-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VaZso
senior tag
válasz kw3v865 #11151 üzenetére
Szia!
Nekem 1.8 Valvematic 147 LE-s benzinmotor van Avensisben, de tudomásom szerint a kettő lényegében ugyanaz a konstrukció.
Tudomásom szerint, ha rendesen betartják a szervizperiódust (10-15 ezer kilométerenként olajcsere) és megfelelő minőségű 5W30 motorolajat tesznek bele, akkor nem jellemző rá a túlzott olajfogyasztás és megbízható motorok.
Ellenben, ha ritka az olajcsere (pl. 30 ezer kilométerek), esetleg nem megfelelő minőségű olajat használnak, akkor tud ez is nagyobb olajfogyasztást produkálni.
Ha van szerviz információ, érdemes lehet megnézni benne, hogy milyen gyakorisággal cseréltek benne olajat - magyar forgalomba helyezésű autónál, amit márkaszervizben csináltak rajt, azt a Toyota meg tudja nézni és ki is nyomtatják, igaz, csak tulajdonosnak adhatják ki.Toyotaclub fórumán van valaki, aki 1.6-os Valvematic motorral vett Avensist újonnan, ő elég sokat írt róla, esetleg nézd át az "Avensis III" témában.
Ő több mint 300 ezer kilométert beletett (350 körül írta talán legutóbb), és elégedett volt vele, gyakorlatilag nem volt gondja az autóval.Részemről még csak cirka 4500 kilométert mentem vele, de látható fogyást nem tapasztaltam az olajpálcán (ebben 165 ezer körül van).
Nekem egyébként tetszik ez a motor - nagyon csendes és egész jó fogyasztást produkál ahhoz képest, hogy egy nagy kasznit cipel nekem.
...és szívó benzines, vagyis turbo és effélék nincsenek benne... -
VaZso
senior tag
válasz kw3v865 #11154 üzenetére
Ez konkrétan 2ZR-FAE, az 1.6-os pedig 1ZR-FAE motor az Avensisben.
Úgy láttam, még egészen új Corollákban is használják ugyanezt a motorkódot, ezek még forgalomban vannak új autókban is.
Gondolom, márkaszerviz és márkaszerviz között is van különbség, merem remélni, hogy nagy hülyeséget azért nem csinálnak. :S
Azért vittem hozzájuk folyadékcserére, mert reméltem, ott tuti nem gagyi / hamisított olajat öntenek bele.Nem tudom, hogy van-e olyan külföldi márkaszerviz, aminek látják a bejegyzéseit.
Amikor külföldről származó autóról próbáltam érdeklődni a külföldi szerviznél, akkor ők válaszra sem méltattak - igaz, szintén csak tulajdonosnak adhatják ki az adatokat, talán tulajdonosként azért szóba állnak az emberrel.Rémlik, hogy azt mondták itthon, hogy van olyan külföldi márkaszerviz, amiről látnak pár dolgot, ha egyáltalán márkaszervizbe hordták, de nem vagyok biztos benne.
Tény, hogy nem egyszerű jól karbantartott, jó állapotú / korábban nem tört, keveset futott autót találni itthon, és valami extrém gyorsan el tudják vinni az igazán jó vételeket...
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11151 üzenetére
Van topickereső jobb oldalt fent, beírod, hogy 1ZR és [jönni fognak a találatok].
Nagy általánosságban megbízható motor, ha rendes gazdája volt, rendes olajat raktak bele (0W-20) rendes intervallumokkal (max. 15e km-enként). A korai szériákban (talán 2006 előtt? fejből nem vagyok biztos benne) voltak kisebb-nagyobb gondok vele, szóval ha régebbi szériákat nézel, ott duplán érdemes utánanézni az előéletnek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11162 üzenetére
Ha nem városban használod, akkor a felárat nem éri meg kifizetni a hibridért. Szerintem.
Ráadásul a hibridet is ki lehet nyírni, ha rossz gazdája volt, itt inkább az a szomorú realitás szerintem, hogy a hibrideket inkább olyanok vették, akik ügyeltek az autójukra, míg a sima verziókat nem feltétlen, ez hozzájárulhat az elnyűhetetlenség híréhez...
Az 1ZR sem egy problémahalmaz (korábban már írtam, hogy inkább az a probléma, hogy a 4A motorcsalád kapcsán kialakult egy olyan kép, mely szerint a Toyota szívó benzinmotorok kinyírhatatlanok, aztán egy pár tulaj rácsodálkozott, hogy de, itt is azért kell rendszeresen olajat cserélni), de itt is igaz, hogy megfelelően szervizelt példányokat kell nézni, és vidd el egy Toyota márkaszervízbe, ahol az digitális szervizkövetést le tudják kérni (mondjuk ehhez az eladó is kell általában).
De még mindig nem árultad el amúgy, milyen árkategóriába mit is keresel igazán. Lent dj79 topictárs az Auris hibridet hozta fel példának. Ami városi futkosós autónak szerintem is jó választás mondjuk, de ha sokat mész autópályán, akkor azon egy Golf VII mondjuk 4 millió forint körül már 2 literes dízellel igencsak életképes és élhető alternatíva lehetne. Azért akár hogy is nézzük, az az 1 millió forint nem térülne meg esélyesen mondjuk 5 éves időtartamon belül, cserébe pedig azért egy klasszissal jobb és kényelmesebb belteret kapsz...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #11162 üzenetére
Azt nehéz lesz kideríteni, milyen olaj került bele, főleg márkaszervizben... nálam még soha nem írták bele a könyvbe, sőt a digitális szervizkönyv se tartalmazta.
Azért remélem az újból majd nem spórolják ki a 0W-8-at majd...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
dj79
senior tag
válasz kw3v865 #11174 üzenetére
A hibrideket itthon nagyrészt azok veszik, akik hasonló elvi vagy használati okokból nem preferálják sem a dízelt, sem pedig a modern turbós motorokat. Az ajánlott hibridekkel foglalkozó kereskedések általában a benelux államokból hozzák a priusokat/aurisokat/ct200h-kat, ott a hibridekre vonatkozó adókedvezmények miatt nagyobb múltja van ezeknek.
2015 végi faceliftes, jól felszerelt Auris hsd kombik jönnek mostanság az országba (ezeknek mostanság járt le a kinti 5 év) adókedvezménye, ezért ajánlottam a cooper cart. Ezekre még pár év hibridgaranciát lehet kötni, a karbantartási költség márkaszervizben is vállalható a 4+ program miatt.
Viszont az éves futásteljesítmény és a feltehető hosszú távú használat miatt hasonló helyzetben én mindenképpen a lehető legfiatalabb/legkisebb futásteljesítményű autót keresném, akár a toyotát márkaként elengedve, pl i30 vagy ceed kombi formájában is, ha pedig lehetőségem lenne emelni a kereten, új autót néznék. -
rbalint88
addikt
válasz kw3v865 #11174 üzenetére
“Árban 5 millióig mennék el (5,5-ért már új Hyundai i30-at lehet kapni most szívó motorral, de az egy új motor, amivel nem nagyon van tapasztalat, tehát eléggé rizikós)”
5ev garanciaval az minden, csak nem rizikos. De tovabb megyek, a suzuki boosterjeteknel 10 ev gari van motorra-turbora-valtora, annal jobb deal nem igazan van. Szerintem egy uj scross vagy vitara lenne a legjobb valasztas. A leginkabb kockazatkerulo valasztas az uj auto minel tobb garival, nem a mindenfele okkult parametereknek megfelelo hasznalt, mert ott zsebre megy a hiba.
“A cél a megbízhatóság, tartósság, a kopó alkatrészeken kívül ritkán kelljen szervizelni. ”
Akkor foleg Suzuki. Szerintem meg a markaszervizes koltsegei is alacsonyabbak, mint egy Toyotanak fuggetlen szervizben.Es a Toyota bantasa nelkul, ha nem fullosat veszel belole, akkor nem lesz erdemben kulonb egy Auris beltere egy Suzukietol. Legalabbis a kozepesen felszerelt 2017 Auris egy szinttel lejjebbinek erzodott a 2012 Hyundai Elantranal belterben. Az scross beltere meg kb egy szint az Aurisszal. Viszont az 5,5M-s i30 az nagyon sporolosra van veve, kell belole egy comfort szint es par extra, hogy tenyleg jo auto legyen. Ja es veletlenul se feheret vegyel belole (egyik tavolkeletibol se), mert nagyon konnyen serul, a metalok jobbak.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11181 üzenetére
Nem láttam még rozsdás Hyundai-t.
Csak sérült részeken indul meg a rozsda.
Osztrákoknál pedig minden autó rozsdásodik, még a Toyota is.
Épp ma láttam a régi Hyundai-omat (ismerősnek adtam el évekkel ezelőtt), 20 éves már az autó és nem rozsdásodik, minden működik rajta, mint egy Toyota Corolla-n."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
dj79
senior tag
válasz kw3v865 #11181 üzenetére
Pedig nincs semmi probléma pl a suzuki 1.4 turbójával sem, sőt kifejezetten jó konstrukciónak számít.
A garanciális autó szervizelése több lesz, igen, de cserébe ismerni fogod az előéletét és a tervezett futással évekig gondtalanul autózhatsz egy jól tervezhető költséggel, nem aggódva a rozsda / korábbi szervizelések / nem ismert előélet miatt. Számomra pl az 5m környéki használtautó szürke zóna, hamarabb futnék be egy szalonba picit többet elköltve egy új autóra, akár egy scrossra/vitarára. -
Drizzt
nagyúr
válasz kw3v865 #11249 üzenetére
Nyugodtan menj vissza es vezesd ujra, fokuszalj azokra a dolgokra, amik zavarhatnak. En is elmentem tobbszor is probakorre. Eleg fura lenne, ha komoly vasarlasi szandek eseten ezt valamelyik szalon nehezmenyezne, vagy ne jarulna hozza. Teljesen termeszetes, hogy egy majd 10M kiadas elott az ember alaposan korbejarja a dolgot. En amugy 174 centi vagyok, kilatassal egy dolog zavar: a teto eleg merdeken le van csapva. Ez annyiban rossz, hogy amikor lampas utkeresztezodesnel en vagyok legelol, akkor ha elmegyek a vonalig, akkor szinte biztosan nem latom a lampat. Erre leginkabb a jo megoldas az, hogy fogom, aztan nem megyek el a vonalig, bar erre furcsan szokas kivulrol nezni, de hat ez van. Inkabb, minthogy gornyedezzek, hogy lassam a lampat. Ezen a dolgon az se segit, hogy a kozepso visszapillanto es a mogotte levo konzol szinten elegge sokat takar. Viszont a kozeptablet meg soha nem takar ki semmit. E12-bol mindenkeppen jobb volt a kilatas.
I am having fun staying poor.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11249 üzenetére
Én 196cm vagyok, és az autóval pont a fejtér a legfőbb gondom. Hozzáteszem Toyotáéknál a fejtér folyamatosan probléma, már a Carina E-ben is úgy ültem, hogy teljesen hátra volt döntve a vezetőülés és a B oszlop a fejem mellett volt. Na ugyanez megvolt az E110-ben és az E170-ben is. Az E210 kombi / ferdehátú esetén tesztvezetésnél nem tűnt annyira vészesnek, de a szedán vezetőülése magasabban van sajnos valami "púp" miatt, így megint ott tartok, hogy teljesen hátra van döntve az ülés...
BTW a Hilux is gáz ilyen szempontból (a bal oldali ajtó feletti kapaszkodóba tudod bevágni profi módon a fejed...).
Szóval én erősen megfontolás tárgyává tenném ezek alapján...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
válasz kw3v865 #11285 üzenetére
Szerintem ezt nem annyira konnyu kideriteni. Marmint a kapacitast. A tipust talan kisse konnyebb.
A Li-Ion ujabb technologia, de amig az itteni (holland) forumon tobb 500e km-t meghalado futassal rendelkezo 2-es prius van addig en nem aggodom az akksin.Sot mondok en meg v.mit, amit sok kezdo hybrides szeret atugrani vagy nem figyelembe venni: ha problema van/lesz akkor az sokkal nagyobb esellyel lesz az inverterben mintsem az akksiban. Ha utobbival valoban problema van akkor azt lehet orvosolni lenyegesen egyszerubben, gyorsabban es kisebb anyagi raforditassal. Persze nem kell idaig eljutni megelozessel azert ezt elegge ki lehet am tolni es a torodes az itt nem azt jelenti, mint mashol. Ertsd normalis hasznalat mellett eleg 10 evente szetszedni es kitiszttani, kicserelni a kis rez vezetoket es balanszirozni. Hasznalattol fuggoen meg az ventit kell kitakaritani, de az sem egy nagy dolog.
Az uj modelleknel az egyetlen gond(?) h a cellankenti akksicsere mar nem opcio mert kiontik v.mi gyantafelevel. Szerintem csak ido kerdese es erre is lesz megoldas, de mar a jelenlegi akksiknal is azt mondjak, h a cellankenti akksicsere max tuneti kezeles.
-
KTTech
veterán
-
flegga92
senior tag
válasz kw3v865 #11301 üzenetére
Ha kombi Auris, már csak azért is megéri, mert a hybrid szinte egy árban van az 1.6-al, jóval nagyobb a választási lehetőség. Ha jobban felszerelt példányt szeretnél pláne. Kivéve ha utánfutót szeretnél vontatni, akkor a hybrid kiesik.
Hybrid fenntartási költségei is sokkal alacsonyabbak.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11301 üzenetére
- hybrid országúton a legjobb
- 90-nel tempomattal 4,5 fölé nem lehet vinni (most áprilisban Pécs - Budapest, Békásmegyer 4,3l/100km volt)
- autópálya 5,5 és 7 liter közt vezetési stílustól függően
- város 3,8-tól a 7,5 liter forgalomtól és időjárástól függően, de 4,5-5,5 liter a jellemző
A 10 km alatti utak tudnak plusz fogyasztást hozni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11301 üzenetére
Ez kb. most is él. A hibrid sok dugóban állásban, sok városi közlekedésben térül meg. Itt nem a 10% a lényeg, hanem hogy az a 10% mennyi dugót tartalmaz. Anno 7,5-7,7 literes fogyasztásom volt az 1.6-os szívó E210-el, mikor napi másfél-két órát, távban kb. 20-30%-ot álltam a városban, amúgy meg 70%-ban autópályán haladva ingáztam.
Most ennél kicsivel több az autópálya, de az átlagfogyasztásom 6,5 liter körül van, mert a mostani munkahelyig nincsenek nagy dugók (legalábbis mostanában).
Hétvégén voltunk a Jeli arborétumban, a 7-es és 8-as úton haladva kb. 450km-en az átlagfogyasztásom 5,3 liter volt...Szóval ilyen feltételek mellett egy manuális szívó vs. hibrid Auris / Corolla között sehogy sem fog a hibrid győzni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
dj79
senior tag
válasz kw3v865 #11317 üzenetére
Szerintem kicsit olvass utána a hsd témának, kicsit más a karbantartási igénye. Fiatal autókra meg köthető hibrid garancia.
Nekem is ez volt a problémám anno, hogy senki sem ért a hibrid autókhoz a környéken, de ezen túlléptem, vettem minivci kábelt, szóval adott esetben magam is ki tudom olvasni. A hsd 12v akkuja agm, akár 8-10 évet is elmegy, ugyanis nincs más feladata, minthogy ellássa árammal a rendszert, a motorindítást a nagyakku végzi (meg kb minden mást is). Amúgy a hibridek felára a jobb értéktartás miatt végig megmarad, a megbízható automataváltó pedig abszolút ütőkártya.[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #11319 üzenetére
A hibridekbe elég egy combosabb 9V-os elem az indításhoz... szóval még túl is van méretezve az a 45Ah-s AGM akku (a normál akkut 1-1.5 év alatt kinyírná)
A 17-es kerekek megszokhatóak, lecserélni igen zsebbenyúlós dolog (normális felni + gumi páros laza 350-400E Ft alaphangon) .www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11317 üzenetére
" ugyanazokat kell cserélni, amit benzinesben"
HSD-ben:
-nincs váltó
-nincs kuplung
-nincs kettőstömegű
-nincs turbó
-nincs generátor
-12V-os akku nem indítja a motort
-nincs önindító (nincs hidegindítási para)
-nincs szíjhajtás, (nincs mi elszakadjon, vagy cserélni kéne, generátorhoz, stb)
-nincs start-stop rendszer
-stb-P2-ben még egy nyomorult EGR szelep sincs
Nem mondanám hogy ugyan az, mint egy sima benzines.
Ami nincs benne, arra soha nem kell költeni.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
flegga92
senior tag
válasz kw3v865 #11317 üzenetére
Én sokáig vaciláltam, végül hybrid lett. Akkor 1.z-ból 3 db volt hahun, egyik sem ledes, egyikben 350e+ km volt a másik kettő active felszereltséggel 150e km körül 3,8M volt.
Ezek helyett lett 3,9-ért egy fényezés mentes Executive+Skyview+TSS Hybrid 200e km-el végig vezetett szervizkövvel, itt ott nagyon apró esztétikai hibákkal (ajtórányitás)
5L vegyes fogyasztásából kijövök úgy, hogy sokszor csak a 2,5km*2 megyek a munkába, hétvégén 120km fele pálya fele főút. Baromi jó érzés végig menni a kis falvakon villannyal. Nem finomkodok vele egyedül ésszel fékezek. Eddig én -5 fokig robogóval jártam esőben is, az ex Honda sokat evett a városban. Itt a jó idő egyszer nem ültem a robogón még, valószínűleg eladom.
Másik kommentekből látom, hogy Szegedre szoktál járni, ott van a Sléber autó, Toyota és hybrid guru. Én is oda fogom hordani Békéscsabáról, ha lesz valami gond a hybrid gari után. -
dj79
senior tag
válasz kw3v865 #11337 üzenetére
Igen, de az itthoni prius2 állomány szervizkönyves része jellemzően magasabb futással rendelkezik, mert kint sem a keveset futott példányok az olcsóak, körül lehet nézni a holland használtautós oldalakon, mint pl a gaspedaal.nl, louwman.nl, etc. Azokat nem éri meg behozni. Amúgy 275e volt a miénkben is, de nem ette az olajat, Fb klubon belül lett csak meghirdetve, az első jelentkező vitte is.
[ Szerkesztve ]
-
Bullitz
aktív tag
válasz kw3v865 #11337 üzenetére
Igen, valahogy 200 alatt-körul szeretnenk venni, nagyjából tisztában vagyok a km helyett állapotot veszünk kérdéssel köszönöm a hozzaszolasokat :) az accordot 270e - rel vettem és most 370 körül tervezem eladni.. De szeretnék max 200e körülit most, amiből 3 ev mulva kevesebb bukoval tovább tudunk menni egy fiatalabb autora.
[ Szerkesztve ]
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11349 üzenetére
A fogyasztás terén a fő kérdés, hogy hol szándékozod vezetni?
Városban, dugóban simán 8-9 liter is lehet, autópályán/autóúton 7 liter alá is be lehet menni.
A motor ugyan az, mint a manuálisnál, az ott leírtak igazak rá.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
dj79
senior tag
válasz kw3v865 #11462 üzenetére
Nos, a hsd rendszer teljesen másképp működik.
Az auris/p3 esetében már úgy van megoldva a dolog, hogy a hűtővíz el van vezetve a katalizátor köré, ez segíti a gyorsabb bemelegedést. Vannak különböző fázisok. Az első fázis a hidegindítás (ez addig tart, amíg 40fokot el nem éri a hűtővíz), itt nem is lehet bizonyos fordulat fölé pörgetni a motort. Hybrid assistanttal játszottam az elején, a fordulatszámmérő helyén levő műszeren az eco mező közepén levő jel fölött picivel van ez a 2500 fordulat.
AXisBOLD: Paxker már linkelte is. Érdemes csatlakozni a fenti csoportokhoz, elég nagy tudásanyag jött össze valóban az évek alatt, illetve sok esetben lehet látni véleményezéseket mások által kinézett autókról.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz kw3v865 #11462 üzenetére
Fordulatszám mérő helyett egy "teljesítmény" mérő van benne 3 részre osztva.
CHG- visszatöltés, ECO két részre osztva alső felében megy villannyal ha minden adott hozzá, felsőben megy a benzinmotor is, és van még a POWER ez értelem szerű.
Míg hideg a motor (meg úgy általában is), érdemes az ECO alsó tartományában haladni, gyorsítani pedig az ECO felső tartományának feléig.
Az a jó bennem, hogy 50 fokos vízhőmérsékletig nem állítja le a motort. Ráadásul nyomatékra nem terheled sosem, mert villannyal indítod meg az autót.
Nagyon hamar rá lehet érezni, hogy a jó az autónak. Ha mindenképp fordulatszámot szeretnél nézni, akkor egy OBD olvasót kell venned és a Hybrid Assistant appal látod sok más hasznos adat mellett. Erősen ajánlott részemről, sokat segített megérteni, hogyan is optimális vezetni. -
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #11462 üzenetére
Egy hibridnél nem kell foglalkozni a fordulatszámmal, az az ECU dolga. Befolyásolni úgyse tudod , mint ahogy azt se, hogy mikor induljon be a motor és mikor nem.
Nálam indulásnál szinte soha nem indul el, csak miután már kigurultam az útra az udvarból.A vízhőfok és az olaj hőmérsékletének figyelése és menedzselése is az ECU dolga, nem kell vele foglalkozni - bár nálam már van vízhőfok jelző, de kb. dísznek jó, főleg, hogy két teljesen külön vízkör van. A motorhűtő vízkört több helyen is le tudja zárni az ECU, az optimális hőmérséklet eléréséhez. A motorolajnál is tudja szabályozni, hogy mit és hogy kenjen a különböző üzemállapotokban, nem úgy, mint a hagyományos motorokban megszokott volt.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Paxker315
addikt
válasz kw3v865 #11505 üzenetére
Aeszthetikum, bár praktikai okok nincsenek mellette
Más : 3rd gen yaris jobb hátsó ablak alatt futó műanyag "weather strip" egyik patentja eltört, így ott egy lyuk exponalodott az elemeknek. Házi praktikák? A potalkatresz elég drága lenne, de nem szeretném, ha víz becsurogna az ajtóba.. Lehet vele valamit kezdeni, vagy csere?
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11505 üzenetére
Nem azt írtam, hogy hátrány, hanem azt, hogy "csak" 15"-os acélfelni van rajta, ami esztétika terén zavaró lehet. Nyilván nem vagyunk egyformák, mások az igények, de egy 3+ milliós autónál engem már kicsit zavar, hogy "igénytelen" acélfelni lenne rajta.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Senhi
aktív tag
válasz kw3v865 #11573 üzenetére
Nincs, csak a csomagtartóban más.
gorgo: ha megnyugtat, nálam is fél liter plusz a klíma, mindig vannak nagyot mondók én már senkinem nem hiszek semmit . Ez olyan mint amikor fb csoportban jön a koma, hogy autópályán gps-nél 135-tel 5 litert eszik... egyszer, Érd után lefelé elérte biztos ezt a tempót, de amúgy ő az aki 110-el kivág eléd kamiont előzni.
Hűtő sajnos utastérben van, bal hátsó ülés alatt az ajtóhoz közel. Figyelni kell rá, mert rosszabb helyen van mint a priusban és jobban koszolódik. Rendszeresen takarítani kell illetve ilyen nyári melegben érdemes hybrid assistantot használni.
-
tomi5244
őstag
válasz kw3v865 #11667 üzenetére
Én tegnap kérdeztem utána ugyan ennek a témának, a szervizes fickó azt mondta, hogy nem csak holland, hanem más országok tekintetében sem biztos, hogy lekérdezhető a szervizkönyv. Az esetek többségében nem kap adatokat a lekérdezés, pedig elvileg működnie kéne, mert a rendszer nemzetközi, és pont ez lenne a célja.
Azt mondta, hogy használt autó vásárlás esetén vállalni kell a kockázatot és ennek fényében megvenni az autót. Amúgy a km is számít, attól függ mennyi van benne, és a szerint elvégezni az esetleges alkatrész cseréket.
-
nagyúr
-
tomi5244
őstag
válasz kw3v865 #11672 üzenetére
Ugyan ezt mondták nekem is, mármint, hogy menjek oda a kereskedővel és alvázszám alapján lekérik a szervízadatokat, feltéve, ha vannak. Szóval, ha nem vagy tulaja az autónak, akkor nem adnak ki infót.
Én egy 110e km-es Auris HSD-t néztem ki, igazából az olajcserétől nem parázom annyira, mert azt azért mindenki lecserélteti időben. Viszont 90 ezernél kell gyertya és - cvt váltó esetében - váltóolaj csere. Ha arról nincs előelet információ, az azért rizikós. Vagy megvásárlás után megcsináltatom én, de az azét nem 2ft és ha nincs rá szükség, akkor miért fizessem ki.
Dluinet: sok esetben a gyári szerviz sem lát adatokat küldöldről behozott autó esetében, akkor szerintem egy kereskedő ugyan úgy nem fog valós adatokat közölni.
-
-
veterán
válasz kw3v865 #12028 üzenetére
Szervizbe 0W-20-at kérek a sajátomba nem 5W-30-at úgyhogy maradj mindenképp ennél a viszkozitásnál. Ha esetleg saját magam szervizelném akkor szintén a Toyota "saját" márkás olaját raknám bele.
https://filterabc.hu/TOYOTA-FUEL-ECONOMY-EXTRA-0W20-1L
De ami ennél is fontosabb nézd meg a könyvbe a gyártói jóváhagyásokat hogy milyen specifikációjú olaj kell bele. De nyilván a Toyota sajátja tuti hogy jó bele.
MANN-Filter szűrőivel pedig tuti nem fogsz mellé.iPhone 13 Pro Max
-
nagyúr
válasz kw3v865 #12030 üzenetére
A termékek megnevezésében minden betűre figyelni kell!
Ezek csak 0W-20-as viszkozitásban jók.
Ebay-ről vagy Amazon-ról senki ne rendeljen ilyen olajokat, mert nagy valószínűséggel hamisítottot.
SN helyett a felsoroltakon SP vagy/is szerepelhet, ugyanígy GF5 helyett GF6 is szerepelhet újraminősítés miatt.
Eneos Sustina 0W-20
GM Genuine Oil dexos1™ Gen 2 (GM / Opel DEXOS 1 GEN2)
Total Quartz 9000 Future GF-5 0W-20
Fuchs Titan Syn SN 0W-20
Lexus 0W-20 Advanced Fuel Economy Lexus Hybrid Drive
Liqui Moly Special Tec AA 0W-20
Mazda Original Oil Supra-X 0W-20
Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0W-20 API SN
MOL Dynamic Gold DX 0W-20
Motul 8100 Eco-lite 0W-20 API SN
Wolf Ecotech 0W-20 FE
Shell Helix Ultra 0W-20 API SN Plus
Amsoil Signature Series 100% Synthetic 0W-20 (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Castrol EDGE High Mileage 0W-20 (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Castrol EDGE Professional OE (Magyarországon nem elérhető)
Castrol EDGE US (Magyarországon nem elérhető)
Castrol Magnatec DX (Magyarországon nem elérhető)
Castrol EDGE Supercar A 0W-20 (Magyarországon nem elérhető)
Fuchs Titan Supersyn D1 (Magyarországon nem elérhető)
Mobil 1 0W-20 API SN; ILSAC GF-5; Dexos1 Gen2 (Magyarországon nem elérhető)
Mobil 1 Annual Protection (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Mobil 1 Extended Performance (Magyarországon nem elérhető)
Total D1 0W-20 (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Synpower 0W-20 API SN (Magyarországon nem elérhető)
Shell Helix HX8 Professional AG (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Advanced Full Synthetic (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Extended Full Synthetic (Magyarországon nem elérhető)[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
veterán
válasz kw3v865 #12032 üzenetére
Találkoztam olyan BMW-vel aminek a gyári olajszűrője MANN FIlter. Szóval nem feltétlen szükséges abból is "gyárit" venned, mert attól hogy a dobozán az áll hogy Toyota, nem biztos hogy ők is gyártották.
Pollenszűrőből érdemes aktív szenest venni mert akár a szagokat is ki tudja szűrni. Persze idővel az is elhasználódik, veszít a hatékonyságából de ha más nem akkor 1 próbát érdemes tenni vele. Nem 5x annyiba kerül.iPhone 13 Pro Max
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen