Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KTTech

    veterán

    válasz avl #18004 üzenetére

    Az UK-s Toyota csoportokban többen jöttek más márkákról, amik nem hibridek és ugyanilyen gondjaik voltak - viszonylag új modellekkel. Pl. VW Polo, Golf... ugye itt viszonylag újonnan cserélik az autókat és sokan ki is emelték, hogy előfordult velük ez korábban is.

    Nekem is a mostani Cross kb. 2 évre jött a sima Yaris MK4-re, az előtt talán 1.5 évig használtam a Yaris MK3-at, gyorsan cserélődnek az autók, főleg, ha jó áron veszi vissza a Toyota - a 2 hónapos Crossra már kaptam tőlük ajánlatot.

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

  • BeZol

    őstag

    válasz avl #18004 üzenetére

    Nálunk már többször is állt 2-3 hetet a kocsi ( 2021/10 havi Yaris Hybrid ), és a közel 2 év alatt még nem fordult elő lemerült akksi.

    Család többi tagjánál a benzines/diesel kocsikban 3-5 év után adta meg magát az akksi, kivéve az AGR-es akksival szerelt prémiumautó esetében, ott 8év után már inkább mi cseréltük megelőzés-ügyileg.

    Ez egy comfort + style + tech felszereltségű, tehát nincs kulcs nélküli nyitás/indítás.
    Ez szándékos volt részemről, mert 10es panelban élve a panel mögött parkol a kocsi tőlünk max 10 méterre szinte az ablak alatt, nem hiányzik egy "okoskodó" aki okosba kinyitja kulcs nélkül jelerősítővel.

    Mivel a hibrid Yaris vízszintes úton néha még 100 km/h körül is tisztán elektromosan gurulgat néha (lejtő esetén 130 körül is), ezért max autópályázásnál tudom elképzelni az azonos fogyasztást a sima benzinessel, DE az ugye otto-ciklusban megy és erősebb, ez meg atkinsonban és gyengébb, cserébe ez ugye jobban erőlködik és ezért lehet kiegyenlítettebb a szitu.

    Nekem 1.2-es Honda Jazz-em volt régebben, azzal 6,7l/100 km volt az autópályás fogyi, ez meg 4,6l/100 km hybridként.

    Benzinesek átlagfogyija: [link] - 6l/100km
    Hybridek átlagfogyija: [link] - 4,3l/100km

    Vajon át lehet ügyeskedni a motort úgy, hogy 125lóerős otto-ciklusossá váljon és azt egészítse ki a hybrid rendszer? :U

  • sequator

    senior tag

    válasz avl #18004 üzenetére

    11 éves gyári akku van a Priusomban, már eléggé a végét járja, de téli hidegben utcán állva simán indul 9-10 nap után. Covid alatt a leghosszabb állása 3 hét volt, gond nélkül indult az akkor 8 éves akku.
    Egy jó akku bírja az állás hetekig, inkább azzal van gond a hibridek esetében, hogy már öreg akku van benne, amit egy hagyományos autóban már régen cseréltek volna. Mivel nem kezd el köszörülni, amikor gyengül, a tulaj már csak akkor veszi észre, amikor se kép, se hang.
    Ami az újabb autókat is érinti, ha nem zárják le az autót (pl saját udvarban), így nem alszanak el a vezérlők, vagy közel tartják a kulcsot az autóhoz és állandóan ébren tartja az autót. Menetrögzítő kamera, egyedi riasztók, lopásgátlók is megehetik az akkut. :(
    Egyébként az ilyen félelmeket időben cserélt akku vagy egy jó zsebbika megoldja.

    sautia

    sequator

Új hozzászólás Aktív témák