-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz vicces #18466 üzenetére
Igen, így értem én is bár, amilyen szörnyű a Toyota UI-ja zenelejátszásra, inkább én passzolnám a pendrive-ot a telefonomon jól elvan a FLAC, BT-n AAC-ben megy át, ha nem dugom össze a kocsival a telót, ha meg fülesezek, arra meg LDAC-ként küldi át a teló és nem kell több helyen tárolnom a zenéket (a telómon úgysincs más, ami helyet foglalna - a térképeket kivéve)
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz dragon1993 #18491 üzenetére
Amiben nincs ECU védelem - azaz jelenleg egyetlen Toyotában sincs -, azzal nem fognak kulccsal szórakozni (3rd party megoldás nem létezik erre, hiszen nem blokkolható az ECU CAN busza, mert az semmi jóra nem vezetne, ha nincs erre felkészítve), egy lámpa feláldozásával, néhány mp. alatt bármelyik vihető.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #18502 üzenetére
D-ben automatikusan átvált motorfékre, ha úgy érzi, végigvezettem UK-ból Görögig, jó néhány szerpentinen át, de soha nem volt szükség a B módra. Szépen lehetett látni, amikor átvált motorfékre (legalábbis a 4. gen hibrid biztosan, és tuti így maradt az 5. gen-ben is).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18525 üzenetére
1. Nem tudod, mikor csinálja.
3. Nem sok, több is lenne benne, ez inkább biztonsági csereperiódus.
4. Alapvetően nem kell benne cserélni, azért nincs periódusa. De vannak akik 90E-enként kicseréltetik, de sok olyan van, amiben soha nem volt cserélve és 4-500E van már bennük. Ez nem olyan érzékeny, mint a DSG és egyéb automata váltók (gyakorlatilag csak fogaskerekeket kell hűteni/olajozni).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz ncc1701 #18530 üzenetére
Csak az a gond, hogy jelen esetben a HV akkut terhelné, ha be lenne kapcsolva az összes elektromos fogyasztó, első körben, majd ha lemerült a HV akku, onnantól terhelné a motort, de csak normál mértékben.
A Toyota hibrideknél ezért nehéz megmondani, mikor regenerál a GPF, de az biztos, hogy sokkal ritkábban teszi, mint a dieseles autók a DPF-el (hiszen sokkal kevesebb korom képződik, és még turbo sincs, ami elősegítené a koromképződést - bár a közvetlen befecskendezés is tud kormolni, csak kisebb mértékben).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18543 üzenetére
Lehet kapcsolni, de alapból engedélyezve van. A kulcs legyen a zsebedben hozzá , illetve ki kell tapasztalni a megfelelő magasságot és lendítési sebességet. Néha én eltalálom a kipufogót, miközben lóbálom a lábam A szebbik felemnek jobban megy a dolog, 10/10-es találati aránnyal
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18560 üzenetére
Igen, a 2020-as Yaris MK4 és a Yaris Cross 0W8-as... 24-én viszem is cseréltetni az olajat, 230 fontba fog fájni (július óta beleszaladt 16k Km).
Közben kértem a service plant, a következő 5 szervizere1405 fontot kérnek el 20, kamatmentes részletben,havonta. De így el lesz intézve az összes szerviz kb. 100E-km-ig.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #18563 üzenetére
Nincs még itt ideje a generációváltásnak sem a Yarisnál sem a Yaris Crossnál, de nem is olyan nagy az ugrás a 4 és az 5. generáció közt... és a meglevő motorra egyszerűbb építeni, a logika alapján pedig érthető, hogy csak a legmagasabb felszereltségben érhető el.
Értelemszerűen magasabb a fogyasztás, ingyen teljesítmény nincs. A 14LE-től meg nem is lehetett nagy ugrást várni, nem akkora a különbség. A Corollában az ugrást nem az a 18LE okozta, hanem a rendszer áthangolása, de az meg már megvolt itt az eredeti Yarisnál.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #18565 üzenetére
Egyáltalán nem harmatos... Átkeltem vele egész Európán, megmászta az Alpokot, A Dinári hegységet, a Pindoszt (ami mind nagyobb, mint bármi amit Mo-n lehet találni), és soha nem volt kevés az ereje, pedig tele volt pakolva csomaggal a csomagtartó és a hátsó üléseken is bőven az ablakvonal felett volt a csomag (még az 50L-es kompresszoros hűtőn is volt, ami meg tele volt hússal)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
-
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18577 üzenetére
Igazából a kettő egy. Mindkettő érzékenységét módosítja, tapasztalatom szerint (még ha nem is nagy mértékben).
Nálam a korlátozás azért lett, mert sok kis, sötét faluban járok (munkába menet és jövet is sokszor még sötét van ilyenkor) és az embereket vakítottam el, nem a szembe jövőket. Mivel a limiter belövöm 50-55km/h-re (29-32Mph közé, attól függően, mennyire sikerült elcsesznem az időmet , 30 a legális limit, 33 a bünti határ), így esély sincs erre most már.[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18668 üzenetére
Azért, amiért a hűtőgéppel sem tudsz fűteni. A fali klímák nem azonosak az autóba szerelttel (nincs bennük a 4 utas szelep az autókba szerelteken)... de nem is lenne sok értelme, mert a motor kevesebb energiából termeli meg a hőt.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18681 üzenetére
Egész jó áron megcsinálták, viccet félretéve. Felénk ez kb. 2.5x ennyi lett volna... (ennyiből a gumit nem cserélik ki, centirozással).
Mondjuk nem tudom minek kellett taníttatni a TPMS-t, az ujabb modellekben már hozzá lehet adni menüből (ha jól rémlik).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #18713 üzenetére
Ez nem elmélet, hanem gyakorlat és kötelező a Google és Waze számára (meg elvileg mindnek, az Apple is követi, egyébként megy a bünti), hogy bizonyos útvonalakra ne tervezzen. A városok vezetősége jelezheti feléjük, hogy mely utcák "tabuk".
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #18722 üzenetére
A jogszabályi háttér az, hogy a települések a saját infrastruktúrájukon megszabhatják a forgalom irányítását a közlekedési hatóság bevonásával. A XI. Ker-ben mondjuk egyszerübben oldották meg: úgy egyirányúsították az utcákat, hogy az útvonalkereső algoritmus nagyon kis súllyal vegye figyelembe őket, még akkor is, ha dugó van a fő útvonalon (olyan 90%-al csökkentve a kis utcákon a forgalmat).
A Google (és a többiek) figyelembe veszik egyébként a lakóházakat az útvonaltervezésnél, és alapból próbálja elkerülni az arra irányított forgalmat, az ott élők érdekében - ami teljesen jogos.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ma megvolt az első szervize a Crossnak, július óta beleszaladt 16000km. Videót küldtek a folyamatról, minden rendben volt vele, megcsinálták a hibrid ellenőrzést is, illetve a visszahívást is a DCM-re. Mosás, porszívózás után adták vissza (ez ingyen benne van az egységárban), összesen 105E volt átszámolva az ára (240GBP).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ez a visszahívás bizonyos szériás kommunikációs modulokkal szerelt Toyotákat érint, amik elfelejtenek kapcsolódni, így a vészhívás nem működik minden esetben, vagy épp nem kapcsolnak ki, és hamarabb lemerít(het)ik a 12V-os akkut. Esetenként érintheti az adatok feltöltését a Toyota szervereire, így a MyToyota appban hiányos információk lesznek / nem teljesülnek a távoli kérések az autó fele.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz dragon1993 #18757 üzenetére
Nem.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A 12V-os akkuk rosszul bírják a kis terhelésű fogyasztókat. Persze van rá megoldás, LiFePo akkut kell megfelelő BMS-el használni a gyári helyett (általában beépített BMS-el jönnek), de annak az árából vagy 3 AGM akku kijön 😃
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ez a probléma nem Toyota egyedi dolog. Minden márkát érint, aki az elmúlt néhány évben készített autót (ismerek VW, Audi, Volvo, Kia tulajokat, akiknek ugyanez a "problémájuk", beleértve a Tesla-t is).
Sajnos a jóval jobb HV akkut nem használhatják (pedig normál esetben az tölti a 12V akkut a DC/DC konverteren keresztül), amikor nincs bekapcsolva az autó, biztonsági okokból.
A LiFePo akkuk meg elég új dolgok, és mint mondtam igen drágák, és nem is "bizonyítottak" még (de elvileg szinte minden tekintetben jobbak, mint a "hagyományos" 12V ólomsavas akkuk - legyenek azok karbantartásmentesek vagy zselések).
Én mondjuk, ha van garázs, akkor egy hagyományos AGM kompatibilis csepptöltővel oldanám meg a problémát, ha nincs, akkor egy napelemes csepptöltőt használnék OBD portra rádugva.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Big_Boss #18807 üzenetére
Ha azt akarod, hogy sokáig jó legyen, érdemes egy LiFePo akkut rakni a helyére, amiben van beépített BMS. Azonos méretben kb. 3x kapacitás érhető el (vagy 3x könnyebb lesz), de ami még fontosabb, SOKKAL lassabban degradálódik, és jobban bírja az alacsony áramú terhelést is. Hátránya, hogy egy fél vesébe kerül.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Macska topik
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Arena Breakout: Infinite
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
- Csak nekem ilyen lassú a PH?
- Mesterséges intelligencia topik
- Hálózati / IP kamera
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen