-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz KTTech #18000 üzenetére
Sajna az itthon abszolút nem gettónak számító Zuglóban (nem panel, nem Fogarasi környéke...) törték fel autómat csak azért mert kint volt az üvegen a tartó (és zsákmányoltak egy szart se érő navigációt a kesztyűtartóból).
Mondjuk a 3 hét állás kibírása úgy volt hogy előtte ment az autó 50 kilométert és nem nyitottam ki az elektromos csomagtartót se utána.
Benoe77: Lehet, bennem az ragadt meg hogy nem a kis akkut tölti ami a fő gond elindulás kapcsán. Igazán lenne érteleme egy ilyen igényesen kialakított extrának. Nekem elég sokat megérne gyári extraként.
-
avl
aktív tag
válasz KTTech #18002 üzenetére
bevallom ezt kétlem
az index forumrol, aki meglehetösen otthon van Toyota szervizes kerdesekben:
"Ugyanennyit ,,fogyaszt a sima motoros,nem hibrid is,de abban az akku nagyobb kapacitású,mert az már indítóakkumulátor,így azon ezt a merülést nehezebb észrevenni."
"Magánvélemény:
Nekem csak ezért nincs hibridem,mert max hetente használom a kocsit,hétvégente,télen 2 hetente talán,én meg nem kínlódok a töltögetéssel minden héten.""Sajnos azokat igen kis teljesítményű kiegészítő akkuval szerelik fel,és 1 hét állás után simán le tud merülni."
tehat: azt nem hiszem, hogy 1 (legyen 2) het allas utan a mai ujabb autok többsege aksija lemerül es nem inditozhato; marpedig Yaris hybrid kapcsan több helyen szerepel ez ...mas autoktol meg gondolom siman aktualis tulajok cáfolnák
-
avl
aktív tag
válasz KTTech #17817 üzenetére
bocs, nem személyeskedésnek szánom, müszaki témánál maradnék
az aksi miatt megneztem nehany hsz.-od, ezen megakadt a szemem: "A környezetvédelmi normák magukban nem növelik a fogyasztást"
ez sajnos önmagában nem igaz (25+ éve égésfejlesztöként, P&E=power&emissions - ben dolgozom)
azért nem, mert a szigorúbb elöírások miatt szükséges, hogy az EATS=exhaust aftertreatment system (DPF, GPF, SCR, DOC, ..ami epp van) hamar, az inditozas utan iminel hamarabb elerje a megfelelö atalakitashoz szükseges hömersekletet
ez azt eredmenyezi, hogy 22 eve nem volt igazan téma a kip.gaz hömerseklete, 10 eve igen, aztan egyre inkabb
ezt elerni pedig pl. kesöbbi égéssel lehet (a dugattyu poziciojahoz kepest, TDC-hez kepest)
optimalis fogyasztasnal pl. MFB50% ~5-8°aTDC (a tüzelöanyag ~fele 5-8forgattyustengelyfokkal a felsö holtpont utan mar el van égve
hogy a kipuf.gaz minel melegebb legyen, ehhez akar MFB50% ~20-25-30°aTDC -vel kell menjünk, emiatt a kipuf.gaz melegebb lesz, de a hatasfok, a hasznos munka kisebb, igy a fogyasztas rosszabb
tehat a szigorubb normak betartasa megköveteli a hamar meleg kipuf.gaz es kip.gaz utokezelö hömersekletet, ennek elérése pedig energia, ami nem hasznos teljesitmenykent jelentkezik, igy a fajlagos fogyasztast növeli, a hatasfokot rontja
-
KTTech
veterán
Hát, a rosszabb környezetvédelmi normás autóim mind többet fogyasztottak az újabbaknál, hiába voltak könnyebbek, mentek E5-ös 95-össel (mert akkor még nem volt E10) vagy B7-es diesellel. Ez volt a Yaris MK3 és MK4 közt is, az utóbbi jelentősen kevesebbet evett, pedig nem volt könnyebb - igaz a hibrid rendszer fejlődött, a motor is, nem is keveset.
Gondolom ez csak a véletlen műve... a mostani Yaris még kevesebbet eszik, ha E5-öt kap. A mostani Yaris motorjának hatásfoka 41%. Van benne GPF, erősen integrálva van a motor közelébe, ahogy a katalizátor is - legalább nem lopják el olyan könnyen - (az EGR meg vízhűtött). Indítás után - ha nincs hideg - akkor a motor be se indul a hibridben, akár több száz vagy akár 1-2 kilométeren keresztül sem. Ha elindul, elég magas fordulatszámon teszi (ahogy kell neki, mert kapásból az optimális fordulatszámon indul), hogy tudja tölteni a HV akkut. Normál esetben 1-2 percig jár. Ennyi idő alatt nem nagyon fűt fel semmit... még a hűtővizet sem, ezért fogyaszt jóval többet a hibrid télen, amikor fűtenie kell, mert az sokkal több energiába kerül, mint a hűtés.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az UK-s Toyota csoportokban többen jöttek más márkákról, amik nem hibridek és ugyanilyen gondjaik voltak - viszonylag új modellekkel. Pl. VW Polo, Golf... ugye itt viszonylag újonnan cserélik az autókat és sokan ki is emelték, hogy előfordult velük ez korábban is.
Nekem is a mostani Cross kb. 2 évre jött a sima Yaris MK4-re, az előtt talán 1.5 évig használtam a Yaris MK3-at, gyorsan cserélődnek az autók, főleg, ha jó áron veszi vissza a Toyota - a 2 hónapos Crossra már kaptam tőlük ajánlatot.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
A rav4 22. április. A feltört autó még egy i30 volt jó pár éve.
Blueye: a tartó hozzászólásban szintén megnevezett gps tartója volt üvegre belülről feltapasztva ("Navigációs készülék tartására speciálisan kialakított eszköz mely személygépjármű ablaküvegére belülről szakszerűen fel volt erősítve" kitételt kellett volna írnom? Munez segédje vagy? )
-
BeZol
őstag
Nálunk már többször is állt 2-3 hetet a kocsi ( 2021/10 havi Yaris Hybrid ), és a közel 2 év alatt még nem fordult elő lemerült akksi.
Család többi tagjánál a benzines/diesel kocsikban 3-5 év után adta meg magát az akksi, kivéve az AGR-es akksival szerelt prémiumautó esetében, ott 8év után már inkább mi cseréltük megelőzés-ügyileg.
Ez egy comfort + style + tech felszereltségű, tehát nincs kulcs nélküli nyitás/indítás.
Ez szándékos volt részemről, mert 10es panelban élve a panel mögött parkol a kocsi tőlünk max 10 méterre szinte az ablak alatt, nem hiányzik egy "okoskodó" aki okosba kinyitja kulcs nélkül jelerősítővel.Mivel a hibrid Yaris vízszintes úton néha még 100 km/h körül is tisztán elektromosan gurulgat néha (lejtő esetén 130 körül is), ezért max autópályázásnál tudom elképzelni az azonos fogyasztást a sima benzinessel, DE az ugye otto-ciklusban megy és erősebb, ez meg atkinsonban és gyengébb, cserébe ez ugye jobban erőlködik és ezért lehet kiegyenlítettebb a szitu.
Nekem 1.2-es Honda Jazz-em volt régebben, azzal 6,7l/100 km volt az autópályás fogyi, ez meg 4,6l/100 km hybridként.
Benzinesek átlagfogyija: [link] - 6l/100km
Hybridek átlagfogyija: [link] - 4,3l/100kmVajon át lehet ügyeskedni a motort úgy, hogy 125lóerős otto-ciklusossá váljon és azt egészítse ki a hybrid rendszer?
-
BeZol
őstag
Jut eszembe ezekhez a Yarisokhoz már van telefonos applikáció is, amin keresztül látod hol a kocsi a térképen, biztosan csipeget ez is, de ahogy írtam, nálunk nagyon gyakran 2-3 hetet áll a kocsi, ráadásul kint az utcán télen/nyáron, és egyelőre semmi ilyen akksi-merüléses szitu nem volt.
Szóval max nem érdemes a fullos felszereltséggel rendelni.
Egyébként meg jó kocsi, mi nagyon szeretjük, DE hátsó üléseknél nincsen lámpa, nincsen szellőző, és a hátsó ajtók nyílhatnánk tágasabbra, ill. elég papír hangja van az ajtócsukásnak, nem hinném h nagyobb balesetnél rendesen megvédene.
Vezetést segítő vackok is elég jól működnek. Volt pár hétig csere-autónak nálunk egy Suzuki SX4 S-Cross (1.4T 140ló és ez már vmi mild-hibrid talán), baaaah de irritálóan csipogott mindenért és még fékezgette is a kerekeket. Az 6,7-7,1-et evett ott ahol a hybrid yarisunk 3,8-4,2-t eszik
-
KTTech
veterán
Szellőző van hátul, csak a lábnál, az ülés alatt - tény, hogy nem a megszokott konzolon van és nem állítható kézzel.
Balesetnél rendesen véd az ajtó, tele van erősített acél merevítéssel. A hangszigetelést spórolták ki...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
avl
aktív tag
amit irsz, az alapjan el tudom kepzelni, hogy felszereltsegfüggö (is; és funkcioaktivaltsag függö is és ...), a "nyugalmi aramfelvetel" es aksiszitu
...szerintem is jo kocsi (ez egyéni "probléma": nekem kicsit tul - feleslegesen - modern) ...azért is érdekel (+szakmából)
[ Szerkesztve ]
-
g0dl
addikt
" tehát nincs kulcs nélküli nyitás/indítás.
Ez szándékos volt részemről, mert 10es panelban élve a panel mögött parkol a kocsi tőlünk max 10 méterre szinte az ablak alatt, nem hiányzik egy "okoskodó" aki okosba kinyitja kulcs nélkül jelerősítővel."Ezt a funkciót ki lehet kapcsolni a kocsi beállításainál. Kényelmes ez a csak megfogom a kilincset és nyílik, de pl. a yt tele van olyan videóval ami ennek a veszélyességét taglalja, azok két dolgot szoktak még javasolni
- a kulcson kikapcsolni, hogy egyfolytában ne rádiózzon ( ez szerintem kényelmetlen, mert minden távirányító használat után ki kell kapcsolni)
- a kulcsot egy árnyékoló tokban tartaniMásik biztonsági problémám ezzel a megoldással, hogy a kocsidban lévő rendszert véglegesítették pl. 2023-ban , de az nem kap semmilyen biztonsági frissítést soha többé ( a kulcs) . Egy autót azért min 10-15 évig használnak, ennyi idő alatt az a biztonsági technológia a vicc kategóriába kerül.
[ Szerkesztve ]
-
galervin93
őstag
Az eddigi pozitív tapasztalatok után részemről egy fekete pont most a Toycarnak - hétfőn adtam le a Priust, néhány kisebb rutin munka mellett szerdára ígérték a garanciális alkatrész cserét azzal, hogy nyugodtan hagyjam ott a kocsit, mert a hétvégi programomra biztosan kész lesz, nagy valószínűséggel már a hét közepén, de a végén biztosan. Szerdán és csütörtökön is hívtam őket, még jó esélyt láttak rá, hogy meg lesz a héten. Ma, pénteken hiába hívtam őket számtalanszor, vagy csak kicsöngött, vagy foglalt volt mindkét számuk. Kocsiról így semmi hír. A pláne a dologban, hogy a hétvégi programomhoz elengedhetetlen eszközök vannak a kocsiban (még rá is kérdeztem náluk, hogy biztosan benne hagyhatom-e őket, mert hétvégén mind a kocsira, mind a cuccokra szükségem lesz). Délután már azért hívogattam őket, hogy a kocsi nem is érdekel, csak a cuccokat hagy hozhassam el belőle. Miután nem értem el őket, ezt nem tudtam megtenni (2*2 órányi tömegközlekedést nem vállalok be vakon, másik kocsim meg csak este lesz, miközben ők meg 5-kor zárnak.) Szóval most itt ülök jól lesz*patva, persze nyilván én vagyok a hülye, hogy elhiszek kimondott szavakat...
Arról nem is beszélve, hogy ez az EGR-es sztori bűzlik. Május végén cseréltettem gyári felújítottra, most ugyanazzal a kóddal vittem vissza, megint cserélik, de közben elejtett félmondatok is voltak, hogy "ki szoktuk pucolni ezt meg azt, majd most megcsináljuk..." meg ilyenek. Igazából azt érzem, hogy fogalmuk sincs/nem néztek utána, ténylegesen mi okozhatja a bajt. Deee még ez sem zavarna, ha lenne kommunikáció. De ez a fel sem veszem a telefont sztori nagyon gáz... Nagyot csalódtam most, de most már kíváncsi vagyok a végére...[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
polonic
félisten
Megnéztem élőben a kombi corolla gr sportot. Hát, ez kb szerelem első látásra. Többre most nem jutott idő.
Ha jól tudom, ezeket a corollákat telefonos alkalmazáson keresztül elő lehet hűteni és fűteni is, igaz?
Ez a toyota smart connect funkció lenne amúgy?
És ez a kód, ez a my23 vagy my24 mit jelentene? -
g0dl
addikt
válasz polonic #18026 üzenetére
"Ha jól tudom, ezeket a corollákat telefonos alkalmazáson keresztül elő lehet hűteni és fűteni is, igaz?"
igen"Ez a toyota smart connect funkció lenne amúgy"
Nekem ezek a marketing nevek kicsit zavarosak, de így hívják az infotainment rendszert, amit a myT alkalmazással lehet elérni. -
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18028 üzenetére
A Nanoe-X gyakorlatilag egy levegő tisztító-kondícionáló megoldás, nagyon leegyszerűsítve megöli a vírusokat, baktériumokat, pollent, penészt 99% feletti hatékonysággal, és optimális párásítást ad. Csak a Panasonic klímás modellekben van.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
sequator
senior tag
11 éves gyári akku van a Priusomban, már eléggé a végét járja, de téli hidegben utcán állva simán indul 9-10 nap után. Covid alatt a leghosszabb állása 3 hét volt, gond nélkül indult az akkor 8 éves akku.
Egy jó akku bírja az állás hetekig, inkább azzal van gond a hibridek esetében, hogy már öreg akku van benne, amit egy hagyományos autóban már régen cseréltek volna. Mivel nem kezd el köszörülni, amikor gyengül, a tulaj már csak akkor veszi észre, amikor se kép, se hang.
Ami az újabb autókat is érinti, ha nem zárják le az autót (pl saját udvarban), így nem alszanak el a vezérlők, vagy közel tartják a kulcsot az autóhoz és állandóan ébren tartja az autót. Menetrögzítő kamera, egyedi riasztók, lopásgátlók is megehetik az akkut.
Egyébként az ilyen félelmeket időben cserélt akku vagy egy jó zsebbika megoldja.sautia
sequator
-
avl
aktív tag
válasz sequator #18032 üzenetére
köszi
szerintem ez a tapasztalat arra rezonalhat, hogy ...felesleges hokuszpokusz, csicsa funkciok (amivel vasarlokat lehet kábítani, ámítani, ...az alapvetö lényeg helyett, mert az nem látványos, hanem sok év alatt derül ki) elhatalmasodtak az idök soran, azaz van egy ilyen trend:minel regebbi az auto, annal kevesebb ilyen a nyugalmi aramfelvetelt fokozo funkcio van benne; 20 eves tipus(ban az akku a motor be sem inditasat) birja leghosszabban, 10 eves siman 2-3-4 hetet; egy vadi uj meg e szempontbol "rizikosabb"
-
őstag
Ha valakinek zörög még (nekem igen...) újabb toyotában a kartámasz elől akkor erre speciel találtam okot. 4 kis gumitámasz egyike a nyitható felső rész alján elköszönt tőlem, így 4 helyett csak 3 helyen támaszkodik. Küldtem fotót a szalonnak ahol vettem, még garis, kíváncsi vagyok lesz e alkatrész.
-
lazsi
tag
Állás közben lemerülséhez ötlet: Lehet kapni 12 voltos LFP akkukat amiket be lehet tenni a savas akku helyére. Elméletileg ezeknek sokkal kisebb az önkisülése álló helyzetben és időben is tovább bírják (10+ év), csak drágák. Próbálkozott már esetleg valaki velük?
Más: Használt toyotára a 2év T-plus garancia pontosan milyen feltételeket jelent? Próbáltam neten keresgélni, de csak marketing bullshitet találtam: [link] -
No.01
őstag
Szerintem az allasban lemerules temakor finoman szolva is tul van fujva. Nalunk volt, h allt (P2 es P3 plug-in) kozel 5 hetet telen es nem garazsban, de nem volt semmi problema inditasnal.
Egyebkent a gyari akksi (nekunk Yuasa) merfoldekkel jobb, mint az utangyartottak 98%-a.
En vegul mindenbe Optimat vettem (sarga) igy tutira nem lesz problema egy ideig. -
KTTech
veterán
Nem biztos, hogy az LFP akku túlságosan díjazná az AGM-re tervezett töltőelektronikát... kivétel, ha van benne saját BMS. De azt meg nem biztos, hogy a Toyota BMS-e szeretné... elvileg vannak olyanok, ami mindent tartalmaz, közvetlen csere, de az árából 4 AGM akkut lehetne venni...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Paxker315
addikt
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #18044 üzenetére
A váltók lazán elmennek 450-500K Km-t - még akkor is, ha elmarad az olajcsere... Nem nagyon van semmi bennük,ami elromoljon. (nem is igazán váltók, a Toyota is inkább Power Split Device-nak hívja, nem transmission-nek). Nincs benne lánc, bonyolult hidromechanikus dolgok, csak pár fogaskerék és a két elektromotor - van ugyan egy kuplung is, de az mindig zárt állapotban van (nem is lehet oldani). Amíg van olaj benne, megy a végtelenül egyszerű olajpumpája és a hűtés is rendben van, menni fog.
Amikor a váltó nekilát csattogni, akkor az esetek 99.99%-ban nem a váltóval van gond, hanem a motorral.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Paxker315
addikt
válasz ncc1701 #18049 üzenetére
azért tettem fel a kérdést, mert ki volt ez már tárgyalva a topikban többször, s KTTech kommentje is ennek egy összefoglalása. Én még nem hallottam kotla eCVT-ről.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )