Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gombinyó

    őstag

    válasz KubanitoS #12055 üzenetére

    Én 6,4ért látom a metálfényes titanium pumát, van amelyiket 8 év garival. Az 1.2T corolla HB is hasonló áron mozog. Gondolom Cifuéknak is ezért volt a pakliban.
    A listaárat hagyjuk, minden márkánál változó, hogy mennyit engednek belőle, mint marketing fogás.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz KubanitoS #12055 üzenetére

    Tudom én, hogy manapság "más időket élünk" és az is okés, hogy neked és több ezer más vásárlónak is megfelelő a kisebb motor. Nekem az veri ki inkább a biztosítékot, hogy a Ford ezzel a motorral 7 millió felett van, ami számomra elfogadhatalan.

    Két oldalról közelíteném meg:
    1.: A Toyota Corolla HB és TS is csak 1.2 literes turbós motorral kapható, mindkettő drágább hasonló felszereltségi szinten, mint a Ford Puma (vagy a Ford Focus lenne). A Toyota CH-R-t fel sem hozom, pedig az van Puma-val egy kategóriában, mégis elképesztően drága. Aligha hiszem, hogy ha az 1 literes hengerűrtartalmat kevésnek tartod, akkor az 1.2 liter elfogadhatóbb...
    2.: Nem tudom mi az ellenérzés oka, mint említettem volt a családban 1.0-ás motorral szerelt Ford, motorikusan semmi baja nem volt, tehát első kézben van tapasztalatom / -tunk e téren. Ismerjünk bőven nagy hengerűrtartalmú, mégis problémás motorokat is, tehát önmagában az, hogy egy motornak nagyobb a hengerűrtartalma, még nem garancia arra, hogy jobb vagy megbízhatóbb.

    Ezen még a szebb tolatókamerás kép és az egyéb apróságok sem fognak segíteni.

    A személyes ellenérzéseiden valóban nem, de ez egyéni preferencia kérdése.

    Sem teljesítmény (a Puma az 1 literes motorral kb. olyan erős, mint az új Corolla Sedan 1.5 literes motorja, de érezhetően pörgősebb, fickósabb), sem más téren nem igazán van hátrányban a kisebb motor, nem fogsz tehát valódi hátrányt szenvedni.
    Az, hogy viszont tolatókamerában, radarban például egy hasonló árú, vagy olcsóbb Ford többet nyújt, bizony egészen más történet, mert a minőségérzet, jobb szolgáltatások kapsz. Könnyebb manőverezni vele, és mivel itt is az asszonynak lenne az autó, az ilyesmi tétel bizony.

    Egy Ford soha nem lesz a Toyota szintjén, remélem ezt egy Toyota topikban azért leírhatom.

    Én is azért választottam a Toyotát, mert megadtam nekik a bizalmat a megbízhatóság terén. De amikor azt írod, hogy egy Ford sose lesz egy Toyota szintjén, akkor a megbízhatóságot leszámítva még esetleg az olyan dolgokat lehet felhozni, mint az, hogy a Toyotában magyar nyelvű a menü (ezt especiel nem fogom megérteni, hogy a hazai Ford forgalmazó hogy gondolta), meg esetleg a visszahívások, garanciális ügyek, ügyfélkapcsolati esetek kezelését illeti. Utóbbi terén én mondjuk némileg csalódtam, mikor a 2019-es Corollámba felárért került bele az Android Auto-s szoftverfrissítés.

    Ugyanakkor beltér, digitális műszerfal és a középső kijelzőn megjelenő menü minősége terén lehervad az ember szájáról a mosoly, amikor összeveti a kettőt. Számomra ezért volt ez nagy pofon, mert valahogy úgy érzem, hogy a Toyota továbbra is egy generációval kullog a konkurensek mögött (és itt nem csak a Ford, de a Hyundai / Kia és még jó pár gyártó felsorolható).

    Tisztában vagyok vele, hogy ez egy Toyota topicban istenkáromlásnak hat, de ettől még ezt látom...

    Amúgy én is néztem a Swifteket mielőtt előtérbe került a Yaris. Páromnak lesz az autó és az automata váltó nagyon kellene. Egy jól felszerelt GLX Swift jelenleg 6 millió körül van, közel ennyiért hybrid Yaris is van, ami azért elgondolkodtató.

    És azért a Toyota Hibrid rendszere egy egészen más liga, tegyük hozzá.
    Ezzel együtt azért azt is hozzá kell tenni, hogy a Yarisnál a Comfort Tech csomag nyújtja kb. azt, amit a Swift GLX. Ha a CVT váltós Yarist nézzük, akkor kb. egy árban vannak (persze kereskedéstől is függ), és az utóbbi viszont 125 lóerős, szemben a Suzuki 83 lóerejével.
    Nálunk sem véletlenül esett ki a Swift...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák