készleten neked tetsző, akkor lehet, már idejétmúlt lesz a téli gumi-szett, mire átveheted.
Továbbá lehet én értelmezem rosszul, de... a kalkuláció alapján ez a "árelőny" kedvezmény terhére megy.
Amikor én vásároltam az autómat, akkor az egyéb rendelhető extra tartozékok listáról lehetett 300 000 Ft értékben választani (Króm csomag, Védelmi csomag és indításgátló volt a választás egyébként), például, ezt számolták bele az "árelőny" közé.
Most, a páromnak történő autóvásárlásnál nem volt semmi extra, egyszerűen az "árelőny" értékét elengedték a listaárból.
E téren tehát szerintem nem érdemes erre építeni az autóvásárlást, főleg, hogy cirka 400e Ft-ből abszolút csúcs 17"-os téli gumit és felnit vehetsz TPMS szenzorostól az autóra, szerelve, tehát az 512e Ft egy picit túlárazott dolog....
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
Hasonlo cipo (csak nem Corolla?) Ebbola az 512-bol kijon mshol a komplett szett szerelve mindenestul es meg marad boven fagyira is
U.i.: az egyetlen negativum(meg nem biztos) az az utolagos TPMS szenzor reven nagyon ugy tunik, h iden a Toyota nem akciozik igy ~77e a 4db a korabbi ~58 helyett.
-
No.01
őstag
Szolj majd, h mie jutsz mert ezen a heten nalam is fut ez a project, de tobb hely is kiesett a listabol mert vagy indokolatlanul dragan dolgoznak (az atlag duplaja, de persze a honlapon meg a regi ar szerepel) vagy nem programoznak es azt mondtak, h a aToyota mas es azzal vissza kell menni a markaszervizbe, de olyan is volt, h a telefont felvevo holgynek fogalma sem volt a dolgokrol majd a szakember ugyszinten csak hebegett habogott holott ezt a TPMS dolgot meg en is csak most tanulom.
BTW: tudja v.ki a gyari 18-as gumi pontos tipusat? Annyit tudok, h 225/40 R18 es 1-2 kiveteltol eltekintve (ez is erdekes kisse) de Falken kerul fol.
-
-
No.01
őstag
Ahhh akkor lehet az uj evvel valtozott meg a dolog mert azok a postok amikbe belefutottam mind uj volt. En nem bannam, ha nem kellene azonnal kidobni a nyari gumit rola... ha meg megis az sem gond lesz helyette Pilot Sport 4 (bar ez lehet kisse overkill reven az esetek tobbsegeben inkabb a furikazas megy)
-
No.01
őstag
válasz Gombinyó #12262 üzenetére
A zaj is fontos. Ha tenyleg annyira gaz (P2 es P3-on edozdtem) akkor esetleg lesz v.mi szigeteles is.
A gumi kerdesre visszakanyarodva nekem fontosabb az, h meg tudjak allni es ha esik akkor se legyen gond. Volt egy nagyon paras szitum (aquaplanning) par eve azota mashogy tekintek a dolgokra...
Tovabba a motoros multambol tudom, h ami tapad az kopik es forditva, de biztosan letezik az a bizonyos sweetspot csak sokat kell olvasni a teszteket, h sikeruljon meglelni. -
Ck.
addikt
Sziasztok,
Az értékesítő azt mondta, hogy amikor nyáron vettük az IS 300h F Sport-ot, hogy run flat gumival van szerelve, de én egyrészt nem találok semmilyen erre utaló jelölést (RF vagy * mint pl BMW approved), másrészt akkor miért lenne hozzá defektjavító készlet, ha gyárilag defekttűrő abronccsal szerelték?
Ti - amennyire a képből kivehető - láttok bármi erre utaló jelölést? [kép] Van rajta egy ‘steel belted radial’ felirat, de gondolom az nem azt jelenti… Dunlop SP Sport Maxx 050 -
nagyúr
A #12254-ben említett Gumitop.hu (alias Alfa-radiál). A szedán esetén a programozást az Alfa-Radiál is megcsinálta emlékeim szerint, a Toyotánál csak felrakták. De bevallom e téren már ködösek az emlékeim. De szerintem hívd fel bátran őket, nagyon segítőkészek voltak anno velem, már csak ezért is bennük gondolkodom most is.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Veron
őstag
Mennyire valószínű, hogy a Corolla 225/45 r17 gumija használható Prius 3hoz? Nem találok erre vonatkozó információt.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
FeriPapa2
tag
Pénteken voltam vele a B.csabai márkaszervízbe. Valami elkonfigurálódott az agyába. Azóta jó. (Lehet az, hogy valahol egy másik autó jele betéved a rendszerbe?) Nekem egy garnítúra van. Eddig amikor lecseréltem jelzett, ha visszaraktam rendben volt.
Munkalapot sem írtak rá! -
Kis beszámoló, 2 éve van meg a 2008-as Avensis 2.0 benzines automatám.
Vezetem a fogyasztását és költségeit:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1076330.html 8,6l eszik átlagban ami úgy ahogy elviselhető, nem sok de nem is kevés, csak OMW 100-assal E5-el itatom (E10 nem jó bele hivatalosan).
Igazából két nagyobb költsége volt, egyik a váltóolaj (és szűrő, tömítés stb) csere 90eft a másik pedig ugyanennyiért hűtő csere mert eresztett. Volt még egy akksi csere de az várható volt mert ki is volt folyva és nem vártam meg amíg egyik téli reggel ne induljon el.
Olajat két csere között (15ekm motul 8100 x-clean 5w30) nem kér, gyakorlatilag két csere között a közepes szinttől a minimum fölé kicsivel megy le. (ez talán fél liter lehet) Ennek ellenére van nálam tartalék olaj. Vizet a hűtő csere óta nem eszi.
Ami hiba és nem csináltam még meg:
Alapjárat túl alacsony, nyáron meleg motorral terhelés nélkül üresben lemegy akár 400-500rpm-re. Minden bizonnyal koksz lesz, de kezdetnek a pillangószelepet kellene megnézetnem hátha csak az a baja. Hidegen nem csinálja.
Tolatóradar egyik érzékelője kuka, nem életbevágó.
Vezető oldali ülésfűtés döglött, sajnos úgy néz ki hogy a csatiig megkapja az áramot szóval valami az ülésen belül lesz. Na azt gáz javítani gondolom.
Kellene benzinszűrőt cserélni (?), kaptam is egyet itteni emberektől de nem foglalkoztam vele. Furcsa mert a gyártói ajánlás nem írja le számomra egyértelműen mikor kell cserélni. [link] (itt valami 15év 180ekm van)
Összességében meg vagyok vele elégedve, nagy baja nem volt. Számomra kényelmes (bár egy astra G után mi nem az ), szerintem halk is. Nyugis autó, száguldozni nem igen lehet vele de nem is kívánja benne az ember. Talán egy negatívuma van hogy nincs hátsó ablaktörlő, az hiányzik de gondolom az ablak kialakítása miatt nem lehetett.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
kw3v865
senior tag
válasz MasterDeeJay #12274 üzenetére
A 100-as benzin átlagára mennyivel magasabb, mint a sima E10-é? Ha azt is beleszámolod, akkor az olyan, mintha legalább fél literrel többet enne az autód. De lehet még nagyobb a különbség.
-
-
kw3v865
senior tag
válasz MasterDeeJay #12276 üzenetére
Persze, ha azt ajánlja a gyártó, akkor mindenképp azt tankolnám én is. Csak azért írtam, mert mindenképp figyelembe kell venni, hogy jóval drágább üzemanyaggal használod, a fogyasztáshoz ezzel is számolni kell. Egyébként az a 2 literes motor Toyota viszonylatban a bonyolultabbak közé tartozik, jellemzően több probléma van vele mint pl. az 1,8-asokkal.
-
-
VaZso
senior tag
válasz MasterDeeJay #12274 üzenetére
Nekem egy éve van 2010-es 1.8-as Avensis (manuális), ez a Valvematic 147 lóerős változat.
Fogyasztás bár sok mindentől függ, nálam nagyon rövid utak esetén ír 8.6-8.7 körül, de valós fogyasztásom valamivel hosszabb távokon inkább 7.4 - 7.8 liter környékén van, pályán csináltam kerek 7.4-et és 6.9-et is, országúton tud ez alá menni.
Olajat szerencsére nálam sem eszi.
Váltóolajat most cseréltettem, ill. gyertyákat is nem túl rég a közelgő esedékesség miatt, amúgy eddig fékeket kellett csak a kötelezőkön kívül.Ennek a könyvében amúgy benne van, hogy használható E10-zel, de én is 100-as üzemanyagot tankolok bele...
Korábban úgy olvastam, jellemzően a 2000 utáni autóknál nincs gond az E10-zel, csodálkozom, hogy a 2008-as kiadású 2 literes motornál ezt nem oldották meg, bár lehet, a közvetlen befecskendezéshez van köze.A 3ZR-FE 2.0 motoroknál sajnos írják a kokszosodást, kevésbé szereti a rövid utakat.
A hátsó ablaktörlőt nem értem, a szedánokból miért kellett kihagyni, de beírnék egy 1-est annak, aki kitalálta, hogy ez így jó lesz.
-
nagyúr
A Toyota európai modelljeinèl 2000 utáni gyártásnál egyedűl az 1AZ-FSE és 2AZ-FSE motorok érintettek az e10 kerülés esetén. Amúgy ezek pont 2000-ben érkeztek és nagyjából 2008-ban lettek kívált a, az AR ill. ZR motorokkal. Az Avensis esetén a ZR motorcsalád jött, a tiedben is 2ZR-FAE van.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
VaZso
senior tag
"tiedben is 2ZR-FAE van."
Ezt tudom, @MasterDeeJay esetén viszont 3ZR-FE van az autóban szerintem...Egyébként itt van egy cikk erről.
A bevezetőben található ez a mondat:
"If you want more detail, we can look at the engine codes. Engine codes ending in ‘SE’ mean the engine has gasoline direct injection. These are the ones that are thought to have problems with E10 fuel."Tehát az 'SE' végződés közvetlen befecskendezésű benzinest takar és ezeknek lehet problémája E10-zel.
Később ezt írja:
"The Noah was introduced in 2001 and had the 1AZ-FSE engine up to 2007, where the engine changed to the 3ZR-FE, then later still to the 3ZR-FAE. If you remembered the opening paragraphs of this article, you may have spotted that we could be heading for a problem with these earlier Noahs and Voxys."
Ergo ezeknél a járműveknél lehet gond E10-zel.Egyébként ezt is írja:
"2007 on Noahs with the 3ZR-FE engine will be fine. This engine is also found in the UK market RAV4."Ergo azért csak van olyan 3ZR-FE motor, aminél megoldották (?).
Mindenesetre úgy tűnik, a közvetlen befecskendezésű motorok esetén probléma az E10.
-
Motorszám 1AZ és utána semmi (magyarán szám nélküli a motor), mivel volt benne garanciális motor csere de a szakszervíz nem tudja megmondani mikor (talán olajfogyás vagy szériahibás blokk miatt?). Szóval nekem valami kései 1AZ-FSE van ami már javított. EGR sincs benne azt megnéztem, meg akartam bontani pillangószelep takarításra az alacsony alapjárat miatt de nem kezdtem bele.
[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
KubanitoS
veterán
Üdv ismét!
Meg lett rendelve a Yaris. Valóban jár hozzá egy téligumi szett (16 vagy 17"-es lesz), illetve emellett a listaárból egy százast még elengedtek.
Mutatta az értékesítő a rendeléseket 2021-ben és úgy néz ki a Toyotánál a sima szívó Yarisok esetében van probléma, illetve sok Hilux rendelést is láttam pl májusból, aminek még neki sem álltak alkatrészhiány miatt. Yaris benzin detto. Ezzel szemben a hybrid Yaris rendelések már augusztusi rendeléssel is vissza voltak igazolva. Februárt igértek, kíváncsi leszek...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
nagyúr
-
No.01
őstag
Az ebben a felvetesben mar egy ideje nem allja meg a helyet. Legalabbis Toyotaeknal nem.
A nagyon alapokbol elvetve akad azon felul a max visszamondott dolgok jatszhatnak, de ahogy irtad az kozel sem biztos, h olyan lesz, mint amit te gondoltal.
Nekunk masfel, ket honapot igertek elozetesen, de vegul 3 lesz belole. Lehetne jobb is nyilvan, de az egyik ismerosomnek Fordnal 7-8 honapot igertek, de volt akinek hasonlo igeret mellett is mar latszik, h inkabb 10 honap lesz a vegen. -
őstag
Sziasztok!
Mikor szokott felkerülni a Toyota eBoltba a frissebb, őszi térkép?
-
DjKoxi
senior tag
Üdv!
Téligumit szeretnék venni a T27-re, [link] Fulda. Nem derül ki a képek alapján, hogy peremvédős-e. Ismeri, használja valaki a típust? Mindenképpen peremvédős gumit szeretnék. Köszönöm szépen a segítséget! -
DjKoxi
senior tag
Köszönöm a választ!
A másik típus Bridgestone Blizzak LM005, csak várok valamilyen akciót Kevés km-t megyek, azt sem tempósan, tökéletesen kiszolgálna a Fulda aminek a mintája szinte koppintása a Dunlop Wintersportnak.
A nyári gumim Hankook Ventus Prime3, ennek sem érem el a korlátait -
KTTech
veterán
válasz DjKoxi #12296 üzenetére
Négy évszakosban nem gondolkoztál? Pl. a Hankook Kinergy 4S2 750 nekem nagyon bevált - bár főleg télen használtam -, sajnos 4 hónap után az autóval együtt visszaadtam a Toyotának (a régebbi Yarisomon volt, amit becseréltem az újra, csak amikor megvettem az új gumit még nem volt tervben a csere... az újra pedig nem lehetett áttenni).
Sokkal halkabb volt, mint az elhasználódott összevissza nyári szett (amit a vásárláskor kaptam a Yarissal), a fogyasztás nem változott a csere után, a tapadás pedig javult.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
DjKoxi
senior tag
válasz KTTech #12297 üzenetére
Megvolt a 2 szett könnyűfém felni amikor vettem az autót. Az autó használatához teljesen megfelelne a 4 évszakos gumi is, de szeretem cserélgetni a kerekeket. Kertes házban lakom, adott a szerszámkészlet is ( krokodil emelő, nyomatékkulcs, stb ), és ilyenkor kapnak friss zsírt a féknyereg tüskéi. Pincében tárolom a kerekeket, állványon.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Cyberpunk 2077
- Milyen videókártyát?
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Autós topik
- Ford topik
- Navi 31 alapokon nyugvó VGA-óriás, ezúttal XFX köntösben
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest