-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz vicces #17243 üzenetére
Yaris mk3 és mk4 egyik se dohosodott be... pedig felénk "kicsit" párásabb az idő.
Az AC mindig automatán, soha nem kapcsolom ki, 18.5-22 fok közt télen-nyáron (kivétel, ha nagyon meleg van, ami az év elenyésző ideje, akkor felviszem 24-25-re).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Köszönöm
Közben belekerült már 1500km 😃 a fogyasztás még annyira nem tetszik 4.77l/100km a jelenlegi átlag, de megy ez még lentebb... a Yaris MK4-nek is nagyobb volt a fogyasztása az elején.
Szokni kell még a méreteit (egy körforgalomban Franciaországban "megsímogattam" kicsit a jobb első gumi oldalfalát), a parkolás viszont könnyebb vele, mint a régivel (főleg ha automatán csinálja 😃 - de egyébként a 360-as kamera sokat segít a neccesebb helyeknél).Az oldalszelet megint érzem, ettől elszoktam már, illetve nem fürge, legalábbis a MK4-hez képest, de ezzel együtt lehet élni.
Egyelőre pozitív a csere mérlege, a csomagtartóban elvesztek a cuccaink, a hátsó ülésre csak a hűtőt kellett berakni (az nem is mehetne hátra, mert szeretem a hideg üdítőt vezetés közben is 😃)
Az asszonynak is tetszik, szóval ezzel sincs gond 😃
Az új és a régi találkozása:[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #17274 üzenetére
Elmegy kategória. A régebbi autóim se voltak halkabbak (a Seat Leon MK1 TDi vagy a Golf MK3 benzines hangosabb volt)... Jobb mint a 2021-es Yaris MK4 volt, de van benne potenciál a javításra - viszont nincs kedvem kb. 2000 GBP-t kiadni rá.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Betartom a sebességhatárokat, de induláskor nyomom rendesen neki. Na jó, pályán 100-at tartok (ahogy normál úton is, mert ott az a limit), az nincs messze a maximálisan megengedett 110-től . Franciaországban meg ha nem pályázol, 80 a megengedett a legtöbb helyen (sok helyen az is korlátozva 70-re), csak ahol 2 sáv van ott van 90 vagy 110km/h limit. Mindkét ország elég dimbes-dombos, szóval nem a legjobb fogyasztáscsökkentő
Pályán mindig aktív a tempomat, egyébként meg a limiter van bekapcsolva (igazán belerakhattak volna 3 memóriahelyet: pl. FR-ban 50, 70, 80-ra, UK-ban 50, 64, és 100-ra állítanám be, jelentősen megkönnyítették volna az életem .
A mostani tankolás átlaga kevesebb lesz majd (épp 4,1 körül mutat, azaz kb. 4,3), én a hosszútávú átlagomat 4,5 körülre várom majd, aztán majd meglátom mi lesz belőle.Visszanéztem a MK4-es adatait, az is jóval magasabb értékekről indult vásárlás után, mint amit 2 évvel később hozott pl.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Én ezt az adaptív tempomattal oldom meg: hosszan lefele nyomva, 5km/h-s lépcsőkben csökkentem a sebességet és hagyom, hogy a maga tempójában szépen lelassuljon, fékezés nélkül (persze előre gondolkozva, meg tudom saccolni, mekkora táv kell neki). Onnan meg már ismét tudja tartani a beállított értéket.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A másik lehetőség, hogy bekapcsolod a táblafüggő dinamikus tempomatot, és amilyen táblát felismer, le és fel hosszan nyomva a + - gombot (attól függően, hogy alacsonyabb, vagy magasabb az érték), beállítódik. A limiteket nem csak a táblákból tudja szedni, hanem a beépített naviból is.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az egyik ismerős meg akar győzni, hogy az NX300h 4,5L körül fogyaszt , mert venni akar egyet, és állítólag a tulajnál ennyit fogyaszt Mondjuk hegyről lelökve, kikapcsolt motorral, hátszélben... lehet még igaz is
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
2.6-ra fújva kaptam meg 0 km-esen, de amúgy is ennyire fújják a Toyota márkaszervizek erre.
A motor ugyanaz mint a Yaris MK4 HSD-mben volt (gyakorlatilag azonos az újabb Corollák, Lexusok 2L-es motorjával, csak 1 hengerrel kevesebb - így lesz 1.5-ös - és csak portbefecskendezés van, de így is 41%-os a hatásfoka, ami bőven diesel kategóra, annak is a teteje, a kompresszió is nagy, 14:1), és ott nyáron lazán levittem a fogyasztást 3.8-3.9 közé:
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Spritmonitor, sajnos nem full automata, csak a fogyasztást illetve a megtett távot számolja az előző óraálláshoz képest.
Amit meg kell adni: óraállás, tankolt üzemanyag mennyisége (illetve, hogy full tank volt-e, ha nem, akkor nem tud átlagot számolni majd csak akkor, amikor ismét teletank lesz) és a fizetett összeg (illetve, hogy milyen valutát használtál, de ez automata, változtatni csak akkor kell ha pl. nem az UK-ban tankolok, aztán átváltja majd magának esetemben fontra a hosszú távú statisztikához).
Opcionálisan meg lehet adni, hogy hol tankoltál, milyen gumit használsz, megy-e az AC stb.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
A sávtartó azonos a síma Yarissal, de egész jól középen tartja, vagy pedig követi az előtte levőt - ha az lehúzódik, simán követ(het)i. Általában ezt azért jelzi is a kijelzőn, hogyha követ valakit.
Azért a TSS3-as ami az újabb jövevényekben van, jobban csinálja a dolgokat.[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz blueye #17439 üzenetére
Az app sokkal biztonságosabb, hiszen több biztonsági funkción kell átjutni: telefon biztonsága (jó esetben biometrikus login), app biztonsága (login), és végül a funkció utolsó figyelmeztetése), nem csak megnyomni egy gombot, ami szintén akár a világ másik oldaláról is aktiválni tudta a funkciót (pl. a kisgyerek ha játszott épp a távirányítóval).
Persze, ha valakinek auto login van az appon (mint pl. nekem), akkor az a lépcső kiesik, de a másik kettő még megmarad.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nincs rá szükség, van fent YT-on (és jól látszik, hogy még jóvá kell hagyni mielőtt bekapcsolódik a funckió). Pont így működik a Cross-on is. Annyi a különbség, hogy be lehet állítani a hőfokot is a Cross-ban, itt csak a fűtést mutatják be (a sima Yarisban csak az van).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A MyT-ben összehasonlítottam a Yaris Cross és a Yaris MK4 EV használatát, az útvonal más, de mindkettő nagyon hasonló körülményekkel van,főleg autópályán, 100-as tempóval, normál forgalomban:
Yaris kb. 37000 mérfölddel:
Cross kb 1200 mérfölddel:Jól látható, hogy a Cross jóval kevesebbet használja még a hibrid rendszerét gyorsabb tempónál, de már javuló tendenciát mutat, láttam már 3.7-es fogyasztást is tőle (nem városban).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Itt 110 a maximális sebesség, de a többség 100 körül megy a pályákon. De van hogy csak 50-60-as tempó érhető el (főleg az M25-ön)...
Mondjuk amikor hazamegyek, akkor is 100-ra lövöm be a tempóm végig az EU-n, nekem az a kényelmes. A franciáknál nem pályázok (pedig sokat járunk át), így 80/70 amivel haladni szoktam (86-nál már bünti jön, 80-as táblánál, ez tapasztalat).[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Itt egyébként nem a fogyasztási adaton volt a hangsúly, hanem, hogy új autóként mennyire nem használja ki a hibrid rendszert még. Ugyanez volt a Yarissal is, amikor átvettem, jóval később kezdett el javulni a fogyasztás. Lehet, hogy az elején még kell az ICE-nek a járás, emiatt hagyja többet dolgozni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz AssAssynn #17489 üzenetére
Nem mindegy mekkora az a falu, Londonfalva pl. elég nagy ahhoz, hogy bemelegedjen a motor, megkerülni meg majdnem nagyobb táv, mint Mo keletről nyugatra átszelve.
De tényleg megöli a nem elektromos hajtást ez az 1-2km jellegű használat, legalábbis a motort. Persze lehet előre szánolni a motorcsere vagy felújítás árával, és úgy megnézni, hogy jön ki a matek. A plugineknek egy mezei 16A elég, hogy néhány óra alatt feltöltődjenek és a régebbiek is elmennek 25-30km-t egy töltéssel.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Lehet mérni, de nem szokták. Mondjuk, ha klímatisztítás, azt inkább másra bíznám, olcsóbban megáll a dolog...
A gumicserét kb. olyan profilmélységtől ajánlják, nincs benne meglepetés, nem csak a márkaszervizek (van olyan ország, ahol ennyi a követelmény minimális profilmélységre).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
M1 -> M25 -> Dartford -> M2 irány vagy ugyanez M3 fele vagy Folkstone -> M25 -> M1(utoljára az átlagom itt 32 volt, 5 óra alatt értünk haza, pont az A23-as felől, mert leugrottunk Polesdenbe...). Ha Londonba megyek, akkor gyakran A1 -> M25 -> M11 -> A406 Stratfordba (mert ott tudok 10 percre a metrótól ingyen parkolni és még pont a Zone2 határa). Általában a forgalom se enged többet, amikor épp arra járok.
Persze vannak akik próbálkoznak (amikor épp nincs fullosan a pálya), de olyan szépen villog olyankor a trafi (éjjel), hogy öröm nézni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #17512 üzenetére
Már aki kitölti az adatokat... én állandóan vegyesen használom, de nagyjából állandó sebességgel, csak a bent ülők száma változik, de az nagyon, szóval nálam mindig ugyanaz van beállítva - a klíma télen-nyáron megy, mindig kb. ugyanazon hőmérsékleten (bár ez függ attól épp merre tartok: melóba 18.5° télen, nyáron meg 20-22°, ha kirándulunk, akkor télen-nyáron 22.5°)
Mivel felénk a hó maximum import cikk (a hideg sem vészes, max -4-7°, de nem tartósan), így pl. téli gumis fogyasztásról fogalmam sincs, a régi MK3 Yaris HSD-n használtam néhány hónapig 4 évszakost, ott nem volt pl. különbség.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az eddigi rekordfogyasztásom a Cross-al, szigorúan városban (de nem teljesen sík terepen), sok körforgalommal, meleg motorral (teletankolás után, a csomagtartóban kb. 100kg cucc, 2-en ültünk benne, az kb. 180kg-ot jelent, limiter 50km/h-n, illetve 1km-en 64km/h-n):
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz blueye #17516 üzenetére
Pl. Franciaországban sokszor mentette meg a hátsóm a limiter. Előnye, hogy hiába lehet pl. max 80-al menni, de ha fékezni/lassítani kell pl. kanyar miatt, akkor a tempomat rögtön kikapcsol, a limiter viszont nem, így olyan tempót tudok tartani, ami megfelel az útviszonynak, viszont nem fogok véletlenül gyorshajtani (ott pl. 100km/h-ig max 5km/h a túllépési küszöb, 6km/h-nál már villan a trafi, van pár büntim emiatt, ahol pont ennyivel sikerült túllépnem)
Az adaptív tempomat meg jó, ha hosszú távon megyek kiszámítható körülmények közt, pl. pályán. Dugóban már esetleges, túl nagy helyet hagy még minimális táv esetén is, simán bepofátlankodnak elém...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Van olyan adat is, de ezek tényleg csak a minimumok, mondjuk nálam nem ideális körülmények közt.
A Cross "felára" eddig kb. 4 dl/100km-re jön ki (a sima Yaris MK4-hez képest), és egyelőre kevesebbet eszik, mint a MK3 HSD evett, de nincsenek igazán hideg idős tapasztalatok... mondjuk meleg sincs, a héten rekordot döntöttünk a 25 fokkal, ez már komoly hőhullámnak minősül,de volt olyan nap amikor 13-14 fok volt nap közben is, reggelente meg 9-11 közt szokott lenni. Most épp kemény 21 fok van,és esik...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A Yarisban / Yaris Cross-ban is csak szívó van 😃 legalábbis a HSD-ben, pedig az Mxx szériában a legtöbb motor port /és/vagy közvetlen befecskendezésű, terheléstől függően. Gondolom a Lexus verzióba már azt rakják majd, így ugrik meg 136LE-re az összteljesítmény.
Mindenesetre durva fogyasztás, különösen fájdalmas úgy, hogy szépen kúszik fel a benzinár is már megint... 2 hete még 1.399-ért tankoltam, tegnap előtt meg már 1.479-ért adta a Tesco az E10-es lónyálat. Lassan visszamegyünk a "nagy benzinhiány" alatti árakra...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #17544 üzenetére
Ha ezt csinálja, akkor az nem a váltó, hanem a motor inkább. Idő kell a turbónyomás felépüléséhez... mivel nem csil sok mindent az elején, jobban lenyomod a gázpedált, felépül a nyomás és meglódul.
Ha hibrided van, hozzászoksz a késleltetett reakcióhoz amúgy is 😃www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz AssAssynn #17604 üzenetére
Ennyi a szervizkönyv. Mivel normál kis/nagyszerviznél mindig ugyanazt csinálják, így nem kell több... ha mást is csináltak, akkor az fel van tüntetve. Nem tudom mit akartál részletesebben, benne van a km állás, időpont, és mit csináltak. A számlán ott van tételesen, de az is csak hogy az ügyfél többet lásson.
A hibrid health check az a HV akkut nézi meg első sorban, de nem foglalkozik pl. az inverterrel terhelhetőségi szempontból, sem az MG1/MG2-vel - meg a hirtelen előforduló akkuhibákat sem fogja előre jelezni. Ha nincs gond, akkor annyi az eredmény, hogy pass. Többet úgyse kell tudnia az ügyfélnek (amúgy se értené).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz AssAssynn #17610 üzenetére
Lehet, azt nem a márkaszervizben csinálták...
De amit ott csinálnak, az szerepel is az elektronikus szervizkönyvben. Nem mintha a papír alapú bővebb lenne egyébként, abban az 1-2 sorban (ahova max pár szó fér bele), ami rendelkezésre áll
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 10
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs